Back

Decizia etapei de încadrare (proiect) Nr. 10550/17.07.2023,SC PIRELLI TYRES ROMANIA SRL cu sediul în Slatina, str. Drăgăneşti, nr. 35, județul Olt, pentru proiectul:SCHIMBARE DE DESTINAŢIE ŞI AMENAJARE CORP 411 FAZA 1 COMPARTIMENTUL 2 DE INCENDIU, propus a fi amplasat în Slatina, str. Drăgăneşti, nr. 35, județul Olt

Agenţia pentru Protecţia Mediului Olt anunţă publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare: nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate, în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, pentru proiectul:SCHIMBARE DE DESTINAŢIE ŞI AMENAJARE CORP 411 FAZA 1 COMPARTIMENTUL 2 DE INCENDIU,  propus a fi amplasat în Slatina, str. Drăgăneşti, nr. 35, județul Olt,

 

Titular SC PIRELLI TYRES ROMANIA SRL cu sediul Slatina, str. Drăgăneşti, nr. 35, județul Olt,

Proiectul deciziei de încadrare şi motivele care o fundamentează pot fi consultate la sediul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Olt din Slatina, str. Ion Moroşanu, nr. 3, judeţul Olt, în zilele de luni-vineri, între orele 900-1400, precum şi la următoarea adresa de internet http://apmot.anpm.ro   

Publicul interesat poate înainta comentarii/observaţii la proiectul deciziei de încadrare în termen de 10  zile de la data afişării anunţului.

 

Data afisarii anunţului:18.07.2023

Decizia etapei de încadrare (proiect)

Nr. 10550 din 17.07.2023

 

          Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de SC PIRELLI TYRES ROMANIA SRL cu sediul în Slatina, str. Drăgăneşti, nr. 35, județul Olt, înregistrata la A.P.M. Olt cu nr.  10550/12.12.2023, în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare, Agenția pentru Protecția Mediului Olt decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de analiză tehnică  din data de 31.05.2023, că proiectul:

” SCHIMBARE DE DESTINAŢIE ŞI AMENAJARE CORP 411 FAZA 1 COMPARTIMENTUL 2 DE INCENDIU ” propus a fi amplasat în Slatina, str. Drăgăneşti, nr. 35,  judeţul Olt,

- nu se supune evaluării impactului asupra mediului.

    Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

•  Proiectul se încadrează în prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, anexa nr. 2, la pct. 13, lit. a);

•  Din analizarea documentaţiei tehnice, verificarea amplasamentului şi completarea Listei de control s-a concluzionat că nu este posibil ca efectul lucrărilor propuse a se realiza să fie semnificativ.

•  Caracteristicile proiectului (localizare, dimensiune, natură ) şi caracteristicile amplasamentului au

indicat că nu este necesară efectuarea evaluării impactului.

In urma analizarii criteriilor de selectie din cadrul Anexei 3 la Legea nr. 292/2018, a rezultat faptul ca pentru Proiectul  SCHIMBARE DE DESTINAŢIE ŞI AMENAJARE CORP 411 FAZA 1 COMPARTIMENTUL 2 DE INCENDIU , nu este necesara efectuarea evaluarii impactului asupra mediului.

1. Caracteristicile proiectului.

a)dimensiunea şi concepţia întregului proiect.

Proiectul de ”Schimbare de destinatie si amenajare Corp 411 Faza 1 si Compartimentul 2 de Incendiu” ce apartine Pirelli Tyres Romania S.R.L. urmeaza sa se realizeze pe proprietatea privata a beneficiarului. Proprietatea are o suprafata totala de 392.649,00 mp. Amplasamentul este localizat in intravilanul municipiului Slatina, proprietatea Pirelli Tyres Romania S.R.L. conform contractului de vanzare cumparare nr. 5912/21.12.2004.

Proiectul de ”Schimbare de destinatie si amenajare Corp 411 Faza 1 si Compartimentul 2 de Incendiu” isi propune schimbarea functiunii actuale din depozitare in productie si compartimentarea functionala a spatiului pentru compartimentul 2 de incendiu.

In conformitate cu Certificatul de Urbanism nr. 434 din 25.05.2022, imobilul se afla in zona industriala I, subzona unitatilor industriale cu productie active I1, UTR I1, unitati industriale existente care se mentin, se retehnologizeaza, fiind incadrata in zona B de impozitare.

Depozitul de anvelope 411 existent se afla in latura Nord-Vestica a incintei, avand functiune de depozitare si fiind accesibil din doua laturi, de pe drumurile de incinta in ansamblul Pirelli Slatina.

Depozitul existent este realizat pe schelet de beton, cu inchideri din casete metalice, vata minerala si tabla cutata trapezoidala. Compartimentarea fata de cladirile invecinate se realizeaza prin pereti anti foc din panouri de beton prefabricate.

Compartimentul din cadrul depozitului 411 se invecineaza cu un drum de incinta la nord, cu hala 410 – depozit de anvelope la sud; drum de incinta si cladirea 412 step I si II – depozit de anvelope si cladirea 115 finisare si control tehnic de calitate si la est si drum de incinta in vecinatatea S.C. BERKAERT S.R.L. la vest.

Terenul este orientat nord-est – sud-vest si este delimitat de urmatoarele vecinatati: la nord-vest de o proprietate privata ce apartine S.C. BEKAERT S.R.L; la sud-vest Strada Draganesti; la nord-est si sud este de teren viran.

In prezent corpul de cladire 411 faza I face parte din cladirea C20 si constituie o cladire cu doua compartimente de incendiu. Prezenta documentatie se refera la modificarea functiunii compartimentului 2 de incendiu.

Prin proiectul de ”Schimbare de destinatie si amenajare Corp 411 Faza 1 si Compartimentul 2 de Incendiu” ce apartine Pirelli Tyres Romania S.R.L. se doreste schimbarea functiunii actuale din depozitare in productie si compartimentarea functionala a spatiului pentru compartimentul 2 de incendiu al acestei cladiri. Lucrarile propuse se refera la reamenajarea interioara a unei constructii existente si nu modifica POT/CUT existent.

Constructia se incadreaza la categoria „C” de importanta (conform HGR nr. 766/1997) si clasa „III” de importanta (Conform Codului de Proiectare seismica P100/1-2013) avand gradul de rezistenta la foc „II” si riscul de incendiu „mare”.

Functiune: Hala de productie si depozitare, functiuni social administrative.

Regim de inaltime: P (Hala de productie si depozitare); P+2 partial (Corp functiuni social-administrative); H max. pe sit la atic, +30.0m.

Valoarea investitiei este estimata la 1.400.000 euro

Perioada de implementare propusa este de 8 luni (perioada aprilie-noiembrie 2023).

Pirelli Tyres Romania S.R.L. desfasoara in punctul de lucru activitatea cod CAEN rev. 2 - 2211 (cod CAEN rev. 1 – 2511, 2512) – fabricarea anvelopelor si a camerelor de aer, resaparea si refacerea anvelopelor.

Investitia propusa va avea profil industrial; in cadrul noii constructii se vor desfasura activitati specifice productiei, identice cu cele autorizate deja (ultima revizuire a autorizatiei este la data de 19.08.2021 autorizatia nr. 173/02.09.2011).

In continuare sunt descrise compartimentele implicate in procesul de productie, programul de lucru si umarul de angajati atribuiti fiecarei etape:

1. Magazie de mentenanta: 4 persoane pe fiecare schimb, program de lucru 24/24 h;

2. Atelier Mentenanta: reparatii piese mici auxiliare: 15 persoane pe Schimb 1; 4 persoane schimbul 2 si 3. Prelucrari mecanice si prin aschiere;

3. Magazie de productie: 4 persoane schimbul 1. Depozitare si furnizare de marfuri ambalate;

4. Productie camere de confectionare: 42 de camere in 3 schimburi, 2 oameni pe schimb. Program de lucru 24/24 h;

5. Camera post procesare: aplicare bureti - 1400 de anvelope in 24 h cu un personal de 20 persoane/schimb. Program de lucru 24/24 h;

6. Zona Testare Indoor: testarea a anvelopelor inaintea depozitarii ca produs finit.

7. Reparatii stivuitoare: intretinere si mentenanta utilaje tranport anvelope. Program de lucru 24/24 h persoanal extern 4 pers. pe schimb.

Procesul tehnologic aferent proiectului de ”Schimbare de destinatie si amenajare Corp 411 Faza 1 si Compartimentul 2 de Incendiu” ce apartine Pirelli Tyres Romania S.R.L. implica o serie de echipamente, care vor fi relocate dar si o serie de echipamente noi introduse in procesul de lucru, dupa cum urmeaza:

A.        Echipamente relocate in cadrul depozitului de anvelope 411:

1.         Building Bladder Machine relocare din 124 in 411;

2.         Magazie Mentenanta relocare din 500 in 411;

3.         Atelier Mentenanta relocare din 500 in 411;

4.         X-Ray Machine relocare din 115 in 411;

5.         Zona Magazie Productie relocare din 102 in 411;

6.         Zona Repare Stivuitoare relocare din 123 in 411.

B.        Echipamente noi introduse in procesul de lucru:

1.         Zona PNCS (suprafata 2025 mp) - zona nou infintata:

- masina aplicare bureti (foloseste aer comprimat si energie electrica);

- camera post procesare - hot room (foloseste energie electrica);

2.         Conductivity Machine – masina nou instalata (foloseste energie electrica si aer comprimat).

3.         Zona Indoor Test 915 mp;

-           2 masini Bead Fatigue noi (similare cu cele din 320 INDOOR TEST din autorizatie de mediu 173/02.09.2011 revizuita in 19.08.2021)

In cadrul cladirii vizate de implementarea prezentului proiect au fost identificate urmatoarele zone implicate in fluxul tehnologic:

- zona de testare;

- zone de aplicare bureti (productie) pe anvelope;

- zona de confectionare camere de confectionare (proces auxiliar);

- zona de reparatie mecanice stivuitoare + atelier;

- zona de gestionare componente de schimb (magazie mentenanta).

