Back

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE PUZ

PROIECT DECIZIE ETAPA DE ÎNCADRARE

din 02.02.2016

 

privind PUZ - Construire fermă de vaci lapte

com. Brateş, str. Gării. , jud. Covasna

 

 

Având în vedere:

-notificarea şi documentaţia depusă de LEU CIPRIAN GHEORGHE cu domiciliul în oraşul Covasna, str. Pava de Sus, nr.11/A, jud. Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 7036/24.11.2015.

-HG nr.1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;

-OUG nr.195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr.265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

-HG nr.1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe actualizată;

-Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa H.G. nr.1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe actualizată;

- planul este localizat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţul Covasna; 

- titularul detine Certificat de Urbanism, nr.128 din 07.04.2015, în scopul: Elaborare PUZ  “Construire fermă de vaci laptecom. Brateş, str. Gării. , jud. Covasna,  emis de Consiliul judeţean Covasna;

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna ca urmare a consultării autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 10.12.2015 şi 28.012016 la sediul APM Covasna; în conformitate cu prevederile art.5, alin. (3), pct. A şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe; în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

decide:

Planul Urbanistic Zonal “ Construire fermă de vaci lapte”, amplasat în com. Brateş, str. Gării. jud. Covasna, titular LEU CIPRIAN GHEORGHE, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

        Descrierea planului:

PUZ “ Construire fermă de vaci lapte” com. Brateş, str. Gării. , jud. Covasna are ca scop stabilirea modului de rezolvare complexă a problemelor funcţionale, tehnice şi estetice în care se îmbină funcţiunea de unitate de exploatere agricolă (fermă de vaci, max. 200 capete), funcţiunile complementare (depozitare lapte, spaţii tehnice, magazine de furaje, birouri) respectiv amenajările specifice activităţii cu funcţiunile existente în zonă, în aşa fel încât să exploateze potenţialul terenurilor şi să nu influenţeze negativ contextul existent sau dezvoltările ulterioare. Prin proiect se propune construirea unei ferme pentru vaci, max. 200 de capete cu regim de înălţime P, legat cu un corp de tampon  cu funcţiune de filtru sanitar, birouri P+M, magazie de furaje şi amenajările aferente. Bilanţul teritorial este: -zonă cu utilităţi industriale/depozitare-terenuri intravilan TOTAL 11.000mp, A zonă exploataţie agricolă teren construibil: construcţii existente 562mp, construcţii propuse 1340mp, spaţii verzi 10.538mp cu 8324mp tren propus. C Căi de comunicaţie: ciculaţii auto şi pietonale propuse 1436mp  propune. POT max. 25%, CUT max 0,3%. Utilităţi:      -energia electrică prin racord la reţeaua existentă. –alimentare cu apa din fântână forată cu posibilitate de racord la reţeaua stradală. –canalizarea apelor uzate se face prin două bazine vidanjabile impermeabilzate, pentru cladire şi pentru dejecţii lichide într-un bazin impermeabil la extremitatea nordică a fermei, folosite ca îngrăşământ agricol. Dejectiile solide vor fi în cărcate zilnic direct în remorca de tractor şi transportate în câmp pe platformă betonată, folosite ca îngăşământ agricol. Încălzirea se face cu centrală termică proprie. Deşeurile menajere depozitate în europubele şi preluate de firmă specializată pe bază de contract

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: prezentul PUZ a fost elaborat în concordanţă cu prevederile PUG şi cu celelalte zone funcţionale din vecinătate;   

c) relevanţa planului sau programului în/pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: planul va contribui la modernizarea şi dezvoltarea economică a zonei;  

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: nu este cazul;

e)relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: Încadrarea planului a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA);

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu este cazul;  

b) natura cumulativă a efectelor: nu este cazul;  

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul;  

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): nu este cazul;  

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate: fără impact semnificativ asupra populaţiei, cu respectarea distantelor legale faţă de locuinţe;

 f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:        

     (i)  caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: in zonă nu sunt obiective de interes cultural;   

      (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: atât în timpul execuţiei cât şi in timpul functionării obiectivele propuse respectă standardele şi normativele în vigoare;      

      (iii) folosirea terenului în mod intensiv: planul prevede realizarea unei zone agroindustriale;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe  plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul;

Obligaţiile titularului: 

- solicitarea şi obţinerea tuturor avizelor indicate în Certificat de Urbanism, nr.128 din 07.04.2015, emis în scopul: Elaborare PUZ  “Construire fermă de vaci laptecom. Brateş, str. Gării. , jud. Covasna,  de Consiliul judeţean Covasna;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei:

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

 Respectarea legislației de mediu în vigoare.

 

 Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

  

-Anunţurile privind iniţierea PUZ, publicate în ziarul Observatorul de Covasna din data de 27.11.2015 şi 02.12.2015;

-Procesele verbale nr.33 din 10.12.2015 şi nr.3 din 28.01.2016 al şedinţelor CAT şi CSC la sediul APM Covasna;

-Anunţul public privind decizia etapei de încadrare, publicat in ziarul x din data de x

- Anunţul public privind decizia etapei de încadrare şi proiectul deciziei afisat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) din data 02.02.2016 .

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului al planului. Documentaţia a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

 

 

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu –APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveti obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei de emitere a avizului de mediu în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna.

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

Decizia de incadrare a planului luata de catre APM Covasna se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a  implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

Autoritatea competentă  pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie  a  publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Astfel au fost mediatizate prin anunţuri în presa locala: elaborarea planului şi solicitarea de obţinere a avizului de mediu, încadrarea planului în categoria celor ce nu necesită efectuarea evaluării de mediu.

 

 

Director Executiv,

         ing. Neagu Gheorghe

 

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizari,                                               

         Ing. Bălălău  Ileana Luminita

                                                                                                             Întocmit,

                                                                                                       Ing. Constantin Jehac