Back

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE

din data de 19.03.2019

  

      Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de COMUNA SITA BUZAULUI prin Primar Stoica Nicolae, cu sediul în comuna Sita Buzaului, satul Sita Buzaului, nr. 222, județul Covasna, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna cu nr. 608/31.01.2019, în baza:

  • Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 1/2017, ce prevede înființarea Ministerului Mediului;
  • Hotărârii Guvernului 19/17.01.2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului
  • Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului;
  • Hotărârii Guvernului nr. 445/2009 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu modificările şi completările şi ulterioare;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,

APM Covasna decide ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 07.02.2019, că proiectul Refacere pod din beton peste raul Buzau(zona Gaureni) refacere podet peste paraul Crasna, propus a fi realizat în comuna Sita Buzaului, satul Zabratau, Crasna, judeţul Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

- proiectul se încadrează în prevederile Legii nr. 292/2018, Anexa nr. 2, pct. 10, lit. e), corelat cu pct. 13, lit. a).

- în urma anunţurilor publice afisate pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) în data de 06.02.2019, respectiv publicat de către titular în ziarul Mesagerul de Covasna la data de 08.02.2019, privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;

- procesul verbal al Sedintei CAT din data de 18.03.2019 desfasurat la sediul APM Covasna;

- punct de vedere favorabil nr. 2901800/06.03.2019, emis de ISU  Covasna;

- punct de vedere favorabil nr. 1631/13.03.2019, emis de Agentia Nationala pentru Arii Naturale Protejate;

- Aviz de gospodarire a apelor nr. 163/28.09.2018, emis Administratia Bazinala de Apa Buzau-Ialomita;

- prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele: 

 

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect: Proiecte de dimensiune mică, importanță mărită, datorită caracterului său de asigurare a accesului peste raul Buzau, in zona Gaureni, unde momentan exista un pod de lemna intr-o stare avansata de degradare si traversarea paraului Crasna care se face pe un podet din tuburi si terasament din balast.

Descrierea proiectului:

Refacere pod din beton peste raul Buzau (zona Gaureni)

Podul este amplasat pe drum comunal secundar cu trafic redus, ce se incadreaza in clasa tehnica V in conformitate cu ”Normele tehnice privind proiectarea, construirea si modernizarea drumurilor” din 30.08.2017. Latimea partii carosabile pe pod nu corespunde cu latimea partii carosabile a drumului, cu spatii de siguranta. Actuala structura improvizata aflata intr-o stare avansata de degradare si lipsa lucrarilor de intretinere nu poate prelua nici macar incarcarile clasei II de incarcare (vehicole A10, S40).

In prezent circulatia pe pod este restrictionata traficului auto si pietonal.

Descrierea lucrărilor:

POD NOU DIN B.A. CU O DESCHIDERE DE 30,0m, H=1,60m SI PATRU GRINZI IN SECTIUNE

Solutia propusa este un pod nou amplasat peste raul Buzau, din beton armat cu o deschidere de 30,0m si inaltimea de 1,60m in schema statica de grinda simplu rezemata. Lungimea totala a podului este de 36,10m. In sectiune transversala, podul asigura o banda de circulatie de 5,50m si o latime totala a tablierului de 6,74m.

Infrastructura:

Au fost prevazute doua culei din beton armat in solutia de fundare indirecta pe piloti forati de diametru mare (ø1080mm) si fisa de 12.00m realizati de la cota platformei de lucru.

Pilotii vor fi realizati din beton C25/30. Ultimul metru din componenta fisei pilotului se va sparge iar armatura se va evaza in corpul radierului din beton armat.

Pilotii se vor incastra 15cm in radierul din beton armat C25/30 cu inaltimea de 1,60m.

Radierele se vor realiza pe un beton de egalizare C16/20 in grosime de 15cm.

Culeele vor avea elevatii din beton armat C30/37 cu bancheta de rezemare la partea superioara, zid de garda si ziduri intoarse cu lungimea de 3,00m.
Suprastructura:

Tablierul este prevazut cu o deschidere de 30,0m in schema statica de grinda simplu rezemata.