Prin modificarea functiunii actuale din depozitare in productie si compartimentarea functionala a spatiului se vor amenaja astfel:

Spatiul studiat are delimitate 2 incaperi:

1.         Camera post procesare cu S = 2025 mp;

2.         Camera testare cu S = 915 mp;

Restul halei este compartimentata functional, cu delimitare din gard sau marcaje pardoseala, fiind comparimentat dupa cum urmeaza:

-Hala cu S = 6460 mp;

Zona atelier electrostivuitoare cu S = 650 mp;

Zona atelier mechanic cu S = 1215 mp;

Zona depozit matrite cu S = 980 mp;

Circulatie cu S = 3450mp;

Fiecare zona functionala din hala va avea amenajat cate un birou destinat personalului care conduce nemijlocit productia (maistri, supraveghetori, conducere, etc), astfel:

Magazie/Birou zona atelier mecanic (P+1)                S = 46.38 mp               Sd = 92.76 mp;

Birou zona depozit matrite cu S = 33.81 mp;

    Birou zona depozit matrite cu S = 6.65 mp;

    Anexa tehnico sociala cu S = 165 mp;

Spatiul studiat constituie un compartiment de incendiu independent.

Numarul maxim de utilizatori: 83 utilizatori, distribuiti astfel:

Camera post procesare - 14 persoane / schimb;

Camera testare - 3 persoane / schimb;

Hala:

Zona atelier electrostivuitoare                        2 persoane / schimb;

Zona atelier mecanic                         14 persoane / schimb;

Zona depozit matrite                           8 persoane / schimb;

Circulatie                                                                                                                                                                     fara personal permanent;

- Magazie/Birou zona atelier mecanic (P+1)              7 persoane;

- Birou zona depozit matrite                                       4 persoane;

- Birou zona depozit matrite                                       1 persoana;

- Anexa tehnico sociala                                             30 persoane.

 

In procesul tehnologic de fabricare a anvelopelor realizat pe amplasamentul Pirelli Tyres Romania S.R.L. din Slatina sunt utilizate urmatoarele materii prime (substante chimice mixate):

Tabel 1 - Categorii de materii prime utilizate, consumul estimat si modul de ambalare a acestora

Categorie materii prime          Cantitate medie [tone]

utilizata lunar  Mod ambalare

acceleratori      117      ambalaj hartie / plastic pe palet plastic

activatori         654      ambalaj hartie / plastic pe palet plastic

agent de intarire          138      ambalaj hartie / plastic pe palet plastic

alte materiale   422      big bag pe palet plastic

cauciuc natural            2515    cutie metalica

cauciuc sintetic           4376    cutie plastic sau metal

cord metalic     1952    bobina plastic sau metal pe palet

cord textil        867      ax metal

incetinitori       15        ambalaj hartie pe palet plastic

negru de fum   2891    big bag pe palet plastic sau bulk

platifianti         488      IBC/bulk/butoi metal

promotori de atac        129      ambalaj hartie / plastic pe palet plastic

rasini de intarire          138      ambalaj hartie / plastic pe palet plastic

umplutura alba            1418    big bag pe palet plastic sau bulk

vulcanizator     217      ambalaj hartie / plastic pe palet plastic

Fiecare etapa a procesului de fabricare a anvelopelor implica diversi compusi chimici.

In cadrul activitatii ce urmeaza sa se desfasoare in urma implementarii prezentului proiect ”Schimbare de destinatie si amenajare Corp 411 Faza 1 si Compartimentul 2 de Incendiu” nu include utilizarea materiilor prime.

Energia electrica utilizata la nivelul obiectivului se realizeaza printr-un tablou electric de distributie TD – 411, din care sunt alimentate tablourile de distributie pentru iluminat TLP 411.1 si TLP 411.2 si tabloul electric pentru iluminatul exterior TD-IL EXT 411, aceste tablouri fiind existente in locatie si vor fi pastrate pe amplasamentul actual.

De asemenea, s-a mai prevazut un tablou alimentat de pe UPS, TD-UPS 411 pentru consumatorii din birouri, alimentarea sistemelor de siguranta ale cladirii (incendiu, efractie, CCTV, etc).

Alimentarea consumatoriilor cu rol la securitatea la incendiu se va realiza in conformitate cu prevedereile Normativului I7/2011.

Toate aceste tablouri electrice din incinta halei 411 sunt alimentate din Statia 3 – Pirelli 2.

Tensiunea de alimetare este unica pentru toti consumatorii 400/230V, 50Hz in sistem TNS de la nivelul transformatoarelor.

Compensarea factorului de putere a fost asigurata la nivelul tabloului general de distributie din Statia 3 – Pirelli 2, prin intermediul unei bateri de condensatoare automate tip SAH, 500kVAR/400V/50Hz, frecventa de acord 190Hz, impedanta relativa 7%.

Pentru relocarea spatiilor de productie si mentenanta se vor reloca tablourile existente TD500 Mentenanta, si TD500 Magazie , acestea se vor alimenta din tablou electric existent TD-411, prin intrerupatoare de 630A si respective 250A.

Alimentarea consumatorilor a fost asigurata prin cabluri de energie electrica in conditiile asigurarii unei pierderi de tensiune de maxim 10% pe traseu.

Tipurile de cabluri sunt cabluri cu intarziere marita la propagarea flacarii, conform standard SR CEI 60332-3 categoria C.

Cablurile sunt amplasate partial pe paturi de cabluri, partial in tuburi, separat pe functiuni.

Impamantarea tablourilor a fost realizata la nivelul camerei tabloului general de distributie din Statia 3 – Pirelli 2, conductorul PE fiind adus la nivelul fiecarui tablou prin intermediul unui conductor independent.

Impamantarea halei a fost realizata prin intermediul unei centuri de impamantare legata la fiecare stalp metalic al halei.

Paratrasnetul este de tip activ cu element de captare. Priza de pamant pentru paratrasnet este comuna cu priza de pamant a halei si va fi < 1 ohm.

Alimentarea cu energie electrica se realizeaza prin racord la reteaua electrica din zona.

Consumul de energie electrica pentru proiectul de ”Schimbare de destinatie si amenajare Corp 411 Faza 1 si Compartimentul 2 de Incendiu” estimat pentru o luna pentru compartimentul de productie nou creat este de 100 MWh/luna.

Conexiunea electrica a noului compartiment de productie anelope se va face la Statia de Transformare 6 Pirelli II.

Proiectul cuprinde urmatoarele tipuri de instalatii:

-           Alimentarea cu energie electrica;

-           Instalatii electrice de iluminat si prize;

-           Instalatii electrice de iluminat de securitate;

-           Instalatii electrice de forta;

-           Instalatuu electrice de curenti slabi;

-           Instalatii pentru protectia contra tensiunilor accidentale la atingere.

Cerintele asigurate pentru iluminare sunt urmatoarele:

-           Iluminarea coridoarelor: 300 lux;

-           Spatii de lucru/productie: 500 lux.

Toate lampile folosite vor fi de tip LED.

 

Energia termica este utilizata doar pentru incalzirea spatiului de productie; apa calda menajera utilizata ca agent termic este produsa prin centrala termica cu tiraj natural – folosind drept combustibil gazele naturale.

Evacuarea apelor uzate se va realiza prin retelele existente in incinta Pirelli Tyres Romania S.R.L. Apele pluviale vor fi preluate si evacuate prin reteaua existenta in incinta.

Alimentarea cu apa se realizeaza prin extinderea retelelor existente in incinta Pirelli Tyres Romania S.R.L.

Cai noi de acces sau schimbari ale celor existente

Accesul pe amplasamentul Pirelli Tyres Romania S.R.L. se va realiza prin intermediul cailor de acces existente, data fiind natura proiectului care nu implica modificari asupra infrastructurilor existente. Proiectul propus nu impacteaza reteaua de drumuri ublice, fluxul pe parcela Pirelli Tyres S.R.L. fiind detasat de fluxul public. Accesul pe amplasament se va realiza in continuare pe latura de sud a acestuia, respectiv din strada Draganesti.

Resurse naturale folosite în construcţie şi funcţionare

Realizarea proiectului implica un consum de resurse naturale, atat prin ocuparea suprafetei de teren necesare, cat si prin utilizarea apei ca sursa pentru acoperirea nevoilor angajatilor din santier.

Executia constructiei propuse se va realiza prin dimensionarea rationala a resurselor ce vor fi folosite in constructie.

In faza de executie resursele naturale folosite sunt urmatoarele:

-           combustibil;

-           apa.

Combustibilii utilizati in perioada de executie de utilaje (incarcatoare, etc.) sunt benzina si motorina.

Alimentarea utilajelor cu combustibili se va realiza in afara organizarii de santier, in locuri special amenajate.

In faza de functionare resursele naturale folosite sunt reprezentate de:

-           gaze naturale pentru incalzire.

Metode folosite în construcţie

Amenajarea camerei de productie anvelope se va realiza pe o suprafata de 9400 mp prin inchiderea acesteia cu panouri rezistente la foc. Depozitul existent este realizat pe schelet prefabricat din beton, cu inchideri din casete metalice, vata minerala si tabla cutata trapezoidala. Compartimentarea fata de cladirile invecinate e realizeaza prin pereti anti foc din panouri de beton prefabricate.

Constructia compartimentului de productie in cadrul depozitului de anvelope existent, respectiv 411, se realizeaza prin montarea unor panouri Sandwich pe o structura secundara metalica. Procesul de constructie nu necesita utilizarea multor utilaje, foraje, excavari, turnari, etc. Constructia se va realiza cu instalatii si utilaje specifice, fiind executate lucrari de confectie si asamblare.

