Back

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE (proiect) Nr. 9436/16.11.2023 pentru proiectul: REABILITARE SI MODERNIZARE STRADA SI CASETARE CANAL SOPOT, propus a fi amplasat în Slatina, str. Canal Sopot, jud. Olt. Titular: PRIMARIA MUNICIPIULUI SLATINA

Agenţia pentru Protecţia Mediului Olt anunţă publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare: nu se supune evaluării impactului asupra mediului, în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, pentru proiectul: REABILITARE SI MODERNIZARE STRADA SI CASETARE CANAL SOPOT, propus a fi amplasat în Slatina, str. Canal Sopot,  jud. Olt.

Titular:  PRIMARIA MUNICIPIULUI SLATINA

Proiectul deciziei de încadrare şi motivele care o fundamentează pot fi consultate la sediul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Olt din Slatina, str. Ion Moroşanu, nr. 3, judeţul Olt, în zilele de luni-vineri, între orele 900-1400, precum şi la următoarea adresa de internet http://apmot.anpm.ro   

Publicul interesat poate înainta comentarii/observaţii la proiectul deciziei de încadrare în termen de 10  zile de la data afişării anunţului.

    Data afişării anunţului: 21.11.2023

 

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE (proiect)
Nr.  9436  din 16.11.2023

 

            Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de PRIMARIA MUNICIPIULUI SLATINA cu sediul in Slatina, str. M. Kogalniceanu, nr. 1, jud. Olt, înregistrată la A.P.M. Olt cu nr. 9436 din 28.09.2023 în baza Legii nr. 292/2018  privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, si a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernulunr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei sălbatice, aprobata cu modificări si completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările si completările ulterioare, Agenţia pentru Protecţia Mediului Olt decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 16.11.2023, că proiectul REABILITARE SI MODERNIZARE STRADA SI CASETARE CANAL SOPOT „ propus a fi amplasat în Slatina, str. Cireasov, nr. 23, jud. Olt, nu se supune evaluării impactului asupra mediului.

 

 

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit neefectuarea evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

- proiectul se încadrează în prevederile Legii nr. 292/2018, anexa 2, la pct.10, lit. b);

- prin aplicarea criteriilor din anexa 3 a Legii nr 292/2018, s-au constatat următoarele:

Proiectul nu este unul de mare amploare şi nu se cumulează cu alte proiecte.

Emisiile de poluanţi, inclusiv zgomotul sunt aproape nesemnificative.

Producţia de deşeuri este minoră, iar acestea vor fi transportate către spaţii special amenajate, de către firme autorizate.

În baza proiectului de organizare de şantier, beneficiarul împreună cu echipa de execuţie vor amenaja corespunzător amplasamentul (utilizarea unei construcţii provizorii pe durata lucrărilor ce va fi utilizată ca şi punct de organizare şantier, container existent pe amplasament, cu vestiare şi spaţii pentru depozitare necesare).

Terenul va fi împrejmuit pe durata lucrărilor de execuţie cu plasă opacă specială pentru a evita disconfortul faţă de vecinătăţi.

La finalizarea lucrărilor terenul va fi adus la starea iniţială.

            Atat  in perioada de executie a lucrarilor  propuse cat si in perioada  de exploatare,  prin  realizarea investitiei  nu se introduc  efecte negative  suplimentare  fata  de situatia existenta asupra solului, microclimatului,  apelor de suprafata, vegetatiei, faunei sau peisajului.

 Impactul potential asupra mediului este redus si acceptabil in perioada de executie a lucrarilor datorita anumitor factori, cum ar fi: zgomot, vibratii, poluare atmosferica, scurgeri accidentale de combustibil cauzate de mijloacele  de transport si executie a lucrarii.

Obiectivul propus va fi în conformitate cu legislaţia de mediu prin următoarele investiţii:

•           Deşeurile rezultate din lucrările de refacere carosabil (trotuare, borduri) vor fi ridicate de către o unitate de salubrizare autorizată şi depozitate în locuri special amenajate conform prevederilor în vigoare

•           Gunoaiele menajere vor fi depuse în pubele separat pe tipuri, acestea fiind depozitate pe platforma de gunoi existenta si, ridicate periodic de către o unitate specializată, în baza unui contract.

1. Caracteristicile proiectului

Strada Canal Sopot  se încadrează in categoria de importanță „C” (importanta normală) și în clasa de importanță III (medie), conform legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcții si a H.G. nr.766/1997, anexa 3, referitoare la aprobarea unor regulamente privind calitatea în construcții

Lucrarile prevazute in cadrul prezentei documentatii  pe strada   Canal Sopot  constau in:

 -reabilitarea  infrastructurii stradale  si a trotuarelor existente

 -casetarea canalului Sopot;

  -realizare trotuare;

  -realizare rigola carosabila;

  -realizare camera cadere;

  -refacere imprejmuiri afectate;

  -realizarea de marcaje rutiere;

 - s-au prevăzut lucrări de ridicare camine la cota, ridicare la cota rasuflatori de gaz, geigere.

Prin realizarea lucrarilor propuse pe strada Canal Sopot se vor atinge urmatoare obiective:

-asigurarea legaturii cu  stazile principale; 

-Reducerea nivelului de expunere la poluarea aerului si sonora a oamenilor care traiesc in zona

-Realizarea accesului la proprietati  din strada Sopot ,prin casetarea canalului Sopot;

- eliminarea putilor existente;

Beneficii :

- asigurarea siguranţei circulaţiei, creşterea confortului la deplasarea autovehiculelor, siguranţa circulaţiei localnicilor, se îmbunătăţesc semnificativ condiţiile de trafic şi de circulaţie a pietonilor;

-întreţinerea şi efectuarea lucrărilor de deszăpezire în condiţii de siguranţă pe timp de iarnă;

-prin reabilitare se realizează o ameliorare în conformitate cu standardele în vigoare a condiţiilor igienico - sanitare a locuitorilor din zona modernizată;

-accesul echipajelor de intervenție de urgenţă (salvare, pompieri, poliţie) va fi mai facil în caz de necesitate

-eliminarea riscului de inundatii a gospodariilor;

-asigurarea accesului la proprietati  direct din strada;

Suprafaţa de teren care urmează să fie ocupată definitiv de lucrare este  de

 2362.60 mp din care :

 - suprafata   de 1692.00 mp - carosabil strada Canal Sopot  ;

- suprafata   de 135.00 mp - carosabil  ramificatie strada Canal Sopot  ;

- suprafata de 475 mp- trotuare

-suprafata  de 60.6 mp-rigola

Traseul in plan

Traseul proiectat ale străzilor se va suprapune peste cel existent evitând exproprierile și va fi format din succesiuni de aliniamente și curbe, conform prevederilor STAS 863-85 si STAS 10144/3-91.