Asigura o parte carosabila de 5,50m intre parapeti si lise pentru parapet directional cu latimea de 0,62m. Latimea totala a tablierului este de 6,74m.

Rezemarea pe infrastructuri se va realiza prin intermediul aparatelor de reazem din neopreon armat cu tole metalice de tip 13 (300x500-27,5mm)  - „fix” si tip 14 (300x500-81mm) - „mobil”. Tipul 13 se va amplasa pe culeea C2 – Gaureni si tipul 14 pe culeea C1 – DN10.

Tablierul este compus din 4 grinzi tip „T” L=30,00m, H= 1,60m amplasate la 1,65m interax. Grinzile sunt solidarizate in sens transversal prin doua antretoaze pe reazeme si una in camp.

La partea superioara a grinzilor este prevazuta o placa de suprabetonare din beton armat C30/37, armatura BST500.

Hidroizolatia

Hidroizolatia s-a prevazut a fi realizata din membrana bituminoasa aplicata prin lipire la cald. Aplicarea ei se va face direct pe stratul suport constituit din placa de suprabetonare.

Stratul hidroizolator va trebui sa fie in concordanta cu prescriptiile caietului de sarcini. Protectia hidroizolatiei se va realiza din 3 cm BA8.

Stratele caii

Corespunzator caii se propune solutia de beton asfaltic tip etans pentru poduri, aplicat in doua straturi 2x4cm - BAP16.

Racordari cu terasamentele:

Trecerea de la mediul rigid pe pod la mediu elastic pe drum se va realiza prin intermediul placilor de racordare prefabricate (2x5buc) cu dimensiunile L=3,00 x 0.20 x 1.10m rezemate pe zidul de garda la culei iar in capatul dinspre terasament va rezema pe o grinda din beton armat realizata monolit, 40x40cm si lungimea de 5,56m. In vederea reducerii tasarilor la capatul dinspre terasament al rampelor, grinda de rezemare va fi amplasata pe un prism de piatra sparta cu inaltimea de 50cm.

Racordul cu terasamentul pe malul drept al raului Buzau va fi realizat cu aripi prefabricate A3 amplasate pe fundatie din beton C16/20. Pe malul stang racordul cu terasamentul va fi asigurat de zidul din gabioane prevazut pentru protectia albiei raului Buzau.

Rampe de acces:

Racordarea podului la platforma strazilor existente se va realiza pe 10,00m rampa dinspre DN10 si 40,00m rampa Gaureni, cu corelarea liniei rosii.

Pe rampa Gaureni vor fi amplasate doua casiuri si o scara de acces.

Sistemul rutier proiectat pe rampe va avea urmatoarea stratificatie :

  •   4cm grosime – strat de uzura BA16 ;
  •   6cm grosime – strat de legatura BAD22,4 ;
  • 10cm grosime – strat de baza AB31,5 ;
  • 20cm grosime – strat superior de fundatie din piatra sparta, amestec optimal ;
  • 40cm grosime – strat inferior de fundatie din balast.

Echipamente:

Pe ambele laturi ale partii carosabile sunt prevazuti parapeti metalici directionali, zincati. Pe pod sunt prevazuti parapeti care vor asigura nivelul de siguranta H4b iar pe rampe parapeti ce vor asigura nivelul de siguranta H3.

La culei, s-au prevazut rosturi de tip etans, care sa asigure deplasari maxime de ∆= ±50mm.

Banchetele de rezemare la infrastructuri se prevad cu dispozitive metalice de protectie la actiuni seismice.

Albie:

Vor fi amplasate diguri de protectie maluri realizate din gabioane amplasate pe saltele flexibile din gabioane, executate tronsonat pe lungimea de 5,00m.

