Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

din 15.02.2022

 

 

Ca urmare a notificării adresate de BOGDÁN BOTOND ȘI BOGDÁN BEÁTA, cu domiciliul în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Podului,  nr. 12, județul Covasna, în scopul „ELABORARE PUZ „ZONĂ DE LOCUINȚE STR. ALBERT ÁLMOS, GAÁL SÁNDOR”, amplasat în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Albert Álmos, Gaál Sándor, jud. Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 262/13.01.2022,

În baza:

- OUG nr. 68/2019, Art. 6. al. (1) privind înfiinţarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor prin reorganizarea Ministerului Mediului şi prin comasarea cu Ministerul Apelor şi Pădurilor, prin preluarea activităţilor şi structurilor acestuia, precum şi a unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea celor două ministere, Hotărâre de Guvern nr. 43/16.01.2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor;

- HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;

- O.U.G. 195/2005 privind protecția mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările utlerioare;

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe, cu modificările și completările ulterioare;

- prevederile Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare;

- Ord. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;

- Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România;

- Ord. nr. 1.822 din 6 octombrie 2020 privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

 

 

Agenţia de Protecţie a Mediului Covasna ca urmare a:

- punctelor de vedere transmise de către membrii CSC. Punctele de vedere emise de Direcția Județeană pentru Cultură Covasna, SGA Covasna, CJ GNM Covasna, DSP Covasna;

- Proces verbal nr. 4 din data de 11.02.2022 încheiat în urma punctelor de vedere transmise de către membrii CSC;

- în conformitate cu prevederile art. 5. alin (3) pct. a) și a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potențiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

 

D e c i d e:

 

Planul „ELABORARE PUZ „ZONĂ DE LOCUINȚE” STR. ALBERT ÁLMOS, GAÁL SÁNDOR, amplasat în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Albert Álmos, Gaál Sándor, titular BOGDÁN BOTOND ȘI BOGDÁN BEÁTA, cu domiciliul în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Podului,  nr. 12, județul Covasna nu necesită evaluare de mediu și nu necesită evaluare adecvată și se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 

Descrierea planului:

Obiectul lucrării:

Proiectul de față propune realizarea unei microzone de locuit in  Mun. Sf.Gheorghe str Albert Almos, pe un teren situat la limita perimetrului construibil, in intravilan. Zona vizata de prezenta documentatie se refera la un teren avand suprafata de 7000 mp ( 0,70 ha ) din totalul de 24000 mp conform cartilor funciare. Se propune reglementarea  terenului in vederea construirii a unor cladiri de locuit unifamiliale si modificarea traseului strazii actuale.  Cladirile vor  avea regim de inaltime maxim P+M nivele. Terenul  are o constructie autorizata, in rest este liber in momentul de față de construcții si amenajări, folosinta actuala este de teren arabil partial si intravilan reglementat partial. Terenul se afla in proprietate privata a mai multor persoane fizice, in intregime. Se va fluidiza traficul prin devierea drumului de legatuta intre strazile Gaal Sandor si Albert Almos.

STADIUL ACTUAL AL DEZVOLTĂRII

Date despre teren

Amplasamentul studiat se afla situat in zona nordica a Municipiului Sfantu Gheorghe, in dreapta fata de  DN 12 catre Miercurea Ciuc , la Sud de Arena Sf. Gheorghe, intr-o zona rezidentiala dealtfel, cu locuinte individuale. Zona studiata este situata in intravilanul Municipiului Sf Gheorghe. Suprafata totala de teren studiata conform cartilor funciare  este de 24 107  mp, aflata in proprietatea privata a mai multor persoane fizice  si domeniul public al Municipiului Sfantu Gheorghe. Din aceasta se va reglementa doar o suprafata de 7000 mp.Terenul este situat adiacent la un drum local de acces strada Albert Almos si Gaal Sandor, nemodernizat in momentul de fata.  Se invecineaza cu intravilanul reglementat al Municipiului Sfantu Gheorghe pe laturile  nord, sud, est si vest.  Terenul are o constructie autorizata, in rest este  liber de constructii si amenajari. Este notat in cartile funciare :

