Back

Proiect Decizia etapei de încadrare

Proiect Decizia etapei de încadrare nr.  46 din 24.08.2018

     Ca urmare a notificării adresate de SC PRODUCTIE MULTI NR SRL, cu sediul  în municipiul Sfantu Gheorghe, str. Ciucului 90B, judeţul Covasna, privind planul ``Elaborare PUZ – Zona industriala si de servicii``, propus a fi amplasat in municipiul Sfantu Gheorghe, str. Lunca Oltului judeţul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 4495/06.08.2018, în baza:

  • OUG nr. 1/2017, Art. 14, privind înfiinţarea Ministerul Mediului prin reorganizarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor
  • HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ord. 1052/2014 (*actualizat*) privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

      Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

Având în vedere următoarele:

- consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 14.08.2018 desfăşurat la sediul APM Covasna (proces-verbal ședință nr. 26/14.08.2018);

- că planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

   în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- În lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

        D e c i d e:

planul ``Elaborare PUZ – Zona industriala si de servicii``, propus a fi amplasat în  propus a fi amplasat in municipiul Sfantu Gheorghe, str. Lunca Oltului judeţul Covasna, judeţul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Situația existentă:

▪  Terenul studiat are suprafata de 33.425 mp. Acesta se afla in proprietatea a unor persoane juridice si persoane fizice. Terenul face parte din UTR 29 conform PUG aprobat si cuprinde urmatoarele functiuni: Z (LM.u. + IS.s) – zona pentru locuinte mici (P – P+2) de tip urban propuse, institutii publice si servicii

Terenul este construit in parte cu cladiri si constructii de tip industrial si de servicii, in zonele in care functiunea era astfel stabilita prin P.U.G., UTR. 29. si au fost construite mai multe obiective cu sprecific functional de productie si de servicii

▪ Principalele disfuncționalități:

- Nu au fost constatate

▪  Vecinătăți:

- spre nord: unitati industriale si de servicii

- spre sud: institutie publica, sediul SGA Covasna

- spre est: zona locuinte, funduri de gradina strada Ciucului, strada Kokenyes

- spre est: zona drumului public, strada Lunca Oltului ( artera de circulatie DN 12 )

 

▪  Bilanțul teritorial – situatia existenta

 

Specificatie

ha

%

suprafata totala studiata

12,80

x

suprafata totala reglementata

3,35

100,00

suprafata ocupata de constructii

1,09

32,54

suprafata ocupata de circulatii carosabile

0,09

2,69

suprafata ocupata de circulatii pietonale, platforme, terase

0,24

7,16

suprafata ocupata de echipare edilitara

0,06

1,79

suprafata ocupata de destinatii speciale

0,00

0,00

suprafata ocupata de zone verzi neamenajate

1,10

32,84

suprafata ocupata de spatii neamenajate

0,77

22,98

suprafata totala ocupata

3,35

100,00

procent de ocupare a terenului POT

32,19 %

coeficient de utilizare a terenului CUT

0,49

 

Situatia propusa

Se propune schimbarea functiunilor existente in zona Z (I + Is.s.) – zona industrie, institutii publice si servicii. Ansamblul se va contura ca o zona amenajata, cu constructii si cladiri cu regim maxim de inaltime P+3 nivele, acces auto si pietonal, spatii verzi amenajate, utilitati.

 

Bilanțul teritorial – situatia propusa

 

Specificatie

ha

%

suprafata totala studiata

12,80

x

Suprafata reglementata

3,35

100,00

Suprafata ocupata de constructii

1,76

52,53

Suprafata ocipata de circulatii carosabile si pietonale

0,70

20,89

Suprafata ocupata de platforme

0,10

2,99

Suprafata ocupata de echipare edilitara

0,07

2,09

Suprafata ocupata de spatii verzi

0,72

21,50

Suprafata ocupata de alte functiuni

0,00

0,00

Suprafata totala ocupata, din care

3,35

100,00

Suprafata ocupata de edificabil

1,86

55,52

Procent de ocupare a terenului POTmax.

71,00 %

 

Coeficient de ocupare a terenului CUTmax.

1,80

 

 

▪  Circulația:

Se propune urmatorul profil stradal catre strada Lunca Oltului :

- Suprafata de rulare auto strada Lunca Oltului existenta, variabil intre 8,20 – 8,30 m

- Fasie de zona verde amenajata 2,00 m care va asigura spatiul necesar pentru semnalizare, amplasare corpuri de iluminat stradal, si zona de siguranta pentru biciclisti

- Pista pentru biciclete 1,50 m

- Fasie verde separatoare 1,0 m

- Trotuar pietonal 3,50 m.

- Platforma pietonala dalata / spatiu verde amenajat, variabil, pana la limita de proprietate / aliniament.

   Nu este necesara cedarea de terenuri din proprietate privata in domeniul public pentru realizarea profilului stradal.

▪  Dezvoltarea echipării edilitare

-  alimentare cu apă: Alimentarea cu apa se va realiza prin racord la sistemul de alimentare existent in imediataapropiere a amplasamentului, de-a lungul traseului drumului national, strada Lunca Oltului. Apa va fi condusa la punctele de consum prin bransament la conducta de alimentare si retea de distribute interioara, tevi din material plastic pozate pe pat de nisip.

Conductele de distributie vor urmari traseele cailor de circulatie carosabile si pietonale interioare propuse. Pe strada Lunca Oltului exista hidranti pentru incendiul exterior, in zona amplasamentului exista trei hidranti.