In procesul de constructie vor fi utilizate masurile de protectie specifice acestui tip de lucrari.

Faza de constructie consta in:

-           Amenajarea organizarii de santier – foarte redusa;

-           Imprejmuirea si semnalizarea zonelor cu risc de accidentare;

-           Asamblare suprastructura:

-           Realizare elemente de echipare tehnica, inchideri si compartimentari nestructurale;

-           Finisare;

-           Indepartarea resturilor de materiale si a deseurilor de pe amplasament.

Proiectul ”Schimbare de destinatie si amenajare Corp 411 Faza 1 si Compartimentul 2 de Incendiu” functioneaza impreuna cu cladirea in care este amenajat, respectiv depozitul de anvelope 411 (in cadrul depozitului 411 sunt stocate anvelope finite, testate in cadrul camerei nou amenajate).

Utilajele folosite in general in lucrarile de constructie si puterile acustice asociate sunt urmatoarele:

-           buldozerele – Lw aprox. 115 dB (A);

-           incarcatoare – Lw aprox. 112 dB (A);

-           excavatoare – Lw aprox. 117 dB (A);

-           compactoare – Lw aprox. 105 dB (A);

-           basculante – Lw aprox. 107 dB (A).

Suplimentar impactului acustic, utilajele de constructie, cu mase proprii mari, prin deplasarile lor sau prin activitatea in punctele de lucru, constituie surse de vibratii.

Relaţia cu alte proiecte existente sau planificate

Proiectul propus ”Schimbare de destinatie si amenajare Corp 411 Faza 1 si Compartimentul 2 de Incendiu” in cadrul prezentei lucrari se va dezvolta in stransa legatura cu activitatea principala a amplasamentului respectiv ”fabricarea anvelopelor si a camerelor de aer, respanarea si refacerea anvelopelor” urmand sa devina parte integrata din acesta.

Conform Certificatului de Urbanism nr. 434 din 25.05.2022 (Anexa 2) eliberat pentru proiectul ”Schimbare de destinatie si amenajare Corp 411 Faza 1 si Compartimentul 2 de Incendiu” au fost solicitate urmatoarele autorizatii si avize:

- Securitatea la incendiu – Avizul de securitate la incendiu nr. 60/22/SU-OT din 10.11.2022 (Anexa 3);

- Sanatatea populatiei – Notificare de Asistenta de specialitate de sanatate publica a conformitatii nr. 897/479/09.12.2022 (Anexa 4).

Dat fiind specificul proiectului si legatura stransa dintre acesta si activitatea care se desfasoara in prezent pe amplasament si avand in vedere necesitatea de crestere a productiei ce nu permite mentinerea zonelor de activitate in spatiile actuale precum si reducerea spatiului necesar in depozitare, nu au fost luate in considerare alte variante de amplasament.

Lucrari de refacere a amplasamentului la finalizarea investitiei, in caz de accidente si/sau la incetarea activitatii, in masura in care aceste informatii sunt disponibile:

Proiectul ”Schimbare de destinatie si amenajare Corp 411 Faza 1 si Compartimentul 2 de Incendiu” ce apartine Pirelli Tyres Romania S.R.L. este propus spre implementare pe amplasamentul ce apartine titularului si nu implica o serie noua de lucrari de constructie, cu exceptia celor descrise in prezentul memoriu (lucrari interioare si lucrari exterioare). Reconversia unui compartiment din cadrul depozitului de anvelope 411, fara a aduce schimbari asupra elementelor de inaltime si functiune generala sau ale sistemului construit stabilit initial. Astfel, executia investitiei nu va avea efect semnificativ asupra amplasamentului.

Dupa finalizarea lucrarilor de executie aferente investitiei, se vor realiza lucrari specifice de redare a amplasamentului la starea initiala si de reducere a acestuia intr-o stare corespunzatoare, respectiv:

-           Se va evacua organizarea de santier;

-           Se va realiza curatarea terenului de pamant, nisip si se vor transporta in zona indicata de beneficiar;

-           Se vor elimina deseurile generate de angajatii de pe santier si deseurile de ambalaje rezultate de la materialele de constructie utilizate.

Realizarea prezentului proiect nu implica consum semnificativ de resurse naturale, data localizarea amplasamentului in incinta preexistenta a Pirelli Tyres Romania S.R.L. din estul municipiului Slatina.

In faza de functionare resursele naturale folosite sunt reprezentate de apa. Aceasta se foloseste in circuit inchis, fiind recirculata.

Avand in vedere caracteristicile proiectului dar si natura acestuia se apreciaza faptul ca nu vor fi efecte semnificative asupra mediului din punct de vedere al utilizarii resurselor naturale.

Organizarea de santier este amenajata in incinta detinuta de titular, in interiorul limitelor de proprietate. Nu au fost necesare drumuri noi de acces, folosindu-se cele preexistente.

Pentru realizarea cladirii, constructorul va amenaja un depozit de materiale precum si toate elementele necesare organizarii executiei, care cuprind:

-           platforma depozitare materiale;

-           depozit de asamblare otel;

-           birou pentru personalul tehnic;

-           grupuri sanitare.

Zona va fi afectata de executia investitiei numai pe parcursul desfasurarii lucrarilor de constructie, insa la un nivel foarte redus de impact.

La finalizarea lucrarilor se vor indeparta deseurile, utilajele si excesul de pamant.

Executia constructiei propuse se va realiza prin dimensionarea rationala a resurselor ce vor fi folosite in constructie.

In faza de executie resursele naturale folosite sunt urmatoarele:

-           combustibil;

-           apa.

Combustibilii utilizati in perioada de executie de utilaje (buldozere, incarcatoare, excavatoare, compactoare, basculante etc.) sunt benzina si motorina.

Alimentarea utilajelor cu combustibili se va realiza in afara organizarii de santier, in locuri special amenajate.

Descrierea lucrărilor de demolare necesare:

-           Nu este cazul

Descrierea impactului asupra mediului

Impactul asupra apei, in perioada de executie se poate produce ca urmare a apelor menajere rezultate din activitatile igenico-sanitare din cadrul organizarii de santier, scurgerilor accidentale de produse petroliere sau uleiuri de la utilajele si autovehiculele utilizate, intretinerea necorespunzatoare a utilajelor si autovehiculelor, depozitarea temporara necorespunzatoare a deseurilor menajere si a materialelor de umplutura in exces.

Impactul asupra apei se poate descrie prin:

-           Alimentarea cu apa - alimentarea cu apa se realizeaza din reteaua de alimentare cu apa existenta pe amplasament.

-           Managementul apelor uzate - din cadrul amplasamentului propus vor fi evacuate in reteaua de canalizare a municipiului Slatina, pe baza de contract cu S.C. Compania de Apa Olt S.A. Slatina, urmatoarele categorii de ape uzate:

•           ape uzate menajere de la grupurile sanitare, locurile de relaxare in care sunt amplasate dozatoare de cafea si spatiile tehnice: vor fi preluate si evacuate prin extinderea retelei de canalizare menajera existenta in incinta PIRELLI;

•           pierderi de ape tehnologice care nu necesita epurare.

In vederea prevenirii si reducerii impactului asupra factorului de mediu apa sunt necesare masuri, atat in perioada de realizare a investitiei, cat si ulterior, dupa realizarea acesteia.

In perioada de executie se vor lua urmatoarele masuri:

-           evitarea contactului produselor petroliere cu componenta hidrica in zona frontului de lucru;

-           evitarea contactului materiilor prime cu potential de solubizare, cu apele pluviale pentru a evita schimbarile proprietatilor fizico – chimice ale apei;

-           evitarea contactului deseurilor tehnologice rezultate in faza de constructie cu componenta hidrica;

-           se va evita astfel deversarea sau infiltrarea unor reziduuri menajere pe/in sol, respectiv apele subterane.

In perioada de exploatare a amplasamentului analizat se vor lua urmatoarele masuri de prevenire si reducere a impactului asupra componentei hidrice:

-           monitorizarea apelor uzate menajere rezultate in urma desfasurarii activitatii pe amplasament si care trebuie sa indeplineasca conditiile de calitate prevazute in normativele legale;

-           apele uzate menajere provenite din cadrul spatiilor tehnice vor fi evacuate catre reteaua de canalizare menajera existenta in incinta;

-           pierderile de ape tehnologice care nu necesita epurare vor fi evacuate in reteaua de canalizare a municipiului Slatina, pe baza de contract cu S.C. Compania de Apa Olt S.A. Slatina.

-           o mare parte din apele tehnologice sunt recirculate in cadrul proceselor de productie.

-           in cazul unor poluari accidentale aplicarea unui plan viabil de interventie si reducere a impactului, in cel mai scurt timp posibil;

-           apele pluviale care provin din ploi sau din topirea zapezilor de pe acoperisul cladirii vor fi preluate printr-un sistem sub presiune de tip vacuum fiind evacuate in reteaua exterioara de canalizare pluviala.

Lucrarile de realizare a proiectului nu vor genera un impact negativ asupra apelor de suprafata, a apelor subterane sau a apelor evacuate in reteaua de canalizare.

Impactul asupra aerului in perioada de executie este redus si se datoreaza poluarii atmosferei prin gazele de ardere de la motoarele utilajelor terasiere, manipularea materialelor, precum si prin pulberile produse prin circulatia vehiculelor utilizate de constructor.

Astfel, principalele surse de poluare a aerului pentru proiect sunt:

-           Surse mobile de emisie: mijloace de transport care tranziteaza drumurile tehnologice din incinta obiectivului (autovehiculele care aprovizioneaza fabrica si care incarca produsul finit spre comercializare); functionarea nepermanenta cu intermitente, legata de intrarea si iesirea de la program a autoturismelor angajatilor;

-           Surse stationare de emisie: echipamentele instalate nu produc emisii.

