Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE (PROIECT) Nr. 7085 din 25.09.2023 pentru proiectul: Construire centrală electrică fotovoltaică 2,2815 MW, propus a fi amplasat în comuna Ghimpețeni, T62, P169/1, T62, P169/1, jud. Olt. Titular: S.C. VIENNA ENERGY Forța naturală S.R.L.

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE (PROIECT)

Nr. 7085 din 25.09.2023

 

                Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de S.C. VIENNA ENERGY  Forța naturală S.R.L. cu sediul în str. Sfânta Vineri, nr.29, ap.8, sector 3, București, înregistrată la A.P.M. Olt cu nr. 7085/24.07.2023, în baza Legii nr. 292/2018  privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, si a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului  nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei sălbatice, aprobata cu modificări si completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările si completările ulterioare,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Olt,

DECIDE

 

ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 20.09.2023, că „Construire centrală electrică fotovoltaică 2,2815 MW” propus a fi amplasat în comuna Ghimpețeni, T62, P169/1, T62, P169/1, jud. Olt, proiectul nu se supune evaluării impactului asupra mediului.

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit neefectuarea evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

- proiectul se încadrează în prevederile Legii 292/2018, anexa 2, la pct. 3, lit. a);

- prin aplicarea criteriilor din anexa 3 a Legii nr 292/2018, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea şi concepţia întregului proiect:

Prin proiect se urmărește montarea unui ansamblu de panouri fotovoltaice conform unui plan optimizat, astfel încât să se permită captarea energiei solare cu un randament maxim şi în acelaşi timp să se poată realiza o întreţinere eficientă a instalaţiilor în exploatare. Aceste considerente au condus la aşezarea panourilor fotovoltaice în şiruri paralele, orientate pe o anumită direcție (sud) și având o înclinație exactă (38O). Gruparea de panouri este racordată la câte un invertor, invertoare care la rândul lor sunt interconectate între ele prin cabluri electrice de joasă tensiune cu secţiune variabilă crescătoare spre postul de transformare prin care se vehiculează energia produsă de panourile solare ce converg spre a fi descărcare spre sistemul energetic. Energia produsă de instalația fotovoltaică, va fi injectată în rețeaua de distribuție a energiei electrice după ce în prealabil a fost preluată de la invertoare și transformată cu ajutorul unui post de transformare.

Astfel în componența parcului fotovoltaic intră pe lângă ansamblul de panouri solare propriu-zise, amplasate pe sisteme de montanți speciali, metalici și rețelele de convergență, sistemele de prelucrare primară a energiei invertoare, transformatoare etc.); la nivelul parcului fotovoltaic se vor funcționaliza căi de acces tehnologic nestructurate (alei înierbate) și structurate (drumuri pietruite); parcul fotovoltaic va fi protejat prin intermediul unei împrejmuiri din plasă de gard care să asigure securitatea perimetrului.

Perimetrul va fi supravegheat de la distanță astfel:

-           din punct de vedere tehnologic – prin intermediul unei rețele de senzori;

-           din punct de vedere al asigurării securității, prin intermediul unui sistem de camere video în regim închis;

Intervenția în caz de avarie sau alertă se va asigura dispecerizat.

La nivelul perimetrului se va amplasa un container modular în care se vor adăposti elemente de primă necesitate pentru intervențiile ce vizează înlăturarea unor avarii, dar și elemente de conectică mai sensibile, dulapurile de siguranțe, etc.).

Sistemul generator fotovoltaic este format din panouri fotovoltaice conectate în șiruri aliniate și paralele. Această configurație este definită de caracteristicile tehnice ale panoului și ale invertorului, de cerințele sistemului de alimentare și de condițiile meteorologice ale locației specifice din România.

Metodologia utilizată pentru a defini configurația electrică constă în dimensionarea șirurilor de panouri, cutii de joncțiune electrice (dacă există), cabluri și invertoare pentru a găsi o configurație electrică care să satisfacă obiectivul raportului CC/CA.

