PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE
Proiect Decizia etapei de încadrare nr. 28 din 04.05.2021
Ca urmare a notificării adresate de TÖRÖK ANDRÁS cu domiciliul în comuna Ozun, satul Lisnău, nr. 199A, în scopul: „Elaborare planului urbanistic zonal - zonă industrie, depozitare şi servicii, comuna Ozun sat Lisnău”, propus a fi realizat în comuna Ozun, satul Lisnău, extravilan (CF nr. 31305, Ozun), judeţul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 2473/08.04.2021, în baza:
- HG nr. 43/16.01.2020 privind organizarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor,
- HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
- OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
- Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
- Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
- Ord. 1052/2014 (*actualizat*) privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;
Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna
Având în vedere următoarele:
▪ Consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit, desfăşurat la sediul APM Covasna (proces-verbal nr. 10/22.04.2021) luând în considerare punctele de vedere în scris a următoarelor institutii, membrii acestuia:
- SGA Covasna, 2856/SL/21.04.2021 înregistrată la APM Covasna cu nr. 2806/22.04.
2021 – nu este necesar obţinerea Avizului de gospodărire a apelor
- DJC Covasna nr. 595/20.04.2021, înregistrată la APM Covasna cu nr. 2776/21.04.2021- Solicită suspendarea procedurii de emitere a avizului de mediu. Imobilul pe care urmează să se realizeze PUZ se găseşte în perimetrul sitului archeologic “Aşezarea Cucuteni-Ariuşd de la Lisnău - Dealul Jenejek (Cod RAN 64666.01), prin urmare documentatia trebuie să treacă prin procerdura integrală de avizare (cercetare arheologică preventivă autorizată de de Comisia Natională de Arheologie, eliberare Certificat de Descărcare de Sarcină Arheologică, Avizare PUZ de către Comisia Zonală a Monumentelor Istorice
- GNM CJ Covasna, nr. 516/CJCV/20.04.2021, înregistrată la APM Covasna cu nr. 2763/
20.04.2021 – nu sunt observatii
- DSP Covasna din 19.04.2021, înregistrată la APM Covasna cu nr. 2713/19.04.2021– necesita depunerea obţinerea Asistenţei de Specialitate de Sănătate Publică
- APM Covasna, din data de 21.04.2021 – nu sunt observatii
- ISU Covasna, nr. 2501726/01.03.2021, înregistrată la APM Covasna cu nr. 1420/ 03.03. 2021 – se vor respecta prevederile Regulamentului General de Urbanism aprobat cu
HG 525/1996, cu privire la accesele carosabile (pentru autospecialele de intervenţie) şi asigurarea practicabilităţii pe tot parcursul anului. Deasemenea, la faza DTAC, beneficiarul va solicita avizul de securitate la incendiu – dupa caz, conform prevederilor HG 571/2016, coroborat cu prevederile art. 30, alin. 1 din Legea 307/2006 privind apararea impotriva incendiilor, republicat
▪ Că planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;
▪ În conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din HG 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
▪ În lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;
D e c i d e:
„Elaborare planului urbanistic zonal - zonă industrie, depozitare şi servicii, comuna Ozun sat Lisnău”, propus a fi realizat în comuna Ozun, satul Lisnău, extravilan (CF nr. 31305, Ozun), judeţul Covasna, nu necesită evaluare de mediu, nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.
Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de
mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.
1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:
a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:
▪ Zona studiata de prezentul plan urbanistic zonal este situata in extravilanul comunei Ozun, sat Lisnau, se gaseste in apropierea intravilanului spre nord. Suprafata totala de teren studiata este de 5646 mp, aflata in proprietate privata a initiatorului. Terenul este liber de constructii. Se propune introducerea in intravilan a unei suprafete de 2000 mp, adiacente drumului de acces.
- Se va configura o incinta in care sa se poata amplasa constructii necesare unei unitati de
prelucrare primara a lemnului.
- Se vor delimita zonele de edificabil, se vor stabili POT si CUT maxim, functiunile permise cu si fara conditii, functiunile interzise si toate reglementarile necesare privind modul de utilizare a terenului. Se vor asigura utilitatile necesare : racord la reteaua de distributie a energiei electrice, alimentare cu apa ( in sistem centralizat ) si canalizare menajera (in sistem centralizat).
