Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Proiect Decizia etapei de incadrare din 15.02.2022

 

Ca urmare a notificării adresate de PAKO BARNA, PAKO EMOKE, cu domiciliul/sediul în comuna Cernat, satul Cernat, nr. 669B, judeţul Covasna, privind Elaborare Plan Urbanistic Zonal – Zona agricola Cernat, propus a fi amplasat în comuna Cernat, satul Cernat, extravilan, judetul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 7814/06.12.2021, în baza:

  • Ordonanței de Urgenţă nr. 68/06.11.2019 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, unde la Art. 6 se menționează că se înființează Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor;
  • HG nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
  • H.G. nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea A.N.P.M. şi a instituţiilor aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
  • O.U.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare
  • H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe (*actualizată*);
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ord. nr. 1822/2020 privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

- ca urmare a consultării autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 21.01.2022 la sediul APM Covasna (proces-verbal nr. 2/21.01.2022);

- având în vedere că planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

- în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- punct de vedere din partea Sistemului de Gospodărire a Apelor Covasna nr. 429/20.01.2022, (nr. înreg. APM Covasna 454/21.01.2022);

- punct de vedere nr. 3600515/25.01.2022 emis de ISU ”Mihai Viteazaul” al jud. Covasna,

- punct de vedere din partea Directiei de cultura a judetului Covasna nr.109/20.01.2022, (înreg. la APM Covasna cu nr. 446/20.01.2022),

- AVIZ DE GOSPODARIRE A APELOR, Nr. 10/09.02.2022, emis de Administratria bazinala de apa Olt, Sistemul de Gospodarire al Apelor Covasna.

 

 

 

 

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

D e c i d e:

Plan Urbanistic Zonal – Zona agricola Cernat, propus a fi amplasat în comuna Cernat, satul Cernat, extravilan, judetul Covasna nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Zona studiată este  un teren cu suprafața de 5.256 mp,

Terenul se situează în extravilanul  satului CERNAT, în partea de SUD a acestuia, având categoria de folosință teren arabil, conf. CU nr. 3 din 26.01.2021.  Accesul pe terenul studiat se face din drum situat la EST- DRUM JUDEȚEAN 121F, amplasamentul aflându-se în partea VESTICĂ a acestuia.

Terenul ce face obiectul studiului are suprafata de 7334,95 mp, avand o deschidere la drum din partea estica de 29,38 m. In vecinatatea  terenului, la nord, sud, si vest se invecineaza cu proprietati private iar la est cu drumul judetean 121F.

Documentatia este elaborata pe baza prevederilor din Certificatul de Urbanism nr.3 din 26.01.2021, eliberat de Primaria Comunei Cernat, si a avizului de oportunitate nr. 30 din 03.08.2021 eliberat de Consiliul Judetean Covasna.

Pe amplasament nu exista constructii.

REGIMUL JURIDIC:

Imobilul care face obiectul ridicarii topografice este inscris in Cartea Funciara nr. 31506 Cernat in proprietatea lui Pako Barna si Pako Emoke. Terenul pe care se va amplasa noul imobil are o suprafata de 5256,00 mp,  teren extravilan.

REGIMUL ECONOMIC:

Folosinţa actuală a terenului: arabil

Suprafața terenului  S= 10.250,00 mp si este compusă din suprafața de 3.514,00 mp arabil- intravilan și suprafața de 6.736,00 mp arabil- extravilan.

lotul existent va avea functiunea de zonă  de depozitare agricolă pentru produsele și utilajele agricole.

-retragerea față de aliniament va fi de min.5.00m față de conformarea actuală a profilului străzilor;

VALORIFICAREA CADRULUI NATURAL

Acesta va fi pus in valoare prin sistematizare, plantatii decorative si de aliniament.Intervențiile în teren vor fi efectuate numai în interiorul amplasamentului studiat, fără a afecta terenurile învecinate.

Un rol important in zona il va avea sistematizarea circulatiei din incinta si amenajarea cu imbracaminti definitive a carosabilelor, protejand astfel prin delimitari clare mediul natural existent. Constructiile nu vor produce o interventie brutala in peisaj. Acestea vor fi realizate din materiale durabile pe baza unor proiecte autorizate.

MODERNIZAREA CIRCULAŢIEI

- parcela este construibilă numai dacă are asigurat un acces carosabil  dintr-o circulaţie publică în mod direct sau prin drept de trecere legal obţinut prin una din proprietăţile învecinate;

 

 

 

 

 

ORGANIZAREA CIRCULATIEI CAROSABILE

         Accesul pietonal și carosabil pe terenul studiat se face de pe latura  estică a acestuia din drumul Județean DJ 121F. Retragerea minimiă propusă față de axul strazii va fi de 11,00 m.