Organizarea de santier va fi amplasata in incinta industriala detinuta de catre titular, lucrarile de construire a cladirii se vor realiza in incinta platformei industriale. Poluarea aerului poate fi determinata de:

-           Poluanti ca: oxizi de azot (NOx), compusi organici volatili nonmetanici (COVnm), metan (CH4), oxizi de carbon (CO, CO2), amoniac (NH3), particule cu metale grele (Cd, CU, Cr, Ni, Se, Zn), hidrocarburi policiclice (HAP), bioxid de sulf (SO2)] proveniti de la motoarelor cu ardere interna ale vehiculelor care transporta materiale si ale utilajelor folosite pentru amenajarea spatiului necesar implementarii proiectului.

Sursele de impurificare a atmosferei asociate activitatilor care vor avea loc in amplasamentul santierului sunt surse mobile, diseminate pe suprafata pe care au loc lucrarile.

Alimentarea cu combustibili a utilajelor si vehiculelor de transport in perioada de constructie se va realiza de la statiile locale prin intermediul autocisternelor.

Pentru reducerea emisiilor mobile in timpul perioadei de construire se iau urmatoarelor masuri:

-           Verificarea periodica a starii tehnice ale utilajelor si vehiculelor utilizate in perioada de construire;

-           Supravegherea transportului, a locului de depozitare a materialelor vrac, locului de depozitare a materialelor din excavatii;

-           Zonele de depozitare a materialelor de constructii se vor ingradi si acoperi.

-           In vederea reduceri impactului si protectiei calitatii aerului, in amplasament se vor utiliza utilaje/autovehicule corespunzatoare din punct de vedere tehnic. Numarul de utilaje prezente in santier se va limita la strictul necesar zilnic.

Pentru diminuarea poluarii din surse mobile datorata traficului intern al autovehiculelor, care deservesc unitatea si a autoturismelor salariatilor, au fost stabilite trasee clare de circulatie in interiorul incintei si parcarii - prin proiectul Trafic Management, gestionarea locurilor de parcare, astfel incat, sa se reduca timpul de manevra pentru parcarea prorpiu-zisa. In acest mod se poate realiza o diminuare a noxelor rezultate din gazele de esapament si deci o diminuare a poluarii din surse mobile.

In vedere diminuarii impactului asupra aerului rezultat in urma desfasurarii activitatii de pe amplasament au fost luate urmatoarele masuri:

In etapa de executie, in proiectul discutat:

Pentru diminuarea impactului produs de lucrarile de constructie asupra calitatii atmosferei se vor avea in vedere:

-           utilizarea eficienta a masinilor/utilajelor de lucru, astfel incat sa se reduca la maximum emisiile din gaze de esapament;

-           spalarea rotilor masinilor, la iesirea din santier, pentru evitarea imprastierii pamantului si a nisipului pe suprafetele carosabile;

-           verificarea periodica a starii tehnice ale utilajelor si vehiculelor utilizate in perioada de construire;

-           supravegherea transportului, a locului de depozitare a materialelor vrac, locului de depozitare a materialelor din excavatii;

-           zonele de depozitare a materialelor de constructii se vor ingradi si acoperi;

-           in vederea reduceri impactului si protectiei calitatii aerului, in amplasament se vor utiliza utilaje/autovehicule corespunzatoare din punct de vedere tehnic;

-           numarul de utilaje prezente in santier se va limita la strictul necesar zilnic;

-           pentru diminuarea poluarii din surse mobile datorata traficului intern al autovehiculelor, care deservesc unitatea, au fost stabilite trasee clare de circulatie in interiorul incintei si parcarii, gestionarea locurilor de parcare, astfel incat, sa se reduca timpul de manevrare pentru parcarea propriu-zisa.

In etapa de exploatare comuna ambelor proiecte discutate:

Pentru reducerea emisiilor se se vor lua urmatoarele masuri:

-           verificarea periodica a starii tehnice ale echipamente/instalatii utilizate;

-           in vederea reduceri impactului si protectiei calitatii aerului, in amplasament se vor utiliza echipamente/instalatii corespunzatoare din punct de vedere tehnic.

Amenajarea ce urmeaza a fi realizata va fi prevazuta cu centrala de ventilatie care dirijeaza aerul spre exterior printr-o tubulatura de ventilatie in care sunt montate filtre speciale, Clasa F7 cu grad mare de retinere a impuritatilor.

Caracteristicile filtrelor clasa F7:

-           Viteza aer la evacuare: 0,16 m/s;

-           Grad de incarcare cu particole: 192 g/m2;

-           Concentratie in aer: 70 mg/m3;

-           Eficienta: 60 – 85 % pentru dpartic = < 1 μm;

-           85–100% p pentru dpartic = 1–1,5 μm.

De asemenea, masinile care vor fi montate functioneaza in circuit inchis si vor fi conectate la un sistem de exhaustare si filtrare a particulelor de praf.

In aer nu se vor genera emisii care sa depaseasca limitele impuse de legislatia de mediu, in vigoare intrucat viitoarea compartimentare construita va fi prevazuta cu centrale de ventilatie care dirijeaza aerul spre exterior printr-o tubulatura de ventilatie in care sunt montate filtre speciale, Clasa F7 cu grad mare de retinere a impuritatilor.

Pentru diminuarea impactului produs de lucrarile de constructie asupra calitatii atmosferei se vor avea in vedere:

-           utilizarea eficienta a masinilor/utilajelor de lucru, astfel incat sa se reduca la maximum emisiile din gaze de esapament;

-           spalarea rotilor masinilor, la iesirea din santier, pentru evitarea imprastierii pamantului si a nisipului pe suprafetele carosabile.

Impactul asupra solului se manifesta prin ocuparea temporara a unor suprafete de teren pentru organizarea de santier. La terminarea lucrarilor, constructorul va dezafecta zona organizarii de santier si va aduce terenul la starea naturala.

In perioada de executie a proiectului sursele posibile de poluare a solului si subsolului sunt cauzate de executia propriu – zisa a lucrarilor, traficul si organizarea de santier.

Se apreciaza ca situatiile de poluare sunt doar exceptionale, impactul generat, in perioada de executie, putand determina urmatoarele modificari ale caracteristicilor solului:

-           Impurificarea solului cu metale grele si hidrocarburi, local, in zona amplasamentului unde se realizeaza lucrarile;

-           Modificari fizice care afecteaza caracteristicile si proprietatile solului natural.

Principalele surse potentiale de poluare/degradare a solului in perioada de executie sunt reprezentate de:

•           depozitarea necontrolata si pe spatii neamenajate a deseurilor rezultate din activitatile de constructii;

•           evacuarea necorespunzatoare a apelor uzate;

•           depunerea pulberilor si a gazelor din motoarele cu ardere interna a utilajelor si spalarea acestora de catre apele pluviale urmate de infiltrarea in subteran;

•           scapari accidentale de carburanti, uleiuri, ciment sau alte materiale poluante, in timpul manipularii acestora

•           tasarea solului sub efectul circulatiei si manevrarii utilajelor grele folosite la realizarea diverselor operatiuni in incinta santierului.

In perioada de exploatare, activitatea de productie ce se va desfasura in interiorul halelor de productie cu pardoseala betonata.

Pentru a minimiza impactul care ar putea surveni asupra solului, in perioada de executie se vor lua masurile necesare pentru a limita lucrarile la zona afectata de proiect, scurgerile accidentale de uleiuri si carburanti vor fi localizate prin imprastierea unui strat de nisip absorbant, dupa care vor fi depozitate in container special amenajat, si vor fi eliminate de pe amplasament, printr-un operator economic autorizat in acest sens. In ceea ce priveste protectia solului, nu vor fi realizate lucrari si dotari speciale. Se va avea in vedere ca mijloacele de transport/utilajele utilizate in realizarea lucrarilor sa fie conforme cu normele tehnice in vigoare, iar intretinerea lor se va face numai in ateliere specializate autorizate.

Astfel, in perioada de executie se vor lua urmatoarele masuri:

-           lucrarile se vor limita la zona afectata de proiect, astfel incat impactul asupra solului sa fie unul minim;

-           materialele folosite pentru lucrarile de construire vor fi depozitate in spatii ingradite si acoperite, fara depozitarea directa pe sol;

-           scurgerile accidentale de uleiuri si carburanti vor fi localizate prin imprastierea unui strat de nisip absorbant, dupa care vor fi eliminate prin depozitarea in container special amenajat si vor fi eliminate de pe amplasament, prin firma specializata;

-           intreruperea lucrului in perioade cu vant puternic si folosirea sistemelor de stropire cu apa;

-           alimentarea cu combustibili a utilajelor necesare construirii cladirii se va realiza de la statiile locale prin intermediul autocisternelor sepeciale;

-           intretinerea corespunzatoare a utilajelor si a vehiculelor din dotare;

-           mijloacele de transport vor fi curatite corespunzator la iesirea din santier;

-           depozitarea temporara a deseurilor in spatii special amenajate, pe platforme betonate;

-           eliminarea periodica a deseurilor rezultate prin intermediul operatorilor economici autorizati din punct de vedere al mediului pentru activitatile de colectare, transport si eliminare deseuri inclusive deseuri periculoase;

-           apele uzate menajere provenite de la grupurile sanitare din santier vor fi evacuate in reteaua de canalizare a platformei industriale.

In perioada de exploatare, activitatea de productie se va desfasura in interiorul halelor de productie cu pardoseala betonata.

Pentru protejarea solului, traseele tehnologice vor fi betonate in intregime, spatiile de amplasare a rezervoarelor, unde se vor stoca solutiile epuizate, vor fi prevazute cu vase de colectare in eventualitatea deteriorarii acestor rezervoare sau a unor scapari accidentale in timpul manevrarii produselor.

Toate deseurile rezultate vor fi colectate selectiv conform legislatiei in vigoare.