- Obiectivele vor beneficia de amenajari de teren pentru asigurarea conditiilor necesare
functionarii corecte a acestora.
- Spatiile libere de constructii si amenajari vor fi configurate ca spatii verzi parter, gazon,
arbori si arbusti.
▪ Vecinătăți
Vecinatatile sunt terenuri libere in extravilan
▪ Bilant teritorial propus
Specificatie |
mp |
% |
Suprafata totala analizata |
5646 |
X |
Suprafata reglementata |
2000 |
100 |
Suprafata ocupata de constructii (estimative) |
800 |
40 |
Suprafata ocupata de circulatii carosabile |
280 |
14 |
Suprafata ocupata de circulatie pietonala |
100 |
5 |
Suprafata ocupata de zid de sprijin |
146 |
7,3 |
Suprafata ocupata de zone verzi publice si private |
400 |
20 |
Suprafata ocupata de rigola, dren |
274 |
13,7 |
Suprafata ocupata de edificabil |
1017 |
50,85 |
Suprafata totala ocupata |
2000 |
100 |
▪ Indici de ocupare a terenului :
- Procent de ocupare a terenului - POTmax. 45%
- Coeficient de utilizare a terenului - CUTmax. 0,45
▪ Zone functionale :
- Zona functionala unica – Zona industriala, depozitare si servicii. Suprafata : 2000 mp
- Subzone functionale: ID (industrie – depozitare), IS (servicii), Cr (cai de comunicatie), SP (spatii verzi), TE (echipare edilitara)
- Functiunea dominanta : industrie - depozitare
- Functiuni permise fara conditii : servicii
- Functiuni permise cu conditii : -
- Functiuni interzise : orice alta functiune decat cea dominanta, cele permise
▪ Spatii verzi, imprejmuiri:
In interiorul incintei, suprafetele libere de constructii si amenajari vor fi acoperite cu gazon, cu plante decorative, vegetatie perena.
Imprejmuirile vor fi transparente, nu mai inalte de 2,00 m, dublate sau nu de gard viu, nu mai inalt de 2,00 m, fara soclu
▪ Zid de sprijin:
Pentru excluderea riscului de alunecari de teren se va face un zid de sprijin catre nord, la limita amplasamentului reglementat, apoi se va croi un versant la maxim 30 de grade de la zidul de sprijin in sus. Detaliile se vor realiza donform unui proiect de specialitate intocmit pe baza datelor pe care le va furniza studiul geotehnic realizat pe amplasament.
▪ Regimul de înaltime
- Regimul maxim de inaltime va fi parter. Inaltimea maxima va fi de11 m.
▪ Retrageri prevazute pe plansa de reglementari
- Se vor respecta prevederile Codului Civil privind retragerile minime fata de vecinatati, intimitate si toate celelalte prevederi legale legate de amplasare.
▪ Echiparea edilitara
- Alimentarea cu apa:
Alimentarea cu apa se poate rezolva prin racordare la reteaua centralizata de distributie
existent si functional
- Evacuarea apelor uzate menajere
Se poate realiza prin racord la sistemul centralizat de colectare a apelor uzate menajere, existent. Vor rezulta ape uzate menajere de la grupurile sanitare.
- Canalizarea pluviala
Apele meteorice si de suprafata se vor conduce prin rigole catre rigolele de pe marginea drumului, si spre spatiile verzi, in regim gravitational.
- Incalzirea
Spatiile interioare nu vor fi incalzite
- Alimentarea cu energie electrică
Se va face din reteaua de distributie existenta in zona pe baza unui proiect realizat cu avizul de la Electrica SA
- Gospodarirea deseurilor
Deseurile menajere (deseuri de lemn, deseuri, etc.) se vor colecta in pubele si vor fi preluate de firme autorizate pentru aceste activitati.
Conform HG 2293/2004 (A) deseurile de lemn (coaja, rumeguşul, talaşul, aşchiile, marginile şi altele asemenea) se vor colecta pe platforme betonate special amenajate (in aer liber sau sub şoproane), si vor fi valorificate drept combustibil, faricarea de brichete, placi agglomerate, etc.
- Protectia mediului
Obiectivul propus prin prezentul proiect este un ansamblu de constructii al caror specific este neagresiv fata de factorii de mediu : apa, aer,sol, subsol si asezari umane.
