Back

Proiect Decizia etapei de încadrare

Proiect Decizia etapei de încadrare din 12.07.2019

Ca urmare a notificării adresate de SC COOL-STORE SRL cu domiciliul/sediul în comuna Valea Crisului, satul Valea Crisului, nr. 191, județul Covasna, privind Elaborare Plan Urbanistic Zonal – Zona servicii – Magazin satesc, comuna Valea Crisului”, propus a fi amplasat în comuna Valea Crisului, satul Valea Crisului, intravilan, judeţul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 4574/01.07.2019, în baza:

- Hotărârea nr. 19/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului și pentru modificarea unor acte normative;

- OUG nr. 1/2017 pentru stabilirea unor măsuri în domeniul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative Art. 14, înființarea Ministerului Mediului;

- H.G. nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea A.N.P.M. şi a instituţiilor aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;

- O.U.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe (*actualizată*);

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

- ca urmare a consultării autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 12.07.2019 la sediul APM Covasna (proces-verbal nr. 18/12.07.2019);

- având în vedere că planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

- în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

D e c i d e:

Planul Urbanistic Zonal ” Zona servicii – Magazin satesc, comuna Valea Crisului”, propus a fi amplasat în comuna Valea Crisului, satul Valea Crisului, intravilan, judeţul Covasna nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Obiectivele principale propuse pentru aceasta lucrare sunt:

Proiectul de fata propune reglementarea unei zone in suprafata de 500 mp in vederea construirii unui mic magazin satesc. Terenul se afla situat in intravilanul comunei Valea Crisului in partea de  nord - vest a satului Valea Crisului.

Terenul este situat adiacent strazii Principale, in apropierea strazii care deriva din strada Principala. In momentul de fata terenul este liber de constructii, este teren agricol in intravilan. ( arabil ). Suprafata terenului este de 500 mp si este inscrisa in Cartea Funciara cu nr. 25291 – Valea Crisului.  Terenul se afla in partea de nord – vest  fata de zona centrala a  localitatii Valea Crisului si are forma poligonala cu axa lunga orientata pe directia nord-vest – sud-est,  cu posibilitate de acces auto direct din strada Principala existenta pe partea de nord a acesteia.

Prin acest proiect, solicitantul S.C. COOL - STORE S.R.L., și-a propus să înființeze o unitate comerciala cu caracter satesc, magazin. Acesta va desface produse comerciale si va deservi populatia din zonele apropiate, cartierele din partea de nord – vest ale satului Valea Crisului.Terenul este in panta accentuata de la nord spre sud, accesul publicului se va asigura din strada Principala prin intermediul unui pachet de trepte exterioare, accesul marfii se va asigura pe un drum nou creat. Accesul autoutilitarelor ( pompieri, vidanja ) se poate realiza numai de la nivelul strazii Principale si a strazii care deriva din ea spre nord, accesul la nivelul magazinului nu se poate realiza direct pentru ca panta de acces este prea mare. Raza care porneste din axul strazii Principale si atinge toate punctele edificabilului este de 20 m.Terenul va fi stabilizat inainte de realizarea constructiei prin zid de sprijin la baza taluzului. Constructia principala este cladirea magazinului care va cuprinde sala de vanzare, depozit general, vestiar si grup sanitar pentru personal. Se vor realiza plantatii de arbori cu rol de agrementare, cu rol de protectie in calea vanturilor si curentilor de aer, se vor amenaja mici spatii verzi decorative. Se vor asigura utilitatile necesare : alimentare cu energie electrica de la reteaua de distributie a energiei electrice din zona, alimentarea cu apa se va asigura din sistemul centralizat al satului.  Canalizarea menajera se va realiza prin colectarea apelor uzate menajere in bazin vidanjabil impermeabilizat, pozat pe amplasament. Asigurarea agentului termic necesar incalzirii spatiilor si apei calde se va realiza de la centrala temica proprie functionand electric sau cu combustibili solizi. Terenul studiat are suprafata de 500 mp, categoria de folosinta actuala a terenului este arabil si este situat în intravilanul localitatii conform PUG aprobat si se afla in proprietatea solicitantei conform extras CF nr. 25291 Valea Crisului.