-  canalizarea menajeră: Apele uzate menajere se vor conduce prin retea de canalizare menajera subterana catre reteaua centralizata de colectare aflata pe strada Lunca Oltului. In functie de specificul activitatii de servicii vor fi amplasate pe trase separatoare de grasimi, hidrocarburi si de namol, sau alte accesorii necesare pentru a se respecta normele de calitate ale apelor uzate deversate in canalizarea centralizata.

- canalizarea pluvială: apele meteorice sunt absorbite de terenurile agricole învecinate, iar excedentul va fi colectat prin drenaje, de şanţurile de gardă ale drumurilor existente şi se vor scurge gravitaţional spre punctele de minim spre zona verde, iar cand va fi posibil se va racorda la canalizarea pluviala a localitatii.

-  încălzire: Spatiile interioare vor fi incalzite de la centrale termice proprii functionand cu energie electrica, gaze naturale sau cu combustibil solid, lemn si peleti. Apa calda menajera va fi furnizata de aceleasi centrale. Se pot utiliza sisteme alternative (panouri solare)

-  alimentare cu energie electrică: Pentru asigurarea alimentarii cu energie electrica necesara circuitelor de iluminat si prize precum si iluminatului exterior, se va realiza extinderea retelelor existente deja pe amplasament, pe baza de proiecte de specialitate.

-  telecomunicații: vor fi rezolvate prin racordare la retelele existente si propuse in zona (telefon, internet, TV), în funcţie de numărul de solicitări.

- alimentare cu gaze naturale: exista retele de alimentare cu gaze naturale in zona. In functie de specificul  serviciilor ca se vor implementa, este posbil racordul la reteaua de distributie a gazelor naturale

-  gospodărirea deseurilor:  deseurile menajere, precum si alte deseuri provenite din activitatile industriale si de servicii vor fi colectate selectiv, in pubele, containere  sau recipienti, etc., corespunzator pentru fiecare tip de deseu, asezate pe suprafete betonate (spatii inchise, acoperite pentru deseuri periculoase) pana la preluarea lor de catre firme autorizate pentru colectarea, valorificarea  sau eliminarea acestora

- protecția mediului: Pot functiona sau e vor putearealiza investitii, care  sa respecte normativele si legislatia de mediu in vigoare, pentru  a nu crea disconfort locatarilor din zonele invecinate

- organizarea sistemelor de spatii verzi:  Spre drumul national se vor realiza spatii verzi joase pe parter gazon, spre interior si mai cu seama spre vest se vor planta arbori si arbusti cu vegetatie bogata cu rol de absorbtie, fixare a suspensiilor de pulberi si praf, cu rol de  paravan in calea curentilor de aer,

 

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a)   probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu vor fi efecte semnificative;

b) natura cumulativă a efectelor:

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): planul nu prevede zone industriale cu risc pentru sănătatea umană și pentru mediu;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Pot functiona sau e vor putearealiza investitii, care  sa respecte normativele si legislatia de mediu in vigoare, pentru  a nu crea disconfort locatarilor din zonele invecinate

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul;

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare şi funcţionare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul.

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 529/21.11.2018, emis de Consiliul Județean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

se vor obtine avize din partea SGA Covasna, ISU Covasna si DSP Covasna (in care sa fie tratate si efectele asupra zonelor de locuit invecinate - solicitari la ședința CAT din data de 14.08.2018, de catre reprentantii institutiilor respective)

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- să ia masuri prealabile executării construcţiei obiectivelor, de decopertare a stratului de sol fertil de pe suprafeţele amplasamentelor aprobate, pe care sa-l depoziteze şi să-l niveleze pe terenuri neproductive sau slab productive, indicate de organele agricole sau silvice, in vederea punerii in valoare sau a ameliorarii acestora, conform art. 100 din Legea nr. 18 din 19 februarie 1991 (*actualizată*) Legea fondului funciar;

- investitii ce se vr realiza , iar cele existente trebuie sa respecte prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare; Legea 278/2013 privind emisiile industriale; Legea 104/2011 privind calitatea aerului inconjurator; STAS 12574-87 privind conditiile de calitate ale aerului din zonele protejate; Ord.MAPPM 462/1993 - conditiile tehnice privind protectia atmosferei; Ord. MS 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igiena si a recomandarilor privind mediul de viata al populatiei, cu modificările şi completările ulterioare; Ord.MMP  emisiile de poluanti in atmosfera; STAS 12574-87 privind conditiile de calitate ale aerului din zonele protejate; SR 10009-2017 privind limitele admisibile a nivelului de zgomot; STAS 6161/3-89 – masurarea nivelului de zgomot in localitatile urbane; HG 321/2005(A) privind evaluarea si gestionarea zgomotului ambient; HG nr. 188/2002 aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate (*actualizată*); Legii nr. 211/2011privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului; OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţul titularului privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicat în ziarul Observatorul de Covasna în data de 03.08.2018;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare si anuntul public privind decizia de incadrare va fi afisat pe pagina proprie de internet a APM Covasna, http://apmcv.anpm.ro

 - Anuntul privind decizia de incadrare va fi publicat si de catre titular intr-un ziar local sau judetean

    Autoritatea competentă  pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie  a  publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu –APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz se sancționează conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

DIRECTOR EXECUTIV

Ing. NEAGU Gheorghe

 

 

 

 

 

 

 

 

Şef  Serviciu Avize,  

Acorduri, Autorizaţii                                                                               Redactat

Ing. SIMINICEANU Gabriel Nicolae                                                          Ing. BORBÁTH József