Back

PROIECTUL DECIZIEI ETAPEI DE INCADRARE Nr. 2748/17.07.2023, de SC RCS & RDS SA din Bucureşti, str. Dr. Staicovici, nr. 75, Forum 2000 Building, Faza I, et. 2, sector 5,pentru proiectul: CONSTRUIRE STAŢIE DE BAZĂ PENTRU SERVICII DE COMUNICAŢII ELECTRONICE, propus a fi amplasat în extravilanul comunei Curtişoara, sat Curtişoara, T 31/1, P 4/1, jud. Olt.

APM Olt anunţă publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare, nu se supune evaluării impactului asupra mediului, în cadrul procedurilor de evaluare a impactului asupra mediului, pentru proiectul: CONSTRUIRE STAŢIE DE BAZĂ PENTRU SERVICII DE COMUNICAŢII ELECTRONICE, propus a fi amplasat în  extravilanul comunei Curtişoara, sat Curtişoara, T 31/1,  P 4/1, jud. Olt.

TITULAR:  SC RCS & RDS SA   

1. Proiectul deciziei de încadrare si motivele care o fundamentează pot fi consultate la sediul APM Olt din Slatina, str. Ion Moroşanu, nr. 3, jud. Olt în zilele de luni-vineri, între orele 9–14 ,precum si la următoarea adresa de internet http://apmot.anpm.ro 

 

   Publicul interesat poate înainta comentarii/observaţii la proiectul deciziei de încadrare în 10 zile de la data afişării prezentului anunţ.

Data afisarii anuntului: 18.07.2023

PROIECTUL

DECIZIEI ETAPEI DE INCADRARE
Nr. 2748 din 17.07.2023

 

    Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de   SC RCS & RDS SA    din  Bucureşti, str. Dr. Staicovici, nr. 75, Forum 2000 Building, Faza I, et. 2, sector 5  , înregistrată la APM Olt cu nr. 2748/16.03. 2023, în baza  Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare, APM Olt decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei  Comisiei de Analiză Tehnică din data de 31.05.2023 , că proiectul:

 ,, CONSTRUIRE STAŢIE DE BAZĂ PENTRU SERVICII DE COMUNICAŢII ELECTRONICE "  propus a fi amplasat în  extravilanul comunei Curtişoara, sat Curtişoara, T 31/1,  P 4/1,  judeţul Olt nu se supune evaluării impactului asupra mediului.

Justificarea prezentei decizii:

            I. Motivele pe baza cărora s – a stabilit neefectuarea evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) proiectul se încadrează în prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului,  anexa nr. 2, pct. 10, lit. b);

b) din analizarea documentaţiei tehnice, verificarea amplasamentului şi completarea Listei de control  s-a concluzionat că nu este posibil ca efectul lucrărilor propuse a se realiza să fie semnificativ.

 

1. Caracteristicile proiectului 

a) dimensiunea şi concepţia întregului proiect :

Proiectul Construire staţie de bază pentru servicii de comunicaţii electronice prevede următoarele:

  Turn ce va avea o inaltime totala de 30 m  si este conceput ca o structura spatiala zabrelita, ancorată,. alcătuita din tronsoane si elemente componente demontabile asamblate cu suruburi. Este alcatuit dintr-un catarg hobanat, ancorat la trei nivele pe patru directii ortogonale, Catargul este alcatuit din 6 tronsoane cu sectiune identica cu lungimea de 5.00m fiecare, Tronsoanele sunt de tip grinda cu zabrele spatiala, alcatuite din teava rotunda, iar paratrasnetul din Otel rotund 020, Dimensiunile barelor ce alcatuiesc catargul sunt: montanti ø60,3x4: diagonale 33.7x3.2; orizontale Ø 33.7x32     

 

 

 

 

 

