Back

Decizia etapei de încadrare (proiect) Nr. 10636 din 18.08.2022, pentru proiectul: EXTINDEREA RETELEI DE CANALIZARE ÎN COMUNA CRÂMPOIA, SATELE CRÂMPOIA ŞI BUTA, propus a fi amplasat în comuna Crâmpoia, satele Crâmpoia şi Buta, jud. Olt. Titular: COMUNA CRAMPOIA cu sediul în comuna Crâmpoia, str. Principală, nr. 128, jud. Olt

Agenţia pentru Protecţia Mediului Olt anunţă publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare: nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate, în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, pentru proiectul: EXTINDEREA RETELEI DE CANALIZARE ÎN COMUNA CRÂMPOIA, SATELE CRÂMPOIA ŞI BUTA,  propus a fi amplasat în comuna Crâmpoia, satele Crâmpoia şi Buta, jud. Olt.  

Titular: COMUNA CRAMPOIA cu sediul în comuna Crâmpoia, str. Principală, nr. 128, jud. Olt

Proiectul deciziei de încadrare şi motivele care o fundamentează pot fi consultate la sediul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Olt din Slatina, str. Ion Moroşanu, nr. 3, judeţul Olt, în zilele de luni-vineri, între orele 900-1400, precum şi la următoarea adresa de internet http://apmot.anpm.ro   

Publicul interesat poate înainta comentarii/observaţii la proiectul deciziei de încadrare în termen de 10  zile de la data afişării anunţului.

 

data afisarii anunţului: 18.08.2022

                                                   Decizia etapei de încadrare (proiect)

Nr. 10636 din 18.08.2022

 

         Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de COMUNA CRAMPOIA  cu sediul comuna Curtişoara, str. Eroilor, nr. 75, judeţul Olt, înregistrata la A.P.M. Olt cu nr. 10636/14.12.2022, în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare, Agenția pentru Protecția Mediului Olt decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de analiză tehnică  din data de 17.08.2023, că proiectul: EXTINDEREA RETELEI DE CANALIZARE ÎN COMUNA CRÂMPOIA, SATELE CRÂMPOIA ŞI BUTApropus a fi amplasat în comuna Crâmpoia, satele Crâmpoia şi Buta, jud. Olt,

- nu se supune evaluării impactului asupra mediului.

    Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

·  Proiectul se încadrează în prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, anexa nr. 2, la pct. 13, lit. a) ;

·  Din analizarea documentaţiei tehnice, verificarea amplasamentului şi completarea Listei de control s-a concluzionat că nu este posibil ca efectul lucrărilor propuse a se realiza să fie semnificativ.

·  Caracteristicile proiectului (localizare, dimensiune, natură ) şi caracteristicile amplasamentului au

indicat că nu este necesară efectuarea evaluării impactului.

·  In urma analizarii criteriilor de selectie din cadrul Anexei 3 la Legea nr. 292/2018, a rezultat faptul ca pentru Proiectul ² EXTINDEREA RETELEI DE CANALIZARE ÎN COMUNA CRÂMPOIA, SATELE CRÂMPOIA ŞI BUTA ², nu este necesara efectuarea evaluarii impactului asupra mediului.

1. Caracteristicile proiectului. 

a) dimensiunea şi concepţia întregului proiect.

Scopul  lucrarii  il  constituie  colectarea  in  sistem  centralizat a  apelor  uzate  menajere provenite de  la  gospodariile  individuale  din comuna  CRAMPOIA, satele  Crampoia  si  Buta.

Materializarea  investitiei  consta  in  realizarea  de :

  • extinderea  retelelor  de  canalizare   
  • realizarea  de    statii  de  pompare  ape  uzate 
  • realizarea  conductelor  de  refulare  de la  statiile de  pompare
  • realizarea  de  racorduri  individuale  de  canalizare 
  • prevederea  de  camine  de   racordare  a  gospodariilor individuale , amplasarea  acestora  realizindu-se  pe  domeniul  public,  la  limita  de  proprietate.

Evacuarea  apelor  uzate  menajere de  pe  retelele  de  canalizare  proiectate,  se  va  face  in  retelele  de  canalizare  ce  se  vor  realiza  in  cadrul  contractului  “OT-CL18  EXTINDEREA RETELELOR  DE  APA  UZATA    IN  AGLOMERAREA  SERBANESTI-CRAMPOIA” si  de  aici  la   statia  de  epurare  ce deserveste aglomerarea Serbanesti - Crampoia, conform proiectului CL 19 Y8 EXTINDEREA FACILITATILOR DE TRATARE A APEI UZATE PENTRU AGLOMERARILE SERBANESTI - CRAMPOIA SI BALTENI-PERIETI-SCHITU.

Statia  de epurare  este amplasata  in comuna Serbanesti.

Numarul  de  locuitori  pentru  care  se  realizeaza  extinderea  de  retele  de  canalizare  menajera  este  de :

  •  Satul  Crampoia               -           1202 locuitori
  •  Satul  Buta                       -           455 locuitori

Pentru satul Crampoia spor 15 % (perspectivă de dezvoltare pe următorii 25 ani)    -   180locuitori, iar  numarul  total de  locuitori  luati in  calcul  pentru satul Crampoia este  de 1382.0.

Debitele  de  apa  uzata  pentru satul  Crampoia  sunt  urmatoarele:

  • Quz.med.zi =138.20  mc/zi

- Quz max zi =179.66 mc/zi

- Quz.max.or = 14.97 mc/h

- Quz.or. min = 0.75 mc/h

-Numar  de  locuitori               -           455

Pentru satul Buta spor 15 % (perspectivă de dezvoltare pe următorii 25 ani)-   68locuitori, iar  numarul total de   locuitori  luati in  calcul este de 523.

Debitele  de  apa  uzata  pentru satul  Buta  sunt  urmatoarele:

  • Quz.med.zi =52.30  mc/zi

- Quz max zi =67.99 mc/zi

- Quz.max.or = 5.66 mc/h

- Quz.or. min = 0.28 mc/h

  •  
  • Quz.med.zi=190.50  mc/zi
  • Quz max zi =247.65  mc/zi
  • Quz.max.or = 20.63  mc/h
  • Quz.or.min = 1.03 mc/h

Retelele  de  canalizare se  vor  executa  din  tuburi  PVC Dn 250 mm  tip SN 8  imbinate  cu  mufa  si  garnitura  de  cauciuc,  montate  ingropat, in  lungime  totala  de   10 677 ml,  defalcate  pe  sate,  strazi  si  diametre  astfel:

Satul  Crampoia

Nr. crt

Denumirea  strazii

Diametru

retea

(mm)

Lungime
retea

(ml)

Racorduri

De=160 (mm)

 (buc )

Lungime  racorduri

( ml )

1

Str. Narcisei

Φ250

 

165

 

10

 

75.0

 

2

Str.  Dealul  Viilor

Φ250

381.0

24

210.0

3

DE 154

Φ250

218.0

4

28.0

4

Str.  Rentei

Φ250

328.0

20

59.0

5

Str. Ghiocelului

Φ250

193.0

13

65.0

6

Str Ograzii

Φ250

739.0

46

376.0

7

Str.  Primaverii

Φ250

227.0

3

20.0

8

Str. Vladaresti

Φ250

211.0

18

130.0

9

Str. Stadionului

Φ250

206.0

10

75.0

10

Str. Bujorului

Φ250

441.0

20

158.0

11

Str. Lalelelor

Φ250

228.0

12

78.0

12

Str.  Teilor

Φ250

199.0

12

68.0

13

Str.  Branesei

Φ250

1134.0

80

360.0

14

Str.  Salcimului

Φ250

460.0

19

180.0

15

Str.  Stefanesti

Φ250

135.0

5

38.0

16

Str. Aldesti

Φ250

188.0

10

75.0

17

Str.  Margaritarului

Φ250

552.0

38

265.0

18

Str.  Lamiitei

Φ250

188.0

11

60.0

19

Str.  Olteni

Φ250

230.0

23

152.0

20

Str.  Liliacului

Φ250

230.0

17

118.0

21

Str.  Viilor

Φ250

246.0

20

164.0

22

Str.  Mazareni

Φ250

681.0

38

245.0

23

Str.  Cotorga

Φ250

225.0

18

117.0

24

Str.  Zambilei

Φ250

45.0

3

27.0

25

Str.  Principala

Φ250

68.0

5

65.0

26

Str.  Bisericeni

Φ250

128.0

7

50.0

27

Str.  Primariei

Φ250

80.0

1

5.0

 

Total

 

8126.0

487

3263

Satul  Buta

Nr. crt

Denumirea  strazii

Diametru

retea

(mm)

Lungime
retea

(ml)

Racorduri

De=160 (mm)

(buc )

Lungime  racorduri

( ml )

1

Str. Macului

Φ250

 

138.0

 

10

 

65.0

 

2

Bujorului

Φ250

213

21

198.0

3

Str.  Bisericii

Φ250

20.0

2

95.0

4

Str. Marului

Φ250

278.0

18

210.0

5

Str Bungetului

Φ250

173.0

16

125.0

6

Str.  Dealul  Papii

Φ250

406.0

25

268.0

7

Str. Narcisei

Φ250

180.0

7

50.0

8

Str. Goranesti

Φ250

 

333

 

24

 

165.0

 

9

Str.  Rozelor

Φ250

 

156.0

19

145.0

10

Str. Principala ,

Φ250

 

190.0

3

 

110.0

11

Str Lacul  Barbului

Φ250

 

217.0

7

56.0

12

Str.  Scolii

Φ250

 

247.0

12

107.0

 

Total

 

2551.0

164

1586.0

 

Caminele  de  vizitare  se  vor  realiza  din  elemente prefabricate  din tuburi  din  beton.

