Back

Proiect Decizia etapei de încadrare privind „Strategia integrată de dezvoltare urbană a municipiului Sfântu Gheorghe”

Proiect Decizia etapei de încadrare din 20.01.2017

 

Ca urmare a notificării adresate de Municipiul Sfântu Gheorghe cu sediul în municipiul Sfântu Gheorghe, str. 1 Decembrie 1918, nr. 2, judeţul Covasna, privind „Strategia integrată de dezvoltare urbană a municipiului Sfântu Gheorghe”, judeţul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 5093/05.09.2016 (nr. înregistrare electronică 515/20.09.2016), în baza:

  • HG nr. 19 din 12 ianuarie 2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative;
  • HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;
  • OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ord. 1052/2014 (*actualizat*) privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

 

- ca urmare a consultării autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit (CSC) din data de 16.09.2016 la sediul APM Covasna, a completărilor depuse la documentaţie;

- varianta completată a Strategiei de dezvoltare urbană a municipiului Sfântu Gheorghe, pe baza observațiilor formulate în ședința CSC din 16.09.2016, înregistrată la APM Covasna cu nr. 293/17.01.2017;

- Avizul favorabil cu condiţii nr. 32/11.10.2016 emis de custodele sitului Natura 2000 ROSPA0082 Munţii Bodoc-Baraolt – Centrul Judeţean pentru Protecţia Naturii, Dezvoltare Rurală şi Salvamont (CJPNDRS);

- în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

 

“Strategia integrată de dezvoltare urbană a municipiului Sfântu Gheorghe”, titular de program Unitatea Administrativ Teritorială Municipiul Sfântu Gheorghe, judeţul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Obiective şi măsuri formulate de strategie:

Obiectiv 1. Dezvoltarea economiei  locale şi creşterea competitivităţii acesteia

Economic, municipiul Sfântu Gheorghe se poate dezvolta prin  valorificarea surselor de avantaj competitiv: tradiţia şi experienţa industriei prelucrătoare (alimentară, piese auto, textilă), cultură şi industrii creative, inclusiv turism cultural, inovaţie şi tehnologia informaţiei, proximitatea faţă de Braşov, asumarea şi consolidarea rolului de pol metropolitan cu influenţă limitată, calitatea învăţământului preuniversitar.

Prioritatea 1.1 Creşterea investiţiilor în domeniile/sectoarele ce valorifică sursele de avantaj competitiv ale municipiului: cultură şi industrii creative, IT, industrie prelucrătoare

Măsuri:

1.1.1. Sprijinirea creării şi dezvoltării infrastructurii de afaceri: parcuri industriale, parcuri tehnologice, incubatoare de afaceri.

1.1.2. Sprijinirea introducerii utilităţilor în zone destinate infrastructurii de afaceri/investiţiilor.

1.1.3. Sprijinirea activităţilor de cercetare şi dezvoltare cu potenţial de valorificare în economie (transfer tehnologic, de cunoştinţe, inovare).

1.1.4. Sprijinirea îmbunătăţirii şi diversificării serviciilor, inclusiv a celor de cazare, masă şi transport.

1.1.5. Sprijinirea activităţilor şi evenimentelor culturale şi artistice.

1.1.6. Sprijinirea omologării şi promovării produselor cu specific local/locale.

1.1.7. Sprijinirea industriei alimentare.

Prioritatea 1.2 Creşterea competitivităţii IMM-urilor din sectoarele/domeniile sursă de avantaj competitiv

Măsuri:

1.2.1. Sprijinirea clusterelor existente, respectiv sprijinirea dezvoltării de noi clustere.

1.2.2. Sprijinirea investiţiilor productive.

1.2.3. Facilitatea accesului IMM-urilor la finanţare, inclusiv a accesului la informaţiile cu privire la sursele de finanţare.