 La partea superioara a catargului se monteaza un paratrasnet. La baza, catargul este incastrat intr-un sistem spatial ce asigura transmiterea reactiunilor la sistemul de fundare, Acesta este alcatuit din 4 blocuri de fundatie dispuse la 900 in plan solidarizate de catarg printr-un sistem zabrelit, Blocurile de fundatie sunt prefabricate cu dimensiunile in plan de 2.00x2.00m, fiecare bloc de fundare alcatuit din 3 piese identice cu dimensiunile de 2.00x2.C0x0,3m. Blocurile din beton sunt solidarizate cu suruburi de ancoraj, care ancoreaza si structura metalica in aceste fundatii, In dreptul catargului sunt prevazute doua blocuri de fundare cu dimensiunile 0.75x0.75xCL30m fiecare Prin solidarizarea tuturor blocurilor din beton se realizeaza un sistem de fundare indeformabil solidarizat cu catargul

Cablurile de ancoraj sunt cabluri de constructie normala, cu rezistenta la rupere a sarmei mai mare sau egala cu 177CN/mm2 si sunt fixate de structura metalica a sistemului de fundare. Dimensiunile cablurilor de ancoraj Sunt. cablu inferior Ø 10 mm; cablu median Ø 18mm; cablu superior: 24mm

       

      Turnul sustine echipamente si antene de telecomunicatii cu o suprafata totala de 5.42m2 (3.57m2 la partea superioara a turnului pe ultimii 5m, iar urmatorii 5m incarcarea este de 1.85m2).

La nivelul solului se va realiza o platforma betonata. Pe aceasta platforma vor fi amplasate echipamentele auxiliare (minishelter acoperit cu dispozitiv paraghiata). Intreaga incinta va fi ingradita cu un gard metalic protejat antiefractie cu sarma ghimpata la partea superioara

    Statia de emisie receptie consta in urmatoarele echipamente:

    -Turn metalic ancorat de sectiune patrata H=30m,

    -Gard metalic imprejmuire incinta cu poarta dubla 3m cu deschidere in interior

    -Echipament Minishelter 1.3 tone;

    -Instalatia de alimentare cu energie electrica.

    -Suportii turnului.

        Antenele radio vor fi montate pe 4 suporti, din teava galvanizata, diametru 60x3mm/3m lungime,

    Modulele vor fi instalate pe 4 suporti, din teava galvanizata, diametru 60x3mm/2m lungime.

Se vor instala 8 module, cate doua module pe fiecare Suport.

Suportii vor fi legati la centura de egalizare potential superioara a pilonului.

Toate constructiile metalice sunt zincate pentru a fi protejate impotriva coroziunii.

Nu se admit bavuri sau colturi ascutite care ar putea cauza accidente in timpul manipulärii  montärii acestora.

 In cazul in care sunt necesare suduri se vor respecta urmåtoarele reguli:

  • cordonul de sudurä va fi continuu pe toatä lungirnea indicati in desenul de executie al subansamblului; nu se admite lipsa de pätrundere sau cordoane incomplete de sudurå; nu se admit fisuri ale cordonului de sudurå sau stropi de sudurä;
  • sudurile se vor controla vizual, iar in cazuri de precizie ridicatå, prin procedee de control nedistructiv.

 


Accesul se va face din drumul existent.

 Trasee de cabluri si fibra optica

       Traseul vertical de cable si F.O. este format din suporti pentru fixarea cablurilor si fibrei optice care se prind de montantii turnului. Traseul orizontal de cabluri si fibra optica este un traseu cu pat de cabluri cu capac de 1—300mm la baza turnului intre traseul de cabluri vertical si minishelter.

Organizarea de santier la lucrarea prezentata nu va cuprinde executia si dezafectarea de  constructii. Cheltuielile cuprinse in organizarea de santier fac referire la transport muncitori la locul executiei, cazare muncitori nelocalnici, transport carburanti, baracamente. 

Organizarea de santier este sarcina antreprenorului ce va stabili solutiile cele mai avantajoase, cu acceptul investitorului, ìncadrându-se ìn limita valorii acceptate.

In vederea realizarii acestor obiective constructorul ìsi va amenaja organizarea de santier fiind folosit culoarul de lucru. Organizarea de santier se va amenaja pe culoarul de lucru.

