Back

AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI, în temeiul Art. IV, alin. (2), lit.a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2023, art.618, alin.(3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 și Hotărârea Guvernului. nr. 611/2008 și organizează concurs de recrutare pentru ocuparea funcţiei publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior la Serviciul Achiziții, Investiții Administrativ – Direcția Buget, Finanțe, Administrativ în data de 06.11.2023 (proba scrisă)

 

ANUNŢ

 

 

 

AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI, în temeiul Art. IV, alin. (2), lit.a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2023, art.618, alin.(3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 și Hotărârea Guvernului. nr. 611/2008 și organizează concurs de recrutare pentru ocuparea funcţiei publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior la Serviciul Achiziții, Investiții Administrativ – Direcția Buget, Finanțe, Administrativ în data de 06.11.2023 (proba scrisă).

 

 

  • Data şi ora probei interviu se vor afişa împreună cu rezultatele la proba scrisă.

 

 

CONDIŢIILE DE PARTICIPARE, BIBLIOGRAFIA ȘI ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI pentru ocuparea funcţiei publice de execuţie vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior la Serviciul Achiziții, Investiții, Administrativ – Direcția Buget, Finanțe, Administrativ

 

 

Funcţia publică de execuţie vacantă:

- consilier, clasa I, grad profesional superior la Serviciul Achiziții, Investiții, Administrativ – Direcția Buget, Finanțe, Administrativ

 

Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.

 

 

CONDIȚII DE PARTICIPARE pentru ocuparea funcției publice de execuție vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior la Serviciul Achiziții, Investiții, Administrativ - Direcția Buget, Finanțe, Administrativ :

 

 

Condiţii generale:

  • pentru participarea la concurs sunt prevăzute în articolul 465 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.
  • condiția apt din punct de vedere ”psihologic”, în ceea ce privește atestarea stării de sănătate pe bază de evaluare psihologică prin intermediul unităților specializate acreditate, condiție prevăzută de art.465, alin.(1), lit.e) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, nu a fost încă reglementată, potrivit art.613 și art.625, alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

 

Condiţii specifice:

  • studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ramura de știință: științe economice; în specializarea: administrație publică; în domeniul fundamental: științe inginerești.

 

  • Vechime în specialitatea studiilor – minimum 7 ani.

 

 

 

 

BIBLIOGRAFIA DE CONCURS pentru organizarea concursului în vederea ocupării funcţiei publice de execuție vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior la Serviciul Achiziții, Investiții, Administrativ – Direcția Buget, Finanțe, Administrativ:

 

    Bibliografia și Tematica:

    1. Constituţia României, republicată;

    cu tematica  - Titlul II: Drepturile, libertățile și îndatoririle funadamentale;

 

     2. Ordonanţa Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

    cu tematicaPrincipii și definiții;

                            Egalitatea în activitatea economică și în materie de angajare și profesie;

                            Accesul la serviciile publice administrative și juridice, de sănătate, la alte servicii, bunuri și facilități;

                            Accesul la educație;

                            Libertatea de circulație, dreptul la libera alegere a domiciliului și accesul în locurile publice;

                            Dreptul la demnitatea personală.

 

 

 3. Legea nr.202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

     cu tematica: Dispoziţii generale;

                           Egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi în domeniul muncii;

                           Egalitatea de şanse şi de tratament în ceea ce priveşte accesul la educaţie, la sănătate, la cultură şi la informare;

                           Egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi în ceea ce priveşte participarea la luarea deciziei.

 

 

4.Titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.57/2019, privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;

 

  cu tematica: Titlul I: Dispoziţii generale;

                       Titlul II: Statutul funcţionarilor publici.

 

 

5. Hotărârea Guvernului nr.1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;

cu tematica: Capitolul II - Funcțiile și atribuțiile Agenției Naționale pentru Protecția Mediului;

         

           

 

6. Hotărârea Guvernului nr. 2139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe, cu modificările și completările ulterioare.

cu tematica: Anexa Catalogul privind clasificarea și duratele normale de funcționare a mijloacelor fixe:

                      Capitolul III - Alte precizări.