1.2.4. Stimularea şi sprijinirea iniţiativelor antreprenoriale.

1.2.5. Finanţarea tinerilor antreprenori.

Prioritatea 1.3. Dezvoltarea capitalului uman

Măsuri:

1.3.1. Sprijinirea şcolilor de arte şi meserii existente, precum şi sprijinirea înfiinţării altora.

1.3.2 Sprijinirea creşterii performanţelor liceelor şi şcolilor cu performanţe reduse.

1.3.3. Sprijinirea învăţământului universitar şi atragerea altor universităţi, respectiv specializări universitare în domenii în care există avantaj competitiv: turism şi industrii creative, IT, industrie prelucrătoare.

1.3.4. Susţinerea elevilor cu performanţe ce provin din familii defavorizate.

1.3.5. Încurajarea parteneriatului între universităţi şi partenerii sociali în educaţie (agenţi economici, instituţii publice, ONG-uri).

1.3.6. Încurajarea iniţiativelor ce vizează învăţarea pe tot parcursul vieţii.

1.3.7. Sprijinirea programelor de formare şi reconversie profesională.

1.3.8. Acordarea de subvenţii de transport şi cazare studenţilor.

1.3.9. Îmbunătăţirea legăturilor dintre municipiu şi comunităţile de locuitori care au emigrat din municipiu şi s-au stabilit în alte comunităţi urbane din ţară şi din străinătate.

1.3.10. Descurajarea abandonului şcolar timpuriu.

1.3.11. Dezvoltarea abilităţilor de leadership prin finanţarea unor micro-granturi de intervenţie în comunitate.

Prioritatea 1.4. Consolidarea şi creşterea sustenabilităţii turismului (cultural)

Măsuri:

1.4.1. Promovarea şi valorificarea economică a potenţialului turistic cu specific local.

1.4.2. Sprijinirea reabilitării şi extinderii infrastructurii culturale: muzee, săli de expoziţie, aşezăminte culturale, cinematografe, monumente istorice şi case memoriale etc.

1.4.3. Sprijinirea şi promovarea evenimentelor culturale specifice/tradiţionale.

1.4.4. Facilitarea renovării şi modernizării structurilor de primire turistică: modernizarea structurilor de cazare existente, creşterea calităţii serviciilor în unităţile de cazare, amenajarea/renovarea structurilor de primire turistică destinate tineretului.

1.4.5. Sprijinirea promovării turismului/obiectivelor turistice din municipiu, dar şi a celor din judeţ.

1.4.6. Sprijinirea centrului de informare turistică.

1.4.7. Încurajarea şi sprijinirea valorificării specificului tradiţional local/unicităţii culturii secuieşti.

1.4.8. Cartarea obiectivelor turistice.

1.4.9. Facilitarea şi dezvoltarea de noi tipuri de structuri de petrecerea a timpului liber: centre SPA, Wellness etc.

Obiectiv 2. Îmbunătăţirea infrastructurii tehnico-edilitare, educaţionale, culturale, de sănătate şi sociale a municipiului

Justificare:

Deşi municipiul Sfântu Gheorghe dispune de o reţea edilitară în mare măsură modernizată prin proiecte finanţate din fonduri nerambursabile (spaţiile pietonale din centrul istoric al municipiului şi respectiv reabilitarea unor străzi din zona de acţiune urbană a municipiului), este imperios necesară reabilitarea infrastructurii de transport judeţene în vederea facilitării accesului şi mobilităţii locuitorilor şi mărfurilor din comunităţile rurale  înspre şi dinspre municipiu, respectiv dinspre municipiul Sfântu Gheorghe spre celelalte comunităţi urbane din judeţul Covasna şi spre Municipiul Braşov.

Prioritatea 2.1 Îmbunătăţirea infrastructurii tehnico-edilitare

Măsuri:

2.1.1. Reabilitatea, modernizarea şi extinderea reţelei de drumuri locale, căi pietonale (trotuare), parcări şi construirea/amenajarea de piste  pentru biciclişti.