Pana la trimiterea spre valorificare deseurile sunt depozitate intr-o cladire special amenajata, cu pardoseala betonata. Pe toata lungimea constructiei, transversal, depozitul este prevazut cu rigole de colectare a scurgerilor accidentale directionate catre 3 rezervoare subterane, etanse, vidanjabile amplasate in lateralul cladirii

Deseul menajer rezultat din activitate este eliminat, pe baza de contract prin operatorul de salubritate local.

Deseurile rezultate din procesul de fabricare sunt valorificate prin unitatile specializate, cu care exista deja contracte incheiate. Datorita unei bune organizari a procesului de fabricatie apreciem ca nu exista posibilitatea de poluare a solului.

In perioada de inchidere masurile de protectie a solului sunt asemanatoare cu cele aplicate in perioada de executie a proiectului, mentionate anterior.

Descrierea impactului asupra mediului a lucrarilor organizarii de santier

Zona va fi afectata de executia investitiei numai pe parcursul desfasurarii lucrarilor de constructie, insa la un nivel foarte redus de impact.

La finalizarea lucrarilor se vor indeparta deseurile, utilajele si excesul de pamant.

Executia constructiei propuse se va realiza prin dimensionarea rationala a resurselor ce vor fi folosite in constructie.

In faza de executie resursele naturale folosite sunt urmatoarele:

-           combustibil;

-           apa.

Combustibilii utilizati in perioada de executie de utilaje (buldozere, incarcatoare, excavatoare, compactoare, basculante etc.) sunt benzina si motorina.

Alimentarea utilajelor cu combustibili se va realiza in afara organizarii de santier, in locuri special amenajate.

Clasificarea si codificarea deseurilor generate se realizeaza conform OG 92/2021, Art 7

Deseuri inerte si nepericuloase

Principalele categorii de deseuri rezultate din activitatea de construire sunt:

•           Deseurile nepericuloase constituite din materiale inerte: beton, sticla, materiale metalice feroase/neferoase si amestecuri metalice feroase/neferoase, ambalaje (sticla, plastic, carton), materiale izolante si/sau alte materiale ce nu au un continut de substante chimice periculoase;

•           Deseuri de ambalaje provenite de la materialele utilizate in timpul constructiei;

•           Deseuri menajere si asimilabile provenite din organizarea de santier.

Categorii de deseuri generate din activitatea de construire

Categorii de deseuri    Cod deseu       Modul de gospodarire al acestora

Deseuri nepericuloase din constructii constituite din materiale inerte          

17 04 05          fier si otel       

Vor fi depozitate temporar pe amplasament si valorificate / eliminate prin intermediul operatorilor economici autorizati

            17 04 07          amestecuri metalice    

            17 04 11          cabluri, altele decat cele specificate la 17 04 10       

            17 06 04          materiale izolante, altele decat cele specificate la 17 06 01 si 17 06 03       

            17 08 02          materiale de constructie pe baza de gips, altele decat cele specificate la 17 08 01   

Ambalajele si/sau deseurile din ambalaje provenite de la materiale utilizate pentru constructia cladirii      15 01 01        ambalaje de hartie si carton   

Vor fi depozitate temporar in spatii special amenajate si vor fi predate catre o societate autorizata din punct de vedere al protectiei mediului, in vederea colectarii, valorificarii si/sau eliminarii finale

            15 01 02          ambalaje de materiale plastice           

            15 01 03          ambalaje lemn

            15 01 04          ambalaje metalice      

            15 01 06          ambalaje amestecate  

            15 01 10*        ambalaje care contin reziduuri sau sunt contaminate cu substante periculoase        

Deseurile menajere si asimilabile

            20 03 01          deseuri municipale amestecate          

Vor fi colectate in recipiente speciale si vor fi preluate de catre operatorilor economici autorizati

Deseuri toxice si periculoase

In faza de executie substantele toxice si periculoase pot fi:

         carburanti;

         13.02.06 – uleiuri sintetice de motor;

         13.07.01 – ulei combustibil si combustibil Diesel.

In perioada de construire, deseurile rezultate vor fi colectate separat si depozitate temporar in containere speciale, pe platforme betonate urmand a fi eliminate prin intermediul operatorilor economici autorizati.

Frecventa ridicarii deseurilor de pe amplasament se va stabili in functie de graficul de executie al activitatilor desfasurate si volumul de deseuri generate, astfel incat sa nu se depaseasca capacitatea de stocare temporara.

In perioada de exploatare, activitatea se va desfasura in interiorul halei de productie cu pardoseala betonata.

Pentru protejarea solului, traseele tehnologice vor fi betonate in intregime, spatiile de amplasare a rezervoarelor, unde se vor stoca solutiile epuizate, vor fi prevazute cu base de colectare in eventualitatea deteriorarii acestor rezervoare sau a unor scapari accidentale in timpul manevrarii produselor.

Toate deseurile rezultate vor fi colectate selectiv conform legislatiei in vigoare.

Pana la trimiterea spre valorificare deseurile sunt depozitate intr-o cladire special amenajata, cu pardoseala betonata. Pe toata lungimea magaziei de deseuri, transversal, depozitul este prevazut cu rigole de colectare a scurgerilor accidentale directionate catre 3 rezervoare subterane, etanse, vidanjabile amplasate in lateralul cladirii.

Deseurile rezultate din procesul de fabricare sunt valorificate prin unitatile specializate, cu care exista deja contracte incheiate.

Deseul menajer rezultat din activitate este eliminat prin operatorul de salubritate local.

Deseurile ce vor fi generate in aceasta arie vor fi transportate zilnic in zona de magazie deseuri si se incadreaza in categoriile de deseuri industriale deja incluse in Autorizatia de mediu nr 173/02.09.2011 rev la 19.08.2021, decizie viza anuala nr 351/11.07.2022

Deseurile industriale vor fi depozitate temporar pe amplasament in spatii special amenajete si/sau valorificate conform legislatiei in vigoare prin intermediul societatilor autorizate sau dupa caz vor fi returnate producatorilor;

Deseurile menajere si asimilabile vor fi colectate in recipiente speciale si vor fi preluate de catre operatorilor economici autorizati.

Titularul activitatii are incheiate contracte cu societati autorizate pentru colectarea, transportul si eliminarea acestor deseuri.

Deseurile ce vor fi generate in aceasta arie vor fi transportate zilnic in zona de magazie deseuri si se incadreaza in categoriile de deseuri industriale deja incluse in Autorizatia de mediu nr 173/02.09.2011 rev la 19.08.2021, decizie viza anuala nr 351/11.07.2022

Executia constructiei propuse se va realiza prin dimensionarea rationala a resurselor ce vor fi folosite in constructie.

In faza de executie resursele naturale folosite sunt urmatoarele:

-           combustibil;

-           apa.

Combustibilii utilizati in perioada de executie de utilaje (buldozere, incarcatoare, excavatoare, compactoare, basculante etc.) sunt benzina si motorina.

Alimentarea utilajelor cu combustibili se va realiza in afara organizarii de santier, in locuri special amenajate.

In timpul executiei lucrarilor de amenajare a cladirii nu se vor folosi alte substante si preparate chimice periculoase cu exceptia carburantilor;

Nu se va realiza stocarea pe amplasament a carburantului necesar utilajelor. Acestea vor fi alimentate la surse externe amplasamentului.

In perioada de exploatare riscul declansarii unor accidente sau avarii cu impact major asupra sanatatii populatiei si mediului inconjurator este redus.

Conform cerintelor legale in cazul oricarui incident care afecteaza mediul in mod semnificativ, operatorul are urmatoarele obligatii:

-           sa informeze imediat autoritatea competenta pentru protectia mediului si autoritatea competenta pentru inspectie si control la nivel local;

-           sa ia masurile pentru limitarea consecintelor asupra mediului si prevenirea unor incidente sau accidente posibile;

-           sa ia orice masuri suplimentare, considerate adecvate sau impuse de autoritatile competente prevazute la lit. a) pe care acestea le considera necesare, in vederea limitarii consecintelor asupra mediului si a prevenirii altor incidente posibile.

 

b)   cumularea cu alte proiecte existente si/sau aprobate – nu este cazul.

c)   utilizarea resurselor naturale, in special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității – nu este cazul.

d)   producţia de deşeuri.

 

In vedere diminuarii impactului asupra aerului rezultat in urma desfasurarii activitatii de pe amplasament au fost luate urmatoarele masuri:

In etapa de executie, in proiectul discutat:

Pentru diminuarea impactului produs de lucrarile de constructie asupra calitatii atmosferei se vor avea in vedere:

-           utilizarea eficienta a masinilor/utilajelor de lucru, astfel incat sa se reduca la maximum emisiile din gaze de esapament;

-           spalarea rotilor masinilor, la iesirea din santier, pentru evitarea imprastierii pamantului si a nisipului pe suprafetele carosabile;

-           verificarea periodica a starii tehnice ale utilajelor si vehiculelor utilizate in perioada de construire;

-           supravegherea transportului, a locului de depozitare a materialelor vrac, locului de depozitare a materialelor din excavatii;

-           zonele de depozitare a materialelor de constructii se vor ingradi si acoperi;

-           in vederea reduceri impactului si protectiei calitatii aerului, in amplasament se vor utiliza utilaje/autovehicule corespunzatoare din punct de vedere tehnic;

-           numarul de utilaje prezente in santier se va limita la strictul necesar zilnic;

-           pentru diminuarea poluarii din surse mobile datorata traficului intern al autovehiculelor, care deservesc unitatea, au fost stabilite trasee clare de circulatie in interiorul incintei si parcarii, gestionarea locurilor de parcare, astfel incat, sa se reduca timpul de manevrare pentru parcarea propriu-zisa.

In etapa de exploatare comuna ambelor proiecte discutate:

Pentru reducerea emisiilor se se vor lua urmatoarele masuri:

-           verificarea periodica a starii tehnice ale echipamente/instalatii utilizate;

-           in vederea reduceri impactului si protectiei calitatii aerului, in amplasament se vor utiliza echipamente/instalatii corespunzatoare din punct de vedere tehnic.