Digul de protectie mal stang pentru protejarea culeei DN10 va fi compus din 10 tronsoane cu lungimea de 5,0m. Tronsonul va avea urmatoarea componenta:

  • 1 bucata saltea flexibila din gabioane 0,5m x 6,0m – 5,0m;
  • 3 bucati gabion 2,0m x 1,0m - 5,0m;
  • 1 bucata gabion 1,0m x 1,0m - 5,0m;

Digul de protectie mal drept pentru protejarea culeei Gaureni va fi compus din 10 tronsoane cu lungimea de 5,0m. Tronsonul va avea urmatoarea componenta:

  • 1 bucata saltea flexibila din gabioane 0,5m x 6,0m – 5,0m;
  • 2 bucati gabion 2,0m x 1,0m - 5,0m;
  • 1 bucata gabion 1,0m x 1,0m - 5,0m;

Refacere podet peste paraul Crasna

Traversarea paraului Crasna pentru accesul la proprietatile aflate pe malul drept se face cu un podet din tuburi si terasament din balast executat de primarie in regie proprie, amplasat la 130m in amonte de confluenta cu raul Buzau.

Descrierea lucrărilor:

Pod nou din b.a. cu deschiderea de 12,0m, 5,0m parte carosabila fara trotuare

Solutia propusa este un pod nou amplasat peste paraul Crasna, din beton armat cu o deschidere de 12,0m si inaltimea de 0,52m in schema statica de grinda simplu rezemata. Lungimea totala a podului este de 17,06m.In sectiune transversala, podul asigura o banda de circulatie de 5,00m fara trotuare si o latime totala a tablierului de 6,24m.

Infrastructura:

Au fost prevazute doua culei din beton armat in solutia de fundare directa.

Culeele vor avea elevatii din beton armat C30/37 cu bancheta de rezemare la partea superioara, zid de garda si ziduri intoarse cu lungimea de 2,50m.

Fundatiile se vor realizat din beton C20/25.

Suprastructura:

Tablierul este prevazut cu o deschidere de 12,0m in schema statica de grinda simplu rezemata. In sectiune transversala vor amplasate 10 grinzi prefabricate cu corzi aderente amplasate joantiv si monolitizate la partea superioara printr-o placa din beton armat C30/37 in grosima minima de 12cm.

Suprastructura asigura o parte carosabila de 5,00m intre parapeti fara trotuare si lise pentru parapet directional cu latimea de 0,62m. Latimea totala a tablierului este de 6,24m.

Rezemarea pe infrastructuri se va realiza prin intermediul aparatelor de reazem din neopreon armat cu tole metalice de tip 3 (150x300-19mm)  - „fix” si tip 4 (150x300-41mm) - „mobil”. Tipul 3 se va amplasa pe culeea C1 – spre DN10 si tipul 4 pe culeea C2.

Hidroizolatia

Hidroizolatia s-a prevazut a fi realizata din membrana bituminoasa aplicata prin lipire la cald. Aplicarea ei se va face direct pe stratul suport constituit din placa de suprabetonare.

Stratul hidroizolator va trebui sa fie in concordanta cu prescriptiile caietului de sarcini. Protectia hidroizolatiei se va realiza din 3 cm BA8.

Stratele caii

Corespunzator caii se propune solutia de beton asfaltic tip etans pentru poduri, aplicat in doua straturi 2x4cm - BAP16.

Racordari cu terasamentele:

Trecerea de la mediul rigid pe pod la mediu elastic pe drum se va realiza prin intermediul placilor de racordare prefabricate (2x4buc) cu dimensiunile L=3,00 x 0.20 x 1.10m rezemate pe zidul de garda la culei iar in capatul dinspre terasament va rezema pe o grinda din beton armat realizata monolit, 40x40cm si lungimea de 4,60m. In vederea reducerii tasarilor la capatul dinspre terasament al rampelor, grinda de rezemare va fi amplasata pe un prism de piatra sparta cu inaltimea de 50cm.

Racordul cu terasamentul va fi realizat cu sferturi de con pereate.

Echipamente:

Pe ambele laturi ale partii carosabile sunt prevazuti parapeti metalici directionali, zincati. Pe pod sunt prevazuti parapeti care vor asigura nivelul de siguranta H3.

