Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din data de 25.04.2024

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de COMUNA BARCANI prin Pastor Nicolae, primar, cu sediul în comuna Barcani, satul Barcani, nr. 266, jud. Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 9039/03.11.2023,

în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţelor Comisiei de Analiză Tehnică din data de 04.04.2024 că proiectul ”EXTINDERE REȚEA DE ALIMENTARE CU APĂ PE STRĂZILE NOCHIURUȘ, FRIGURAȘ ȘI TEOȘICA, RESPECTIV EXTINDERE REȚEA DE CANALIZARE MENAJERĂ PE STRADA NOCHIURUȘ ȘI TEOȘICA, COMUNA BARCANI, JUDEȚUL COVASNApropus a fi amplasat în comuna Barcani, satul Barcani, județul Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în anexa nr. 2, pct. 10. lit. b). corelat cu pct. 13, lit. a).
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat de pagina proprie de internet în data de 07.11.2023; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în ziarul on-line Observatorul de Covasna din data de 26.03.2024, nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Proces-verbal ședință CAT nr. 11/04.04.2024 (nr. înreg. 3042/04.04.2024);
  4. Lista de control EIA întocmit conform Ord. M.A.P.M. nr. 863 din 26 septembrie 2002 privind aprobarea ghidurilor metodologice aplicabile etapelor procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului;
  5. Punctele de vedere ale membrilor CAT formulate în scris (GNM Covasna nr. 620/CJCV/28.03.2024 (nr. înreg. APMCV 2898/28.03.2024); ABA Buzău-Ialomița nr. 5237/ML/20.13.2024; DJC Covasna nr. 33/2024 (nr. înreg. APM CV 2858/27.03.2024), DSP Covasna email înreg. cu nr. 2847/27.03.2024), ISU Covasna nr. 3828465/16.04.2024 (nr. înreg. APM CV 3440/17.04.2024);
  6. Proiectul de Aviz de
  7. OP 100+400 lei – OP 1299/10.11.2023; XX/XX.XX.2024;
  8. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Proiectul de dimensiune medie care propune extinderea rețelelor de alimentare cu apă și canalizare menajeră din comuna Barcani.

Situația existentă și justificarea necesității proiectului:

În situația actuală, localitatea Barcani are rețea de alimentare cu apă și canalizare da acesta nu poate deservi toți locuitorii localității pentru că nu sunt acoperite toate străzile. Apa potabilă este obținută din sistemul de apă potabilă a orașului Întorsura Buzăului, format din captarea de apă, stație de tratare și rețea de distribuție.

Apele uzate menajere sunt colectate prin rețeaua existentă și sunt evacuate în rețeaua de canalizare a orașului Întorsura Buzăului de unde ajung la stația de epurare.

Având în vedere necesitățile populației și dezvoltarea zonei studiate, este esențială soluționarea problemelor legate de alimentarea cu apă și colectarea apelor uzate menajere. Realizarea investițiilor propuse este necesară și oportună și va contribui în mod direct la creșterea nivelului de trai a populației, dezvoltarea economică a zonei.

Situația propusă:

Prin proiect se propune extinderea rețelei de alimentare cu apă și a celei de canalizare menjaeră din localitatea Barcani.

Lucrările proiectate sunt următoarele:

  • Extindere rețea de distribuție,
  • Construire 3 stații de pompare apă potabilă,
  • Extindere rețea de canalizare menajeră,
  • Construire 4 stații de pompare apă uzată.

Extindere rețea de distribuție apă potabilă

Extinderea reţelei de distribuţie s-a conceput în sistem ramificat şi s-a dimensionat astfel încât să transporte debitele de apă corespunzătoare tuturor folosinţelor, să asigure presiunile de serviciu în punctele cele mai îndepărtate şi cele mai înalte, cât şi presiunea necesară funcţionării hidranţilor de incendiu. Presiunea maximă în reţea, considerată drept presiunea hidrostatică la consum nul, nu depăşeşte limita de rezistenţă a instalaţiilor interioare din clădiri, respectiv 6 bar. Lungimea totală a rețelei de apă propusă prin proiect este de L=8107,23 m.

Conductele vor fi pozate sub rigolele de scurgere ale apelor pluviale, sub trotuare sau în spaţiile verzi, acolo unde terenul o permite.

