Decizia etapei de încadrare (proiect) Nr. 10636 din 18.08.2022, pentru proiectul: EXTINDEREA RETELEI DE CANALIZARE ÎN COMUNA CRÂMPOIA, SATELE CRÂMPOIA ŞI BUTA, propus a fi amplasat în comuna Crâmpoia, satele Crâmpoia şi Buta, jud. Olt. Titular: COMUNA CRAMPOIA cu sediul în comuna Crâmpoia, str. Principală, nr. 128, jud. Olt
Agenţia pentru Protecţia Mediului Olt anunţă publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare: nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate, în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, pentru proiectul: EXTINDEREA RETELEI DE CANALIZARE ÎN COMUNA CRÂMPOIA, SATELE CRÂMPOIA ŞI BUTA, propus a fi amplasat în comuna Crâmpoia, satele Crâmpoia şi Buta, jud. Olt.
Titular: COMUNA CRAMPOIA cu sediul în comuna Crâmpoia, str. Principală, nr. 128, jud. Olt
Proiectul deciziei de încadrare şi motivele care o fundamentează pot fi consultate la sediul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Olt din Slatina, str. Ion Moroşanu, nr. 3, judeţul Olt, în zilele de luni-vineri, între orele 900-1400, precum şi la următoarea adresa de internet http://apmot.anpm.ro
Publicul interesat poate înainta comentarii/observaţii la proiectul deciziei de încadrare în termen de 10 zile de la data afişării anunţului.
data afisarii anunţului: 18.08.2022
Decizia etapei de încadrare (proiect)
Nr. 10636 din 18.08.2022
Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de COMUNA CRAMPOIA cu sediul comuna Curtişoara, str. Eroilor, nr. 75, judeţul Olt, înregistrata la A.P.M. Olt cu nr. 10636/14.12.2022, în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare, Agenția pentru Protecția Mediului Olt decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de analiză tehnică din data de 17.08.2023, că proiectul: ” EXTINDEREA RETELEI DE CANALIZARE ÎN COMUNA CRÂMPOIA, SATELE CRÂMPOIA ŞI BUTA” propus a fi amplasat în comuna Crâmpoia, satele Crâmpoia şi Buta, jud. Olt,
- nu se supune evaluării impactului asupra mediului.
Justificarea prezentei decizii:
I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:
· Proiectul se încadrează în prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, anexa nr. 2, la pct. 13, lit. a) ;
· Din analizarea documentaţiei tehnice, verificarea amplasamentului şi completarea Listei de control s-a concluzionat că nu este posibil ca efectul lucrărilor propuse a se realiza să fie semnificativ.
· Caracteristicile proiectului (localizare, dimensiune, natură ) şi caracteristicile amplasamentului au
indicat că nu este necesară efectuarea evaluării impactului.
· In urma analizarii criteriilor de selectie din cadrul Anexei 3 la Legea nr. 292/2018, a rezultat faptul ca pentru Proiectul ² EXTINDEREA RETELEI DE CANALIZARE ÎN COMUNA CRÂMPOIA, SATELE CRÂMPOIA ŞI BUTA ², nu este necesara efectuarea evaluarii impactului asupra mediului.
1. Caracteristicile proiectului.
a) dimensiunea şi concepţia întregului proiect.
Scopul lucrarii il constituie colectarea in sistem centralizat a apelor uzate menajere provenite de la gospodariile individuale din comuna CRAMPOIA, satele Crampoia si Buta.
Materializarea investitiei consta in realizarea de :
- extinderea retelelor de canalizare
- realizarea de statii de pompare ape uzate
- realizarea conductelor de refulare de la statiile de pompare
- realizarea de racorduri individuale de canalizare
- prevederea de camine de racordare a gospodariilor individuale , amplasarea acestora realizindu-se pe domeniul public, la limita de proprietate.
Evacuarea apelor uzate menajere de pe retelele de canalizare proiectate, se va face in retelele de canalizare ce se vor realiza in cadrul contractului “OT-CL18 EXTINDEREA RETELELOR DE APA UZATA IN AGLOMERAREA SERBANESTI-CRAMPOIA” si de aici la statia de epurare ce deserveste aglomerarea Serbanesti - Crampoia, conform proiectului CL 19 Y8 EXTINDEREA FACILITATILOR DE TRATARE A APEI UZATE PENTRU AGLOMERARILE SERBANESTI - CRAMPOIA SI BALTENI-PERIETI-SCHITU.
Statia de epurare este amplasata in comuna Serbanesti.
Numarul de locuitori pentru care se realizeaza extinderea de retele de canalizare menajera este de :
- Satul Crampoia - 1202 locuitori
- Satul Buta - 455 locuitori
Pentru satul Crampoia spor 15 % (perspectivă de dezvoltare pe următorii 25 ani) - 180locuitori, iar numarul total de locuitori luati in calcul pentru satul Crampoia este de 1382.0.
Debitele de apa uzata pentru satul Crampoia sunt urmatoarele:
- Quz.med.zi =138.20 mc/zi
- Quz max zi =179.66 mc/zi
- Quz.max.or = 14.97 mc/h
- Quz.or. min = 0.75 mc/h
-Numar de locuitori - 455
Pentru satul Buta spor 15 % (perspectivă de dezvoltare pe următorii 25 ani)- 68locuitori, iar numarul total de locuitori luati in calcul este de 523.
Debitele de apa uzata pentru satul Buta sunt urmatoarele:
- Quz.med.zi =52.30 mc/zi
- Quz max zi =67.99 mc/zi
- Quz.max.or = 5.66 mc/h
- Quz.or. min = 0.28 mc/h
- Quz.med.zi=190.50 mc/zi
- Quz max zi =247.65 mc/zi
- Quz.max.or = 20.63 mc/h
- Quz.or.min = 1.03 mc/h
Retelele de canalizare se vor executa din tuburi PVC Dn 250 mm tip SN 8 imbinate cu mufa si garnitura de cauciuc, montate ingropat, in lungime totala de 10 677 ml, defalcate pe sate, strazi si diametre astfel:
Satul Crampoia
Nr. crt |
Denumirea strazii |
Diametru retea (mm) |
Lungime (ml) |
Racorduri De=160 (mm) (buc ) |
Lungime racorduri ( ml ) |
1 |
Str. Narcisei |
Φ250
|
165
|
10
|
75.0
|
2 |
Str. Dealul Viilor |
Φ250 |
381.0 |
24 |
210.0 |
3 |
DE 154 |
Φ250 |
218.0 |
4 |
28.0 |
4 |
Str. Rentei |
Φ250 |
328.0 |
20 |
59.0 |
5 |
Str. Ghiocelului |
Φ250 |
193.0 |
13 |
65.0 |
6 |
Str Ograzii |
Φ250 |
739.0 |
46 |
376.0 |
7 |
Str. Primaverii |
Φ250 |
227.0 |
3 |
20.0 |
8 |
Str. Vladaresti |
Φ250 |
211.0 |
18 |
130.0 |
9 |
Str. Stadionului |
Φ250 |
206.0 |
10 |
75.0 |
10 |
Str. Bujorului |
Φ250 |
441.0 |
20 |
158.0 |
11 |
Str. Lalelelor |
Φ250 |
228.0 |
12 |
78.0 |
12 |
Str. Teilor |
Φ250 |
199.0 |
12 |
68.0 |
13 |
Str. Branesei |
Φ250 |
1134.0 |
80 |
360.0 |
14 |
Str. Salcimului |
Φ250 |
460.0 |
19 |
180.0 |
15 |
Str. Stefanesti |
Φ250 |
135.0 |
5 |
38.0 |
16 |
Str. Aldesti |
Φ250 |
188.0 |
10 |
75.0 |
17 |
Str. Margaritarului |
Φ250 |
552.0 |
38 |
265.0 |
18 |
Str. Lamiitei |
Φ250 |
188.0 |
11 |
60.0 |
19 |
Str. Olteni |
Φ250 |
230.0 |
23 |
152.0 |
20 |
Str. Liliacului |
Φ250 |
230.0 |
17 |
118.0 |
21 |
Str. Viilor |
Φ250 |
246.0 |
20 |
164.0 |
22 |
Str. Mazareni |
Φ250 |
681.0 |
38 |
245.0 |
23 |
Str. Cotorga |
Φ250 |
225.0 |
18 |
117.0 |
24 |
Str. Zambilei |
Φ250 |
45.0 |
3 |
27.0 |
25 |
Str. Principala |
Φ250 |
68.0 |
5 |
65.0 |
26 |
Str. Bisericeni |
Φ250 |
128.0 |
7 |
50.0 |
27 |
Str. Primariei |
Φ250 |
80.0 |
1 |
5.0 |
|
Total |
|
8126.0 |
487 |
3263 |
Satul Buta
Nr. crt |
Denumirea strazii |
Diametru retea (mm) |
Lungime (ml) |
Racorduri De=160 (mm) (buc ) |
Lungime racorduri ( ml ) |
1 |
Str. Macului |
Φ250
|
138.0
|
10
|
65.0
|
2 |
Bujorului |
Φ250 |
213 |
21 |
198.0 |
3 |
Str. Bisericii |
Φ250 |
20.0 |
2 |
95.0 |
4 |
Str. Marului |
Φ250 |
278.0 |
18 |
210.0 |
5 |
Str Bungetului |
Φ250 |
173.0 |
16 |
125.0 |
6 |
Str. Dealul Papii |
Φ250 |
406.0 |
25 |
268.0 |
7 |
Str. Narcisei |
Φ250 |
180.0 |
7 |
50.0 |
8 |
Str. Goranesti |
Φ250
|
333
|
24
|
165.0
|
9 |
Str. Rozelor |
Φ250
|
156.0 |
19 |
145.0 |
10 |
Str. Principala , |
Φ250
|
190.0 |
3
|
110.0 |
11 |
Str Lacul Barbului |
Φ250
|
217.0 |
7 |
56.0 |
12 |
Str. Scolii |
Φ250
|
247.0 |
12 |
107.0 |
|
Total |
|
2551.0 |
164 |
1586.0 |
Caminele de vizitare se vor realiza din elemente prefabricate din tuburi din beton.
