Back

PROIECTUL DECIZIEI ETAPEI DE INCADRARE Nr. 8479 din 20.11.2023, pentru proiectul: CONSTRUIRE SPĂLĂTORIE Nr. cad. 53749, sat Băleasa, comuna Găvăneşti, str. Primăverii, nr. 56, judeţul Olt, propus a fi amplasat în comuna Găvăneşti, sat Băleasa, str. Primăverii, nr. 56, judeţul Olt. TITULAR: MIHĂESCU IONEL

APM Olt anunţă publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare, nu se supune evaluării impactului asupra mediului, în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, pentru proiectul: CONSTRUIRE SPĂLĂTORIE Nr. cad. 53749, sat Băleasa, comuna Găvăneşti, str. Primăverii, nr. 56, judeţul Olt,  propus a fi amplasat în comuna Găvăneşti,  sat Băleasa, str. Primăverii, nr. 56, judeţul Olt.

TITULAR: MIHĂESCU IONEL

1. Proiectul deciziei de încadrare si motivele care o fundamentează pot fi consultate la sediul APM Olt din Slatina, str. Ion Moroşanu, nr. 3, jud. Olt în zilele de luni-vineri, între orele 9–14 precum si la următoarea adresa de internet http://apmot.anpm.ro 

   Publicul interesat poate înainta comentarii/observaţii la proiectul deciziei de încadrare în 10 zile de la data afişării prezentului anunţ.

Data afisarii anuntului: 20.11.2023

PROIECTUL

DECIZIEI ETAPEI DE INCADRARE
Nr. 8479 din 20.11.2023

 

          Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de MIHĂESCU IONEL

 din comuna Găvăneşti, sat Băleasa, str. Răsăritului, nr. 22, jud. Olt  , înregistrată la APM Olt cu nr. 8479/ 06.09.2023, în baza  Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare, APM Olt decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei  Comisiei de Analiză Tehnică din data de 16.11.2023 , că proiectul: ,,  CONSTRUIRE SPĂLĂTORIE Nr. cad. 53749, sat Băleasa, comuna Găvăneşti, str. Primăverii, nr. 56, judeţul Olt" propus a fi amplasat în comuna Găvăneşti,  sat Băleasa, str. Primăverii, nr. 56, judeţul Olt nu se supune evaluării impactului asupra mediului.

Justificarea prezentei decizii:

            I. Motivele pe baza cărora s – a stabilit neefectuarea evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) proiectul se încadrează în prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului,  anexa nr. 2, pct. 10, lit. b);

b) din analizarea documentaţiei tehnice, verificarea amplasamentului şi completarea Listei de control  s-a concluzionat că nu este posibil ca efectul lucrărilor propuse a se realiza să fie semnificativ.

 

1. Caracteristicile proiectului 

a) dimensiunea şi concepţia întregului proiect :

Prin proiect se propune o constructie pentru servicii – curatenie - spalatorie auto in regim de autoservire cu toate instalatiile de apa, canalizare, electricitate, necesare functionarii cu program nonstop.

Sistemul de functionare al spalatoriei este self-service si va functiona cu monede. Constructia cuprinde 2 boxe inchise lateral si un spatiu tehnic inchis, situat intre cele doua boxe.

- suprafata construita acoperita (2 boxe acoperite, a cate 30mp fiecare+ spatiu tehnic inchis si acoperit de 12mp), total :72mp

- lungimea construcţiei: 12m

- lăţimea construcţiei: 6m

- nr. de niveluri propuse: P (parter)

- accesul auto din strada Primaverii, latura Sudica

- platforma amenajata in interiorul incintei

  Spalatoria se confectioneaza conform proiectului tehnic si se va monta pe infrastructura din beton armat. Structura spalatoriei auto va fi din cadre metalice, stalpi cu sectiune rectangulara din otel S235 100x100x8 si grinzi cu sectiune rectangulara din otel S235 100x100x8, prinderile realizandu-se prin sudura. Prinderile stalpilor in cuzinetul de beton armat se vor realiza cu buloane metalice la capatul carora se vor executa fileturi.

