Navigation is temporarily unavailable.
Back

Proiect Decizia etapei de încadrare

Proiect Decizia etapei de încadrare nr.  45 din 22.08.2018

 

     Ca urmare a notificării adresate de KELEMEN ESZTER, MÁTHIS ÁGNES, KISGYÖRGY LAJOS-GÁBOR, MOLNÁR BOTOND, cu domiciliul  în municipiul Sf. Gheorghe, str. Jozsef Bem nr. 2, bl.3, sc. F, ap. 14, judeţul Covasna, privind planul ``Elaborare PUZ – Zona de locuinte``, propus a fi amplasat în comuna Arcus, satul Arcus, Extravilan (CF nr. 27584, 27737, 26907 Arcus), judeţul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 4375/31.07.2018, în baza:

  • OUG nr. 1/2017, Art. 14, privind înfiinţarea Ministerul Mediului prin reorganizarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor
  • HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ord. 1052/2014 (*actualizat*) privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

      Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

Având în vedere următoarele:

- consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 09.02.2018 desfăşurat la sediul APM Covasna (proces-verbal ședință nr. 5/09.02.2018);

- că planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- În lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

        D e c i d e:

planul ``Elaborare PUZ – Zona de locuinte``, propus a fi amplasat în comuna Arcus, satul Arcus, Extravilan (CF nr. 27584, 27737, 26907 Arcus), judeţul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Situația existentă:

▪  Terenul (zona studiată) cu suprafața totală de 16544 mp, se află în extravilanul comunei Arcus, satul Arcus, se afla in proprietatea persoanelor fizice Kelemen Eszter (7544 mp), Máthis Ágnes si Kisgyörgy Lajos-Gábor (7700 mp), Molnár Botond (1300 mp), folosinta actuala arabil si este liber de constructii

▪ Principalele disfuncționalități:

- aspectul arhitectual-urbanistic este relativ monoton datorat potentialului de dezvoltare scazut

- echiparea technico-edilitară este insuficientă fată de necesitătile din prezent si viitor

- reteaua de drumuri este slab dezvoltata.

▪  Vecinătăți:

- latura de est : propietate Kisgyorgy Laszlo, nr. cad 26904, teren agricol in extravilan

- latura de nord : drum de exploatare agricola (De)

- latura de sud : drum betonat DJ 121 B, nr. cad. 27736

- latura de vest : propietate Ordog Ferenc, teren agricol in extravilan

▪  Bilanțul teritorial existent si propus

Zone funcționale

Existent

Propus

Suprafată (mp)

Procent (%)

Suprafată (mp)

Procent (%)

Teren arabil cf. extrase CF

16544

100

-

-

Zonă de locuit propusa

-

-

11400

69

Zona circulatie carosabila si pietonala propusa

-

-

2300

14

Zona verde (spatii verzi plantate)

-

-

2844

17

Total suprafată studiata si reglementată

16544

100

16544

100

POT existent 0 %      POTmax. propus 30 %

CUT existent 0          CUTmax. propus 0,6

Acest teren privit ca o singura zona se va parcela in loturi de cca. 500 mp, pentru case de locuit (25 loturi), cu drum propriu de acces

- regim de înăltime: P+M cu sau fara subsol, H maxim la cornisa de +10 m de la cota +/-0.00 ; H maxim la coama de +14 m de la cota +/-0.00

- alinierea constructiilor:

       - retragere fata de aliniamentul la drum propus: min 5,0m

        -retragere fata de limita proprietatii vecine: 2.0m, in cazul cand sunt calcane la cladiri, iar

         in continuare se va  respecta Codul Civil din punctul de vedere al insoririi.

       - strazile secundare vor avea carosabil cu dublu sens, trotuare si rigole. Parcarea pentru

       riverani se va face in incinta loturilor.

       - se va respecta zona de protectie a DJ 121B, (20m intre ax DJ si zona edificabila), iar

       distanta intre ax si gard va fi de 12m, (va cuprinde zone verzi, trotuar).

