Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE (proiect) Nr. 3457/22.06.2023, pentru proiectul: CONSTRUIRE CENTRU DE COLECTARE PRI APORT VOLUNTAR IN COMUNA MOVILENI, propus a fi amplasat în Movileni, T16, P52, judeţul Olt. Titular: COMUNA MOVILENI

  Agenţia pentru Protecţia Mediului Olt anunţă publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare: nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate, în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, pentru proiectul: CONSTRUIRE CENTRU DE COLECTARE PRI APORT VOLUNTAR IN COMUNA MOVILENI, propus a fi amplasat în Movileni, T16, P52, judeţul Olt

Titular: COMUNA MOVILENI

Proiectul deciziei de încadrare şi motivele care o fundamentează pot fi consultate la sediul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Olt din Slatina, str. Ion Moroşanu, nr. 3, judeţul Olt, în zilele de luni - vineri, între orele 900-1400, precum şi la următoarea adresa de internet http://apmot.anpm.ro   

Publicul interesat poate înainta comentarii/observaţii la proiectul deciziei de încadrare în termen de 10  zile de la data afişării anunţului.

                                                                             

Data afişării anunţului: 23.06.2023

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE (proiect)
Nr. 3457 din 22.06.2023

   Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de COMUNA MOVILENI, str. Principala, nr. 176, judetul Olt,  înregistrată la A.P.M. Olt cu nr. 3457 din 04.04.2023, în baza Legii nr. 292/2018  privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, si a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernulunr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei sălbatice, aprobata cu modificări si completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările si completările ulterioare,  Agenţia pentru Protecţia Mediului Olt decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 22.06.2023, că proiectul .CENTRU DE COLECTARE PRIN APORT VOLUNTAR IN COMUNA MOVILENI”, propus a fi amplasat în Movileni, T16, P52, județul Olt, nu se supune evaluării impactului asupra mediului.

Justificarea prezentei decizii:

            I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit neefectuarea evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

- proiectul se încadrează în prevederile 292/2018, anexa 2, la pct. 10, lit. b);

- prin aplicarea criteriilor din anexa 3 a Legii nr 292/2018, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului

a) dimensiunea şi concepţia întregului proiect

Pentru realizarea investiției sunt necesare lucrări de terasare și compactare prin umplere sau săpături ale terenului natural pentru pregătirea zonelor de fundare platformei. Intervențiile asupra terenului sunt minimale

Pe terenul descris mai sus se vor executa următoarele lucrări:

•Platformă carosabilă pentru amplasarea containerelor de tip ab-roll pentru deșeuri și circulația autoturismelor cetățenilor care aduc deșeuri, respectiv a camioanelor (cap-tractor) care aduc/ridică  containerele;

•Platformă betonată pentru amplasarea containerelor de tip baracă;

•Rigolă pentru colectarea apelor pluviale + separator de hidro-carburi + bazin tampon (care poate funcționa ca bazin vidanjabil pană la efectuarea racordului la canalizare);

•Zonă verde cu gazon și plantație perimetrală de protecție;

•Copertină pe structură metalică ușoară (conform proiect de rezistență) pentru protecția containerelor deschise;

•Împrejmuire a amplasamentului cu gard din panouri bordurate prinse pe stâlpi rectangulari din oțel, cu poartă de acces culisantă – acționare manuală

•În zona de acces principal se va monta un cântar carosabil pentru camioane (cap-tractor).