 Atat cele doua boxe cat si spatiul tehnic central, vor avea acoperis din policarbonat. Cele doua boxe vor avea delimitari laterale din panouri sandwich sau policarbonat iar spatiul tehnic amplasat central va fi avea inchideri perimetrale tip panou sandwich.

Pentru activitatea de spalatorie auto se vor utiliza aparate profesionale:

  • Doua pompe de presiune 150 bar cu apa rece
  • 3 programe de spălare: presiune, spumă activa și ceară
  • dozator de detergent comandat electronic
  • braț rotativ transport furtun
  • suport de pistol spălare cu picurătaor
  • panou comandă client din oțel inoxidabil cu butoane de comandă metalice, antivandalism
  • interfață cu ecran digital unde se afișează programul curent, timpul rămas, creditul existent, data, ora, etc

Apele reziduale rezultate in urma spalarii avand un continut de namol si grasimi, vor fi colectate de pe platforma betonata a spalatoriei, prin cate o rigola de preluare ape spalari auto, situata la nivelul fiecarei boxe. Dupa decantare primara in rigola de preluare ape provenite din spalari auto prevazuta cu prag de decantare, va fi trecuta printr-un separator de hidrocarburi cu volum de 1500litri , cu debit de 3l/s, prevazut cu compartiment de separarea a hidrocarburilor din apa uzata, ulterior va fi deversata la caminul menajer de racord si mai departe la canalizarea menajera stradala.

Alimentarea cu apa se va face de la reteaua publica din zona, asigurandu-se debitul pentru alimentarea pompelor pentru spalarea autovehiculelor.

Organizarea de santier va avea loc pe terenul beneficiarului, situat in com. Gavanesti, Sat Baleasa, Str.Primaverii, Nr. 56, Jud. Olt, Nr. cad. 53749.

Organizarea de santier pentru lucrarile solicitate se va asigura in incinta, fara a afecta proprietatile vecine si retele edilitare existente.

Antreprenorul are obligatia ca prin activitatea pe care o desfasoara pe santier sa nu afecteze cadrul natural din zona respectiva si nici vecinatatile amplasamentului. Personalul va fi instruit pentru respectarea curateniei la locul de munca si a normelor de igiena.

  Organizarea de santier si managementul lucrarilor au in vedere afectarea suprafetei de teren numai in limitele arealului construit. Respectarea normelor de intretinere si reglare a parametrilor tehnici de functionare a echipamentelor utilizate limiteaza impactul acestora asupra mediului.

 Materialele utilizate pentru constructia organizarii de santier sunt material inerte , care nu afecteaza calitatea apei, aerului, solului si subsolului.

                                                          b) cumularea cu alte proiecte : nu este cazul;

c) utilizarea resurselor naturale: Pentru constructie se va folosi nisip, ciment, si metal, iar pe parcursul duratei de functionare se va folosi ca resursa naturala apa.

d) producţia de deșeuri :

   Faza de construcție:

Deşeurile provenite din lucrările propuse în proiect fac parte din următoarele grupe şi vor fi colectate selectiv:

- deşeuri municipale amestecate: categoria 20, cod 20 03 01; cca 0,5 kg/zi./angajat, aprox 60kg/durata de execuție;

- deșeuri de ambalaje: ambalaje din materiale plastice – cod 15 01 02, aprox 2kg; ambalaje din lemn – cod 15 01 03, aprox 10kg.

In perioada de executie, deseurile din constructii se vor colecta selectiv pe categorii si vor fi predate, in baza unui contract de prestari – servicii, firmei de salubritate care deserveste zona in vederea colectarii acestora.

