Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE (proiect) Nr. 7120/17.08.2023, pentru proiectul: MODERNIZARE STRAZI BOGDAN VODA, COOPERATIEI, HARALAMB C. LECCA, ION CREANGA, POENARI, POPA SAPCA, PROGRESULUI, RASURII, propus a fi amplasat în UAT Caracal, județul Olt. Titular: UAT CARACAL din Caracal, str.Piata Victoriei, nr. 10, județul Olt

Agenţia pentru Protecţia Mediului Olt anunţă publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare: nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate, în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, pentru proiectul: MODERNIZARE STRAZI BOGDAN VODA, COOPERATIEI, HARALAMB C. LECCA, ION CREANGA, POENARI, POPA SAPCA, PROGRESULUI, RASURII, propus a fi amplasat în  UAT Caracal, județul Olt.

Titular: UAT CARACAL din Caracal, str.Piata Victoriei, nr. 10, județul Olt

Proiectul deciziei de încadrare şi motivele care o fundamentează pot fi consultate la sediul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Olt din Slatina, str. Ion Moroşanu, nr. 3, judeţul Olt, în zilele de luni-vineri, între orele 900-1400, precum şi la următoarea adresa de internet http://apmot.anpm.ro   

Publicul interesat poate înainta comentarii/observaţii la proiectul deciziei de încadrare în termen de 10  zile de la data afişării anunţului.

                                                                            

Data afişării anunţului:17.08.2023

 

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE (proiect)
Nr. 7120 din 17.08.2023

  

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de UAT CARACAL din Caracal, str. Piata Victoriei, nr. 10, județul Olt, înregistrată la A.P.M. Olt cu nr. 6919, 6920, 6921, 6922, 6923, 6924,6925, 6926, din 19.07.2023, în baza Legii nr. 292/2018  privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, si a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernulunr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei sălbatice, aprobata cu modificări si completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările si completările ulterioare,  Agenţia pentru Protecţia Mediului Olt decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 02.08.2023, că proiectul „MODERNIZARE STRAZI BOGDAN VODA, COOPERATIEI, HARALAMB C. LECCA, ION CREANGA, POENARI, POPA SAPCA, PROGRESULUI, RASURII”, propus a fi amplasat în UAT Caracal,  județul Olt,

- nu se supune evaluării impactului asupra mediului.

Justificarea prezentei decizii:

            I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

·  Proiectul se încadrează în prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, anexa nr. 2, la pct. 10, lit. b);

·  Din analizarea documentaţiei tehnice, verificarea amplasamentului şi completarea Listei de control s-a concluzionat că nu este posibil ca efectul lucrărilor propuse a se realiza să fie semnificativ;

·  Caracteristicile proiectului (localizare, dimensiune, natură ) şi caracteristicile amplasamentului au

indicat că nu este necesară efectuarea evaluării impactului.

·  In urma analizarii criteriilor de selectie din anexa 3, Legea nr. 292/2018, a rezultat:

 

1. Caracteristicile proiectului

a) dimensiunea şi concepţia întregului proiect

Proiectul presupune modernizarea a 8 strazi din municipiul Caracal pentru facilitarea traficului rutier.

Situatia existenta

Actual, pe intreaga lugime, strazile prezinta urmatorul tip de structura rutiera, astfel: - drum pietruit

Situatia propusa.

Tema de proiectare impune pastrarea traseelor actuale, iar la proiectarea elementelor geometrice ale traseului in plan s-a urmarit asigurarea vizibilitatii in curbe, precum si confortul optic.

Pe zonele pietruite si de pamant se va propune sistem rutier nou, se va moderniza si repara sistemul rutier existent si se va realiz sistemul de scurgerea si evacuare a apelor meteorice.

In urma temei de proiectare, se propun lucrari de modernizare si reparare a strazilor din Municipiul Caracal, pe amplasamentul actual.

 

TABEL CENTRALIZATOR CU LUNGIMEA SI LATIMEA STRAZILOR PROPUSE PENTRU MODERNIZARE

 

 
   

MUNICIPIUL CARACAL

   

Nr.crt.

