Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din 17.10.2019

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de SC VAG-COM SRL, prin Kelemen Andras cu sediul în judeţul Covasna, municipiul Târgu Secuiesc, str. Hatarer, nr. 2/B, înregistrată la APM Covasna cu nr. 6535/30.09.2019, în baza:

  • Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 1/2017, ce prevede înființarea Ministerului Mediului;
  • Hotărârii Guvernului nr. 19/17.01.2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului;
  • Legii nr. 292/2018, privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, cu modificǎrile şi completǎrile ulterioare, aprobată prin Legea nr. 49/2011,
  • Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 16 aprilie 2014 de modificare a Directivei 2011/92/UE privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice și private asupra mediului,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 17.10.2019 că proiectul „CONSTRUIRE ATELIER DE REPARAȚII AUTOVEHICULE ȘI ÎMPREJMUIRE”, propus a fi amplasat în municipiul Târgu Secuiesc, str. Bem Jozsef, nr. FN, jud. Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus se încadrează în prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, anexa nr. 2, la punctul 10 litera b);
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 01.10.2019; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în Observatorul de Covasna, în data de 03.10.2019; anunţ APM Covasna privind etapa de încadrare și proiectul deciziei afişat de pagina proprie de internet în data de 17.10.2019, anunţul titularului privind decizia etapei de încadrare publicat în ... din ....2019), nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Solicitarea exprimării opiniei membrilor CAT scris sub formă de Punct de Vedere, cu nr. înregistrare la APM Covasna 6777/10.10.2019;
  4. Punctele de vedere ale membrilor CAT formulate în scris de la: D.S.P Covasna nr. înreg. 6854/14.10.2019; SGA Covasna ; ISU Covasna;
  5. Proces-verbal ședință CAT nr. 27/17.10.2019;
  6. Adresă de solicitare depunere Documentație la DSP Covasna, nr. 6879/15.10.2019;
  7. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  8. Memoriul de prezentare depus la APM Covasna în data de 09.10.2019 cu nr. înreg. 6741;  
  9. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Terenul pe care urmează să se realizeze investiția (în suprafață de 1645 mp) este situat în intravilanul municipiului Târgu Secuiesc, str. Bem József, nr. F.N. și se află în proprietatea privată a lui KELEMEN ANDRÁS și soția KELEMEN LIVIA, conform extras CF nr. 26477 (231 Ruseni) Tg. Secuiesc, societatea VAG-COM S.R.L. având drept de superficie pe baza contractului de constituire a dreptului de superficie.

Prin prezenta investiție se urmărește construirea unei clădiri, cu regim de înălțime Parter, compusă din:

ATELIER

  • atelier pentru reparații auto;
  • sală reparații motoare
  • atelier
  • platformă depozitare deșeuri solide și lichide
  • spațiu depozitare unelte
  • depozit piese de schimb

CORP ADMINISTRATIV

  • sală așteptare;
  • birou
  • sas;
  • grup sanitar;
  • vestiar + sală odihnă;

SPAȚII TEHNICE

  • centrală termică,

În atelierul de reparații auto, se vor desfășura următoarele activități:

  • reparații mecanice;
  • reparații electrice;
  • repararea sistemelor electronice ;
  • repararea scaunelor din autovehicule ;
  • schimbarea acumulatorilor (cu acumulatori noi);
  • schimb de ulei;
  • instalarea de piese si accesorii opționale care nu fac parte din procesul de fabricație, etc.

În atelierul de reparații auto propus nu se vor desfășura următoarele activități:

  • spălarea autovehiculelor;
  • vopsirea autovehiculelor;
  • montarea sau înlocuirea anvelopelor ;
  • lucrări de tinichigerie;
  • alte activități care pot provoca poluarea mediului înconjurător.

Justificarea necesității proiectului

            Beneficiarul dorește construirea imobilului pentru a reuși să ofere servicii de bună calitate într-o zonă deficitară din acest punct de vedere, totodată se creează și locuri noi de muncă.

Motive economice : creșterea veniturilor beneficiarului urmare a activității desfășurate în cadrul acestui atelier de reparații auto;

Avantajele potențialilor clienți: posibilitatea reparării unor defecțiuni minore ale autovehiculelor care tranzitează zona, având în vedere ca localitatea este traversată de drumul național DN 11 (E574), care face legătura intre municipiul Brașov și Bacău.