Viteza de baza va fi de 40-50km/h cu posibile zone de restricție datorită configurației terenului şi a poziției gardurilor. Pe ramificația spre strada Strehareți viteza de proiectare poate fi 25-30 km/h.

Profilul longitudinal

Prin proiectarea in lung se va asigura în primul rând scurgerea apelor. Se va tine seama si de cotele impuse de racordurile la străzile laterale precum şi de necesitatea asigurării accesului la proprietățile adiacente strazii.

Profilul longitudinal va respecta:

- pasul minim de proiectare corespunzător vitezei de proiectare recomandate;

- razele de racordare in plan vertical trebuie sa fie mai mari decât cele minime prevăzute de STAS 863/85 si STAS 10144/3-91 corespunzător vitezei de proiectare recomandate.

Prin trasarea liniei proiectate se va urmări de asemenea realizarea unui volum minim de lucrări.

Profilul transversal 

Se recomandă proiectarea unor elemente geometrice corespunzătoare unor străzi urbane, conform Ordinului pentru aprobarea Normelor tehnice privind proiectarea și realizarea străzilor în localități urbane (Ordinul Ministerului Transporturilor Nr. 49/1998, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 138 bis/6.06.1998), cu consultarea prevederilor STAS 10144/1-90.

Lucrările de terasamente vor consta din săpături si umpluturi pentru realizarea lucrarilor propuse.

Carosabil

Varianta 1 pe zonele din afara zonei de suprapunere cu Canalul Sopot

•săpătură

•30 cm balast conform STAS 6400-84 si SR EN 13242:2013;

•20 cm piatra sparta amestec optimal sort 0/63 conform STAS 6400-84 si SR EN 13242:2013;

•6 cm BAD22,4 leg 50/70 conform SR EN 13108-1:2006; SR EN 13108-1:2006/AC:2008 (BAD22,4 conform AND 605-2016);

•4 cm BA16 rul 50/70 conform SR EN 13108-1:2006; SR EN 13108-1:2006/AC:2008 (BA 16 conform AND 605-2016).

si

Se recomanda următoarea  structura rutiera pentru trotuare noi:

Varianta 1

•  3-4 cm beton asfaltic BA8 rul 50/70

•10 cm balast stabilizat sau beton C16/20

•10 cm balast

•sapatura

Borduri

Partea carosabila va fi încadrată de bordurile de beton existente pe ramificația spre strada Strehareți . Doar bordurile degradate vor fi înlocuite,se propune inlocuirea unui procent de 20% din lungimea totala.

Se vor monta borduri de beton noi spre carosabil cu secțiune 20x25x50cm, montate pe fundație din beton de ciment pe zona afectata de lucrarile la Canalul Sopot. În dreptul acceselor la proprietati bordurile vor fi coborate.

Scurgerea apelor

Strada si ramificația au canalizare pluviala. Scurgerea apelor va fi asigurata prin pantele transversale si longitudinale proiectate, astfel încât sa ajungă la gurile de scurgere existente. Pe sectorul fără drum existent spre strada Tudor Vladimirescu se recomanda sa se execute rigole carosabile care sa fie scurse in camera de cadere propusa si de aici in canalul Sopot.

            Capacele căminelor de utilități afectate de lucrări vor fi aduse la cota proiectata.

            Siguranța circulației

Pentru siguranța circulației rutiere sunt necesare a se realiza lucrări de semnalizare verticală .

Indicatoarele rutiere se vor confecționa şi monta conform SR 1848/1-2011, SR 1848/2-2011 şi SR 1848/3-2008.

Marcajele se vor executa conform SR 1848-7.

Casetare canal Sopot

     Casetarea Canalului Sopot se va face cu tuburi metalice din otel ondulat cu diametrul de 2.50 m.Tuburile metalice vor fi  incastrate  cu beton de clasa C20/25  .Deasupra stratului de beton pe zona cu carosabil se vor asterme dota straturi de beton asfaltic in grosime  totala de 10 cm. La intersectia cu strada Fundatura Sopot  se va realiza camera de cadere.

Strada Canal Sopot  se încadrează in categoria de importanță „C” (importanta normală) și în clasa de importanță III (medie), conform legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcții si a H.G. nr.766/1997, anexa 3, referitoare la aprobarea unor regulamente privind calitatea în construcții

Lucrarile prevazute in cadrul prezentei documentatii  pe strada   Canal Sopot  constau in:

-reabilitarea  infrastructurii stradale  si a trotuarelor existente

 -casetarea canalului Sopot;

  -realizare trotuare;

 -realizare rigola carosabila;

 -realizare camera cadere;

 -refacere imprejmuiri afectate;

 -realizarea de marcaje rutiere;

 - s-au prevăzut lucrări de ridicare camine la cota, ridicare la cota rasuflatori de gaz, geigere.

 

Prin realizarea lucrarilor propuse pe strada Canal Sopot se vor atinge urmatoare obiective:

-           asigurarea legaturii cu  stazile principale; 

-           Reducerea nivelului de expunere la poluarea aerului si sonora a oamenilor care traiesc in zona

-           Realizarea accesului la proprietati  din strada Sopot ,prin casetarea canalului Sopot;

-           eliminarea putilor existente;

Beneficii :

- asigurarea siguranţei circulaţiei, creşterea confortului la deplasarea autovehiculelor, siguranţa circulaţiei localnicilor, se îmbunătăţesc semnificativ condiţiile de trafic şi de circulaţie a pietonilor;

-întreţinerea şi efectuarea lucrărilor de deszăpezire în condiţii de siguranţă pe timp de iarnă;

-prin reabilitare se realizează o ameliorare în conformitate cu standardele în vigoare a condiţiilor igienico - sanitare a locuitorilor din zona modernizată;

-accesul echipajelor de intervenție de urgenţă (salvare, pompieri, poliţie) va fi mai facil în caz de necesitate

-eliminarea riscului de inundatii a gospodariilor;

-asigurarea accesului la proprietati  direct din strada;

Suprafaţa de teren care urmează să fie ocupată definitiv de lucrare este  de

 2362.60 mp din care :

 - suprafata   de 1692.00 mp - carosabil strada Canal Sopot  ;

- suprafata   de 135.00 mp - carosabil  ramificatie strada Canal Sopot  ;

- suprafata de 475 mp- trotuare

-suprafata  de 60.6 mp-rigola

DESCRIEREA LUCRARILOR PROPUSE

REABILITARE SI MODERNIZARE STRADA CANAL SOPOT

Traseul in plan-Traseul proiectat ale străzilor se va suprapune peste cel existent evitând exproprierile și va fi format din succesiuni de aliniamente și curbe, conform prevederilor STAS 863-85 si STAS 10144/3-91.

Viteza de baza va fi de 40-50km/h cu posibile zone de restricție datorită configurației terenului şi a poziției gardurilor. Pe ramificația spre strada Strehareți viteza de proiectare poate fi 25-30 km/h.