Strada

Lungime [m]

Latime [m]

Suprafata PC strazi [m2]

   

1

Bogdan Voda

194

6

                         1,164.00

   

2

Cooperatiei

190

4

                            760.00

   

3

Haralamb C. Lecca

265

6

                         1,590.00

   

4

Ion Creanga

160

6

                            960.00

   

5

Poenari

763

4-6

                         4,166.00

   

6

Popa Sapca

195

6

                         1,170.00

   

7

Progresului

165

6

                            990.00

   

8

Rasurii

466

4-6

                         2,584.00

   

TOTAL [m]

2398

       

TOTAL [m2]

                       13,384.00

   
 

Din punct de vedere al elementelor geometrice in plan, strada se va amenaja printr-o succesiune de aliniamente si curbe pe actualul amplasament.

Din punct de vedere al elementelor geometrice in profil transversal strada are urmatoarele caracteristici:

       - clasa tehnica a strazilor:                                IV-III

       - viteza de proiectare:                                      30-50 km/h     

Structurile rutiere propuse pentru strazi au urmatoarea alcatuire:

Str. BOGDAN VODA

STRUCTURA RUTIERA:

  • 4 cm BA16rul50/70 (BA16 );
  • 6cm  BA22.4leg50/70 (BAD22.4);
  • 15 cm piatra sparta  sau concasat de balastiera .
  • Minim 30 cm fundatie de balast;
  • Stratul de forma prelucrat prin nivelare si compactare.

Str. COOPERATIEI, HARALAMB C. LECCA, ION CREANGA, POENARI, POPA SAPCA,

PROGRESULUI, RASURII

STRUCTURA RUTIERA:

  • 4 cm BA16rul50/70 (BA16 );
  • 6cm  BA22.4leg50/70 (BAD22.4);
  • 15 cm piatra sparta  sau concasat de balastiera .
  • Minim 30 cm fundatie de balast;
  • Stratul de forma prelucrat prin nivelare si compactare.

Se vor amenaja trotuare astfel:

  • 4 cm BA8
  • pe 10 cm C16/20
  •  si 10 cm balast     

S-a proiectat un sistem de colectare si evacuare a apelor pluviale functional prin, guri de

scurgere cu sifon si depozit.

Se va realiza semnalizarea orizontala si verticala.

       Pe amplasamentul lucrarilor ce fac obiectul investitiei exista retele de utilitati, care nu sunt afecatate de lucrari.

Perioada de realizare a investitiei este de 6 luni, iar Proiectul Tehnic de Executie si Detalii de Executie vor dura o luna.

Lucrarile necesare realizarii proiectului sunt:

- amenajare de sistem pentru colectarea si evacuarea apelor pluviale functional prin guri de scurgere cu sifon si depozit;

  - lucrari de terasamente si drum;

   - realiza semnalizarea orizontala si vertical;

  Investiţia în modernizarea strazilor nu necesită racordarea la utilităţi (energie, apă, telecomunicaţii, etc.) decât în faza de execuţie a lucrărilor pentru organizarea de şantier. Pentru a asigura alimentarea cu apa, se va realiza un camin apometru pentru bransamentul la reteaua locala.

Proiectul nu cuprinde reţele noi de utilităţi.

b) cumularea cu alte proiecte existente şi/sau aprobate : in zona municipiului Caracal se afla in curs de realizare mai multe proiecte de modernizare stradala;

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei şi a biodiversităţii:

  In perioada de construire : pentru realizarea drumului  se va folosi: balast ,apa (scop potabil), Aprovizionarea cu materiale se va face etapizat , pe etape de construire, astfel încât acestea sa fie puse in opera , astfel încât sa se evite stocarea de materii prime pe termen lung.

d) cantitatea şi tipurile de deşeuri generate/gestionate:

Deşeurile tehnologice rezultate din activitatea de construire  :

          In faza de executie

  • Deseuri municipale amestecate, rezultate din activitati administrative cod 20 03 01
  • Pamânt si pietris  17 05 04
  • Amestecuri de beton cod 17 01 07

     Programul de prevenire şi reducere a cantităţilor de deşeuri generate;

Evidenţa gestiunii deşeurilor va fi ţinută de către personalul de la punctul de lucru (şeful de santier ).

