Back

DI Insigra Paradise Construire blocuri - proiect

 

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr.

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de S.C. INSIGRA PARADISE S.R.L. cu sediul in jud. Brașov, mun. Brașov, Calea București nr. 261, apt. 1, înregistrată la APM Brașov cu 17996 din 21.11.2018 în baza:

  • Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului;
  • Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sǎlbatice, aprobata cu cu modificǎri și completǎri prin Legea nr. 49/2011, cu modificarile si completarile ulterioare;

și ca urmare a completărilor depuse la dosar cu nr. 637/11.02.2019, 12133/09.07.2019, și nr. 13056/26.07.2019 autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Braşov decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 15.07.2019, că proiectul „Obținere A.C. pentru: Construire ansamblu de locuințe colective, dotări (admise), organizare de șantier, imprejmuire și sistematizare verticală”, propus a fi amplasat în jud. Brașov, mun. Brașov, str. 1 Decembrie 1918 f.n., identificat prin C.F. 121052 Brașov (C.U. nr. 373 din 20.02.2018 cu prelungire până în data de 19.02.2020 emis de Primăria Municipiului Brașov), nu se supune evaluarii impactului asupra mediului, nu se supune evaluarii adecvate si nu se supune evaluarii impactului asupra corpurilor de apa.  

 

    Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1.  proiectul se încadreaza în prevederile Legii nr. 292/2018, privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, Anexa 2, pct.10, lit. b) proiecte de dezvoltare urbană, inclusiv construcția centrelor comerciale și a parcărilor auto         
  2. titularul și APM Brașov au mediatizat în presa locală cât și pe pagina web atât depunerea solicitării acordului cât și decizia etapei de încadrare;
  3. lipsa observațiilor din partea publicului interesat;
  4. în urma analizarii criteriilor de selectie pentru stabilirea necesitatii efectuarii evaluarii impactului asupra mediului, prevăzute în Anexa 3 din Legea nr. 292/2018, s-a constatat ca proiectul analizat nu este susceptibil de a avea impact semnificativ asupra mediului, din următoarele considerente:

 

  1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și conceptia întregului proiect:

      Terenul, în suprafata de 10429 mp, proprietate privată a SC INSIGRA PARADISE SRL conform extras CF nr.121052 Brașov, nr. cad  121052, este situat în intravilan municipiul Brașov.  

Prin proiect se propune realizarea a:

  • 3 cladiri de locuinte colective în regim de inaltime P+8E, cladiri cu apartamente de 2 si 3 camere  = 53 apartamente/ bloc
  • cladire mixta - Centru educational (grădiniță) si de recreere copii și locuinte.

În urma executiei investitiei vor rezulta un numar total de 171 apartamente.

Aferent acestor cladiri se propun a se realiza platforme de parcare, alei carosabile si pietonale pentru accesul riveranilor.

Incalzirea cladirilor se va realiza cu centrale proprii de apartament alimentate cu gaz metan, centrale cu tiraj fortat, functionare in condensatie. Se vor amplasa astfel 159 de centrale termice murale in cele 3 blocuri, o centrală in centru de recreere pentru copii si 12 centrale la apartamentele de la cladirea mixta.

 

Spații verzi: se propune realizarea unei zone verzi tip parc, în suprafata de  550 mp, unde se vor amenaja spatii de joaca pentru copii, echipate cu mobilier urban specific si amenajare peisagera prin plantarea de arbori si arbusti, flori perene si gazon din seminte si zona verde amenajata peisager prin plantarea de arbori (Artar 10 bucati, Mesteacan 4 bucati, Frasin 4 bucati, Conifere – 6 bucati, Tei 3 bucati;) si arbusti (Magnolie 5 bucati, Salcie japoneza 3 bucati, Liliac 4 bucati, Scorus 3 bucati), flori perene (lavanda, hortensie, iasomie, crini, trandafiri,  bujori  etc) si gazon din seminte langa fiecare bloc in suprafata totala =1943.50 mp. Suprafata totala de zona verde= 2493,50 mp.

Accese și căi de circulație: Accesul la terenul studiat se realizează din strada 1 Decembrie 1918, pe strada Tiberiu Eremia propusă a se moderniza conform profilului din PUZ, carosabil 7,00 m, zona verde 1,00 m stânga/dreapta, trotuar 1,50 m stânga/dreapta si pista de biciclete 2 m dreapta.

Parcari: sunt propuse 175 locuri de parcare, pe platforme supraterane. Pentru evitarea creeri unei insule de caldura in zona parcarilor se vor planta la 6 locuri de parcare un copac (arbori foioase) in vederea asigurari umbririi parcajului.