Pe lângă lucrările de amenajare descrise mai sus, platforma va fi prevăzută cu următoarele dotări:

•Container de tip baracă pentru administrație – supraveghere, prevăzut cu un mic depozit de scule și două grupuri sanitare, unul pentru angajatul platformei, altul pentru cetățenii care aduc deșeuri;

•Container de tip baracă, frigorific, pentru cadavre de animale mici de casă (pisici, câini, păsări);

•Un container de tip baracă pentru colectarea de deșeuri periculoase (vopsele, bidoane de vopsele sau diluanți, medicamente expirate, baterii)

•Trei containere prevăzute cu presă pentru colectarea deșeurilor de hârtie/carton, plastic, respectiv textile;

•Trei containere închise și acoperite de tip walk-in, pentru colectarea deșeurilor electrice/electronice, a celor de uz casnic (electrice mari – frigidere, televizoare, etc.) și a celor de mobilier din lemn;

•Două containere de tip SKIP deschise, pentru deșeuri de sticlă – geam, respectiv sticle/borcane/recipiente;

•Trei containere deschise, înalte, de tip ab-roll pentru anvelope, deșeuri metalice, deșeuri de curte/grădină (crengi, frunze, etc);

•Trei containere deschise, joase, de tip ab-roll pentru deșeuri din construcții, moloz;

•Separator de hidrocarburi pentru toată platforma carosabilă;

•Două scări mobile metalice (oțel zincat) pentru descărcarea deșeurilor în containerele deschise înalte;

•Stâlpi de iluminat și camere supraveghere (8 bucăți).

  • Soluția adoptată este dată de circulația perimetrală care deservește mașinile de mici tonaj care aduc deșeurile în acest centru de aport, conform regulamentului acestuia;
  • Ulterior acestor activități containerele sunt ridicate de către automobile speciale care dispun de ridicarea acestor containere ab-roll și vor fi transportate în altă locație unde vor începe procesul de reciclare. Capul tractor pentru transport are acces pe zona centrală unde poate face manevrele necesare pentru intrare și ieșire + încărcare;
  • Zona va fi monitorizată din cabina de pază. Cabina va avea vizibilitate către cantarul auto pentru a putea respecta regulamentul interior și reglementările de tonaj existente.
Tehnologic și constructiv tehnic:

Este propusă o platformă betonată pe care se vor amplasa containere metalice de transport și containere prefabricate frigorifice sau amenajate cu spații și dependințe (wc). Totodată este propusă o acoperire metalică cu fundații izolate din beton armat și învelitoare din tablă.

Funcțiunea imobilului propus este: Centru de colectare deșeuri

Circulația se va realiza perimetral – aportul de deșeuri se va face din mașină în containerului desemnat în funcție de tipul de deșeu. Ulterior, acestea vor fi scoase cu ajutorul unui automobil și transportate la un centru de reciclare;

 

TIPOLOGIE

TEHNOLOGIE

STRUCTURĂ

Dala auto + Structură metalică stâlpi și grinzi;

INFRASTRUCTURĂ  FUNDAȚII

Fundații izolate din beton armat – radier general;

COMPARTIMENTĂRI  PEREȚI INTERIORI

Nu este cazul; Pentru containerul depozitare + cabina de pază + toalete, acesta va respecta normele în vigoare și va fi garantat de către producător;

PEREȚI EXTERIORI

Nu este cazul; Pentru containerul depozitare + cabina de pază + toalete, acesta va respecta normele în vigoare și va fi garantat de către producător;

PARDOSELI INTERIOARE

Nu este cazul; Pentru containerul depozitare + cabina de pază + toalete, acesta va respecta normele în vigoare și va fi garantat de către producător;

PARDOSELI EXTERIOARE

Dala auto va fi finisată cu beton de uzură;

TÂMPLĂRIE

Nu este cazul; Pentru containerul depozitare + cabina de pază + toalete, acesta va respecta normele în vigoare și va fi garantat de către producător;

TERMOSISTEM

Nu este cazul; Pentru containerul depozitare + cabina de pază + toalete, acesta va respecta normele în vigoare și va fi garantat de către producător;

ÎNVELITOARE

Tablă ondulată pentru acoperirea containerelor deschise;  

INSTALAȚII ELECTRICE

Racord la rețea;

INSTALAȚII TERMICE

Nu este cazul; Pentru containerul depozitare + cabina de pază + toalete, acesta va respecta normele în vigoare și va fi garantat de către producător;

INSTALAȚII SANITARE

Racord la rețea + bazin vidanjabil; Pentru containerul depozitare + cabina de pază + toalete, acesta va respecta normele în vigoare și va fi garantat de către producător.

