Înapoi

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE(proiect) Nr. 4972/05.07.2023, TOMULEASA MARIAN MADALIN, TOMULEASA CORINA LOREDANA cu sediul social comuna Iancu Jianu, str. Bujorului, nr. 2, județul Olt, pentru proiectul: CONSTRUIRE SPALATORIE AUTO SELF SERVICE, propus a fi amplasat în comuna Iancu Jianu, str. Barbu Stirbei, nr. 171, județul Olt.

Agenţia pentru Protecţia Mediului Olt anunţă publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare: nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate, în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, pentru proiectul: CONSTRUIRE SPALATORIE AUTO SELF SERVICE, propus a fi amplasat în comuna Iancu Jianu, str. Barbu Stirbei, nr. 171, județul Olt.

Titular: TOMULEASA MARIAN MADALIN, TOMULEASA CORINA LOREDANA

Proiectul deciziei de încadrare şi motivele care o fundamentează pot fi consultate la sediul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Olt din Slatina, str. Ion Moroşanu, nr. 3, judeţul Olt, în zilele de luni - vineri, între orele 900-1400, precum şi la următoarea adresa de internet http://apmot.anpm.ro   

Publicul interesat poate înainta comentarii/observaţii la proiectul deciziei de încadrare în termen de 10  zile de la data afişării anunţului.

                                                                             

Data afişării anunţului: 18.07.2023

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE(proiect)
Nr. 4972 din  05.07.2023

  

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de TOMULEASA MARIAN MADALIN, TOMULEASA CORINA LOREDANA cu sediul social comuna Iancu Jianu, str. Bujorului, nr. 2, județul Olt, înregistrată la A.P.M. Olt cu nr. 4972 din 19.05.2023, în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, si a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernulunr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei sălbatice, aprobata cu modificări si completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările si completările ulterioare,

Agenţia pentru Protecţia Mediului Olt decide,

ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 05.07.2023, că proiectul „CONSTRUIRE SPALATORIE AUTO SELF SERVICE, propus a fi amplasat în comuna Iancu Jianu, str. Barbu Stirbei, nr. 171, județul Olt, nu se supune evaluării impactului asupra mediului.

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit neefectuarea evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

- proiectul se încadrează în prevederile Legii 292/2018, anexa 2, la pct. 10, lit. b);

- prin aplicarea criteriilor din anexa 3 a Legii nr 292/2018, s-au constatat următoarele:

 

1. Caracteristicile proiectului

a) dimensiunea şi concepţia întregului proiect

Terenul, pe care se propune amplasarea investitiei, este situat in intravilanul comunei Iancu Jianu, sat Iancu Jianu si are acces direct din strada  strada Barbu Știrbei. Suprafața de teren supusă investiției este de  798,00 mp. 

Prin proiect se propune amenajarea unei spalatorii auto de tip self-service, cu 3 boxe pentru autovehicule mici. 

Terenul pe care se realizeaza ivestitia este incadrat de proprietati private pe laturile de Sud, Est, Nord  și drum de acces - strada Barbu Știrbei  pe latura  de Est 

 

Bilant teritorial

S teren                               798,00 mp

S construită                       114,20 mp

S desfășurată                     114,20 mp

S utilă                                102,80 mp

      POT                             14,30 %          

      CUT                            0,14                

                              

Terenul pe care se realizeaza ivestitia are urmatoarele vecinatati:

  • Nord    - nr. Cad 8807 – canal – 17,50 m pana la fatada locuintei
  • Sud      - nr. Cad. 2165 – 47,36 m pana la fatada spatiului comercial prop.Tomuleasa Madalin)
  • Est       - nr. Cad. 8806 – str. Barbu Stirbei – peste 50,0 m pana la fatada locuintei
  • Vest     - nr. Cad. 1833 – 28,46 m pana la fatada locuintei

Beneficiarul dorește să construiască o spălătorie auto tip self-service,  cu dimensiunile de 17,70 x 6,45m , având regimul de înălțime Parter.