2.1.2. Introducerea, extinderea, reabilitarea şi modernizarea reţelelor de apă şi canalizare care nu au fost încă reabilitate, în special în satele/comunităţile rurale aparţinătoare municipiului.

2.1.3. Sprijinirea introducerii şi utilizării surselor alternative de producere a energiei electrice şi termice, respectiv de eficientizare a utilizării energiei în clădirile publice.

2.1.4. Actualizarea/definitivarea noului PUG.

Prioritatea 2.2. Îmbunătăţirea infrastructurii educaţionale, culturale şi sportive

Măsuri:

2.2.1. Reabilitarea, modernizarea şi extinderea/construirea clădirilor şi spaţiilor unităţilor de învăţământ preşcolar, primar, gimnazial, şcoli de arte şi meserii, liceal şi universitar din municipiu.

2.2.2. Sprijinirea acţiunilor de conservare, protejare, promovare şi dezvoltare a patrimoniului natural şi cultural.

2.2.3. Îmbunătăţirea/ reabilitarea/ modernizarea infrastructurii bazelor sportive şi de agrement.

2.2.4. Sprijinirea/facilitarea îmbunătăţirii şi extinderii infrastructurii educaţionale a extensiilor universitare.

Prioritatea 2.3. Îmbunătăţirea infrastructurii unităţilor medicale şi a celor de protecţie socială şi facilitarea accesului la servicii medicale de calitate

Măsuri:

2.3.1. Reabilitarea, modernizarea şi extinderea/construirea clădirilor şi spaţiilor unităţilor medicale şi de protecţie socială.

2.3.2. Sprijinirea echipării unităţilor medicale cu aparatură modernă.

2.3.3. Încurajarea acţiunilor ce vizează prevenţia îmbolnăvirii.

2.3.4. Dezvoltarea unui grup consultativ privind serviciile medicale şi sociale.

2.3.5. Încurajarea retenţiei personalului medical.

2.3.6 Sprijiirea campanilor de informare şi promovare a unui mod de viata sănătos.

Prioritatea 2.4. Îmbunătăţirea accesului la TIC, a calităţii şi utilizării acestor reţele de către  populaţie, agenţi economici şi instituţii

Măsuri:

2.4.1. Extinderea infrastructurii broad-band.

2.4.2. Susţinerea utilizării TIC de către populaţie şi agenţii economici (e-comerţ).

2.4.3. Sprijinirea furnizării de servicii publice online prin implementarea soluţiilor de tip e-guvernare, e-educaţie, e-sănătate.

2.4.4. Extinderea furnizării de seturi de date deschise.

Prioritatea 2.5 Îmbunătăţirea serviciilor de protecţie socială

Măsuri:

2.5.1. Sprijinirea integrării tinerilor din sistemul de instituţii de plasament familial la ieşirea din sistem.

2.5.2. Susţinerea programelor de incluziune socială.

2.5.3. Sprijinirea unităţilor şi iniţiativelor ce vizează întrajutorarea persoanelor aflate în situaţii de risc.

2.5.4. Susţinerea persoanelor dependente prin finanţarea de centre de îngrijire, programe de day care.

2.5.5. Susţinerea dezvoltării personalului sanitar calificat prin dezvoltarea programului post liceal sanitar.

Obiectiv 3. Dezvoltarea teritorială coerentă şi creşterea capacităţii administrative