Profilul longitudinal-Prin proiectarea in lung se va asigura în primul rând scurgerea apelor. Se va tine seama si de cotele impuse de racordurile la străzile laterale precum şi de necesitatea asigurării accesului la proprietățile adiacente strazii.

Profilul longitudinal va respecta:

- pasul minim de proiectare corespunzător vitezei de proiectare recomandate;

- razele de racordare in plan vertical trebuie sa fie mai mari decât cele minime prevăzute de STAS 863/85 si STAS 10144/3-91 corespunzător vitezei de proiectare recomandate.

Prin trasarea liniei proiectate se va urmări de asemenea realizarea unui volum minim de lucrări.

 

Profilul transversal  Se recomandă proiectarea unor elemente geometrice corespunzătoare unor străzi urbane, conform Ordinului pentru aprobarea Normelor tehnice privind proiectarea și realizarea străzilor în localități urbane (Ordinul Ministerului Transporturilor Nr. 49/1998, publicat în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 138 bis/6.06.1998), cu consultarea prevederilor STAS 10144/1-90, și anume :

Strada Canal Sopot de la pozitia km 0+000 pana la pozitia km 0+106 are latimea parti carosabile  de 4.00 m  cu panta unica de 2.5% , incadrata de borduri prefabricate cu secțiune 20x25x50cm, montate pe fundație din beton de ciment pe partea stanga iar pe parte partea dreapta  s-a prevazut o rigola betonata acoperita cu placute carosabile cu latimea de 0.60 m. De la pozitia km 0+106 pana la  pozitia km 0+263.12 lățimea părții carosabile este de 7 m,partea carosabilă este încadrată de trotuare de 1.00 m pe partea stanga  si  trotuare cu latime variabila intre 1.20-3.88 lățime pe partea dreapta.

In zona  pozitiei km0+000 ,care reprezinta si punctul de inceput a prezentei documentatii ,se va realiza o camera de cadere din beton armat ,la care se va racorda canalul Sopot.

Ramificația spre strada Strehareți se va păstra in limitele sale actuale,latimea partii carosabile este variabila intre 3.00-3.77 m cu panta unica de 2.5% , incadrata de borduri prefabricate cu secțiune 20x25x50cm.

Structura rutiera

Întrucât realizarea Casetării Canalului Sopot implică suprapunerea peste zone cu actuala strada și zone situate în afara unei structuri rutiere (zone unde se va caseta Canalul Sopot), vor fi necesare abordări diferite

Carosabil

Varianta 1 pe zonele din afara zonei de suprapunere cu Canalul Sopot

•           săpătură

•           30 cm balast conform STAS 6400-84 si SR EN 13242:2013;

•           20 cm piatra sparta amestec optimal sort 0/63 conform STAS 6400-84 si SR EN 13242:2013;

•           6 cm BAD22,4 leg 50/70 conform SR EN 13108-1:2006; SR EN 13108-1:2006/AC:2008 (BAD22,4 conform AND 605-2016);

•           4 cm BA16 rul 50/70 conform SR EN 13108-1:2006; SR EN 13108-1:2006/AC:2008 (BA 16 conform AND 605-2016).

si

Varianta 2 pe zona de suprapunere cu Canalul Sopot

•           4 cm BA16 rul 50/70 conform SR EN 13108-1:2006; SR EN 13108-1:2006/AC:2008 (BA 16 conform AND 605-2016).

•           6 cm BAD22,4 leg 50/70 conform SR EN 13108-1:2006; SR EN 13108-1:2006/AC:2008 (BAD22,4 conform AND 605-2016);

•           30 cm strat de beton C20/25

•           infrastructura canalului Sopot realizata din tuburi metalice din otel ondulat cu diametrul de 2.50 m incastrate  in  beton de clasa C20/25 .

Pe rostul dintre cele 2 zone se va monta un geocompozit pe stratul de binder de 1m lățime.

Strada Canal Sopot pe ramificația spre strada Strehareți

•           frezare 4 cm

•           4 cm BA16 rul 50/70 conform SR EN 13108-1:2006; SR EN 13108-1:2006/AC:2008 (BA 16 conform AND 605-2016).

Trotuare

Se recomanda reconfigurarea trotuarelor existente, astfel încât lățimea acestora să nu fie mai mică de 1m.

Se recomanda următoarea  structura rutiera pentru trotuare noi:

•           4 cm beton asfaltic BA8 rul 50/70

•           10 cm beton C16/20

•           10 cm balast

Borduri

Partea carosabila va fi încadrată de bordurile de beton existente pe ramificația spre strada Strehareți . Doar bordurile degradate vor fi înlocuite,se propune inlocuirea unui procent de 20% din lungimea totala.

Se vor monta borduri de beton noi spre carosabil cu secțiune 20x25x50cm, montate pe fundație din beton de ciment pe zona afectata de lucrarile la Canalul Sopot. În dreptul acceselor la proprietati bordurile vor fi coborate.

Scurgerea apelor

Strada si ramificația au canalizare pluviala. Scurgerea apelor va fi asigurata prin pantele transversale si longitudinale proiectate, astfel încât sa ajungă la gurile de scurgere existente. Pe sectorul fără drum existent spre strada Tudor Vladimirescu se recomanda executia unei rigole carosabile  acoperita cu placute carosabile cu latimea de 0.60m care sa fie scursa in camera de cadere propusa si de aici in canalul Sopot.

Capacele căminelor de utilități afectate de lucrări vor fi aduse la cota proiectata.

Siguranța circulației

Semnalizarea  rutiera  pe timpul   executiei  si cea definitiva    se va realiza cu indicatoare   si marcaje rutiere,   in  conformitate     cu  prevederile    legislatiei   in  vigoare   din  domeniu,   respectiv   OUG  195/2002 republicata;    Legea 93/2016;   HG 1391/2006;   5TAS 1848/1,2,3-2011    si STAS 1848/7-2015   si a Normelor Metodologice   MI-MT  nr.1112/411   din oct 2000 privind  conditiile  de inchidere  si de instituire   a restrictiilor de circulatie  la lucrarile  pe drumurile   publice.

Pentru realizarea marcajului rutier atat longitudinal cat si transversal  se va folosi vopsea termolplast aplicat la cald 2000 microni/mp.

 Montarea de Indicatoarele rutiere  intra in sarcina beneficiarului.

Toate materialele utilizate (vopseaua de marcaj,etc.) vor fi agrementate conform HGR 766/1997   si cele care nu sunt  agrementate vor fi insotite de Certificate de Calitate.

CASETARE CANAL SOPOT

Casetarea Canalului Sopot se va face cu tuburi metalice din otel ondulat cu diametrul de 2.50 m.Tuburile metalice vor fi  incastrate  cu beton de clasa C20/25  .Deasupra  sectiunii  trapezoidale  din beton in care este incastrat tubul metalic s-a prevazut un strat de beton C20/25 cu grosimea de 30 cm peste care se vor asterme doua straturi de beton asfaltic in grosime  totala de 10 cm.