     Masuri:

  • Reducerea la minimum a cantitatilor de deseuri rezultate din activitatile existente ;
  • Colectarea selectiva a deseurilor in vederea valorificarii sau eliminarii acestora ;
  • Luarea masurilor necesare astfel incat eliminarea deseurilor sa se faca in conditiile de respectare a reglementarilor privind protectia populatiei si a mediului ;
  • Luarea de masuri pentru impiedicarea abandonarii, inlaturarii sau eliminarii necontrolate a deseurilor, precum si orice alte operatiuni neautorizate, efectuate cu acestea ;

Instituirea unui program de instruire a personalului angajat pentru respectarea normelor PSI si a legislatiei UE privind protectia mediului

    - Planul de gestionare a deşeurilor;

Vor fi respectate prevederile OUG 92/2021 privind gestionarea deşeurilor şi HG 856/2002 privind evidenţa gestiunii deşeurilor şi pentru aprobarea listei cuprinzând deşeurile.

e) poluarea şi alte efecte negative: nu este cazul;

f) riscurile de accidente majore şi/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform informaţiilor ştiinţifice: redus, in conditiile respectarii normelor de protectie a muncii specific.

g) riscurile pentru sănătatea umană: nu este cazul.

 

2. Amplasarea proiectului

a) utilizarea actuală şi aprobată a terenurilor;

Dreptul de proprietate si situarea terenului in cadrul UAT: drumul studiat, se afla in intravilanul Municipiului Caracal, judetul Olt, apartine domeniului public al judetului Olt conform HG nr. 1355/ 2001;

b) bogăţia, disponibilitatea, calitatea şi capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale, inclusiv solul, terenurile, apa şi biodiversitatea, din zonă şi din subteranul acesteia: nu este cazul.

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se o atenţie specială următoarelor zone:

    1. zone umede, zone riverane, guri ale râurilor: nu este cazul;

    2. zone costiere şi mediul marin: nu este cazul;

    3. zonele montane şi forestiere: nu este cazul;

    4. arii naturale protejate de interes naţional, comunitar, international: nu este cazul;

    5. zone clasificate sau protejate conform legislaţiei în vigoare : nu este cazul;    

    6. zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului   

       prevăzute de legislaţia naţională şi la nivelul Uniunii Europene şi

       relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: nu este  cazul;      

    7. zonele cu o densitate mare a populaţiei: nu este cazul;                                    

   8. peisaje şi situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic:  nu este cazul.

 

3. Tipurile şi caracteristicile impactului potenţial

a) importanţa şi extinderea spaţială a impactului - zona geografică şi dimensiunea populaţiei care poate fi afectată: redusa, pe perioada de executie si functionare;

b) natura impactului:

  • impactul asupra populației

Prin implementarea proiectului, traficul (indirect populaţia) va beneficia de condiţii superioare de circulaţie şi vor fi create condiţii de siguranţă rutieră, condiţii care se vor concretiza intr-o serie de avantaje socio-economice precum: siguranţa circulaţiei,  reducerea cheltuielilor de exploatare a vehiculelor, viteză de parcurs sporită.

Constructorul are obligaţia pe timpul executării lucrărilor, de a menţine sectoarele de drum cuprinse în proiect în condiţii de circulaţie în deplină siguranţă şi confort.

In cazul producerii prafului, urmare a executării unor lucrări cuprinse in proiect, se vor lua măsuri de umectare anterioara a zonei pentru protejarea sănătăţii personalului utilizat la execuţia lucrărilor.

  • impactul asupra sănătății umane -  fără impact asupra sănătății umane, neexistând surse de poluare a aerului sau solului care să afecteze sănătatea;
  • impactul asupra faunei și florei – nu are un impact, în zona studiată nefiind situate rezervații, parcuri naturale protejate sau obiective Natura 2000.
  • impactul asupra solului:

             În perioada de execuţie a lucrărilor sursele de poluare sunt :

  • Surse liniare  - reprezentate de traficul de vehicule grele şi utilaje desfăşurat la fronturile de lucru. Emisiile de substanţe poluante degajate în atmosferă din arderea carburantilor ajung să se depună pe sol. Poluarea se manifestă pe o perioadă limitată de timp, iar din punct de vedere spaţial are o arie restrânsă;
  • Sursele de suprafaţăreprezentate de utilajele folosite la execuţia lucrărilor, existând riscul pierderilor accidentale de ulei sau combustibili, ca urmare a unor defecţiuni tehnice;
  • Surse punctiforme – reprezentate de organizarea de şantier ( manipularea unor materiale potenţial poluatoare pentru sol, deşeuri, ape uzate etc. )

      În perioada de operare a obiectivului nu sunt surse de poluare a solului.

