Back

Proiect Decizia etapei de încadrare nr. 51 din 19.12.2016

Proiect Decizia etapei de încadrare nr. 51 din 19.12.2016

 

        Ca urmare a notificării adresate de PÁL ATTILA-SZILVESZTER și PÁL KATALIN, CIUBOTARU VIRGIL și CIUBOTARU GEORGETA   cu domiliul în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Pârâului, nr. 4, judeţul Covasna, privind Plan Urbanistic Zonal – Întocmire documentație de urbanism „PUZ – Zonă de locuințe str. Pârâului”, propus a fi amplasat în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Pârâului, (CF 23439, 23449, 33870), judeţul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 1912/ 06.04.2016, respectiv a comletărilor aduse 7031/29.11.2016, în baza:

  • HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ord. 1052/2014 (*actualizat*) privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

Având în vedere următoarele:

- consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 19.12.2016 desfăşurat la sediul APM Covasna (proces-verbal ședință nr. 34/19.12.2016);

- că planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

- Avizul prealabil de oportunitate Nr. 2 din 27.04.2016, respectiv Avizul de oportunitate nr. 7 din 25.10.2016 emise de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe;

în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

D e c i d e:

 

Plan Urbanistic Zonal – Întocmire documentație de urbanism „PUZ – Zonă de locuințe str. Pârâului”, propus a fi amplasat în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Pârâului (CF 23439, 23449, 33870), judeţul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

▪   Zona studiata se afla pe zona terasei din partea stanga a raului Olt , fiind o zona plata, de tip

"campie". Pe partea stranga a amplsamentului se afla paraul Sambrezii, indiguit la sud de teren. Distanta intre paraul Sambrezii si proprietatea initiatorilor prezentului P.U.Z. este de circa 8,00m.

Terenul studiat in prezentul Plan Urbansitic Zonal se afla in Bazinul Hidrografic al Raului

Olt, la circa 1250m. Zona se afla la altitudinea medie de 524m, deasupra nivelului Marii Negre.

Terenul se invecineaza cu:

-  la nord – terenuri proprietate privată a unor persoane fizice sau juridice, strada Pârâului

-  la sud – drum pietruit

-  la vest – pârâul Sâmbrezii

-  la est – terenuri proprietate privată a unor persoane fizice sau juridice

Totalul teritoriului aferent Planului Urbanistic Zonal este de 4.547,40 mp, se defalca pe tipuri de proprietate dupa cum urmeaza:

- terenuri proprietate publica: 748,80 mp

- terenuri in domeniul privat al unor persoane fizice sau juridice - 3.798,60 mp

In aceasta zona panza de apa subterana este la adancime de 2,50-3,00m in perioadele cu

precipitatii bogate. Pentru determinarea conditiilor de construire concreta a obiectivelor de investitii ce se preconizeaza pe aceste amplasamente, este necesara efectuarea unor investigatii geotehnice si elaborarea unor studii de specialitate (studii geotehnice), care sa puna in evidenta

stratificatia terenului de constructie . Zona se afla din punct de vedere seismic, in zona Tc (sec) = 0,7 , ag pentru IMR = 100 ani = 0,20 g, conform Codului de proiectare seismica P 100-1/2006.

Adancimea de inghet se afla la -1,10 m.

▪  Principalele obiective ale planului urbanistic zonal sunt următoarele:

Obiectul lucrarii PLAN URBANISTIC ZONAL “STRADA PARAULUI" – municipiul Sfantu Gheorghe, consta in elaborarea reglementarilor urbanistice pentru zona studiata din intravilanul municipiului Sfantu Gheorghe si schimbarea zonei functionale de servicii, comert, industrie si depozitare in zona cu functiune dominanta locuinte, subsidiar servicii, comert, invatamant, sanatate.

Zona studiata , in conformitate cu prevederile “Planului Urbanistic General al Municipiului Sfantu Gheorghe”, proiect nr. 6/1995 elaborat de S.C. ”Urbanproiect” S.A. Bucuresti, – aprobat, se afla in intravilanul municipiului Sfantu Gheorghe. Elaborarea prezentului Plan Urbanistic Zonal, incumba o analiza complexa si in perspectiva a problemelor urbanistice ale zonei, avand in vedere prevederile temei de proiectare intocmite cu initiatorii lucrarii si planurile de dezvoltare aferente conform punctelor de vedere ale autoritatii locale. Planul Urbanistic Zonal propune solutii tehnice privind rezolvarea problemelor functionale, tehnice si estetice ale zonei.

