Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Proiect Decizia etapei de încadrare din 03.05.2022

 

Ca urmare a notificării adresate de SC ROYAL BAU SRL CUI RO33571402 prin Matyas Gyongyver cu domiciliul/sediul în localitatea Gheorgheni, str. Cart. Bucin, bl. 2, sc. B, et. 2, ap. 31, județul Harghita, privind “Elaborare PLAN URBANISTIC ZONAL – MODIFICATOR – ZONĂ INDUSTRIALĂ” propus a fi amplasat în comuna Chichiș, sat Chichiș, str. Ilieni, nr. 499, judeţul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 2616/08.04.2022, în baza:

  • Ordonanței de Urgenţă nr. 68/06.11.2019 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, unde la Art. 6 se menționează că se înființează Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor;
  • HG nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
  • H.G. nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea A.N.P.M. şi a instituţiilor aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
  • O.U.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare
  • H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe (*actualizată*);
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ord. 1052/2014 (*actualizat*) privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

  • ca urmare a consultării autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 29.04.2022 la sediul APM Covasna (proces-verbal nr. 11/29.04.2022);
  • având în vedere că planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;
  • în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • Aviz de oportunitate nr. 8/22.03.2022  pentru elaborarea Planului urbanistic zonal pentru ”elaborare PUZ Modificator – Zonă industrială” emis de Consiliul Județean Covasna;
  • Extras de carte funciară pentru informare CF nr. 24119 Chichiș; Contract de Locațiune nr. 37/21.01.2022 între SC VIAROCK SRL (locator) și ROYAL BAU SRL (locatar);
  • Dovada achitării tarifului aferent PUZ 500 lei (OP. nr. 14/04.04.2022).

 

D e c i d e:

Planul urbanistic zonal “Elaborare PLAN URBANISTIC ZONAL – MODIFICATOR – ZONĂ INDUSTRIALĂ” propus a fi amplasat în comuna Chichiș, sat Chichiș, str. Ilieni, nr. 499, judeţul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Obiectivul planului prevede modificarea planului urbanistic zonal aprobat prin HCL al comunei Chichiș cu nr. 44/2007 – Fabrică pentru prefabricate beton, în funcțiunea de zonă industrială – depozit cartofi.

Zona studiată se află în partea nordică a satului Chichiș, comuna Chichiș, adiacent unui drum comunal. Terenul se află în intravilanul comunei Chichiș și are o suprafață de 20000 mp conform CF nr. 24119.

Folosința acuală a terenului este curți construcții. Terenul fiind liber de sarcini.

Terenul se află în proprietatea SC VIASTEIN SRL, care are un contract de locațiune nr. 83/09.02.2022 încheiat cu SC ROYAL BAU SRL.

Beneficiarul dorește construirea unei hale de producție și de depozitare.

Construcțiile noi vor avea un regim de înălțime maxim parter+etaj parțial, cu înălțime maximă admisă de 15 m față de terenul amenajat.

Se propune realizarea unei zone verzi de protecție de-a lungul împrejmuirii pe latura de nord și este, către drumurile publice.

Vecinătăți:

  • la nord – DC 33 (str. Ilieni)
  • la est – drum de acces
  • la sud – teren intravilan, fără construcții (zonă industrială)
  • la vest – teren intravilan, cu construcții (zonă industrială).

Bilanț teritorial existent:

Suprafețe  funcțiuni

Suprafată (mp)

% din total

Suprafață teren conform CF

20000,00

100,00

Construcții

0,00

0,00

Teren liber

20000,00

100,00

P.O.T. global (SC/Sterenx100)

 

0,00

C.U.T. global (SC/Steren)

 

0,00

 

Bilanț teritorial propus:

Suprafețe  funcțiuni

Suprafată (mp)

% din total

Suprafață teren conform CF

20000,00

100,00

Clădiri

max 12000,00

60,00

Platformă carosabilă/pietonală

4000,00

100,00

Spații verzi în cadrul parcelei

min 4000,00

20,00

P.O.T. max (SC/Sterenx100)

 

60,00

C.U.T. max (SC/Steren)

 

0,90

 

Accesul în incintă se va menține de pe strada existentă.