 


În etapa de operare (exploatare și întreținere) se vor colecta următoarele tipuri de deșeuri:

  • Alimentarea cu apă

Apa necesară va fi asigurată prin racord la reţeaua existentă,

  •  

Apele uzate menajere vor fi evacuate in bazin betonat vidanjabil

Alimentarea cu energie electrică

Alimentarea cu energie electrică se va face, prin racorduri din reţelele existente

Imobilul se va racorda la rețeaua publică de energie electrică , apă și canalizare, pe baza unui proiect de racordare după obținerea avizelor și acordurilor solicitate de certificatul de urbanism și după obținerea autorizației de branșare. În situația în care la finalizarea lucrărilor nu este posibilă racordarea imobilului la rețeaua de canalizare rezervorul tampon va fi folosit ca bazin vidanjabil.

b) cumularea cu alte proiecte existente şi/sau aprobate :

Nu sunt planificate alte proiecte care sa relaționeze cu obiectivul prezentului proiect.

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei şi a biodiversităţii:

În faza de funcționare și pe baza unui proiect de racordare se vor realiza branșamentele definitive la următoarele utilități:

  • apa;
  • canalizare;
  • energie electrica;

d) cantitatea şi tipurile de deşeuri generate/gestionate:

Gestionarea deșeurilor va urmări reducerea continuă a acestora, colectarea corespunzătoare, valorificarea și preluarea acestora de către operatori de salubritate autorizați în vederea valorificării și/sau eliminării acestora.

În faza de execuție se vor lua următoarele măsuri pentru gestionarea deșeurilor:

Deșeurile menajere rezultate în amplasament de la personalul de execuție (hârtie, pungi, folii de plastic, resturi alimentare) vor fi depozitate în containere la locurile de muncă (circa 0,3 kg/om/zi). Aceste deșeuri se vor elimina periodic prin grija executanților, la firme specializate pentru revalorificarea după caz a acestora sau la un depozit ecologic de deșeuri situat în zonele fronturilor de lucru. Deșeurile reciclabile și cele de ambalaje vor fi colectate selectiv și valorificate conform legislației în vigoare. Antreprenorul general al lucrărilor va trebui să încheie contracte cu operatorii de salubritate locali în vederea depozitării lor;

  • Colectarea și depozitarea separată a deșeurilor generate în vederea valorificării, astfel resturile de lemn, resturile metalice etc se vor putea valorifica de către societățile autorizate în acest sens;
  • Verificarea periodică a etanșeității containerelor pentru colectarea deșeurilor generate;
  • Interzicerea incinerării locale a oricăror tipuri de deșeuri generate.

e) poluarea şi alte efecte negative: nu este cazul.

f) riscurile de accidente majore şi/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform informaţiilor ştiinţifice: redus, in conditiile respectarii normelor de protectie a muncii specific.

g) riscurile pentru sănătatea umană:

 

2. Amplasarea proiectului

a) utilizarea actuală şi aprobată a terenurilor;

Terenul se află în zona nordică a localității Movileni pe care beneficiarul dorește construirea unui centru de aport voluntar prin realizarea unei platforme pentru amplasarea de containere în vederea colectării selective a deșeurilor

Terenul în suprafața de 34.200 mp. este proprietatea Comunei Movileni în baza H.C.L. nr. 24, din 30/06/2007, Sentința Civilă nr. 2229/03.03.2014, Dosar nr. 6548/311/2011.