Astfel soluția finală va cunoaște o etapă de optiizare în funcție de:

-           constrângerile de mediu impuse în cadrul procedurii de reglementare;

-           exigențele impuse de alte instituții și autorități implicate;

-           soluția tehnică generată de elementele constructive (tipuri, marcă, caracteristici etc.) componente ale parcului (panouri, sisteme de conectori, relee etc.)

În evaluarea parcursă s-au considerat elemente uzuale, modulare, cu caracteristici maximale, dând astfel evaluării un caracter conservativ pronunțat.

Unele dintre criteriile de proiectare luate în considerare sunt:

•           Atingerea tensiunii maxime de curent continuu posibil, rămânând sub tensiunea nominală maximă panourile fotovoltaice, 1100 V. Acest lucru se face pentru a minimiza pierderile de transmisie a puterii în curent continuu.

•           Grupul de generatoare fotovoltaice este supradimensionat în raport cu puterea nominală a sistemului de curent alternativ, pentru a maximiza randamentul energetic.

Pe acest teren se vor monta un număr maximizat (aproximativ 3700 buc) de panouri fotovoltaice de ultima generatie de 650Wp,  amplasate conform planului de situație optimizat, pentru o putere instalată de aproximativ 2.2815 MW în modulele fotovoltaice și  o energie de 2927 MWh/an    

Panourile fotovoltaice se vor monta pe o structură metalică fixă, orientate spre Sud, azimut 0⁰, la o înclinație de 35˚ față de planul orizontal.

Pentru a prelua energia electrică generată de șirurile de panouri fotovoltaice s-au prevăzut invertoare (23 buc.) cu o putere aparentă instalată de 125 kVA (putere activa nominală 100 kW), cu tensiunea de intrare cuprinsă între 200-1000 V c.c., echipate cu 8 intrări. Ieșirea de tensiune în curent alternativ va fi la 400 V. 

În incinta parcului fotovoltaic se va amplasa un post de transformare pentru a prelua energia electrică de la invertoare.

Pentru protecția împotriva loviturilor de trăsnet, în situația în care, la etapa proiectului tehnic, din breviarul de calcule va rezulta că este necesar, se vor folosi paratrăsnete de tip PDA (dispozitiv de amorsare a descărcării).

Se vor executa prize de pământ din platbandă de oțel zincat termic/cupru/inox, după caz. La prizele de pământ se vor conecta toate părțile metalice ale echipamentelor și cadrele metalice de susținere a panourilor fotovoltaice.

Valoarea rezistenței de dispersie a prizei de pământ comună, în situația în care din calcule reiese necesitatea instalației exterioare de protecție împotriva trăsnetului, trebuie să fie mai mică de 4 ohm.

Iluminatul exterior se va face cu stâlpi de iluminat montați perimetral la intervale de aproximativ 50 m unul de celălalt. Comanda și controlul iluminatului exterior se va face prin telegestiune sau automat cu fotocelule sau programatoare orare.

Supravegherea video a parcului fotovoltaic se va realiza cu camere video, montate pe stâlpii pentru iluminatul exterior.

Împrejmuirea parcului fotovoltaic se va prevedea să se facă cu gard prevăzut cu sistem anticățărare.

Proiectarea sistemului de alarmare împotriva efracției se va face în baza analizei de risc la securitate fizică, întocmită conform legislației în vigoare.

Racordarea centralei electrice fotovoltaice se va face în conformitate cu Avizul Tehnic de Racordare, urmând ca la nivel de studiu de soluție să se stabilească soluția de racordare a centralei electrice fotovoltaice la rețeaua electrică a Operatorului de Distribuție.

Prin proiectul propus se va realiza un Parc din panouri fotovoltaice, desfășurat pe o suprafață de aproximativ 84800 mp.

Pe acest teren se vor monta un număr maximizat (aproximativ 3700 buc) de panouri fotovoltaice de ultima generatie de 650 Wp,  amplasate conform planului de situație optimizat, pentru o putere instalată de aproximativ 2.2815 MW în modulele fotovoltaice și  o energie de 2927 MWh/an.  Panourile fotovoltaice se vor monta pe o structură metalică fixă, orientate spre Sud, azimut 0⁰, la o înclinație de 35˚ față de planul orizontal.