Structurile metalice din otel au ondulatiile si imbinarile dispuse elicoidal in jurul structurii si sunt realizate prin metoda laminarii la rece a benzilor de otel intr-o forma tubulara ondulata, cu sectiune rotunda  Se vor folosi benzi din otel de calitatea S 250GD, cu grosimea de 3.0 mm, cu protectie anticoroziva realizata cu Zinc 600 (strat de zinc de 42 mm atat la interior cat si la exterior) – conform SR EN 10346. Producatorul structurilor metalice va aloca un spor de material, in plus fata de rezultatele obtinute din calculul de rezistenta, pentru a realiza o rezistenta suplimentara anti coroziune si anti-sablare.Se propune realizarea unui canal ingropat care sa preia debitul de apa al canalului deschis intr-o sectiune circulara cu diametrul interior de 2.5m si panta longitudinala intre 0.6% si 3.8% pe primul tronson. Lungimea canalului ingropat este de 263.12m.

Canalul pe primii 40m pana la curba are o panta de 3.8%, iar pe urmatorii 40m 1,5% si pe restul 0.6%, descrierea este in sensul de curgere a apei prin canal.

Pentru trecerea canalului din canal deschis in canal cu sectiunea complet inchisa este necesara realizarea unui bazin de incarcare a canalului tubular care sa faca si functia de mediere a varfurilor de debit.

Pentru zona de curba cu raza de 8m va trebui realizat un bloc de ancoraj care sa preia forta centrifuga data de apa la vitezele mari la care se va ajunge in cazul de debit maxim al canalului, la debusarea in dreptul strazii Fundatura Sopot va trebui  realizat un sistem de disipare a energiei si inaltarea malurilor astfel incat sa nu refuleze in afara canalului si sa deterioreze malurile canalului.

In zona  pozitiei km0+000 ,care reprezinta si punctul de inceput a prezentei documentatii ,se va realiza o camera de cadere din beton armat ,la care se va racorda canalul Sopot.

Camera de cadere va avea dimensiunea de 4.00 m x 3.30 m si adancimea de 3.90 m.Solutia de fundare consta in realizarea unui radier general din beton armat cu bare BST500C, cu grosimea de 20 cm,betonul folosit va fi beton de clasa C20/25 .La partea inferioara  a radierului s-a prevazut un strat de beton de egalizare ,beton de clasa C8/10 cu grosimea de 20 cm.Camera de cadere se va realiza cu stalpi din beton armat cu inchiderile din diafragme din beton armat,armarea se va face cu bare BST500C. Betonul ce se va folosi la diafragmele din beton va fi beton de clasa 20/25.La partea superioara camera de cadere va fi prevazuta cu un gratar din confectie metalica cu dimensiunea de 4.00m x3.30 m.

Pentru determinarea suprafeţei libere a apei în zona podurilor a fost utilizat modelul matematic HEC - RAS privind mişcarea în regim permanent, gradual variată.

Modelul matematic HEC-RAS este folosit pentru determinarea nivelurilor debitelor maxime cu probabilitatea de depasire de 1% pentru albia canalului

Modelul HEC- RAS este produs de U.S. Army Corps of Engineers, Hydrologic Engineering Center, este unul din cele mai cunoscute si utilizate pachete de programe din lume, privind analiza sistemelor hidrografice. Modelul poate efectua calculul suprafetei libere a apel in miscare permanenta gradual variata pe rauri in regim natural sau canale construite.

Astfel dupa introducerea variantei cu canal inchis daca acesta respecta cotele de intrare si iesire pentru racordare la canalul existent acesta poate prelua debitul calculat de INHGA.

       La realizarea tuturor lucrarilor propuse se vor utiliza numai materiale agrementate,conform reglementarilor nationale in vigoare, legislatiei si standardelor nationale armonizate cu legislatie UE.         Aceste materiale sunt in conformitate cu prevederile H.G. nr. 766/1997 si Legii 10/1995 (modificata si completata prin Legea 177 /2015) privind obligativitatea utilizarii de materiale agrementate pentru executia lucrarii.   

  Structura rutiera

Întrucât realizarea Casetării Canalului Sopot implică suprapunerea peste zone cu actuala strada și zone situate în afara unei structuri rutiere (zone unde se va caseta Canalul Sopot), vor fi necesare abordări diferite

Carosabil

Varianta 1 pe zonele din afara zonei de suprapunere cu Canalul Sopot

•săpătură

•30 cm balast conform STAS 6400-84 si SR EN 13242:2013;

•20 cm piatra sparta amestec optimal sort 0/63 conform STAS 6400-84 si SR EN 13242:2013;

•6 cm BAD22,4 leg 50/70 conform SR EN 13108-1:2006; SR EN 13108-1:2006/AC:2008 (BAD22,4 conform AND 605-2016);

•4 cm BA16 rul 50/70 conform SR EN 13108-1:2006; SR EN 13108-1:2006/AC:2008 (BA 16 conform AND 605-2016).

si

Varianta 2 pe zona de suprapunere cu Canalul Sopot

•4 cm BA16 rul 50/70 conform SR EN 13108-1:2006; SR EN 13108-1:2006/AC:2008 (BA 16 conform AND 605-2016).

•6 cm BAD22,4 leg 50/70 conform SR EN 13108-1:2006; SR EN 13108-1:2006/AC:2008 (BAD22,4 conform AND 605-2016);

•30 cm strat de beton C20/25

•infrastructura canalului Sopot realizata din tuburi metalice din otel ondulat cu diametrul de 2.50 m incastrate  in  beton de clasa C20/25 .

Pe rostul dintre cele 2 zone se va monta un geocompozit pe stratul de binder de 1m lățime.

Strada Canal Sopot pe ramificația spre strada Strehareți

•frezare 4 cm

•4 cm BA16 rul 50/70 conform SR EN 13108-1:2006; SR EN 13108-1:2006/AC:2008 (BA 16 conform AND 605-2016).

Trotuare

Se recomanda reconfigurarea trotuarelor existente, astfel încât lățimea acestora să nu fie mai mică de 1m.

Se recomanda următoarea  structura rutiera pentru trotuare noi:

•4 cm beton asfaltic BA8 rul 50/70

•10 cm beton C16/20

•10 cm balast

Borduri

Partea carosabila va fi încadrată de bordurile de beton existente pe ramificația spre strada Strehareți . Doar bordurile degradate vor fi înlocuite,se propune inlocuirea unui procent de 20% din lungimea totala.

Se vor monta borduri de beton noi spre carosabil cu secțiune 20x25x50cm, montate pe fundație din beton de ciment pe zona afectata de lucrarile la Canalul Sopot. În dreptul acceselor la proprietati bordurile vor fi coborate.