Regimul economic: Terenul cu destinația curți construcții intravilan în suprafață de 34.200 m.p. este situat în Comuna Movileni, Sat Movileni, Tarlaua 16, Parcela 52, nr. cad. 419, iar destinația construcțiilor propuse este de construcție anexă, ce va avea funcțiunea de CENTRU DE COLECTARE;

Regimul tehnic: Pe terenul respectiv se va amenaja o platformă betonată pentru contai

b) bogăţia, disponibilitatea, calitatea şi capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale, inclusiv solul, terenurile, apa şi biodiversitatea, din zonă şi din subteranul acesteia: nu este cazul.

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se o atenţie specială următoarelor zone:

    1. zone umede, zone riverane, guri ale râurilor: nu este cazul;

    2. zone costiere şi mediul marin: nu este cazul;

    3. zonele montane şi forestiere: nu este cazul;

    4. arii naturale protejate de interes naţional, comunitar, international:

    5. zone clasificate sau protejate conform legislaţiei în vigoare : nu este cazul;    

    6. zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului   

       prevăzute de legislaţia naţională şi la nivelul Uniunii Europene şi relevante pentru proiect sau în  

       care se consideră că există astfel de cazuri: nu este  cazul;        

    7. zonele cu o densitate mare a populaţiei: nu este cazul;                                    

   8. peisaje şi situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic:  nu este cazul.

3. Tipurile şi caracteristicile impactului potenţial

a) importanţa şi extinderea spaţială a impactului - zona geografică şi dimensiunea populaţiei care poate fi afectată:;

Zona de intervenție – teren intravilan – neproductiv, investiția propusă va avea un impact negativ  nesemnificativ pentru mediu

b) natura impactului

Calitatea apei:

Principalele surse de ape uzate generate în perioada de construcție sunt:

  • activitatea de construcție: scurgeri accidentale de produse petroliere de la vehiculele care transportă materiale;
  • depozitări necontrolate ale deșeurilor de construcție - inerte;
  • deșeuri menajere și ape uzate provenite de la personal.
·apele meteorice căzute pe platformele de lucru ale organizării de șantier;

Pentru filtrarea apelor pluviale din zona parcării auto de pe platforma betonată se va prevede un separator de hidrocarburi care va filtra apele preluate de rigole.

- stațiile şi instalațiile de epurare sau de preepurare a apelor uzate prevăzute.

Vor fi amenajate dale auto și pietonale pe care se vor amplasa containere etanșe. În cazul unui accident sau a unei defecțiunii acestea se vor curăța, iar resturile rămase în urma activității de curățare vor fi decantate în separatorul de hidrocarburi.

Calitatea aerului:

În perioada de construcție sursele de emisie a poluanților atmosferici specifice proiectului studiat sunt surse la sol, deschise (cele care implică manevrarea materialelor de construcții și prelucrarea solului) și mobile (trafic, utilaje și autocamioane – emisii de poluanți și zgomot). Toate aceste categorii de surse sunt nedirijate, fiind considerate surse de suprafață.

O proporție însemnată a acestor lucrări include operații care se constituie în surse de emisie a prafului. Este vorba despre operațiile aferente manevrării pământului, materialelor balastoase, a cimentului şi a celorlalte materiale. Acestea sunt:

  • Săpături, incluzând:
  • Excavarea și strângerea nisipului și balastului în grămezi;
  • Încărcarea pământului în basculante.
  • Umpluturi, care includ procese ca:
  • descărcarea materialului (nisip, balast) din basculante;
  • împrăștierea materialului;
  • compactarea materialului.
  • Infrastructura - lucrări suplimentare.

Degajările de praf în atmosferă variază adesea substanțial de la o zi la alta, depinzând de nivelul activității, de specificul operațiilor și de condițiile meteorologice.

