Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE (proiect) Nr. 4832/05.07.2023, S.C. AGRO ROBAN ROXET FARM S.R.L., cu sediul in comuna Redea, sat Redea, str. Rapsodiei, nr. 1, județul Olt, pentru proiectul: CONSTRUIRE HALA DE PRODUCTIE BRICHETE DIN PAIE COMUNA OSICA DE SUS, T50, P.26/1 SI P.26/2, JUDETUL OLT, propus a fi amplasat în comuna Osica de Sus, sat Osica de Sus, T50, P26/1, P26/2, județul Olt.

Agenţia pentru Protecţia Mediului Olt anunţă publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare: nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate, în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, pentru proiectul: CONSTRUIRE HALA DE PRODUCTIE BRICHETE DIN PAIE COMUNA OSICA DE SUS, T50, P.26/1 SI P.26/2, JUDETUL OLT,  propus a fi amplasat în comuna Osica de Sus, sat Osica de Sus, T50, P26/1, P26/2,  județul Olt.

Titular: S.C. AGRO ROBAN ROXET FARM S.R.L.

Proiectul deciziei de încadrare şi motivele care o fundamentează pot fi consultate la sediul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Olt din Slatina, str. Ion Moroşanu, nr. 3, judeţul Olt, în zilele de luni - vineri, între orele 900- 1400, precum şi la următoarea adresa de internet http://apmot.anpm.ro   

Publicul interesat poate înainta comentarii/observaţii la proiectul deciziei de încadrare în termen de 10  zile de la data afişării anunţului.

                                                                            

Data afişării anunţului: 18.07.2023

  DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE (proiect)
Nr. 4832 din  05.07.2023

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de S.C. AGRO ROBAN ROXET FARM S.R.L.., cu sediul in comuna Redea, sat Redea, str. Rapsodiei, nr. 1, județul Olt, înregistrată la A.P.M. Olt cu nr. 4832 din 16.05.2023, în baza Legii nr. 292/2018  privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, si a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernulunr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei sălbatice, aprobata cu modificări si completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările si completările ulterioare,

Agenţia pentru Protecţia Mediului Olt decide,

ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 14.07.2023, că proiectul „CONSTRUIRE HALA DE PRODUCTIE BRICHETE DIN PAIE COMUNA OSICA DE SUS, T50, P.26/1 SI P.26/2, JUDETUL OLT”, propus a fi amplasat în comuna Osica de Sus, sat Osica de Sus, T50, P26/1, P26/2,  județul Olt, nu se supune evaluării impactului asupra mediului.

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit neefectuarea evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

- proiectul se încadrează în prevederile Legii 292/2018, anexa 2, la pct. 10, lit. a);

- prin aplicarea criteriilor din anexa 3 a Legii nr 292/2018, s-au constatat următoarele:

 

1. Caracteristicile proiectului

a) dimensiunea şi concepţia întregului proiect

Terenul investiției ce urmeaza a se construi este situat in comuna Osica de Sus, sat Osica de Sus, str . DJ 643 T. 50. P. 26/1.P. 26/2. Perpendicular pe DJ. 643 , Km 2 + 300 si este amplasat la NORD la o distanta de 35,00 m fata de limita de proprietate , la EST se invecineaza cu NR. CAD.55885 teren extravilan la o distanta de 12,50 m fata de limita de proprietate , la VEST se invecineaza cu NR. CAD. 55883 teren extravilan la o distanta de 1,50 m fata de limita de proprietate. Suprafața ocupată din zona drumului județean DJ 643 este de 76,20 mp folosind ca acces incinta.

Construire HALA DE PRODUCȚIE BRICHETE DIN PAIE

Hala CORP CI ce se va construi are un sistem constructiv realizat din stâlpi HEA 220 cu contravantuiri din țeava rectangulara 60/40/2 mm cu pereți exteriori din fasii sandwich de 3cm profile pentru acoperiș din IPE 220, profile țeava rectangulara 60/40/2 mm si acoperita cu fasii sandwich de 3cm grosime a fixata pe țeava rectangulara si stâlpi din HEA 220..Stâlpii din profil HEA 220 au fundații izolate conform detaliilor de fundație din prezenta documentație .