Din punct de vedere constructiv, constructia va fi:

  • fundațiile se vor realiza continue din beton armat,
  • stâlpi metalici din țeavă metalica rotunda,
  • ferme metalice din țeavă rectangulară
  • acoperiș tip șarpantă într-o apă 
  • învelitoare din tablă
  • pereti perimetrali  din plăci policarbonat si panouri tip sandwich

Spalatoria auto de tip self  service se va  realiza  din  structura  metalica,  montata  pe   platforma  betonata. Va cuprinde 3 posturi de spalare, din care 2 vor fi acoperite si un post de spalare descoperit, spatiu tehnic realizat din container metalic prefabricat amplasat sub copertina si un post de aspirare.

-Incinta se va dota cu un separator de hidrocarburi pentru a prelua apele scurse din posturile de spalare si care se vor deversa ulterior in reteaua de canalizare a localitatii.

-De asemenea, in incinta terenului se vor realiza locuri de  staționare temporara (2 locuri) cu acces direct  din strada  Barbu Știrbei .  Din punct de vedere constructiv , platforma pentru parcare  se va executa din beton rutier asezate pe o fundatie din balast

-Volumul generat de cladirea  ce se va realiza in incinta, nu afecteaza vizibilitatea catre biserici sau alte monumente . In zona nu exista alte monumente istorice, de arhitectura sau naturale care pot fi afectate de realizarea investitiei .

-Constructia  este o cladire ce se va realiza cu fundatii izolate din beton armat turnate monolit , cu inchideri perimetrale din panouri de policarbonat si panouri tip sandwich, stilpi din profile metalice , invelitoarea din tablă cutată sustinute pe cadre metalice . Scurgerea apelor pluviale se va realiza prin intermediul jgheaburilor si burlanelor executate din tabla in culoare cu invelitoarea fara ornamente . Pardoseala se va executa din beton elicopterizat.  

-Forma in plan a constructiei este dreptunghiulara cu dimensiunile generale de gabarit de 17,70 x 6,45m.  Înaltimea la streasina este de 3,10 m, inaltimea totala a constructiei fiind de 4,10 m la coama , iar diferenta dintre cota ±0,00 a constructiei si CTS este de 20 cm.

-Finisajele exterioare ale cladirii sunt proiectate a se realiza din panouri de policarbonat la interior si panouri tip sandwich la pereti exteriori, beton aparent la soclu.

-Amenajari in incinta: platforma betonata carosabilă în suprafață de 290,00 destinata funcționării spălătoriei, permite  stationarea temporara a 2 autovehicule cât și zona speciala pentru depozitarea deșeurilor.

Accesul pietonal si auto in incinta este asigurat din partea de Est , strada Barbu Știrbei prin racordarea acesteia la aleile betonate din incinta

Utilitati:

  • Alimentarea cu energie electrica se va realiza prin intermediul unui bransament din reteaua cu energie electrica din zona.
  • Alimentarea cu apa –  existentă în incintăracord la rețeaua de apă a comunei existentă în zonă.
  • Canalizareaapele pluviale de pe platforma betonată se vor dirija prin rigole catre separatorul de hidrocarburi cu V=5mc și de acolo la reteaua de canalizare a comunei existentă în zonă.
  • Asigurarea agentului termic – nu este cazul

b) cumularea cu alte proiecte existente şi/sau aprobate: nu este cazul, in zona nu exista proiecte similare;

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei şi a biodiversităţii:

In timpul constructiei, vor fi asigurate de constructorul ce va realiza investitia:

  • betonul monolit va putea fi achizitionat de la statii de beton autorizate din zona;
  • armaturile  si fermele vor fi aduse pe santier direct fasonate;
  • in urma excavatiilor, pamantul vegetal rezultat va fi utilizat la umpluturi pentru aducerea la cota +0.00 a constructiei propuse si restul de pamant vegetal va fi folosit pentru sistematizarea terenului natural.