In perimetrul acestui spatiu, constructorul ìsi va amenaja un depozit de materiale, o zona de parcare pentru utilaje si autovehicole, precum si baraca maistru.

Solutiile cele mai convenabile privind cazarea, transportul muncitorilor si celelalte lucrari din cadrul organizarii santierului vor fi alese de antreprenor având ìnsa acceptul investitorului.

  • Cazarea si masa nu se vor face ìn organizarea de santier;
  • Se va face zilnic transportul muncitorilor;

Se va avea ìn vedere ca serviciile sanitare din cadrul organizarii de santier sa nu afecteze sau sa aduca prejudicii cadrului natural limitrof sau vecinilor.

Este obligatorie respectarea normelor privind protectia muncii, igiena ìn constructii, paza si stingerea incendiilor.

Materialele necesare executiei lucrarilor vor urmari un program de transport, manipulare, depozitare si punere ìn opera, respectându-se ruta de transport, locul de depozitare si de lucru indicate pe planul de situatie.

Se va da o atentie deosebita manipularii si montarii, respectându-se cu strictete traseul, montarea si asezarea corespunzatoare pe pozitie a materialelor. 

Lucrarile cuprinse ìn proiect se ìncadreaza ìn categoria lucrarilor cu dificultate medie, executia având o cota de risc mica datorita configuratiei terenului – teren stabil, textura pamântului si conditii hidrometeorologice ce pot interveni ìn timpul executiei.

La sfârsitul lucrarii, constructorul va dezafecta zona organizarii de santier, sistematizând si refacând terenul.

 

Constructorul va lua toate masurile ce se impun pentru a inlatura riscurile in ceea ce priveste protectia si securitatea muncii si are obligatia de a asigura o buna organizare a muncii, dotare tehnica corespunzatoare, prevedere si orientare judicioasa in desfasurarea proceselor de executie.

Necesarul de apa va fi asigurat prin transportul si depozitarea ìn vase.

Constructorul trebuie sa tina cont ca nu are posibilitati de racordare la reteaua electrica din cauza distantei mari, fiindu-i necesare generatoare de curent.

 

 

 


 

Localizarea organizării de şantier:

Nu se vor realiza drumuri de acces noi, deoarece este asigurat accesul la punctul de lucru pe drumurile de exploatare existente.

Drumurile existente au fost executate pentru accesul locuitorilor in zona la terenurile agricole pe care le detin si asigura accesul fara sa fie necesara executia de drumuri noi pentru acces.

 Constructorul are obligatia ca prin activitatea ce o desfasoara ìn santier sa nu afecteze cadrul natural din zona respectiva si nici vecinii zonei de lucru.

Are obligatia de a instrui personalul pentru respectarea igienei, curateniei si de a lua masuri pentru prevenirea bolilor hidrice.

Personalul va fi instruit pentru respectarea curateniei la locul de munca si a normelor de igiena.

Având ìn vedere ca lucrarea se executa ìn extravilan  in apropierea zonelor locuite, se vor lua masuri speciale de protectie a mediului prin folosirea de utilaje care nu au pierderi de carburanti sau lubrefianti, zgomotul produs sa se incadreze in limitele admise.

Resturile menajere vor fi colectate si transportate la groapa de gunoi a localitatii, dupa obtinerea in prealabil a acordului proprietarului acesteia.

b) cumularea cu alte proiecte : Din observatiile în teren, precum si din datele si informatiile disponibile rezulta ca in zona adiacenta amplasamentului proiectului nu se află în derulare proiecte ale caror efecte sa se cumuleze cu cele ale proiectului supus evaluarii, atat în faza de execuţie, cat si în faza de exploatare a acestuia.

c) utilizarea resurselor naturale: Pentru lucrările de construire nu se vor folosi resurse naturale în mod direct, ci subansamble procurate din comerț.

d) producţia de deșeuri :

Deşeurile rezultate în timpul execuţiei lucrărilor se vor depozita separat pe categorii (hârtie, ambalaje din polietilenă, metale, lavete, etc.) în recipienţi sau containere destinate colectării acestora. Deseurile menajere vor fi transportate  la groapa de gunoi (a localitatii celei mai apropiate care dispune de groapa de gunoi autorizata), după obţinerea în prealabil a acordului proprietarului acesteia. Celelalte deşeuri vor fi valorificate la firme specializate de către un operator specializat al constructorului.