 Evacuarea pamantului rezultat din excavatii pentru executarea fundatiilor intra in sarcina constructorului conform contractului incheiat intre parti. In perioada de functionare, deseurile menajere vor fi colectate in pungi de plastic si depozitate in europubele.

Printre masurile cu caracter general care trebuie adoptate in vederea asigurarii unui management corect al deseurilor rezultate in perioada de executie si functionare a imobilelor propuse, sunt urmatoarele:

- evacuarea periodica a deseurilor pentru a evita formarea de stocuri si cresterea riscului de amestecare a diferitelor tipuri de deseuri;

- alegerea variantelor de reutilizare si reciclare a deseurilor rezultate ca prima optiune de gestionare si nu eliminarea acestora la un depozit de deseuri;

- nu se vor arunca sau depozita deseuri in locuri neamenajate;

- deșeurile vor fi colectate selectiv în pubele poziționate pe amplasament.

- personalul va fi instruit periodic privind gestiunea deșeurilor.

e)  poluarea şi alte  efecte negative

 In perioada de executie a obiectivului, sursele de zgomot sunt reprezentate de utilajele de lucru si mijloacele de transport. In perioada de functionare, principala sursa de zgomot va fi traficul auto.Nu sunt prevazute amenajari sau dotari speciale pentru protectia impotriva zgomotului sau vibratiilor, deoarece nivelul produs de acestea este nesemnificativ si nu va depasi valoarea admisa conform STAT 10009/2017.

 

f) riscul de accident majore şi / sau dezastre relevante ale proiectului: - nu exista risc de producere a accidentelor sau a dezastrelor  dacă se respectă în totalitate proiectul;

 g)  riscurile pentru sănătatea umană:

 Activitatea obiectivului propus nu impune adoptarea unor masuri de protectie a asezarilor umane si a altor obiective de interes public.

   Pe perioada executiei obiectivului propus, antreprenorul va respecta curatenia si normele privind protectia si igiena muncii in constructii. Antreprenorul are obligatia de a asigura serviciile sanitare pentru ca in organizarea de santier sa se respecte igiena in constructii si curatenia, astfel incat sa nu aduca prejudicii zonei limitrofe.

Pe perioada functionarii, clentii vor respecta curatenia, astfel incat sa nu aduca prejudicii zonei limitrofe.

 

2. Amplasarea proiectului:

2.1. utilizarea existenta a terenului: Terenul are deschidere spre strada Rasaritului, pe o latura de 47.96 ml, latura de Nord si spre strada Primaverii, pe o latura de 47.48 ml, latura de Sud.

In cadrul proiectului se doreste executarea unei spălătorii auto, cu o arie construită Ac = 72 mp, și o arie desfasurata Ad = 72mp.

INDICATORI TEHNICI PROPUSI:

     S teren = 3 700mp

A construita propusa (spalatorie auto) = 72 mp

A desfasurata propusa(spalatorie auto) = 72mp

POT existent= 0.00%

CUT existent=0.00

POT propus= 1.945%

CUT propus=0,019

2.2. bogăţia, disponibilitatea, calitatea şi  capacitatea de regenerare relative ale reurselor nautrale: nu afectează resursele naturale din zonă;

 2.3. capacitatea de absortie  a mediului, cu atenție deosebita pentru:

a) zone umede, zone riverane, guri ale râurilor: proiectul nu se implementează in astfel de zone ;

b) zone costiere şi mediul marin: nu este cazul;

 c) zonele montane si forestiere: nu este cazul;

d) arii naturale protejate: terenul nu este inclus in arii naturale protejate (rezervații)  ;

e)  zone clasificate sau protejate conform legislaţiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislaţia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislaţia privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislaţiei din domeniul apelor, precum şi a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică: nu este cazul;

 Terenul nu este inclus in zonele de risc si nici in arii naturale protejate (rezervații), are destinaţie   teren intravilan.

f) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute de legislaţia naţională şi la nivelul Uniunii Europene şi relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri; nu este cazul;

   Nu este amplasat într-o zonă de protecţie specială sau într-o arie în care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite;

 g) zonele  cu o densitate mare a populaţiei: nu este cazul;

i) peisaje cu semnificație istorica, culturala si arheologica:  nu au fost semnalate obiective istorice si culturale.

