Back

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE PUZ

PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE

DIN DATA DE 07.11.2016

 

Ca urmare a notificării adresate de MATHE ARPAD și ANTAL ESZTILLA, cu domiciliul în municipiul Sf. Gheorghe, str. Gabor Aron, nr. 10,bl.1, sc. B, et.2, ap. 5, județul Covasna, privind Planul Urbanistic Zonal ”Zonă servicii şi depozitare - satul Arcuş, comuna Arcuş”, amplasat în extravilanul com. Arcuş, sat Arcuş, înregistrată la APM Covasna cu nr. 6393/31.10.2016,

În baza:

- H.G. 38/2015, privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;

- O.U.G. 195/2005 privind protecția mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările utlerioare;

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe, cu modificările și completările ulterioare;

- prevederile Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare;

- Ord. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;

- Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România;

- decizia luată în urma ședinței CSC din data de 26.02.2015;

Agenţia de Protecţie a Mediului Covasna

- ca urmare a consultării autorităților publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 07.11.2016 la APM Covasna;

-se va solicita punct de vedere sau aviz din partea Sistemului de Gospodărire al Apelor Covasna;

- având în vedere că planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

- în conformitate cu prevederile art. 5. alin (3) pct. a) și a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potențiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

 

Planul Urbanistic Zonal ”Zonă servicii si depozitare – satul Arcuş, comuna Arcuş”, amplasat în extravilanul comunei Arcuş, sat Arcuş, titular, MATHE ARPAD și ANTAL ESZTILLA nu necesită evaluare de mediu și nu necesită evaluare adecvată și se va supune adoptării fără aviz de mediu.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Descrierea planului:

Planul propune realizarea unei microzone de prestări servicii și depozitare în comuna Arcuş. Terenul studiat se află în extravilanul satului Arcuş, în partea de sud a acestuia, adiacent trup 6-zonă de servicii, cu restricție de construire până la elaborarea PUZ, conform PUG aprobat. Se propune reglementarea suprafeței cu introducere în intravilanul satului Arcuș. Se intenţionează amenajarea unei zone cuprinzând mai multe obiective specifice într-un cadru aerat, o clădire pentru spălătorie material și produse textile, respectiv o zonă pentru depozitare a materialelor en-gros, logistică, cu multă vegetaţie şi spaţii verzi amenajate, pentru crearea unui confort corespunzător pentru utilizatori.

Suprafața totală de teren studiată este de 20.333 m2, fiind în proprietatea privată a solicitanților.Terenul figureaza în CF. nr.26837, nr.27567 Arcuș. Zona studiată este situată în extravilanul comunei Arcuș, se găsește în partea de sud a localității, fiind liber de construcții în momentul de față.

Sunt propuşi următorii indicatori urbanistici:

POT maxim = 45% -procent de ocupare a terenului;

CUT maxim = 1,00 -coeficient de ocupare a terenului;

Accesul:

Accesul la teren este posibil de pe un drum local existent, DC 31, care derivă din DJ 121 B spre vest, pentru zona de logistică, respectiv din DJ 121 B pentru zona de spălătorie. Aceste drumuri se afla în stare bună de exploatare în momentul de față.

Asigurarea utilităților:

Alimentarea cu apă se va realiza prin racord la reţeaua centralizată de alimentare cu apă existentă la limita amplasamentului.

Apele uzate menajere se vor conduce prin reţeaua de canalizare menajeră subterană către reţeaua centralizată de colectare existentă în imediata vecinătate a amplasamentului.

Apele meteorice şi de suprafaţă se vor conduce prin rigole deschise pe lângă traseele carosabile şi pietonale spre spaţiile verzi amenajate.

Încălzirea va fi asigurată cu centrala termică proprie, funcţionând cu energie electrica sau cu combustibili solizi (lemn, peleţi).

Alimentarea cu energie electrică se va asigura prin racord la rețeaua existentă aproape de amplasament.

Deşeurile menajere se vor colecta containerizat şi depozita în spaţiile amenajate din zonă.

Nu există reţele de alimentare cu gaze naturale în zonă.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:

Nu există funcţiuni antropice pe amplasament, iar construcţiile cele mai apropiate sunt construcții de locuit și anexe gospodărești, mai vechi și mai noi,

aflate în stare medie, la cca. 800 m și spre sud și spre nord. Specificul construcțiilor existente este rural.

În vecinatatea imediată spre nord se află o zonă de servicii în curs de conturare, în zonele îndepartate există zone de locuit de tip rural. Spre vest există un ansamblu de sere și o stație de hidrofor.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Planul propune realizarea unei microzone de prestări servicii și depozitare, iar prin proiectele aflate în studiu, ansamblul se conturează ca o micro-zonă amenajată, cu construcții și clădiri cu regim maxim de înălțime parter înalt (hală), la o distanţă confortabilă de zonă locuită.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program:

Problemele de mediu relevante pentru plan sunt următoarele: echiparea cu utilităţi a amplasamentului de aşa manieră încât să nu impieteze asupra factorilor de mediu, folosind instalaţii, echipamente şi utilaje ale căror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecţia mediului.

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu:

Nu este cazul.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: efecte nesemnificative

b) natura cumulativă a efectelor: nu este cazul

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): Construcțiile prevăzute vor respecta reglementările propuse prin plan.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Planul propus se referă la o zonă aflată în extravilanul localităţii, în suprafaţă de 20.333 m2. Planul propune un grad maxim de ocupare a terenului de 45% având ca obiective principale construcție servicii de spălătorie produse și material textile, hale de depozitare, (logistică), platforme de circulație și manevră, căi carosabile de incintă, parcaje interioare incintei, spații verzi amenajate.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: distanţa faţă de obiectivele de interes cultural sunt mari, nu pot fi afectate.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: Atât în faza de construcție, cât și în faza de funcționare a obiectivelor propuse se vor respecta standardele și normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: proiectul în sine nu are un efect asupra acestor zone. Amplasamentul se situează în afara siturilor Natura 2000 din judeţ, în afara zonei de protecție a vreunui monument istoric sau de arhitectură.

 

Obligațiile titularului:

Solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 504 din 18.10.2016, emis de Consiliul Județean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acesta;

Respectarea legislației de mediu în vigoare.

Să respecte în integralitate prevederile următoarelor acte normative:

  • O.U.G. 195/2005 (*actualizată*) privind protecția mediului;
  • O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice;
  • Legea nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor
  • Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;
  • se vor respecta prevederile HG nr. 188 / 2002, modificată prin HG 352 / 2005, privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
  • Legea nr. 47/2012 pentru modificarea și completarea Legii nr. 24/2007, privind reglementarea și administrarea spațiilor verzi din intravilanul localităților.

În perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

 

Informarea și participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind inițierea PUZ, publicate în ziarul Mesagerul de Covasna în data de 26.10.2016 şi 31.10.2016;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare se va publica pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

 

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări sau este revizuit, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

 

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările și completările ulterioare.

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU Gheorghe

 

 

 

 

Şef  Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                       Întocmit

 Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                  Ing. Ghican Oana Elena