Caminele  de  vizitare  vor  fi  circulare, cu  diametrul  interior  de  1000 mm  si  inaltimea  variabila  si  se  vor  realiza   din  elemente  prefabricate  de  beton  armat, cu  element  de  baza, element  drept,  element  de  reductie(cap  tronconic)  dupa  cazl,  placa  de  beton  armat, element  de  suprainaltare( dupa  caz)  si  capac  si  rama  carosabil   conform  STAS   2448-82.

Capacele  vor  fi  din  material  plastic  compozit  clasa  D400,  iar  treptele  de  acces  vor  fi  protejate  anticoroziv.Capacele  vor  fi  prevazute  cu  garnitura  de  etansare  din  EPDM,  balamale, sistem  de  blocare  si  inchidere  antifurt  si  gauri  de  ventilare.

S-a  prevazut un numar de  363  camine  de  vizitare,  defalcate  pe  sate  astfel:

  • Crampoia                     -           267
  • Buta                             -           96

Conductele  de  refulare  de  la  statiile  de  pompare  se  vor  realiza  din  teava  din  PE 100 Pn 6  bari  cu  diametrele  de 75mm,   90 mm  montate ingropat. Adancimea  de  montaj  va  fi  de  0.80 m  fata  de  cota  amenajata  a  terenului.

Lungimea  totala  a  conductelor  de  refulare  este  de 1605.0  m defalcate  pe  diametre  astfel:

-  PE Φ 75 mm                                                                        -           125.0 ml

-  PE Φ  90 mm                                                                       -           1480.0 ml

Desfacere – refacere podete tubulare Dn 600 mm,  alei betonate, drumuri  satesti modernizate(asfaltate)

Pe strazile care fac obiectul extinderii retelei de canalizare din satele Crampoia si Buta se vor  executa  urmatoarele categorii de lucrari:

  • desfacere podete existente
  • refacere  podete tubulare Dn600 mm,20 buc.;
  • desfacere- refacere  alei betonate ,S= 350 mp ;
  • desfacere- refacere   drumuri satesti modernizate (asfaltate) ,S=450 mp .

Lucrarile  includ spargerea si desfacerea betonului  si  asfaltului,  transportul materialelor rezultate in spatii special amenajate pentru depozitare, dar si turnarea asfaltului in doua straturi, unul de rezistenta si unul de uzura si  turnarea  betonului  dupa pozarea conductelor pentru refacerea platformelor de stationare, a locurilor de parcare sau a podetelor de acces in curti. Interventia se va face pe suprafete limitate.

Racorduri  individuale de canalizare - se  vor  realiza  din  teava  din  PVC  tip  SN 8 ,  cu  De =160 mm , imbinate  cu mufa  si  garnitura  de  cauciuc,  montate  ingropat.

Se  va  realiza  un  nr.  de  651  de racorduri individuale, defalcate pe  sate  astfel:

  • satul  Buta                        -           164
  • satul  Crampoia                -           487

Lungimea  totala  a  racordurilor  de  canalizare  este  de  4849.0ml, defalcate  pe  sate  astfel :

  • satul  Crampoia                -           3263.0 ml
  • satul  Buta                        -           1586.0 ml

La  limita  de  proprietate  se  vor  amplasa  camine  de  racordare  a  gospodariilor  individuale  realizate  din  tuburi  din  polietilena  cu  diametrul  de  400 mm  amplasate  pe  domeniul  public.

Caminele  de  racord  individuale  vor  fi  circulare, prefabricate  din  PVC/PP  cu  diametrul  De 400 mm.

Capacele  pentru  caminele  de  racord  vor  fi  din  material  plastic  compozit  clasa  B125 montate  pe  placa  de  beton  armat, pentru  amplasarea  pe  teren  natural,  trotuar  si  spatii  pietonale.

Capacele  vor  fi  prevazute  cu  garnitura  de  etansare  din  EPDM,  balamale,  sistem  de  blocare  si  inchidere  antifurt  si  gauri  de  ventilare.

Subtraversarea  drumurilor  locale   modernizate din satele Crampoia si Buta se  va  face  prin  foraj  orizontal cu introducerea concomitenta a tevii de protectie din otel Dn250 mm  pe lungimea totala de 120 ml.

Subtraversarea  drumurilor  comunale  nemodernizate  se  va  face  prin  sapatura  deschisa.

Generatoarea  superioara  a  tubului  de  protectie  se  va  afla  la  minim 1.50m  sub  cota carosabilului  in  punctul  de  subtraversare.

Conducta  de  protectie  va  fi  metalica,  iar  conducta  de  canalizare  din  PVC  tip  SN 8.  Tubul  de  protectie  va  fi  inchis  la  capete  si  va  avea  o  panta de 0.5%  spre  caminul  din  aval.

In  capatul  din  aval, conducta  de  protectie  va  fi  prelungita  cu  o  teava  de  scurgere  din  OL Dn 50 mm,  pana  la  caminul  de  vizitare  amplasat  in afara  partii  carosabile.

Dupa  executarea  lucrarilor,  zonele  afectate  vor  fi  aduse  la  starea  initiala  prin realizarea  umpluturilor, turnarii  de  betoane  si  asfalt,  refacerea  spatiilor  verzi  etc.

Lucrarile  de  subtraversare  a  drumului    se  vor  executa  strict  dupa  normele  si  normativele  in  vigoare,  acordindu-se   o  deosebita  atentien  masurilor  de  avertizare  si  semnalizare  atit  pe  timp  de  zi  cat  si  pe  timp  de  noapte,  datorita pericolelor  producerii  de  accidente  in  caz  de  nerespectare  a  acestora.

Datorita  faptului  ca  lucrarile  se  vor  executa  sub  circulatie,  este  obligatorie  instruirea  personalului  ce  lucreaza  pe  santier  pentru  evitarea  accidentarilor,  antreprenorul  fiind  obligat  sa  foloseasca  toate  mijloacele  pentru  asigurarea  unei  cit  mai  eficiente  securitati a  muncitorilor(bariere  de  protectie,  parapete, semnalizari  luminoase,  avertizarea  din  timp  a  vehiculelor  asupra prezentei  santierului  si  a  drumului  ingustat, costume  reflectorizante, etc.).

Dupa  executarea  lucrarilor,  zonele  afectate  vor  fi  aduse  la  starea  initiala  prin realizarea  umpluturilor, turnarii  de  betoane  si  asfalt,  refacerea  spatiilor  verzi  etc. 

Executia  lucrarilor  prin  foraj  orizontal  se  va  face  cu  respectarea  detaliilor  de  executie  corelat  cu tehnologiile  de  montaj  ale  furnizorilor  de  materiale  si  echipamente  si  cu  prevederile  din  caietele  de  sarcini.

La  inceperea  lucrarilor,  va  fi  solicitata  pe  teren  prezenta  reprezentantilor  tuturor  utilitatilor  pentru  a  se  efectua  localizarea  execta  a  acestora  pe  teren  si  a  se  stabili  pozitia  optima  de  amplasare  a  conductelor.

Statiile  de  pompare  ape  uzate  - se  vor  monta  in  camine  din  polietilena , cu  diametrul  caminului  de  1200 mm  si  inaltimea  variabila,   vor  fi  echipate  cu  2  pompe submersibile de  apa  uzata ,  din  care  1 activa si 1  de rezerva   .

Dimensiunile   interioare  sunt  informative,  putand  diferi  in  functie  de  producator/furnizor.

Pentru  a  se  asigura  stabilitatea   la  plutire,  statiile  de  pompare  vor  fi  ancorate  de  un  inel  perimetral ,  realizat din  beton  armat,  amplasat  la  baza  statiei  de  pompare.

Statiile  de  pompare  vor  fi  echipate  cu  tablou  electric  de  comanda  si  automatizare  si  accesorii  necesare  montarii  si  functionarii  corespunzatoare  a  acestora(  bride  de  ghidaj, lant  de  manevra,  cot  de  refulare,  vane  de  izolare,  semnalizatori  de  nivel).

Statiile  de  pompare  se  vor  imprejmui  cu  gard  din  plase   din  otel  zincat  bordurate  montate  pe  stilpi  de  metal .