 Accesul in interiorul halei se va executa prin căpătul de sud al halei pe ușii culisante pe role avand dimensiunea de 2/3,00 /4,00m inaltime si pe latura de EST a acesteia pe o usa de 4, 00/4,90 m.

INVELITOAREA:este realizata in sistem grinzi IP , pane din țeava rectangulara 60/40/2 mm invelitoare fasii sandwich de 3 cm grosime in doua pante prevăzute cujghiaburi si burlane pentru scurgerea apelor pluviale.

Clădirea este prevăzută cu contra vantuiri laterale avand dimensiunea de 60/40/2 mm așezate pe ambele parti ale halei conform planșei.

Situația propusa

Terenul investiției ce urmeaza a se construi este situat in COMUNA . OSICA DE SUS. SAT. OSICA DE SUS . STR .DRUM DJ 643 T. 50. P. 26/1.P. 26/2. Perpendicular pe DJ. 643 , Km 2 + 300 si este amplasat la NORD la o distanta de 35,00 m fata de limita de proprietate , la EST se invecineaza cu NR. CAD.55885 teren extravilan la o distanta de 12,50 m fata de limita de proprietate , la VEST se invecineaza cu NR. CAD. 55883 teren extravilan la o distanta de 1,50 m fata de limita de proprietate

DATE CONSTRUCTIVE:

Hala CORP CI ce se va construi are un sistem constructiv realizat din stâlpi HEA 220 cu contravantuiri din țeava rectangulara 60/40/2 mm cu pereți exteriori din fasii sandwich de 3cm profile pentru acoperiș din IPE 220, profile țeava rectangulara 60/40/2 mm si acoperita cu fasii sandwich de 3cm grosime a fixata pe țeava rectangulara si stâlpi din HEA 220. Stâlpii din profil HEA 220 au fundații izolate conform detaliilor de fundație din prezenta documentație .Toată activitatea de producere peleți se va desfășura strict în interiorul halei.

Elementele specifice caracteristice proiectului propus:

  • Investiția se va amplasa in COMUNA. OSICA DE SUS. SAT . OSICA DE SUS.
  • STR. DJ.643. JUDEȚUL OLT. Suprafața de teren supusă investiției este de 5028,00 mp.

Terenul nu este inclus in zonele de risc si nici in arii naturale protejate (rezervații) fiind situat in extravilanul comunei .

  • Terenul pe care se realizează ivestitia este încadrat de proprietăți private pe laturile de SUD . EST. VEST și drum de acces - DJ 643. pe latura de NORD.

 

Bilanț teritorial:

 

Existent

Propus

Rezultat

Steren total

 

 

5028,00 mp

Sc.

 

588,00 mp

588,00 mp

SD.

 

588,00 mp

588,00 mp

Su.

 

584,75 mp

584,75 mp

P.O.T.

 

 

11,694 %

C.U.T .

 

 

0,11694

 

Profilul și capacitățile de producție:

Volumul generat de clădirea ce se va realiza in incinta, nu afecteaza vizibilitatea in zona. In zona nu exista alte monumente istorice, de arhitectura sau naturale care pot fi afectate de realizarea investiției.

Construcția este o clădire ce se va realiza cu fundații izolate din beton armat turnate monolit , cu inchideri perimetrale din panouri de sandwich stâlpi din profile metalice , invelitoarea panouri sandwich de 4 cm grosime susținute pe cadre metalice din țeava rectangulara.

 Pardoseala se va executa din beton elicopterizat.

Forma in plan a construcției este dreptunghiulara cu dimensiunile generale de gabarit de 15,00 x 39,20 m.

înălțimea la streasina este de 4,00 m, inaltimea totala a construcției fiind de 5,69 m la coama , iar diferența dintre cota ±0,00 a construcției si CTS este de 20 cm.

