Back

Decizia etapei de încadrare(proiect) Nr. 5526/17.08.2023, pentru proiectul: Demolare cuptor recoacere si imbatranire CO4 – nr. cad 5366 – C8 intre stalpii 16-20, axe C-D, propus a fi amplasat în Slatina, str. Milcov, nr. 1, judetul Olt. Titular: S.C. VIMETCO EXTRUSION S.R.L.

Agenția pentru Protecția Mediului Olt anunţă publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare: nu se supune evaluării impactului asupra mediului, nu se supune evaluării adecvate și nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă, în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, pentru proiectul: Demolare cuptor recoacere si imbatranire CO4 – nr. cad 5366 – C8 intre stalpii 16-20, axe C-D,  propus a fi amplasat în Slatina, str. Milcov, nr. 1,  judetul Olt,

Titular: S.C. VIMETCO  EXTRUSION  S.R.L.

Proiectul deciziei de încadrare şi motivele care o fundamentează pot fi consultate la sediul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Olt din Slatina, str. Ion Moroşanu, nr. 3, judeţul Olt, în zilele de luni-vineri, între orele 800-1400 precum şi la următoarea adresa de internet http://apmot.anpm.ro

          Publicul interesat poate înainta comentarii/observaţii/propuneri la proiectul deciziei etapei de încadrare în termen de 10 zile de la data afişării anunţului pe pagina de internet a A.P.M. Olt

 

Data afişării anunţului: 17.08.2023

 

Decizia etapei de încadrare(proiect)

Nr. 5526 din 17.08.2023

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate S.C. ALRO S.A. prin S.C. VIMETCO  EXTRUSION S.R.L.  cu sediul Slatina, str. Milcov, nr. 1, județul Olt, înregistrata la A.P.M. Olt cu nr. 5526/09.06.2023, în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată

cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare, Agenția pentru Protecția Mediului Olt decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de analiză tehnică  din data de 17.08.2023, că proiectul: Demolare cuptor recoacere si imbatranire CO4 – nr. cad 5366 – C8 intre stalpii 16-20, axe C-D”  propus a fi amplasat în Slatina, str. Milcov, nr. 1, judeţul Olt,       

- nu se supune evaluării impactului asupra mediului.

    Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

·  Proiectul se încadrează în prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, anexa nr. 2, la pct. 13, lit. a);

·  Din analizarea documentaţiei tehnice, verificarea amplasamentului şi completarea Listei de control s-a concluzionat că nu este posibil ca efectul lucrărilor propuse a se realiza să fie semnificativ;

·  Caracteristicile proiectului (localizare, dimensiune, natură ) şi caracteristicile amplasamentului au

indicat că nu este necesară efectuarea evaluării impactului.

·  In urma analizarii criteriilor de selectie din cadrul anexei 3 din Legea nr. 292/2018, a rezultat:

  1. Caracteristicile proiectului.

a) Dimensiunea și concepția întregului proiect.

Se demoleaza  cuptorul de recoacere si imbatranire C04- Nr CAD 5366-C8 intre stalpii 16-20 axe C-D in vederea construiri unei linii automate de ambalare pentru profile extrudate de aluminiu.  Se demonteaza cuptorul de recoacere si imbatranire C04 si se depoziteaza in magazia de utilaje. Fundaţia pentru cuptorul orizontale de recoacere CO4 este amplasata in deschiderea 16 CD - 20 CD. Tema proiectului este  demolare fundaţie a fost elaborata pe baza planurilor fundaţiei existente.  Fundatia cuptorului este o cuva din beton armat cu forma neregulata cu lungimea de circa 40m, lăţime de 9.50m si adâncimea de -1.00 m. Pe suprafaţa fundaţilor sunt prevăzute canale pentru traseele electrice. Cuptorul este izolat termic pentru  degajări de temperatura sub 100°C. Pentru protecţia betonului de temperatura degajata de cuptoare s-a folosit o protecţie cu beton cu agregate bazaltice, rezistent la 100°C. Armarea fundaţiilor a fost făcută ţinând seama de solicitările transmise de utilaj (plasa dubla din bare PC52 ø16/15cm ).