Caminele de vizitare vor fi circulare, cu diametrul interior de 1000 mm si inaltimea variabila si se vor realiza din elemente prefabricate de beton armat, cu element de baza, element drept, element de reductie(cap tronconic) dupa cazl, placa de beton armat, element de suprainaltare( dupa caz) si capac si rama carosabil conform STAS 2448-82.
Capacele vor fi din material plastic compozit clasa D400, iar treptele de acces vor fi protejate anticoroziv.Capacele vor fi prevazute cu garnitura de etansare din EPDM, balamale, sistem de blocare si inchidere antifurt si gauri de ventilare.
S-a prevazut un numar de 363 camine de vizitare, defalcate pe sate astfel:
- Crampoia - 267
- Buta - 96
Conductele de refulare de la statiile de pompare se vor realiza din teava din PE 100 Pn 6 bari cu diametrele de 75mm, 90 mm montate ingropat. Adancimea de montaj va fi de 0.80 m fata de cota amenajata a terenului.
Lungimea totala a conductelor de refulare este de 1605.0 m defalcate pe diametre astfel:
- PE Φ 75 mm - 125.0 ml
- PE Φ 90 mm - 1480.0 ml
Desfacere – refacere podete tubulare Dn 600 mm, alei betonate, drumuri satesti modernizate(asfaltate)
Pe strazile care fac obiectul extinderii retelei de canalizare din satele Crampoia si Buta se vor executa urmatoarele categorii de lucrari:
- desfacere podete existente
- refacere podete tubulare Dn600 mm,20 buc.;
- desfacere- refacere alei betonate ,S= 350 mp ;
- desfacere- refacere drumuri satesti modernizate (asfaltate) ,S=450 mp .
Lucrarile includ spargerea si desfacerea betonului si asfaltului, transportul materialelor rezultate in spatii special amenajate pentru depozitare, dar si turnarea asfaltului in doua straturi, unul de rezistenta si unul de uzura si turnarea betonului dupa pozarea conductelor pentru refacerea platformelor de stationare, a locurilor de parcare sau a podetelor de acces in curti. Interventia se va face pe suprafete limitate.
Racorduri individuale de canalizare - se vor realiza din teava din PVC tip SN 8 , cu De =160 mm , imbinate cu mufa si garnitura de cauciuc, montate ingropat.
Se va realiza un nr. de 651 de racorduri individuale, defalcate pe sate astfel:
- satul Buta - 164
- satul Crampoia - 487
Lungimea totala a racordurilor de canalizare este de 4849.0ml, defalcate pe sate astfel :
- satul Crampoia - 3263.0 ml
- satul Buta - 1586.0 ml
La limita de proprietate se vor amplasa camine de racordare a gospodariilor individuale realizate din tuburi din polietilena cu diametrul de 400 mm amplasate pe domeniul public.
Caminele de racord individuale vor fi circulare, prefabricate din PVC/PP cu diametrul De 400 mm.
Capacele pentru caminele de racord vor fi din material plastic compozit clasa B125 montate pe placa de beton armat, pentru amplasarea pe teren natural, trotuar si spatii pietonale.
Capacele vor fi prevazute cu garnitura de etansare din EPDM, balamale, sistem de blocare si inchidere antifurt si gauri de ventilare.
Subtraversarea drumurilor locale modernizate din satele Crampoia si Buta se va face prin foraj orizontal cu introducerea concomitenta a tevii de protectie din otel Dn250 mm pe lungimea totala de 120 ml.
Subtraversarea drumurilor comunale nemodernizate se va face prin sapatura deschisa.
Generatoarea superioara a tubului de protectie se va afla la minim 1.50m sub cota carosabilului in punctul de subtraversare.
Conducta de protectie va fi metalica, iar conducta de canalizare din PVC tip SN 8. Tubul de protectie va fi inchis la capete si va avea o panta de 0.5% spre caminul din aval.
In capatul din aval, conducta de protectie va fi prelungita cu o teava de scurgere din OL Dn 50 mm, pana la caminul de vizitare amplasat in afara partii carosabile.
Dupa executarea lucrarilor, zonele afectate vor fi aduse la starea initiala prin realizarea umpluturilor, turnarii de betoane si asfalt, refacerea spatiilor verzi etc.
Lucrarile de subtraversare a drumului se vor executa strict dupa normele si normativele in vigoare, acordindu-se o deosebita atentien masurilor de avertizare si semnalizare atit pe timp de zi cat si pe timp de noapte, datorita pericolelor producerii de accidente in caz de nerespectare a acestora.
Datorita faptului ca lucrarile se vor executa sub circulatie, este obligatorie instruirea personalului ce lucreaza pe santier pentru evitarea accidentarilor, antreprenorul fiind obligat sa foloseasca toate mijloacele pentru asigurarea unei cit mai eficiente securitati a muncitorilor(bariere de protectie, parapete, semnalizari luminoase, avertizarea din timp a vehiculelor asupra prezentei santierului si a drumului ingustat, costume reflectorizante, etc.).
Dupa executarea lucrarilor, zonele afectate vor fi aduse la starea initiala prin realizarea umpluturilor, turnarii de betoane si asfalt, refacerea spatiilor verzi etc.
Executia lucrarilor prin foraj orizontal se va face cu respectarea detaliilor de executie corelat cu tehnologiile de montaj ale furnizorilor de materiale si echipamente si cu prevederile din caietele de sarcini.
La inceperea lucrarilor, va fi solicitata pe teren prezenta reprezentantilor tuturor utilitatilor pentru a se efectua localizarea execta a acestora pe teren si a se stabili pozitia optima de amplasare a conductelor.
Statiile de pompare ape uzate - se vor monta in camine din polietilena , cu diametrul caminului de 1200 mm si inaltimea variabila, vor fi echipate cu 2 pompe submersibile de apa uzata , din care 1 activa si 1 de rezerva .
Dimensiunile interioare sunt informative, putand diferi in functie de producator/furnizor.
Pentru a se asigura stabilitatea la plutire, statiile de pompare vor fi ancorate de un inel perimetral , realizat din beton armat, amplasat la baza statiei de pompare.
Statiile de pompare vor fi echipate cu tablou electric de comanda si automatizare si accesorii necesare montarii si functionarii corespunzatoare a acestora( bride de ghidaj, lant de manevra, cot de refulare, vane de izolare, semnalizatori de nivel).
Statiile de pompare se vor imprejmui cu gard din plase din otel zincat bordurate montate pe stilpi de metal .