Măsuri de reducere  a impactul asupra solului

În perioada de execuţie, se vor lua următoarele măsuri:

• depozitarea temporară a pământului excavat este recomandat a se face pe suprafeţe cât mai reduse;

• apele uzate vor fi  descărcate intr-o o fosă septică impermebilizata / WC ecologic;

• gospodărirea carburanţilor, se va face conform normativelor în vigoare;

• depozitarea deşeurilor municipale se va face în pubele tipizate, amplasate în locuri accesibile, de unde vor fi preluate periodic de către serviciile de salubritate din zonă;

• scurgerile accidentale de uleiuri şi carburanţi vor fi localizate prin împrăştierea unui strat de produs absorbant, după care vor fi eliminate prin depozitarea în container special amenajat, şi vor fi eliminate de pe amplasament, prin firmă specializată;

• pentru suprafeţele de pământ contaminate accidental în timpul execuţiei, se propune excavarea volumului de pământ şi depunerea în gropile de împrumut  într-o diluţie care să permită derularea proceselor de decontaminare prin atenuare naturală.

• întreruperea lucrului în perioade cu vânt puternic şi folosirea sistemelor de stropire cu apă.

La finalizarea lucrărilor, amplasamentul va fi eliberat de eventualele  excedente de materiale din excavare ( pământ, balast ). Acestea vor fi folosite pe plan local.

  • impactul asupra folosințelor, bunurilor materiale – impact pozitiv indirect, prin creșterea potențialului de dezvoltare a zonei; în apropiere nu se află obiective de patrimoniu;
  • impactul asupra calității și regimului cantitativ al apei :

In faza de  executie pot fi:

  •  executia propriu-zisa a lucrarilor;
  •  traficul de santier ;
  • scurgerile accidentale de carburanţi şi lubrefianţi ;
  • ape uzate menajere (grupui social din incinta organizarii de santier);
  • apele pluviale de la nivelul amplasamentului .

    Astfel, lucrarile de terasamente determina antrenarea unor particule fine de pamant, care pot ajunge in apele de suprafata. Se pot produce pierderi accidentale de materiale, combustibili, uleiuri din masinile si utilajele santierului. Manevrarea defectuasa a autovehiculelor care transporta diverse tipuri de materiale sau a utilajelor, in apropierea cursurilor de apa, pot conduce la producerea unor deversari accidentale .

In faza de functionare

In faza de functionare    , sursele  posibile     de    poluanţi   pentru   apele de suprafata  sunt următoarele:

  • scurgerile accidentale de carburanţi şi lubrefianţi ;
  • apele pluviale de la nivelul amplasamentului .

Sursele de poluare în perioada de operare a drumului  pot fi apele meteorice care spală poluanţii depuşi pe platforma drumului, ca urmare a desfăşurării    traficului rutier.

     Măsuri de reducere a  impactul asupra apei

        În perioada de execuţie se vor lua următoarele măsuri:

   • Se vor executa şanţuri de colectare a apelor meteorice de pe platforma obiectivului;

   • Apele uzate menajere de la organizarea de șantier vor fi stocate într-o fosă vidanjabila de 2000 litri / WC ecologic;

   • Toate lucrările vor fi dimensionate conform legislaţiei în vigoare, în conformitate cu prevederile reglementărilor de mediu.

  • impactul asupra calității aerului, climei.

În perioada de execuţie a lucrărilor necesare realizării proiectului, principalele surse de emisii atmosferice vor fi reprezentate de:

- activităţile de manevrare a maselor de pământ (decopertare sol fertil, săpături, umpluturi, nivelări, încărcare, descărcare, transport), a unor materiale de construcţie ( pietriş, balast) şi a deşeurilor de construcţie;

 – surse staţionare nedirijate  -  Poluanţi: pulberi în suspensie şi pulberi sedimentabile;

 În perioada de operare a obiectivului, sursele de poluanţi atmosferici vor fi mobile, reprezentate în principal poluanţii rezultaţi din arderea combustibilului din motoarele vehiculelor  care vor tranzita drumul.