La spargerea fundatiei se va avea grija sa nu fie afectate fundatile stalpilor. Betonul spart se v-a depozita pe platforma autorizata in vederea concasarii. Golul ramas se v-a umple cu beton concasat, pietris, se va compacta, pana la obtinerea г = 98%, sub atenta supraveghere a unui geotehnician, pana -0,20 m.

In continuare se toarna o pardoseala a halei din B300 armat cu STNB ø 6/200.

Cantitati:

1.

Beton turnat in pardoseala cu H= 20 cm,

160 mc

2.

beton armat spart

324 mc

3.

Taiat armaturi PC52,confectii metalice,

22000 kg

4.

Concasat beton

778 t

5.

Transport confecţii metalice

22000t

6.

Transport moloz

3841

7.

Transport pamant

2244 t

 

 

 

 

Nu se vor utiliza alte suprafete de teren temporar sau pe perioada de exploatare a constructiei

- profilul şi capacităţile de producţie;

  Nu este cazul. Demolare cuptor recoacere si imbatranire C04.

- descrierea instalaţiei şi a fluxurilor tehnologice existente pe amplasament (după caz);

  Nu este cazul. Demolare cuptor recoacere si imbatranire C04.

- descrierea proceselor de producţie ale proiectului propus, în funcţie de specificul investiţiei,   

   produse şi subproduse obţinute, mărimea, capacitatea;

  Nu este cazul.  Demolare cuptor recoacere si imbatranire C04.

- materiile prime, energia şi combustibilii utilizaţi, cu modul de asigurare a acestora;

  Apa industriala: Statie proprie;

  Combustibilii utilizați  carburanti pentru utilaje de demolare;

  Energie electrica: Retea proprie;

  Gaz metan: Retea proprie;

- racordarea la reţelele utilitare existente în zonă;

  Apa industriala: Statie proprie;

  Combustibilii utilizați  carburanti pentru utilaje de demolare;

  Energie electrica: Retea proprie;

  Gaz metan: Retea proprie;

- descrierea lucrărilor de refacere a amplasamentului în zona afectată de execuţia investiţiei;

  Suprafetele afectate de executia lucrarilor se vor reface prin turnarea betonului in pardoselii si  

  refacererea mobilierului deteriorat.

- căi noi de acces sau schimbări ale celor existente;

  Nu se vor realiza cai noi de acces sau schimbări ale celor existente

- planul de execuţie, cuprinzând faza de construcţie, punerea în funcţiune, exploatare, refacere şi folosire ulterioară;

Etapele de realizare a proiectului sunt:

- amenajare teren;

- executarea lucrărilor de demolare;

Pe perioada execuției obiectivului se va respecta cu strictete proiectul pentru obiectivul propus cat si recomandările specifice pentru protecția mediului. Pentru perioada de demolare a obiectivului propus se vor lua toate masurile necesare pentru evitarea producerii de factori poluanti pentru mediul inconjurator conform normelor in vigoare. Pentru etapa de refacere si utilizare post construire se vor respecta prevederile proiectului de refacere a mediului.

       b)   cumularea cu alte proiecte existente si/sau aprobate – nu este cazul.

c)  utilizarea resurselor naturale, in special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității – nu este cazul.

d)   producţia de deşeuri. Vor fi respectate urmatorele prevederi: generarea, colectarea, stocarea și transportul deşeurilor se vor derula  conform prevederilor OUG  nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor. Pentru toate deseurile generate se va realiza sortarea la locul de producere si depozitarea temporara in incinta organizării de antier.

Deseurile rezultate in urma desfășurării activitatilor de constructie-montaj, (codificate conform HG nr.856/2002 privind evidenta gestiunii deșeurilor si pentru aprobarea listei cuprinzând deseurile, inclusiv deseurile periculoase, anexa 2) sunt următoarele:

Din punct de vedere statistic, cca. 3% din materialele utilizate devin moloz in faza de construcție.