Finisajele exterioare ale clădirii sunt proiectate a se realiza din panouri sandwich la pereți exteriori, beton aparent la soclu , tămplarie din P.V.C.cu bariera termica si geam termopan .

Raportul plin/gol - realizarea ferestrelor si usi s-a proiectat a se executa cu ferestre dreptunghiulare .

Tamplaria -ferestrele se vor realiza din P.V.C. cu geam termopan si deschidere simpla fara obloane sau alte elemente decorative. Ușile exterioare vor fi realizate din metal vor fi cu deschidere pe role.

Profilul de producție este de realizare brichete din paie cu o capacitate de 1200 kg / h , cu prese de confecționat din paie.

- descrierea instalației și a fluxurilor tehnologice existente pe amplasament (după caz):

Utilajele folosite in procesul de producție:

  • Tocător destinat măcinării de paie cu capacitatea de producție este de 1200 kg / h.
  • Șnec de alimentare cu paie destinat transportului materiei prime din buncăr către capul de presare;
  • Buncăr omogenizare si transport către presa de producție brichete.
  • Șnec dozator

Amenajări in incinta - platforma betonata carosabilă în suprafață de 550,00 mp destinată halei.

Fluxul tehnologic este următorul:

  • primirea materiei prime.
  • procesarea materiei prime
  • ambalarea produsului finit

- comercializarea produsului finit

Hala de producție se va aproviziona cu materie primă strict pentru procesare, fără a se depozita stocuri in interiorul acesteia. Produsul finit se va distribui in cel mai scurt timp către consumatori

Alimentarea cu energie electrica se va realiza prin intermediul unui branșament din rețeaua cu energie electrica din zona.

b) cumularea cu alte proiecte existente şi/sau aprobate: nu e cazul; investitia propusa nu prevede relationari cu proiecte existente sau planificate de productie.

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei şi a biodiversităţii:

Investitia propusa se va realiza prin metodele conventionale de constructie - sapatura, elemente structurale din B.A. prefabricat, aplicarea de materiale izolatoare, inchideri din panouri sandwich, etc.

 

d) cantitatea şi tipurile de deşeuri generate/gestionate;

 

f) riscurile de accidente majore şi/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform informaţiilor ştiinţifice: redus, in condițiile respectării normelor de protecție a muncii specifice.

g) riscurile pentru sănătatea umană: nu este cazul.

2. Amplasarea proiectului

a) utilizarea actuală şi aprobată a terenurilor;

Conform Certificatului de urbanism nr. 10 din 10.04.2023, eliberat de primaria Comunei Osica de Sus, terenul are suprafata de 5028 mp, are categoria de folosinta “arabil si pasune”, situat in extravilanul Comunei Osica de Sus.

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se o atenţie specială următoarelor zone:

    1. zone umede, zone riverane, guri ale râurilor: nu este cazul;

    2. zone costiere şi mediul marin: nu este cazul;

    3. zonele montane şi forestiere: nu este cazul;

    4. arii naturale protejate de interes naţional, comunitar, internațional: amplasamentul proiectului nu   

       se află în arie protejată 

    5. zone clasificate sau protejate conform legislaţiei în vigoare : nu este cazul;    

    6. zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului   

       prevăzute de legislaţia naţională şi la nivelul Uniunii Europene şi relevante pentru proiect sau în   

      care se consideră că există astfel de cazuri: nu este  cazul;         

    7. zonele cu o densitate mare a populaţiei: nu este cazul;                                    

   8. peisaje şi situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic:  nu este cazul.

3. Tipurile şi caracteristicile impactului potenţial

a) importanţa şi extinderea spaţială a impactului - zona geografică şi dimensiunea populaţiei care poate fi afectată: redusa, pe perioada de execuție si funcționare;

b) natura impactului:

  • impactul asupra populației : impact redus;

Surse potențiale de impact asupra așezărilor umane:

  • Organizarea de șantier.
  • Posibila apariție a unor ambuteiaje în trafic datorită autovehiculelor care transpotă  deșeuri rezultate in urma realizarii investitiei.
  • Depozitarea necontrolată a deșeurilor - poate genera un impact estetic negativ.