S-au  prevazut 12  de  statii  de  pompare  ape  uzate,  din  care  7  sunt  amplasate  in  satul  Crampoia  si  5  in  satul  Buta, astfel:

SATUL CRAMPOIA :

  • Strada Rentei                   -SPAU 1 - conducta refulare             PEΦ75mm      -  70.0 ml
  • Strada  Aldesti                 -SPAU 2 - conducta refulare             PEΦ90mm      -145.0 ml
  • Strada Teilor                     -SPAU 3- conducta refulare              PEΦ90mm      -110.0 ml
  • Strada Branesei                -SPAU 4 - conducta refulare: PEΦ90mm      -210.0 ml
  • Strada  Viilor                    -SPAU 5 - conducta refulare: PEΦ90mm      -185.0 ml
  • Strada  Olteni                   -SPAU 6 - conducta refulare: PEΦ90mm      -145.0 ml
  • Strada  Dealul  Viilor       -SPAU 7 - conducta refulare: PEΦ90mm      -265.0 ml

SATUL BUTA :

  • Strada  Marului                 -SPAU 8 - conducta refulare: PEΦ90mm      -175.0 ml
  • Strada  Bungetului            -SPAU 9 - conducta refulare: PEΦ90mm      -  95.0 ml
  • Strada Dealul  Papii          -SPAU 10 - conducta refulare:          PEΦ75mm      -  55.0 ml
  • Strada  Goranesti              -SPAU 11 - conducta refulare:          PEΦ90mm      -  15.0 ml
  • Strada Rozelor                 -SPAU 12 - conducta refulare:           PEΦ90mm      -135.0 ml

Caracteristicile  statiilor  de  pompare  sunt prezentate  mai  jos:

Pentru  satul  Crampoia   s-au  prevazut  7  statii  de  pompare  ape  uzate , ale  caror  caracteristici  sunt  urmatoarele:

SPAU 1 –strada  Rentei

-           diametru                                 -  1200 mm

-adancimea-3.50 m

                        -           debit                                       -   1.0 mc/h

                        -           inaltimea  de  pompare           - 12.0 m

                        -           conducta  de  refulare :           - din teava  din  PE Φ 75 , L=70 ml

SPAU 2 –strada Aldesti

   -            diametru                                   -  1200 mm

-adancimea-4. 00 m

                      -            debit                             -3.0 mc/h

                      -           inaltimea  de  pompare             - 10.0 m

                      -           conducta  de  refulare : - din teava  din  PE Φ 90 , L=145 ml

SPAU 3 –strada Teilor

   -  diametru                                              -  1200 mm

- adancimea-4.0m

                     -  debit                                        -1.0 mc/h

                     - inaltimea  de  pompare           - 12.0 m

                     - conducta  de  refulare :                        - din teava  din  PE Φ 90 , L=110 ml

SPAU 4 –strada Branesei

  -   diametru                                              -  1200 mm

-adancimea-4.0 m

                    -   debit                                                    -  5.0 mc/h

                    -   inaltimea  de  pompare           -  15.0m

                    -  conducta  de  refulare :           -  din teava  din  PE Φ 90 , L=210 ml

SPAU 5 –strada Viilor

  -   diametru                                              -  1200 mm

-adancimea-4.00 m

                    -   debit                                                    -3.0 mc/h

                    -   inaltimea  de  pompare           - 12.0 m

                    -  conducta  de  refulare :           - din teava  din  PE Φ 90 , L=185 ml

SPAU 6 –strada Olteni

  -   diametru                                              -  1200 mm

-adancimea-4.00 m

                    -   debit                                                    -3.0 mc/h

                    -   inaltimea  de  pompare           - 12.0 m

                    -  conducta  de  refulare :           - din teava  din  PE Φ 90 , L=145 ml

SP AU  7 –strada Dealul  Viilor

  -   diametru                                              -  1200 mm

-adancimea- 4.00 m

                    -   debit                                                    -5.0 mc/h

                    -   inaltimea  de  pompare           - 15.0 m

                    -  conducta  de  refulare :           - din teava  din  PE Φ 90 , L=265 ml

Pentru  satul  Buta  s-au  prevazut  5  statii  de  pompare  ape  uzate  ale  caror  caracteristici  sunt  urmatoarele:

SPAU 8 –strada Marului

  -   diametru                                              -  1200 mm

-adancimea-4.00 m

                    -   debit                                                    -3.0 mc/h

                    -   inaltimea  de  pompare           - 12.0 m

                    -  conducta  de  refulare :           - din teava  din  PE Φ 90 , L=175 ml

SPAU 9 –strada Bungetului

  -   diametru                                              -  1200 mm

-adancimea-4.00 m

                    -   debit                                                    -3.0 mc/h

                    -   inaltimea  de  pompare           - 12.0 m

                    -  conducta  de  refulare :           - din teava  din  PE Φ 90 , L=95 ml

SPAU 10 –strada Dealul  Papii

  -   diametru                                              -  1200 mm

-adancimea-3.50 m

                    -   debit-1.5.0 mc/h

                    -   inaltimea  de  pompare           - 12.0 m

                    -  conducta  de  refulare :           - din teava  din  PE Φ 75 , L=55 ml

SPAU 11 –strada Goranesti

  -   diametru                                              -  1200 mm

-adancimea-5.00 m

                    -   debit                                                    -5.0 mc/h

                    -   inaltimea  de  pompare           - 10.0 m

                    -  conducta  de  refulare :           - din teava  din  PE Φ 90 , L=15 ml

SPAU 12 –strada Rozelor

  -   diametru                                              -  1200 mm

-adancimea-4.00 m

                    -   debit                                                    -3.0 mc/h

                    -   inaltimea  de  pompare           - 12.0 m

                    -  conducta  de  refulare :           - din teava  din  PE Φ 90 , L=135 ml

Instalatiile  electrice  aferente  fiecarei  statii  de  pompare   ape  uzate  au  in  componenta  urmatoarele  echipamente:

  • Tablou  electric  statie  de  pompare
  • Senzori  de  nivel  tip `` para``,  pentru  detectarea  atingerii  urmatoarelor  trepte  de  nivel:
  • nivel  minim  avarie
  • Nivel  minim de  lucru
  • Nivel  pornire  pompa  active
  • Nivel  maxim de  avarie
  • Manometru cu 2 contacte electrice(minm-maxim)

Care  asigura  unitar  urmatoarele:

  • Toate  functiunile  de  actionare, protectii  electrice  si  de  automatizare  pentru  functionarea  pompelor  conform  algoritmului  general de lucru 1+1(una pompa  active, cealalta  in  rezeerva  calda),  cu  posibilitatea  de  lucru   intr-unul  din  regimurile``manual  local``-``automat``-``Distanta``  cu  comanda  cu  pornire  directa  pentru  pompele  avind  puteri  mai  mici  de  4 kw,  respective  pornire  prin  softstarter  pentru  puteri  mai  mari  de 4 kw
  • Asigurarea  opririi  pompei  active  la  scaderea  nivel  apa  bazzin  aspiratie  sub  trepta  de  nivel  minim,  respective  nivel  minim  avarie,  utilizind  cite  un  sensor individual  de  nivel  tip  ``para``
  • Semnalizare  locala  stare  de  avarie  atingere  nivel  minim de avarie
  • Repornirea  pompei  active  la  atingerea  treptei de  nivel ``pornire  pompa  active``
  • Sesizarea  avariei  termice  la  fiecare  pompa  in  parte, ca  si  aparitia  unei  avarii  la  reteaua  electrica
  • Comanda  automata  a  pompei  de  rezerva  la  aparitia  unei  avarii  termice  la  pompa  active
  • Semnalizarea  pe  usa  tabloului  a  starilor  de  functionare, respective  avarie  a  pompelor
  • Asigurarea  unei  uzuri  uniforme  a  pompelor  prin  trecerea  periodica  a  pompei  de  lucru  ca  pompa  de  rezerva,  iar  pompa  de  rezerva  devine  pompa  active
  • Protectia  la  suprapresiune  accidental  pe  conducta  de  refulare,  sesizata  de  manometrul  cu  contacte  electrice
  • Protectia  la inversarea  fazelor,  lipsei unei  faze, dezechilibru  intre  faze
  • Protectia  la  scurtcircuit
  • Protectia  la  supratensiuni

Statiile  de  pompare vor fi echipate cu  accesoriile necesare montarii si functionarii corespunzatoare a acestora (brida de ghidaj, lant de manevra, cot de refulare, clapeti de sens, vane de izolare, regulatori de nivel etc.).

Statiile de pompare (12 buc)  vor fi imprejmuite cu panouri din plasa de sarma bordurata , montata pe stalpi metalici in fundatie din beton. Racordul electric la fiecare statie de pompare  va fi realizat din cablu CYABY 4 x16 mmp, avand lungimea de 30m/statie de pompare totalizand 360 m.

Delimitarea zonei de protecţie sanitară s-a făcut pe baza STAS 1629/2-81 HG 930/2005.Astfel,  pentru statia de pompare, zona protecţie cu regim sever  va fi de 4 x 4 m , iar delimitarea acesteia se va face cu gard din panouri de plasă de sârmă bordurata pe stâlpi din teava din otel Φ 2`` cu înălţimea de 2 m. Accesul în aceste zone va fi permis numai persoanelor autorizate, porţile imprejmuirilor şi uşile de acces ale obiectivelor fiind ţinute permanent închise.

Conductele  de refulare  de  la  statiile  de  pompare  se  vor  executa  din  teava  din  PE 100  Pn 6  bari  cu  diametrul  de  75-90 mm,   montata  ingropat.  Adancimea  de  montaj  va  fi  de  0.90 m,  distanta  masurata  intre  generatoarea  superioara  a  conductei  si  cota  terenului  amenajat.

Obiectivul specific al acestui proiect este extinderea sistemului  centralizat de  canalizare menajera  in  Comuna Crampoia si anume in satul Crampoia, pentru gospodariile  situate  pe strazile: Narcisei, Dealul Viilor, DE154, Rentei, Ghiocelului, Ograzii, Primaverii, Vladaresti, Stadionului, Bujorului, Lalelelor, Teilor, Branesei, Salcamului, Stefanesti, Aldesti, Margaritarului, Lamaitei, Olteni, Liliacului, Viilor, Mazareni, Cotorga, Zambilei, Principala, Bisericeni, Primariei, respectiv din satul Buta, pentru gospodariile  situate  pe strazile: Macului, Bujorului, Bisericii, Marului, Bungetului, Dealul Papii, Narcisei, Goranesti, Rozelor, Principala, Lacul Barbului si Scolii, care raspunde urmatoarelor cerinte:

  • Imbunatatirea conditiilor de viata pentru populatie, asigurarea accesului la serviciile de baza si protejarea mostenirii culturale si nationale din spatiul rural in vederea realizarii unei dezvoltari durabile promoveaza imbunatatirea standardelor de viata prin asigurarea serviciilor de alimentare cu apa si  canalizare la standardele de calitate cerute;
  • Reduce poluarea cursurilor de apa si a apei subterane, prin facilitarea accesului populatiei la sistemele publice de canalizare;

Perioada de implementare propusa este de 30 luni.