Instalatiile pentru retinerea si dispersia poluantilor in atmosfera : nu este cazul

       Măsuri de reducere  a impactul asupra aerului

Pentru diminuarea noxelor degajate în aer se vor prevedea:

  • proceduri de operare standard pentru oprirea activităţilor generatoare de praf în situaţii cu vânt puternic;

 • un program de revizii şi reparaţii pentru echipamentele mobile şi staţionare, care se vor folosi la execuţia lucrărilor pentru a asigura încadrarea în emisiile normate de standardele in vigoare;

În perioada de operare a obiectivului, ce face obiectul proiectului, nu vor rezulta concentraţii de poluanţi.

     Vor fi respectate prevederile Legii nr. 104 / 2011 privind protectia atmosferei si STAS 12574 / 1987 privind conditiile de calitate a aerului in zone protejate.

  • impactul asupra zgomotelor și vibrațiilor

În perioada de execuţie, pe amplasamentul lucrării, pot fi următoarele surse de zgomot şi vibraţii:

  • procesele tehnologice de execuţie , ceea ce înseamnă funcţionarea unor utilaje şi echipamente cu funcţii adecvate, respectiv transportul materialelor la locul de punere în operă, care implică funcţionarea mijloacelor de transport auto;
  • utilajele, cu mase proprii mari (de exemplu, compactoarele), în timpul deplasării şi executării categoriilor de lucrări, constituie surse de vibraţii.

În perioada de funcţionare , principala sursă de zgomot este traficul rutier.

Amenajările şi dotările pentru protecţia împotriva zgomotului şi vibraţiilor

În perioada de execuţie a proiectului, constructorul va utiliza doar utilaje şi mijloace de transport în stare perfectă de funcţionare, cu un nivel ridicat de performanţă şi un nivel scăzut al emisiilor de noxe şi zgomot.

Masuri :

  • incadrarea duratei de executie a proiectului în termenul stabilit, astfel încat disconfortul generat de poluarea fonica să fie limitat la aceasta perioada.
  • respectarea conditiilor impuse de  STAS 10009/2017  
  • impactul asupra peisajului și mediului vizual – impact direct redus;

 Dupa finalizarea lucrarilor de modernizare  se vor executa lucrari pentru refacerea zonei, care constau   in urmatoarele:

- demontarea constructiilor si instalatiilor existente in incinta organizarii de santier, evacuarea acestora de pe amplasament si amenajarea terenului ocupat temporar in vederea redarii la folosintele anterioare;

- retragerea de pe amplasamente a utilajelor de constructii si transport;

- colectarea si evacuarea de pe amplasament a deseurilor rezultate;

- refacerea amplasamentului in zona cailor de acces si a altor terenuri ocupate temporar prin lucrarile de nivelare a terenului si amenajare peisagistica;

  • impactul asupra patrimoniului istoric și cultural - fără impact, în zonă nu există obiective ale patrimoniului istoric și cultural; in zona obiectivului nu exista obiective de interes public, monumente istorice si de arhitectura, zone cu regim de restrictie sau zone de interes traditional. Perimetrele afectate de lucrări pot fi susceptibile de potențial arheologic, existând posibilitatea ca in urma unor lucrări de construire, excavări, exploatări, amenajări, etc, sa fie evidențiate eventuale urme ale manifestărilor umane (descoperiri de vestigii arheologice), pentru care titularul investiției are obligația de a opri lucrările si de a informa de urgenta Directia Județeana pentru Cultura Olt conform art. 5 (10) si art. 6 din O.G. 43/2000 pentru a se lua masurile de protejare a patrimoniului cultural national.

c) natura transfrontalieră a impactului: nu este cazul, deoarece lucrarile propuse prin proiect nu au efecte transfrontaliere;

d) intensitatea şi complexitatea impactului: Nu se estimeaza o extindere a impactului asupra zonei geografice, populatiei din zona si din localitatile invecinate, asupra habitatelor sau anumitor specii, impactul general fiind unul redus la nivel local.

         Lucrarile de executie   se vor executa strict pe suprafata stabilita prin Certificatele de Urbanism nr. 156/18.07.2023, 157/18.07.2023, 158/18.07.2023, 159/18.07.2023, 160/18.07.2023, 161/18.07.2023, 162/18.07.2023, 163/18.07.2023,   .

e) probabilitatea impactului: redusa;

f) debutul, durata, frecvenţa şi reversibilitatea preconizate ale impactului: Impactul este limitat, temporar pe perioada efectivă de lucru, fără consecinţe cuantificabile, semnificative.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente şi/sau aprobate: nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: nu este cazul.