S-au prevazut 12 de statii de pompare ape uzate, din care 7 sunt amplasate in satul Crampoia si 5 in satul Buta, astfel:
SATUL CRAMPOIA :
- Strada Rentei -SPAU 1 - conducta refulare PEΦ75mm - 70.0 ml
- Strada Aldesti -SPAU 2 - conducta refulare PEΦ90mm -145.0 ml
- Strada Teilor -SPAU 3- conducta refulare PEΦ90mm -110.0 ml
- Strada Branesei -SPAU 4 - conducta refulare: PEΦ90mm -210.0 ml
- Strada Viilor -SPAU 5 - conducta refulare: PEΦ90mm -185.0 ml
- Strada Olteni -SPAU 6 - conducta refulare: PEΦ90mm -145.0 ml
- Strada Dealul Viilor -SPAU 7 - conducta refulare: PEΦ90mm -265.0 ml
SATUL BUTA :
- Strada Marului -SPAU 8 - conducta refulare: PEΦ90mm -175.0 ml
- Strada Bungetului -SPAU 9 - conducta refulare: PEΦ90mm - 95.0 ml
- Strada Dealul Papii -SPAU 10 - conducta refulare: PEΦ75mm - 55.0 ml
- Strada Goranesti -SPAU 11 - conducta refulare: PEΦ90mm - 15.0 ml
- Strada Rozelor -SPAU 12 - conducta refulare: PEΦ90mm -135.0 ml
Caracteristicile statiilor de pompare sunt prezentate mai jos:
Pentru satul Crampoia s-au prevazut 7 statii de pompare ape uzate , ale caror caracteristici sunt urmatoarele:
SPAU 1 –strada Rentei
- diametru - 1200 mm
-adancimea-3.50 m
- debit - 1.0 mc/h
- inaltimea de pompare - 12.0 m
- conducta de refulare : - din teava din PE Φ 75 , L=70 ml
SPAU 2 –strada Aldesti
- diametru - 1200 mm
-adancimea-4. 00 m
- debit -3.0 mc/h
- inaltimea de pompare - 10.0 m
- conducta de refulare : - din teava din PE Φ 90 , L=145 ml
SPAU 3 –strada Teilor
- diametru - 1200 mm
- adancimea-4.0m
- debit -1.0 mc/h
- inaltimea de pompare - 12.0 m
- conducta de refulare : - din teava din PE Φ 90 , L=110 ml
SPAU 4 –strada Branesei
- diametru - 1200 mm
-adancimea-4.0 m
- debit - 5.0 mc/h
- inaltimea de pompare - 15.0m
- conducta de refulare : - din teava din PE Φ 90 , L=210 ml
SPAU 5 –strada Viilor
- diametru - 1200 mm
-adancimea-4.00 m
- debit -3.0 mc/h
- inaltimea de pompare - 12.0 m
- conducta de refulare : - din teava din PE Φ 90 , L=185 ml
SPAU 6 –strada Olteni
- diametru - 1200 mm
-adancimea-4.00 m
- debit -3.0 mc/h
- inaltimea de pompare - 12.0 m
- conducta de refulare : - din teava din PE Φ 90 , L=145 ml
SP AU 7 –strada Dealul Viilor
- diametru - 1200 mm
-adancimea- 4.00 m
- debit -5.0 mc/h
- inaltimea de pompare - 15.0 m
- conducta de refulare : - din teava din PE Φ 90 , L=265 ml
Pentru satul Buta s-au prevazut 5 statii de pompare ape uzate ale caror caracteristici sunt urmatoarele:
SPAU 8 –strada Marului
- diametru - 1200 mm
-adancimea-4.00 m
- debit -3.0 mc/h
- inaltimea de pompare - 12.0 m
- conducta de refulare : - din teava din PE Φ 90 , L=175 ml
SPAU 9 –strada Bungetului
- diametru - 1200 mm
-adancimea-4.00 m
- debit -3.0 mc/h
- inaltimea de pompare - 12.0 m
- conducta de refulare : - din teava din PE Φ 90 , L=95 ml
SPAU 10 –strada Dealul Papii
- diametru - 1200 mm
-adancimea-3.50 m
- debit-1.5.0 mc/h
- inaltimea de pompare - 12.0 m
- conducta de refulare : - din teava din PE Φ 75 , L=55 ml
SPAU 11 –strada Goranesti
- diametru - 1200 mm
-adancimea-5.00 m
- debit -5.0 mc/h
- inaltimea de pompare - 10.0 m
- conducta de refulare : - din teava din PE Φ 90 , L=15 ml
SPAU 12 –strada Rozelor
- diametru - 1200 mm
-adancimea-4.00 m
- debit -3.0 mc/h
- inaltimea de pompare - 12.0 m
- conducta de refulare : - din teava din PE Φ 90 , L=135 ml
Instalatiile electrice aferente fiecarei statii de pompare ape uzate au in componenta urmatoarele echipamente:
- Tablou electric statie de pompare
- Senzori de nivel tip `` para``, pentru detectarea atingerii urmatoarelor trepte de nivel:
- nivel minim avarie
- Nivel minim de lucru
- Nivel pornire pompa active
- Nivel maxim de avarie
- Manometru cu 2 contacte electrice(minm-maxim)
Care asigura unitar urmatoarele:
- Toate functiunile de actionare, protectii electrice si de automatizare pentru functionarea pompelor conform algoritmului general de lucru 1+1(una pompa active, cealalta in rezeerva calda), cu posibilitatea de lucru intr-unul din regimurile``manual local``-``automat``-``Distanta`` cu comanda cu pornire directa pentru pompele avind puteri mai mici de 4 kw, respective pornire prin softstarter pentru puteri mai mari de 4 kw
- Asigurarea opririi pompei active la scaderea nivel apa bazzin aspiratie sub trepta de nivel minim, respective nivel minim avarie, utilizind cite un sensor individual de nivel tip ``para``
- Semnalizare locala stare de avarie atingere nivel minim de avarie
- Repornirea pompei active la atingerea treptei de nivel ``pornire pompa active``
- Sesizarea avariei termice la fiecare pompa in parte, ca si aparitia unei avarii la reteaua electrica
- Comanda automata a pompei de rezerva la aparitia unei avarii termice la pompa active
- Semnalizarea pe usa tabloului a starilor de functionare, respective avarie a pompelor
- Asigurarea unei uzuri uniforme a pompelor prin trecerea periodica a pompei de lucru ca pompa de rezerva, iar pompa de rezerva devine pompa active
- Protectia la suprapresiune accidental pe conducta de refulare, sesizata de manometrul cu contacte electrice
- Protectia la inversarea fazelor, lipsei unei faze, dezechilibru intre faze
- Protectia la scurtcircuit
- Protectia la supratensiuni
Statiile de pompare vor fi echipate cu accesoriile necesare montarii si functionarii corespunzatoare a acestora (brida de ghidaj, lant de manevra, cot de refulare, clapeti de sens, vane de izolare, regulatori de nivel etc.).
Statiile de pompare (12 buc) vor fi imprejmuite cu panouri din plasa de sarma bordurata , montata pe stalpi metalici in fundatie din beton. Racordul electric la fiecare statie de pompare va fi realizat din cablu CYABY 4 x16 mmp, avand lungimea de 30m/statie de pompare totalizand 360 m.
Delimitarea zonei de protecţie sanitară s-a făcut pe baza STAS 1629/2-81 HG 930/2005.Astfel, pentru statia de pompare, zona protecţie cu regim sever va fi de 4 x 4 m , iar delimitarea acesteia se va face cu gard din panouri de plasă de sârmă bordurata pe stâlpi din teava din otel Φ 2`` cu înălţimea de 2 m. Accesul în aceste zone va fi permis numai persoanelor autorizate, porţile imprejmuirilor şi uşile de acces ale obiectivelor fiind ţinute permanent închise.
Conductele de refulare de la statiile de pompare se vor executa din teava din PE 100 Pn 6 bari cu diametrul de 75-90 mm, montata ingropat. Adancimea de montaj va fi de 0.90 m, distanta masurata intre generatoarea superioara a conductei si cota terenului amenajat.
Obiectivul specific al acestui proiect este extinderea sistemului centralizat de canalizare menajera in Comuna Crampoia si anume in satul Crampoia, pentru gospodariile situate pe strazile: Narcisei, Dealul Viilor, DE154, Rentei, Ghiocelului, Ograzii, Primaverii, Vladaresti, Stadionului, Bujorului, Lalelelor, Teilor, Branesei, Salcamului, Stefanesti, Aldesti, Margaritarului, Lamaitei, Olteni, Liliacului, Viilor, Mazareni, Cotorga, Zambilei, Principala, Bisericeni, Primariei, respectiv din satul Buta, pentru gospodariile situate pe strazile: Macului, Bujorului, Bisericii, Marului, Bungetului, Dealul Papii, Narcisei, Goranesti, Rozelor, Principala, Lacul Barbului si Scolii, care raspunde urmatoarelor cerinte:
- Imbunatatirea conditiilor de viata pentru populatie, asigurarea accesului la serviciile de baza si protejarea mostenirii culturale si nationale din spatiul rural in vederea realizarii unei dezvoltari durabile promoveaza imbunatatirea standardelor de viata prin asigurarea serviciilor de alimentare cu apa si canalizare la standardele de calitate cerute;
- Reduce poluarea cursurilor de apa si a apei subterane, prin facilitarea accesului populatiei la sistemele publice de canalizare;
Perioada de implementare propusa este de 30 luni.