Retelele  de  canalizare se  vor  executa  din  tuburi  PVC Dn 250 mm  tip SN 8  imbinate  cu  mufa  si  garnitura  de  cauciuc,  montate  ingropat, in  lungime  totala  de   10 677 ml,  defalcate  pe  sate,  strazi  si  diametre  astfel:

Satul  Crampoia

Nr. crt

Denumirea  strazii

Diametru

retea

(mm)

Lungime
retea

(ml)

Racorduri

De=160 (mm)

 (buc )

Lungime  racorduri

( ml )

1

Str. Narcisei

Φ250

165

10

75.0

2

Str.  Dealul  Viilor

Φ250

381.0

24

210.0

3

DE 154

Φ250

218.0

4

28.0

4

Str.  Rentei

Φ250

328.0

20

59.0

5

Str. Ghiocelului

Φ250

193.0

13

65.0

6

Str. Ograzii

Φ250

739.0

46

376.0

7

Str.  Primaverii

Φ250

227.0

3

20.0

8

Str. Vladaresti

Φ250

211.0

18

130.0

9

Str. Stadionului

Φ250

 

206.0

 

10

 

75.0

 

10

Str. Bujorului

Φ250

441.0

20

158.0

11

Str. Lalelelor

Φ250

228.0

12

78.0

12

Str.  Teilor

Φ250

199.0

12

68.0

13

Str.  Branesei

Φ250

1134.0

80

360.0

14

Str.  Salcimului

Φ250

460.0

19

180.0

15

Str.  Stefanesti

Φ250

135.0

5

38.0

16

Str. Aldesti

Φ250

188.0

10

75.0

17

Str.  Margaritarului

Φ250

552.0

38

265.0

18

Str.  Lamiitei

Φ250

188.0

11

60.0

19

Str.  Olteni

Φ250

230.0

23

152.0

20

Str.  Liliacului

Φ250

230.0

17

118.0

21

Str.  Viilor

Φ250

246.0

20

164.0

22

Str.  Mazareni

Φ250

681.0

38

245.0

23

Str.  Cotorga

Φ250

225.0

18

117.0

24

Str.  Zambilei

Φ250

45.0

3

27.0

25

Str.  Principala

Φ250

68.0

5

65.0

26

Str.  Bisericeni

Φ250

128.0

7

50.0

27

Str.  Primariei

Φ250

80.0

1

5.0

 

Total

 

8126.0

487

3263

 

Satul  Buta

Nr. crt

Denumirea  strazii

Diametru

retea

(mm)

Lungime
retea

(ml)

Racorduri

De=160 (mm)

(buc )

Lungime  racorduri

( ml )

1

Str. Macului

Φ250

 

138.0

 

10

 

65.0

 

2

Bujorului

Φ250

213

21

198.0

3

Str.  Bisericii

Φ250

20.0

2

95.0

4

Str. Marului

Φ250

278.0

18

210.0

5

Str Bungetului

Φ250

173.0

16

125.0

6

Str.  Dealul  Papii

Φ250

406.0

25

268.0

7

Str. Narcisei

Φ250

180.0

7

50.0

8

Str. Goranesti

Φ250

333

24

165.0

9

Str.  Rozelor

Φ250

156.0

19

145.0

10

Str. Principala,

Φ250

190.0

3

110.0

11

Str Lacul  Barbului

Φ250

217.0

7

56.0

12

Str.  Scolii

Φ250

247.0

12

107.0

 

Total

 

2551.0

164

1586.0

 

Elemente specifice caracteristice proiectului propus:

  • profilul şi capacitătile de productie
  • Retea de utilitate publica.
  • descrierea instalației și a fluxurilor tehnologice existente pe amplasament (după caz);

Investitia  propusa  in cadrul   prezentului  studiu  de fezabilitate vizeaza   extinderea  sistemului centralizat  de  colectare   a  apelor  uzate  menajere  pentru  gospodariile   amplasate  in satul Crampoia, pe strazile: Narcisei, Dealul Viilor, DE154, Rentei, Ghiocelului, Ograzii, Primaverii, Vladaresti, Stadionului, Bujorului, Lalelelor, Teilor, Branesei, Salcamului, Stefanesti, Aldesti, Margaritarului, Lamaitei, Olteni, Liliacului, Viilor, Mazareni, Cotorga, Zambilei, Principala, Bisericeni, Primariei,  respectiv pentru gospodariile  amplasate in satul Buta, pe strazile: Macului, Bujorului, Bisericii, Marului, Bungetului, Dealul Papii, Narcisei, Goranesti, Rozelor, Principala, Lacul Barbului si Scolii.

Epurarea  apelor  uzate menajere   provenite  de la  gospodariile    amplasate  pe strazile ce constituie  obiectul prezentului proiect se  va face  prin   statia  de epurare  prevazuta in cadrul  proiectului CL 19 Y8 EXTINDEREA FACILITATILOR DE TRATARE A APEI UZATE PENTRU AGLOMERARILE SERBANESTI - CRAMPOIA SI BALTENI-PERIETI-SCHITU, statia  de epurare  fiind amplasata  in comuna Serbanesti. Emisarul statiei de epurare va fi paraul Dorofei.

Comuna are un numar de 3651 locuitori si este compusa din doua sate:

- satul Crampoia, resedinta comunei;

- satul Buta, situat la 3 km de satul resedinta.

Conform adresei nr. 4184/17.11.2022, cu privire la numarul de gospodarii si locuitori  pe strazile satelor Crampoia si Buta, ce constituie obiectul extinderii retelei de canalizare pe fiecare sat in parte, situatia  acestora  este urmatoarea:

- Sat Crampoia:487 gospodarii si 1202 locuitori, repartizati pe strazi conform tabelului de mai jos:

Nr. crt

Denumirea  strazii

Numar de gospodarii

(buc)

Numar locuitori

(buc)

1

Str. Narcisei

10

20

2

Str.  Dealul  Viilor

24

60

3

DE 154

4

5

4

Str.  Rentei

20

50

5

Str. Ghiocelului

13

30

6

Str Ograzii

46

116

7

Str.  Primaverii

3

6

8

Str. Vladaresti

18

44

9

Str. Stadionului

10

24

10

Str. Bujorului

20

43

11

Str. Lalelelor

12

19

12

Str.  Teilor

12

33

13

Str.  Branesei

80

231

14

Str.  Salcamului

19

45

15

Str.  Stefanesti

5

13

16

Str. Aldesti

10

20

17

Str.  Margaritarului

38

98

18

Str.  Lamaitei

11

25

19

Str.  Olteni

23

60

20

Str.  Liliacului

17

42

21

Str.  Viilor

20

44

22

Str.  Mazareni

38

82

23

Str.  Cotorga

18

47

24

Str.  Zambilei

3

7

25

Str.  Principala

5

16

26

Str.  Bisericeni

7

20

27

Str.  Primariei

1

2

 

Total

487

1202

 

  • Sat Buta: 164 gospodarii si 455 locuitori, repartizati pe strazi conform tabelului de mai jos:

 

Nr. crt

Denumirea  strazii

Numar gospodarii  (buc)

Numar locuitori

(buc)

1

Str. Macului

10

28

2

Bujorului

21

66

3

Str.  Bisericii

2

6

4

Str. Marului

18

50

5

Str Bungetului

16

40

6

Str.  Dealul  Papii

25

62

7

Str. Narcisei

7

20

8

Str. Goranesti

24

57

9

Str.  Rozelor

19

63

10

Str. Principala

3

10

11

Str Lacul  Barbului

7

23

12

Str.  SCOLII

12

30

 

Total

164

455

 

Comuna Crampoia este situata pe drumul judetean 546A.

            Se invecineaza in partea de nord cu comuna Serbanesti, in partea de vest cu Campia Boianului, in partea de sud cu comuna Nicolae Titulescu, iar in partea de est cu comuna Ghimpeteni.

Ca urmare a pozitiei sale geografice, comuna Crampoia se situeaza intr-o regiune cu un relief neted, dar usor valurit, cu clima temperat – continentala, cu soluri fertile care asigura recolte bogate. Comuna este asezata la o altitudine medie de 130 m. Teritoriul comunei face parte din unitatea de campie si anume Campia Romana, fiind situat pe interfluviul dintre Olt si Vedea .

Comuna este incadrata  de coordonatele  geografice 44°17`45``  latitudine  nordica  si 24°43`31``  longitudine  estica.

Comuna  este  formata  din  satele   urmatoarele:

  • Crampoia                                
  • Buta                                       

Scolile, gradinitele, primaria, caminul cultural, cabinetele dispensar, centrul de permanenta, postul de politie, societatile comerciale si bisericile sunt incluse in primul proiect de canalizare aflat in executie, iar in aceasta etapa ele nu constituie obiectul investitiei. 

Din  punct  de  vedere  juridic,  terenurile  pe  care  urmeaza  sa  se  realizeze  investitia  propusa  in cadrul  acestui  proiect, fac  parte  din  suprafata  administrativa  a  comunei  Crampoia  si   apartin  domeniului  public  al  comunei  Crampoia, fiind  situate  in intravilanul comunei.

