Back

Comunicat de presa: Începând cu data de 30 noiembrie 2023, Sistemul de Garanție Returnare (SGR), unic la nivel naţional, este obligatoriu tuturor producătorilor şi comercianţilor în condiţiile HG nr.1074/2021

COMUNICAT DE PRESĂ

         Începând cu data de 30 noiembrie 2023, Sistemul de  Garanție Returnare (SGR), unic la nivel naţional, este obligatoriu tuturor producătorilor şi comercianţilor în condiţiile HG nr.1074/2021

Începând cu data de 30 noiembrie 2023, Sistemul de  Garanție Returnare (SGR), unic la nivel naţional, este obligatoriu tuturor producătorilor şi comercianţilor în condiţiile HG nr. 1074/2021, republicată, privind stabilirea sistemului de garanţie-returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile.           

Producătorii și comercianții care introduc pe piaţa naţională produse ambalate, în ambalaje din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 l şi 3 l inclusiv, utilizate pentru a face disponibile pe piaţa naţională bere, mixuri de bere, mixuri de băuturi alcoolice, cidru, alte băuturi fermentate, sucuri, nectaruri, băuturi răcoritoare, ape minerale şi ape de băut de orice fel, vinuri şi spirtoase, au avut obligaţia să se înregistreze, până la data de 28 februarie 2023, în baza de date gestionată de către administratorul sistemului de garanție-returnare (SGR). 

Sistemul de garanţie-returnare (SGR), este aplicabil pentru ambalaje primare nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 l şi 3 l inclusiv, utilizate pentru a face disponibile pe piaţa naţională bere, mixuri de bere, mixuri de băuturi alcoolice, cidru, alte băuturi fermentate, sucuri, nectaruri, băuturi răcoritoare, ape minerale şi ape de băut de orice fel, vinuri şi spirtoase.

Astfel consumatorii sau utilizatorii finali pot restitui ambalajul SGR în cadrul oricărui punct de returnare organizat de către comercianţi pe teritoriul României, indiferent de locul din care a fost achiziţionat produsul ambalat şi fără a putea fi condiţionaţi de prezentarea bonului fiscal în vederea recuperării garanţiei, în condiţiile prezentei hotărâri.

În cadrul punctelor de returnare, comercianţii sunt obligaţi să accepte ambalajele SGR returnate de consumatorii sau utilizatorii finali, indiferent de locul din care a fost achiziţionat produsul ambalat şi fără a condiţiona acceptarea ambalajului SGR de prezentarea bonului fiscal.

Garanţia reprezintă suma plătită de către consumatorul sau utilizatorul final la momentul achiziţionării unui produs în ambalaj SGR, separată de preţul produsului, gestionată în cadrul sistemului de garanţie-returnare prin intermediul administratorului SGR şi care este restituită integral consumatorului sau utilizatorului final la momentul returnării ambalajului SGR în cadrul unui punct de returnare.

Garanţia se aplică pentru fiecare unitate de produs în ambalaj SGR şi este evidenţiată distinct în documentele fiscale ale producătorilor, distribuitorilor şi comercianţilor, la comercializarea produselor, inclusiv către consumatorii sau utilizatorii finali.

Începând cu data intrării în funcţiune a SGR, comercianţii sunt obligaţi să perceapă garanţia de la consumatorii sau utilizatorii finali, valoarea acesteia fiind în cuantum de 0,5 lei pentru toate tipurile de ambalaj SGR.

Sistemul de  Garanție Returnare (SGR), se aplică atât produselor fabricate pe teritoriul naţional, cât şi produselor importate sau achiziţionate intracomunitar, în condiţii nediscriminatorii, inclusiv în ceea ce priveşte posibilitatea participării efective a operatorilor economici la funcţionarea sistemului şi tarifele impuse acestora de către administratorul sistemului de garanție-returnare (SGR).