Asigurare utilităţi:

- alimentarea cu energie electrică se va realiza prin racord la rețeaua de joasă tensiune existentă.

- alimentarea cu apă: pentru construcțiile propuse, alimentarea cu apă potabilă se va realiza prin racordarea la rețeaua existentă.

- canalizarea menajeră: apele uzate menajere, provenite de la clădirile propuse vor fi colectate și evacuate în rețeaua de canalizare existentă. Aceste legături vor fi realizate subteran, respectând adâncimea de îngheț și vor fi din PVC. Racordurile la rețeaua existentă se vor face prin intermesiul unor cămine de racordare.

- canalizarea pluvială: apele meteorice de pe acoperișuri și platforme, convențional curate vor fi colectate prin jgheaburi, respectiv rigole de scurgere existente, ce vor fi amenajate.

- încălzirea: se va realiza pe plan local, cu centrală termică proprie.

Gospodărire comunală:

- deșeurile menajere vor fi predate către serviciul de salubrizare din zonă în vederea eliminării;

- deșeurile colectate selectiv (PET-uri și alte materiale plastice, hârtie, carton, sticlă, etc) se vor preda la unități autorizate în vederea valorificării acestora.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: nu este cazul.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: dezvoltarea zonei se face în conformitate cu PUG aprobat, cu respectarea legislației în vigoare și a bunelor practici în domeniu, definind criteriile și cerințele care se impun:

- reglementarea funcțiunii terenurilor;

- utilizarea funcțională a terenurilor, în relație cu planurile de urbanism aprobate în zonă, precum și cu prevederile Metodologiei de elaborare si a conținutului – cadru al documentațiilor de urbanism pentru zone construite protejate;

- modul de ocupare a terenurilor și condițiilor de realizare a construcțiilor;

- trasarea și profilarea căilor de acces, în corelare cu cele existente sau prevăzute prin planurile de urbanism;

- realizarea lucrărilor rutiere și tehnico-edilitare necesare creării unei infrastructuri adecvate noilor funcțiuni;

- asigurarea unei dezvoltări durabile a zonei.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program:

Problemele de mediu relevante pentru plan sunt următoarele: echiparea cu utilităţi a amplasamentului de aşa manieră încât să nu impieteze asupra factorilor de mediu, folosind instalaţii, echipamente şi utilaje ale căror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecţia mediului și evident, o utilizare, explotare corespunzătoare a tuturor construcțiilor, amenajărilor și dotărilor;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: încadrarea planului a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA);

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu vor fi efecte semnificative;

b) natura cumulativă a efectelor: nu este cazul;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): nu este cazul;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Conform certificatului de urbanism nr. 7/02.03.2022, categoria de folosință actuală a terenului este curți construcții. Suprafață totală de teren este de 20.000 mp.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: conform certificatlui de urbanism imobilul nu este inclus pe lista monunmentelor istorice și nu se află în zonă de protecție monumente istorice și/sau ale naturii.

 (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: Amplasamentul se situează în afara siturilor Natura 2000 din judeţ.

Obligaţiile titularului:

  • solicitarea şi obţinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 7/02.03.2022, emis de Primăria Comunei Chichiș, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;
  • respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;
  • în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;
  • respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;
  • respectarea prevederilor Legii nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor (*actualizată*);
  • respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;
  • respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  • respectarea prevederilor HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
  • respectarea prevederilor Ordonanța nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;
  • respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

  • Anunţurile privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarele Observatorul de Covasna în data de 05.04.2022 şi 08.04.2022;
  • Anunțul public și Proiectul Deciziei etapei de încadrare se va publica pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro;
  • Convocatorul transmis către membrii CSC nr. înreg. 2849/20.04.2022 și procesul verbal al ședinței nr. 11/29.04.2022 (nr. înreg. 3060/29.04.2022).

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

 

Şef  Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                      Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                  Ing. Csáki Gabriela