 

 

Denumirea deșeului

Starea fizica (Solid- S, Lichid- L, Semisolid-SS)

Codul deșeului

Sursa

Cantitati

Management

Pamant si pietre, altele decât cele specificate la 17 05 03

S

17 05 04

Lucrări de excavare

Cantitatile vor depinde de tipul si adancimea de fundare

Eliminare in depozit deșeuri inerte

Deșeuri metalice (fier si otel)

S

17 04 05

Lucrări de construire (de la armaturi)

Nu se pot estima la aceasta faza

Valorificare prin unitati specializate

Cabluri

Beton

 

S

17 04 11

Lucrări de racord si rețele electrice

Nu se pot estima la aceasta faza

 

Valorificare prin unitati specializate

 

 

S

17 01 01

Lucrări de construire (fundații, structura derezistenta), resturi de bea

Nu se pot estima la aceasta faza

 

Depozit de deșeuri inerte sau valorificare conform ghidurilor in materie

 

Amestecuri de beton, materiale ceramice, etc., altele decât cele specificate la | 17 01 06

 

 

 

 

 

S

17 01 07

Lucrări de construcție si amenajri interioare (tencuieli, sparturi gresie, faianța, etc.)

 

Eliminare in depozit de deșeuri inerte

 

 

Lemn

S

17 02 01

Lucrări de construire (cofrare)

Nu se pot estima la aceasta faza

 

 

Valorificare prin unitati specializate

 

Ambalaje de hârtie si carton

 

S

15 01 01

Ambalaje de la produsele utilizate pentru finisajele si amenajările interioare (produse ceramice, corpuri iluminat, etc.)

 

Valorificare prin unitati specializate

 

Ambalaje de plastic

 

S

15 01 02

Ambalaje de la produsele utilizate pentru finisajele si amenajările interioare (produse ceramice, corpuri iluminat, etc.)

 

Valorificare prin unitati specializate

 

Deșeuri municipale amestecate

S

20 03 01

Activitatile personalului angajat in perioada

implementării proiectului

Cea. 0,5-1 mc/zi

Eliminare prin depozitare in depozit de deșeuri

 

Deșeuri de hartie/carton

S

20 01 01

Activitatile personalului ce va deservi organizarea de șantier

Nu se pot estima la aceasta faza

Valorificare prin unitati specializate

 

Deșeuri de la curatarea rampei de spalare roti

SS

20 03 04

Rampa spalare roti autovehicule la ieșire din șantier

Cantitati variabile, funcție de traficul de autovehicule

 

Eliminare prin unitati specializate

 

 

 

                   
 

 

- programul de prevenire şi reducere a cantităţilor de deşeuri generate;

Printre masurile cu caracter general ce trebuie adoptate in vederea asigurării unui management corect

al deserilor produse in perioada executării lucrărilor de amenajare, se numără următoarele:

- evacuarea ritmica a deșeurilor din zona de generare in vederea evitării formarii de stocuri si

cresterii riscului amestecării diferitelor tipuri de deșeuri;

- planul de gestionare a deşeurilor;

- se vor respecta prevederile si procedurile H.G. 1061/2008 privind transportul deșeurilor periculoase

si nepericuloase pe teritoriul României;

- se interzice abandonarea deșeurilor si/sau depozitarea in locuri neautorizate;

- se va institui evidenta gestiunii deșeurilor in conformitate cu H.G. 856/2002, evidentiindu-se atat

cantitatile de deseuri rezultate, cat si modul de gestionare a acestora.

Deseurile se vor depozita in spatii special amenajate in incinta obiectivului, pe categorii, urmând sa

fie valorificate sau eliminate, după caz, prin firme autorizate. Se va promova colectarea selectiva a deșeurilor pe amplasament.

Masuri:

- Colectarea selectiva a deşeurilor in vederea valorificării sau eliminării acestora ;

- Luarea masurilor necesare astfel încât eliminarea deşeurilor sa se facă in condiţiile de respectare a reglementarilor privind protecţia populaţiei si a mediului;

- Luarea de masuri pentru împiedicarea abandonării, înlăturării sau eliminării necontrolate a deşeurilor, precum si orice alte operaţiuni neautorizate, efectuate cu acestea;

 -Instituirea unui program de instruire a personalului angajat pentru respectarea normelor PSI si a legislaţiei UE privind protecţia mediului.

Gospodărirea substanţelor si preparatelor chimice periculoase.

In faza de execuţie: nu sunt folosite/generate substanţe si preparate chimice periculoase care sa afecteze factorii de mediu.

e) poluarea și alte efecte nocive: emisiile, zgomotul şi vibraţiile sunt cele produse prin funcţionarea utilajelor specifice în perioada lucrărilor.