La execuție se va urmări in permanenta ca prin soluțiile recomandate sa se realizeze siguranță in exploatare a lucrărilor, obiectiv prioritar in activitatea de administrare a rețelei de drumuri.

La lucrare se recomanda utilizarea numai a materialelor agrementate tehnic si cu termene de garanție care sa se încadreze in durata de viață estimata.

Pe timpul execuției lucrărilor de modernizare, pe străzi se vor institui restricții de circulație reglementate prin indicatoare rutiere si mijloace de semnalizare a lucrărilor in zona drumului public.

Vor fi montate indicatoare de circulație rutiera pe parcursul execuției lucrărilor conform normativelor in vigoare.          

După finalizarea execuției lucrărilor de reabilitare si reabilitare, restricțiile de instituite pe perioada de execuție, vor fi ridicate, iar traficul autor si pietonal va fii complet deschis.

             La realizarea tuturor lucrarilor propuse se vor utiliza numai materiale agrementate, conform reglementarilor nationale in vigoare, legislatiei si standardelor nationale armonizate cu legislatie UE.

            Aceste materiale sunt in conformitate cu prevederile H.G. nr. 766/1997 si Legii 10/1995 privind obligativitatea utilizarii de materiale agrementate pentru executia lucrarii.

Au fost luate in considerare doua alternative:

- alternativa 1, in cazul acesta a se construi

- alternativa 2, in cazul acesta a nu se construi obiectivul.

După analiza alternativelor si a impactului pe care obiectivul îl are asupra mediului social si mediului înconjurător, indicatorii analizați au dus la alegerea alternativei 1.

In vederea realizării proiectului a fost de asemenea studiata o oferta de utilaje/echipamente, capacităţi care sa corespunda din punct de vedere tehnic si economic cerinţei beneficiarului.

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei şi a biodiversităţii:

Resursele naturale sunt cele uzuale pentru astfel de lucrari, respectiv se vor utiliza agregate naturale (nisip, pietris, apa). Pe perioada de exploatare a amenajarilor si constructiei propriu zise nu se utilizeaza resurse naturale.

d) cantitatea şi tipurile de deşeuri generate/gestionate;

Modul de gospodărire a deşeurilor

În perioada funcţionării obiectivului se vor genera următoarele tipuri de deşeuri:

- deşeuri menajere ( cod 20.03.01) - acestea vor fi colectate în recipiente închise, tip europubele şi stocate temporar în spaţii special amenajate până la preluarea acestora de către serviciul de salubritate al localităţii, cantitate estimativă de 30 kg / lună;

- deşeuri de ambalaje (coduri 15.01.01, 15.01.02) - se vor colecta selectiv, în spaţii special amenajate şi inscripţionate, în vederea valorificării prin operatori autorizaţi, cantitate estimativă de 15 kg / lună.

În activitatea de construcţie şi întreţinere a obiectivului, se va ţine seama de reglementările în vigoare privind colectarea, transportul, depozitarea şi reciclarea deşeurilor.

Se vor avea în vedere următoarele:

-Se vor recicla deşeuri refolosibile prin integrarea lor, în măsura posibilităţilor, în lucrările de drumuri, în conformitate cu încercările de laborator;

-Se vor respecta condiţiile de refacere a cadrului natural în zonele de depozitare;

-Depozitarea deşeurilor se va face doar în locuri special amenajate, pentru a evita contaminarea mediului.

-Deşeurile municipale -   vor fi depozitate în pubele amplasate în locuri accesibile, de unde vor fi ridicate periodic de societatea de salubritate ( pe bază de contract).

-Deşeurile tehnologice rezultate din activitatea de construire şi activităţile anexe:

cod 20.01.08 - deşeuri menajere

cod 15.01.01 - deşeuri din ambalaje de hârtie si carton

cod 15.01.02-deşeuri din ambalaje din plastic

cod 17 04 05 - fier si otel

cod 17 04 07 - amestecuri metalice

cod 17 02 01 - deşeuri din lemn

cod 17 01 07 - amestecuri de beton, cărămizi, etc.

- Deșeurile metalice se vor valorifica prin unităţi de colectare specializate.

- Deșeurile de ambalaje: ambalaje din hârtie si carton care se colectează si se predau la unităţile de colectare autorizate.

- Cu privire la gestiunea ambalajelor se vor respecta prevederile H.G. nr. 349 / 2001.

-Deșeurile din materiale de construcţii: la amenajarea terenului se folosesc ca materiale de construcţie piatra, fundaţii din balast. Aceste deşeuri sunt utilizate la repararea si întreţinerea drumurilor, sau sunt transportate la o rampa autorizata.

- Deşeuri rezultate in timpul funcţionarii obiectivului:

cod 20.01.08 - deşeuri menajere

cod 15.01.01 - deşeuri din ambalaje de hârtie si carton

cod 15.01.02 - deşeuri din ambalaje din plastic

cod 20.03.06 - deşeuri de la curăţarea canalizării.

Evidenţa gestiunii deşeurilor va fi ţinută de către personalul de la punctul de lucru (şeful de şantier).

Masuri:

-Reducerea la minimum a cantităţilor de deşeuri rezultate din activităţile existente;

-Colectarea selectiva a deşeurilor in vederea valorificării sau eliminării acestora ;

-Luarea masurilor necesare astfel încât eliminarea deşeurilor sa se facă in condiţiile de respectare a reglementarilor privind protecţia populaţiei si a mediului;

-Luarea de masuri pentru împiedicarea abandonării, înlăturării sau eliminării necontrolate a deşeurilor, precum si orice alte operaţiuni neautorizate, efectuate cu acestea;

-Instituirea unui program de instruire a personalului angajat pentru respectarea normelor PSI si a legislaţiei UE privind protecţia mediului.

- programul de prevenire și reducere a cantităților de deșeuri generate;

Pentru prevenirea si reducerea cantitatilor de deseuri generate se vor alege inca din faza de proiectare cele mai bune tehnologii. Deseurile generate vor fi colectate selectiv si valorificate.

- planul de gestionare a deșeurilor;

Gospodărirea substanțelor și preparatelor chimice periculoase

2. Amplasarea proiectului

a) utilizarea actuală şi aprobată a terenurilor;

Teren proprietate a Consiliului Local Slatina, situat in intravilanul municipiului Slatina, , in suprafata de1288 mp, categorie de folosinta curti constructii.

Regimul economic: Categoria folosinta teren: curti constructii. Destinatia conform prevederi PUG: – zona rezidentiala “L”, subzona locuintelor colective L3.

Proiectul nu intra sub incidenta Legii nr. 22 din 22 februarie 2001 pentru ratificarea Convenţiei privind evaluarea impactului asupra mediului în context transfrontieră, adoptată la Espoo la 25 februarie 1991.