▪ Prin realizarea acestei documentatii de urbanism se urmareste:

- Aprofundarea si rezolvarea complexa a problemelor functionale, tehnice si estetice ale

zonei, avand in vedere mobilarea in perspectiva (dimensionarea, functionalitatea, aspectul

arhitectural, rezolvarea circulatiei carosabile si pietonale, circulatia juridica a terenurilor,

echiparea cu utilitati edilitare)

- Schimbarea destinatiei, respectiv a categoriei de folosinta a terenului, din teren agricol in

categoria teren pentru constructii cu functiune dominanta “locuinte, subsidiar servicii, comert, invatamant, sanatate”.

- Stabilirea terenurilor din categoria celor aflate in domeniul privat in domeniul public sau privat

- Amenajarea teritoriului din punct de vedere urbanistic, tinand cont de conditiile cadrului natural si construit existent

- Rezolvarea unor solutii de accesare a unitatii teritoriale de referinta, care se dezvolta in aceasta zona, asigurarea fluentei circulatiei si a sigurantei circulatiei pe o artera majora, realizand o legatura lesnicioasa spre investitiile propuse in zona.

▪  Zona studiata este deliminata si deservita de o strada secundara ce deriva din strada Tigaretei.

Conform propunerilor “Actualizare Plan Urbanistic General al Municipiului Sfantu Gheorghe”, proiect nr. 1333/2008, elaborat de S.C. “V&K” S.R.L., in zona studiata se prevede o artera principala ocolitoare a localitatii, a carui profil s-a luat in considerare la elaborarea reglementarilor urbanistice aferente ampalsmaentului prezentului P.U.Z.

▪   Zona in totalitatea ei cuprinde 3 parcele cadastrale, propuse a se reparcela in 4 loturi. Nu exista parcelari in baza unor planuri urbanistice, modul de delimitare a terenurilor fiind

rezultanta aplicarii de catre administratia locala a Legii fondului funciar nr.18/1991.

 

Bilantul teritorial al zonei se prezinta astfel:

 

Suprafata de teren aferenta zonei studiate

12.960,00 mp

 

Suprafata de teren aferenta P.U.Z.

4.547,40 mp

 

Suprafata drumuri de deservire publica

748,80mp

 

Suprafata zona cu functiune dominanta locuinte, subsidiar servicii, comert, invatamant, sanatate

3.798,60 mp

100 %

Suprafata alei interioare, platforme

949,65 mp

25%

Suprafata minima spatii verzi

1.139,58 mp

20 %

Suprafata construita maxima

1.709,37

45 %

Suprafata desfasurata maxima

5.128,11

 

Procent de ocupare al terenului, POT

 

45 %

Coeficient de utilizare al terenului, CUT

 

1,35

 

Indicii urbanistici caracteristici unitatii teritoriale de referinta se prezinta astfel:

 

 

POT

CUT

Zona cu functiune dominanta locuinte, subsidiar servicii, comert, invatamant, sanatate – “LM”

45 %

1,35

 

- Regimul de inaltime maxim propus este P+2. La stabilirea cotei +/-0.00 a constructiilor proiectate se va avea in vedere amplasarea acesteia deasupra cotei axului strazii adiacente parcelei cu cel putin 0,50m.

-  Este necesara scoaterea din circuitul agricol a terenului in cauza.

-  Zona de protectie a paraului Sambrezii, ce are o latime mai mica de 10,00 m, neidiguit in zona adiacenta terenului, va fi de 5,00m, conform legii apelor 107 din 1996 cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Mod de asigurare utilităţi:

-  Alimentarea cu apă: Alimentarea cu apa potabilă se va asigura cu bransamente la reteaua publica de distributie prin extinderea rețelei existente de pe strada Paraului, respectiv strada Tigaretei. Necesarul de apa potabilă: Qmed  2,72  mc/zi; Qmax 3,28 mc/zi (0,40 mc/h)

- Canalizare menajeră: Se va face prin racordul constructiilor la conducta de canalizare

menajera existenta pe strada Paraului, respectiv Tigaretei, prin extinderea acestuia extinderea retelei pe strada ce deserveste amplasamentul

- Canalizare pluvială: Apele meteorice din zona studiata se vor colecta prin guri de scurgere si canale colectoare pentru trafic greu, amplasate sub strada de categoria a III-a, ce se vor racorda la canalizarea pluviala existenta pe strada Tigaretei prin extinderea retelei

-  Instalatii de stins incendiu: Stingerea incendiului din exterior se va realiza de la retelele publice existente si propuse prin hidranti exteriori de stins incediu, ce se vor amplasa in zona verde a strazilor existente propuse pentru modernizare, din 100 in 100 de metri.

- Alimentarea cu energie electrică: Se va face in baza unui studiu de solutie de specialitate realizat de Electrica, in functie de tipul investitiilor care se vor realiza, necesarul de putere al fiecareia.

