Back

Comunicat de presa: Începând cu data de 2.04.2012 beneficiarii Programului CASA VERDE – sesiunea de finanţare 2011, din judeţul Olt, se vor prezenta la sediul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Olt pentru semnarea contractelor de finanţare

Începând cu data de 2.04.2012 beneficiarii Programului CASA VERDE – sesiunea de finanţare 2011, din judeţul Olt, se vor prezenta la sediul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Olt pentru semnarea contractelor de finanţare

Persoanele fizice din judeţul Olt ale căror dosare de finanţare au fost aprobate, în cadrul Programului Casa Verde, sesiunea de finanţare 2011 (dosare care au fost verificate de la nr.de înregistrare 1 la nr.de înregistrare 353) se vor prezenta la sediul APM Olt începând cu data de 2.04.2012 pentru semnarea contractelor de finanţare, având asupra lor actele de identitate, în original.

Aceste contracte de finanţare (aferente listei nr. 2 publicată pe site-ul AFM la data de 25.01.2012 – CASA VERDE persoane fizice, sesiunea de finanţare 2011) vor fi semnate de către beneficiari în perioada 02.04.2012 – 02.06.2012.

Contractul de finanţare intră în vigoare la la data semnării lui de către ambele părţi (Administraţia Fondului pentru Mediu şi solicitant) şi îşi încetează valabilitatea la finalizarea proiectului, dar nu mai târziu de 12 luni de la data semnării.

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) acordă beneficiarului o finanţare nerambursabilă, în valoare de 6 000 lei (pentru realizarea proiectului ce vizează instalarea de panouri solare sau centrale termice pe bază de peleţi) sau 8 000 lei (pentru realizarea proiectului ce vizează instalarea de pompe de căldură).

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) nu acordă plăţi în avans şi finanţează cheltuieli eligibile efectuate numai după semnarea contractului de finanţare nerambursabilă. De asemenea nu efectuează plăţi pentru facturile reprezentând avansuri în baza contractelor încheiate între beneficiarii finanţării şi furnizorii de servicii / produse / lucrări aferente proiectului.

După finalizarea proiectului, solicitantul depune la Agenţia pentru Protecţia Mediului Olt dosarul de decontare care va cuprinde următoarele documente: cererea de tragere,contractul de execuţie, în copie legalizată; factura fiscală / facturile fiscale, în copie; documente bancare privind achitarea facturilor fiscale prezentate şi/sau chitanţă; proces-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor în original; certificatul de garanţie emis de producător pentru instalaţie, în copie; un plic pe care se va completa numele si adresa completă a solicitantului şi titlul programului.

De asemenea, conform precizărilor Administraţiei Fondului pentru Mediu, pe lângă documentele de mai sus, dosarul de decontare se va completa cu: copii ale contractelor de finanţare nerambursabilă încheiate între beneficiari şi AFM, copii de pe buletin / carte de identitate ale persoanelor fizice, datele de contact ale solicitanţilor (reactualizate, dacă este cazul): nr. de telefon, adresă de mail.

Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM)  finanţează suma solicitată prin cererea de tragere, însoţită de documentele justificative, dar nu mai mult de suma prevăzută în contractul de finanţare neramburasabilă.

 

 

DIRECTOR EXECUTIV

DOREL ŞTEOMLEGA