Colectare deșeuri: pentru fiecare clădire se realizează platformă pentru deșeuri ce va contine pubele ecologice de colectare selectivă a deșeurilor.

 

Utilități:

  •  

-apele uzate menajere vor fi colectate prin retele exterioare de canalizare ce se descarca prin intermediul caminelor aferente fiecarui bloc și gradinitei intr-un colector nou de canalizare menajera cu lungimea L=65 m, ce se  va desacarca in colectorul existent pe strada Tiberiu Eremia.

-apele pluviale de pe constructii vor fi preluate prin intermediul scocurilor si burlanelor si conduse prin intermediul unei retele de conducte pluviale  și descarcate in colectorul existent pe strada Tiberiu Eremia.

-apele pluviale din zona parcarilor si din zona de acces vor fi trecute prin separatorul de hidrocarburi petroliere existent pe terenul invecinat ce apartine SC Insigra SRL. Dupa trecerea prin separatorul de hidrocarburi, apele pluviale sunt descarcate in bazinul de retentie de pe terenul invecinat se apartine  SC Insigra SRL, de unde prin intermediul unei statii de pompare sunt descarcate controlat in colectorul Dn 1000 mm.

 

b) cumularea cu alte proiecte existe și/sau aprobate – nu e cazul

c) utilizarea resurselor naturale în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversitatii – nu este cazul;

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate

- deșeurile de orice natură vor fi stocate selectiv în spații special destinate și predate către societăți specializate autorizate;

e) poluarea și alte efecte negative

În perioada de execuție, impactul proiectului asupra factorului de mediu aer constă în generarea de emisii de către utilajele utilizate. Ca urmare vor fi luate toate măsurile în vederea limitarii generarii de praf de catre prestatorul lucrărilor de execuție care va avea în vedere ca utilajele utilizate sa fie corespunzatoare din punct de vedere tehnic și sa nu genereze noxe peste limitele admise. Substantele poluante pentru atmosfera se vor încadra în valorile limita ale emisiilor stabilite de Ord. MAPM nr. 462/1993 cu modificările și completările ulterioare coroborat cu Legea. nr. 104/2011;

Nivelul de zgomot se va încadra în limitele impuse de SR 10.009:2017. Se vor respecta de asemenea prevederile Ord. MS nr. 119/2014 privind aprobarea Normelor de igienă și sănătate publică privind mediul de viata al populatiei cu modificarile și completarile ulterioare.

Se vor respecta deasemenea prevederile Ord. MS nr. 119/2014, actualizat 2018, privind aprobarea Normelor de igienă și sănătate publică privind mediul de viata al populatiei cu modificarile și completarile ulterioare, in special in ceea ce privește amplasarea platformelor de colectare a deseurilor față de locuințe;

 

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform informațiilor științifice – lucrarile vor fi executate numai cu societati autorizate, astfel incat sa nu existe risc de accidente; prin proiect au fost luate toate masurile de siguranta astfel incat sa nu existe risc de accident. 

g) riscurile pentru sănătatea umanăpentru proiectul propus titularul a obținut Notificare – Asistență de Specialitate nr. 907/A/27.05.2019 emisă de DSPJ Brașov;

 

2. Amplasarea proiectelor:

a) utilizarea actuală și aprobata a terenurilor

Terenul afectat de lucrări este situat in intravilanul Municipiului Brașov, folosință actuală: teren categoria folosință arabil de 10.429 mp, aparținând SC INSIGRA PARADISE SRL  conform CF nr. 121052 Brașov, nr. cad. 121052. Destinația conform PUZ Tractorul VII – zona 2, aprobat cu HCL nr. 478/2016, la data prezentei: ZDL – zonă de locuințe colective și dotări complementare (comerț, învățământ, sănătate)

b) bogatia, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale, inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea, în zona și din subteranul acesteia – nu este cazul;

c) capacitatea de absorbtie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala următoarelor zone:

1) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor - nu este cazul;

2) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

3) zonele montane și forestiere – nu e cazul;

4) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional – nu este cazul;

5) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: zone Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei salbatice; zonele prevăzute de legislatia privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national – Sectiunea a III – a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul și marirea zonelor de protectie sanitara și hidrogeologica – nu este cazul;

6) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute de legislatia nationala și la nivelul Uniunii Europene și relevante pentru proiect sau în care se considera ca exista astfel de cazuri - judeţul Braşov se încadrează în regimul de gestionare II a ariilor din zone şi aglomerări privind calitatea aerului pentru toţi poluanţii (particule în suspensie – PM2,5, particule în suspensie – PM10, dioxid de azot, dioxid de sulf, monoxid de carbon, benzen, plumb, arsen, cadmiu, nichel), cu excepţia Municipiului Braşov pentru poluantul dioxid de azot si PM10.