Conductele de apă potabilă vor fi executate din tuburi PEID PE 100, PN 10, SDR 17, astfel:

  • PEID PE100 SDR11 PN16 D110 942.23 m
  • PEID PE100 SDR13,6 PN12,5 D110 794.50 m
  • PEID PE100 SDR17 PN10 D110 7403.20 m

Reţeaua de distribuţie conţine în mare majoritate numai construcţii subterane, părţile vizibile a sistemului sunt: capacele căminelor de vană şi hidranţii supraterani.

Volume și debite de apă pentru dimensionarea rețelei de distribuție:

Q zi max = 246,09 mc/zi = 2,84 l/s;

Q zi med = 230,68 mc/zi = 2,67 l/s.

Extinderea reţelei de distribuţie a apei potabile va fi executată din tuburi PEID PE 100, cu lungimea totală de 9.139,93 m, astfel:

• PEID, PE 100, SDR 11, PN 16, Dn 110 mm, L = 942,23 m;

• PEID, PE 100, SDR 13,6, PN 12,5, Dn 110 mm, L = 794,50 m;

• PEID, PE 100, SDR 17, PN 10, Dn 110 mm, L = 7.403,20 m.

Rețeaua de distribuție conține:

• instalații de aerisire DN 110 mm, PN 10 - 5 buc.;

• instalații de aerisire DN 110 mm, PN 12,5 - 1 buc.;

• instalație de golire DN 110 mm, PN 10 - 2 buc.;

• instalație de golire DN 110 mm, PN 12,5 - 1 buc.;

• instalații de reducere a presiunii DN 110, PN 10 - 2 buc.;

• vane de secționare DN 110 mm, PN 10 - 12 buc.;

• vane de secționare DN 110 mm, PN 12,5 - 1 buc.;

• vane de secționare DN 110 mm, PN 16 - 1 buc.;

• cămine de vane 1,70 x 1,50 m = 2 buc.;

• cămine de vane 1,50 x 1,50 m = 2 buc.;

• cămine de vane 2,00 x 2,00 m = 1 buc.;

• cămine de vane DN 1000 mm = 5 buc.;

• cămine de vane DN 1200 mm = 3 buc.;

• cămine de vane DN 1500 mm = 1 buc.;

Hidranți: hidranți de incendiu PN10, 1 buc., PN 12,5 = 12 buc;

Stații de pompare apă potabilă: Pentru asigurarea presiunii necesare pe toată lungimea rețelei extinse, se vor monta 3 stații de pompare pentru ridicarea presiunii:

SPAPA 1 - grupul de pompare este format din 3 pompe centrifuge din care:

- pentru consum menajer 2 pompe (1A + 1R): Q = 1 l/s, H = 120 mCA;

- pentru stingerea incendiului 1 pompă: Q = 5 l/s, H = 120 mCA.

SPAPA 2 - grupul de pompare este format din 3 pompe centrifuge din care:

- pentru consum menajer 2 pompe (1A + 1R): Q = 1,40 l/s, H = 40 mCA;

- pentru stingerea incendiului 1 pompă: Q = 5 l/s, H = 40 mCA.

- Rezervor suprateran cu volum util V = 75 mc.

SPAPA 3 - grupul de pompare este format din 3 pompe centrifuge din care:

- pentru consum menajer 2 pompe (1A + 1R): Q = 1 l/s, H = 92 mCA;

- pentru stingerea incendiului 1 pompă: Q = 5 l/s, H = 92 mCA.

Branșamente: Odată cu realizarea rețelei de alimentare cu apă se vor realiza 230 buc. branșamente pentru consumatori.

 

Sistemul de canalizare menajeră

Transportul apei în conductele de canalizare se face gravitațional și prin pompare, datorită diferențelor de nivel al terenului de pozare. Apele colectate vor fi transportate în stația de epurare a localității Întorsura Buzăului.

Volume și debite de apă pentru dimensionarea rețelei de canalizare:

Quz zi max = 452,19 mc/zi = 5,24 l/s;

Quz zi med = 350,67 mc/zi = 4,06 l/s.