 

Având în vedere vecinătățile, se recomandă realizarea împrejmuirii temporare a șantierului de lucru cu plasă, pe care se vor monta materiale eficiente (materiale absorbante textile) pentru reținerea prafului (pulberilor) din șantier.

Măsuri prevăzute pentru prevenirea/diminuarea  impactului asupra mediului și asupra sănătății populației:

  • Asigurarea  întreţinerii corespunzătoare a utilajelor şi a  mijloacelor de transport, respectarea programului de verificare şi de funcţionare prevăzut, în vederea asigurării unui control al emisiilor de gaze de eşapament provenite de la acestea.
  • Realizarea lucrărilor propuse prin proiect şi a transportului de deșeuri, în perioade fără curenţi importanţi de aer şi aplicarea unor măsuri suplimentare de minimizare a emisiilor: ex. stropirea căilor rutiere, acoperirea cu prelate a mijloacelor de transport.
  • Soluţiile şi tipurile de lucrări vor respecta standardele şi normativele în vigoare  pentru asigurarea exigenţelor privind calitatea construcţiilor pe toată durata de existenţă normată a acestora. Respectarea prevederilor normativelor în vigoare cu privire la realizarea lucrărilor de investitie.
  • Prevenirea riscului declanşării unor accidente sau avarii  cu impact asupra sănătăţii populaţiei şi mediului înconjurător prin respectarea prescripţiilor tehnice de exploatare şi întreţinere ale utilajelor/ echipamentelor utilizate în efectuarea lucrărilor, conform instrucțiunilor din cărțile tehnice ale acestora și ale normativelor în vigoare privind protecția muncii și protecția împotriva incendiilor.
  • impactul asupra sănătății umane -  fără impact asupra sănătății umane, neexistând surse de poluare a aerului sau solului care să afecteze sănătatea;

Măsuri prevăzute pentru prevenirea/diminuarea  impactului asupra mediului și asupra sănătății populației:

  • Asigurarea  întreţinerii corespunzătoare a utilajelor şi a  mijloacelor de transport, respectarea programului de verificare şi de funcţionare prevăzut, în vederea asigurării unui control al emisiilor de gaze de eşapament provenite de la acestea.
  • Realizarea lucrărilor propuse prin proiect şi a transportului de deșeuri, în perioade fără curenţi importanţi de aer şi aplicarea unor măsuri suplimentare de minimizare a emisiilor: ex. stropirea căilor rutiere, acoperirea cu prelate a mijloacelor de transport.
  • Soluţiile şi tipurile de lucrări vor respecta standardele şi normativele în vigoare  pentru asigurarea exigenţelor privind calitatea construcţiilor pe toată durata de existenţă normată a acestora. Respectarea prevederilor normativelor în vigoare cu privire la realizarea lucrărilor de investitie.

Prevenirea riscului declanşării unor accidente sau avarii  cu impact asupra sănătăţii populaţiei şi mediului înconjurător prin respectarea prescripţiilor tehnice de exploatare şi întreţinere ale utilajelor/ echipamentelor utilizate în efectuarea lucrărilor, conform instrucțiunilor din cărțile tehnice ale acestora și ale normativelor în vigoare privind protecția muncii și protecția împotriva incendiilor.

 

  • impactul asupra faunei și florei – proiectul nu are impact asupra ariei naturale protejate, deoarece amplasamentul nu se afla in interiorul unei ari naturale protejate;
  • impactul asupra solului

Sursele de poluanţi pentru sol, subsol, ape freatice şi de adâncime in perioada de realizare a investitiei

 

  • impactul asupra folosințelor, bunurilor materiale – impact pozitiv indirect, prin creșterea potențialului de dezvoltare a zonei; în apropiere nu se află obiective de patrimoniu;
  • impactul asupra calității și regimului cantitativ al apei : fara impact; in procesul tehnologic nu se foloseste apa.

