Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Proiect Decizia etapei de încadrare din 11.03.2022

 

Ca urmare a notificării adresate de ANTAL JULIA, ANTAL ARPAD-CSABA, SZILAGYI PAL-LASZLO, BENKO GABOR, ANDRAS ESZTER, BENKO GAVRILA, LAZAR EMESE, cu domiciliul/sediul în municipiul Sfantu Gheorghe, bd. Gen. Grigore Balan, nr. 8, bl. 27, sc. B, et. -, ap. 12, județul Covasna, privind Elaborare Plan Urbanistic Zonal – Zonă rezidentiala, propus a fi amplasat în comuna Ozun, satul Lisnau, nr. 13,  judeţul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 1313/24.02.2022, în baza:

  • Ordonanței de Urgenţă nr. 68/06.11.2019 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, unde la Art. 6 se menționează că se înființează Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor;
  • HG nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
  • H.G. nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea A.N.P.M. şi a instituţiilor aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
  • O.U.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare
  • H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe (*actualizată*);
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ord. nr. 1822/2020 privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

- ca urmare a consultării autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 04.03.2022 la sediul APM Covasna (proces-verbal nr. 6/04.03.2022);

- având în vedere că planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

- în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- dovada achitării tarifului aferent PUZ 500 lei (OP nr. 79/24.02.2022);

- punct de vedere din partea Direcției de Sănătate Publică Covasna (nr. înreg. APM Covasna nr.1482/02.03.2022),

- punct de vedere din partea Sistemului de Gospodărire a Apelor Covasna nr. 1444/SL/04.03.2022, (nr. înreg. APM Covasna 1589/04.03.2022);

- punct de vedere nr. 3601554/04.03.2022 emis de ISU ”Mihai Viteazaul” al jud. Covasna (înreg. la APM Covasna cu nr. 1633/07.03.2022),

 

 

 

- punct de vedere nr. 326/02.03.2022,din partea Directiei de cultura a judetului Covasna inregistrat la APM Covasna nr.1483/02.03.2022,

- punct de vedere din partea CFM din cadrul APM Covasna, nr.1493/02.03.2022,

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

D e c i d e:

 

Plan Urbanistic Zonal – Zonă rezidentiala, propus a fi amplasat în comuna Ozun, satul Lisnau, nr. 13, judeţul Covasna nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 Obiectul lucrarii

Aceasta documentatie a fost elaborata în vederea reglementarii zonei Zona Rezidentiala alipita intravilanului reglementat al satului Lisnau , la vest de drumul principal si in  nordul localitatii

Documentatia este elaborata pe baza prevederilor din Certificatul de Urbanism nr 495 eliberata de Consiliul Judetean Covasna , in care se solicita elaborarea PUZ-ului pe o zona mai extinsa fata de solicitarea initiala.

Terenul reprezinta  mai multe loturi  aflate in proprietatea unor persoane fizice, respectiv Antal Arpad Csaba si Antal Julia conform extrasului de carte funciara nr.25744 a localitatii Ozun- S=700 mp; Szilagyi Pal Laszlo, Benko Gabor, Andras Eszter, Benko Gavrila, CF nr 29379-Ozun – S=1010 mp; Szilagyi Pal Laszlo, Benko Gabor, Andras Eszter, Benko Gavrila, Antal Arpad Csaba si Antal Julia, cf. CF nr 25743, S=551 mp;Lazar Emese cf. CF nr 29380 S=800 mp; Szilagyi Pal Laszlo, Benko Gabor, Andras Eszter, Benko Gavrila cf CF nr 29381- S=6798 mp.

Terenul e liber de constructii.

Proprietarii doresc sa  delimiteze o zona edificabila în scopul construirii unor locuinte individuale.

În acest scop se propune reglementarea zonei de  intravilan cu o suprafața de 9859 mp.

Documentatia este elaborată pe baza prevederilor din Certificatul de Urbanism nr.495 din 03.09.2021  eliberat de Consiliul Judetean Covasna și în baza Avizului de Oportunitate nr 42 din 25.11.2021

REGIMUL JURIDIC:

Terenul se află în intravilanul comunei Ozun, sat Lisnau conform PUG aprobat

Imobilul nu este inclus pe lista monumentelor istorice și nu se află în zonă de protecție monumente

istorice și/sau ale naturii.

• REGIMUL ECONOMIC:

Folosinta actuală a terenului: arabil iar destinatia conform PUG aprobat fiind zona de locuit L, subzona de locuinte individuale, L2 ( cu maximum P+1 niveluri) situate in zone neconstruite (extinderi de intravilan si enclave neconstruite din intravilanul existent)

Terenul are o suprafata totala de 9859 mp. si e liber de constructii

Functiunea zonei cf. PUG aprobat: teren arabil în intravilan

• REGIMUL TEHNIC:

Conform PUG aprobat este în intravilanul comunei Ozun, sat Lisnau.

 

 

 

Amplasamentul se încadrează într-o zonă de locuinţe individuale, cu functiunea dominanta de locuinta si dotari aferente.

