Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE din 27.06.2019

 

Ca urmare a notificării adresate de GYERŐ DAVID și coproprietarii cu domiciliul în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Bánki Donáth, nr. 9, județul Covasna, privind Elaborare PUZ pentru ”Zonă de locuințe – strada Izvorului mun. Sfântu Gheorghe”, propus a fi amplasat în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Izvorului, fn, județul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 3664/22.05.2019, în baza:

  • Art. 14 din OUG nr. 1/2017, privind înființarea Ministerului Mediului prin reorganizarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor; HG nr. 19 din 12 ianuarie 2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative;
  • HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ord. 1052/2014 (*actualizat*) privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

Având în vedere următoarele:

- consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 30.05.2019, desfăşurată la sediul APM Covasna (proces-verbal ședință nr. 15/30.05.2019);

- avizul de oportunitate nr. 1 / 15.01.2019 emis de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe;

- Notificare Asistență de specialitate de sănătate publică nr. 2988/2452/19.06.2019 emisă de DSP Covasna;

 

în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

-în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

 

PUZ ”Zonă de locuințe – strada Izvorului mun. Sfântu Gheorghe”, propus a fi amplasat în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Izvorului, fn, județul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Proiectul de față propune reglementarea unei microzone de locuit în municipiul Sf. Gheorghe, pe un amplasament situat în partea de nord – est a orașului, adiacent strazii Izvorului. Amplasamentul este liber de constructii si amenajari. Terenul este bordat spre vest de strada Izvorului, spre est de un drum de exploatatie agricola.

Terenul se afla partial in intravilanul municipiului, partial in extravilan. Suprafata totala a terenului este 8.494 mp, folosinta actuala este de teren agricol (arabil), in intravilan, respectiv in extravilan. Se solicita introducerea in intravilan a suprafetei de 3.334 mp.

Se intentioneaza amenajarea unei zone de locuit, prin reparcelarea loturilor existente aflate in proprietatea unor persoane fizice, si reglementarea zonei pentru loturi individuale de locuit cu cladiri de locuit independente, izolate, unifamiliale si functiuni complementare locuirii. Pentru a asigura accesul la loturi este necesara configurarea unei artere de circulatie noi, care sa lege strada Izvorului cu drumul de exploatate agricola existente.

Se va reglementa suprafata totala de 8.494 mp astfel incat sa se poata configura 10 loturi pentru locuinte avand regim da inaltime preponderent P+M si doar puinctual P+1. Se vor asigura utilitatile necesare prin racord la retelele existente pe strada Izvorului. Se va realiza un drum carosabil public, bordat cu trotuar si spatiu verde sub forma de fâșii, se va asigura spatiu pentru parcarea autovehiculelor pentru vizitatori. Se va asigura de asemenea acces pietonal si carosabil direct la fiecare lot. Spatiile libere vor fi configurare ca spatii verzi.

Bilant teritorial – situatia propusa

Specificatie

mp

%

suprafata totala studiata

31684

x

Suprafata reglementata, din care

8494

100,00

suprafata ocupata de edificabil, din care

1477

17,39

suprafata ocupata de circulatii

1408

16,58

Suprafata ocupata de constructii

1100

12,95

suprafata ocupata de echipamente edilitare

368

4,33

Suprafata ocupata de spatii verzi publice

642

7,56

Suprafata ocupata curti si gradini

4976

58,58

Suprafata ocupata de alte functiuni

0,00

0,00

SUPRAFATA TOTALA OCUPATA

0,18

100,00

 

Indici de ocupare a terenului :

Procent de ocupare a terenului POT maxim  =  35,00 %

Coeficient de ocupare a terenului CUT maxim = 0,70

Alimentare cu apă:

Alimentarea cu apa se va realiza prin racord la sistemul de alimentare existent in imediata apropiere a amplasamentului, pe strada Izvorului. Apa va fi condusa la punctele de consum prin bransament la conducta de alimentare si retea de distribute interioara, tevi din material plastic pozate pe pat de nisip. Conductele de distributie vor urmari traseele cailor de circulatie carosabile si pietonale interioare propuse.

Canalizare menajeră :

Apele uzate menajere se vor conduce prin retea de canalizare menajera subterana catre reteaua centralizata de colectare aflata pe strada Izvorului.

Canalizare pluviala

Apele meterorice si de suprafata se vor conduce prin rigole acoperite pozate sub traseele carosabile si pietonale si prin rigole deschise spre spatiile verzi. 

Alimentare cu energie electrica:

Se va realiza racordul la reteaua existenta la limita amplasamentului, pe baza de proiect de specialitate.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:

Având in  vedere functiunea dominanta a zonelor invecinate din intravilan, propunerea reglementarii unei zone de locuit este perfect  compatibila cu functiunile existente si propuse in vecinatate.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

- planul prevede realizarea de spații verzi;

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: nu este cazul;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: nu este cazul;

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu vor fi efecte semnificative;

b) natura cumulativă a efectelor: în zonă nu sunt alte planuri sau proiecte noi în curs de implementare;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): nu este cazul;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Impactul este local, nesemnificativ pe amplasament şi în imediata vecinătate a acestuia.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul;

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare şi funcţionare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul;

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 203/17.04.2019 emis de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea prevederilor OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea prevederilor HG nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;

- respectarea prevederilor Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

- scoaterea din circuitul agricol se realizează conform Legii nr. 50/1991 cu modificările şi completările ulterioare, privind autorizarea executării construcţiilor şi unele măsuri pentru realizarea locuinţelor.

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile titularului planului privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarul Székely Hírmondó din datele de 21.05.2019 și 27.05.2019;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare a fost publicat pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro în data de ..2019;

- Anunţul titularului planului privind decizia etapei de încadrare, publicat în Székely Hírmondó din data de ...2019.

 

Autoritatea competentă  pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie  a  publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

 

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu –APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna.

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. Neagu Gheorghe

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                         Întocmit,

        Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                         Ing. Farkas Janos