Pentru amenajarea spatiilor verzi din incinta se utilizeaza gazon si pomi din zona.

Materialele folosite in perioada funcționării sunt: detergenti biodegradabili fără fosfați si cu alcalinitate redusă, produse de întreținere, produse de curățat, apa.

d) cantitatea şi tipurile de deşeuri generate/gestionate;

Deşeurile menajere vor fi depozitate în locuri special amenajate cu pubele ecologice şi vor fi colectate în baza unui contract cu o firmă specializată.

Se vor folosi pubele din PVC cu capac pentru deşeuri menajere, containere speciale pentru deşeurile din producţie.

Deseuri rezultate in faza constructie:

  • pietris - cod 17 05 08 clasificare „resturi de balast si altele decat la 17 05 07”, cantitate estimata 1to; resturile de pietris rezultate in faza de constructie vor fi cat mai mici datorita programului de prevenire si reducere a cantitatilor si anume respectarea cantitatilor din proiect. Resturile de pietris vor putea fi reutilizate de catre constructor la alte investitii iar constructorul isi va asuma gestionarea si preluarea surplusului de pietris.
  • diferite ambalaje din hartie, carton – cod 15 01 02, cantitate estimata 10kg ambalaje; resturile de ambalaje de hartie si carton provin de la ambalajele materialelor de constructii, vor fi stocate in pubele ecologice asigurate de catre constructor si preluate de catre firma autorizata de reciclare;
  • deseuri metalice – cod 02 01 10 clasificate „deseuri metalice”, cantitate aproximata 100kg, vor fi stocate in container metalic si transportate de catre executant la firme autorizate de colectare si reciclare fier.

Deseurile rezultate din activitatea de constructie vor fi colectate separat si transportate de catre executantul lucrarilor la unitati autorizate in colectare/ valorificare.

- planul de gestionare a deşeurilor.

Deseurile menajere sunt colectate în pubele tipizate prevăzute cu capac si depozitate pe platforma de colectare a deseurilor, amplasată în incintă. Deseurile feroase vor fi depozitate pe platforma din incintă separat de celelalte deseuri si vor fi predate spre valorificare firmelor de profil.

f) riscurile de accidente majore şi/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform informaţiilor ştiinţifice: redus, in condițiile respectării normelor de protecție a muncii specifice.

g) riscurile pentru sănătatea umană: nu este cazul.

2. Amplasarea proiectului

a) utilizarea actuală şi aprobată a terenurilor;

Terenul, pe care se propune amplasarea investitiei, este situat in intravilanul comunei Iancu Jianu, str. Barbu Stirbei, nr.171, judetul Olt, cu suprafata de 798,00 mp, conform Certificatului de Urbanism nr. 8/28.04.2023.

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se o atenţie specială următoarelor zone:

    1. zone umede, zone riverane, guri ale râurilor: nu este cazul;

    2. zone costiere şi mediul marin: nu este cazul;

    3. zonele montane şi forestiere: nu este cazul;

    4. arii naturale protejate de interes naţional, comunitar, internațional: amplasamentul proiectului nu    

       se află în arie protejată; 

    5. zone clasificate sau protejate conform legislaţiei în vigoare : nu este cazul;    

    6. zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului   

       prevăzute de legislaţia naţională şi la nivelul Uniunii Europene şi relevante pentru proiect sau în   

      care se consideră că există astfel de cazuri: nu este  cazul;         

    7. zonele cu o densitate mare a populaţiei: nu este cazul;                                    

   8. peisaje şi situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic:  nu este cazul.