Bilant teritorial – situatia propusa

- suprafata totala studiata ( reglementata ) 9859 mp,

- suprafata ocupata de constructii /curti 7069 mp,

- suprafata ocupata de circulatii carosabile,  2440 mp,

- suprafata ocupata de zone verzi  350 mp,

- Suprafata totala ocupata 9859 mp,

 Indici de ocupare a terenului :

Procent de ocupare a terenului POT maxim = 35,00%

Coeficient de ocupare a terenului CUT maxim = 1,05

Reguli cu privire la asigurarea acceselor obligatorii : - accesele obligatorii sunt :

 - accesul auto al utilitarelor de stins incendiul, salvarilor la toate constructiile si amenajarile.

- Accesul autovehiculelor la toate obiectivele propuse

- Accesul pietonal la toate obiectivele propuse

Reguli cu privire la echiparea edilitara : Echiparea edilitara va respecta legislatia in vigoare si normele tehnice cu privire la materialele si procedurile prin care se realizeaza asigurarea de utilitati.

 Reguli cu privire la amplasarea de spatii verzi si imprejmuiri : Spatiile verzi sunt amplasate pe teritoriul studiat sub forma de amenajari simple, rolul acestora este si functional si estetic, sub forma de zone verzi de protectie si decorative.

Zonificarea functionala : Teritoriul studiat, data fiind omogenitatea functiunilor se constituie intr-o singura zona functional, cu functiune de locuire.

Zona rezidentiala:

Indici urbanistici:

P.O.T. =max.35%

C.U.T.= max.1,05

Echiparea edilitara

 Asigurarea cu apa

La limita amplasamentului există o infrastructură edilitară bine conturată. Pe DC 27 exista retea de distributie de energie electrica, alimentare cu apa si canalizare.

Constructiile propuse vor fi racordate la acestea         

Canalizarea menajera

Evacuarea apelor uzate se va realiza in reteaua de canalizare centralizata , pana la realizarea extenderii retelei se pot folosi fose septice vidanjabile impermeabile  individuale.

Canalizarea pluviala

 Apele meteorice  de  pe  amplasament  vor fi colectate prin  rigole si santuri  si evacuate  la  rigola stradala a drumului de acces la teren.

 Apele meteorice colectate de pe clădirile obiectivului şi din incinta amenajată a acestuia, se vor scurge gravitaţional, prin rigole pluviale, la rigola stradală a drumului de acces la teren.   

 Incalzirea

Spaţiile interioare vor fi încălzite de la centrale electrice/ termice proprie sau alte instalații de încălzire adecvate,  eventual se pot utiliza şi panouri solare - fotovoltaice.

 Alimentarea cu energie electrica

Energia electrică necesară se va asigura prin racordare la reţeaua existentă, aflată pe drumul principal str.  DC 27cu avizul furnizorului, pe baza unui proiect de specialitate.

 Alimentarea cu gaze naturale

În zonă nu există reţele de alimentare cu gaze naturale.

Gospodaria comunala

 

 

      Se va rezolva în mod corespunzător colectarea şi depozitarea temporară a deşeurilor menajere, precum şi deşeurile tehnice.  Acestea se vor colecta containerizat şi se vor depozita în depozitele agrementate din zonă.  Materialele refolosibile, PET-uri, hâtrie şi carton, textile, metal, sticlă, se vor colecta separat şi se vor preda la unităţi specializate de colectare, prin grija administratorului.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: nu este cazul.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: planul va contribui la modernizarea și dezvoltarea zonei.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: Problemele de mediu relevante pentru plan sunt următoarele: echiparea cu utilităţi a amplasamentului de aşa manieră încât să nu impieteze asupra factorilor de mediu, folosind instalaţii, echipamente şi utilaje ale căror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecţia mediului și evident, o utilizare, explotare corespunzătoare a tuturor construcțiilor, amenajărilor și dotărilor;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: încadrarea planului a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA);

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu este cazul;

b) natura cumulativă a efectelor: nu este cazul;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor):  nu este cazul;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Proiectul se refera la un teren de 9859 mp, unde proprietarii doresc sa delimiteze o zona in scopul construirii unor locuinte individuale.

Conform certificatului de urbanism nr. 495/03.09.2021, zona este reglementată în faza PUZ/PUG/PUD aprobat prin Hotararea Consiliului Local al comunei Ozun nr. 57/2018,

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: imobilul nu este inclus pe lista monumentelor istorice și nu se află în zonă de protecție monumente istorice și/sau ale naturii.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: Amplasamentul se situează în afara siturilor Natura 2000 din judeţ.

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obţinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 495/03.09.2021 emis de Consiliul Judetean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- să ia masuri prealabile executării construcţiei obiectivelor, de decopertare a stratului de sol fertil de pe suprafeţele amplasamentelor aprobate, pe care sa-l depoziteze şi să-l niveleze pe terenuri neproductive sau slab productive, indicate de organele agricole sau silvice, in vederea punerii in valoare sau a ameliorarii acestora, conform art. 100 din Legea nr. 18 din 19 februarie 1991 (*actualizată*) Legea fondului funciar;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor (*actualizată*);

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;

- respectarea prevederilor OUG nr. 92/19.08.2021 privind regimul deșeurilor; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarele Observatorul de Covasna în data de 25.02.2022 şi 01.03.2022;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare se va publica pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro;

- Convocatorul transmis către membrii CSC și procesul verbal al ședinței nr. 6/04.03.2022;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

Șef  Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                            Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                        Ing. Bote Daniel