Cantitatea de deseuri produsa va fi nesemnificativa deoarece la executia lucrarilor vor lucra un numar mic de muncitori, max. 10, ce vor fi cazati si vor servi masa la pensiuni din zona.

 

e)  poluarea şi alte  efecte negative

Singurele surse de zgomot si vibratii sunt utilajele ce vor lucra la executia obiectivului, acestea ìncadrându-se ìn limitele admisibile. Traficul greu prin localitati se va efectua cu reducerea vitezei la maxim 30km/ora pentru diminuarea zgomotului si a vibratiilor.

Nu sunt prevazute amenajari sau dotari speciale pentru protectia ìmpotriva zgomotului sau a vibratiilor, deoarece nivelul produs de acestea este nesemnificativ, iar lucrarile se executa ìn extravilan. Dupa finalizarea lucrarilor nu vor mai exista surse de zgomot si de vibratii.

   

 

 

AGENŢIA PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI Olt


 

f) riscul de accident majore şi / sau dezastre relevante ale proiectului: - nu exista risc de producere a accidentelor sau a dezastrelor  dacă se respectă în totalitate proiectul;

 g)  riscurile pentru sănătatea umană:

 - nu exista risc de producere a accidentelor care ar putea afecta sănătatea populației si a mediului, daca se respecta normele specifice de lucru.

2. Amplasarea proiectului:

2.1. utilizarea existenta a terenului:

Terenul pe care se va realoza investiţia sus menţonată se afla in  extravilanul comunei Curtişoara, sat Curtişoara şi are suprafata de  225 mp. Categoria de folosinţă actuală a terenului: arabil, liber de sarcini.

 2.2. bogăţia, disponibilitatea, calitatea şi  capacitatea de regenerare relative ale reurselor nautrale: nu afectează resursele naturale din zonă;

2.3. capacitatea de absorbție  a mediului, cu atenție deosebita pentru:

a) zone umede, zone riverane, guri ale râurilor: proiectul nu se implementează in astfel de zone ;

b) zone costiere şi mediul marin: nu este cazul;

c) zonele montane si forestiere: nu este cazul;

d) arii naturale protejate: terenul nu este inclus in arii naturale protejate (rezervații)  ;

e)  zone clasificate sau protejate conform legislaţiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislaţia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislaţia privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislaţiei din domeniul apelor, precum şi a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică: amplasamentul proiectului se află situat în situl Natura 2000ROSPA Valea Oltului Inferior. Impactul identificat  este nesemnificativ şi nu are ca rezultat  modificarea statutului de conservare al speciilor şi habitatelor pentru care a fost declarată aria ROSPA 0106 – Valea Oltului Inferior.

 

f) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute de legislaţia naţională şi la nivelul Uniunii Europene şi relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri; nu este cazul;

g) zonele  cu o densitate mare a populaţiei: nu teren extravilan;

i) peisaje cu semnificație istorica, culturala si arheologica: nu au fost semnalate obiective istorice si culturale.

3. Tipurile şi caracteristicile impactului potențial

MĂSURILE PENTRU PROTEJAREA FACTORILOR DE MEDIU

În vederea protejării mediului de impacturile potenţiale s-au inclus, încă din faza de proiectare, anumite măsuri în cadrul proiectului, menite să reducă sau chiar să elimine aceste impacturi.