 

 

7. Ordinul Ministrului Finanțelor Publice nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile, cu modificările și completările ulterioare.

cu tematica: Anexa 2 - Norme specifice de utilizare a documentelor financiar-contabile - Nomenclatorul documentelor financiar-contabile: II. MIJLOACE FIXE (Fișa mijlocului fix (cod 14-2-2); Bon de mișcare a mijloacelor fixe (cod 14-2-3a); Proces-verbal de scoatere din funcțiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale (cod 14-2-3/aa); Proces-verbal de recepție (cod 14-2-5); Proces-verbal de recepție provizorie (cod 14-2-5/a); Proces-verbal de punere în funcțiune (cod 14-2-5/b)); III. BUNURI DE NATURA STOCURILOR (Notă de recepție și constatare de diferențe (cod 14-3-1a); Bon de predare, transfer, restituire (cod 14-3-3a); Bon de consum (cod 14-3-4a); Bon de consum (colectiv - cod 14-3-4/aa); Fișă de magazie (cod 14-3-8); Fișă de evidență a materialelor de natura obiectelor de inventar în folosință (cod 14-3-9); Listă de inventariere (cod 14-3-12) și (cod 14-3-12/b)).

 

 

 

ATRIBUȚIILE PREVĂZUTE ÎN FIȘA POSTULUI aferentă funcției publice vacante de consilier, clasa I, grad profesional superior la Serviciul Achiziții, Investiții, Administrativ - Direcția Buget, Finanțe, Administrativ sunt:

 

Atribuții specifice:

  • îndeplinește atribuțiile responsabilului cu gestionarea mijloacelor fixe pe gestiunea DEPOZIT ANPM, în conformitate cu reglementările din domeniile contabilitate și gestiune coroborate cu cele din procedura operațională ,,Gestionarea și administrarea bunurilor materiale”;
  • este persoana responsabilă pe gestiunea DEPOZIT ANPM pentru materiale și obiecte de inventar - va semna în calitate de primitor, pentru primirea acestora în DEPOZIT ANPM următoarele documente financiar-contabile: Bon de Predare, Transfer, Restituire (BPTR), Notă de Recepție și Constatare Diferențe (NIR), etc. și în calitate de predător, pentru distribuția acestora pe locurile de folosință: Bon de Predare, Transfer, Restituire (BPTR), Bon de consum, Fişă de evidenţă a materialelor de natura obiectelor de inventar în folosinţă etc.;
  • asigură ținerea la zi a Fişei de magazie, Cod 14-3-8 - pe feluri de bunuri materiale, ordonate pe conturi, grupe, eventual subgrupe, sau în ordine alfabetică.
  • face propuneri privind scoaterea din funcțiune/declasarea mijloacelor fixe/obiectelor de inventor, dacă este cazul;
  • desfășoară activități de gestionare și administrare a serviciilor și lucrărilor necesare funcționării instituției în condiții optime;
  • este responsabil cu derularea contractelor de produse, servicii și lucrări necesare funcționării instituției în condiții optime, după cum urmează: furnituri de birou, închiriere dozatoare apă cu filtre purificare, curățenie, pază, salubritate, protecția muncii, medicina muncii, mentenanță instalații electrice, sanitare, sănătatea și securitatea în muncă și prevenirea și stingerea incendiilor, bunuri materiale pentru parcul auto, etc.;
  • participă la inventarierea anuală a patrimoniului unităţii şi la valorificarea acestuia;
  • este responsabil cu activitatea arhivistică a serviciului cu tot ceea ce implică această activitate;
  • este responsabil cu activitatea de prevenire și stingere a incendiilor din cadrul instituției cu tot ceea ce implică această activitate; activitatea de prevenire și stingere a incendiilor se desfășoară în baza absolvirii unui curs de specialitate în domeniu;
  • ține evidenţa propriilor lucrări;
  • înregistrează contractele în ordine cronologică și sistematică, completând Registrul de evidență a contractelor;
  • participă la formele de pregătire organizate pentru funcţionarii publici;
  • colaborează cu organele de control ale Curţii de Conturi, punând la dispoziţie documentele supuse controlului şi întocmind situaţiile solicitate de acestea în timpul misiunilor;