In faza de execuție

Din procesul de construire nu vor rezulta substanțe care sa modifice calitatea apei, astfel ca se estimează un impact nesemnificativ asupra factorului de mediu apa.

  • impactul asupra calității aerului, climei

 

Masuri luate in perioada de execuție a lucrărilor:

  • vor fi utilizate utilaje de construcții care corespund din punct de vedere a condițiilor tehnice, functionarea acestora fiind limitata, neexistand perioade de funcționare in gol;

-se va respecta STAS 12574/1987 pulberi sedimentabilel7glm /luna la limita amplasamentului in

direcția zonei de locuințe; pulberi in suspensie medie de scurta durata 30min. -0,5 mg/m medie de lungadurata 24 h-0.15 mg/m3

Masuri luate in perioada de funcționare: activitatea desfasurata in incinta nu este de natura sa afecteze calitatea aerului.

 

  • impactul asupra zgomotelor și vibrațiilor

In perioada de execuție construtorul va avea in vedere ca:

•           zgomotul produs de utilajele de construcții si sculele electrice sa fie in intervalul orar de lucru legal, 8:00-18:00;

•           lucrările de construcții se vor executa fara a produce disconfort vecinătăților, cu reducerea la minim a poluării sonore si utilizarea a echipamentelor de proctectie care sa reducă propagrea zgomotului rezultat in urma lucrărilor de construcții.

•           adaptarea vitezei de deplasare a utilajelor de construcții ținând cont de vecinătăți.

•           toate utilajele de construcții echipamentele si sculele electrice folosite pe șantier vor fi prevăzute cu amortizoare de zgomot.

•           Respectare a duratei de execuție a proiectului astfel in cat disconfortul generat de poluarea fonica sa fie cat mai redus ca timp;

•           Se va planifica orarul de desfășurare a activitatilor generatoare de zgomot astfel in cat sa se evite efectele cumulative;

•           Pentru reducerea disconfortului sonar datorat funcționarii utilajelor pe timpul de realizare a proiectului, programul de lucru nu se va desfasura in timpul nopții;

•toate echipamentele mecanice vor respecta standardele referitoare la emisiile de zgomot in mediu conform H.G.1756/2006 privind emisiile de zgomot in mediu, produse de echipamentele destinate utilizării in exteriorul clădirii;

•pe durata executării lucrărilor de construire se vor lua masuri pentru a nu se creea disconfort prin producerea de zgomot (SR10009/2017). Nivelul de zgomot se va incadra in limitele prevăzute de SR10009/2017.

Masuri luate in perioada de funcționare:

Nu exista utilaje care sa producă vibrații.

Se va urmări nivelul de zgomot exterior astfel încât sa fie respectate următoarele valori recomandate conform HG 321/2005 privind evaluarea si gestionarea zgomotului ambiental:

  • impactul asupra peisajului și mediului vizual – impact redus;
  • impactul asupra patrimoniului istoric și cultural - fără impact, în zonă nu există obiective ale patrimoniului istoric și cultural; perimetrele afectate de lucrări pot fi susceptibile de potențial arheologic, existând posibilitatea ca in urma unor lucrări de construire, excavări, exploatări, amenajări, etc, sa fie evidențiate eventuale urme ale manifestărilor umane (descoperiri de vestigii arheologice), pentru care titularul investiției are obligația de a opri lucrările si de a informa de urgenta Direcția Județeana pentru Cultura Olt conform art. 5 (10) si art. 6 din O.G. 43/2000 pentru a se lua masurile de protejare a patrimoniului cultural național.

c) natura transfrontalieră a impactului: nu este cazul, deoarece lucrările propuse prin proiect nu au efecte transfrontaliere;

d) intensitatea şi complexitatea impactului: redusa, având in vedere argumentele de la pct. b);

e) probabilitatea impactului: redusa;                     

f) debutul, durata, frecvenţa şi reversibilitatea preconizate ale impactului: impact redus in perioada de execuție, respectiv in perioada de funcționare;

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente şi/sau aprobate: nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: nu este cazul.