Amenajarea ce urmeaza a fi realizata va fi prevazuta cu centrala de ventilatie care dirijeaza aerul spre exterior printr-o tubulatura de ventilatie in care sunt montate filtre speciale, Clasa F7 cu grad mare de retinere a impuritatilor.

Caracteristicile filtrelor clasa F7:

-           Viteza aer la evacuare: 0,16 m/s;

-           Grad de incarcare cu particole: 192 g/m2;

-           Concentratie in aer: 70 mg/m3;

-           Eficienta: 60 – 85 % pentru dpartic = < 1 μm;

-           85–100% p pentru dpartic = 1–1,5 μm.

De asemenea, masinile care vor fi montate functioneaza in circuit inchis si vor fi conectate la un sistem de exhaustare si filtrare a particulelor de praf.

In aer nu se vor genera emisii care sa depaseasca limitele impuse de legislatia de mediu, in vigoare intrucat viitoarea compartimentare construita va fi prevazuta cu centrale de ventilatie care dirijeaza aerul spre exterior printr-o tubulatura de ventilatie in care sunt montate filtre speciale, Clasa F7 cu grad mare de retinere a impuritatilor.

Pentru diminuarea impactului produs de lucrarile de constructie asupra calitatii atmosferei se vor avea in vedere:

-           utilizarea eficienta a masinilor/utilajelor de lucru, astfel incat sa se reduca la maximum emisiile din gaze de esapament;

-           spalarea rotilor masinilor, la iesirea din santier, pentru evitarea imprastierii pamantului si a nisipului pe suprafetele carosabile.

 

2. Amplasarea proiectului.

Proiectul ”Schimbare de destinatie si amenajare Corp 411 Faza 1 si Compartimentul 2 de Incendiu” se va implementa pe amplasamentul Pirelli Tyres Romania S.R.L. situat in zona de est a Municipiului Slatina, la est de Drumul judetean DJ 546 Slatina-Draganesti.

In conformitate cu Certificatul de Urbanism nr. 434 din 25.05.2022, imobilul se afla in zona industriala I, subzona unitatilor industriale cu productie active I1, UTR I1, unitati industriale existente care se mentin, se retehnologizeaza, fiind incadrata in zona B de impozitare. Depozitul de anvelope 411 existent se afla in latura Nord-Vestica a incintei, avand functiune de depozitare si fiind accesibil din doua laturi, de pe drumurile de incinta in ansamblul Pirelli Slatina.

Amplasamentul Pirelli Tyres Romania S.R.L. este localizat in zona industriala a orasului Slatina. Astfel, activitatea desfasurata pe amplasament, respectiv ”fabricarea anvelopelor si a camerelor de aer, resaparea si refacerea anvelopelor”, se incadreaza in prevederile Planului Urbanistic General al municipiului Slatina – Regulament Local de Urbanism, pentru subzona I1 – subzona unitatilor industriale cu productie activa (unitati industriale existente care se mentin, se retehnologizeaza).

Proiectul studiat nu intra sub incidenta Conventiei privind evaluarea impactului asupra mediului in context de transfrontier, adoptata la Espoo la 25 februarie 1991, ratificata prin Legea nr. 22/2001.

Proiectul ”Schimbare de destinatie si amenajare Corp 411 Faza 1 si Compartimentul 2 de Incendiu” ce apartine Pirelli Tyres Romania S.R.L. este localizat la nivelul orasului Slatina la o distanta de peste 70 km de granita Romaniei cu Bulgaria.

Avand in vedere localizarea amplasamentului in cadrul zonei industriale I, subzona unitatilor industriale cu productie active I1, UTR I1, nu este cazul de suprapunere a acestuia cu areale sensibile.

Cea mai apropiata arie naturala protejata de zona de studiu se afla la o distanta de aproximativ 1,4 km, respectiv ROSPA0106 Valea Oltului Inferior.

Proiectul propus, de ”Schimbare de destinatie si amenajare Corp 411 Faza 1 si Compartimentul 2 de Incendiu” ce apartine Pirelli Tyres Romania S.R.L. este localizat in municipiul Slatina, strada Draganesti, nr. 35, avand nr. cadastral 51015.

Coordonatele Stereo 1970 aferente amplasamentului sunt prezentate in tabelul de mai jos.

Tabel 2 - Coordonatele amplasamentului in format Stereo 1970

Nr. Ctr.            x          y

1.         452.441.685    324.548.127

2.         452386.77       324588.1

3.         452331.42       324512.61

4.         452096.63       324192.42

5.         452095.15       324190.4

6.         452067.81       324153.11

7.         452.066.609    324151.37

8.         452.256.743    324.017.659

9.         452.372.892    323.935.978

10.       452.398.134    323.918.131

11.       452.465.074    323.871.141

12.       452.533.533    323.823.143

13.       452.561.894    323.802.625

14.       452.620.606    323.761.251

15.       452.696.754    323.708.235

16.       452.988.801    324.115.108

17.       452.986.001    324.116.912

18.       452.934.657    324.149.996

19.       452.864.291    324.195.138

20.       452.761.801    324.260.961

21.       452.654.216    324329.83

22.       452.661.332    324.339.721

23.       452.617.558    324.398.988

24.       452.584.889    324.442.978

25.       452.527.381    324485.16

26.       452.441.685    324.548.127

 

- coordonatele geografice ale amplasamentului proiectului, care vor fi prezentate sub forma de vector in format digital cu referinta geografica, in sistem de proiectie nationala Stereo 1970

Alternativele care au fost luate în considerare

Avand in vedere necesitatea de crestere a productiei ce nu permite mentinerea zonelor de activitate in ariile actuale precum si reducerea spatiului necesar in depozitare a dus la neluare in considerare a altor alternative.

Avand in vedere modul in care proiectul ”Schimbare de destinatie si amenajare Corp 411 Faza 1 si Compartimentul 2 de Incendiu” se integreaza in activitatea desfasurata pe amplasament, nu se considera necesara implementarea unor activitati, consecinta a proiectului supus analizei.

 

2.2. Bogăţia, disponibilitatea, calitatea şi  capacitatea de regenerare relative ale reurselor naturale: nu sunt probleme legate de calitatea si capacitatea de regenerare a resurselor naturale din zona.

2.3. capacitatea de absortie  a mediului, cu atenție deosebita pentru:

a) zone umede, zone riverane, guri ale râurilor: proiectul nu se implementează in astfel de zone;

b) zone costiere şi mediul marin: nu este cazul;

c) zonele montane si forestiere: nu este cazul;

d) arii naturale protejate: terenul nu este inclus in arii naturale protejate (rezervații);

e)   zone clasificate sau protejate conform legislaţiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislaţia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislaţia privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislaţiei din domeniul apelor, precum şi a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică: 

Amplasamentul nu se afla in arie naturala protejata.

f) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute de legislaţia naţională şi la nivelul Uniunii Europene şi relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri; nu este cazul;

g) ariile dens populate: nu este cazul.

h) peisaje cu semnificație istorica, culturala si arheologica: 

Lucrarile aferente proiectului nu afecteaza in niciun mod Monumente Istorice sau Situri Arheologice.

 

3. Tipurile şi caracteristicile impactului potenţial.

a) importanţa şi extinderea spaţială a impactului - zona geografică şi dimensiunea populaţiei care poate fi afectată: - Nu este cazul.

b) natura impactului: Nu este cazul.

c) natura transfrontalieră a impactului: Nu este cazul.

d)extinderea impactului (zona geografică, numărul populaţiei/habitatelor/speciilor afectate);

Lucrarile propuse nu vor avea impact negativ asupra elementelor mentionate mai sus.

e) magnitudinea şi complexitatea impactului;  avand in vedere lipsa de complexitate a proiectului si conditiille specifice locale, se estimeaza ca impactul va fi nesemnificativ.

f) probabilitatea impactului:  Asupra locuitorilor din zona nu va exista impact negativ, deoarece activitatile se desfasoara intr-o zona industriala.

g) durata, frecvenţa şi reversibilitatea impactului; impactul va fi local si se va manifesta doar pe perioada redusa de desfasurare a lucrarilor.

 

- masurile de evitare, reducere sau ameliorare a impactului semnificativ asupra mediului:

- Nu este cazul.

- Amenajarile si dotarile pentru protectia impotriva zgomotului si vibratiilor

Masurile propuse pentru reducerea impactului produs de zgomot si vibratii asociate, vor consta in implementarea de tehnici si proceduri de control adecvate, si programe de intretinere pentru echipamentele folosite, pentru incadrarea emisiilor acustice in limite normale operationale pentru zone urbane.

Pentru protectia impotriva zgomotului si a vibratiilor se vor lua masuri privind:

-           Interzicerea efectuarii de lucrari si/sau transport pe timpul noptii;

-           Se va avea in vedere reducerea la minim (sau pe rute ocolitoare) a traficului de utilaje si a mijloacelor de transport in zona sau in aproprierea zonelor locuite;

-           Intretinerea corespunzatoare a utilajelor si revizii tehnice la zi;

-           Adoptarea de masuri de protectie prin folosirea mijloacelor individuale de protectie;

-           Se vor respecta standardele referitoare la emisiile de zgomot in mediu conform HG 1756/2006 privind emisiile de zgomot in mediu produse de echipamentele destinate utilizarii in exteriorul cladirilor, cu modificarile si completarile ulterioare;

-           Se vor lua masuri pentru protectia impotriva zgomotului si vibratiilor in acord cu prevederile STAS 10009/2017.