La aceste panouri se vor monta aproximativ 23 bucăți de invertoare care sa direcționeze energia electrică în rețeaua publică de 20 kV a jud. Olt în vederea creșterii procentului de electrificare din surse alternative, neconvenționale, cu o relevanță canalizată în mod particular spre transportul public.Nu se vor realiza mobilizări de sol, excavații sau săpături.

Pozarea cablurilor (cabluri destinate curentului continuu generat, cabluri electrice pentru asigurarea funcționării elementelor constructive-iluminat, supraveghere video etc.) se va realiza de-a lungul elementelor structurale metalice, în cămăși metalice de protecție (împotriva rozătoarelor).

Montarea placilor fotovoltaice

În această fază de execuție, se vor prinde plăcile fotovoltaice de structura metalic de susținere, și se va asigura conectarea (interconectarea acestora).

De asemenea se vor monta cutiile de siguranțe fuzibile pentru instalația de curent continuu, și se vor poza cablurile ce alcătuiesc instalația de curent continuu.

Montarea convertoarelor și a celorlalte elemente de conectică

În aceasta fază se vor monta, poziționa, și conecta convertoarele de curent continuu/curent alternativ încasetate, pe structurile metalice de susținere.

Video-supravegherea

Se montează stâlpii de iluminat al parcului, pe montanți ce se ridică deasupra gridului de susținere a panourilor fotovoltaice la nivelul cărora se vor monta și camerele de surpavegere; la acestea se conectează și alimentează toți consumatorii. Se montează de asemenea sistemul de comunicare la distanța în parc cât și la sediul beneficiarului.

Instalațiile conectate la rețeaua de energie electrică funcționează automat și în paralel cu rețeaua electrică de distribuție.

Lucrările se încadrează în categoria de importanță redusă.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: în această zonă nu  se află în curs de realizare alte proiecte;  

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității;

În etapa de construcție, fiind vorba de un proiect de realizare a uni parc din panouri fotovoltaice, nu este nevoie de nici un fel de resurse naturale.

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate;

           

Deșeurile generate

Cod deșeu

Definire

Modalitate de stocare

Proveniența deșeurilor

Cantitate

Modalitate de gestiune

20 02 01

Deșeuri biodegradabile

Saci tip pubelă

Rezultate din colectarea selective a deșeurilor

0.5mc/proiect (etapa de construire)

Se predau operatorului local de servicii de salubritate

15 01 01

15 01 02

15 01 03

Deșeuri din ambalaje

Big-bag

Rezultate din urma despachetării echipamentelor

1t/perioada de construire

Deșeurile se vor valorificare prin firme specializate

16 01 17

 

Deșeuri metalice feroase

Big-bag

Rezultate în urma construcțiilor

1t/perioada de construire

Se predau operatorilor specializați pe bază de contract

16 01 18

 

Deșeuri metalice neferoase

17 02 01

Lemn

Big-bag

Rezultate din urma despachetării echipamentelor

1t/ proiect (etapa de construire)

Deșeurile se vor valorificare prin firme specializate

17 04 11

Cabluri, altele

Big-bag

Rezultate în urma construcțiilor

0.5t/ proiect (etapa de construire)

Deșeurile se vor valorificare prin firme specializate

 

     Transportul deșeurilor se va realiza prin firme specializate și atestate pentru transportul deșeurilor nepericuloase la instalațiile de reciclare sau de eliminare specifice. Estimările preliminare sugerează un flux de deșeuri mai intens și implicit un tranzit mai intens al tuturor tipuri de deșeuri nepericuloase în faza de construcție, iar în faza de exploatare fluxul de deșeuri va fi relativ constant și redus, cuprinzând în cea mai mare parte volume de deşeuri de tip municipal.

     e) poluarea și alte efecte negative;

  • protecţia calităţii apelor:

Alimentarea cu apă

În  etapa de construire și funcționare pentru amplasamentul studiat nu este nevoie de nici un fel de surse de alimentare cu apă tehnologică.