 

 

 

 

 

 

 


Aceste măsuri constau în:

  • alegerea traseului astfel încât acesta să nu traverseze arii naturale protejate, zone cu risc ridicat de alunecare, zone umede, terenuri inundabile, păduri, plantaţii pomicole şi viticole etc.
  • utilizarea pe cât posibil a drumurilor de acces existente evitându-se astfel realizarea unor noi drumuri

Pe durata executiei lucrărilor, în vederea protejării factorilor de mediu, se vor respecta următoarele măsuri enumerate mai jos:

  1. Protecţia apelor
    • toate lucrările realizate în vederea traversării apelor de suprafaţă se vor efectua astfel încât albia, malurile şi/sau digurile să fie cât mai puţin afectate
    • se interzice efectuarea oricăror lucrări în albia râului fără avizul organelor în drept
    • se interzice orice deversare de substanţe poluante sau deşeuri în apele de suprafaţă sau pe malurile ori vecinătatea acestora
    • se interzice spălarea maşinilor şi/sau a utilajelor în apele de suprafaţă
  2. Protecţia aerului
    • În vederea diminuării emisiilor de gaze de ardere, pe durata pauzelor se vor opri motoarele de la utilaje şi/sau autoutilitare
    • se vor lua măsuri de protejarea a solului decopertat şi depozitat pe marginea şanţului pentru evitarea antrenării particulelor de praf în aer
    • pe durata executiei lucrarilor la temperaturi de peste 30C se vor executa platforme udate pe toata ampriza frontului de lucru in vederea protejarii atmosferice de pulberi si praf.
  3. Protecţia solului, a florei şi a faunei
    • în ceea ce priveşte solul, funcţie de tipul acestuia, se va decoperta prima dată orizontul superior, care se va depozita separat de restul pământului care va fi scos;
    • nu se vor arunca, nu se vor incinera, nu se vor depozita pe sol şi nici nu se vor îngropa deşeuri menajere sau alte tipuri de deşeuri (anvelope uzate, filtre de ulei, lavete, recipienţi pentru vopsele etc.); deşeurile se vor depozita separat pe categorii (hârtie; ambalaje din polietilenă, metale etc.) în recipienţi sau containere destinate colectării acestora;
    • se interzice deversarea uleiurilor uzate, a combustibililor, a şlamului de carbid pe sol
    • se vor utiliza doar căile de acces şi zonele de parcare stabilite pentru utilajele de lucru;

- pamantul rezultat din tersamente va fi depozitat ingrijit astfel pe una din partile santului- pamantul fertil se va decoperta si depozita la limita exterioara a culoarului de lucru;

- pamantul rezultat din sapare sant se va depozita intre marginea santului si pamantul fertil.

 


Toate lucrarile mentionate vor fi executate conform specificatiilor, fiind incluse intr-un capitol distinct in partea economica a proiectului de executie.

Caile de acces utilizate vor fi cele existente, stabilite de comun acord cu beneficiarul

Executantul este obligat sa asigure curatenia si respectarea normelor privind protectia si igiena muncii in constructii.

Constructorul are obligatia ca prin activitatea ce o desfasoara ìn santier sa nu afecteze cadrul natural din zona respectiva si nici vecinii zonei de lucru.

Lucrările se vor executa în timpul zilei, personalul ce îsi va desfăşura activitatea fiind transportat la şi de la punctul de lucru cu mijloace auto de transport.

Executia lucrarilor descrise este garantata prin contractul de executie incheiat intre beneficiar si constructor, lucrarile descrise pentru refacerea terenului facand parte inegranta din proiectul insusit de constructor.

Analiza impactului de mediu

Amplasamentul lucrarilor a fost analizat din punct de vedere al protecţiei mediului având în vedere următoarele aspecte:

  • prevederile legale in România privind protecţia mediului;
  • condiţii climatice;
  • surse de poluare a solului şi zone contaminate;
  • alunecări de teren, zone mlăştinoase;
  • surse de alimentare cu apă pentru populaţie;
  • evitarea afectării siturilor arheologice, a monumentelor naturii, monumentelor istorice şi altor obiective de interes public;
  • accesul în zonă şi realizarea de drumuri noi sau consolidarea acestora;
  • existenţa, pentru organizarea de şantier, a facilităţilor de alimentare cu apă.