-           Se vor respecta standardele referitoare la emisiile de zgomot in mediu conform HG 1756/2006 privind emisiile de zgomot in mediu produse de echipamentele destinate utilizarii in exteriorul cladirilor, cu modificarile si completarile ulterioare;

Activitatile de productie propuse se desfasoara in incinte inchise si izolate fonic si nu constituie o sursa de poluare cu zgomot si vibratii. In zona traficului intern, la nivel de amplasament, sursa de poluare o constituie autovehiculele care intra si ies pentru aprovizionare si pentru ridicarea produselor finite si autoturismele personalului care vin si pleaca de la locul de munca.

PIRELLI TYRES ROMANIA realizeaza monitorizarea periodica a zgomotului (conf STAS 100009/1988 - limita fonica maxima admisa de 65 dB)

Mentionam ca la nivelul unitatii se inregistreaza un nivel de zgomot rezultat din efectul cumulativ al nivelului de zgomot produs de traficul intern si de traficul rutier de pe DJ 548 Slatina-Draganesti, fara a se putea delimita zgomotul produs strict de activitatea desfasurata.

Nivelul de zgomot se incadreaza in limitele admisibile incintelor industriale, aflate la limita zonelor functionale din mediul urban, fiind departe de zona rezidentiala nu se impun determinari zi / noapte

Daca este necesar, pentru traficul in zonele locuite se vor impune masuri de diminuare a zgomotului si vibratiilor prin reducerea vitezei de transport si utilizarea de autovehicule cu un gabarit redus

Proiectul propus nu este de natura sa produca radiatii in perioada de implementare si nici in cea de exploatare, nefiind necesare masuri de limitare a acestora.

 

Lucrarile si dotarile pentru protectia solului si a subsolului

Impactul asupra solului se manifesta prin ocuparea temporara a unor suprafete de teren pentru organizarea de santier. La terminarea lucrarilor, constructorul va dezafecta zona organizarii de santier si va aduce terenul la starea naturala.

Pentru a minimiza impactul care ar putea surveni asupra solului, in perioada de executie se vor lua masurile necesare pentru a limita lucrarile la zona afectata de proiect, scurgerile accidentale de uleiuri si carburanti vor fi localizate prin imprastierea unui strat de nisip absorbant, dupa care vor fi depozitate in container special amenajat, si vor fi eliminate de pe amplasament, printr-un operator economic autorizat in acest sens. In ceea ce priveste protectia solului, nu vor fi realizate lucrari si dotari speciale. Se va avea in vedere ca mijloacele de transport/utilajele utilizate in realizarea lucrarilor sa fie conforme cu normele tehnice in vigoare, iar intretinerea lor se va face numai in ateliere specializate autorizate.

Astfel, in perioada de executie se vor lua urmatoarele masuri:

-           lucrarile se vor limita la zona afectata de proiect, astfel incat impactul asupra solului sa fie unul minim;

-           materialele folosite pentru lucrarile de construire vor fi depozitate in spatii ingradite si acoperite, fara depozitarea directa pe sol;

-           scurgerile accidentale de uleiuri si carburanti vor fi localizate prin imprastierea unui strat de nisip absorbant, dupa care vor fi eliminate prin depozitarea in container special amenajat si vor fi eliminate de pe amplasament, prin firma specializata;

-           intreruperea lucrului in perioade cu vant puternic si folosirea sistemelor de stropire cu apa;

-           alimentarea cu combustibili a utilajelor necesare construirii cladirii se va realiza de la statiile locale prin intermediul autocisternelor sepeciale;

-           intretinerea corespunzatoare a utilajelor si a vehiculelor din dotare;

-           mijloacele de transport vor fi curatite corespunzator la iesirea din santier;

-           depozitarea temporara a deseurilor in spatii special amenajate, pe platforme betonate;

-           eliminarea periodica a deseurilor rezultate prin intermediul operatorilor economici autorizati din punct de vedere al mediului pentru activitatile de colectare, transport si eliminare deseuri inclusive deseuri periculoase;

-           apele uzate menajere provenite de la grupurile sanitare din santier vor fi evacuate in reteaua de canalizare a platformei industriale.

In perioada de exploatare, activitatea de productie se va desfasura in interiorul halelor de productie cu pardoseala betonata.

Pentru protejarea solului, traseele tehnologice vor fi betonate in intregime, spatiile de amplasare a rezervoarelor, unde se vor stoca solutiile epuizate, vor fi prevazute cu vase de colectare in eventualitatea deteriorarii acestor rezervoare sau a unor scapari accidentale in timpul manevrarii produselor.

Toate deseurile rezultate vor fi colectate selectiv conform legislatiei in vigoare.

Pana la trimiterea spre valorificare deseurile sunt depozitate intr-o cladire special amenajata, cu pardoseala betonata. Pe toata lungimea constructiei, transversal, depozitul este prevazut cu rigole de colectare a scurgerilor accidentale directionate catre 3 rezervoare subterane, etanse, vidanjabile amplasate in lateralul cladirii

Deseul menajer rezultat din activitate este eliminat, pe baza de contract prin operatorul de salubritate local.

Deseurile rezultate din procesul de fabricare sunt valorificate prin unitatile specializate, cu care exista deja contracte incheiate. Datorita unei bune organizari a procesului de fabricatie apreciem ca nu exista posibilitatea de poluare a solului.

In perioada de inchidere masurile de protectie a solului sunt asemanatoare cu cele aplicate in perioada de executie a proiectului, mentionate anterior.

In perioada de executie a proiectului sursele posibile de poluare a solului si subsolului sunt cauzate de executia propriu – zisa a lucrarilor, traficul si organizarea de santier.

Se apreciaza ca situatiile de poluare sunt doar exceptionale, impactul generat, in perioada de executie, putand determina urmatoarele modificari ale caracteristicilor solului:

-           Impurificarea solului cu metale grele si hidrocarburi, local, in zona amplasamentului unde se realizeaza lucrarile;

-           Modificari fizice care afecteaza caracteristicile si proprietatile solului natural.

Principalele surse potentiale de poluare/degradare a solului in perioada de executie sunt reprezentate de:

•           depozitarea necontrolata si pe spatii neamenajate a deseurilor rezultate din activitatile de constructii;

•           evacuarea necorespunzatoare a apelor uzate;

•           depunerea pulberilor si a gazelor din motoarele cu ardere interna a utilajelor si spalarea acestora de catre apele pluviale urmate de infiltrarea in subteran;

•           scapari accidentale de carburanti, uleiuri, ciment sau alte materiale poluante, in timpul manipularii acestora

•           tasarea solului sub efectul circulatiei si manevrarii utilajelor grele folosite la realizarea diverselor operatiuni in incinta santierului.

In perioada de exploatare, activitatea de productie ce se va desfasura in interiorul halelor de productie cu pardoseala betonata.

Lucrarile, dotarile si masurile pentru protectia biodiversitatii, monumentelor naturii si ariilor protejate

Lucrarile propuse in cadrul prezentului proiect, localizat in incinta platformei industriale ce apartie Pirelli Tyres Romania S.R.L., nu se suprapun si nu se intersecteaza arii naturale protejate.

Cea mai apropiata arie naturala protejata de zona de studiu se afla la o distanta de aproximativ 1,4 km, respectiv ROSPA0106 Valea Oltului Inferior.

Masurile de conservare vor respecta prevederile legislatiei din domeniul biodiversitatii.

•           la finalizarea lucrarilor, se recomanda curatarea zonelor adiacente terenului, astfel incat sa nu ramana resturi de materiale care sa degradeze ecosistemele naturale existente in zona.

  •  Lipsa comentariilor din partea publicului ca urmare a publicariianuntului privind depunerea

solicitării de obţinere a acordului de mediu, anuntului privind decizia etapei de încadrare şi a afisării proiectului deciziei etapei de încadrare pe pagina de internet a APM Olt;

 

- natura transfrontaliera a impactului: Nu este cazul.

 

Prevederi pentru monitorozarea mediului

Se vor respecta conditiile de calitate ale aerului din zonele protejate conform STAS 12574/ 1987. Se considera ca depasesc CMA-urile acele substante al caror miros persistent si suparator este sesizabil olfactiv.

Nivelul de zgomot exterior va fi mentinut in limitele prevazute de SR 10009/ 2017.

Nivelul de zgomot exterior va fi mentinut in limitele prevazute de STAS 10009/2017, respectiv valoarea de 65 dB(A), Cz de 60.

Se vor respecta prevederile O.U.G.nr. 92/ 2021 privind calitatea aerului inconjurator.

Indicatorii de calitate a apelor uzate menajere, tehnologice si pluviale epurate evacuate in paraul Milcov se vor incadra in prevederile impuse de HG nr. 188/2002 Anexa 3 - Normativul NTPA-001/ 2002, modificata si completata prin HG nr. 352/ 2005, cu mentiunea ca indicatorii specifici sunt prevazuti in Programul de monitorizare anexat autorizatiei de mediu.

Valorile limita ale emisiilor de poluanti atmosferici se vor incadra in limitele prevazute de Ordinul 462/1993 al MAPPM:

-           Focare alimentate cu combustibil gazos:

Emisiile de poluanti in aer provenite de la centrala termica nu vor depasi valorile impuse de Ordinul nr. 462/1993:

         CO      = 100 mg/ Nmc

         pulberi = 5 mg/ Nmc

         SO2     = 35     mg/Nmc

         NO2    =350    mg/ Nmc.

-           Daca debitul masic este >0.5 Kg/h, emisiile sub forma de pulberi la toate categoriile poluante, datorate desfasurarii procesului tehnologic nu trebuie sa depaseasca 50 mg/mc, la o dimensiune a diametrului mediu al particulelor <5nm, conform prevederilor Ordinului nr. 462/1993 al MAPPM.

-           Emisiile de poluanti atmosferici evacuati din procesele tehnologice se vor incadra in limitele impuse prin Ord. Nr. 462/1993 si autorizatia de mediu

In cazul altor substante decat cele mentionate in tabelul 1 din STAS 12574/1987, se considera ca acestea depasesc concentratiile maxime admise atunci cand mirosul lor dezagreabil si persistent este sesizabil olfactiv.