3. Tipurile şi caracteristicile impactului potenţial

a) importanţa şi extinderea spaţială a impactului - zona geografică şi dimensiunea populaţiei care poate fi afectată: redusa, pe perioada de execuție si funcționare;

b) natura impactului:

  • impactul asupra populației - redus;

In faza de executie, impactul acestei lucrari este minim prin desfăsurarea santierului pe o zona limitata a comunei. Este necesară luarea măsurilor necesare de avertizare si protejare in vederea evitării accidentelor (semnalizare corespunzătoare, atentie deosebită la intalnirea cu cabluri, conducte, canale, a căror destinatie sau pozitie nu este cunoscută).

      In faza de exploatare: efectul realizării obiectivului de investitii asupra factorului uman va fi pozitiv      

     (benefic) contribuind la dezvoltarea economica a zonei.

  • impactul asupra sănătății umane -  fără impact asupra sănătății umane, neexistând surse de poluare a aerului sau solului care să afecteze sănătatea;
  • impactul asupra faunei și florei – proiectul nu are impact asupra ariei naturale protejate, deoarece amplasamentul nu se afla in interiorul unei ari naturale protejate;
  • impactul asupra solului - impact redus;

Activitatile desfasurate in incinta nu implica deversarea sau scurgerea de substante cu potential de afectare a solului sau a subsolului – platforma betonata.

Lucrările şi dotările pentru protecţia solului:

- utilajele de constructii pe timpul stationarii vor fi garate pe platforma de beton special amenajata in cadrul organizarii de santier.

- este interzisa depozitarea materialelor, manevrarea utilajelor de constructii pe terenuri invecinate amplasamentului.

- alimentarea cu carburanti a utilajelor si mijloacelor de transport se va face de la statii de distributie carburanti autorizate;

- se va asigura controlul strict al transportului materialelor de constructii-agregate de rau, ciment-var cu autovehicule dotate astfel in cat sa previna deversarile accidentale pe traseu;

- vor fi evitate scurgerile accidentale de uleiuri uzate si combustibil prin folosirea corespunzatoare a utilajelor.

In fază de exploatare: investitia nu va avea impact asupra solului si subsolului.

 

  • impactul asupra folosințelor, bunurilor materiale – impact pozitiv indirect, prin creșterea potențialului de dezvoltare a zonei; în apropiere nu se află obiective de patrimoniu;
  • impactul asupra calității și regimului cantitativ al apei – fără impact, neexistând surse de  

            poluare a apelor; proiectul nu se încadrează in prevederile art. 48 si 45 din legea Apelor    

           107/1996

  • impactul asupra calității aerului, climei – impact redus; sursele specifice perioadei de construcţie vor fi surse de suprafaţă, deschise, libere. Funcţionarea acestora va fi intermitenta, în funcţie de programul de lucru şi de graficul lucrărilor. După finalizarea lucrărilor de construcţie, sursele de poluare menţionate mai sus se vor reduce semnificativ;
  • impactul asupra zgomotelor și vibrațiilor – impact redus, sursele de zgomot si vibrații sunt produse atât de acțiunile propriuzise de lucru cat si de traficul auto din zona de lucru. Aceste activitati au un caracter discontinuu, fiind limitate in general numai pe perioada zilei.
  • impactul asupra peisajului și mediului vizual – impact redus;
  • impactul asupra patrimoniului istoric și cultural - fără impact, în zonă nu există obiective ale patrimoniului istoric și cultural; perimetrele afectate de lucrări pot fi susceptibile de potențial arheologic, existând posibilitatea ca in urma unor lucrări de construire, excavări, exploatări, amenajări, etc, sa fie evidențiate eventuale urme ale manifestărilor umane (descoperiri de vestigii arheologice), pentru care titularul investiției are obligația de a opri lucrările si de a informa de urgenta Direcția Județeana pentru Cultura Olt conform art. 5 (10) si art. 6 din O.G. 43/2000 pentru a se lua masurile de protejare a patrimoniului cultural național.

c) natura transfrontalieră a impactului: nu este cazul, deoarece lucrările propuse prin proiect nu au efecte transfrontaliere;

d) intensitatea şi complexitatea impactului: redusa, având in vedere argumentele de la pct. b);

e) probabilitatea impactului: redusa;                     

f) debutul, durata, frecvenţa şi reversibilitatea preconizate ale impactului: impact redus in perioada de execuție, respectiv in perioada de funcționare;

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente şi/sau aprobate: nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: nu este cazul.