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice: nu este cazul.

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): nu este cazul.

2. Amplasarea proiectului.

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată   

în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenurilor: teren liber.

Amplasamentul studiat este situat in intravilanul municipiului Slatina, str. Milcov, nr. 1, jud. Olt.

Cuptorul de recoacere si imbatranire C04  este amplasat in hala existenta  Hala de Extruziune.

         b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv

         solul, terenurilor, apa si biodiversitatea) din zona și din subteranul acesteia: nu este cazul.

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se o atenție specială următoarelor zone:

  1. zone umede, zone riverane, guri ale râurilor: – nu este cazul.

        ii) zone costiere și mediul marin: nu este cazul.

        iii) zonele montane şi forestiere:  nu este cazul.

        iv) rezervaţii și parcuri naturale:  nu este cazul.

        v) zone clasificate sau protejate de dreptul național; zone Natura 2000 desemnate de statele

        membre în conformitate cu Directiva 92/43/CEE și cu Directiva 2009/147/CE: nu este cazul.

        vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului

        prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel  

        de cazuri: nu este cazul.

        vii) zonele cu o densitate mare a populației: nu este cazul.

        viii) peisaje si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este

        cazul.

3. Tipurile si caracteristicile impactului potenţial.

De asemenea, proiectul nu se realizează în arii în care standardele de calitate a mediului, stabilite de legislaţie, au fost deja depăşite, în arii dens populate sau în peisaje cu semnificaţie culturală.

Proiectul nu este unul de mare amploare şi nu se cumulează cu alte proiecte. În baza proiectului de organizare de şantier, beneficiarul împreună cu echipa de execuţie vor amenaja corespunzător amplasamentul. Terenul va fi împrejmuit pe durata lucrărilor de execuţie cu plasă opacă specială pentru a evita disconfortul faţă de vecinătăţi.

Localizarea organizarii de santier.

Lucrarile de executie se vor desfasura fara afectarea domeniului public exterior parcelei studiate si numai cu personal calificat; constructiile (baracamentele) si echipamentele provizorii necesare executarii lucrarilor se vor amplasa in interiorul incintei. Alimentarea cu apa necesara organizarii de santier se va realiza de la reteaua de apa existenta pe platforma.

Depozitarea materialelor in incinta santierului.

Depozitarea materialelor se face in spatii si incinte special organizate si amenajate in acest scop, imprejmuite si asigurate impotriva accesului neautorizat. Fiecare antreprenor/subantreprenor are obligatia de a amenaja, dota si intretine corespunzator zonele proprii de depozitare in locatia pusa la dispozitie de beneficiar, de a organiza descarcarea/incarcarea si manipularea materialelor, de a asigura gestiunea tuturor bunurilor aprovizionate pentru realizarea lucrarii.

Evacuarea deseurilor din incinta santierului.

Deşeurile rezultate din activitatea proprie a fiecarui antrepenor si subantreprenor al acestuia se vor colecta din frontul de lucru, se vor transporta si depozita temporar la punctul de colectare propriu din incinta şantierului. Activitatea se va organiza si desfasura controlat si sub supraveghere, astfel incat cantitatea de deseuri in zona de lucru sa fie permanent minima pentru a nu induce factori suplimentari de risc din punct de vedere al securitatii si sanatatii muncii . Evacuarea deşeurilor din incinta şantierului se va face numai cu mijloace de transport adecvate şi operatori de salubritate  autorizati. Zonele de depozitare intermediara/temporara a deseurilor vor fi amenajate corespunzator, delimitate, imprejmuite si asigurate impotriva patrunderii neautorizate si dotate cu containere / recipienti / pubele adecvate de colectare, de capacitate suficienta si corespunzatoare din punct de vedere al protectiei mediului.Conform prevederilor

Realizarea investitiei nu va avea un impact negativ asupra sanatatii locuitorilor, a peisajului si mediului vizual, asupra climei, faunei si florei, bunurilor materiale  sau asupra  patrimoniului istoric şi cultural al localitatii.

În zona amplasamentului proiectului de demolare a Cuptorului de recoacere si imbatranire C04, peisajul şi mediul vizual sunt cele caracteristice platformelor industriale, fiind prezente coşuri de dispersie, hale de producIie şi sedii sociale ale ALRO, VIMETCO EXTRUZION (constructii de birouri, ateliere şi laboratoare tip parter şi etaj) etc.