La culei, s-au prevazut rosturi de tip etans, care sa asigure deplasari maxime de   ∆= ±30mm

 

Execuţia lucrărilor proiectate se va face cu respectarea normelor de calitate, sănătatea şi securitatea muncii în vigoare.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate – nu se cumulează cu alte proiecte existente sau aprobate în zonă.

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: la execuţia lucrărilor proiectate se vor folosi cu preponderenţă materiale locale, compatibile cu cadrul natural existent. Principalele materiale utilizate sunt: material mineral local - se utilizează pentru aducerea la cota proiectată a malurilor şi pentru lucrările de sistematizare; - agregate minerale (nisip şi pietriş) - filru invers în spatele consolidărilor; - pământ vegetal; - beton - se utilizează la constructiile hidrotehnice; - anrocamente.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate: principalele tipuri de deșeuri care se vor genera în perioada de construcție sunt: deșeuri menajere (20 03 01) de la personalul care lucrează pe șantier, deșeuri metalice din demolarea construcțiilor existente și din lucrările de construcții (17 09 07), pământ și pietre (17 05 04) din lucrările de refarecere a liniei de apărare, moloz- amestecuri de deșeuri (17 09 04), deșeuri de lemn (17 02 01), ulei uzat (13 02 05*), acumulutori uzați (16 06 01*), filtre ulei uzate (16 01 07*), și anvelope uzate (16 01 03) de la întreținerea utilajelor. Toate tipurile de deșeuri vor fi depozitate selectiv, pe sortimente şi predate ulterior la societață autorizate și specializate.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de demolare/construire: poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor și deşeurilor, organizare de şantier, praf de la manipularea unor materiale pulverulente.

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice: se vor respecta cu stricteţe normativele de protectia muncii și PSI, a regulamentelor de exploatare a utilajelor în toate fazele organizării de șantier și la executarea lucrărilor.

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): proiectul nu prezintă risc pentru sănătatea umană. Execuția lucrărilor prevăzute prin proiect sunt necesare pentru refacerea pod din beton peste raul Buzau (zona Gaureni) si refacere podet peste paraul Crasna.

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: Lucrările proiectate în cadrul acestui obiectiv de investiţii se localizează pe cursul raului Buzau si pe paraul Crasna,  pe teritoriul administrativ al localitatii Sita Buzaului respectiv satul Zabratau si Crasna, jud. Covasna. Terenurile pe care se vor amplasa lucrările se afla in intravilanul localitatii conform PUG aprobat si se afla in proprietatea publica a comunei Sita Buzaului, jud. Covasna.

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia – lucrările propuse vor fi realizate pe cursul raului Buzau si pe paraul Crasna .

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor :

  1) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor - amplasamentul lucrărilor se situează pe cursul raului Buzau si pe paraul Crasna .

  2) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  3) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  4) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional – lucrările proiectate  se află în perimetrul sitului  de importanta comunitara ROSCI0280 Buzaul Superior si face obiectul art. 28 din OUG 57/2007, deci acestea  vor afecta habitate și/sau specii vegetale sau faunistice protejate;

  5) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – zonă ROSCI0280 Buzaul Superior, aflat în administrarea ANANP-Agentia Nationala pentru Arii Naturale Protejate.

  6) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  7) zonele cu o densitate mare a populației: proiectul prevede refacerea podului din beton peste raul Buzau si refacerea podetului peste paraul Crasna, lucrările fiind importante din punct de vedere al sigurantei si confortului locuitorilor din zona.

  8) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul.

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): proiect de dimensiune mică, importanță mărită, datorită caracterului său de asigurare a accesului peste raul Buzau, in zona Gaureni, unde momentan exista un pod de lemna intr-o stare avansata de degradare si traversarea paraului Crasna care se face pe un podet din tuburi si terasament din balast.

  (b) natura impactului: eventuale zgomote și vibrații, emisii în aer generate pe perioada de execuție, datorată dezafectării aleilor existente și a lucrărilor de construcție.