Localizarea amplasamentului in raport cu patrimoniul cultural potrivit listei  monumentelor istorice actualizata, aprobata  prin Ordinul ministrului culturii si cultelor nr.2314/2004 cu modificarile ulterioare  si repertoriul  arheologic national prevazut de Ordonanta Guvernului nr.43/2000 privind protectia patrimoniului arheologic si declararea unor situri arheologice ca zone de interes national, republicata , cu modificarile si completarile ulterioare.

 In apropierea amplasamentului nu se afla se monumente istorice, situri arheologice,

 bogăţia, disponibilitatea, calitatea şi capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale, inclusiv solul, terenurile, apa şi biodiversitatea, din zonă şi din subteranul acesteia: nu sunt probleme legate de calitatea si capacitatea de regenerare a resurselor naturale din zona.

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se o atenţie specială următoarelor zone:

    1. zone umede, zone riverane, guri ale râurilor: nu este cazul;

    2. zone costiere şi mediul marin: nu este cazul;

    3. zonele montane şi forestiere: nu este cazul;

    4. arii naturale protejate de interes naţional, comunitar, internationa

proiectul nu este amplasat in arie naturala protejata

    5. zone clasificate sau protejate conform legislaţiei în vigoare : nu este cazul;    

    6. zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului    

       prevăzute de legislaţia naţională şi la nivelul Uniunii Europene şi

       relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: nu este  cazul;      

    7. zonele cu o densitate mare a populaţiei: nu este cazul;                                    

   8. peisaje şi situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: 

          În zonă nu au fost identificate monumente istorice/de arhitectură sau zone de interes tradiţional.

3. Tipurile şi caracteristicile impactului potenţial

a) importanţa şi extinderea spaţială a impactului - zona geografică şi dimensiunea populaţiei care poate fi afectată: redusa, pe perioada de executie si functionare;

b) natura impactului:

Impactul asupra populației și asupra sănătății umane este redus. Prin respectarea măsurilor de sănătate și securitate în muncă de către personalul care execută lucrările, se va reduce la minim posibilitatea apariției unor accidente tehnice sau umane.

Impact pozitiv prin amenajarea spatiilor verzi;

Impactul asupra biodiversitatii:

Impactul potențial asupra faunei este generat de prezența utilajelor și a personalului executant în zona de lucru. Precizăm faptul ca poluarea fonică în zona de lucru poate produce un impact : direct, pe termen scurt, temporar, negativ, iar dupa realizarea lucrarilor impact pozitiv;

 

Impactul asupra solului : Impactul potențial asupra solului poate fi: direct, pe termen scurt, temporar, negativ datorita gestionarii neadecvate a deseurolor , a unei scurgeri de combustibili si lubrefianti;

Impactul asupra calitatii si regimul cantitativ al apei:

Impactul potențial asupra calitatii si regimul cantitativ al apei poate fi :direct, pe termen scurt, temporar, negativ datorita gestionarii neadecvate a deseurilor, a unei scurgeri de combustibili si lubrefianti;

Impactul asupra aerului:

Impactul asupra calitatii atmosferei generat de sursele staționare de pe amplasamentul obiectivului este strict local si se estimează încadrarea in limitele prevăzute de STAS 12574 - 87 si a Legii 104/2011.

 

 

 

Impactul asupra climei:

În ultimii ani, un rol deosebit în schimbarea climei a avut-o activitatea antropică, care a participat în mod direct la această schimbare prin emisiile de gaze cu efect de seră.

Proiectul propus nu este generator de emisii de gaze cu efect de sera.

Impactul asupra zgomotelor si vibrațiilor:

Sursele de zgomot și vibrații rezultă de la exploatarea utilajelor din perimetrul de lucru. Dupa finalizarea lucrarilor impactul va fi pozitiv, atat vizual cat si sonor.

Impactul asupra peisajului si mediului vizual:

Obiectivul analizat nu va influenta negativ biodiversitatea peisajului și mediului vizual al zonei.

Impactul asupra patrimoniului istoric si cultural:

In vecinătatea amplasamentului proiectului nu sunt obiective ale patrimoniului cultural potrivit Listei Monumentelor Istorice actualizata periodic si publicata in Monitorul Oficial al României si a Repertoriului Arheologic National instituit prin OG nr.43/2000 privind protecția patrimoniului arheologic și declararea unor situri arheologice ca zone de interes național, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

 

 

 

  • Impactul asupra patrimoniului istoric si cultural

In conformitate cu Legea nr. 5/2000, Ordinul 2314/2004 (modificat de Ordinul 2385/2008) si Ordonanta nr. 43/2000 cu modificarile si completarile ulterioare (Ordonanta 13/2007 si Legea 329/2009), constructorului ii revine ca obligatie ferma intreruperea imediata a lucrarilor si anuntarea in termen de 72 de ore a autoritatilor competente in conditiile in care in urma lucrarilor de excavare pot fi puse in evidenta eventuale vestigii arheologice necunoscute in prezent.

Se estimeaza un impact temporar negativ neglijabil.

- extinderea impactului (zona geografică, numărul populației/habitatelor/speciilor afectate);

Având in vedere ca amplasamentul proiectului sa afla in zonele rezidentiale se poate spune ca impactul proiectului poate fi redus, pe terme scurt (perioada de reabilitare si amenajare).

Întrucât impactul asupra elementelor enumerate mai sus este unul redus, nu se poate lua în considerare posibiltatea extinderii acestuia la nivelul întregii zone geografice și nici asupra numărului populației, habitatelor sau a speciilor aferente.

- magnitudinea și complexitatea impactului;

Se apreciaza ca impactul generat in perioada de realizare a lucrarilor nu va avea o magnitudine semnificativa. Impactul se va manifesta numai in zona execuției lucrărilor.

Impactul pozitiv are in schimb un caracter complex, avand in vedere necesitatea realizării unor astfel de lucrări.

- probabilitatea impactului;

Seturile de măsuri de prevenire și reducere a impactului asupra mediului care se propun si care sunt obligatoriu de a fi respectate, vor contribui la scăderea probabilității apariției si/sau extinderii unor tipuri de impacturi.

- durata, frecvența și reversibilitatea impactului;

Impactul generat de implementarea proiectului se va intinde strict pe perioada de realizare a lucrarilor. Impactul va avea o frecventa variabila (in funcție de progamul de execuție si tipul lucrărilor executate).

- măsurile de evitare, reducere sau ameliorare a impactului semnificativ asupra mediului;

Pentru execuţia investiţiei se va folosi apa de la reteaua urbana. Din procesul de reabilitare nu vor rezulta substanţe care sa modifice calitatea apei, astfel ca se estimează un impact nesemnificativ asupra factorului de mediu apa.

Apele pluviale  vor fi dirijate prin pante catre spatiile verzi perimetrale.

Strada si ramificația au canalizare pluviala. Scurgerea apelor va fi asigurata prin pantele transversale si longitudinale proiectate, astfel încât sa ajungă la gurile de scurgere existente. Pe sectorul fără drum existent spre strada Tudor Vladimirescu se recomanda executia unei rigole carosabile  acoperita cu placute carosabile cu latimea de 0.60m care sa fie scursa in camera de cadere propusa si de aici in canalul Sopot.