Proiectul are în vedere aplicarea unor finisaje exterioare de calitate, precum şi realizarea unor lucrǎri de amenajare a platformei. Se estimeaza ca prin aceste lucrǎri, demolarea Cuptorului de recoacere si imbatranire C04, va avea un impact direct şi pozitiv contribuind la ameliorarea peisajului şi mediului vizual în zonǎ. Nu exista un impact negativ direct asupra peisajului si mediului vizual.

a) importanta și extinderea spațială a impactului (de exemplu, zona geografică și dimensiunea  

     populației care poate fi  afectată):  nu este cazul.

b) natura impactului: redus.

c) natura transfrontaliera a impactului: proiect fără impact transfrontalier.

d) intensitatea și complexitatea impactului: în perioada de execuție impactul asupra mediului este  

    redus și temporar, riscul potențial de poluare a solului fiind dat de pierderi accidentale de

    carburanți sau lubrefianți de la vehicule si utilaje.  

e) probabilitatea impactului: redusă, urmare a argumentelor menţionate la punctele a si b.

f) debutul, durata, frecvenţa şi reversibilitatea preconizate ale impactului: impactul asupra mediului va exista în perioada desfăşurării lucrărilor.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate: nu este cazul.

h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin respectarea următoarelor condiții de realizare a proiectului: 

- împrejmuirea corespunzătoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc;

- materialele rezultate in urma demolarii se depozitează în locuri bine stabilite, amenajate corespunzător, în vederea prevenirii poluării solului/subsolului;

- managementul deşeurilor generate în urma execuţiei lucrărilor prevăzute în proiect se va realiza în conformitate cu legislaţia specifică de mediu şi va fi în responsabilitatea titularului proiectului, astfel:

    > deşeurile municipale amestecate generate în perioada lucrărilor vor fi colectate, stocate temporar în pubele şi eliminate la un depozit autorizat cu acceptul operatorului de depozit;

    > deşeurile industriale reciclabile rezultate în perioada lucrărilor de demolare (metalice, hârtie şi carton, plastic, etc.) vor fi colectate, stocate temporar pe tipuri, în recipiente speciale, în vederea valorificării prin societăţi autorizate specializate;

    > deşeurile  rezultate în perioada lucrărilor vor fi colectate şi stocate temporar în vederea valorificării prin societăţi autorizate specializate.

- se interzic lucrările de reparații și întreținere a autovehiculelor în cadrul organizării de șantier; acestea se vor realiza în unități autorizate și corespunzător dotate;

- se interzice stocarea temporară şi depozitarea carburanţilor și substanţelor periculoase în zona aferentă amplasamentului;

- se interzice spălarea utilajelor/vehiculelor în zona aferentă amplasamentului;

- se interzice afectarea sub orice forma a vecinătăților amplasamentului studiat;

- în mod obligatoriu, accesul utilajelor, autovehiculelor, orice transport greu se va desfășura  cu măsuri de protecție și/sau ocolire a zonelor rezidențiale;

- se vor asigura  utilitățile  necesare pentru realizarea lucrărilor în bune condiții (sursă apă potabilă, facilități igienico-sanitare, inclusiv toalete ecologice pentru personal,  etc.);

- la terminarea lucrărilor, executantul are obligaţia curăţării zonelor afectate de orice materiale şi reziduuri, a refacerii solului în zonele unde acesta a fost afectat de lucrările de excavare, depozitare de materiale, staţionare de utilaje, în scopul redării în circuit la categoria de folosinţă deţinută iniţial;

- se interzice poluarea solului cu carburanți, uleiuri rezultate în urma operațiilor de staționare,

aprovizionare, depozitare sau alimentare cu combustibili a utilajelor și mijloacelor de transport în

timpul construcției datorită funcționării necorespunzătoare a acestora;

 

·  Lipsa comentariilor din partea publicului ca urmare a publicarii anuntului privind depunerea solicitării

de obţinere a acordului de mediu, anuntului privind decizia etapei de încadrare şi a afisării proiectului

deciziei etapei de încadrare pe pagina de internet a APM Olt;

 

II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit că nu este necesară efectuarea evaluării adecvate sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului  nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei sălbatice, cu modificările si completările ulterioare.