Ocupatiile de baza ale locuitorilor comunei  Crampoia sunt: agricultura, zootehnia, pomicultura, prelucrarea laptelui, panificatie si ateliere mestesugaresti.

 

Utilitati  existente

-  drumuri  comunale

-  linii  electrice  aeriene

-  linii  telefonice  aeriene

-  retele  de  apa  realizate  la  nivelul  intregii  comune

-  retele de canalizare conform proiect  “OT-CL18 EXTINDEREA RETELELOR  DE  APA  UZATA  IN AGLOMERAREA  SERBANESTI-CRAMPOIA”  al  carui  beneficiar   este operatorul regional S.C  COMPANIA  DE  APA  OLT  S.A.-Slatina.

 

Alimentarea  cu  apa  potabila

In  prezent,  alimentarea  cu  apa a comunei Crampoia se  realizeaza  in  sistem  centralizat,  existand  sistem  de  alimentare  cu  apa  in  ambele  sate.

SISTEMUL DE ALIMENTARE  CU  APA

Sistemul  de  alimentare  cu  apa  este  implementat  la  nivelul  intregii  comune  si  se  compune  din :

  • Sursa de apa, constituita din trei puturi forate la adancimea de 150 [m].
  • Conducta de aductiune in lungime de 820 m va transporta apa din cele trei puturi forate catre

statia de tratare si de acolo catre rezervor

  • Gospodaria de apa – compusa  din  statie de clorinare,rezervor inmagazinare si statie de pompare
  • Retele de distributie  apa
  • Racorduri individuale  de  apa

Canalizare menajera

In comuna Crampoia  este  in curs de executie   sistemul  centralizat de colectare  a  apelor uzate menajere, conform proiect  “OT-CL18 EXTINDEREA RETELELOR  DE  APA  UZATA   IN AGLOMERAREA  SERBANESTI-CRAMPOIA”. Epurarea   apelor  uzate menajere  se  va  asigura  prin  statia  de epurare, ce deserveste  aglomerarea  Serbanesti-Crampoia, amplasata  in localitatea Serbanesti, conform proiect  “CL 19  Y8 EXTINDEREA FACILITATILOR DE TRATARE A APEI UZATE PENTRU AGLOMERARILE SERBANESTI-CRAMPOIA SI BALTENI-PERIETI-SCHITU”. Emisarul statiei de epurare va fi paraul Dorofei Codul râului: IX.1.8, (L = 36 km, F =219 km2), afluent  al raului Vedea, ce face parte din administratia  bazinala  Arges - Vedea.

 

Sistemul  de  canalizare  a  apelor  uzate  menajere   se  compune  din  :

  • statie de epurare, ce deserveste  aglomerarea  Serbanesti-Crampoia, amplasata  in localitatea Serbanesti, conform proiect  CL 19 Y8 EXTINDEREA FACILITATILOR DE TRATARE A APEI UZATE PENTRU AGLOMERARILE SERBANESTI - CRIMPOIA SI BALTENI-PERIETI-SCHITU;
  • statia de epurare este proiectata pentru 6087 LE, cu doua trepte de epurare (mecanica, biologica) si prelucrare namol si este dimensionata pentru debitul  Q zi max=825 mc/zi ;
  • retea canalizare si statii pompare, conform proiect  “OT-CL18 EXTINDEREA RETELELOR  DE  APA  UZATA IN AGLOMERAREA  SERBANESTI-CRAMPOIA”
  • reteaua de canalizare menajera  din comuna Crampoia, ce totalizeaza 16.324 m (inclusiv lungime traversari), din care :
  • 15107 m - conducta PVC SN8, DN 250 mm;
  •       74 m - conducta PVC SN8, DN 315 mm;
  •     812 m - conducta PAFSIN SN10000, DN 250 mm;
  •     331 m - conducta PAFSIN SN10000, DN 315 mm.

- 8 statii de pompare in aglomerarea Crampoia, cu urmatoarele caracteristici:

  • Q= 4,00 l/s, H= 24,50 mH2O;
  • Q= 4,00 l/s, H= 21,50 mH2O;
  • Q= 4,00 l/s, H= 16,50 mH2O;
  • Q= 4,00 l/s, H= 7,00 mH2O;
  • Q= 5,50 l/s, H= 16,50 mH2O;
  • Q= 11,50 l/s, H= 16,50 mH2O;
  • Q= 12,50 l/s, H= 15,50 mH2O;
  • Q= 16,50 l/s, H= 26,50 mH2O;
  • conducte refulare de la statiile de pompare apa uzata din PEID, PE100, PN6, SDR 26, De 90 -180 mm, in lungime  totala de 5375 m ,din care :
  • 1734 m - PEID PN 6 De 90 mm;
  • 955 m - PEID PN 6 De 110 mm;
  • 1159 m - PEID PN 6 De 140 mm;
  • 1527 m - PEID PN 6 De 180 mm

 

- descrierea proceselor de producție ale proiectului propus, în funcție de specificul investiției, produse și subproduse obținute, mărimea, capacitatea;

Nu este cazul.

- materiile prime, energia și combustibilii utilizați, cu modul de asigurare a acestora;

Executia lucrarilor va implica utilizarea de materii prime specifice activitatilor de constructii: beton, agregate, ciment, otel-beton, țevi PVC și PEID etc – care vor fi furnizate de societati de profil. Combustibilul necesar utilajelor de lucru (motorina) va fi asigurat prin societati de profil (statii de combustibil), fara a necesita depozite temporare pe amplasament.

- racordarea la rețelele utilitare existente în zonă;

Stațiile de pompare de pe rețeaua de canalizare sub presiune se vor alimenta la rețeau de alimentare cu energie electrică a localității.

 

Descrierea proceselor de productie ale proiectului propus, în functie de specificul investitiei, produse şi subproduse obtinute, mărimea, capacitatea:

Nu este cazul.

 

Materiile prime, energia şi combustibilii utilizati, cu modul de asigurare a acestora:

Executia lucrarilor va implica utilizarea de materii prime specifice activitatilor de constructii: beton, agregate, ciment, otel-beton, țevi PVC și PEID etc – care vor fi furnizate de societati de profil. Combustibilul necesar utilajelor de lucru (motorina) va fi asigurat prin societati de profil (statii de combustibil), fara a necesita depozite temporare pe amplasament.

 

Racordarea la retelele utilitare existente în zonă:

Stațiile de pompare de pe rețeaua de canalizare sub presiune se vor alimenta la rețeau de alimentare cu energie electrică a localității.

 

Descrierea lucrărilor de refacere a amplasamentului în zona afectată de executia investitiei :

Activitatile de dezafectare de pe amplasamentul lucrarilor si al organizarii de santier dupa terminarea executiei sunt urmatoarele:

• Utilajele si orice echipamente mecanice se vor retrage la terminarea lucrarilor, de preferinta pe masura ce nu mai sunt utilizate, prin grija si raspunderea contractorului.

• Va fi curatat amplasamentul de resturi si pete de carburanti [daca este cazul], precum si alte resturi si materiale de constructie.

Solutiile si masurile de dezafectare nu presupun tehnologii, echipamente si conditii de protectie speciala, ci numai de tipul celor care au fost mentionate cu conditia ca ele sa fie corect realizate, controlate si receptionate in mod strict de beneficiar.

Refacerea zonelor afectate de săpătură se va realiza cu aducerea terenului la starea inițială, prin realizarea de împietruiri, umpluturi cu pământ și refacerea carosabilului cu mixturi asfaltice unde este cazul.

 

Căi noi de acces sau schimbări ale celor existente:

Nu este cazul.

Resursele naturale folosite în constructie şi functionare:

Se utilizează materiale uzuale pentru constructii: pietriş, nisip, etc.

 

Metode folosite în constructie:

Nu este cazul.

- planul de execuție, cuprinzând faza de construcție, punerea în funcțiune, exploatare, refacere și folosire ulterioară;

Se propune inceperea realizarii lucrarilor in trimestrul II al anului 2023. Durata executiei lucrarilor este de 24 luni. Planul de executie va fi intocmit de catre antreprenorul lucrarilor.

Relatia cu alte proiecte existente sau planificate:

   Investitia  propusa  in cadrul   prezentului  studiu  de fezabilitate vizeaza   extinderea  sistemului centralizat  de  colectare   a  apelor  uzate  menajere  pentru  gospodariile   amplasate  in satul Crampoia, pe strazile: Narcisei, Dealul Viilor, DE154, Rentei, Ghiocelului, Ograzii, Primaverii, Vladaresti, Stadionului, Bujorului, Lalelelor, Teilor, Branesei, Salcamului, Stefanesti, Aldesti, Margaritarului, Lamaitei, Olteni, Liliacului, Viilor, Mazareni, Cotorga, Zambilei, Principala, Bisericeni  , Primariei,  respectiv pentru gospodariile  amplasate in satul Buta, pe strazile: Macului, Bujorului, Bisericii, Marului, Bungetului, Dealul Papii, Narcisei, Goranesti, Rozelor, Principala, Lacul Barbului si Scolii.

Epurarea  apelor  uzate menajere   provenite  de la  gospodariile    amplasate  pe strazile ce constituie  obiectul prezentului proiect se  va face  prin   statia  de epurare  prevazuta in cadrul  proiectului CL 19 Y8 EXTINDEREA FACILITATILOR DE TRATARE A APEI UZATE PENTRU AGLOMERARILE SERBANESTI - CRAMPOIA SI BALTENI-PERIETI-SCHITU, statia  de epurare  fiind amplasata  in comuna Serbanesti. Emisarul statiei de epurare va fi paraul Dorofei Codul râului: IX.1.8, (L = 36 km, F =219 km2), afluent  al raului Vedea, ce face parte din administratia  bazinala  Arges - Vedea.