Retelele de canalizare se vor executa din tuburi PVC Dn 250 mm tip SN 8 imbinate cu mufa si garnitura de cauciuc, montate ingropat, in lungime totala de 10 677 ml, defalcate pe sate, strazi si diametre astfel:
Satul Crampoia
Nr. crt |
Denumirea strazii |
Diametru retea (mm) |
Lungime (ml) |
Racorduri De=160 (mm) (buc ) |
Lungime racorduri ( ml ) |
1 |
Str. Narcisei |
Φ250 |
165 |
10 |
75.0 |
2 |
Str. Dealul Viilor |
Φ250 |
381.0 |
24 |
210.0 |
3 |
DE 154 |
Φ250 |
218.0 |
4 |
28.0 |
4 |
Str. Rentei |
Φ250 |
328.0 |
20 |
59.0 |
5 |
Str. Ghiocelului |
Φ250 |
193.0 |
13 |
65.0 |
6 |
Str. Ograzii |
Φ250 |
739.0 |
46 |
376.0 |
7 |
Str. Primaverii |
Φ250 |
227.0 |
3 |
20.0 |
8 |
Str. Vladaresti |
Φ250 |
211.0 |
18 |
130.0 |
9 |
Str. Stadionului |
Φ250
|
206.0
|
10
|
75.0
|
10 |
Str. Bujorului |
Φ250 |
441.0 |
20 |
158.0 |
11 |
Str. Lalelelor |
Φ250 |
228.0 |
12 |
78.0 |
12 |
Str. Teilor |
Φ250 |
199.0 |
12 |
68.0 |
13 |
Str. Branesei |
Φ250 |
1134.0 |
80 |
360.0 |
14 |
Str. Salcimului |
Φ250 |
460.0 |
19 |
180.0 |
15 |
Str. Stefanesti |
Φ250 |
135.0 |
5 |
38.0 |
16 |
Str. Aldesti |
Φ250 |
188.0 |
10 |
75.0 |
17 |
Str. Margaritarului |
Φ250 |
552.0 |
38 |
265.0 |
18 |
Str. Lamiitei |
Φ250 |
188.0 |
11 |
60.0 |
19 |
Str. Olteni |
Φ250 |
230.0 |
23 |
152.0 |
20 |
Str. Liliacului |
Φ250 |
230.0 |
17 |
118.0 |
21 |
Str. Viilor |
Φ250 |
246.0 |
20 |
164.0 |
22 |
Str. Mazareni |
Φ250 |
681.0 |
38 |
245.0 |
23 |
Str. Cotorga |
Φ250 |
225.0 |
18 |
117.0 |
24 |
Str. Zambilei |
Φ250 |
45.0 |
3 |
27.0 |
25 |
Str. Principala |
Φ250 |
68.0 |
5 |
65.0 |
26 |
Str. Bisericeni |
Φ250 |
128.0 |
7 |
50.0 |
27 |
Str. Primariei |
Φ250 |
80.0 |
1 |
5.0 |
|
Total |
|
8126.0 |
487 |
3263 |
Satul Buta
Nr. crt |
Denumirea strazii |
Diametru retea (mm) |
Lungime (ml) |
Racorduri De=160 (mm) (buc ) |
Lungime racorduri ( ml ) |
1 |
Str. Macului |
Φ250
|
138.0
|
10
|
65.0
|
2 |
Bujorului |
Φ250 |
213 |
21 |
198.0 |
3 |
Str. Bisericii |
Φ250 |
20.0 |
2 |
95.0 |
4 |
Str. Marului |
Φ250 |
278.0 |
18 |
210.0 |
5 |
Str Bungetului |
Φ250 |
173.0 |
16 |
125.0 |
6 |
Str. Dealul Papii |
Φ250 |
406.0 |
25 |
268.0 |
7 |
Str. Narcisei |
Φ250 |
180.0 |
7 |
50.0 |
8 |
Str. Goranesti |
Φ250 |
333 |
24 |
165.0 |
9 |
Str. Rozelor |
Φ250 |
156.0 |
19 |
145.0 |
10 |
Str. Principala, |
Φ250 |
190.0 |
3 |
110.0 |
11 |
Str Lacul Barbului |
Φ250 |
217.0 |
7 |
56.0 |
12 |
Str. Scolii |
Φ250 |
247.0 |
12 |
107.0 |
|
Total |
|
2551.0 |
164 |
1586.0 |
Elemente specifice caracteristice proiectului propus:
- profilul şi capacitătile de productie
- Retea de utilitate publica.
- descrierea instalației și a fluxurilor tehnologice existente pe amplasament (după caz);
Investitia propusa in cadrul prezentului studiu de fezabilitate vizeaza extinderea sistemului centralizat de colectare a apelor uzate menajere pentru gospodariile amplasate in satul Crampoia, pe strazile: Narcisei, Dealul Viilor, DE154, Rentei, Ghiocelului, Ograzii, Primaverii, Vladaresti, Stadionului, Bujorului, Lalelelor, Teilor, Branesei, Salcamului, Stefanesti, Aldesti, Margaritarului, Lamaitei, Olteni, Liliacului, Viilor, Mazareni, Cotorga, Zambilei, Principala, Bisericeni, Primariei, respectiv pentru gospodariile amplasate in satul Buta, pe strazile: Macului, Bujorului, Bisericii, Marului, Bungetului, Dealul Papii, Narcisei, Goranesti, Rozelor, Principala, Lacul Barbului si Scolii.
Epurarea apelor uzate menajere provenite de la gospodariile amplasate pe strazile ce constituie obiectul prezentului proiect se va face prin statia de epurare prevazuta in cadrul proiectului CL 19 Y8 EXTINDEREA FACILITATILOR DE TRATARE A APEI UZATE PENTRU AGLOMERARILE SERBANESTI - CRAMPOIA SI BALTENI-PERIETI-SCHITU, statia de epurare fiind amplasata in comuna Serbanesti. Emisarul statiei de epurare va fi paraul Dorofei.
Comuna are un numar de 3651 locuitori si este compusa din doua sate:
- satul Crampoia, resedinta comunei;
- satul Buta, situat la 3 km de satul resedinta.
Conform adresei nr. 4184/17.11.2022, cu privire la numarul de gospodarii si locuitori pe strazile satelor Crampoia si Buta, ce constituie obiectul extinderii retelei de canalizare pe fiecare sat in parte, situatia acestora este urmatoarea:
- Sat Crampoia:487 gospodarii si 1202 locuitori, repartizati pe strazi conform tabelului de mai jos:
Nr. crt |
Denumirea strazii |
Numar de gospodarii (buc) |
Numar locuitori (buc) |
1 |
Str. Narcisei |
10 |
20 |
2 |
Str. Dealul Viilor |
24 |
60 |
3 |
DE 154 |
4 |
5 |
4 |
Str. Rentei |
20 |
50 |
5 |
Str. Ghiocelului |
13 |
30 |
6 |
Str Ograzii |
46 |
116 |
7 |
Str. Primaverii |
3 |
6 |
8 |
Str. Vladaresti |
18 |
44 |
9 |
Str. Stadionului |
10 |
24 |
10 |
Str. Bujorului |
20 |
43 |
11 |
Str. Lalelelor |
12 |
19 |
12 |
Str. Teilor |
12 |
33 |
13 |
Str. Branesei |
80 |
231 |
14 |
Str. Salcamului |
19 |
45 |
15 |
Str. Stefanesti |
5 |
13 |
16 |
Str. Aldesti |
10 |
20 |
17 |
Str. Margaritarului |
38 |
98 |
18 |
Str. Lamaitei |
11 |
25 |
19 |
Str. Olteni |
23 |
60 |
20 |
Str. Liliacului |
17 |
42 |
21 |
Str. Viilor |
20 |
44 |
22 |
Str. Mazareni |
38 |
82 |
23 |
Str. Cotorga |
18 |
47 |
24 |
Str. Zambilei |
3 |
7 |
25 |
Str. Principala |
5 |
16 |
26 |
Str. Bisericeni |
7 |
20 |
27 |
Str. Primariei |
1 |
2 |
|
Total |
487 |
1202 |
- Sat Buta: 164 gospodarii si 455 locuitori, repartizati pe strazi conform tabelului de mai jos:
Nr. crt |
Denumirea strazii |
Numar gospodarii (buc) |
Numar locuitori (buc) |
1 |
Str. Macului |
10 |
28 |
2 |
Bujorului |
21 |
66 |
3 |
Str. Bisericii |
2 |
6 |
4 |
Str. Marului |
18 |
50 |
5 |
Str Bungetului |
16 |
40 |
6 |
Str. Dealul Papii |
25 |
62 |
7 |
Str. Narcisei |
7 |
20 |
8 |
Str. Goranesti |
24 |
57 |
9 |
Str. Rozelor |
19 |
63 |
10 |
Str. Principala |
3 |
10 |
11 |
Str Lacul Barbului |
7 |
23 |
12 |
Str. SCOLII |
12 |
30 |
|
Total |
164 |
455 |
Comuna Crampoia este situata pe drumul judetean 546A.
Se invecineaza in partea de nord cu comuna Serbanesti, in partea de vest cu Campia Boianului, in partea de sud cu comuna Nicolae Titulescu, iar in partea de est cu comuna Ghimpeteni.
Ca urmare a pozitiei sale geografice, comuna Crampoia se situeaza intr-o regiune cu un relief neted, dar usor valurit, cu clima temperat – continentala, cu soluri fertile care asigura recolte bogate. Comuna este asezata la o altitudine medie de 130 m. Teritoriul comunei face parte din unitatea de campie si anume Campia Romana, fiind situat pe interfluviul dintre Olt si Vedea .
Comuna este incadrata de coordonatele geografice 44°17`45`` latitudine nordica si 24°43`31`` longitudine estica.
Comuna este formata din satele urmatoarele:
- Crampoia
- Buta
Scolile, gradinitele, primaria, caminul cultural, cabinetele dispensar, centrul de permanenta, postul de politie, societatile comerciale si bisericile sunt incluse in primul proiect de canalizare aflat in executie, iar in aceasta etapa ele nu constituie obiectul investitiei.
Din punct de vedere juridic, terenurile pe care urmeaza sa se realizeze investitia propusa in cadrul acestui proiect, fac parte din suprafata administrativa a comunei Crampoia si apartin domeniului public al comunei Crampoia, fiind situate in intravilanul comunei.
Ocupatiile de baza ale locuitorilor comunei Crampoia sunt: agricultura, zootehnia, pomicultura, prelucrarea laptelui, panificatie si ateliere mestesugaresti.