 

Apele pluviale ce spală căile de acces și platformele tehnologice

La nivelul amplasamentului apele meteorice sunt colectate gravitațional printr-o rețea de rigole ce se vor realiza perimetral, înierbate urmând ca acestea să conducă volumele astfel drenate spre zona de deversare a canalului (rigolei) de colectare a apelor pluviale stradale.

 

Evacuarea apelor uzate

Pe perioada de construire și funcționare nu se produc ape uzate.

 

Staţiile şi instalaţiile de epurare sau de preepurare a apelor uzate prevăzute

Proiectul nu vine să modifice condițiile de drenaj și gestiune a apelor de pe amplasament.–  staţiile şi instalaţiile de epurare sau de preepurare a apelor uzate prevăzute:

Nu este cazul unor amenajări speciale pentru colectarea şi epurarea apelor uzate. În cadrul punctului de lucru, constructorul are obligaţia să asigure amplasarea unui WC ecologic.

În concluzie nu apare o poluare semnificativă a reţelei hidrografice naturale şi nici a apelor subterane.

  • protecţia aerului:
  • sursele de poluanţi pentru aer, poluanţi, inclusiv surse de mirosuri:

Principalii poluanţi atmosferici ce contribuie la afectarea factorului de mediu aer sunt:

-           Dioxidul de sulf (SO2) ce este eliberat în urma arderii unor combustibili, inclusiv din arderea motorinei;

-           Oxizii de azot (NO/NO2) ce sunt eliberaţi în urma arderilor la temperaturi înalte, rezultând inclusiv din traficul rutier;

-           Monoxidul de carbon (CO) rezultă din arderea (incompletă) a combustibililor;

In etapa de functionare, prin implementarea proiectului nu se intravad surse de poluare.

– instalaţiile pentru reţinerea şi dispersia poluanţilor în atmosferă: sursele de impurificare a atmosferei asociate activităţilor care vor avea loc în amplasamentul obiectivului sunt surse libere, diseminate pe suprafaţa pe care au loc lucrările, având cu totul alte particularităţi decât sursele aferente unor activităţi industriale sau asemănătoare. Ca urmare, nu se poate pune problema unor instalaţii de captare - epurare - evacuare în atmosferă a aerului impurificat şi a gazelor reziduale.

  • protecţia împotriva zgomotului şi vibraţiilor: - sursele de zgomot şi de vibraţii:

Instalațiile fotovoltaice permit producerea energiei electrice fără generarea zgomotelor sau vibrațiilor, neavând utilaje, agregate, motoare în mișcare, cee ace face ca impactul instalației să fie nesemnificativ.

  • protecţia împotriva radiaţiilor:
  • sursele de radiaţii: investitia nu reprezinta o sursa de radiatii atat in faza de executie cat si in faza de functionare, de aceea nu se impun masuri speciale de dotari pentru protectie imoptriva radiatiilor

–  amenajările şi dotările pentru protecţia împotriva radiaţiilor: nu este cazul.

  • protecţia solului şi a subsolului:
  • sursele de poluanţi pentru sol, subsol, ape freatice şi de adâncime:

Întreaga investiție permite producerea energiei electrice fără utilizarea nici unui tip de combustie, ceea ce face ca impactul instalației asupra solului sau subsolului să fie nesemnificativ.

Pe durata de construire nu se intervine asupra suprafeței țintă prin excavații, lurări de fundare etc.

Pe durata de funcționare, întreg ansamblul rămâne în afara sferei de influență asupra solului și subsolului.

  • protecţia ecosistemelor terestre şi acvatice:

- nu este cazul;

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform informațiilor științifice;

-

g) riscurile pentru sănătatea umană;

  • in timpul realizarii proiectului, cat si in perioada de functionare, locuitorii din zonele imediat adiacente nu vor fi afectaţi prin expunerea la atmosfera poluată generate de lucrările din timpul fazei de executie

Obiectivul de investitii nu va afecta conditiile etnice şi culturale din zonă, întrucât în imediata vecinatate a amplasamentului nu există obiective de patrimoniu cultural, arheologic sau monumente istorice.