                                                                                                      

II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit ca nu este necesara efectuarea evaluării adecvate:

  • Amplasamentul propus nu intra sub incidenta art. 28 din OUG nr. 57/2007 privind regimul

ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei sălbatice, cu modificările si completările ulterioare.

 

III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit ca nu este necesara efectuarea evaluării impactului asupra corpurilor de apa.

Proiectul propus nu necesita aviz de gospodarire a apelor.

Prezenta decizie de încadrare se emite cu respectarea următoarelor condiţii:

a)  Respectarea proiectului care a stat la baza avizării, respectiv a memoriului prezentat în documentaţia de susţinere a solicitării. Orice modificare a acestuia, care poate avea efecte semnificative asupra mediului, se va notifica la A.P.M. Olt. Notificarea se va realiza obligatoriu înainte de modificarea proiectului.

b)  Respectarea legislaţiei de mediu în vigoare.  In perioada de executie a proiectului se vor lua toate masurile care se impun pentru evitarea poluarii atmosferei, solului, apelor subterane, pentru protectia tuturor factorilor de mediu si se vor lua masuri de prevenire si combatere a poluarilor accidentale.

c)  Începerea lucrărilor de execuţie este permisă numai după obţinerea  tuturor avizelor impuse prin      Certificatul de Urbanism şi de către membrii Comisiei de Analiză Tehnică:

Perimetrul afectat de lucrări poate fi susceptibil de potențial arheologic, existând posibilitatea ca în urma unor lucrări de construire, excavări, exploatări, amenajari, etc. sa fie evidențiate eventuale urme ale manifestărilor umane(descoperiri de vestigii arheologice, pentru care titularul investiției are obligația de a opri lucrările și de a informa de urgență Direcția Județeană pentru Cultură Olt, conform art. 5(10) și art. 6 din O.G. nr. 43/2000, pentru a se lua măsurile de protejare a patrimoniului arheologic evidențiat întâmplător.

d)  Deşeurile rezultate, indiferent de natura lor, se vor gestiona în conformitate cu prevederile OUG nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor.

          e)  Respectarea prevederilor legale  privind limita  maximă admisă a zgomotului. Activitatea se va desfăşura fără să creeze disconfort vecinătăţilor.

f)  Se va reface cadrul natural afectat în timpul execuţiei lucrărilor. În cazul în care se constată o degradare a terenului, vor fi aplicate măsuri de reconstrucţie ecologică.

g) La finalizarea lucrarilor se va notifica A.P.M. Olt pentru intocmirea procesului verbal pentru verificarea respectarii prevederilor deciziei etapei de incadrare, conform prevederilor Anexei V, art. 43, alin.(3) si (4) din din Legea nr. 292/2018  privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului. 

 

       

               Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica APM Olt.

               Răspunderea pentru corectitudinea informațiilor puse la dispoziția autorității competente pentru protecția mediului și a publicului revine în întregime titularului activității.

 

  • Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
  • Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.
  • Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.
  • Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr.292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.
  • Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.
  • Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

 Informaţii cu privire la procesul de participare a publicului în procedura derulată:

- pe parcursul derulării procedurii, informarea publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei s-a realizat astfel:

1. anunţ pe site-ul propriu a A.P.M. Olt  la depunerea solicitării în data de 10.08.2023; titular prin publicare în ziarul Realitatea Oltului din data de 09.08.2023, afişare la primăria Caracal  în data de  09.08.2023;

 2. anunţ pe site-ul propriu a A.P.M. Olt  privind decizia etapei de încadrare  în data de _____.2023; titular prin publicare în ziarul  ____________ din data de __________.2023, afişare la primăria Caracal în data de  ______.2023;

3. Documentaţia de susţinere a solicitării a fost accesibilă spre consultare de către public, pe toată durata derulării procedurii, la sediul A.P.M. Olt;

 

 Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

                                                         

DIRECTOR EXECUTIV,

Gheorghe NEACSA

                                                                        

 

 

p.ŞEF SERVICIU A.A.A.,                                                 ŞEF SERVICIU C.F.M.,    

Ionel TOLOS                                                                     Dorin ROGOJINARU

                         

 

 

 

 

Întocmit,                                                                                      Întocmit,

   Alina ANDRONACHESCU                                                Ion CROITORU