Se vor realiza accese carosabile pentru consumatori, personal și aprovizionare.

INDICATORII PROPUSI

Regimul de aliniere  va fi de min.5,00m față de profilele propuse,

-regim de înălțime maxim P

-înălțimea maximă la cornișă= max 9.00 m

POT propus-MAX 20 %

CUTpropus- MAX 0, 2 mp ADC/mp

 Echiparea edilitara

 Alimentarea cu apa -  Alimentarea cu apă a obiectivului de investiţii, se propune a se realiza prin intermediul unui put forat de diametru mic(125 mm), respectiv a unei instalatii cu hidrofor.

Canalizarea menajera

Evacuarea apelor uzate se va realiza prin intermediul unui bazin vidanjabil impermeabilizat din care apa menajera va fi transportata pentru epurare la o statie autorizata, conform NTPA 002.   

Canalizarea pluviala

-   Apele meteorice  de  pe  amplasament  vor fi colectate prin  rigole deschise, iar apele de pe acoperisuri si platforme, se vor colecta si deversa in incinta spre spatiile verzi.

Alimentarea cu energie electrica

Energia electrică necesară se va asigura prin racordare la reţeaua existentă, pe baza unui proiect de specialitate

Reguli de amplasare si retrageri minime obligatorii

Amplasarea fata de aliniament

- retragerea față de  fundul de lot  va fi minim  10,00 m;

-retragerile față de limitele laterale ale proprietatii:

- la N față de vecin Fuzi Pavel ( A886/20)- minim  2,00m,

-  față de vecin  ( nr. Cad. 31505)-  minim 3,00m,

- la NE față de vecin  ( nr. Cad. 31505 ) -  minim 3,00m,

- la S față de  vecin: rezervă  ( A886/18) - minim 2,00m,

 Retragerile față de  limitele laterale ale proprietății având un caracter restrictiv, nu sunt permise derogări.

Reguli cu privire la asigurarea acceselor obligatorii

  • parcela este construibilă numai dacă are asigurat un acces carosabil  dintr-o circulaţie publică în mod direct sau prin drept de trecere legal obţinut prin una din proprietăţile învecinate;

Inaltimea constructiilor

Regimul de înaltime

Regimul maxim de inaltime  al cladirilor:  

înălţimea maximă admisă a clădirilor va fi: P - max. 9,00m la cornisă.

  • se va respecta înălţimea medie a clădirilor învecinate şi a caracterului zonei, fără ca diferenţa de înălţime să depăşească cu mai mult de două niveluri clădirile imediat învecinate (cladirile amplasate alăturat, de aceeaşi parte a străzii).

Indici de utilizarea terenului:

Procentul de ocupare a terenului: maxim 20%

Coeficientul de utilizare a terenului: maxim  0, 2

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: nu este cazul.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: planul va contribui la modernizarea și dezvoltarea zonei.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: Problemele de mediu relevante pentru plan sunt următoarele: echiparea cu utilităţi a amplasamentului de aşa manieră încât să nu impieteze asupra factorilor de mediu, folosind instalaţii, echipamente şi utilaje ale căror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecţia mediului și evident, o utilizare, explotare corespunzătoare a tuturor construcțiilor, amenajărilor și dotărilor;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: încadrarea planului a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA);

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu este cazul;

b) natura cumulativă a efectelor: nu este cazul;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor):  nu este cazul;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Suprafața totala a terenului  S= 7334,95 mp, iar suprafata studiata este de 5256 mp, Conform certificatului de urbanism nr. 3/26.01.2021, eliberat de Primaria Comunei Cernat.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: zona studiata nu se afla in zona de protectie a monumentelor istorice.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: Amplasamentul se situează în afara siturilor Natura 2000 din judeţ.

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obţinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 3/26.01.2021 emis de Primaria Comunei Cernat, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- să ia masuri prealabile executării construcţiei obiectivelor, de decopertare a stratului de sol fertil de pe suprafeţele amplasamentelor aprobate, pe care sa-l depoziteze şi să-l niveleze pe terenuri neproductive sau slab productive, indicate de organele agricole sau silvice, in vederea punerii in valoare sau a ameliorarii acestora, conform art. 100 din Legea nr. 18 din 19 februarie 1991 (*actualizată*) Legea fondului funciar;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor (*actualizată*);

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;

- respectarea prevederilor OUG nr. 92/19.08.2021 privind regimul deșeurilor; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarele Szekely Hirmondo în data de 22.11.2021 şi 25.11.2021;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare se va publica pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro;

- Convocatorul transmis către membrii CSC și procesul verbal al ședinței nr. 2/21.01.2022;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

Șef  Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                            Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                        Ing. Bote Daniela