2. Amplasarea proiectului

a) utilizarea actuală şi aprobată a terenurilor;

- extravilanul orașului Scornicești, teren arabil, proprietatea titularului;

b) bogăţia, disponibilitatea, calitatea şi capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale, inclusiv solul, terenurile, apa şi biodiversitatea, din zonă şi din subteranul acesteia:

Impactul unui parc fotovoltaic asupra faunei sălbatice depinde de locaţia aleasă pentru dezvoltarea acestuia.

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se o atenţie specială următoarelor zone:

    1. zone umede, zone riverane, guri ale râurilor: nu este cazul;

    2. zone costiere şi mediul marin: nu este cazul;

    3. zonele montane şi forestiere: nu este cazul;

    4. arii naturale protejate de interes naţional, comunitar, internațional: nu este cazul;

    5. zone clasificate sau protejate conform legislaţiei în vigoare : nu este cazul;    

    6. zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului        prevăzute de legislaţia naţională şi la nivelul Uniunii Europene şi relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: nu este  cazul;          

    7. zonele cu o densitate mare a populaţiei: nu este cazul; 

    8. peisaje şi situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic:  nu este cazul.

3. Tipurile şi caracteristicile impactului potenţial

a) importanţa şi extinderea spaţială a impactului

            Obiectivul va prezenta un impact indirect, secundar ,temporar, pe termen scurt doar in perioada de executie a lucrarilor, dupa finalizarea acestora, se va reface amplasamentu afectat si readus la forma initiala. Prin functionarea obiectivului se va realiza  un impact pozitiv de lunga durata pentru locuiitorii din zona.

b) natura impactului

Pe suprafaţa parcului fotovoltaic vor rezulta ape pluviale de pe suprafaţa celulelor fotovoltaice şi de pe suprafaţa parcului fotovoltaic, acestea urmând a se infiltra ȋn sol.

Pe perioada șantierului se va prevedea un grup sanitar ecologic. Apele menajere de la grupul sanitar ecologic sunt vidanjate periodic.

 Din activitatea desfăşurată ȋn etapa de funcţionare nu vor rezulta ape uzate tehnologice.

În vederea minimizării impactului produs asupra aerului în etapa de construire a parcului fotovoltaic vor fi adoptate o serie de măsuri.

În perioada de execuție, impactul produs de desfășurarea lucrărilor are efecte reduse asupra factorilor de mediu si anume:

-extinderea impactului (zona geografică, numărul populaţiei/habitatelor/speciilor afectate) : impact direct, secundar ,temporar pentru vecinatati, pe termen scurt doar in perioada de executie a lucrarilor, dupa finalizarea acestora, se va reface amplasamentul afectat si readus la forma initiala.

- magnitudinea şi complexitatea impactului: obiectivul va prezenta un impact, secundar, pe termen scurt doar in perioada de executie a lucrarilor  ;

-  probabilitatea  impactului: probabilitatea  impactului  este  redusă,  urmare  a  argumentelor menţionate la punctele anterioare.

- durata, frecvenţa şi reversibilitatea impactului: pe termen scurt doar in perioada de executie a lucrarilor;

-  măsurile    de    evitare,    reducere   sau   ameliorare   a   impactului   semnificativ   asupra mediului: respectarea  tuturor masurilor si conditiilor impuse prin avizele cerute prin certificatul de urbanism conduc la reducerea impactului asupra factorilor de mediu.

Titularul activitatii are urmatoarele masuri:

     - Sa ia masurile necesare astfel incat eliminarea deseurilor sa se faca in conditiile de respectare a reglementarilor privind protectia populatiei si a mediului;

    - Sa ia masuri pentru impiedicarea abandonarii, inlaturarii sau eliminarii necontrolate a deseurilor, precum si orice alte opratiuni neautorizate, efectuate cu acestea;

   - natura transfrontieră a impactului: nu este cazul.

d) intensitatea şi complexitatea impactului: redusa;

e) probabilitatea impactului: redusa;

f) debutul, durata, frecvenţa şi reversibilitatea preconizate ale impactului: impactul asupra mediului este unul redus, iar magnitudinea și complexitatea impactului se pot clasifica ca fiind nesemnificative.