Construcția proiectata este amplasata in mun. Tg. Secuiesc, str. Bem József, nr. F.N., și are ca vecini:

            Sud-est         –  teren proprietate privată – proprietar necunoscut

            Sud-vest       –  teren proprietate privată – Finta Zsolt și Finta Ildikó

            Nord-est      –  stradă din localitate, carosabil macadam

            Nord-vest    –  stradă din localitate, carosabil macadam

 

folosințele actuale și planificate ale terenului atât pe amplasament, cât și pe zone adiacente acestuia;   

EXISTENT

Suprafață totală 1645 mp, din care:

Suprafață construită : Sc = 0,00 mp

Suprafață spații verzi, grădină = 1645,00 mp

PROPUS

Suprafața totală  1645 mp,  din care:

Suprafața construită existentă : Scex = 0,00 mp

Suprafața construită propusă : Scpr = 366,48 mp

Suprafața accese, platforme : Sa = ~610,00 mp

Suprafața spații verzi, grădină  = ~669,10 mp

Nr. locuri de parcare propuse –  ~10 locuri de parcare propusă în curtea imobilului

                                                      6+1 posturi de reparații în atelierul de reparații auto

 

Suprafețele aferente spațiilor care compun prezenta investiție, sunt distribuite după cum urmează:

 

Nr.

Crt.

Denumire încăpere

Suprafață (mp)

Pardoseală

1

Atelier reparații

rapide - daune minore

 

67,60

Șapă armată

vopsită cu vopsea de garaj

2

Atelier reparații auto

144,28

Șapă armată

vopsită cu vopsea de garaj

3

Spațiu depozitare unelte

5,04

PVC Linoleum Tarkett

4

Atelier

10,39

Beton elicopterizat

5

Sală reparații motoare

9,90

Beton elicopterizat

6

Sală așteptare

14,52

Linoleum Tarkett

7

Grup sanitar clienți

2,01

Linoleum Tarkett

8

Birou

11,88

Linoleum Tarkett

9

Sas

2,43

Linoleum Tarkett

10

Grup sanitar angajați

3,09

Linoleum Tarkett

11

Vestiar + sală de odihnă

15,80

Linoleum Tarkett

12

Depozit piese de schimb

7,26

Linoleum Tarkett

13

Centrală termică

10,89

Beton

14

Platformă acoperită depozitare

deșeuri solide și lichide

25,38

Beton

 

TOTAL

330,47 mp

 

 

 

ARII

PROPUS/MP

ARIA CONSTRUITĂ

366,48

ARIA DESFAȘURATĂ

366,48

ARIA UTILĂ

330,47

 

CENTRALIZATOR SUPRAFEȚE / NIVEL

 

NIVEL

ARIE CONSTRUITĂ (mp)

ARIE UTILĂ (mp)

PARTER

366,48

330,47

TOTAL

366,48

330,47

 

 

PROPUS

OBSERVATII

înălțime la streașină/cornișa

+2.90/+4,20

de la cota ± 0.00

înălțime maxima

+5,30

de la cota ± 0.00

regim de înălțime

P

 

 

SUPRAFATA TEREN

1645 mp

POT EXISTENT

0.00%

CUT EXISTENT

0.00

POT PROPUS

22,27 %

CUT PROPUS

0.22

 

Parcaje, drumuri în incintă, platforme

In interiorul proprietății se vor asigura ~10 locuri de parcare, cu acces din strada de acces existent în partea nord-vestică a amplasamentului studiat.

Suprafața asfaltată accese, platforme, locuri de parcare : Sa = ~610,00 mp

Împrejmuire

Împrejmuirea, în lungime de 179,30 ml, a terenului studiat se va realiza în perimetral la toate cele patru laturi ale amplasamentului studiat.

Împrejmuirea se va realiza din panouri bordurate și stâlpi metalici până la înălțimea de 1.80 metri.

Spații verzi

Se propune amenajarea peisagistica a unei suprafețe de  ~669 mp de spații verzi, în interiorul proprietății, cu gazon, vegetație medie și joasă.

Obiectul principal de activitate al atelierului de reparații auto propus îl constituie repararea ușoara a autovehiculelor, fără întreținerea acestora.

Astfel, în cadrul atelierului propus se vor desfășura reparații minore, după cum urmează:

  • reparații mecanice;
  • reparații electrice;
  • repararea sistemelor electronice;
  • repararea scaunelor din autovehicule ;
  • instalarea de piese si accesorii opționale care nu fac parte din procesul de fabricație, etc.

Vor fi efectuate lucrări de reparații și întreținere la cca. 1250 mașini/an.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: nu e cazul

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității: Conform Certificatului de Urbanism nr 237/20.09.2019 emis de Primăria Municipiului Târgu Secuiesc, terenul se află în intravilanul municipiului Târgu Secuiesc conform PUZ aprobat și este proprietate privată cf. C.F. nr. 26477 Tg. Secuiesc. Zonă cu funcțiuni mixte rezidențiale și de servicii. Folosința actuală curți, construcții. Indici urbanistici: POT 35%, CUT 0,7;

Ca și resurse naturale în construcția imobilului se va folosi apă, nisip, pietriș, pământ natural în fundații.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate:

Deșeurile care vor rezulta din procesului de producție (reparații autovehicule), dar și în perioadele de realizare a investiției nu vor reprezenta o problemă de mediu, atâta timp cât vor fi gestionate corect. Din proces nu vor rezulta cantități mari de deșeuri, având în vedere faptul că unele deșeuri rezultate pot fi recuperate în scopul refolosirii, iar pentru toate tipurile de deșeuri rezultate există soluții de valorificare/eliminare prin intermediul agenților autorizați.