 

 

Atribuții generale:

  • îndeplinește și alte atribuții stabilite de șeful structurii / superiorii ierarhici ai șefului de structură / conducerea ANPM în limitele și scopul postului.
  • îndeplineşte atribuţiile ce îi revin din funcţia publică pe care o deţine, precum şi atribuţiile ce îi sunt delegate;
  • rezolvă, în termenele stabilite de către superiorii ierarhici, inclusiv  conducerea ANPM, lucrările repartizate;
  • respectă normele de conduită profesională şi civică prevăzute de lege;
  • respectă Regulamentul Intern al ANPM;
  • păstrează secretul de stat, secretul de serviciu, precum şi confidenţialitatea în legătură cu faptele, informaţiile sau documentele de care ia cunoştinţă în exercitarea funcţiei publice, în condiţiile legii, cu excepţia informaţiilor de interes public;
  • respectă întocmai regimul juridic al conflictului de interese şi al incompatibilităţilor şi prezintă, în condiţiile legii, declaraţia de avere şi declaraţia de interese;
  • respectă prevederile privind situaţiile de urgenţă şi măsurile privind securitatea şi sănătatea în muncă (SSM).

 

 

 

 

 

CONDIŢIILE DE DESFĂŞURARE

a concursului organizat în data de 06.11.2023

 

  • Perioada / locul depunerii dosarelor: 06.10 - 25.10.2023 Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, corp clădire B, Splaiul Independenţei, nr. 294, sector 6, Bucureşti;
  • Selecţia dosarelor de concurs: 26.10 - 01.11.2023
  • Data / ora / locul desfăşurării concursului :
  • proba scrisă: 06.11.2023, ora 10:00 / Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului, corp clădire B, Splaiul Independenţei, nr. 294, sector 6, Bucureşti;

Data şi ora probei interviu se vor afişa împreună cu rezultatele la proba scrisă.

   

 

 

 

DOSARUL DE INSCRIERE

 

   Pentru concursul de recrutare, dosarul va cuprinde următoarele documente, conform prevederilor art. 49 din Hotărârea Guvernului nr.611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici, cu modificările și completările ulterioare:

  1. Formularul de înscriere, prevăzut în anexa nr.3 la H.G. nr.611/2008, cu modificările și completările ulterioare;
  2. Curriculum vitae, modelul comun european;
  3. Copia actului de identitate;
  4. Copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări;
  5. Copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcţiei sau pentru exercitarea profesiei:
  • Modelul orientativ al adeverinţei menţionate este prevăzut în anexa nr.2D la H.G. nr. 611/2008, cu modificările și completările ulterioare.
  • Adeverinţele, care au un alt format decât cel prevăzut în anexa nr.2D, trebuie să cuprindă elemente similare celor prevăzute în anexa nr. 2D şi din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor.
  1. Copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului:
  • Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii.
  • Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
  1. Cazierul judiciar:
  • Poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.
  • În situaţia în care candidatul solicită expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

     Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

     Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilităţi poate înainta comisiei de concurs, în termenul prevăzut pentru depunerea dosarelor de concurs, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilităţii probelor de concurs.

 

Coordonate de Contact pentru primirea dosarelor de concurs:

  • adresă de corespondență: Splaiul Independenţei, nr. 294, corp clădire B, sector 6, Bucureşti;
  • telefon (021) 207.11.01,  (021) 207.11.53;
  • fax: (021)207.11.03.
  • adresa de e-mail: resurse_umane@anpm.ro;
  • persoană de contact:Răducu Blidaru - consilier – Serviciul Resurse Umane – Direcția Juridică, Resurse Umane.