Utilitati existente
- drumuri comunale
- linii electrice aeriene
- linii telefonice aeriene
- retele de apa realizate la nivelul intregii comune
- retele de canalizare conform proiect “OT-CL18 EXTINDEREA RETELELOR DE APA UZATA IN AGLOMERAREA SERBANESTI-CRAMPOIA” al carui beneficiar este operatorul regional S.C COMPANIA DE APA OLT S.A.-Slatina.
Alimentarea cu apa potabila
In prezent, alimentarea cu apa a comunei Crampoia se realizeaza in sistem centralizat, existand sistem de alimentare cu apa in ambele sate.
SISTEMUL DE ALIMENTARE CU APA
Sistemul de alimentare cu apa este implementat la nivelul intregii comune si se compune din :
- Sursa de apa, constituita din trei puturi forate la adancimea de 150 [m].
- Conducta de aductiune in lungime de 820 m va transporta apa din cele trei puturi forate catre
statia de tratare si de acolo catre rezervor
- Gospodaria de apa – compusa din statie de clorinare,rezervor inmagazinare si statie de pompare
- Retele de distributie apa
- Racorduri individuale de apa
Canalizare menajera
In comuna Crampoia este in curs de executie sistemul centralizat de colectare a apelor uzate menajere, conform proiect “OT-CL18 EXTINDEREA RETELELOR DE APA UZATA IN AGLOMERAREA SERBANESTI-CRAMPOIA”. Epurarea apelor uzate menajere se va asigura prin statia de epurare, ce deserveste aglomerarea Serbanesti-Crampoia, amplasata in localitatea Serbanesti, conform proiect “CL 19 Y8 EXTINDEREA FACILITATILOR DE TRATARE A APEI UZATE PENTRU AGLOMERARILE SERBANESTI-CRAMPOIA SI BALTENI-PERIETI-SCHITU”. Emisarul statiei de epurare va fi paraul Dorofei Codul râului: IX.1.8, (L = 36 km, F =219 km2), afluent al raului Vedea, ce face parte din administratia bazinala Arges - Vedea.
Sistemul de canalizare a apelor uzate menajere se compune din :
- statie de epurare, ce deserveste aglomerarea Serbanesti-Crampoia, amplasata in localitatea Serbanesti, conform proiect CL 19 Y8 EXTINDEREA FACILITATILOR DE TRATARE A APEI UZATE PENTRU AGLOMERARILE SERBANESTI - CRIMPOIA SI BALTENI-PERIETI-SCHITU;
- statia de epurare este proiectata pentru 6087 LE, cu doua trepte de epurare (mecanica, biologica) si prelucrare namol si este dimensionata pentru debitul Q zi max=825 mc/zi ;
- retea canalizare si statii pompare, conform proiect “OT-CL18 EXTINDEREA RETELELOR DE APA UZATA IN AGLOMERAREA SERBANESTI-CRAMPOIA”
- reteaua de canalizare menajera din comuna Crampoia, ce totalizeaza 16.324 m (inclusiv lungime traversari), din care :
- 15107 m - conducta PVC SN8, DN 250 mm;
- 74 m - conducta PVC SN8, DN 315 mm;
- 812 m - conducta PAFSIN SN10000, DN 250 mm;
- 331 m - conducta PAFSIN SN10000, DN 315 mm.
- 8 statii de pompare in aglomerarea Crampoia, cu urmatoarele caracteristici:
- Q= 4,00 l/s, H= 24,50 mH2O;
- Q= 4,00 l/s, H= 21,50 mH2O;
- Q= 4,00 l/s, H= 16,50 mH2O;
- Q= 4,00 l/s, H= 7,00 mH2O;
- Q= 5,50 l/s, H= 16,50 mH2O;
- Q= 11,50 l/s, H= 16,50 mH2O;
- Q= 12,50 l/s, H= 15,50 mH2O;
- Q= 16,50 l/s, H= 26,50 mH2O;
- conducte refulare de la statiile de pompare apa uzata din PEID, PE100, PN6, SDR 26, De 90 -180 mm, in lungime totala de 5375 m ,din care :
- 1734 m - PEID PN 6 De 90 mm;
- 955 m - PEID PN 6 De 110 mm;
- 1159 m - PEID PN 6 De 140 mm;
- 1527 m - PEID PN 6 De 180 mm
- descrierea proceselor de producție ale proiectului propus, în funcție de specificul investiției, produse și subproduse obținute, mărimea, capacitatea;
Nu este cazul.
- materiile prime, energia și combustibilii utilizați, cu modul de asigurare a acestora;
Executia lucrarilor va implica utilizarea de materii prime specifice activitatilor de constructii: beton, agregate, ciment, otel-beton, țevi PVC și PEID etc – care vor fi furnizate de societati de profil. Combustibilul necesar utilajelor de lucru (motorina) va fi asigurat prin societati de profil (statii de combustibil), fara a necesita depozite temporare pe amplasament.
- racordarea la rețelele utilitare existente în zonă;
Stațiile de pompare de pe rețeaua de canalizare sub presiune se vor alimenta la rețeau de alimentare cu energie electrică a localității.
Descrierea proceselor de productie ale proiectului propus, în functie de specificul investitiei, produse şi subproduse obtinute, mărimea, capacitatea:
Nu este cazul.
Materiile prime, energia şi combustibilii utilizati, cu modul de asigurare a acestora:
Executia lucrarilor va implica utilizarea de materii prime specifice activitatilor de constructii: beton, agregate, ciment, otel-beton, țevi PVC și PEID etc – care vor fi furnizate de societati de profil. Combustibilul necesar utilajelor de lucru (motorina) va fi asigurat prin societati de profil (statii de combustibil), fara a necesita depozite temporare pe amplasament.
Racordarea la retelele utilitare existente în zonă:
Stațiile de pompare de pe rețeaua de canalizare sub presiune se vor alimenta la rețeau de alimentare cu energie electrică a localității.
Descrierea lucrărilor de refacere a amplasamentului în zona afectată de executia investitiei :
Activitatile de dezafectare de pe amplasamentul lucrarilor si al organizarii de santier dupa terminarea executiei sunt urmatoarele:
• Utilajele si orice echipamente mecanice se vor retrage la terminarea lucrarilor, de preferinta pe masura ce nu mai sunt utilizate, prin grija si raspunderea contractorului.
• Va fi curatat amplasamentul de resturi si pete de carburanti [daca este cazul], precum si alte resturi si materiale de constructie.
Solutiile si masurile de dezafectare nu presupun tehnologii, echipamente si conditii de protectie speciala, ci numai de tipul celor care au fost mentionate cu conditia ca ele sa fie corect realizate, controlate si receptionate in mod strict de beneficiar.
Refacerea zonelor afectate de săpătură se va realiza cu aducerea terenului la starea inițială, prin realizarea de împietruiri, umpluturi cu pământ și refacerea carosabilului cu mixturi asfaltice unde este cazul.
Căi noi de acces sau schimbări ale celor existente:
Nu este cazul.
Resursele naturale folosite în constructie şi functionare:
Se utilizează materiale uzuale pentru constructii: pietriş, nisip, etc.
Metode folosite în constructie:
Nu este cazul.
- planul de execuție, cuprinzând faza de construcție, punerea în funcțiune, exploatare, refacere și folosire ulterioară;
Se propune inceperea realizarii lucrarilor in trimestrul II al anului 2023. Durata executiei lucrarilor este de 24 luni. Planul de executie va fi intocmit de catre antreprenorul lucrarilor.
Relatia cu alte proiecte existente sau planificate:
Investitia propusa in cadrul prezentului studiu de fezabilitate vizeaza extinderea sistemului centralizat de colectare a apelor uzate menajere pentru gospodariile amplasate in satul Crampoia, pe strazile: Narcisei, Dealul Viilor, DE154, Rentei, Ghiocelului, Ograzii, Primaverii, Vladaresti, Stadionului, Bujorului, Lalelelor, Teilor, Branesei, Salcamului, Stefanesti, Aldesti, Margaritarului, Lamaitei, Olteni, Liliacului, Viilor, Mazareni, Cotorga, Zambilei, Principala, Bisericeni , Primariei, respectiv pentru gospodariile amplasate in satul Buta, pe strazile: Macului, Bujorului, Bisericii, Marului, Bungetului, Dealul Papii, Narcisei, Goranesti, Rozelor, Principala, Lacul Barbului si Scolii.
Epurarea apelor uzate menajere provenite de la gospodariile amplasate pe strazile ce constituie obiectul prezentului proiect se va face prin statia de epurare prevazuta in cadrul proiectului CL 19 Y8 EXTINDEREA FACILITATILOR DE TRATARE A APEI UZATE PENTRU AGLOMERARILE SERBANESTI - CRAMPOIA SI BALTENI-PERIETI-SCHITU, statia de epurare fiind amplasata in comuna Serbanesti. Emisarul statiei de epurare va fi paraul Dorofei Codul râului: IX.1.8, (L = 36 km, F =219 km2), afluent al raului Vedea, ce face parte din administratia bazinala Arges - Vedea.