Rețeaua de canalizare va fi executată din tuburi PVC și PEID, cu lungimea totală de 4.372,43 m, astfel:

Gravitațional:

• PVC, SN 4, Dn = 200 mm, L = 1.531,05 m;

• PVC SN 4, Dn = 250 mm, L = 1.644,78 m;

Pompare sub presiune:

• PEID, PE 100, SDR 17, PN 10, Dn = 63 mm, L = 172,01 m;

• PEID, PE 100, SDR 17, PN 10, Dn = 75 mm, L = 387,89 m;

• PEID, PE 100, SDR 17, PN 10, Dn = 140 mm, L = 7,08 m;

• PEID, PE 100, SDR 17, PN 10, Dn = 160 mm, L = 522,22 m;

• PEID, PE 100, SDR 17, PN 10, Dn = 250 mm, L = 107,40 m.

Diferențele mari de nivel fac necesară montarea 4 stații de pompare din beton armat care vor pompa apele uzate colectate către rețeaua localității Întorsura Buzăului.

În apropierea stațiilor de pompare se va executa câte un cămin anexă în care se face unirea a celor două sau trei conducte de refulare din oțel.

Fiecare stație de pompare va fi prevăzută cu o conductă de ventilare de DN 100 mm.

Bazinele celor patru stații de pompare au următoarele dimensiuni:

• SPAU 1: Di = 1.500 mm, Ht = 3.500 mm;

• SPAU 2: Di = 1.500 mm, Ht = 3.000 mm;

• SPAU 3: Di = 1.500 mm, Ht = 4.500 mm;

• SPAU 4: Di = 4.500 mm, Ht = 7.000 mm.

Stațiile de pompare de apă uzată vor lucra cu câte două/trei pompe submersibile complet automatizate:

• SPAU 1 va fi echipată cu două pompe submersibile având:

- P1 pompă submersibilă – Q = 2,5 l/s, Hp = 13 mCA;

- P2 pompă multifuncțională – Q = 2,5 l/s, Hp = 13 mCA.

• SPAU 2 va fi echipată cu două pompe submersibile având:

- P1 pompă submersibilă – Q = 2,0 l/s, Hp = 9,0 mCA;

- P2 pompă multifuncțională – Q = 2,0 l/s, Hp = 9,0 mCA.

• SPAU 3 va fi echipată cu două pompe submersibile având:

- P1 pompă submersibilă – Q = 2,6 l/s, Hp = 8,0 mCA;

- P2 pompă multifuncțională – Q = 2,6 l/s, Hp = 8,0 mCA.

• SPAU 4 va fi echipată cu trei pompe submersibile și un tocător pentru apă uzată având:

- P1 pompă submersibilă – Q = 13 l/s, Hp = 13 mCA;

- P2 pompă submersibilă – Q = 13 l/s, Hp = 13 mCA;;

- P3 pompă multifuncțională – Q = 13 l/s, Hp = 13 mCA.

Una dintre stațiile de pompare existente pe rețea, SP8, va fi reabilitată.

Stațiile de pompare vor fi dotate cu debitmetre, pentru contorizarea debitului total pompat.

 

Traversări de cursuri de apă

Valea fără Nume se va subtraversa în punctul cu coordonatele STEREO 70: X: 464.654, Y: 583.309, cu:

- conductă de alimentare cu apă din PEID Dn 110 mm, montată în tub de protecție OL 245 x 8 mm, în lungime de 5,10 m;

- conductă de canalizare din PVC Dn 250 mm, montată în tub de protecție OL 377 x 10 mm, în lungime de 5,00 m.

Subtraversările cursurilor de apă se vor executa prin săpătură deschisă. Conductele vor fi amplasate sub talvegul râului, sub adâncimea de afuiere.

Supratraversările pârâurilor Lădăuți și Bărbat cu conducte de canalizare sub presiune, vor fi efectuate prin fixarea conductelor pe o structură de rezistență metalică, autoportantă, amplasată lângă podurile existente, dar independente de acestea:

- supratraversarea pârâului Lădăuți se va realiza cu țeavă preizolată din PEID cu Dn = 160 mm, montată pe o structură autoportantă în zona podului DN 13E, în lungime de 17,8  m. Coordonatele STEREO 70: mal drept: X: 464.978,0931, Y: 583.019,4368, mal stâng: X: 464.978,6682, Y: 583.034,4958;

- supratraversarea pârâului Bărbat se va realiza cu țeavă preizolată din PEID cu Dn = 160 mm, montată pe o structură autoportantă în zona podului DN 13E, în lungime de 18,2  m. Coordonatele STEREO 70: mal drept: X: 464.560,6261, Y: 582.829,3262, mal stâng: X: 464.576,0243, Y: 582.838,9919.