Bogdan Botond conform extras  CF 41497 (1351 mp),  Bogdan Beata CF nr.41498 (1307 mp) , Illes Tibor si Illes Zsuzsanna cf 41613 (815 mp), Bogdan Beata cf 27270 (290 mp), Hunyadi Imre si Hunyadi Olga, cf 40136 ( 1900 mp), Antal Barna si Antal Emoke cf 37757 (2000 mp), Nagy Eszter CF 25097 (2422 mp) , anexate si drum Domeniul Public al Primariei Mun.Sf Gheorghe cf -26597 (14022 mp). Total 24107 mp

Gradul de ocupare al zonei cu fond construit

Pe teren exista o constructie aurorizata in rest nu exista nici un fel de constructii sau amenajari importante. Gradul de ocupare al zonelor apropiate din intravilan este relativ redus, cu un POT de maxim 35 %. In vecinatatea imediata exista constructii de locuinte in regim parte sau parter cu mansarda.

 Principalele caracteristici ale functiunilor ce ocupa zona studiata :

Zona de amplasament vizata se intinde pe un teren in suprafata de 7.000 mp, din totalul de 24107 mp aflat pe extrasele de carte funciara.  In zonele apropiate sunt case de locuit in intravilan, compuse din locuinte si anexe gospodaresti.

Bilant teritorial – situatia existenta

specificatie

mp

ha

%

suprafata totala in cf-uri

24107

2,41

100,00

suprafata ocupata de constructii

348

0,03

1,44

suprafata ocupata de circulatii carosabile si pietonale

14022

1,40

58,17

suprafata ocupata de echipare edilitara

0

0,00

0,00

suprafata ocupata de vegetatie spontana

9737

0,97

40,39

 

procent de ocupare a terenului P.O.T.

0,03 %

coeficient de utilizare a terenului C.U.T.

0,00

 

PROPUNERI DE DEZVOLTARE URBANISTICĂ

Modernizarea Circulaţiei

Organizarea circulatiei in zona studiata presupune realizarea unui acces corespunzator la incinta reglementata ( modernizarea geometriei, infrastructurii su suprastructurii ). Se va asigura obligatoriu posibilitatea de acces pentru autoutilitare de stins incendiul, salvari, politie, altele, prin grija proprietarilor.

 Zonificare Funcţională - Reglementări, Bilanţ Teritorial, Indici Urbanistici

Conform temei de proiectare, s-au propus constructii si amenajari  specifice unei zone de locuinte ( functiuni de habitat ).

 Constructiile se vor realiza din materiale durabile, se vor utiliza cu precadere materiale locale.

 Spatiile libere vor fi amenajate ca spatii verzi. Compozitia urbanistica a tinut cont de orientare, insorire si conditiile oferite de terenul de amplasament, de protectie fata de vanturile dominante prin amplasare si orientare, de constratngerile de teren existente. Se vor planta pe amplasament cat mai multi arbori cu radacini adanci si vegetatie bogata, cu rol de fixare a solului si de paravan anti-vant si in calea curentilor de aer. Constructiile si toate amenajarile  vor avea acces auto si pietonal direct.

In baza amenajarilor propuse se stabilesc urmatorii indici de ocupare si utilizare a terenului:

Bilant teritorial – situatia propusa

Specificatie

mp

ha

%

suprafata totala in CF-uri

24107

2,41

100,00

suprafata ocupata de circulatii pietonale si carosabile

13917

1,39

57,73

suprafata ocupata de constructii

3700

0,37

15,35

suprafata ocupata de echipare edilitara

1250

0,13

5,19

suprafata ocupata de curti si gradini

6490

0,65

26,92

Indici de ocupare a terenului :

Procent de ocupare a terenului POT maxim  = 35,00%

Coeficient de ocupare a terenului CUT maxim = 1,05

Dezvoltarea Echiparii Edilitare

Alimentare cu apa :      

Alimentarea cu apa se va realiza prin racord la sistem centralizat de distributie a apei potabile.