In  prezent,  alimentarea  cu  apa a comunei Crampoia se  realizeaza  in  sistem  centralizat,  existand  sistem  de  alimentare  cu  apa  in  ambele  sate.

SISTEMUL DE ALIMENTARE  CU  APA

Sistemul  de  alimentare  cu  apa  este  implementat  la  nivelul  intregii  comune  si  se  compune  din :

  • Sursa de apa, constituita din trei puturi forate la adancimea de 150 [m].
  • Conducta de aductiune in lungime de 820 m va transporta apa din cele trei puturi forate catre

statia de tratare si de acolo catre rezervor

  • Gospodaria de apa – compusa  din  statie de clorinare,rezervor inmagazinare si statie de pompare
  • Retele de distributie  apa
  • Racorduri individuale  de  apa

 

Detalii privind alternativele care au fost luate în considerare:

Scenariul  1- Realizarea  retelelor  de  canalizare  din  tuburi  din  PVC  KG  tip  SN8 montate  ingropat.

Scenariul 2 – Realizarea  retelelor  de    canalizare  din  tuburi  de  beton montate  ingropat.

Pe baza avantajelor de ordin tehnic, precum si in urma analizei de ordin economic, rezulta ca scenariul 1, realizarea  colectoarelor de canalizare din   tuburi  PVC KG  tip  SN8 este mai avantajoasa decat scenariul 2.

Pe langa avantajele evidente de ordin economic, principalele avantaje de ordin tehnic, functional si constructiv  pentru  conductele din  PVC  sunt  urmatoarele:

  • rezistenta  mecanica   buna
  • manevrare  si  punere  in  opera  facila
  • rezistenta  la  actiunea  agentilor  chimici  prezenti  in  apele  uzate  si  in  sol
  • datorita  imbinarilor  etanse  posibilitatea de  a  exista  pierderi  este  foarte  mica 
  • nu  este  atacat  de  rozatoare,  microorganisme  sau  bacterii

 

Alte activităti care pot apărea ca urmare a proiectului (de exemplu, extragerea de agregate, asigurarea unor noi surse de apă, surse sau linii de transport al energiei, creşterea numărului de locuinte, eliminarea apelor uzate şi a deşeurilor):

Nu este cazul.

Construirea obiectivului de investitie propus nu va determina aparitia unor activitati suplimentare fata de cele mentionate anterior.

 

Descrierea lucrărilor de demolare necesare:

- planul de execuție a lucrărilor de demolare, de refacere și folosire ulterioară a terenului;

NU ESTE CAZUL.

- descrierea lucrărilor de refacere a amplasamentului;

NU ESTE CAZUL.

- căi noi de acces sau schimbări ale celor existente, după caz;

NU ESTE CAZUL.

- metode folosite în demolare;

NU ESTE CAZUL.

- detalii privind alternativele care au fost luate în considerare;

NU ESTE CAZUL.

- alte activități care pot apărea ca urmare a demolării (de exemplu, eliminarea deșeurilor).

NU ESTE CAZUL.

- distanța față de granițe pentru proiectele care cad sub incidența Convenției privind evaluarea impactului asupra mediului în context transfrontieră, adoptată la Espoo la 25 februarie 1991, ratificată prin Legea nr. 22/2001, cu completările ulterioare;

 

LUCRĂRI NECESARE ORGANIZĂRII DE ŞANTIER:         

- descrierea lucrărilor necesare organizării de șantier;

Organizarea de santier cuprinde:

  • cai de acces;
  • unelte, scule, dispozitive, utilaje si mijloace necesare;
  • sursele de energie;
  • apa potabila, grup sanitar;
  • grafice de executie a lucrarilor;
  • organizarea spatiilor necesare depozitarii temporare a materialelor,masurile specifice pentru conservare pe timpul depozitarii si evitarii degradarilor; masuri specifice privind protectia si securitatea muncii, precum si de prevenire si stingere a incendiilor, decurgand din natura operatiilor si tehnologiilor de constructie cuprinse in documentatia de executie a obiectivului;
  • masuri de protectia vecinatatilor (transmitere de vibratii si socuri putemice, degajari mari depraf, asigurarea acceselor necesare).

- localizarea organizării de șantier;

            Organizarea de santier va fi in incinta Primariei Crampoia.

- descrierea impactului asupra mediului a lucrărilor organizării de șantier;

Organizarea de santier pentru lucrarile solicitate se va asigura in incinta, fara a afecta proprietatile vecine si retele edilitare existente. Antreprenorul are obligatia ca prin activitatea pe care o desfasoara pe santier sa nu afecteze cadrul natural din zona respectiva si nici vecinatatile amplasamentului. Personalul va fi instruit pentru respectarea curateniei la locul de munca si a normelor de igiena.

Organizarea de santier si managementul lucrarilor au in vedere afectarea suprafetei de teren numai in limitele arealului construit. Respectarea normelor de intretinere si reglare a parametrilor tehnici de functionare a echipamentelor utilizate limiteaza impactul acestora asupra mediului.

Materialele utilizate pentru constructia organizarii de santier sunt materiale inerte (piatra sparta, nisip, balast, panouri metalice demontabile), care nu afecteaza calitatea apei, aerului, solului si subsolului. Durata impactului este limitată, până la terminarea lucrărilor şi dezafectarea organizării de şantier, urmată de refacerea terenului la starea inițială.

- surse de poluanți și instalații pentru reținerea, evacuarea și dispersia poluanților în mediu în timpul organizării de șantier;

  • manipularea/scurgerea accidentala a combustibililor;
  • functionarea defectuoasa a utilajelor de constructii;
  • scurgeri accidentale de ape uzate menajere;
  • activitatea umana;
  • deseurile municipale;
  • traficul auto.

 

- dotări și măsuri prevăzute pentru controlul emisiilor de poluanți în mediu.

- stropirea agregatelor si a drumurilor tehnologice pentru a impiedica degajarea pulberilor;

- asigurarea utilitatilor necesare pentru desfasurarea lucrarilor in bune conditii (surse de alimentare cu apa, loc special amenajat pentru servirea mesei, facilitate igienico – sanitare, containere pentru depozitarea deseurilor, punct sanitar);

- schimburile de ulei si alimentarea cu combustibil autilajelor se vor efectua in locatii specializate pentru astfel de operatiuni;

- revizii tehnice periodice ale utilajelor, conform cartii tehnice;

- nu vor fi admise utilaje a caror stare tehnica nu corespunde normelor legale in vigoare;

- colectarea si depozitarea selectiva a deseurilor.

 

Lucrări de refacere a amplasamentului la finalizarea investiţiei:

- lucrările propuse pentru refacerea amplasamentului la finalizarea investiției, în caz de accidente și/sau la încetarea activității;

Pentru prevenirea, reducerea si minimizarea efectelor adverse semnificative asupra mediului, se vor efectua lucrari de nivelare a terenului (unde este cazul), iar terenul ocupat de lucrari provizorii (pentru organizare de santier) va fi curatat si adus la starea sa initiala.

         La finalizarea investitiei, amplasamentul va fi refacut la starea initiala.

- aspecte referitoare la prevenirea și modul de răspuns pentru cazuri de poluări accidentale;

În faza de execuție și în faza operațională, se vor lua măsurile imediate în caz de poluare accidentală și vor fi anunțate autoritățile de mediu, respectiv: Agenția Teritorială pentru Protecția Mediului, Garda Judeteană de Mediu ăi alte autorități competente.

 

- aspecte referitoare la închiderea/dezafectarea/demolarea instalației;

Nu este cazul.

 

- prevenirea și gestionarea deșeurilor generate pe amplasament în timpul realizării proiectului/în timpul exploatării, inclusiv eliminarea:

- lista deșeurilor (clasificate și codificate în conformitate cu prevederile legislației europene și naționale privind deșeurile), cantități de deșeuri generate;

Întreţinerea utilajelor în faza de execuție a proiectului (schimburi de ulei, anvelope, baterii, diferite piese auto) se va realiza în afara perimetrului de lucru, la sediul executantului lucrarilor sau în service-uri auto, astfel că nu vor rezulta pe amplasament deșeuri de tipul baterii și acumulatori uzați, piese metalice uzate, cauciucuri uzate, ulei uzat, produse petroliere.

Deșeurile rezultate din executia lucrărilor se codifică în conformitate cu prevederile HG nr.  856/2002 astfel:

  • 17 05 04   pământ şi pietre, altele decât cele specificate la 17 05 03 -2.000kg
  • 17 02 03   materiale plastice – 500kg
  • 17 09 04   amestecuri de deseuri de la constructii si demolari, altele decat cele specificate la 17 09 01, 17 09 02 si 17 09 03 – 1000kg.

 La prezenta investitie nu vor exista deseuri care contin reziduri sau sunt contaminate cu substante periculoase.

În faza de executie, de la personalul de lucru,  rezulta deseuri municipale:

  • Fracție în amestec:             - 20 03 01   deşeuri municipale amestecate – 200 kg;
  • Fracție colectată separat:    - 20 01 01   hârtie şi carton – 30 kg;

                                                     - 20 01 02   sticlă – 20 kg;

                                                  - 20 01 39   materiale plastice – 50 kg;

În faza de operare a proiectului:

Nu este cazul.