Impactul va fi local si se va manifesta doar pe perioada desfășurării a lucrărilor.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente şi/sau aprobate:

nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: nu este cazul.

II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit ca nu este necesara efectuarea evaluării adecvate:

            Amplasamentul propus nu intra sub incidenta art. 28 din OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei sălbatice, cu modificările si completările ulterioare.

III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit ca nu este necesara efectuarea evaluării impactului asupra corpurilor de apa.

            Prezentul proiect nu se încadrează la prevederile articolelor 48 și 54 din Legea Apelor cu modificările și completările ulterioare.

 

Informaţii cu privire la procesul de participare a publicului în procedura derulată:

Pe parcursul derulării procedurii, informarea publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei s-a realizat astfel:

- anunţ pe site-ul propriu a A.P.M. Olt  la depunerea solicitării în data  de 29.08.2023, titular prin publicare în ziarul Gazeta Oltului din data de 30.08.2023, afişare la sediul titularului 30.08.2023, anunț primăria Ghimpețeni 30.08.2023.

- anunţ pe site-ul propriu a A.P.M. Olt  la luarea deciziei etapei de încadrare în data de 25.09.2023, titular prin publicare în ziarul Gazeta Oltului din data de 21.09.2023, afişare la sediul Primăriei Ghimpețeni în data de 21.09.2023, sediu titular în data de 21.09.2023.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Prezenta decizie de încadrare se emite cu respectarea următoarelor condiţii: Respectarea documentației tehnice, a normativelor si prescripțiilor specifice care a stat la baza deciziei etapei de încadrare. Orice modificare, care poate avea efecte semnificative asupra mediului, se va notifica la A.P.M. Olt. Notificarea se va realiza obligatoriu înainte de modificarea proiectului;

            Respectarea legislaţiei de mediu în vigoare.

            Organizarea de șantier se va realiza fără a afecta vecinătățile.

            Materialele necesare pe parcursul execuției lucrărilor vor fi depozitate numai în locuri special amenajate, astfel încât să se asigure protecția factorilor de mediu.

            În perioada de execuție a proiectului se vor lua toate măsurile care se impun pentru evitarea poluării atmosferei, solului, apelor subterane, pentru protecția tuturor factorilor de mediu și se vor lua măsuri de prevenire și combatere a poluărilor accidentale.

            Începerea lucrărilor de execuţie este permisă numai după obţinerea tuturor avizelor impuse prin  Certificatul de Urbanism şi de către membrii Comisiei de Analiză Tehnică.

            Deşeurile rezultate, indiferent de natura lor, se vor gestiona în conformitate cu prevederile  O.U.G. 92/2021 privind regimul deşeurilor, cu modificările si completările ulterioare.

            Se va reface cadrul natural afectat în timpul execuţiei lucrărilor.  In cazul în care se constată o degradare a terenului, vor fi aplicate masuri de reconstrucţie ecologică.

            La finalizarea proiectului, titularul are obligaţia de a înştiinţa autoritatea de mediu în vederea  efectuării unui control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei  de încadrare.  Procesul-verbal de constatare întocmit în această etapă se anexează şi face  parte  integrantă din procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor.

           

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica APM Olt.

           

Răspunderea pentru corectitudinea informațiilor puse la dispoziția autorității competente pentru protecția mediului și a publicului revine în întregime titularului activității.

 

            Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

            Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

            Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

            Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr.292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

            Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

            Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

 

 

 

                                                  

DIRECTOR EXECUTIV,

Gheorghe NEACȘA         

                                                             

 

 

p.ŞEF SERVICIU A.A.A.,                                                                      ŞEF SERVICIU C.F.M.,    

  Ionel TOLOȘ                                                                                             Dorin ROGOJINARU

 

                         

 

Întocmit,                                                                                                           Întocmit,

  Mihaela  COJOCARU                                                                                       Ion CROITORU