- se va face dezmembrarea terenului astfel incat reteaua de drumuri propusa sa treaca in domeniu public.

În conformitate cu toate avizele solicitate de organismele in drept şi după aprobarea PUZ-ului prin Hotărârea Comunei Arcus, terenul va avea funcţiunea de: zonă de locuit.

▪  Circulația:

Accesul carosabil se realizeaza din DJ 121B si din drumul de exploatare (De) din partea de nord a zonei studiate

▪  Dezvoltarea echipării edilitare

-  alimentare cu apă: se va face de la reteaua centralizata de apă a localitatii Arcus, totodata se vor aplasa hidranti de apa la distante corespunzatoare (conform normelor in vigoare)

-  canalizarea menajeră: se va racorda la sistemul centralizat al localitatii.

-  canalizarea pluvială: apele meteorice sunt absorbite de terenurile agricole învecinate, iar excedentul va fi colectat prin drenaje, de şanţurile de gardă ale drumurilor existente şi se vor scurge gravitaţional spre punctele de minim spre zona verde, iar cand va fi posibil se va racorda la canalizarea pluviala a localitatii.

-  încălzire: e va realiza local de la centrale termice propii

-  alimentare cu energie electrică: se va realiza racordul la reteaua existenta in zona

-  telecomunicații: vor fi rezolvate prin racordare la retelele existente si propuse in zona (telefon, internet, TV), în funcţie de numărul de solicitări.

- gospodărie comunală, protecția mediului: deseurile biodegradabileb, deseurile menajere menajere, materiale plastice, textile, hartie, metal, sticla, se vor colecta selectiv in containere sau pubele amplasate pe spatii betonate si se vor preda la unitati autorizate zate de colectare, prin grija

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a)   probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu vor fi efecte semnificative;

b) natura cumulativă a efectelor: destinația zonei este pentru mică industrie și agricolă UTR 4, conform PUG aprobat prin HCL 27/2008

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): nu este cazul, planul nu prevede zone industriale cu risc pentru sănătatea umană și pentru mediu;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Impactul este local, nesemnificativ pe amplasament şi în imediata vecinătate a acestuia.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul;

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare şi funcţionare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul.

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 284/14.05.2018, emis de Consiliul Județean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

-  se vor solicita avize din partea SGA Covasna, DSP Covasna si ISU Covasna (solicitare la ședința CAT din data de 14.08.2018

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- să ia masuri prealabile executării construcţiei obiectivelor, de decopertare a stratului de sol fertil de pe suprafeţele amplasamentelor aprobate, pe care sa-l depoziteze şi să-l niveleze pe terenuri neproductive sau slab productive, indicate de organele agricole sau silvice, in vederea punerii in valoare sau a ameliorarii acestora, conform art. 100 din Legea nr. 18 din 19 februarie 1991 (*actualizată*) Legea fondului funciar;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea prevederilor OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare; Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător; Ord.MS nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei, cu modificarile si completarile ulerioare; Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare; HG nr. 188/2002 aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate (*actualizată*); Legii nr. 211/2011privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului; OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile titularului privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarul Observatorul de Covasna în datele de 26.07.2018 si 30.07.2018;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare si anuntul public privind decizia de incadrare va fi afisat pe pagina proprie de internet a APM Covasna, http://apmcv.anpm.ro

Anuntul privind decizia de incadrare va fi publicat de catre titular intr-un ziar local sau judetean

    Autoritatea competentă  pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie  a  publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu –APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz se sancționează conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

DIRECTOR EXECUTIV

Ing. NEAGU Gheorghe

 

 

 

 

 

 

 

 

Şef  Serviciu Avize,  

Acorduri, Autorizaţii                                                                               Redactat

Ing. SIMINICEANU Gabriel Nicolae                                                          Ing. BORBÁTH József