În ceea ce priveşte dezvoltarea teritorială, o problemă importantă este reţeaua dezechilibrată de centre urbane de la nivelul judeţului Covasna şi de gradul ridicat de polarizare în raport cu celelalte municipii a municipiului Sfântu Gheorghe. Având în vedere conceptul dezvoltării policentrice aflat la baza strategiei de dezvoltare teritorială/spaţială a României (o reţea de centre urbane de toate dimensiunile care se dezvoltă interconectat, oraşele mai mari acţionând ca motoare ale dezvoltării pentru întreaga zonă), acest concept nu îşi găseşte însă aplicare în totalitate în cazul Municipiului Sfântu Gheorghe. Fiind evaluat ca oraş cu funcţie de pol metropolitan cu influenţă limitată, Sfântu Gheorghe trebuie să devină  un centru de piaţă pentru produsele agricole din comunele învecinate şi consumatorii locali şi o puncte de legătură către pieţele naţionale şi de export, respectiv centru de producţie şi distribuţie a bunurilor şi serviciilor către spaţiul ruralul învecinat. Totodată, municipiul trebuie să fie un centru de creştere şi de consolidare pentru activităţile non-agricole prin dezvoltarea IMM-urilor sau prin localizarea unor filiale ale unor întreprinderi mari şi atragerea de forţă de muncă din mediul rural, scăzând presiunea asupra oraşelor mari din proximitate precum Braşovul.

Prioritatea 3.1. Creşterea coeziunii interne a municipiului şi consolidarea rolului de pol metropolitan cu influenţă limitată

Măsuri:

3.1.1. Actualizarea PUG-ului şi a documentaţiei urbanistice.

3.1.2. Extinderea suprafeţei intravilane în acord cu nevoile de dezvoltare identificate.

3.1.3. Îmbunătăţirea inter-conectivităţii cu zona peri-urbană (Ilieni, Arcuş şi Reci).

3.1.4. Sprijinirea reabilitării şi modernizării infrastructurii de toate tipurile.

3.1.5. Sprijinirea consolidării Microregiunii SEPSI.

3.1.6. Dezvoltarea şi îmbunătăţirea transportului în comun.

3.1.7. Sprijinirea extensiilor universitare existente în judeţ şi atragerea altor universităţi, respectiv specializări.

3.1.8. Încurajarea parteneriatului între universităţi şi partenerii sociali în educaţie (agenţi economici, instituţii publice, ONG-uri).

3.1.9. Încurajarea iniţiativelor ce vizează învăţarea pe tot parcursul vieţii.

3.1.10. Sprijinirea cercetării în domeniul balnear.

3.1.11. Dezvoltarea unui grup consultativ privind învăţământul preuniversitar.

Prioritatea 3.2. Creşterea capacităţii administrative

3.2.1. Sprijinirea cooperării şi colaborării dintre autorităţile publice locale, cele judeţene şi cele deconcentrate.

3.2.2. Încurajarea furnizării şi utilizării e-guvernării.

3.2.3. Accesarea şi implementarea de proiecte cu finanţare parţial sau integral nerambursabilă.

3.2.4. Sprijinirea îmbunătăţirii competenţelor personalului din administraţie.

Obiectiv 4. Protejarea şi conservarea mediului natural

Un mediu natural curat şi o populaţie conştientă de importanţa acestuia reprezintă o condiţie sine qua non a calităţii vieţii. Calitatea apei şi a aerului, nivelul redus al poluării fonice, existenţa spaţiilor verzi suficiente şi a celor de recreere sunt indispensabile unei comunităţi urbane contemporane în care accentul este pus pe calitatea vieţii locuitorilor. Municipiul Sfântu Gheorghe poate valorifica avantajul competitiv pe care îl are din acest punct de vedere faţă de oraşele mari şi aglomerate.  Este nevoie de creşterea capacităţilor instituţionale prin formarea de specialişti în domeniu, susţinerea iniţiativelor şi programelor ce vizează dezvoltarea  durabilă, orientată către îmbunătăţirea continuă a calităţii vieţii oamenilor şi a relaţiilor dintre ei, în armonie cu mediul natural.

Prioritatea 4.1 Îmbunătăţarea calităţii aerului (reducerea gazelor cu efect de seră), apei şi solului

Măsuri:

4.1.1 Înlocuirea mijloacelor de transport în comun existente cu mijloace de transport mai puţin poluante/nepoluante.

4.1.2. Încurajarea utilizării mijloacelor de transport în comun în locul autoturismelor personale.