            Se va urmări :

  • Minimizarea cantităților de deșeuri generate și reutilizarea acestora prin reintroducerea în circuit a materialelor refolosibile, în măsura în care este posibil.
  • Colectarea selectivă a deșeurilor de Ia sursa și stocarea temporară în condiții de siguranță, până la valorificare/eliminare.
  • Minimizarea cantităților de deșeuri depozitate definitiv în rampe de deșeuri și identificarea de metode/societăți pentru recuperarea diverselor materiale din deșeurile tehnologice.

Deșeurile nepericuloase și cele periculoase (filtre, ulei uzat, ambalaje contaminate, acumulatoare uzate) se vor depozita selectiv pe locuri special amenajate până la preluarea lor de către firme autorizate.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

         Măsuri pentru diminuarea poluării prin zgomot, pot include o mentenanță adecvata a echipamentelor, a căror deteriorare poate conduce la creșterea zgomotului. Nivelul de zgomot exterior în instalația analizată va fi redus, prin montarea utilajelor în atelier și prin efectuarea livrărilor în timpul zilei - orelor de lucru. Zona locuită nu este influențată, prin amplasarea deschiderilor halei spre drumul de acces interior.

Pentru atenuarea vibrațiilor, echipamentele pe structură metalică se recomandă să fie dotate cu sisteme de amortizare. Echipamentele mai zgomotoase cum ar fi compresorul de aer se va monta într-o încăpere, care nu este utilizată în permanență de către personalul atelierului.
        Echipamentele generatoare de zgomot - motoare, ventilatoare, pompe, compresoare - folosite în instalațiile aferente construcției respectiv echipamente necesare activității sunt eficiente și, ca atare zgomotul produs de acestea este sub 80 dB. Procesele se desfășoară în interiorul construcției propuse, nu se desfășoară în exteriorul clădirii.

În aceste condiții, poluarea fonică datorată investiției nu va fi semnificativă.

Nivelul de zgomot se va încadra în SR 10009/2017.

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:

- în cazul unor poluări accidentale cu hidrocarburi provenite de utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul execuției;

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): - nu este cazul;

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: Conform Certificatului de Urbanism nr 237/20.09.2019 emis de Primăria Municipiului Târgu Secuiesc, terenul se află în intravilanul municipiului Târgu Secuiesc conform PUZ aprobat și este proprietate privată cf. C.F. nr. 26477 Tg. Secuiesc. Zonă cu funcțiuni mixte rezidențiale și de servicii. Folosința actuală curți, construcții.

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: - nu este cazul;

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – nu se află în zone protejate.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: amplasamentul se află în intravilanul localității Târgu Secuiesc conform PUZ aprobat și este în proprietatea solicitantului conform extras C.F. nr. 26477, Târgu Secuiesc, în suprafață de 1645 mp. Folosința actuală a terenului: curți, construcții.

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul.

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată):

  b) natura impactului: eventuale zgomote și vibrații, emisii în aer generate pe perioada de execuție: nu este cazul

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: impact redus;

  e) probabilitatea impactului – redus, numai în cazul producerii unei poluări accidentale;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact redus, reversibil.

 g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul;

 h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor.

 

    II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (Actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ.

 

    III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa prevederilor art. 48 b) din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. În cadrul ședinței CAT desfășurat în data de 17.10.2019 la sediul APM Covasna, s-a stabilit necesitatea obținerii următoarelor:
  • Punctul de Vedere de la Direcția de Sănătate Covasna;
  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile Legii nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  4. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor;
  6. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate;
  7. După terminarea lucrărilor de execuție terenul ocupat temporar va fi redat destinației inițiale;
  8. Deşeurile se colectează selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  9. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  10. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite;
  11. În situația producerii de poluări accidentale în timpul execuției lucrărilor, titularul proiectului va anunța APM Covasna şi Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu;
  12. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor; pe timp secetos drumurile de acces vor fi stropite periodic pentru limitarea cantităţii de praf antrenate de mijloacele de transport;
  13. Obţinerea tuturor avizelor precizate în Certificatul de Urbanism nr. 237/20.09.2019 eliberat de Primăria Municipiului Târgu Secuiesc şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  14. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  15. Titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.
  16. Inainte de începerea activității este necesară solicitarea  și obținerea Autorizației de mediu pentru desfășurarea activității conform Ord nr. 1798/2007.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. Neagu Gheorghe

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                   Întocmit,

        Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                     Ing. Farkas Berta

 

 

 

 

Resp. Biodiversitate,

Geogr. Berde Lajos