Cota generatoarei inferioare a conductei de protecție va fi deasupra nivelului apelor extraordinare.

Racorduri

Odată cu extinderea rețelei de canalizare se vor realiza 65 buc. racorduri pentru consumatori.

Perioada de implementare propusă: Anul 2024.

Organizare de șantier: se va amplasa pe o suprafață pusă constructorului la dispoziție de U.A.T. Comuna Barcani.

Racordarea utilităților din organizarea de șantier la rețelele publice se va efectua în conformitate cu avizele obținute de la operatorii acestora. Organizarea de șantier (toaletele ecologice) se va racorda la rețeaua publică de alimentare cu apă, la rețeaua electrică publică, iar apele uzate menajere vor fi colectate in toalete ecologice. Preluarea apelor uzate menajere se va efectua prin contract cu o unitate specializată și autorizată în acest sens și se vor transporta la o stație de epurare din împrejurimi pentru epurarea acestora

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: proiectul vizează extinderea rețelei de alimentare cu apă și a canalizării menajere, pe anumite străzi din com. Barcani.

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității:

Resursele naturale utilizate sunt reprezentate de agregate minerale și elemente prefabricate. Având în vedere dimensiunea proiectului, impactul lucrării asupra utilizării resurselor naturale este nesemnificativ.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate:

Deşeurile rezultate din lucrările de execuție şi activităţile anexe sunt: În perioada de execuţie a lucrărilor, deşeurile solide rezultate sunt de următoarele categorii: deşeuri menajere produse de personalul care lucrează pe şantier, deşeuri tehnologice rezultate din activitatea de construcţii -  pământ și pietre, care intră în categoria materialului inert, deşeuri rezultate din activitatea de întreţinere a utilajelor: uleiul uzat, piese de schimb.

După punerea în funcțiune, rezultă următoarele tipuri de deșeuri:

Deşeuri menajere produse de personalul de exploatare al stației de tratare apă potabilă și ale stației de epurare, nămol de la stația de epurare. Deșeurile rezultate vor fi colectate selectiv în funcție de caracteristicile lor, transportate în depozite autorizate sau predate unor operatori economici autorizați in scopul valorificării lor.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

- surse de poluare în perioada de execuţie: - surse de poluare în perioada de demolare/construire: poluare fonică rezultată din funcţionarea utilajelor, transportul materialelor și deşeurilor, praf de la manipularea unor materiale pulverulente.

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice: Se vor respecta cu stricteţe normativele de protecția muncii și PSI, a regulamentelor de exploatare a utilajelor.

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): Extinderea rețelei de alimentare cu apă și canalizare menajeră, pe străzile vizate de proiect, va contribui la îmbunătățirea condițiilor de viațăa locuitorilor din zonă. Conform punctului de vedere al DSP Covasna, transmis prin e-mail nr. 2847/27.03.2024 proiectul necesită depunerea documentației la DSP în vederea obținerii ASSP. 

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: Conform Certificatului de urbanism nr. 1 din 22.02.2024 eliberat de Comuna Barcani, lucrările vor fi executate în intravilanul comunei Barcani. Folosința actuală a terenului este drum, face parte din domeniul public al comunei conform inventarului domeniului public al comunei Barcani.

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: nu este cazul.

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:

  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional – nu este cazul;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – nu este cazul.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul.

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: zonă antropizată, intravilanul comunei.

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: Conform punctului de vedere nr. 33/2024 (572/27.03.2024) din partea DJC Covasna: Obiectivul de investiții propus nu afectează imobile aflate sub protecția Legii 422 din 2001, actualizată, resp. OG 43 din 2000, republicată sau alte perimetre pentru care s-a identificat protecție conform PUG în vigoare. În cazul descoperirii unor vestigii arheologice, proprietarul este obligat să sisteze orice activitate și să informeze Direcția Județeană pentru Cultură Covasna, în termen de 72 de ore în conformitate cu Alin (4), Art. 4, Cap II din OG 43/2000, republicată.