 Obiectivele principale propuse sunt :-Constructie de magazin,-Circulatie semicarosabila si pietonala,- Spatii verzi cu vegetatie scunda ( gazon, arbusti ), spatii verzi cu vegetatie semiinalta ( arbori ),- Constructii tehnico-edilitare, anexe,- imprejmuiri

Se va realiza imprejmuirea incintei cu gard de tip industrial sau alta forma de imprejmuire  din plasa de sarma pe piloni metalici, prevazuta cu poarta de acces.

Se pot realiza si alte tipuri de imprejmuiri cu soclu de maxim 0,80 m si suprastructura transparenta sau semitransparenta din materiale locale.

Accesul in zona studiata este posibil pietonal si se face prin intermediul unui pachet de trepte exterioare. Accesul auto se poate realiza pentru aprovizionare cu autovehicule mici.

Indici de ocupare a terenului:

POT maxim = 43 %

CUT maxim propus = 0,43.

Asigurare utilităţi:

- alimentarea cu apa se va realiza prin racord la reteaua centralizata de alimentare cu apa existenta la limita amplasamentului. 

- apele uzate menajere se vor colecta in bazin vidanjabil impermeabilizat.

- apele pluviale se evacuează liber  prin rigolele şi şanţurile drumurilor

- energia electrică – pentru asigurarea alimentarii cu energie electrica necesara circuitelor de iluminat si prize se va realiza racord la reteaua existenta in imediata apropiere a terenului.

- spatiile interioare vor fi incalzite de la centrala termica proprie, amplasata in interiorul cladirii propuse, functionand  cu energie electrica sau cu combustibil solid.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: nu este cazul.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: planul va contribui la dezvoltarea zonei, infiintarea unei unitati comeriale cu caracter satesc care va desface produse comerciale si va deservi populatia din zonele apropiate.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: nu este cazul;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: încadrarea planului a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA);

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu este cazul;

b) natura cumulativă a efectelor: Terenul studiat are suprafata de 500 mp, categoria de folosinta actuala a terenului este arabil si este situat în intravilanul localitatii conform PUG aprobat si se afla in proprietatea solicitantei conform extras CF nr. 25291 Valea Crisului.

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor):  in zona terenului studiat există zone de servicii si productie aprobate;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Proiectul de fata propune infiintarea unei unitati comerciale cu caracter satesc in comuna Valea Crisului. Terenul de amplasament studiat se afla in intravilanul satului Valea Crisului, in partea de nord-vest a acestuia, pe o suprafata de 500 mp. Se vor respecta prevederile Ord. Nr. 994/2018 care modifică Ord. nr. 119/2014 privind Normele de igienă și sănătate publică privind mediul de viață al populației;

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: imobilul nu este inclus pe lista monumentelor istorice și nu se află în zonă de protecție monumente istorice și/sau ale naturii.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: Amplasamentul se situează în afara siturilor Natura 2000 din judeţ.

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obţinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 302/04.06.2019, emis de Consiliul Judetean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- să ia masuri prealabile executării construcţiei obiectivelor, de decopertare a stratului de sol fertil de pe suprafeţele amplasamentelor aprobate, pe care sa-l depoziteze şi să-l niveleze pe terenuri neproductive sau slab productive, indicate de organele agricole sau silvice, in vederea punerii in valoare sau a ameliorarii acestora, conform art. 100 din Legea nr. 18 din 19 februarie 1991 (*actualizată*) Legea fondului funciar;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor (*actualizată*);

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;

- respectarea prevederilor Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarele Observatorul de Covasna în data de 19.06.2019 și 26.06.2019;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare se va publica pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

 

 

 

Şef  Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                            Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                        Ing. Bote Daniela