4.1.3. Trasarea şi marcarea de piste pentru biciclişti.

4.1.4. Încurajarea utilizării bicicletelor pentru deplasarea în oraş.

4.1.5. Sprijinirea relocării platformelor industriale (poluante) în zone din afara municipiului destinate acestui tip de activităţi.

4.1.6. Sprijinirea introducerii reţelelor de apă şi canalizare şi a racordării la acestea în comunităţile rurale aparţinătoare municipiului şi desfiinţarea foselor septice.

4.1.7. Descurajarea şi sancţionarea poluării cu nitriţi şi nitraţi a solului.

4.1.8. Sprijinirea iniţiativelor, programelor şi acţiunilor ce vizează utilizarea surselor alternative de energie/energie regenerabilă: eoliană, solară, biomasă, termală etc.

4.1.9. Monitorizarea indicilor de poluare a aerului, apei şi solului.

Prioritatea 4.2 Consolidarea sistemului de managementului integrat al deşeurilor

Măsuri:

4.2.1. Încurajarea colectării selective a deşeurilor.

4.2.2. Sprijinirea reciclării deşeurilor.

4.2.3. Facilitarea ecologizării zonelor poluate.

Prioritatea 4.3 Creşterea capacităţilor instituţionale în domeniul protejării şi conservării mediului natural.

Măsuri:

4.3.1. Sprijinirea formării de specialişti în domeniul protejării şi conservării mediului.

4.3.2. Sprijinirea actualizării, implementării şi monitorizării Planului Local de Acţiune pentru Protecţia Mediului de la nivelul judeţul ului Covasna.

4.3.3. Sprijinirea iniţiativelor locale (de ex. Gradina Botanică din Sfântu Gheorghe, adăpost pentru păsări etc.) privind protejarea şi conservarea mediului natural.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:

Actualizarea Planului Urbanistic General al municipiului Sfântu Gheorghe reprezintă una dintre priorităţile strategiei.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Consideraţiile de mediu au fost integrate în strategie prin măsurile incluse la Obiectivul 4 “Protejarea şi conservarea mediului natural” şi în cadrul capitolului ”Calitatea factorilor de mediu”.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: nu este cazul;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu:

Planul se încadrează în strategia naţională privind conservarea şi dezvoltarea reţelei de spaţii verzi prin extinderile de spaţii verzi propuse.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: Nu vor fi efecte semnificative;

b) natura cumulativă a efectelor: În zonă sunt numeroase planuri, programe şi proiecte de infrastructură în curs de implementare, o parte dintre ele fac parte integrantă din prezenta strategie.

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor):  nu este cazul;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Planul propus se va implementa în Unitatea Administrativ Teritorială Municipiul Sfântu Gheorghe, preponderent în intravilanul municipiului Sf. Gheorghe.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul;

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: strategia prevede creşterea investiţiilor în domeniile/sectoarele din industria creativă, IT şi prelucrătoare; proiectele/activităţile  cu potenţial impact asupra mediului, ce vor fi implementate în viitor, vor fi reglementate conform legislaţiei de mediu în vigoare, astfel încât să fie respectate standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: teritoriul UAT Sfântu Gheorghe se suprapune parţial peste două situri Natura 2000 Munţii Bodoc – Baraolt ROSPA0082 şi Oltul Superior ROSCI0329. Strategia nu prevede în mod expres investiţii în aceste zone protejate.

 

Obligaţiile titularului:

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor (*actualizată*);

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea prevederilor HG nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;

- respectarea prevederilor Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarele Mesagerul de Covasna, Székely Hírmondó éi afiéat ela sediul primăriei în datele de 19.09.2016 şi 22.09.2016;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare a fost publicat pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro în data de 20.01.2017;

Autoritatea competentă  pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie  a  publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

 

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune această strategie procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Înaintea demarării obiectivelor propuse în prezenta strategie se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu, după caz.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care strategia suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. Neagu Gheorghe

 

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                             Întocmit,

       Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                             Ing. Farkas János