                                                          3. Tipurle şi  caracteristicile impactului potențial

Impactul asupra populatiei va fi unul indirect, secundar, pe termen scurt, temporar.

Impactul asupra sanatatii umane va fi unul indirect, secundar, pe termen scurt, temporar.

Impactul asupra florei si faunei va fi unul indirect, secundar, pe termen scurt, temporar.

Impactul asupra solului si subsolului va fi unul direct, secundar, pe termen scurt, temporar.

Impactul asupra folosintelor, bunurilor materiale

Nu este cazul.

Impactul asupra calitatii si regimului cantitativ al apei va fi unul indirect, secundar, pe termen scurt, temporar.

Impactul asupra calitatii aerului va fi unul direct, secundar, pe termen scurt, temporar.

Impactul asupra climei va fi unul indirect, pe termen lung.

Impactul asupra zgomotelor şi vibraţiilor va fi unul indirect, secundar, pe termen scurt, temporar.

Impactul asupra peisajului şi mediului vizual va fi unul indirect, pe termen scurt, temporar.

Impactul asupra patrimoniului istoric şi cultural

Nu este cazul, pentru ca in zona nu exista cladiri si obiective de patrimoniu istoric sau cultural.

 

Tipuri de impact

A. În faza de execuție a lucrărilor –impactul va fi nesemnificativ:

- nivelul de zgomot va fi punctiform, singura sursă de zgomot fiind reprezentată de motoarele utilajelor, dar pentru care estimăm că zgomotul nu va depăși limita frontului de lucru;

 - perioadele de lucru vor coincide doar cu perioadele active diurne, pentru a se evita apariția oricǎror zgomote în mǎsurǎ a induce un deranj local;

- circulaţia mijloacelor de transport pe drumurile publice are un caracter intermitent, iar zgomotul generat de acestea se asociază fondului general de poluare sonoră a căilor rutiere.

Reziduurile și deșeurile rezultate în timpul execuției lucrărilor se vor colecta în locuri special amenajate și vor fi evacuate ritmic de operatorul de salubritate din zona de lucru. Impactul va fi nesemnificativ dacă se respectă tehnologia și măsurile stabilite anterior.

B. În faza de funcționare

 În procesul de exploatare a obiectivului impactul va fi nesemnificativ:

- nivelul de zgomot produs de activitate, pentru care estimez că nu va depăși nivelul de zgomot impus de normative la limita terenului. Impactul va fi nesemnificativ dacă se respectă tehnologia și măsurile stabilite anterior.

a) extinderea impactului: aria geografica si numărul persoanelor afectate: Impactul va fi nesemnificativ.

b) natura impactului: pe termen scurt;

c) natura transfrontiera  a impactului: Nu este cazul, întrucât amplasamentul nu se regăsete in zona transfrontaliera.

d) intensitatea si complexitatea impactului: Impactul este limitat, temporar, pe perioada efectivă de lucru, fără consecinţe cuantificabile, semnificative.

                                  

e) probabilitatea impactului: In contextul respectarii masurilor prevazute pentru diminuarea impactului asupra factorilor de mediu, dar si a avizelor emise pentru prezentul proiect, se va reduce probabilitatea producerii de evenimente care sa determine un impact negative asupra factorilor de mediu.

f) durata, frecventa si reversibilitatea impactului:    Durata este limitată ca timp şi spaţiu. Impactul este generat pe perioada realizării lucrărilor de execuție. Lucrările la obiectiv se va realiza doar pe timp de zi. După terminarea lucrului se opresc şi sursele generatoare de impact, în acest mod încetează şi impactul asupra factorilor de mediu. Urmările impactului nu sunt sesizabile.

g)  cumularea impactului cu impactul altor proiecte: nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: Implementarea proiectului nu va avea un impact semnificativ asupra mediului.