 

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea populației care poate fi afectată): Lungimea totală a rețelelor de apă și canalizare propusă este de 12573,93 m, săpăturile vor afecta o suprafață totală de 19906,41 mp, în cazul canalizării menajere și 26127,65 mp în cazul rețelei de apă potabile. Impactul va fi local, temporar și ireversibil.

  b) natura impactului: eventuale zgomote și vibrații, emisii în aer generate pe perioada de execuție;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: nu vor fi schimbări profunde ale factorilor de mediu; impact nesemnificativ.

  e) probabilitatea impactului – numai în cazul unor poluări accidentale;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: impact nesemnificativ și reversibil, numai pe perioada de execuție a lucrărilor. Prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor pot fi evitate poluările accidentale.

  g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: comuna Barcani are mai multe proiecte care vizează extinderea/modernizarea rețelei de apă si canal, scopul acestora este ca să asigure servicii publice de apă și canal pentru toți locuitorii comunei.

  h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: platforma prevăzută pentru organizarea de șantier după finalizarea lucrărilor de execuție se va dezafecta și va fi redată la folosința anterioară.

 

    II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 (Actualizată), privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice.

 

    III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- conform punctului de vedere transmis din partea ABA Buzău-Ialomița nr. 5237/ML/20.03.2024 pentru proiectul prezent nu este necesară SEICA, având în vedere că acesta nu influențează în mod negativ calitatea și cantitatea apelor de suprafață sau subterane, respectiv există solicitarea înaintată cu nr. 5237/18.03.2024 din partea Comunei Barcani.

- conform Adresei nr. 3089/05.04.2024, transmis în urma CAT din data de 04.04.2024 s-a comunicat titularului de proiect că este necesară solicitarea și obținerea Avizului de gospodărire a apelor din partea ABA Buzău-Ialomița.

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare, prevederile OUG nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor, aprobată prin Legea nr. 17/2023;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (Legea 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006 şi altele) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind data începerii lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  4. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  5. Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii pe perioada executării lucrărilor, pe timp secetos drumurile de acces vor fi stropite periodic pentru limitarea cantităţii de praf antrenate de mijloacele de transport;
  6. Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului şi în locuri neautorizate;
  7. Gestionarea deșeurilor din construcții se va realiza cu respectarea prevederilor Art. 4, alin. 1 și Art. 17, alin 4 din OUG nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor, cât și prevederile Legii nr. 104/2011;
  8. Deşeurile se vor colecta selectiv şi vor fi predate pentru tratare/valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  9. Platforma organizării de șantier va fi dezafectată permițând revenirea la folosința anterioară. Se va curăța terenul de posibile resturi de materiale de constructie și deșeuri. Se va așterne un strat de pământ de calitate similară cu cel din zona învecinată amplasamentului organizării de șantier, apoi se va așterne un strat de sol vegetal la suprafața terenului astfel încât să permită desfășurarea activităților anteriore
  10. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite;
  11. În cazul unor scurgeri de motorină sau uleiuri, vor fi luate imediat măsuri de colectare și prevenire sau înlăturare a poluării solului, pentru a preveni infiltararea în adâncime spre apa subterană;
  12. În situația producerii de poluări accidentale în timpul execuției lucrărilor, titularul proiectului va anunța Administrația Bazinală de Apă Buzău-Ialomița, APM Covasna şi Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu;
  13. Conform nr. Adresei nr. 3089/05.04.2024, transmis în urma CAT din data de 04.04.2024 este necesară solicitarea și obținerea unui punct de vedere din partea Operatorului Regional SC Gospodărie Comunală SA, Sf. Gheorghe, respectiv depunerea documentației la Direcția de sănătate Publică Covasna în vederea obținerii ASSP.
  14. Obţinerea tuturor avizelor precizate în Certificatul de urbanism nr. 1/22.02.2024 eliberat de Primăria Comunei Barcani şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  15. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  16. titularul va notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului la finalizarea lucrărilor în vederea realizării verificării şi întocmirii procesului verbal de constatare a respectării tuturor condiţiilor impuse.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

  Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

  Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare

 

DIRECTOR EXECUTIV

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

Şef Serviciu Avize,

Acorduri, Autorizaţii                                                                             Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                               ecol. Balázsi Beáta

 

 

 

Coordonator CFM,

Ing. Ghican Oana Elena