 

III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit că nu este necesară efectuarea evaluării  impactului asupra corpurilor de apă sunt următoarele: nu se încadreaza în prevederilor art. 48 şi 54 din Legea apelor

nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

a)  Respectarea proiectului care a stat la baza avizării, respectiv a memoriului prezentat în documentaţia de susţinere a solicitării. Orice modificare a acestuia, care poate avea efecte semnificative asupra mediului, se va notifica la A.P.M. Olt. Notificarea se va realiza obligatoriu înainte de modificarea proiectului.

b)  Respectarea legislaţiei de mediu în vigoare.  In perioada de executie a proiectului se vor lua toate masurile care se impun pentru evitarea poluarii atmosferei, solului, apelor subterane, pentru protectia tuturor factorilor de mediu si se vor lua masuri de prevenire si combatere a poluarilor accidentale.

c)  Începerea lucrărilor de execuţie este permisă numai după obţinerea  tuturor avizelor impuse prin      Certificatul de Urbanism şi de către membrii Comisiei de Analiză Tehnică:

Perimetrul afectat de lucrări poate fi susceptibil de potențial arheologic, existând posibilitatea ca în urma unor lucrări de construire, excavări, exploatări, amenajari, etc. sa fie evidențiate eventuale urme ale manifestărilor umane(descoperiri de vestigii arheologice, pentru care titularul investiției are obligația de a opri lucrările și de a informa de urgență Direcția Județeană pentru Cultură Olt, conform art. 5(10) și art. 6 din O.G. nr. 43/2000, pentru a se lua măsurile de protejare a patrimoniului arheologic evidențiat întâmplător.

d)  Deşeurile rezultate, indiferent de natura lor, se vor gestiona în conformitate cu prevederile

O.U.G. nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor, cu modificarile si completarile ulterioare.

         e)  Respectarea prevederilor Ordinul MS 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica  privind mediul de viata al populatiei.

f)  Respectarea prevederilor legale  privind limita  maximă admisă a zgomotului. Activitatea se va desfăşura fără să creeze disconfort vecinătăţilor.

g)  Se va reface cadrul natural afectat în timpul execuţiei lucrărilor. În cazul în care se constată o

degradare a terenului, vor fi aplicate măsuri de reconstrucţie ecologică.

h) La finalizarea lucrarilor se va notifica A.P.M. Olt pentru intocmirea procesului verbal pentru verificarea respectarii prevederilor deciziei etapei de incadrare, conform prevederilor Anexei V, art. 43, alin.(3) si (4) din din Legea nr. 292/2018  privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului. 

  

♦  Informarea şi participarea publicului în procedura derulată.

A.P.M. Olt a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin:

-  publicarea anunţului privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu în ziarul

EVENIMENT DE  OLT  din 27.06.2023, afişare la sediul Primăriei Slatina în 09.08.2023;

- publicarea anunţului privind decizia etapei de încadrare în ziarul  EVENIMENT DE  OLT  din 17.08.2023,  afişare la sediul Primăriei Slatina în 17.08.2023;

- afişarea anunțului privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu, a anunţului privind decizia etapei de încadrare şi a draftului deciziei etapei de încadrare pe pagina de internet şi la sediul A.P.M. Olt;

- Documentaţia de susţinere a solicitării a fost accesibilă spre consultare de către public, pe toată durata derulării procedurii, la sediul A.P.M. Olt;

- În perioada legală privind procedura de consultare a publicului nu au fost înregistrate observaţii legate de proiect.    

 

Răspunderea pentru corectitudinea informațiilor puse la dispoziția autorității competente pentru protecția mediului și a publicului revine în întregime titularului.         

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

            Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

            Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

            Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

            Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

            Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

                                              

                                               DIRECTOR EXECUTIV, 

                                                Gheorghe NEACSA

                                                                        

p. ŞEF SERVICIU A.A.A.,                                                                     ŞEF SERVICIU C.F.M.,    

     Ionel TOLOS                                                                                        Dorin ROGOJINARU

                              

 

 

Întocmit,                                                                                                             Întocmit,

Elena ZULUFOIU                                                                                        Mihaela DRAGĂ