Măsurile de reducere a elementelor care ar putea stabiliza cantităţile de elemente poluante stabilite prin standardele în vigoare sunt:

 - utilizarea de utilaje având motoare corespunzătoare normelor UE.

- verificarea periodică a utilajelor pentru a evita scurgerile de carburanţi şi lubrifianţi din sistemele de alimentare şi de ungere a acestor motoare.

- gestionarea corectă a deşeurilor.

 

II. Motivele pe baza cărora s-a  stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele: proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului  nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei sălbatice, cu modificările si completările ulterioare.

III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă.

- Proiectul propus nu intră sub incidenţa prevederilor art. 48 şi 54 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare. 

 

Prezenta decizie de încadrare se emite cu respectarea următoarelor condiţii:

a)  Respectarea proiectului care a stat la baza avizării. Orice modificare a acestuia, care poate avea efecte semnificative asupra mediului, se va notifica la A.P.M. Olt. Notificarea se va realiza obligatoriu înainte de modificarea proiectului;

b)  Respectarea legislaţiei de mediu în vigoare.  

c)  Începerea lucrărilor de execuţie este permisă numai după obţinerea  tuturor avizelor impuse prin  Certificatul de Urbanism şi de către membrii Comisiei de Analiză Tehnică.

d)  Deşeurile rezultate, indiferent de natura lor, se vor gestiona în conformitate cu prevederile OUG nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor, cu modificăile şi completările ulterioare.

e)  Se va reface cadrul natural afectat în timpul execuţiei lucrărilor.  In cazul în care se constată o degradare a terenului, vor fi aplicate masuri de reconstrucţie ecologică .

f)  La finalizarea proiectului, titularul are obligaţia de a înştiinţa autoritatea de mediu în vederea  efectuării unui control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei  de încadrare.  Nota  de constatare întocmita  în această etapă se anexează şi face  parte  integrantă din procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor.

 

 Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă

  Informaţii cu privire la procesul de participare a publicului în procedura derulată :

- pe parcursul derulării procedurii, informarea publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei s-a realizat astfel:

 -  publicarea anunţului privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu de către titular  în  ziarul GAZETA PUBLICĂ din data de 27.10.2023, afişare la primăria Găvăneşti

  în data de 27.10.2023, şi la adresa titularului în data de 27.10.2023 ;

- publicarea anunţului privind decizia etapei de încadrare de către titular în ziarul GAZETA PUBLICĂ din data de 17.11.2023, afişare la primăria Găvăneşti în data de 16.11.2023, şi la adresa titularului în data de 17.11.2023 ;

- afişarea anunțului privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu, a anunţului privind decizia etapei de încadrare şi a proiectului deciziei etapei de încadrare pe pagina de internet şi la sediul A.P.M. Olt;

- Documentaţia de susţinere a solicitării a fost accesibilă spre consultare de către public, pe toată durata derulării procedurii, la sediul A.P.M. Olt;

 

Răspunderea pentru corectitudinea informațiilor puse la dispoziția autorității competente pentru protecția mediului și a publicului revine în întregime titularului.

      Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

 

    Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 

    Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

 

    Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

    Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

 

    Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

 

 

                                                           DIRECTOR EXECUTIV,

                                                     NEACŞA Gheorghe 

                                                                          

 

p. ŞEF SERVICIU A.A.A.,                                                                   ŞEF SERVICIU C.F.M.,    

    TOLOŞ IONEL                                                                                 ROGOJINARU Dorin

                       

 

 

 

Întocmit,                                                                                                      Întocmit,

Dumitra NICOLAE                                                                                        Mihaela DRAGĂ