In prezent, alimentarea cu apa a comunei Crampoia se realizeaza in sistem centralizat, existand sistem de alimentare cu apa in ambele sate.
SISTEMUL DE ALIMENTARE CU APA
Sistemul de alimentare cu apa este implementat la nivelul intregii comune si se compune din :
- Sursa de apa, constituita din trei puturi forate la adancimea de 150 [m].
- Conducta de aductiune in lungime de 820 m va transporta apa din cele trei puturi forate catre
statia de tratare si de acolo catre rezervor
- Gospodaria de apa – compusa din statie de clorinare,rezervor inmagazinare si statie de pompare
- Retele de distributie apa
- Racorduri individuale de apa
Detalii privind alternativele care au fost luate în considerare:
Scenariul 1- Realizarea retelelor de canalizare din tuburi din PVC KG tip SN8 montate ingropat.
Scenariul 2 – Realizarea retelelor de canalizare din tuburi de beton montate ingropat.
Pe baza avantajelor de ordin tehnic, precum si in urma analizei de ordin economic, rezulta ca scenariul 1, realizarea colectoarelor de canalizare din tuburi PVC KG tip SN8 este mai avantajoasa decat scenariul 2.
Pe langa avantajele evidente de ordin economic, principalele avantaje de ordin tehnic, functional si constructiv pentru conductele din PVC sunt urmatoarele:
- rezistenta mecanica buna
- manevrare si punere in opera facila
- rezistenta la actiunea agentilor chimici prezenti in apele uzate si in sol
- datorita imbinarilor etanse posibilitatea de a exista pierderi este foarte mica
- nu este atacat de rozatoare, microorganisme sau bacterii
Alte activităti care pot apărea ca urmare a proiectului (de exemplu, extragerea de agregate, asigurarea unor noi surse de apă, surse sau linii de transport al energiei, creşterea numărului de locuinte, eliminarea apelor uzate şi a deşeurilor):
Nu este cazul.
Construirea obiectivului de investitie propus nu va determina aparitia unor activitati suplimentare fata de cele mentionate anterior.
Descrierea lucrărilor de demolare necesare:
- planul de execuție a lucrărilor de demolare, de refacere și folosire ulterioară a terenului;
NU ESTE CAZUL.
- descrierea lucrărilor de refacere a amplasamentului;
NU ESTE CAZUL.
- căi noi de acces sau schimbări ale celor existente, după caz;
NU ESTE CAZUL.
- metode folosite în demolare;
NU ESTE CAZUL.
- detalii privind alternativele care au fost luate în considerare;
NU ESTE CAZUL.
- alte activități care pot apărea ca urmare a demolării (de exemplu, eliminarea deșeurilor).
NU ESTE CAZUL.
- distanța față de granițe pentru proiectele care cad sub incidența Convenției privind evaluarea impactului asupra mediului în context transfrontieră, adoptată la Espoo la 25 februarie 1991, ratificată prin Legea nr. 22/2001, cu completările ulterioare;
LUCRĂRI NECESARE ORGANIZĂRII DE ŞANTIER:
- descrierea lucrărilor necesare organizării de șantier;
Organizarea de santier cuprinde:
- cai de acces;
- unelte, scule, dispozitive, utilaje si mijloace necesare;
- sursele de energie;
- apa potabila, grup sanitar;
- grafice de executie a lucrarilor;
- organizarea spatiilor necesare depozitarii temporare a materialelor,masurile specifice pentru conservare pe timpul depozitarii si evitarii degradarilor; masuri specifice privind protectia si securitatea muncii, precum si de prevenire si stingere a incendiilor, decurgand din natura operatiilor si tehnologiilor de constructie cuprinse in documentatia de executie a obiectivului;
- masuri de protectia vecinatatilor (transmitere de vibratii si socuri putemice, degajari mari depraf, asigurarea acceselor necesare).
- localizarea organizării de șantier;
Organizarea de santier va fi in incinta Primariei Crampoia.
- descrierea impactului asupra mediului a lucrărilor organizării de șantier;
Organizarea de santier pentru lucrarile solicitate se va asigura in incinta, fara a afecta proprietatile vecine si retele edilitare existente. Antreprenorul are obligatia ca prin activitatea pe care o desfasoara pe santier sa nu afecteze cadrul natural din zona respectiva si nici vecinatatile amplasamentului. Personalul va fi instruit pentru respectarea curateniei la locul de munca si a normelor de igiena.
Organizarea de santier si managementul lucrarilor au in vedere afectarea suprafetei de teren numai in limitele arealului construit. Respectarea normelor de intretinere si reglare a parametrilor tehnici de functionare a echipamentelor utilizate limiteaza impactul acestora asupra mediului.
Materialele utilizate pentru constructia organizarii de santier sunt materiale inerte (piatra sparta, nisip, balast, panouri metalice demontabile), care nu afecteaza calitatea apei, aerului, solului si subsolului. Durata impactului este limitată, până la terminarea lucrărilor şi dezafectarea organizării de şantier, urmată de refacerea terenului la starea inițială.
- surse de poluanți și instalații pentru reținerea, evacuarea și dispersia poluanților în mediu în timpul organizării de șantier;
- manipularea/scurgerea accidentala a combustibililor;
- functionarea defectuoasa a utilajelor de constructii;
- scurgeri accidentale de ape uzate menajere;
- activitatea umana;
- deseurile municipale;
- traficul auto.
- dotări și măsuri prevăzute pentru controlul emisiilor de poluanți în mediu.
- stropirea agregatelor si a drumurilor tehnologice pentru a impiedica degajarea pulberilor;
- asigurarea utilitatilor necesare pentru desfasurarea lucrarilor in bune conditii (surse de alimentare cu apa, loc special amenajat pentru servirea mesei, facilitate igienico – sanitare, containere pentru depozitarea deseurilor, punct sanitar);
- schimburile de ulei si alimentarea cu combustibil autilajelor se vor efectua in locatii specializate pentru astfel de operatiuni;
- revizii tehnice periodice ale utilajelor, conform cartii tehnice;
- nu vor fi admise utilaje a caror stare tehnica nu corespunde normelor legale in vigoare;
- colectarea si depozitarea selectiva a deseurilor.
Lucrări de refacere a amplasamentului la finalizarea investiţiei:
- lucrările propuse pentru refacerea amplasamentului la finalizarea investiției, în caz de accidente și/sau la încetarea activității;
Pentru prevenirea, reducerea si minimizarea efectelor adverse semnificative asupra mediului, se vor efectua lucrari de nivelare a terenului (unde este cazul), iar terenul ocupat de lucrari provizorii (pentru organizare de santier) va fi curatat si adus la starea sa initiala.
La finalizarea investitiei, amplasamentul va fi refacut la starea initiala.
- aspecte referitoare la prevenirea și modul de răspuns pentru cazuri de poluări accidentale;
În faza de execuție și în faza operațională, se vor lua măsurile imediate în caz de poluare accidentală și vor fi anunțate autoritățile de mediu, respectiv: Agenția Teritorială pentru Protecția Mediului, Garda Judeteană de Mediu ăi alte autorități competente.
- aspecte referitoare la închiderea/dezafectarea/demolarea instalației;
Nu este cazul.
- prevenirea și gestionarea deșeurilor generate pe amplasament în timpul realizării proiectului/în timpul exploatării, inclusiv eliminarea:
- lista deșeurilor (clasificate și codificate în conformitate cu prevederile legislației europene și naționale privind deșeurile), cantități de deșeuri generate;
Întreţinerea utilajelor în faza de execuție a proiectului (schimburi de ulei, anvelope, baterii, diferite piese auto) se va realiza în afara perimetrului de lucru, la sediul executantului lucrarilor sau în service-uri auto, astfel că nu vor rezulta pe amplasament deșeuri de tipul baterii și acumulatori uzați, piese metalice uzate, cauciucuri uzate, ulei uzat, produse petroliere.
Deșeurile rezultate din executia lucrărilor se codifică în conformitate cu prevederile HG nr. 856/2002 astfel:
- 17 05 04 pământ şi pietre, altele decât cele specificate la 17 05 03 -2.000kg
- 17 02 03 materiale plastice – 500kg
- 17 09 04 amestecuri de deseuri de la constructii si demolari, altele decat cele specificate la 17 09 01, 17 09 02 si 17 09 03 – 1000kg.
La prezenta investitie nu vor exista deseuri care contin reziduri sau sunt contaminate cu substante periculoase.
În faza de executie, de la personalul de lucru, rezulta deseuri municipale:
- Fracție în amestec: - 20 03 01 deşeuri municipale amestecate – 200 kg;
- Fracție colectată separat: - 20 01 01 hârtie şi carton – 30 kg;
- 20 01 02 sticlă – 20 kg;
- 20 01 39 materiale plastice – 50 kg;
În faza de operare a proiectului:
Nu este cazul.