O sursă de praf suplimentară este reprezentată de eroziunea vântului, fenomen care însoțește lucrările de construcție. Fenomenul apare datorită existenței, pentru un anumit interval de timp, a suprafețelor de teren neacoperite expuse acțiunii vântului.Alături de aceste surse de impurificare a atmosferei, în aria de desfășurare a lucrărilor există a doua categorie de surse, și anume utilajele cu ajutorul cărora se efectuează lucrările: buldozere, sisteme de transport.Particulele rezultate din gazele de eșapament de la utilaje se încadrează, în marea lor majoritate, în categoria particulelor respirabile.

Modul de lucru se va stabili pe baza posibilităților de manipulare și transport, așa încât, impactul asupra amplasamentului să fie minim. Se recomandă ca transportul materialelor și elementelor rezultate din lucrările executate la depozite sau obiective prestabilite să se facă în mod uniform pe toata durata procesului pentru evitarea aglomerării și a ocupării nejustificate a spațiilor. Se estimează ca impactul va fi strict local și de nivel redus.

Pe perioada de exploatare a imobilului, prin funcțiunile propuse în cadrul acestuia, nu se va produce un impact asupra factorului de mediu aer.

Se vor lua o serie de măsuri pentru prevenirea poluării aerului pe perioada de realizare a proiectului:

  • folosirea de utilaje de construcție moderne, dotate cu motoare ale căror emisii să respecte legislația în vigoare;
  • reducerea vitezei de circulație pe drumurile publice a vehiculelor grele pentru transportul materialelor;
  • diminuarea la minimum a înălțimii de descărcare a materialelor care pot genera emisii de particule;
  • utilizarea de betoane preparate în stații specializate, evitându-se utilizarea de materiale de construcție pulverulente în amplasament;
  • oprirea motoarelor utilajelor în perioadele în care nu sunt implicate în activitate;
  • oprirea motoarelor vehiculelor în intervalele de timp în care se realizează descărcarea materialelor;
  • interzicerea accesului utilajelor mobile sau a vehiculelor aferente șantierului în zonele din vecinătate;
  • interzicerea efectuării reparațiilor utilajelor și schimbarea uleiurilor în amplasament;

 Pe perioada de exploatare a construcției, principala sursă de emisii în aer va fi traficul auto generat de motoarele autovehiculelor care vor fi oprite în perioadele în care nu sunt implicate în activitate.

Protecția împotriva zgomotului și vibrațiilor:

Pe amplasamentul studiat sursele principale de zgomot sunt asociate activităților desfășurate pe amplasamentul acesteia și transportului rutier de incintă.

În timpul construcției sursele de zgomot sunt reprezentate de activitățile specifice realizării proiectului.

Utilajele de șantier produc zgomot. Nivelul de zgomot este variabil, în jurul valorii de până la 90 db (A), valorile mai mari fiind la excavatoare, buldozere, finisoare, vole și autogredere.

Pentru utilajele folosite în construcții puterile acustice asociate sunt:

  • buldozer – cca. 80- 115 dB (A);
  • încărcătoare Wolla – cca. 80-112 dB (A);
  • excavatoare – cca. 80-117dB (A);
  • compactoare – cca. 105 dB (A);
  • basculante – cca. 80- 107 dB (A).

Nivelul echivalent de zgomot la transport este determinat de volumul traficului pe șantier, structura fluxului de vehicule, condițiile meteorologice, etc. Autobasculantele care deservesc șantierul pot genera niveluri echivalente de zgomot pentru perioada de referință de 24 ore, de cca. 50 dB (A).

Se va respecta STAS-ul nr. 10009- 2017 (Acustica urbană) care admite un nivel de zgomot între 60 db (A) - pt. străzi de categoria IV- şi de 75- 85 db (A) - pentru străzi de categoria I.

În timpul funcționării nivelul de zgomot este variabil și variază în funcție de numărul de mașini care vor folosi parcarea amenajată în incintă dar și de echipamentele utilizate pentru climatizarea și tratarea aerului interior. Toate echipamentele folosite  vor respecta legislația în vigoare privind poluarea fonică.

amenajările și dotările pentru protecția împotriva zgomotului și vibrațiilor.