Prin executia lucrarilor, care fac obiectul prezentei documentatii nu se evacueaza în mediul ambiant substante reziduale sau toxice care sa altereze în vreun fel calitatea solului, aerului, apei de suprafata sau subterana, impactul asupra populaţiei, faunei, florei, solului, folosinţelor, bunurilor materiale, calităţii şi regimului cantitativ al apei.

Este obligatorie respectarea normelor privind securitatea si sanatatea muncii, igiena în constructii, paza si stingerea incendiilor.

Materialele necesare executiei lucrarilor vor urmari un program de transport, manipulare, depozitare si punere în opera, respectându-se ruta de transport, platformele de depozitare si de lucru indicate de beneficiar.

La sfârsitul lucrarii, constructorul va dezafecta zona executiei, sistematizând si refacând terenul.

Constructorul va lua toate masurile ce se impun pentru a inlatura riscurile in ceea ce priveste securitatea si sanatatea muncii si are obligatia de a asigura o buna organizare a muncii, dotare tehnica corespunzatoare, prevedere si orientare judicioasa in desfasurarea proceselor de executie.

a) extinderea impactului: aria geografica si numărul persoanelor afectate: nu este cazul;

b) natura impactului: pe termen scurt;

c) natura transfrontiera  a impactului: Nu este cazul, întrucât amplasamentul nu se regăsete in zona transfrontaliera.

 


d) intensitatea si complexitatea impactului: nu este cazul.

e) probabilitatea impactului: nu este cazul;

f) durata, frecventa si reversibilitatea impactului: Proiectul se va implement ape o durată  redusă de 3 zile.

g)  cumularea impactului cu impactul altor proiecte: nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: nu este cazul;

II. Motivele pe baza cărora s-a  stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele: proiectul propus  intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului  nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei sălbatice, cu modificările si completările ulterioare. Amplasamentul proiectului se află situat în situl Natura 2000ROSPA Valea Oltului Inferior. ANANP  prin adresa transmisă şi înregistrată la APM Olt cu nr. 5183/26.05.2023  menţionează, impactul identificat  este nesemnificativ şi nu are ca rezultat  modificarea statutului de conservare al speciilor şi habitatelor pentru care a fost declarată aria ROSPA 0106 – Valea Oltului Inferior.

ANANP a emis Avizul nr. 84 din 05.07.2023 cu următoarele condiţii:

  1. Se vor respecta prevederile din planul de management aprobat prin ordinul MMAP nr. 1093/2016 privind măsurile de conservarea şi protecţie a tuturor speciilor cât şi a habitatelor din interiorul ariei naturale protejate ROSPAOIO6 Valea Oltului Inferior, pentru menţinerea/restaurarea statutului favorabil, al sitului;
  2. Proiectul prevăzut se va realiza conform prevederilor din Memoriu tehnic general, suprafaţa închiriata este de 225 m2,iar suprafaţa amplasamentului este de 106 m2 având înălţimea este de 30 m fiind interzisă ocuparea altor suprafeţe de teren;
  3. Se vor respecta obligaţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr.5/20.02.2023 emis de Primaria comunei Curtişoara si condiţiile tehnice prevăzute in Planul se situatie si Planul de incadrare in zonă;
  4. Se va respecta locaţia, suprafaţa si destinaţia prevăzută in Contractul de Locatiune nr.31/15.07.2019, incheiat pentru o periodă de 15 ani;
  5. Se vor respecta măsurile de reducere ale impactului asupra speciilor şi habitatelor de interes comunitar care fac obiectul desemnării ariei naturale protejate ROSPAOIO6 ValeaOltului lnferior;
  6. Se vor evita eventualele pierderi accidentale de combustibili de la rezervoarele de motorină ale instalaţiei de alimentare rezervă a grupului electrogen şi eventuale scurgeri de lubrifianţi la grupul electrogen şi altor componente gresabile;
  7. Depozitarea deşeurilor menajere se va face numai în locuri special amenajate, în paralel cu asigurarea sistemului de colectare al deşeurilor menajere:
  8. Este interzisă abandonarea deşeurilor de orice fel, pe teritoriul sitului ROSPAOIO6 Valea Oltului Inferior se vor respecta cu stricteţe prevederile OUG 92/2021 privind regimul deşeurilor aprobată prin Legea 17/2023:
  9. Este interzisă orice formă de recoltare/capturare/ucidere/distrugere sau vătămare a exemplarelor aflate în mediul lor natural, în oricare dintre stadiile ciclului lor biologic;
  10. La începerea activităţii, echipa de lucrători va fi instruită cu privire la existenţa ariei protejate ROSPAOIO6 Valea Oltului Inferior în zona de desfăşurare a activităţii, cu precădere asupra măsurilor şi responsabilităţilor ce le revin privind protecţia acestora.