Canalizare menajera

Apele uzate menajere se vor conduce prin retea de canalizare menajera subterana spre bazine vidanjabile impermeabilizate in prima etapa, in etapa finala acestea se vor racorda la sistemul centralizat de canalizare a apelor uzate menajere.

Canalizare pluviala

Apele meterorice si de suprafata se vor colecta prin rigole deschise si se vor conduce spre spatiile verzi si spre traseele drumurilor publice. Apele pluviale vor fi indeparate de fronturile construite prin lucrari de sistematizare verticala si amenajari exterioare corespunzatoare.

Incalzire

Spatiile interioare vor fi incalzite cu centrale termice proprie, cu combustibil solid sau cu curent electric. Se pot identifica si alte sisteme ecologice pentru asigurarea in sistem local a agentului termic necesar incalzirii spatiilor interioare si prepararii apei calde menajere.

Alimentare cu energie electrica :

Pentru asigurarea alimentarii cu energie electrica necesara circuitelor de iluminat si prize, se va realiza racordul la reteaua existenta in zona pe baza de proiect de specialitate si cu acordul detinatorului de retele si furnizorului de energie, sau se pot amplasa panouri fotovoltaice si generatoare care sa asigure necesarul de energie electrica, in prima etapa.

Telecomunicatii :

Racordurile telefonice posibile pot fi realizate din instalatiile de telecomunicatii existente in zona, pe baza avizelor solicitate de investitor de la detinatorii retelelor Tc  existente. Sistemele de comunicatii de telefonie mobila au acoperire de retea in zona vizata.

Se vor asigura racordurile necesare la sisteme de comunicatii electronice, conform prevederilor legale.

Gospodarie comunala :

Vor rezulta din activitatea zonei numai deseuri menajere. Materialele refolosibile, PET-uri si materiale plastice, textile, hartie, metal, sticla, se vor colecta separat si se vor preda la unitati specializate de colectare, prin grija proprietarilor. Deseul  menajer va fi colectat conteinerizat si se va ridica saptamanal de societatea care presteaza acest serviciu la nivelul Municipiului Sf Gheorghe sau un al prestator de servicii similare.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:

 Documentatia este elaborata pe baza prevederilor din Certificatul de Urbanism nr. 397 din 29.07.2021, eliberat de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe.

Prevederi ale Cetificatului de Urbansim:

- regimul juridic

Terenul are o constructie autorizata, in rest este  liber de constructii si amenajari. Este notat in cartile funciare :

Bogdan Botond conform extras  CF 41497 (1351 mp),  Bogdan Beata CF nr.41498 (1307 mp) , Illes Tibor si Illes Zsuzsanna cf 41613 (815 mp), Bogdan Beata cf 27270 (290 mp), Hunyadi Imre si Hunyadi Olga, cf 40136 ( 1900 mp), Antal Barna si Antal Emoke cf 37757 (2000 mp), Nagy Eszter CF 25097 (2422 mp) , anexate si drum Domeniul Public al Primariei Mun.Sf Gheorghe cf -26597 (14022 mp). Total 24107 mp

- regimul economic

Terenul are o suprafata de 7000 mp.

Categoria de folosinta este arabil.

- regimul tehnic

se solicita elaborare PUZ, indicii urbanistici sunt stabiliti prin PUZ fiind: POT=35%(maxim), CUT=1,05 (maxim)

 c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Se vor amplasa pe teren case de locuit cu regim maxim de inaltime P + M cu sau fara subsol, cu anexele gospodaresti  aferente,  fiecare lot va avea acces direct la o cale de circulatie carosabila si pietonala. Constructiile principale vor  fi astfel orientata incat sa beneficieze de iluminat natural optim,  insorire eficienta. Va exista posibilitatea amenajarii de curti si gradini. Se vor asigura utilitatile necesare : alimentare cu energie electrica prin racord la sistemul de distributie a energiei electrice existent pe strada , alimentarea cu apa rece prin racord la sistemul centralizat de distributie a apei potabile,  canalizare menajera in sistem centralizat in etapa finala, in sistem local in prima etapa. Incalzirea spatiilor interioare se va realiza in sistem local, cu centrale termice pe combustibil solid, electric, sau cu un alte sisteme de incalzire.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program:

Problemele de mediu relevante pentru plan sunt următoarele: echiparea cu utilităţi a amplasamentului de aşa manieră încât să nu impieteze asupra factorilor de mediu, folosind instalaţii, echipamente şi utilaje ale căror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecţia mediului. Aspectele de protectia mediului se rezuma la rezolvarea utilitatilor de asa maniera incat sa nu impieteze asupra integritatii factorilor de mediu, folosind instalatii, echipamente si utilaje ale caror caracteristici sunt compatibile cu normele de protectia mediului, si, evident, o utilizare, o explotare corespunzatoare a tuturor constructiilor, amenajarilor si dotarilor.

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu:

Nu este cazul.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: Efecte nesemnificative.

După terminarea lucrărilor este obligatorie refacerea cadrului natural afectat de lucrări.

b) natura cumulativă a efectelor: Nu este cazul

c) natura transfrontieră a efectelor: Nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): Construcțiile prevăzute vor respecta reglementările propuse prin plan.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Terenul are o constructie autorizata, in rest este  liber de constructii si amenajari. Imobile în proprietate privată, situate parțial în intravilan, parțial extravilan. Zona de amplasament vizata se intinde pe un teren in suprafata de 7.000 mp, din totalul de 24107 mp aflat pe extrasele de carte funciara.  In zonele apropiate sunt case de locuit in intravilan, compuse din locuinte si anexe gospodaresti.

Indici de ocupare a terenului propuși:

Procent de ocupare a terenului POT propus  = 35,00  % (maxim)

Coeficient de ocupare a terenului CUT propus = 1,05 (maxim)

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: distanţa faţă de obiectivele de interes cultural sunt mari, nu pot fi afectate.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: Atât în faza de construcție, cât și în faza de funcționare a obiectivelor propuse se vor respecta standardele și normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: Prin grija beneficiarilor se va asigura o bună gospodărire și folosire a incintei.

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: planul în sine nu are un efect asupra acestor zone.

Obligațiile titularului:

  • Solicitarea şi obținerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 397 din 29.07.2021, emis de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;
  • Conform procesului-verbal nr. 4 din data 11.02.2022, încheiat în urma punctelor de vedere transmise de către membrii CSC s-a stabilit:

- SGA Covasna a emis Avizul  de Gospodărire a Apelor nr. 8/07.02.2022; Se vor respecta condițiile impuse de acest Aviz;

- necesită Asistență de Specialitate de Sănătate Publică de la Direcția de Sănătate Publică Covasna.

- ISU Covasna informează că a fost depusă documentația pentru avizare;

  • Respectarea legislației de mediu în vigoare.
  • Să respecte în integralitate prevederile următoarelor acte normative:
    • O.U.G. 195/2005 (*actualizată*) privind protecția mediului;
    • O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice;
    • Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
    • Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
    • OUG nr. 92 din 19 august 2021 privind regimul deşeurilor;
    • Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;
    • se vor respecta prevederile HG nr. 188 / 2002, modificată prin HG 352 / 2005, privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
    • Legea nr. 47/2012 pentru modificarea și completarea Legii nr. 24/2007, privind reglementarea și administrarea spațiilor verzi din intravilanul localităților.
  • În perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii; Nu se vor folosi materiale poluante, periculoase și nocive;

Informarea și participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind inițierea PUZ, publicate în ziarul Observatorul de Covasna în data de  17.01.2022 și 20.01.2022;

- Convocatorul transmis către membrii CSC;

- Procesul verbal al şedinţei CSC nr. 4/11.02.2022;

- Anunț public privind decizia etapei de încadrare și proiectul deciziei afișat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) din data de 15.02.2022;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări sau este revizuit, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările și completările ulterioare.

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU Gheorghe

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizații,                                                 Întocmit,

Ing. SIMINICEANU Gabriel Nicolae                                                Ing. FARKAS Berta