 

- programul de prevenire și reducere a cantităților de deșeuri generate;

Printre masurile cu caracter general care trebuie adoptate in vederea asigurarii unui management corect al deseurilor rezultate in perioada de executie si functionare a imobilelor propuse, sunt urmatoarele:

- evacuarea periodica a deseurilor pentru a evita formarea de stocuri si cresterea riscului de amestecare a diferitelor tipuri de deseuri;

- alegerea variantelor de reutilizare si reciclare a deseurilor rezultate ca prima optiune de gestionare si nu eliminarea acestora la un depozit de deseuri;

- nu se vor arunca sau depozita deseuri in locuri neamenajate;

- se va institui evident gestiunii deseurilor conform H.G. 856/2002, evidentiindu-se atat cantitatile de deseuri rezultate, cat si modul de gestionare a acestora.

 

- planul de gestionare a deșeurilor;

In perioada de executie, deseurile rezultate se vor colecta selectiv pe categorii si depozitate pe platforme protejate, special amenajate in zona organizarii de santier, de unde vor fi predate, in baza unor contracte de prestari – servicii, firmei de salubritate si unitatilor specializate care deservesc zona in vederea colectarii acestora.

In perioada de functionare, deseurile menajere vor fi colectate in pungi de plastic si depozitate in europubele. Deseurile reciclabile vor fi colectate selectiv si depozitate in containere speciale.

Gospodărirea substantelor şi preparatelor chimice periculoase:

- substanțele și preparatele chimice periculoase utilizate și/sau produse;

Substante sau preparate chimice periculoase nu vor fi nici utilizate si nici nu vor rezulta din activitatile derulate in perimetrul de lucru.

În faza de operare, nu este cazul.

 

Modul de gospodărire a substantelor şi preparatelor chimice periculoase şi asigurarea conditiilor de protectie a factorilor de mediu şi a sănătătii populatiei.

În perioada de functionare a obiectivelor proiectate, nu se utilizeaza substante si preparate chimice periculoase.

           

2. Amplasarea proiectului.

 

Amplasamentul  este  situat  in intravilanul   comunei  Crampoia, judetul Olt, retelele  de canalizare menajera  propuse  deservind  gospodariile  din satul Crampoia amplasate  pe strazile: Narcisei, Dealul Viilor, DE154, Rentei, Ghiocelului, Ograzii, Primaverii, Vladaresti, Stadionului, Bujorului, Lalelelor, Teilor, Branesei, Salcamului, Stefanesti, Aldesti, Margaritarului, Lamaitei, Olteni, Liliacului, Viilor, Mazareni, Cotorga, Zambilei, Principala, Bisericeni, Primariei, respectiv gospodariile  din satul Buta, situate  pe strazile: Macului, Bujorului, Bisericii, Marului, Bungetului, Dealul Papii, Narcisei, Goranesti, Rozelor, Principala, Lacul Barbului si Scolii.

Alegerea amplasamentului a fost determinata de existenta unui drept de proprietate asupra terenului.

Distanta fată de granite pentru proiectele care cad sub incidenta Conventiei privind evaluarea impactului asupra mediului în context transfrontieră, adoptată la Espoo la 25 februarie 1991, ratificată prin Legea nr. 22/2001:

            Nu este cazul, proiectul nu intra sub incidenta Conventiei   privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontier, adoptata la Espoo la  25.02.1991 ratificata prin Legea nr. 22/2001.

 

2.2. Bogăţia, disponibilitatea, calitatea şi  capacitatea de regenerare relative ale reurselor naturale: nu sunt probleme legate de calitatea si capacitatea de regenerare a resurselor naturale din zona.

2.3. capacitatea de absortie  a mediului, cu atenție deosebita pentru:

a) zone umede, zone riverane, guri ale râurilor: proiectul nu se implementează in astfel de zone;

b) zone costiere şi mediul marin: nu este cazul;

c) zonele montane si forestiere: nu este cazul;

d) arii naturale protejate: terenul nu este inclus in arii naturale protejate (rezervații);

e)   zone clasificate sau protejate conform legislaţiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislaţia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislaţia privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislaţiei din domeniul apelor, precum şi a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică:  amplasamentul nu se afla in arie naturala protejata.

f) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute de legislaţia naţională şi la nivelul Uniunii Europene şi relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri; nu este cazul;

g) ariile dens populate: nu este cazul.

h) peisaje cu semnificație istorica, culturala si arheologica: 

Lucrarile aferente proiectului nu afecteaza in niciun mod Monumente Istorice sau Situri Arheologice.

 

Folosintele actuale şi planificate ale terenului atât pe amplasament, cât şi pe zone adiacente acestuia:

Folosința actuală a terenurilor pe care urmează să se amplaseze lucrările este domeniul public.

Politici de zonare şi de folosire a terenului:

Conform Regulamentului Local de Urbanism, destinatia terenului este domeniu public.

Arealele sensibile:

Nu este cazul.

Detalii privind orice variantă de amplasament care a fost luată în considerare:

Alegerea amplasamentului a fost determinata de existenta unui drept de proprietate asupra terenului.

 

 3. Tipurile şi caracteristicile impactului potenţial.

 

a) extinderea impactului (zona geografică, numărul populaţiei/habitatelor/speciilor afectate);

Impactul proiectului este local, se manifestă numai in amplasamentul proiectului, fără afectarea spaţiilor din vecinătate. Proiectul nu va avea un impact extins, fata de zona sa de incidenta si anume teritoriul comunei Crampoia

b) magnitudinea şi complexitatea impactului;  Se estimeaza un impact redus, local, limitat la perioada de executie a lucrarilor.

c) probabilitatea impactului:  In contextul respectarii masurilor prevazute pentru diminuarea impactului asupra factorilor de mediu, dar si a avizelor emise pentru prezentul proiect, se va reduce probabilitatea producerii de evenimente care sa determine un impact negative asupra factorilor de mediu.

d) durata, frecvenţa şi reversibilitatea impactului; Impactul este redus, temorar, limitat la perioada de realizare a proiectului, local, variabil si este reversibil.

- măsurile de evitare, reducere sau ameliorare a impactului semnificativ asupra mediului;

Investitia propusa nu are un impact semnificativ asupra factorilor de mediu; impactul este redus, limitat doar la perioada de executie a proiectului.

Pentru protecţia calităţii apelor

Se vor avea în vedere următoarele măsuri specifice:

În faza de execuție:

  • Manipularea materialelor, a pământului şi a altor substanţe folosite se va realiza astfel încât să se evite dizolvarea şi antrenarea lor de către apele din precipitaţii; se vor lua măsuri pentru curgerea normala a apelor;
  • Se vor lua toate măsurile de evitare a a poluarii apelor de suprafață prin actiuni de prevenire și combatere a poluărilor accidentale; existența dotării necesare intervenției în cazul scurgerilor de produs petrolier (materiale absorbante);
  • Constructorul va fi obligat să menţină funcţionalitatea naturală a tuturor apelor din zonă și să asigure măsuri de protecţie a cursurilor de apă şi a apelor subterane din zonă;
  • Alimentarea cu carburanţi şi întreţinerea utilajelor şi a mijloacelor de transport se vor face în unităţi specializate;
  • Pentru colectarea apelor uzate menajere de la activităţile igienico – sanitare ale angajaţilor în perioada de execuţie a lucrărilor investiţiei se va asigura un număr de toalete ecologice corespunzător prevederilor standardelor şi normelor de proiectare,  care se vor intreține periodic de către societăți specializate; se interzice răspândirea direct  în cursuri de apă, a apelor uzate menajere;
  • Respectarea legislației de mediu în vigoare privind depozitarea deșeurilor rezultate din activitatea desfasurată pe amplasament: sortarea, stocarea temporară separată, evacuarea periodică a deșeurilor de pe amplasament de către operatori economici autorizați.

În faza de operare:

  • După finalizarea investiţiei, beneficiarul va lua măsuri privind întreţinerea corectă a constructiei.
  • Deşeurile menajere produse pe amplasament sunt colectate selectiv şi sunt valorificate prin intermediul firmelor de profil.

Pentru protecţia calităţii aerului

În vederea reducerii emisiilor de agenţi poluanţi în atmosferă, în timpul implementării proiectului se vor avea în vedere următoarele măsuri specifice:

În faza de execuție :

  • Utilizarea vehiculelor şi echipamentelor cu emisii reduse;
  • Realizarea inspecției tehnice periodice și intreţinerea adecvată a vehiculelor şi echipamentelor, pentru evitarea de pierderi de materiale pe traseu;
  • Întreţinerea platformelor de lucru prin umidificare permanentă pentru curățarea masei de aer de pulberile antrenate și limitarea ariei afectate de depunerea acestora ;
  • La finalizarea lucrarilor de constructie, zonele afectate vor fi reabilitate.

În faza de operare :

  • Nu este cazul.

Pentru protecţia impotriva zgomotelor si vibratiilor

      Pentru diminuarea efectelor negative determinate de zgomote şi vibraţii se vor lua o serie de măsuri cum ar fi:

      În faza de execuție:

  • Reducerea poluării fonice prin măsuri tehnico-organizatorice cum ar fi mărimea fronturilor de lucru;
  • Folosirea de utilaje moderne, silenţioase, în stare bună, cu respectarea graficului de reparaţii şi revizii tehnice;
  • Respectarea programului de lucru precum şi stabilirea şi respectarea unui grafic de funcţionare a utilajelor grele producătoare de zgomot şi vibraţii, astfel încât sa fie minimizat impactul indus;
  • Realizarea transportului de materiale cu viteză redusă pentru diminuarea nivelului de zgomot şi vibraţii, respectiv antrenarea pulberilor sedimentabile în atmosferă.