II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit ca nu este necesara efectuarea evaluării adecvate:

Amplasamentul proiectului propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului  nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei sălbatice, aprobata cu modificări si completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările si completările ulterioare.

III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit ca nu este necesara efectuarea evaluării impactului asupra corpurilor de apa.

Proiectul propus nu intră sub incidenţa prevederilor art. 48 si 54 din Legea Apelor nr. 107/1996, cu modificările si completările ulterioare; prin proiect nu sunt prevazute lucrari pe ape sau care au legatura cu apele.

Prezenta decizie de încadrare se emite cu respectarea următoarelor condiţii:

  • Respectarea documentației tehnice, a normativelor si prescripțiilor specifice care a stat la baza deciziei etapei de încadrare. Orice modificare, care poate avea efecte semnificative asupra mediului, se va notifica la A.P.M. Olt. Notificarea se va realiza obligatoriu înainte de modificarea proiectului;
  • Respectarea legislaţiei de mediu în vigoare.
  • Organizarea de șantier se va realiza fara a afecta vecinatatile.
  • Materialele necesare pe parcursul executiei lucrarilor vor fi depozitate numai in locuri special amenajate, astfel incat sa se asigure protectia factorilor de mediu.
  • In perioada de execuție a proiectului se vor lua toate masurile care se impun pentru evitarea poluării atmosferei, solului, apelor subterane, pentru protectia tuturor factorilor de mediu si se vor lua masuri de prevenire si combatere a poluărilor accidentale.
  • Începerea lucrărilor de execuţie este permisă numai după obţinerea  tuturor avizelor impuse prin  Certificatul de Urbanism şi de către membrii Comisiei de Analiză Tehnică.
  • Deşeurile rezultate, indiferent de natura lor, se vor gestiona în conformitate cu prevederile  OUG. 92/2021 privind regimul deseurilor.
  • Se va reface cadrul natural afectat în timpul execuţiei lucrărilor.  In cazul în care se constată o degradare a terenului, vor fi aplicate masuri de reconstrucţie ecologică.
  • La finalizarea proiectului, titularul are obligaţia de a înştiinţa autoritatea de mediu în vederea  efectuării unui control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei  de încadrare.  Procesul-verbal de constatare întocmit în această etapă se anexează şi face  parte  integrantă din procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor.
  • La finalizarea lucrărilor se va solicita obținerea autorizației de mediu.

 

               Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica APM Olt.

              

               Răspunderea pentru corectitudinea informațiilor puse la dispoziția autorității competente pentru protecția mediului și a publicului revine în întregime titularului activității.

  • Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
  • Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.
  • Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.
  • Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr.292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.
  • Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.
  • Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

 

Informaţii cu privire la procesul de participare a publicului în procedura derulată:

- pe parcursul derulării procedurii, informarea publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei s-a realizat astfel:

1. anunţ pe site-ul propriu a A.P.M. Olt  la depunerea solicitării în data de 28.06.2023; titular prin publicare în ziarul  Eveniment de Olt din data de 28.06.2023, afişare la sediul Primăriei Osica de Sus ne. 3105/28.06.2023.

2. anunţ pe site-ul propriu a A.P.M. Olt  privind decizia etapei de încadrare  în data de 17.07.2023.; titular prin publicare în ziarul  Eveniment de Olt din data de 17.07.2023 afișare la sediul Primăriei Osica de Sus in  17.07.2023.

 

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

                                                         

DIRECTOR EXECUTIV,

Dorel  ŞTEOMLEGA

 

                                                                          

ŞEF SERVICIU A.A.A.,                                                                          ŞEF SERVICIU C.F.M.,    

Ionel TOLOS                                                                                                  Dorin ROGOJINARU

                         

 

 

Întocmit,                                                                                                                    Întocmit,

  Alina ANDRONACHESCU                                                                                 Mihaela DRAGA