Pe perioada de funcționare a organizării de șantier, constructorul va elabora un program de monitorizare a calității factorilor de mediu, cu accent pe calitatea apelor evacuate, a emisiilor în atmosferă și a zgomotului. Aceste determinări vor fi realizate de laboratoare acreditate. Determinările se vor efectua trimestrial. Toate echipamentele utilizate în perioada de construire vor respecta nivelul de puterea acustică impus de H.G. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirii.

Având în vedere specificul activității și perioada de execuție, menționăm că utilajele și echipamentele folosite vor avea niveluri de zgomot reduse, puterile acustice ale acestor fiind reduse, în conformitate cu legislația în vigoare.

 Pentru a nu fi depășite valorile limită la expunere a angajaților la zgomot se recomandă:

  • alegerea unor echipamente de muncă adecvate, care să emită, ținând seama de natura activității desfășurate, cel mai mic nivel de zgomot posibil, inclusiv posibilitatea de a pune la dispoziția lucrătorilor echipamente care respectă cerințele legale al căror obiectiv sau efect este de a limita expunerea la zgomot;
  • informarea și formarea adecvată a lucrătorilor privind utilizarea corectă a echipamentelor de muncă, în scopul reducerii la minimum a expunerii acestora la zgomot;
  • programe adecvate de întreținere a echipamentelor de muncă, a locului de muncă și a sistemelor de la locul de muncă;
  • organizarea muncii astfel încât să se reducă zgomotul prin limitarea duratei și intensității expunerii și stabilirea unor pauze suficiente de odihnă în timpul programului de lucru.

Protecția solului și a subsolului:

sursele de poluanți pentru sol, subsol, ape freatice și de adâncime;

Potențialele surse de poluare a solului, subsolului și a apelor freatice sunt reprezentate de:

  • Sursele de suprafață – reprezentate de utilajele folosite la execuția lucrărilor, existând riscul pierderilor accidentale de ulei sau combustibili, ca urmare a unor defecțiuni tehnice;
  • Surse punctiforme – reprezentate de organizarea de șantier (manipularea unor materiale potențial poluatoare pentru sol, deșeuri, ape uzate etc. )

În perioada de exploatare nu se estimează un impact asupra factorului de mediu sol/subsol, având în vedere funcțiunile propuse precum și soluțiile tehnice adoptate pentru evacuarea apelor menajere, și a deșeurilor de pe amplasament.

lucrările și dotările pentru protecția solului și a subsolului.

În perioada de execuție, se vor lua următoarele măsuri:

  • depozitarea temporară a pământului excavat este recomandat a se face pe suprafețe cât mai reduse;
  • gospodărirea carburanților, se va face conform normativelor în vigoare;
  • întreruperea lucrului în perioade cu vânt puternic și folosirea sistemelor de stropire cu apă;
  • prevederea de spații special amenajate, dotate cu pubele pentru colectarea deșeurilor menajere rezultate de la personalul de execuție şi eliminarea periodică a acestor deșeuri printr-un operator autorizat;
  • prevederea de toalete ecologice pentru personalul de execuție;
  • interzicerea eliminării necontrolate a deșeurilor în zonele din vecinătate;
  • interzicerea accesului utilajelor mobile sau a vehiculelor aferente șantierului în zonele din vecinătate;
  • interzicerea efectuării reparațiilor utilajelor și schimbarea uleiurilor în amplasament;
  • delimitarea spațiilor în care se vor executa lucrările de construcție pentru a se evita afectarea unor perimetre suplimentare celor destinate construirii;
  • remedierea imediată a perimetrelor cu sol contaminat ca urmare a eventualelor pierderi accidentale de produse petroliere și eliminarea solului contaminat prin operatori autorizați;

În cazul respectării tehnologiilor de execuție a lucrărilor factorii „sol” și „subsol” nu va fi afectați de poluare. Ca urmare a soluțiilor tehnice prevăzute, privind evacuarea apelor menajere și pluviale, se apreciază că nu vor fi poluări ale factorilor de mediu care să afecteze solul și subsolul zonei, astfel nu se estimează un impact asupra solului și subsolului cauzat de lucrările propuse.