 

II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit ca nu este necesara efectuarea evaluării adecvate:

Amplasamentul proiectului propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului  nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei sălbatice, aprobata cu modificări si completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările si completările ulterioare.

III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit ca nu este necesara efectuarea evaluării impactului asupra corpurilor de apa.

 Se va depune la SGA Olt Acordul de racordare la infrastructura apa / canal a localitatii.

Prezenta decizie de încadrare se emite cu respectarea următoarelor condiţii:

  • Respectarea documentației tehnice, a normativelor si prescripțiilor specifice care a stat la baza deciziei etapei de încadrare. Orice modificare, care poate avea efecte semnificative asupra mediului, se va notifica la A.P.M. Olt. Notificarea se va realiza obligatoriu înainte de modificarea proiectului.
  • Respectarea legislaţiei de mediu în vigoare.
  • Organizarea de șantier se va realiza fara a afecta vecinatatile.
  • Materialele necesare pe parcursul executiei lucrarilor vor fi depozitate numai in locuri special amenajate, astfel incat sa se asigure protectia factorilor de mediu.
  • In perioada de execuție a proiectului se vor lua toate masurile care se impun pentru evitarea poluării atmosferei, solului, apelor subterane, pentru protectia tuturor factorilor de mediu si se vor lua masuri de prevenire si combatere a poluărilor accidentale.
  • Începerea lucrărilor de execuţie este permisă numai după obţinerea  tuturor avizelor impuse prin  Certificatul de Urbanism şi de către membrii Comisiei de Analiză Tehnică.
  • Deşeurile rezultate, indiferent de natura lor, se vor gestiona în conformitate cu prevederile  OUG 92/2021 privind regimul deşeurilor, cu modificările si completările ulterioare.
  • Se va reface cadrul natural afectat în timpul execuţiei lucrărilor.  In cazul în care se constată o degradare a terenului, vor fi aplicate masuri de reconstrucţie ecologică.
  • La finalizarea proiectului, titularul are obligaţia de a înştiinţa autoritatea de mediu în vederea  efectuării unui control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei  de încadrare.  Procesul-verbal de constatare întocmit în această etapă se anexează şi face  parte  integrantă din procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor.

 

               Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica APM Olt.

               Răspunderea pentru corectitudinea informațiilor puse la dispoziția autorității competente pentru protecția mediului și a publicului revine în întregime titularului activității.

  • Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
  • Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.
  • Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.
  • Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr.292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.
  • Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.
  • Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

 Informaţii cu privire la procesul de participare a publicului în procedura derulată:

- pe parcursul derulării procedurii, informarea publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei s-a realizat astfel:

1. anunţ pe site-ul propriu a A.P.M. Olt  la depunerea solicitării în data de 12.06.2023; titular prin publicare în ziarul Eveniment de Olt din data de 14.06.2023, afişare la sediul Primăriei Iancu Jianu in  14.06.2023, nr.3076.

2. anunţ pe site-ul propriu a A.P.M. Olt  privind decizia etapei de încadrare  în data de  17.07.2023; titular prin publicare în ziarul  Eveniment de Olt din data de 13.07.2023, afișare la sediul Primăriei Iancu Jianu in 12.07.2023, nr 3505.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

                                                         

DIRECTOR EXECUTIV,

Gheorghe NEACSA

                                                                          

p. ŞEF SERVICIU A.A.A.,                                                                             ŞEF SERVICIU C.F.M.,    

Ionel TOLOS                                                                                                 Dorin ROGOJINARU

                          

 

Întocmit,                                                                                                            Întocmit,

  Alina ANDRONACHESCU                                                                            Ion CROITORU