MONITORIZAREA IN PERIOADA DE EXECUTIE

In timpul constructiei proiectul propus nu va altera programul de monitorizare existent deja la nivelul unitatii industriale.

Monitorizarea emisiilor din sursele stationare presupune urmarirea poluarii atmosferei din noile halele de productie si urmarirea poluarii aerului atmosferic din zonele limitrofe evacuarilor din halele de productie.

Valorile determinate in incinta sectiilor vor fi raportate la Normele de protectia muncii care stabilesc valorile CMA pentru noxele din spatiul de lucru.

Determinarile concentratiilor de poluanti in aerul atmosferic se vor face si se vor raporta la valorile stabilite in Autorizatia de mediu conform Ordinului 462/1993

In perioada de executie a lucrarilor se va realiza monitorizarea deseurilor, in conformitate cu prevederile OG 92/2021 privind regimul deseurilor precum si eventualele scurgeri de hidrocarburi de la utilajele folosite.

Se va tine o evidenta a gestiunii acestora, in conformitate cu modelul prevazut in anexa nr. 1, pentru fiecare tip de deseu, mentionandu-se cantitatea de deseuri generate, diferentiata pe cantitate valorificata, eliminate final si ramasa in stoc.

In timpul implementarii proiectului si in perioada organizarii de santier se va urmari:

-           Respectarea limitelor si suprafetelor destinate organizarii de santier;

-           Buna functionare a utilajelor;

-           Modul de depozitare a materialelor de constructie;

-           Modul de depozitare al deseurilor, valorificarea si monitorizarea cantitatii de deseuri generate;

-           Se vor lau masuri pentru umectarea prafului din zonele de acces ale santierului in zilele secetoase si cu temperaturi ridicate, in vederea prevenirii antrenarii acestuia in atmosfera;

-           Respectarea normelor de securitate, respectiv a normelor de securitatea muncii;

-           Respectarea prevederilor STAS 10009/1988 privind nivelul de zgomot;

-           Refacerea la sfarsitul lucrarilor de santier a zonelor afectate.

 

MONITORIZAREA IN PERIOADA DE EXPLOATARE

In perioada de exploatare se vor respecta prevederile Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului inconjurator.

Se va urmari nivelul de zgomot exterior astfel incat sa fie respectate prevederile H.G. 321/2005 privind evaluarea sau gestionarea zgomotului ambiental, cu modificarile si completarile ulterioare si ale STAS 10009-88 privind Limitele admisibile ale nivelului de zgomot.

Se vor respecta prevederile Ordinul 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata al populatiei.

La nivelul fabricii PIRELLI este aprobat un Program de Monitorizare a Factorilor de Mediu. Aplicarea programului urmareste obtinerea informatiilor privind calitatea factorilor de mediu pentru evaluarea conformarii cu cerintele legale aplicabile aspectelor de mediu ale activitatilor ce se vor desfasura in proiectele supuse avizarii, care fac parte din cod CAEN: Fabricarea anvelopelor si a camerelor de aer, resaparea anvelopelor.

La finalizarea lucrarilor si instalarea etapizata a echipamentelor aceste vor fi incluse in Programul de de Monitorizare a Factorilor de Mediu revizuit si va fi trimis spre aprobare catre APM Olt.

Frecventa de monitorizare va fi cea stabilita in Programul de Monitorizare a Factorilor de Mediu:

Prelevarea se va realiza conform cerintelor de autorizare.

Societatea a implementat, mentinut si actualizat inca din 2009, Sistemul de Management de Mediu, fiind certificat conform standardului ISO 14001:2015.

In conformitate cu art. 94, al. 1, lit. D din O.U.G. 195/2005 cu modificarile si completarile ulterioare, societatea are organizata structura proprie specializata pentru protectia mediului – Departament HSE.

Conform OG 92/2021 art 23, alin.4 societatea a nominalizat prin decizie persoana responsabila privind gestionarea deseurilor.

In conformitate cu Lista de identificare a tipurilor de risc, factori de risc si efecte negative ale agentilor specifici evenimentelor periculoase care genereaza situatii de urgenta in PIRELLI TYRES ROMANIA S.R.L. raspunsul in situatii de urgenta este stabilit in cadrul Celulei de Urgenta.

Tabel 4 - Tipurile de impact, masurile de prevenire si masurile de reducere a impactului asupra mediului

Posibil impact asupra mediului           Masuri de prevenire    Masuri de reducere a impactului

Emisii de noxe            Intreaga unitate este prevazuta cu sisteme de detectie si stinfere in caz de incendiu pentru minimizarea impactului          

-Contaminare retea apa meteorica     

Reteaua de colectare apa de pe intreg pavimentul este prevazuta cu bazon de colectare de 3000 mc prevazut cu vana de inchidere   Intreaga apa colectata este supusa analizei si, daca este cazul decontaminarii, inainte de evacuarea finala.

Contaminare apa uzata menajera (in cazul in care deversarile ajung in reteaua de canalizare)         Reteaua de canalizare apa menajera este astfel proiectata incat contaminarea directa sa fie minima (in interiorul fabricii nu avem caminne de vizitare) Informarea autoritatilor asupora evenimentului pentru a se lua toate masurile necesare pentru a identifica / facilita procesul de epurare optim.

            Intreaga retea este prevazuta cu liftinguri dotate cu panou de comanda care in caz de urgenta decupleaza pompele si se vidanjeaza.           

Contaminare sol          Toate spatiile tehnice si/sau tehnologice sunt platforme betonate - pe spatiile verzi nu se desfasoara nici o activitate care poate afecta calitatea solului            Zonele de risc (chiar daca sunt betonate) sunt echipate cu kituri de poluare accidentala.

 

II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului  nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei sălbatice, cu modificările si completările ulterioare.

 

III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit că nu este necesară efectuarea evaluării  impactului asupra corpurilor de apă sunt următoarele:

Proiectul propus  nu intră sub incidenţa prevederilor art. 48 şi 54 din Legea apelor nr. 107/1996, nu este necesară elaborarea SEICA si se va emite avizul de gospodărire a apelor.

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

a)  Respectarea proiectului care a stat la baza avizării, respectiv a memoriului prezentat în documentaţia de susţinere a solicitării. Orice modificare a acestuia, care poate avea efecte semnificative asupra mediului, se va notifica la A.P.M. Olt. Notificarea se va realiza obligatoriu înainte de modificarea proiectului.

b)  Respectarea legislaţiei de mediu în vigoare.  In perioada de executie a proiectului se vor lua toate masurile care se impun pentru evitarea poluarii atmosferei, solului, apelor subterane, pentru protectia tuturor factorilor de mediu si se vor lua masuri de prevenire si combatere a poluarilor accidentale.

c)  Începerea lucrărilor de execuţie este permisă numai după obţinerea  tuturor avizelor impuse prin      Certificatul de Urbanism şi de către membrii Comisiei de Analiză Tehnică:

- este necesara obtinerea  avizului de securitate la incendiu.

Perimetrul afectat de lucrări poate fi susceptibil de potențial arheologic, existând posibilitatea ca în urma unor lucrări de construire, excavări, exploatări, amenajari, etc. sa fie evidențiate eventuale urme ale manifestărilor umane(descoperiri de vestigii arheologice, pentru care titularul investiției are obligația de a opri lucrările și de a informa de urgență Direcția Județeană pentru Cultură Olt, conform art. 5(10) și art. 6 din O.G. nr. 43/2000, pentru a se lua măsurile de protejare a patrimoniului arheologic evidențiat întâmplător.

d)  Deşeurile rezultate, indiferent de natura lor, se vor gestiona în conformitate cu prevederile

O.U.G. nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor, cu modificările și completările ulterioare.

e) Respectarea prevederilor legale  privind limita  maximă admisă a zgomotului. Activitatea se va desfăşura fără să creeze disconfort vecinătăţilor.

f)  Se va reface cadrul natural afectat în timpul execuţiei lucrărilor. În cazul în care se constată o

degradare a terenului, vor fi aplicate măsuri de reconstrucţie ecologică.

♦  Informarea şi participarea publicului în procedura derulată.

-  publicarea anunţului privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu în ziarul  GAZETA  OLTULUI din  5.05.2023, afişare la sediul Primăriei Slatina în 2.05.2023 si afişare la sediul SC PIRELLI TYRES ROMANIA SRL  în 2.05.2023.

- publicarea anunţului privind decizia etapei de încadrare în ziarul  GAZETA  PUBLICA din în 17.07.2023  si afişare la sediul Primăriei Slatina în 17.07.2023 si afişare la sediul SC PIRELLI TYRES ROMANIA SRL în 17.07.2023.

- afişarea anunțului privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu, a anunţului privind decizia etapei de încadrare şi a draftului deciziei etapei de încadrare pe pagina de internet şi la sediul A.P.M. Olt;

- Documentaţia de susţinere a solicitării a fost accesibilă spre consultare de către public, pe toată durata derulării procedurii, la sediul A.P.M. Olt;

- În perioada legală privind procedura de consultare a publicului nu au fost înregistrate observaţii legate de proiect.   

 

        Răspunderea pentru corectitudinea informațiilor puse la dispoziția autorității competente pentru protecția mediului și a publicului revine în întregime titularului.          

        Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

        Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. 

         Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

         Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.         

         Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

         Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

         Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

 

         Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

                                                     DIRECTOR EXECUTIV, 

                                                         Dorel  ŞTEOMLEGA

 

 

ŞEF SERVICIU A.A.A.,                                                                    ŞEF SERVICIU C.F.M.,    

 Ionel TOLOS                                                                                       Dorin ROGOJINARU

 

Întocmit,                                                                                                             Întocmit,

Florin CARUNTU                                                                                        Ion CROITORU