Capacele căminelor de utilități afectate de lucrări vor fi aduse la cota proiectata.

Condiţii pentru evacuarea poluanţilor în aer:

- pe perioada execuţiei lucrărilor vor fi asigurate masurile si acţiunile necesare pentru prevenirea poluării factorilor de mediu cu pulberi, praf si noxe de orice fel;

- activităţile pentru realizarea lucrărilor proiectate nu conduc la emisii de poluanţi, cu excepţia particulelor de praf a gazelor de eşapament rezultate de la vehiculele pentru transportul materialelor.

- transportul materialelor si deşeurilor produse în timpul executării lucrărilor de construcţii, cu mijloace de transport adecvate, acoperite cu prelata, pentru evitarea împrastierii acestor materiale;

- depozitarea deşeurilor produse în timpul executării lucrărilor de construcţii se va realiza in containere metalice acoperite, iar transportul cu mijloace de transport adecvate, pentru evitarea împrastierii acestor materiale;

Sistemul de construcţie fiind simplu, nivelul estimat al emisiilor din sursa dirijata se incadreaza in legislaţia de mediu in vigoare, iar sursele de emisie nedirijata ce pot apărea in timpul punerii in opera sunt foarte mici si, prin urmare, nu produc impact semnificativ asupra factorului de mediu aer.

Pentru diminuarea noxelor degajate în aer se vor prevedea:

-proceduri de operare standard pentru oprirea activităţilor generatoare de praf în situaţii cu vânt puternic ;

-la compactarea terasamentelor se va folosi apa pentru stropire a straturilor de pământ;

-autovehiculelor ce vor transporta nisipul sau piatra li se va impune circulaţia cu viteză redusă în zonele de case şi protejarea cu prelată;

-se vor alege trasee optime din punct de vedere al protecţiei mediului, pentru vehiculele ce deservesc zonele de lucru, mai ales pentru cele care transportă materiale de construcţii ce pot elibera în atmosferă particule fine;

-căile de acces vor fi stropite periodic.

În perioada de operare a obiectivului, ce face obiectul proiectului, nu vor rezulta concentraţii de poluanţi care să depăşească limitele maxime admisibile, nefiind necesare măsuri pentru protecţia calităţii aerului.

Vor fi respectate prevederile Legii nr. 104 / 2011 privind protecţia atmosferei si STAS 12574 /1987 privind condiţiile de calitate a aerului in zone protejate.

Condiţii pentru protecţia împotriva zgomotului si vibraţiilor:

Vor fi luate masuri pentru protecţia împotriva zgomotului si vibraţiilor produse de utilajele si instalaţiile în lucru, cu respectarea prevederilor HG 321/2005 republicata în 2008, privind gestionarea zgomotului ambiant.

Vor fi luate masuri pentru protecţia împotriva zgomotului si vibraţiilor produse de utilajele si instalaţiile în lucru, astfel încât la limita incintei, sa fie respectate valorile impuse prin STAS 10009/1988, actualizat 2017- Acustica în construcţii - Acustica urbana -

Amenajările şi dotările pentru protecţia împotriva zgomotului şi vibraţiilor.

-încadrarea   duratei   de  execuţie  a   proiectului   in  termenul   stabilit,   astfel   încât disconfortul generat de poluarea fonica sa fie limitat la aceasta perioada.

-respectarea prevederilor H.G. nr. 1756 / 2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor.

-Se admite punerea în funcţiune numai a echipamentelor care poartă marcajul CE. şi indicaţia nivelului de putere acustică garantat.

-Stabilirea unui program de lucru ce se desfăşoară de luni pana vineri intre orele 8:00-17:00.

Vor fi utilizate doar sisteme constructive, materiale si elemente de constructie agrementate tehnic conform Legii 10/1995.

În perioada de execuţie, se vor lua următoarele măsuri:

-    depozitarea temporară a pământului excavat este recomandat a se face pe suprafeţe cât mai reduse;

-    platforma organizării de şantier va fi amenajata şi va fi prevăzută cu un sistem de colectare a apelor pluviale;

-    depozitarea deşeurilor de tip municipale se va face în pubele tipizate, amplasate în locuri accesibile, de unde vor fi preluate periodic de către serviciul de salubritate din zonă;

-    scurgerile accidentale de uleiuri şi carburanţi vor fi localizate prin împrăştierea unui strat de produs absorbant, după care vor fi eliminate prin depozitarea în container special amenajat, şi vor fi eliminate de pe amplasament, prin firmă specializată;

-    pentru suprafeţele de pământ contaminate accidental în timpul execuţiei, se propune excavarea volumului de pământ şi depunerea în gropile de împrumut astfel încat să permită derularea proceselor de decontaminare prin atenuare naturală.

-    întreruperea lucrului în perioade cu vânt puternic şi folosirea sistemelor de stropire cu apă.

-    gararea utilajelor pe amplasament, in afara orelor de lucru, nu va fi permisa de

către beneficiar.

-    ocuparea terenului se face numai după decopertarea solului fertil. Acesta se depozitează si apoi, la terminarea lucrărilor este folosit la refacerea amplasamentului;

-    amenajarea spatiilor speciale pentru colectarea si stocarea temporara a altor categorii de deşeuri  (ambalaje, deşeuri menajere, ape uzate menajere );

-    eliminarea controlata a deşeurilor specifice.

-    după terminarea lucrărilor, suprafaţa de teren rămasa libera se va reda in circuitul iniţial.

Calitatea solului la terminarea lucrărilor este analizata si comparata cu datele iniţiale care trebuie sa ateste calitatea lucrărilor de redare astfel încât sa se menţină cel puţin clasa de calitate avuta iniţial.

-    asigurarea scurgerii apelor meteorice, in perioada organizării de şantier;

-    este interzisa efectuarea lucrărilor de reparaţii ale utilajelor in perimetrul şantierului.

-     In perioada de execuţie, cat si in faza de funcţionare se apreciază că nu este necesar să se prevadă lucrări pentru protecţia florei şi faunei, impactul asupra lor fiind nesemnificativ.

-     Se apreciază că, în apropierea platformei obiectivului, concentraţiile de poluanţi vor avea valori care nu vor depăşi concentraţiile maxime admisibile, astfel că nu vor exista probleme care să impună restricţii.

Amplasamentul nu se afla în interiorul unor situri Natura 2000 din judeţul Olt si nici în imediata vecinătate a acestora. Nici in faza de execuţie, nici in cea de funcţionare nu rezulta poluanţi care sa afecteze ecosistemele acvatice si terestre .