Prin profilul și caracterul activităților din perioada de exploatare a proiectului, eventualele interacțiuni asupra solului ar fi datorate unor situații anormale cu consecințe în poluarea solului, însă, această variantă este puțin probabilă din următoarele considerente:

  • Proiectul prevede protejarea solului în zona parcării, prin realizarea unor platforme betonate;
  • Pe perioada de operare, gestionarea deșeurilor asimilabile celor municipale și industriale se va realiza conform reglementărilor în vigoare, prin implementarea unor proceduri riguroase de management al deșeurilor;
  • Scurgerile accidentale de pe platforma betonată (parcare) vor fi preluate printr-un separator de hidrocarburi. Acesta va filtra apa preluată de rigole de pe platforma betonată.

Ecosisteme terestre și acvatice:

În perioada de execuție, cât și în faza de funcționare se apreciază că nu este necesar să se prevadă lucrări pentru protecția florei și faunei, impactul asupra lor  fiind nesemnificativ. Se va realiza un spațiu verde perimetral pentru protejarea și racordarea la mediul înconjurător.

Așezările  umane și a altor obiective de interes public:

În perioada de execuție, șantierul va fi marcat corespunzător cu măsuri de limitare a prafului;

Patrimoniului istoric și cultural - fără impact, în zonă nu există obiective ale patrimoniului istoric și cultural; perimetrele afectate de lucrări pot fi susceptibile de potențial arheologic, existând posibilitatea ca in urma unor lucrări de construire, excavări, exploatări, amenajări, etc, sa fie evidențiate eventuale urme ale manifestărilor umane (descoperiri de vestigii arheologice), pentru care titularul investiției are obligația de a opri lucrările si de a informa de urgenta Direcția Județeana pentru Cultura Olt conform art. 5 (10) si art. 6 din O.G. 43/2000 pentru a se lua masurile de protejare a patrimoniului cultural național.

c) natura transfrontalieră a impactului: nu este cazul, deoarece lucrarile propuse prin proiect nu au efecte transfrontaliere;

d) intensitatea şi complexitatea impactului:

e) probabilitatea impactului:

Prin respectarea măsurilor prevăzute prin proiect pentru diminuarea impactului asupra factorilor de mediu, dar şi a condiţiilor impuse prin acordurilor/avizele emise pentru prezentul proiect se va reduce probabilitatea apariţiei/extinderii potenţialelor impacturi negative asupra factorilor de mediu.

Pe perioada executării lucrărilor, impactul asupra factorilor de mediu este limitat la zonele unde se realizează lucrările aferente prezentei investiţii.

Pe perioada exploatării, prin măsurile adoptate şi regulamentele de exploatare, care se vor aplica în conformitate cu legislaţia în vigoare, se va reduce la minim probabilitatea producerii de evenimente care să determine un impact negativ asupra factorilor de mediu.

f) debutul, durata, frecvenţa şi reversibilitatea preconizate ale impactului:

Pe perioada executării lucrărilor de executie aferente Centrului de Aport Voluntar, impactul negativ asupra factorilor de mediu este temporar, limitat la perioada de execuţie şi reversibil (după readucerea amplasamentului la starea iniţială, factorii de mediu nu mai sunt influenţaţi). Impactul va avea o frecvenţă variabilă, în funcţie de calendarul de derulare şi de tipul lucrărilor executate. Pe perioada exploatării investiţiei, impactul potenţial este considerat nesemnificativ.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente şi/sau aprobate: nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: nu este cazul.

