Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

din  26.10.2018

Ca urmare a notificării adresate de SZÁRAZ ZOLTÁN ȘI SZÁRAZ VILMA, cu domiciliul în municipiul Sf. Gheorghe, str. Vasile Goldiș, nr. 4, bl. 14, ap. 24, județul Covasna, privind Planul Urbanistic Zonal ”Elaborare plan urbanistic zonal ,, zonă de locuință-Chilieni”, amplasat în extravilanul, sat Chilieni, înregistrată la APM Covasna cu nr. 5881/15.10.2018,

În baza:

- H.G. 38/2015, privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;

- O.U.G. 195/2005 privind protecția mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările utlerioare;

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe, cu modificările și completările ulterioare;

- prevederile Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare;

- Ord. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;

- Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România;

- decizia luată în urma ședinței CSC din data de 26.10.2018;

 

Agenţia de Protecţie a Mediului Covasna

- ca urmare a consultării autorităților participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 26.10.2018 la APM Covasna;

- în conformitate cu prevederile art. 5. alin (3) pct. a) și a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potențiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

 

D e c i d e:

 

Planul Urbanistic Zonal ”Elaborare plan urbanistic zonal ,, zonă de locuință-Chilieni”, amplasat în extravilanul, sat Chilieni, titular SZÁRAZ ZOLTÁN ȘI SZÁRAZ VILMA, nu necesită evaluare de mediu și nu necesită evaluare adecvată și se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Descrierea planului:

Această documentație a fost elaborată în vederea extinderii intravilanului localității Chilieni în scopul realizării unei zone de locuințe. Construcții propuse: case de locuit unifamiliale – max. 4 buc., anexe gospodărești. Lotul ce face obiectul studiului are o suprafață de 10000 mp, și este în proprietatea inițiatorilor conform nr. CF: 28868; nr. Top CAD 28868. Se propune introducerea în intravilan a unei suprafețe de 4195 mp din terenul deținut, restul va rămâne în extravilan.

Regimul de înălțime: P+1, cu sau fără subsol pentru locuințe; P pentru anexe. H max. cornișă: 6,00 m; H max. la coamă: 10,00m.

Aliniamentul: Reprezintă demarcarea între spațiul privat și cel public. Este retras cu cu 2,5-2,8 m față de limita proprietății, la marginea drumului propus.

Regimul de aliniere al construcțiilor: Clădirile vor fi retrase cu min. 5 m față de aliniament.

Sunt propuşi următorii indicatori urbanistici:

POT minim = 5%  ;     POT maxim = 30%

CUT minim = 0,08 ;     CUT maxim = 0,6.

Accesul:

Strada propusă continuă strada existentă, carosabil de 7 m, cu rigole de 0.75m și totuare de 1 m pe ambele părți.

Asigurarea utilităților:

Alimentarea cu apă: se va realiza din reţeaua centralizată de alimentare cu apă existentă.

Apele uzate menajere: vor fi colectate prin intermediul unei conducte de canalizare menajeră PVC-110 mm și evacuate la câte un bazin vidanjabil cu un volum de V= 10 mc.

Apele meteorice şi de suprafaţă: se vor conduce prin rigole deschise în continuarea celor existente.

Încălzirea va fi asigurată cu centrala termică proprie, funcţionând cu energie electrica sau cu combustibili solizi (lemn, peleţi).

Alimentarea cu energie electrică: se va asigura prin racord la rețeaua existentă în zonă.

Gospodărie comunală:

În incintă se va rezolva în mod corespunzător colectarea și depozitarea temporară a deșeurilor menajere. Toate acestea se vor colecta containerizat, și se vor depune la depozite agrementate conform legii, prin grija proprietarilor. Materialele refolosibile, PET-uri, textile, metal, sticlă, se vor colecta separat și se vor preda la unități specializate de colectare.

Nu există reţele de alimentare cu gaze naturale în zonă.

 

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:

Terenul este situat în extravilan, la limita intravilanului aprobat, la est de o zonă de locuințe. Vecinătăți: Vest: case de locuit-zonă reglementată prin PUZ aprobat; Est: teren arabil în extravilan; Sud: drum nemodernizat, teren arabil în extravilan; Nord: Drum, teren arabil în extravilan. Lotul este teren arabil, nu există construcții.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Acest proiect este oportun a fi realizat pe acest amplasament, răspunde cerințelor populației de a construi case de locuit în zonă. Spațiile neocupate cu construcții și amenajări vor fi configurate ca spații verzi. Se vor realiza plantații de pomi fructiferi, arbori și arbuști pentru fixarea solului și pentru protecție. Se va asigura acces carosabil corespunzător pentru utilitare în condițiile impuse de reglementările în vigoare(poliție, salvări, pompieri, autoutilitarele gospodărești ).

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program:

Funcțiunile propuse nu sunt un factor de poluare. Construcțiile nu vor produce o intervenție brutală în peisaj, Spațiile verzi vor fi realizate în incinte, ele vor reprezenta minim 30% din totalul fiecărei lot. Problemele de mediu relevante pentru plan sunt următoarele: echiparea cu utilităţi a amplasamentului de aşa manieră încât să nu impieteze asupra factorilor de mediu, folosind instalaţii, echipamente şi utilaje ale căror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecţia mediului,

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu:

Nu este cazul.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: efecte nesemnificative

b) natura cumulativă a efectelor: nu este cazul

c) natura transfrontieră a efectelor: Nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): Construcțiile prevăzute vor respecta reglementările propuse prin plan.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Planul propus se referă la o zonă aflată în extravilanul localităţii, în suprafaţă de 4195 mp. Planul propune un grad maxim de ocupare a terenului de 30%, CUT maxim = 0.6.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: distanţa faţă de obiectivele de interes cultural sunt mari, nu pot fi afectate.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: Atât în faza de construcție, cât și în faza de funcționare a obiectivelor propuse se vor respecta standardele și normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: proiectul în sine nu are un effect asupra acestor zone.

Obligațiile titularului:

  • Solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 249 din 23.05.2018, emis de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acesta;
  • Respectarea legislației de mediu în vigoare.
  • Să respecte în integralitate prevederile următoarelor acte normative:
    • O.U.G. 195/2005 (*actualizată*) privind protecția mediului;
    • O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice;
    • Legea nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor
    • Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;
    • se vor respecta prevederile HG nr. 188 / 2002, modificată prin HG 352 / 2005, privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
    • Legea nr. 47/2012 pentru modificarea și completarea Legii nr. 24/2007, privind reglementarea și administrarea spațiilor verzi din intravilanul localităților.
  • În perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

 

Informarea și participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind inițierea PUZ, publicate în ziarul Observatorul de Covasna în data de 25.09.2018 şi 27.09.2018;

- Convocatorul nr. 6011/23.10.2018 transmis către membrii CSC privind participarea la ședința din data de 26.10.2018;

- Procesul verbal al şedinţei CSC nr. 32/26.10.2018;

- Anunț public privind decizia etapei de încadrare și proiectul deciziei afișat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) din data de 26.10.2018;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia este accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

 

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări sau este revizuit, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

 

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările și completările ulterioare.

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU Gheorghe

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizații,                                                 Întocmit,

Ing. SIMINICEANU Gabriel Nicolae                                                Ing. FARKAS Berta