Pentru limitarea preventiva a zgomotului, vibraţiilor si a emisiilor poluante din gaze de eşapament produse de autovehicule grele, sunt luate următoarele masuri:

-      folosirea cu precădere a drumurilor care ocolesc localităţile;

-      reducerea vitezei de deplasare si menţinerea stării tehnice corespunzătoare a mijloacelor de transport;

-      limitarea emisiilor din gazele de eşapament prin verificări tehnice periodice ale autovehiculelor;

-      in scopul reducerii nivelului de zgomot la limita incintei obiectivului, manipularea materialelor se va face cu atenţie pentru evitarea lovirii acestora;

-      in cazul in care nivelul de zgomot este peste limita admisa, se vor monta panouri fonoabsorbante;

-      amplasamentul este reglementat din punct de vedere al urbanismului si amenajării

teritoriului prin Certificat de urbanism si ulterior prin Autorizaţia de construire.

.

- descrierea lucrărilor necesare organizării de șantier;

La nivelul lucrărilor se impun următoarele masuri: executarea drumurilor provizorii de acces auto, executarea reţelelor de utilităţi necesare şantierului, amenajarea platformei şantierului la cota de proiect, amenajări cu caracter social administrative, amenajarea platformelor pentru depozitare materiale etc.

         Organizarea de şantier pentru lucrările solicitate se va asigura in incinta, fara a afecta proprietăţile vecine si reţele edilitare existente.In baza proiectului de organizare şantier, beneficiarul împreuna cu echipa de execuţie vor amenaja corespunzător amplasamentul pentru depozitare necesare).Terenul va fi împrejmuit pe durata lucrărilor de execuţie cu plasa opaca speciala si panouri fonoabsorbante pentru a evita disconfortul fata de vecinătăţi.

         La ieşirea utilajelor din incinta, acestea vor fi curăţate (caroserie si roti) pentru a nu crea disconfort participanţilor la trafic.Personalul deservent va fi instruit periodic asupra supravegherii modului de funcţionare a activităţii, in vederea eliminării posibilelor incidente, cu urmări nedorite asupra mediului. Realizarea proiectului va fi supavegheata de beneficiar, pentru a verifica modul de respectare a paramentrilor constructivi şi funcţionali şi a reglementărilor privind protecţia mediului.Organizarea lucrările solicitate se va asigura în incintă terenului, fără a afecta proprietăţile vecine şi reţele edilitare existente.La nivelul lucrărilor de construire se impun următoarele măsuri: amenajări cu caracter social administrative, amenajarea platformelor pentru depozitare materiale etc.

         Se va stabili un program de lucru pe perioada lucrărilor de execuţie ce se desfăşoară de luni pana vineri intre orele 8:00 - 17:00.

 

II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit ca nu este necesara efectuarea evaluării adecvate

Amplasamentul  nu este in ariei naturale  protejata

III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit ca nu este necesara efectuarea evaluării impactului asupra corpurilor de apa.

  • Proiectul  se incadreaza in prevederile art 48 si 54 din Legea apelor

Aviz de gospodarire a apelor nr. 77/20.11.2023

           Avizul de gospodărire a apelor se emite cu următoarele condiţii :

  • orice modificare de soluţie este permisă numai cu acordul scris al proiectantului de specialitate; situaţia se va comunica în timp util emitetului de aviz pentru analizarea situaţiei şi, dacă este cazul, pentru reconsiderarea procedurii de reglementare conform legislaţiei apelor în vigoare;
  • prin grija beneficiarului, execuţia lucrărilor se va face cu toate precauţiile necesare pentru a nu prejudicia sub nici o formă  apele de suprafaţă sau subterane, proprietăţile învecinate sau lucrările din apropiere; unde este cazul, se vor respecta cu stricteţe pilierele de siguranţă prevăzute de legislaţia în vigoare.

Prezenta decizie de incadrare se emite cu respectarea urmatoarelor condiţii:

  • Respectarea documentației tehnice, a normativelor si prescripțiilor specifice care a stat la baza deciziei etapei de incadrare. Orice modificare, care poate avea efecte semnificative asupra mediului, se va notifica la A.P.M. Olt. Notificarea se va realiza obligatoriu înainte de modificarea proiectului;
  • Respectarea legislaţiei de mediu în vigoare.
  • Înainte de începerea oricăror lucrări se vor lua toate măsurile P.S.I ce se impun pentru executarea lucrărilor în condiţii de siguranţă. Se vor lua măsuri pentru evitarea pierderilor de pământ şi materiale de construcţie pe carosabilul drumurilor de acces. Se interzice depozitarea de pământ excavat sau materiale de construcţie în afara amplasamentului obiectivului.
  • -  utilajele vor fi verificate tehnic pentru a se evita pierderi de ulei în zona de lucru
  • Începerea lucrărilor de execuţie este permisă numai după obţinerea  tuturor avizelor impuse prin  Certificatul de Urbanism şi de către membrii Comisiei de Analiză .
  • Deşeurile rezultate, indiferent de natura lor, se vor gestiona în conformitate cu prevederile  OUG nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor.
  • Se va reface cadrul natural afectat în timpul execuţiei lucrărilor.  In cazul în care se constată o degradare a terenului, vor fi aplicate masuri de reconstrucţie ecologică.
  • La finalizarea proiectului, titularul are obligaţia de a înştiinţa autoritatea de mediu în vederea  efectuării unui control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei  de încadrare.  Procesul-verbal de constatare întocmit în această etapă se anexează şi face  parte  integrantă din procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor.

              

               Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia     în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se  modifică  condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are  obligaţia de a notifica APM Olt, inaintea obtinerii aprobarii de dezvoltare .

              

               Răspunderea pentru corectitudinea informațiilor puse la dispoziția autorității                competente pentru protecția mediului și a publicului revine în întregime titularului               activității.

  • Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
  • Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.
  • Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.
  • Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr.292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.
  • Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.
  • Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

 

 Informaţii cu privire la procesul de participare a publicului în procedura derulată:

- pe parcursul derulării procedurii, informarea publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei s-a realizat astfel:

1. anunţ pe site-ul propriu a A.P.M. Olt  la depunerea solicitării în data de 31.10.2023; titular prin publicare în ziarul  Gazeta Oltului  din data de 01.11.2023 , afişare la sediul Primăriei Slatina 31.10.2023

2. anunţ pe site-ul propriu a A.P.M. Olt  privind decizia etapei de încadrare  în data de ..........; titular prin publicare în ziarul Gazeta Oltului in data de 21.11.2023, afişare/ înregistrare la sediul Primăriei Slatina 21.11.2023

 Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

                                                         

DIRECTOR EXECUTIV,

                                                        Gheorghe  NEACŞA 

                                                                          

 

 

p.ŞEF SERVICIU A.A.A.,                                                                    ŞEF SERVICIU C.F.M.,    

Ionel TOLOȘ                                                                                      Dorin ROGOJINARU

                           

Întocmit,                                                                                                Întocmit,

   Anca Truță                                                                                          Ion Croitoru