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: redus, numai pe perioada execuției;

  e) probabilitatea impactului – redus, numai în cazul producerii unei poluări accidentale;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: frecvență unică, pe perioada realizării lucrăriolor prevăzute, la organizarea de șantier se prevede aducerea amplasamentului la starea inițială.

   g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu sunt identificate alte proiecte semnificative în zonă.

  (h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: sunt propuse măsuri de prevenire și reducere a impactului asupra mediului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor.

 

II. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (Actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, fiind suprapus cu situl de importanta comunitara ROSCI0280 Buzaul Superior.

- Punct de vedere de la compartimentul Arii Protejate din cadru APM Covasna, privind posibilul impact asupra ariilor naturale protejate;

- APM Covasna a transmis Adresa nr. 945/11.02.2019 în care s-a solicitat Memoriul de prezentare întocmit conform Ordinului MMP nr. 19/2010, și Punct de vedere a Custodelui ariei naturale protejate ROSCI0280 Buzăul Superior;

- Titularul proiectului a depus la APM Covasna Memoriul de prezentare întocmit conform Ordinului MMP nr. 19/2010 cu nr. 1600/04.03.2019;

- Punct de vedere favorabil, nr.1631/13.03.2019 emis de ANANP;

- In urma desfășurării etapei de încadrare s-a considerat că planul nu necesită parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare adecvată.

 

III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea efectuării/neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în conformitate cu decizia justificată privind necesitatea elaborării studiului de evaluare a impactului asupra corpurilor de apă:

- în cadrul ședinței CAT din data de 18.03.2019 s-au prezentat lucrările prevăzute prin proiect, având efect benefic pe termen lung asupra zonelor de locuit și terenurilor agricole din loc. Zabratau si Crasna, jud. Covasna. Pentru proiect s-a eliberat din partea din partea ABA Buzau- Ialomita, Avizul de Gospodărire a Apelor nr. 163/28.09.2018.

Condiţiile de realizare a proiectului:

1. Se vor respecta prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecția mediului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv prevederile Legii nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor; HG 856/2002 privind evidenta gestiunii deşeurilor şi pentru aprobarea listei cuprinzând deşeurile, inclusiv deşeurile periculoase; HG 1175/2007 (ADR), pentru aprobarea Normelor de efectuare a activităţii de transport; SR 10009-2017 privind limitele admisibile a nivelului de zgomot; STAS 12574-87 privind conditiile de calitate ale aerului din zonele protejate;

2. solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor și acordurilor stabilite în Certificatul de Urbanism nr. 24/17.09.2018 emis de Primaria Comunei Sita Buzaului, judetul Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acesta;

3. Obtinerea Avizului emis de ANANP ;

4. toate tipurile de deşeuri vor fi colectate selectiv şi vor fi preluate pentru tratare/valorificare/ eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri; se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel pe amplasament (șantierul organizat în cadrul proiectului), în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate. În urma lucrărilor efectuate pe amplasament suprafeţele se vor elibera de deşeuri de orice natură

5. titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) a legislaţiei si normativelor în domeniul situaţiilor de urgenţă (Legea 307/2006, Ord.ANRE 118/2013 şi altele) precum şi înştiinţarea ITM Covasna, respectiv ISU Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;

6. respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

7. pentru protecţia zonelor de locuit şi a sănătăţii populaţiei se vor respecta Ord. MS 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei;

8. respectarea prevederilor OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

9. se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;

10. se interzice poluarea solului cu carburanţi, uleiuri uzate în urma operaţiilor de staţionare, aprovizionare, depozitare sau alimentare cu combustibili a utilajelor şi a mijloacelor de transport sau datorită funcţionării necorespunzătoare a acestora;

11. implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;

12. pe parcursul execuţiei lucrărilor se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale, se impune refacerea terenurilor afectate de lucrări la starea iniţială;

13. titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei decizii, respectiv la terminarea lucrărilor.

14. titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

  Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

  Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

  Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

Şef Serviciu Avize,

Acorduri, Autorizaţii                                                                                    Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                  Ing. Bote Daniela

                                                                                                                       

 

 

Responsabil Biodiversitate,

Geogr.  Berde Lajos