În faza de operare :

  • Nu este cazul.

Pentru protecţia calităţii solului si subsolului

      În vederea diminuării impactului asupra calităţii solului în timpul implementării proiectului se vor avea în vedere următoarele măsuri:

În faza de execuție:

  • Evitarea poluării solului cu carburanţi sau uleiuri prin scurgeri accidentele din utilajele şi mijloacele de transport ;
  • Suprafeţele de teren contaminate accidental cu substanţe petroliere vor fi excavate iar deseurile de produse petroliere rezultate in urma accidentelor vor fi colectate, stocate în recipienți speciali și predate unităților specializate în valorificarea/eliminarea acestora;
  • Asigurarea unui management corespunzător al deşeurilor rezultate în perioada de realizare a investiţiei;
  • Respectarea instrucţiunilor de lucru, a graficelor de lucrari, a traseelor şi a ocupării suprafeţelor conform prevederilor din proiect ;
  • Utilizarea de mijloace auto corespunzătoare cerinţelor tehnice R.A.R.;
  • Realizarea de lucrări de refacere a terenului, prin nivelare si renaturalizare.

În faza de operare :

  • Nu este cazul.

Pentru protecţia florei si faunei

În faza de execuție:

  • Utilizarea de tehnologii de execuție  în conformitate cu legislația în vigoare;
  • Aprovizionarea cu materiale de constructii în cantitățile necesare execuției lucrărilor  fără formarea de stocuri;
  • Realizarea lucrărilor de nivelare în vederea renaturalizării zonei;
  • Respectarea programului de lucru la execuția lucrărilor și în utilizarea echipamentelor și utilajelor care produc zgomot.

În faza de operare:

  • Nu este cazul.
  •  

e) natura impactului:

Data fiind frecvența si durata redusa de realizare a operatiunilor de executare a sapaturilor in front deschis precum si luând în considerare caracteristicile surselor descrise mai sus se apreciază că impactul activităților asupra calității aerului din zonele cu receptori sensibili, va fi nesemnificativ.

f) natura transfrontalieră a impactului:  Nu este cazul.

Proiectul nu intra sub incidenta Legii 22/2001 pentru ratificarea Conventiei privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontiera, adoptata la Espoo la 25 februarie 1991, neregasindu-se in lista activitatilor care pot cauza un impact transfrontiera negativ semnificativ asupra mediului.

In concluzie, se poate preconiza ca impactul generat asupra factorilor de mediu de realizarea proiectului este un impact nesemnificativ, cu probabilitate si frecventa reduse, avand ca durata, perioada de realizare a investitiei.

Impactul se va manifesta pe plan strict local, fara implicatii negative semnificative la nivel regional, national sau transfrontiera.

 

Prevederi pentru monitorizarea mediului

Investitia nu influenteaza negativ calitatea aerului in zona.

Lucrarea respectǎ prevederile Ordonanţei de urgenţǎ 195/2005 privind protecţia mediului şi asigurǎ condiţii de siguranţǎ şi eficienţǎ în toate fazele ciclului de viaţǎ pe toatǎ perioada de existenţǎ a investiţiei.

Rezidurile si deseurile rezultate in timpul executiei lucrarilor se vor colecta in locuri special amenajate si vor fi evacuate ritmic de intreprinderile executante, pentru evitarea poluarii zonei. Poluarea acustica produsa este in limitele admise.

In conf. cu Legea 92/2021 privind gestionarea deşeurilor şi HG 856/2002,  lucrarea ce se executa face parte dintre lucrarile cu impact nesemnificativ asupra mediului, drept pentru care beneficiarul si constructorul au obligatia sa respecte in totalitate acordul de mediu eliberat de autoritatile competente si in baza caruia lucrarile pot fi executate.

Dupa terminarea lucrarilor, materialele si sculele folosite se aduna si se transporta la sediul firmei constructoare, respectand conditiile autorizatiei de constructie. La alegerea traseelor si amplasamentelor instalatiilor s-au respectat distantele fata de obiectivele si gospodariile supra si subterane si alte obiective de interes public.

Materialele necesare realizarii lucrarii se vor depozita in locuri marcate, dupa terminarea lucrarii, zonele ocupate se vor elibera. Accesul utilajelor in zona se va face pe drumurile de acces din zona.

Lipsa comentariilor din partea publicului ca urmare a publicarii anuntului privind depunerea

solicitării de obţinere a acordului de mediu, anuntului privind decizia etapei de încadrare şi a afisării proiectului deciziei etapei de încadrare pe pagina de internet a APM Olt;

II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului  nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei sălbatice, cu modificările si completările ulterioare.

 

III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit că nu este necesară efectuarea evaluării  impactului asupra corpurilor de apă sunt următoarele:  ANAR – Administrația Bazinală de Apă Olt– ARGES - VEDEA a trimis punctul de vedere cu nr. 9987/9.07.2023 înregistrat la APM Olt cu nr. 7499/4.08.2023 că pentru proiectul propus s-a emis proiectul de  Aviz de gospodărire a apelor.

-nu este necesara elaborarea SEICA

corpurilor de apă sunt următoarele:  ANAR a trimis adresa cu nr. 8767/23.08.2023 că a emis Avizului de gospodărire a apelor nr. 45 din 23.09.2023, înregistrată la APM Olt cu nr. 8087/24.08.2023.

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

a)  Respectarea proiectului care a stat la baza avizării, respectiv a memoriului prezentat în documentaţia de susţinere a solicitării. Orice modificare a acestuia, care poate avea efecte semnificative asupra mediului, se va notifica la A.P.M. Olt. Notificarea se va realiza obligatoriu înainte de modificarea proiectului.

b)  Respectarea legislaţiei de mediu în vigoare.  In perioada de executie a proiectului se vor lua toate masurile care se impun pentru evitarea poluarii atmosferei, solului, apelor subterane, pentru protectia tuturor factorilor de mediu si se vor lua masuri de prevenire si combatere a poluarilor accidentale.

c)  Începerea lucrărilor de execuţie este permisă numai după obţinerea  tuturor avizelor impuse prin      Certificatul de Urbanism şi de către membrii Comisiei de Analiză Tehnică:

- ISU Olt: nu este necesara obtinerea avizului de securitate la incendiu;

- DSP Olt : - solicita depunere documentaţie .

 

Perimetrul afectat de lucrări poate fi susceptibil de potențial arheologic, existând posibilitatea ca în urma unor lucrări de construire, excavări, exploatări, amenajari, etc. sa fie evidențiate eventuale urme ale manifestărilor umane(descoperiri de vestigii arheologice, pentru care titularul investiției are obligația de a opri lucrările și de a informa de urgență Direcția Județeană pentru Cultură Olt, conform art. 5(10) și art. 6 din O.G. nr. 43/2000, pentru a se lua măsurile de protejare a patrimoniului arheologic evidențiat întâmplător.

d)  Deşeurile rezultate, indiferent de natura lor, se vor gestiona în conformitate cu prevederile

OUG nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor, cu modificările și completările ulterioare.

e) Respectarea prevederilor legale  privind limita  maximă admisă a zgomotului. Activitatea se va desfăşura fără să creeze disconfort vecinătăţilor.

f)  Se va reface cadrul natural afectat în timpul execuţiei lucrărilor. În cazul în care se constată o

degradare a terenului, vor fi aplicate măsuri de reconstrucţie ecologică.

g) La finalizarea lucrarilor se va notifica A.P.M. Olt pentru intocmirea procesului verbal pentru verificarea respectarii prevederilor deciziei etapei de incadrare, conform prevederilor Anexei V, art. 43, alin.(3) si (4) din din Legea nr. 292/2018  privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului. 

h) La finalizarea lucrărilor se va solicita revizuirea autorizaţiei de mediu în conformitate cu  prevederile legale în  vigoare.

♦  Informarea şi participarea publicului în procedura derulată.

-  publicarea anunţului privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu în ziarul  Gazeta Oltului din  17.07.2023, afişare la sediul Primăriei Crâmpoia în 17.07.2023 și   afişare pe pagina de internet şi la sediul A.P.M. Olt în 13.07.2023;

- publicarea anunţului privind decizia etapei de încadrare în ziarul  LINIA INTAI din 18.08.2023, afişare la sediul Primăriei Crâmpoia în 18.08.2023 și  afişare pe pagina de internet şi la sediul A.P.M. Olt în 18.08.2023;

- afişarea anunțului privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu, a anunţului privind decizia etapei de încadrare şi a draftului deciziei etapei de încadrare pe pagina de internet şi la sediul A.P.M. Olt;

- Documentaţia de susţinere a solicitării a fost accesibilă spre consultare de către public, pe toată durata derulării procedurii, la sediul A.P.M. Olt;

- În perioada legală privind procedura de consultare a publicului nu au fost înregistrate observaţii legate de proiect.    

Răspunderea pentru corectitudinea informațiilor puse la dispoziția autorității competente pentru protecția mediului și a publicului revine în întregime titularului.         

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

           Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

           Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.         

           Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii.

           Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

            Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

                                      DIRECTOR EXECUTIV, 

                                                   Gheorghe NEACSA

 

                                                             

ŞEF SERVICIU A.A.A.,                                                                       ŞEF SERVICIU C.F.M.,    

Ionel TOLOS                                                             Dorin ROGOJINARU                              

 

 

 

 

Întocmit,                                                                                                        Întocmit,

Florin CĂRUNTU                                                                                     Mihaela DRAGĂ