▪ Circulatia
Accesul in zona studiata este posibil indirect de pe drumul comunal existent printr-un tronson de drum nou propus. Drumul este practicabil si circulat. Traficul nu are valori mari. Circulatia se desfasoara fluent, ea este relativ redusa, nu s-au identificat incompatibilitati deosebite
Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:
a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu vor fi efecte semnificative, in afara producerii unei poluari accidentale
b) natura cumulativă a efectelor: Regimul juridic - Terenul este în proprietatea initiatorului lucrarii i se găseşte în perimetrul unui sit archeologic, dar nu se nu se afla in zona de protectie ale naturii; Regimul economic - Folosinta actuala a terenului este fanata in extravilan; Regimul tehnic - Se solicita elaborare PUZ pentru introducerea in intravilan a unei portiuni dinn teren (2000 mp) in vederea realizarii unei zone de industrie, depozitare şi servicii, cu respectarea legislatiei si normativelor in vigoare
c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul
d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): numai in cazul producerii unei poluari accidentale
e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): populatia din zona
f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:
(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: Terenul se găseşte în perimetrul unui sit archeologic
(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: nu este cazul
(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;
g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: Terenul se găseşte în perimetrul unui sitului archeologic “Aşezarea Cucuteni-Ariuşd de la Lisnău - Dealul Jenejek (Cod RAN 64666.01)
Obligaţiile titularului:
▪ Solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ, indicate în Certificatul de Urbanism nr. 435/07.10.2020, emis de Consiliul Judeţean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;
▪ Cerinte ale Institutiilor membrii CAT:
- DSP Covasna: Se va depune documentaţia pentru obţinerea Asistenţei de Specialitate de Sănătate Publică (ASSP)
- DJC Covasna: Deoarece imobilul pe care urmează să se realizeze PUZ se găseşte în perimetrul sitului archeologic “Aşezarea Cucuteni-Ariuşd de la Lisnău - Dealul Jenejek (Cod RAN 64666.01), prin urmare documentatia trebuie să treacă prin procerdura integrală de avizare (cercetare arheologică preventivă autorizată de de Comisia Natională de Arheologie, eliberare Certificat de Descărcare de Sarcină Arheologică, Avizare PUZ de către Comisia Zonală a Monumentelor Istorice
- ISU Covasna: se vor respecta prevederile Regulamentului General de Urbanism aprobat cu HG 525/1996, cu privire la accesele carosabile (pentru autospecialele de intervenţie) şi asigurarea practicabilităţii pe tot parcursul anului. Deasemenea, la faza DTAC, beneficiarul va solicita avizul de securitate la incendiu – dupa caz, conform prevederilor HG 571/2016, coroborat cu prevederile art. 30, alin. 1 din Legea 307/2006 (republicat) privind apararea impotriva incendiilor
▪ Alte obligatii:
- Respectarea limitele amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;
- În perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului, diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;
- Respectarea prevederilor OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare; Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător; Ord.MS nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei; Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare; HG nr. 188/2002 aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate (*actualizată*); Legii nr. 211/2011privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; HG 2293/2004 (A) privind gestionarea deşeurilor rezultate în urma procesului de obţinere a
materialelor lemnoase
- Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului (acestea vor fi predate la unități autorizate pentru colectarea, valorificarea sau eliminarea acestora); OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;
Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare e mediu/procedura de
evaluare adecvată:
- Anunţurile titularului privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarul Observatorul de Covasna în datele de 31.03.2021 şi 07.04.2021
- Proiectul Deciziei etapei de încadrare si anuntul public privind decizia de incadrare vor fi afisate pe pagina proprie de internet a APM Covasna, http://apmcv.anpm.ro, respectiv pe avizierul sediului APM Covasna
- Anuntul privind luarea deciziei etapei de incadrare va fi publicat de catre titular într-un ziar local sau judetean,
Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.
Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.
Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare. În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.
Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor
prezentuluii aviz se sancționează conform prevederilor legale în vigoare.
Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).
DIRECTOR EXECUTIV
Ing. NEAGU Gheorghe
Şef Serviciu Avize,
Acorduri, Autorizaţii Redactat
Ing. SIMINICEANU Gabriel Nicolae Ing. BORBÁTH József