- programul de prevenire și reducere a cantităților de deșeuri generate;
Printre masurile cu caracter general care trebuie adoptate in vederea asigurarii unui management corect al deseurilor rezultate in perioada de executie si functionare a imobilelor propuse, sunt urmatoarele:
- evacuarea periodica a deseurilor pentru a evita formarea de stocuri si cresterea riscului de amestecare a diferitelor tipuri de deseuri;
- alegerea variantelor de reutilizare si reciclare a deseurilor rezultate ca prima optiune de gestionare si nu eliminarea acestora la un depozit de deseuri;
- nu se vor arunca sau depozita deseuri in locuri neamenajate;
- se va institui evident gestiunii deseurilor conform H.G. 856/2002, evidentiindu-se atat cantitatile de deseuri rezultate, cat si modul de gestionare a acestora.
- planul de gestionare a deșeurilor;
In perioada de executie, deseurile rezultate se vor colecta selectiv pe categorii si depozitate pe platforme protejate, special amenajate in zona organizarii de santier, de unde vor fi predate, in baza unor contracte de prestari – servicii, firmei de salubritate si unitatilor specializate care deservesc zona in vederea colectarii acestora.
In perioada de functionare, deseurile menajere vor fi colectate in pungi de plastic si depozitate in europubele. Deseurile reciclabile vor fi colectate selectiv si depozitate in containere speciale.
Gospodărirea substantelor şi preparatelor chimice periculoase:
- substanțele și preparatele chimice periculoase utilizate și/sau produse;
Substante sau preparate chimice periculoase nu vor fi nici utilizate si nici nu vor rezulta din activitatile derulate in perimetrul de lucru.
În faza de operare, nu este cazul.
Modul de gospodărire a substantelor şi preparatelor chimice periculoase şi asigurarea conditiilor de protectie a factorilor de mediu şi a sănătătii populatiei.
În perioada de functionare a obiectivelor proiectate, nu se utilizeaza substante si preparate chimice periculoase.
2. Amplasarea proiectului.
Amplasamentul este situat in intravilanul comunei Crampoia, judetul Olt, retelele de canalizare menajera propuse deservind gospodariile din satul Crampoia amplasate pe strazile: Narcisei, Dealul Viilor, DE154, Rentei, Ghiocelului, Ograzii, Primaverii, Vladaresti, Stadionului, Bujorului, Lalelelor, Teilor, Branesei, Salcamului, Stefanesti, Aldesti, Margaritarului, Lamaitei, Olteni, Liliacului, Viilor, Mazareni, Cotorga, Zambilei, Principala, Bisericeni, Primariei, respectiv gospodariile din satul Buta, situate pe strazile: Macului, Bujorului, Bisericii, Marului, Bungetului, Dealul Papii, Narcisei, Goranesti, Rozelor, Principala, Lacul Barbului si Scolii.
Alegerea amplasamentului a fost determinata de existenta unui drept de proprietate asupra terenului.
Distanta fată de granite pentru proiectele care cad sub incidenta Conventiei privind evaluarea impactului asupra mediului în context transfrontieră, adoptată la Espoo la 25 februarie 1991, ratificată prin Legea nr. 22/2001:
Nu este cazul, proiectul nu intra sub incidenta Conventiei privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontier, adoptata la Espoo la 25.02.1991 ratificata prin Legea nr. 22/2001.
2.2. Bogăţia, disponibilitatea, calitatea şi capacitatea de regenerare relative ale reurselor naturale: nu sunt probleme legate de calitatea si capacitatea de regenerare a resurselor naturale din zona.
2.3. capacitatea de absortie a mediului, cu atenție deosebita pentru:
a) zone umede, zone riverane, guri ale râurilor: proiectul nu se implementează in astfel de zone;
b) zone costiere şi mediul marin: nu este cazul;
c) zonele montane si forestiere: nu este cazul;
d) arii naturale protejate: terenul nu este inclus in arii naturale protejate (rezervații);
e) zone clasificate sau protejate conform legislaţiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislaţia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislaţia privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislaţiei din domeniul apelor, precum şi a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică: amplasamentul nu se afla in arie naturala protejata.
f) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute de legislaţia naţională şi la nivelul Uniunii Europene şi relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri; nu este cazul;
g) ariile dens populate: nu este cazul.
h) peisaje cu semnificație istorica, culturala si arheologica:
Lucrarile aferente proiectului nu afecteaza in niciun mod Monumente Istorice sau Situri Arheologice.
Folosintele actuale şi planificate ale terenului atât pe amplasament, cât şi pe zone adiacente acestuia:
Folosința actuală a terenurilor pe care urmează să se amplaseze lucrările este domeniul public.
Politici de zonare şi de folosire a terenului:
Conform Regulamentului Local de Urbanism, destinatia terenului este domeniu public.
Arealele sensibile:
Nu este cazul.
Detalii privind orice variantă de amplasament care a fost luată în considerare:
Alegerea amplasamentului a fost determinata de existenta unui drept de proprietate asupra terenului.
3. Tipurile şi caracteristicile impactului potenţial.
a) extinderea impactului (zona geografică, numărul populaţiei/habitatelor/speciilor afectate);
Impactul proiectului este local, se manifestă numai in amplasamentul proiectului, fără afectarea spaţiilor din vecinătate. Proiectul nu va avea un impact extins, fata de zona sa de incidenta si anume teritoriul comunei Crampoia
b) magnitudinea şi complexitatea impactului; Se estimeaza un impact redus, local, limitat la perioada de executie a lucrarilor.
c) probabilitatea impactului: In contextul respectarii masurilor prevazute pentru diminuarea impactului asupra factorilor de mediu, dar si a avizelor emise pentru prezentul proiect, se va reduce probabilitatea producerii de evenimente care sa determine un impact negative asupra factorilor de mediu.
d) durata, frecvenţa şi reversibilitatea impactului; Impactul este redus, temorar, limitat la perioada de realizare a proiectului, local, variabil si este reversibil.
- măsurile de evitare, reducere sau ameliorare a impactului semnificativ asupra mediului;
Investitia propusa nu are un impact semnificativ asupra factorilor de mediu; impactul este redus, limitat doar la perioada de executie a proiectului.
Pentru protecţia calităţii apelor
Se vor avea în vedere următoarele măsuri specifice:
În faza de execuție:
- Manipularea materialelor, a pământului şi a altor substanţe folosite se va realiza astfel încât să se evite dizolvarea şi antrenarea lor de către apele din precipitaţii; se vor lua măsuri pentru curgerea normala a apelor;
- Se vor lua toate măsurile de evitare a a poluarii apelor de suprafață prin actiuni de prevenire și combatere a poluărilor accidentale; existența dotării necesare intervenției în cazul scurgerilor de produs petrolier (materiale absorbante);
- Constructorul va fi obligat să menţină funcţionalitatea naturală a tuturor apelor din zonă și să asigure măsuri de protecţie a cursurilor de apă şi a apelor subterane din zonă;
- Alimentarea cu carburanţi şi întreţinerea utilajelor şi a mijloacelor de transport se vor face în unităţi specializate;
- Pentru colectarea apelor uzate menajere de la activităţile igienico – sanitare ale angajaţilor în perioada de execuţie a lucrărilor investiţiei se va asigura un număr de toalete ecologice corespunzător prevederilor standardelor şi normelor de proiectare, care se vor intreține periodic de către societăți specializate; se interzice răspândirea direct în cursuri de apă, a apelor uzate menajere;
- Respectarea legislației de mediu în vigoare privind depozitarea deșeurilor rezultate din activitatea desfasurată pe amplasament: sortarea, stocarea temporară separată, evacuarea periodică a deșeurilor de pe amplasament de către operatori economici autorizați.
În faza de operare:
- După finalizarea investiţiei, beneficiarul va lua măsuri privind întreţinerea corectă a constructiei.
- Deşeurile menajere produse pe amplasament sunt colectate selectiv şi sunt valorificate prin intermediul firmelor de profil.
Pentru protecţia calităţii aerului
În vederea reducerii emisiilor de agenţi poluanţi în atmosferă, în timpul implementării proiectului se vor avea în vedere următoarele măsuri specifice:
În faza de execuție :
- Utilizarea vehiculelor şi echipamentelor cu emisii reduse;
- Realizarea inspecției tehnice periodice și intreţinerea adecvată a vehiculelor şi echipamentelor, pentru evitarea de pierderi de materiale pe traseu;
- Întreţinerea platformelor de lucru prin umidificare permanentă pentru curățarea masei de aer de pulberile antrenate și limitarea ariei afectate de depunerea acestora ;
- La finalizarea lucrarilor de constructie, zonele afectate vor fi reabilitate.
În faza de operare :
- Nu este cazul.
Pentru protecţia impotriva zgomotelor si vibratiilor
Pentru diminuarea efectelor negative determinate de zgomote şi vibraţii se vor lua o serie de măsuri cum ar fi:
În faza de execuție:
- Reducerea poluării fonice prin măsuri tehnico-organizatorice cum ar fi mărimea fronturilor de lucru;
- Folosirea de utilaje moderne, silenţioase, în stare bună, cu respectarea graficului de reparaţii şi revizii tehnice;
- Respectarea programului de lucru precum şi stabilirea şi respectarea unui grafic de funcţionare a utilajelor grele producătoare de zgomot şi vibraţii, astfel încât sa fie minimizat impactul indus;
- Realizarea transportului de materiale cu viteză redusă pentru diminuarea nivelului de zgomot şi vibraţii, respectiv antrenarea pulberilor sedimentabile în atmosferă.