 


în cazul unor accidente/intervenţii care produc prejudicii obiectivelor de conservare sau integrităţii sitului ROSPAOIO6 Valea Oltului Inferior, se va anunţa A.N.A.N.P. în vederea demarării lucrărilor de restaurare, lucrări ce se vor face pe cheltuiala titularului,

III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă.

- Proiectul nu intră sub incidenţa prevederilor art. 48 şi 54 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare. 

 

Prezenta decizie de încadrare se emite cu respectarea următoarelor condiţii:

a)  Respectarea proiectului care a stat la baza avizării. Orice modificare a acestuia, care poate avea efecte semnificative asupra mediului, se va notifica la A.P.M. Olt. Notificarea se va realiza obligatoriu înainte de modificarea proiectului;

b)  Respectarea legislaţiei de mediu în vigoare.  

c)  Începerea lucrărilor de execuţie este permisă numai după obţinerea  tuturor avizelor impuse prin  Certificatul de Urbanism şi de către membrii Comisiei de Analiză Tehnică.

d)  Deşeurile rezultate, indiferent de natura lor, se vor gestiona în conformitate cu prevederile OUG nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor.

e)  Se va reface cadrul natural afectat în timpul execuţiei lucrărilor.  In cazul în care se constată o degradare a terenului, vor fi aplicate masuri de reconstrucţie ecologică .

f)  La finalizarea proiectului, titularul are obligaţia de a înştiinţa autoritatea de mediu în vederea  efectuării unui control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei  de încadrare.  Nota  de constatare întocmita  în această etapă se anexează şi face  parte  integrantă din procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor.

        Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă

 

 

 Informaţii cu privire la procesul de participare a publicului în procedura derulată :

- pe parcursul derulării procedurii, informarea publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei s-a realizat astfel:

-  publicarea anunţului privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu de către titular  în  ziarul GAZETA Oltului din data de 09.05.2023, afişare la primăria Curtişoara  în data de 08.05.2023, afişare la sediul titularului  în data de 08.05.2023;

  - publicarea anunţului privind decizia etapei de încadrare de către titular în ziarul Gazeta Oltului din data de 14.07.2023, afişare la primăria Curtişoara  în data de 14.07.2023, afişare la sediul titularului  în data de 14.07.2023;

- afişarea anunțului privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu, a anunţului privind decizia etapei de încadrare şi a proiectului deciziei etapei de încadrare pe pagina de internet şi la sediul A.P.M. Olt;

- Documentaţia de susţinere a solicitării a fost accesibilă spre consultare de către public, pe toată durata derulării procedurii, la sediul A.P.M. Olt;

 

AGENŢIA PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI Olt


Răspunderea pentru corectitudinea informațiilor puse la dispoziția autorității competente pentru protecția mediului și a publicului revine în întregime titularului.

          Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

      Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

    Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

    Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

    Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

    Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

 

    Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

                                                           DIRECTOR EXECUTIV,

                                                   NEACŞA Gheorghe 

 

                                                                         

 

p. ŞEF SERVICIU A.A.A.,                                                                   ŞEF SERVICIU C.F.M.,    

    TOLOŞ IONEL                                                                                 ROGOJINARU Dorin

                       

Întocmit,                                                                                                      Întocmit,

Dumitra NICOLAE                                                                                       DRAGĂ Mihaela