-  Incalzirea cladirilor, respectiv prepararea apei calde se va face cu centrale termice proprii, functionand pe combustibil solid sau cu gaz metan.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:

-   Prin funcţiunile sale planul propus se integrează în PUG, nu se va extinde extravilanul,

▪   Zona sistematizata cuprinde:

1.)  Modernizarea drumului nemanajat existent in strada de categoria a III-a, cu profil de strada si solutii de racordare corespunzatoare pentru noua zona functionala propusa

Profilul stradal propus este urmatorul:

- Profilul stradal “ P1” pentru strada adiacenta terenului zona, propusa pentru modernizare ca strada de categoria a III-a cu doua benzi de cuirculatie avand 7,00m latime totala, zona verde de 0,50m latime pe o parte si pe alta a strazii, trotuar pe o parte si de alta a strazii de 1,00m latime

- Profilul stradal “ P2” pentru strada ce deriva din strada Tigaretei, propusa pentru modernizare ca strada de categoria a IV-a cu o banda de cuirculatie avand 3,5m latime totala si trotuar pe o parte a strazii de 0,80m latime

- Profilul stradal “ P2' ” pentru strada ce deriva din strada Tigaretei, propusa pentru modernizare ca strada de categoria a IV-a cu o banda de cuirculatie avand 3,5m latime, supralargire de 3,5m latime si trotuar pe o parte a strazii de 0,80m

2.)  Pentru deservirea terenurilor s-a propus modernizarea strazilor existente. Pentru accesarea zonei sistematizate, in prima etapa se va realiza o supralargire a strazii cu profil P2-P2,

3.)  In elaborarea reglementarilor zonei s-a luat in considerare posibilitatea modernizarii strazii cu profil “P1” in artera principala ocolitoare a municipiului Sfantu Gheorghe, profil “IIA” , strada de categoria a a II-a cu o latime totala de 24,50m, avand patru benzi de circulatie, cate doua pe fiecare sens de mers, 14m latime totala, zona verde de 1,50m latime pe o parte si pe alta a strazii, pista de biciclisti pe o parte si de alta a strazii de 1,50m latime si trotuar pe o parte si de alta a strazii de 2,25m latime, conform propunerilor “Actualizare Plan Urbanistic General al Municipiului Sfantu Gheorghe”, proiect nr. 1333/2008, elaborat de S.C. “V&K” S.R.L.. In etapa de perspectiva se propune si modernizarea strazii ce facelegatura intre strada Tigaretei si artera principala ocolitoare a mun. Sfantu Gheorghe la o strada de categoria a a III-a cu profil “P3”.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Se va crea o zona cu functiune dominanta locuinte, subsidiar servicii, comert, invatamant, sanatate.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: nu este cazul;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: nu este cazul;

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu vor fi efecte semnificative;

b) natura cumulativă a efectelor: în zonă nu sunt alte planuri sau proiecte în curs de implementare;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): nu este cazul, planul nu prevede zone industrial cu risc pentru sănătatea umană și pentru mediu;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): în vecinătatea amplasamentului sunt terenuri agricole. Impactul este local, nesemnificativ pe amplasament şi în imediata vecinătate a acestuia.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul;

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare şi funcţionare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul.

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 349/27.07.2015, cu prelungirea valabilității acestuia din 27.07.2016 până la 26.07.2017, emisă de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- să ia masuri prealabile executării construcţiei obiectivelor, de decopertare a stratului de sol fertil de pe suprafeţele amplasamentelor aprobate, pe care sa-l depoziteze şi să-l niveleze pe terenuri neproductive sau slab productive, indicate de organele agricole sau silvice, in vederea punerii in valoare sau a ameliorarii acestora, conform art. 100 din Legea nr. 18 din 19 februarie 1991 (*actualizată*) Legea fondului funciar;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

- fertilizarea terenurilor cu gunoi de grajd se va face respectând prevederile Codului bunelor practici agricole aprobat prin Ord. MMGA nr. 1182/2005 şi MAPDR nr. 1270/2005;

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002 aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate (*actualizată*);

- respectarea prevederilor Legii nr. 211/2011privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile titularului privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarul Mesagerul de Covasna în datele de 07.04.2016 şi 11.04.2016;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare se va publica pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro

 

Autoritatea competentă  pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie  a  publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

 

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu –APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz se sancționează conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

DIRECTOR EXECUTIV

Ing. NEAGU Gheorghe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şef  Serviciu Avize,  

Acorduri, Autorizaţii                                                                                     Întocmit,

Ing. SIMINICEANU Gabriel Nicolae                                                               Ing. BORBÁTH József