În faza de operare :
- Nu este cazul.
Pentru protecţia calităţii solului si subsolului
În vederea diminuării impactului asupra calităţii solului în timpul implementării proiectului se vor avea în vedere următoarele măsuri:
În faza de execuție:
- Evitarea poluării solului cu carburanţi sau uleiuri prin scurgeri accidentele din utilajele şi mijloacele de transport ;
- Suprafeţele de teren contaminate accidental cu substanţe petroliere vor fi excavate iar deseurile de produse petroliere rezultate in urma accidentelor vor fi colectate, stocate în recipienți speciali și predate unităților specializate în valorificarea/eliminarea acestora;
- Asigurarea unui management corespunzător al deşeurilor rezultate în perioada de realizare a investiţiei;
- Respectarea instrucţiunilor de lucru, a graficelor de lucrari, a traseelor şi a ocupării suprafeţelor conform prevederilor din proiect ;
- Utilizarea de mijloace auto corespunzătoare cerinţelor tehnice R.A.R.;
- Realizarea de lucrări de refacere a terenului, prin nivelare si renaturalizare.
În faza de operare :
- Nu este cazul.
Pentru protecţia florei si faunei
În faza de execuție:
- Utilizarea de tehnologii de execuție în conformitate cu legislația în vigoare;
- Aprovizionarea cu materiale de constructii în cantitățile necesare execuției lucrărilor fără formarea de stocuri;
- Realizarea lucrărilor de nivelare în vederea renaturalizării zonei;
- Respectarea programului de lucru la execuția lucrărilor și în utilizarea echipamentelor și utilajelor care produc zgomot.
În faza de operare:
- Nu este cazul.
e) natura impactului:
Data fiind frecvența si durata redusa de realizare a operatiunilor de executare a sapaturilor in front deschis precum si luând în considerare caracteristicile surselor descrise mai sus se apreciază că impactul activităților asupra calității aerului din zonele cu receptori sensibili, va fi nesemnificativ.
f) natura transfrontalieră a impactului: Nu este cazul.
Proiectul nu intra sub incidenta Legii 22/2001 pentru ratificarea Conventiei privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontiera, adoptata la Espoo la 25 februarie 1991, neregasindu-se in lista activitatilor care pot cauza un impact transfrontiera negativ semnificativ asupra mediului.
In concluzie, se poate preconiza ca impactul generat asupra factorilor de mediu de realizarea proiectului este un impact nesemnificativ, cu probabilitate si frecventa reduse, avand ca durata, perioada de realizare a investitiei.
Impactul se va manifesta pe plan strict local, fara implicatii negative semnificative la nivel regional, national sau transfrontiera.
Prevederi pentru monitorizarea mediului
Investitia nu influenteaza negativ calitatea aerului in zona.
Lucrarea respectǎ prevederile Ordonanţei de urgenţǎ 195/2005 privind protecţia mediului şi asigurǎ condiţii de siguranţǎ şi eficienţǎ în toate fazele ciclului de viaţǎ pe toatǎ perioada de existenţǎ a investiţiei.
Rezidurile si deseurile rezultate in timpul executiei lucrarilor se vor colecta in locuri special amenajate si vor fi evacuate ritmic de intreprinderile executante, pentru evitarea poluarii zonei. Poluarea acustica produsa este in limitele admise.
In conf. cu Legea 92/2021 privind gestionarea deşeurilor şi HG 856/2002, lucrarea ce se executa face parte dintre lucrarile cu impact nesemnificativ asupra mediului, drept pentru care beneficiarul si constructorul au obligatia sa respecte in totalitate acordul de mediu eliberat de autoritatile competente si in baza caruia lucrarile pot fi executate.
Dupa terminarea lucrarilor, materialele si sculele folosite se aduna si se transporta la sediul firmei constructoare, respectand conditiile autorizatiei de constructie. La alegerea traseelor si amplasamentelor instalatiilor s-au respectat distantele fata de obiectivele si gospodariile supra si subterane si alte obiective de interes public.
Materialele necesare realizarii lucrarii se vor depozita in locuri marcate, dupa terminarea lucrarii, zonele ocupate se vor elibera. Accesul utilajelor in zona se va face pe drumurile de acces din zona.
Lipsa comentariilor din partea publicului ca urmare a publicarii anuntului privind depunerea
solicitării de obţinere a acordului de mediu, anuntului privind decizia etapei de încadrare şi a afisării proiectului deciziei etapei de încadrare pe pagina de internet a APM Olt;
II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele:
- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei sălbatice, cu modificările si completările ulterioare.
III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit că nu este necesară efectuarea evaluării impactului asupra corpurilor de apă sunt următoarele: ANAR – Administrația Bazinală de Apă Olt– ARGES - VEDEA a trimis punctul de vedere cu nr. 9987/9.07.2023 înregistrat la APM Olt cu nr. 7499/4.08.2023 că pentru proiectul propus s-a emis proiectul de Aviz de gospodărire a apelor.
-nu este necesara elaborarea SEICA
corpurilor de apă sunt următoarele: ANAR a trimis adresa cu nr. 8767/23.08.2023 că a emis Avizului de gospodărire a apelor nr. 45 din 23.09.2023, înregistrată la APM Olt cu nr. 8087/24.08.2023.
Condiţiile de realizare a proiectului:
a) Respectarea proiectului care a stat la baza avizării, respectiv a memoriului prezentat în documentaţia de susţinere a solicitării. Orice modificare a acestuia, care poate avea efecte semnificative asupra mediului, se va notifica la A.P.M. Olt. Notificarea se va realiza obligatoriu înainte de modificarea proiectului.
b) Respectarea legislaţiei de mediu în vigoare. In perioada de executie a proiectului se vor lua toate masurile care se impun pentru evitarea poluarii atmosferei, solului, apelor subterane, pentru protectia tuturor factorilor de mediu si se vor lua masuri de prevenire si combatere a poluarilor accidentale.
c) Începerea lucrărilor de execuţie este permisă numai după obţinerea tuturor avizelor impuse prin Certificatul de Urbanism şi de către membrii Comisiei de Analiză Tehnică:
- ISU Olt: nu este necesara obtinerea avizului de securitate la incendiu;
- DSP Olt : - solicita depunere documentaţie .
Perimetrul afectat de lucrări poate fi susceptibil de potențial arheologic, existând posibilitatea ca în urma unor lucrări de construire, excavări, exploatări, amenajari, etc. sa fie evidențiate eventuale urme ale manifestărilor umane(descoperiri de vestigii arheologice, pentru care titularul investiției are obligația de a opri lucrările și de a informa de urgență Direcția Județeană pentru Cultură Olt, conform art. 5(10) și art. 6 din O.G. nr. 43/2000, pentru a se lua măsurile de protejare a patrimoniului arheologic evidențiat întâmplător.
d) Deşeurile rezultate, indiferent de natura lor, se vor gestiona în conformitate cu prevederile
OUG nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor, cu modificările și completările ulterioare.
e) Respectarea prevederilor legale privind limita maximă admisă a zgomotului. Activitatea se va desfăşura fără să creeze disconfort vecinătăţilor.
f) Se va reface cadrul natural afectat în timpul execuţiei lucrărilor. În cazul în care se constată o
degradare a terenului, vor fi aplicate măsuri de reconstrucţie ecologică.
g) La finalizarea lucrarilor se va notifica A.P.M. Olt pentru intocmirea procesului verbal pentru verificarea respectarii prevederilor deciziei etapei de incadrare, conform prevederilor Anexei V, art. 43, alin.(3) si (4) din din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului.
h) La finalizarea lucrărilor se va solicita revizuirea autorizaţiei de mediu în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
♦ Informarea şi participarea publicului în procedura derulată.
- publicarea anunţului privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu în ziarul Gazeta Oltului din 17.07.2023, afişare la sediul Primăriei Crâmpoia în 17.07.2023 și afişare pe pagina de internet şi la sediul A.P.M. Olt în 13.07.2023;
- publicarea anunţului privind decizia etapei de încadrare în ziarul LINIA INTAI din 18.08.2023, afişare la sediul Primăriei Crâmpoia în 18.08.2023 și afişare pe pagina de internet şi la sediul A.P.M. Olt în 18.08.2023;
- afişarea anunțului privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu, a anunţului privind decizia etapei de încadrare şi a draftului deciziei etapei de încadrare pe pagina de internet şi la sediul A.P.M. Olt;
- Documentaţia de susţinere a solicitării a fost accesibilă spre consultare de către public, pe toată durata derulării procedurii, la sediul A.P.M. Olt;
- În perioada legală privind procedura de consultare a publicului nu au fost înregistrate observaţii legate de proiect.
Răspunderea pentru corectitudinea informațiilor puse la dispoziția autorității competente pentru protecția mediului și a publicului revine în întregime titularului.
Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.
Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.
Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.
Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii.
Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.
Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.
Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.
Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
DIRECTOR EXECUTIV,
Gheorghe NEACSA
ŞEF SERVICIU A.A.A., ŞEF SERVICIU C.F.M.,
Ionel TOLOS Dorin ROGOJINARU
Întocmit, Întocmit,
Florin CĂRUNTU Mihaela DRAGĂ