 

 

II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit ca nu este necesara efectuarea evaluării adecvate:

  • Amplasamentul propus nu intra sub incidenta art. 28 din OUG nr. 57/2007 privind regimul

ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei sălbatice, cu modificările si completările ulterioare.

 

III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit ca nu este necesara efectuarea evaluării impactului asupra corpurilor de apa.

Proiectul  nu intra sub incidenta prevederilor art.48 si 54 din Legea Apelor nr. 107/1996, cu modificarile si completările ulterioare.

 

Prezenta decizie de încadrare se emite cu respectarea următoarelor condiţii:

  • Respectarea documentației tehnice, a normativelor si prescripțiilor specifice care a stat la baza deciziei etapei de încadrare. Orice modificare, care poate avea efecte semnificative asupra mediului, se va notifica la A.P.M. Olt. Notificarea se va realiza obligatoriu înainte de modificarea proiectului;
  • Respectarea legislaţiei de mediu în vigoare.
  • Organizarea de șantier se va realiza fara a afecta vecinatatile.
  • Materialele necesare pe parcursul executiei lucrarilor vor fi depozitate numai in locuri special amenajate, astfel incat sa se asigure protectia factorilor de mediu.
  • In perioada de executie a proiectului se vor lua toate masurile care se impun pentru evitarea poluarii atmosferei, solului, apelor subterane, pentru protectia tuturor factorilor de mediu si se vor lua masuri de prevenire si combatere a poluarilor accidentale.
  • Începerea lucrărilor de execuţie este permisă numai după obţinerea  tuturor avizelor impuse prin  Certificatul de Urbanism şi de către membrii Comisiei de Analiză Tehnică.
  • Deşeurile rezultate, indiferent de natura lor, se vor gestiona în conformitate cu prevederile  OUG nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor.
  • Se va reface cadrul natural afectat în timpul execuţiei lucrărilor.  In cazul în care se constată o degradare a terenului, vor fi aplicate masuri de reconstrucţie ecologică.
  • La finalizarea proiectului, titularul are obligaţia de a înştiinţa autoritatea de mediu în vederea  efectuării unui control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei  de încadrare.  Procesul-verbal de constatare întocmit în această etapă se anexează şi face  parte  integrantă din procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor.
  • Titularul are obligaţia ca după finalizarea lucrărilor prevăzute în proiect, să solicite  obtinerea  autorizaţiei de mediu conform Ordinului nr. 1798/2007.

 

Informaţii cu privire la procesul de participare a publicului în procedura derulată:

- pe parcursul derulării procedurii, informarea publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei s-a realizat astfel:

1. anunţ pe site-ul propriu a A.P.M. Oltla depunerea solicitării în data de 23.05.2023, titular prin publicare în Ziarul de Olt din data de 07.06.2023, afişare la primăria Movileni in data de 07.06.2023

2. anunţ pe site-ul propriu a A.P.M. Oltprivind decizia etapei de încadrareîn data ...................; titular prin publicare în ziarul Gazeta de Olt din data 22.06.2023, afişare la primăria Movileni in data de 22.06.2023;

3. Documentaţia de susţinere a solicitării a fost accesibilă spre consultare de către public, pe toată durata derulării procedurii, la sediul A.P.M. Olt;

       

               Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica APM Olt.

               Răspunderea pentru corectitudinea informațiilor puse la dispoziția autorității competente pentru protecția mediului și a publicului revine în întregime titularului activității.

 

  • Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
  • Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.
  • Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.
  • Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr.292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.
  • Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.
  • Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

 Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

                                                         

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Dorel  ŞTEOMLEGA                                                                 

ŞEF SERVICIU A.A.A.,                                                 ŞEF SERVICIU C.F.M.,    

Ionel TOLOS                                                                     Dorin ROGOJINARU

                         

Întocmit,                                                                                      Întocmit,

   Anca Truta                                                                               Ion CROITORU