7) zone cu o densitate mare a populatiei – nu este cazul;

8) peisajele și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic – nu este cazul;

 

3. Tipurile și caracteristicile impactului potential:

a) importanta și extinderea spatiala a impactului: zona geografica și dimensiunea populației care poate fi afectată – nu este cazul;

b) natura impactului - nu este cazul;

c) natura transfrontiera a impactului – nu este cazul;

d) intensitatea și complexitatea impactului – impact redus;

e) probabilitatea impactului – redusa, doar pe perioada executarii lucrărilor propuse prin proiect ;

f) debutul, durata, frecventa și reversibilitatea preconizate ale impactului – pe perioada executarii lucrărilor durata impactului va fi scurta.

g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate - nu este cazul;

h) posibilitatea de reducere efectiva a impactului – nu este cazul;

 

II. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii  adecvate, sunt următoarele: proiectul nu intra sub incidenta OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei salbatice, cu modificarile și completarile ulterioare;

 

III. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii impactului asupra corpurilor de apa:  proiectul se incadrează in art 48 din Legea apelor nr. 107/1996 cu modificările și completările ulterioare. Titularul  deține Avizul de gospodărire a apelor Nr. 176 din 01.07.2019 Modificator al avizului de gospodarire a apelor nr. 84/09.04.2019

 

Masurile și condițiile de realizare a proiectului in conformitate cu Avizul de gospodărire a apelor Nr. 176 din 01.07.2019 Modificator al avizului de gospodarire a apelor nr. 84 din 09.04.2019 emis de SGA Brașov:

  1. Se vor respecta prevederile din documentaţia tehnicã înaintatã spre avizare, condiţiile din Certificatul de Urbanism emis de Primaria Municipiului Brasov.
  2. Elaboratorul documentaţiei tehnice îşi asumã responsabilitatea exactitãţii datelor şi informaţiilor cuprinse în prezentul proiect, conform Ordinului 662 din 2006, cap. II. Procedura de emitere a avizului de gospodãrirea apelor - secţiunea 1. Avizul de gospodãrirea apelor, art. 18 (2).
  3. Se interzice evacuarea de ape uzate neepurate sau insuficient epurate in apele de suprafata, rigole stradale sau in stratul freatic prin puturi filtrante, atat pe perioada executarii constructiilor cat si dupa punerea in functiune a acestora.
  4. Nu se vor depozita şi/sau arunca deşeuri de orice fel pe malurile cursurilor de apa sau în albia acestora, atât peperioada executãrii construcţiilor, cat si dupa punerea in functiune a acestora ;
  5. Orice modificare de soluţie faţã de cea avizatã duce la obţinerea unui nou aviz de gospodãrire a apelor, în caz contrar, avizul emis este considerat nul;
  6. Pe toata perioada de executie a lucrarilor se vor lua masurile care se impun pentru evitarea producerii de poluari accidentale. Orice poluare accidentala produsa de beneficiar va fi anuntata in timp util la dispecerat SGA Brasov, telefon 0268/414567; se vor lua masuri urgente de stopare si eliminare a cauzelor ce au produs-o.
  7. Beneficiarul are obligatia, conform Legii Apelor 107/1996, sa anunte la SGA Brasov data inceperii lucrarilor, cu cel putin 10 zece zile inaintea inceperii acestora.

 

Condițiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 cu modificările şi completările ulterioare, privind protecţia mediului;
  2. Pe tot parcursul execuție lucrărilor se vor respecta prevederile legislaţiei de mediu în vigoare, condiţiile impuse prin toate actele de reglementare emise de autorităţile implicate şi proiectul înaintat spre avizare;
  3. Se va evita afectarea de către infrastructura temporară, creată în perioada de desfăşurare a proiectului, a altor suprafeţe decât cele pentru care a fost emisă prezenta aprobare de dezvoltare;
  4. Drumurile de acces şi tehnologice, toate zonele a căror suprafaţă (învelişul vegetal) a fost afectată, vor fi refăcute şi vor fi redate folosinţelor iniţiale;
  5. Răspunderea pentru refacerea amplasamentului, drumurilor de acces și tehnologice, etc. revine în totalitate titularului de proiect;
  6. Se va acorda atenţie manevrării utilajelor în apropierea zonelor locuite; Se vor lua măsuri corespunzatoare de a nu degrada sau ocupa terenul din zona limitrofa;
  7. Se va respecta programul de lucru impus de Primaria Municipiului Brasov în concordanta cu programul de odihna a locuitorilor din zona în conformitate cu Legea nr. 61/1991 cu modificarile si completarile ulterioare, privind linistea publica, pe toata perioada de executie a lucrarilor;
  8. Deșeurile rezultate la faza de implementare a proiectului vor fi colectate selectiv, cu posibilităţi de eliminare/valorificare cu societăţi autorizate; vor fi evacuate ritmic, fără a bloca căile de acces pietonale și stradale;
  9. Se va evita depozitarea necontrolata a deșeurilor rezultate;
  10. Se va asigura salubrizarea zonei și mentinerea curateniei pe traseul drumurilor de acces, pe toata perioada realizarii lucrărilor;
  11. Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării solului, prin depozitarea pe suprafeţe impermeabile a materialelor și a deșeurilor rezultate în urma implementarii proiectului;
  12. Vor fi luate măsuri pentru limitarea vibratiilor produse de sapatura prin utilizarea de tehnologii performante de execuție și de fundare, în vederea încadrarii valorilor parametrilor vibratiilor în limitele admisibile stabilite de SR 12025-2/94;
  13. Pentru evitarea poluarii accidentale cu materiale periculoase (scurgeri accidentale de combustibili, de ulei de motor), reparatiile mijloacelor de transport/utilajelor se vor executa doar la societati autorizate;
  14. Oprirea motoarelor tuturor vehiculelor aflate în stationare, în zona șantierului;
  15. Respectarea duratei de execuție a proiectului astfel încât disconfortul generat de poluarea fonică să fie cât mai redus ca timp;
  16. În cazul unor poluări accidentale proiectantul şi constructorul răspund în solidar;
  17. Nu se vor evacua ape uzate neepurate sau insuficient epurate în emisari naturali, canale de desecare, rigole stradale sau freatic atat pe perioada execuției lucrărilor cat și dupa aceasta;
  18. Se vor respecta prevederile HG 1756/2006 cu modificările și completările ulterioare privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor, fiind admisă doar folosirea echipamentelor ce poartă inscripţionat în mod vizibil, lizibil și de neşters marcajul european de conformitate CE, însoţit de indicarea nivelului garantat al puterii sonore;
  19. Se vor alege trasee optime din punct de vedere al protectiei mediului, pentru deplasarea vehiculelor care transporta materiale de constructie care pot elibera în atmosfera particule fine; transportul acestor materiale se va face pe cat posibil cu vehicule dotate cu prelate;
  20.  Transportul materialelor și transportul utilajelor grele se va realiza pe traseele stabilite, astfel încat sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona;
  21.  Titularul proiectului raspunde pentru refacerea zonelor afectate de implementarea proiectului;
  22. Terenul afectat temporar de lucrări, va fi adus la starea iniţială de utilizare;
  23.  Organizarea de șantier va respecta obligatoriu măsurile specifice pentru reducerea şi/sau eliminarea efectelor generate de acestea asupra sănătăţii umane și mediului înconjurător. Se vor avea în vedere:

• împrejmuirea corespunzătoare a zonelor de lucru, montarea de avertizoare, etc;

• organizarea de șantier se va realiza astfel încât impactului generat de aceasta asupra factorilor de mediu locali pe timpul derulării lucrărilor prevăzute prin proiect să fie cât mai redus;

• organizarea de șantier va fi amenajată astfel încât să asigure facilităţile de bază conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările și completările ulterioare, după caz;

• întreţinerea corespunzătoare a utilajelor/mijloacelor de transport utilizate în lucrările de construcţii în vederea evitării scurgerilor de combustibili și uleiuri uzate pe sol/apă și de alte substanţe toxice și periculoase;

• se interzice stocarea temporară și depozitarea carburanţilor și substanţelor periculoase în zona aferenta amplasamentului;

• în perioada de execuție a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor și a utilajelor utilizate;

  1. În vederea menținerii calității aerului, în parametri optimi, în zona amplasamentului, se vor respecta următoarele conditii:
  • utilizarea apei, pentru suprimarea prafului în cantitatile, frecventa și proportiile necesare, în zona de lucru, la sfarșitul fiecarei saptamani de lucru, daca nu se vor desfasura operatiuni active mai mult de doua zile consecutiv;
  • pe spatiile verzi, acolo unde, pentru efectuarea lucrărilor, s-a îndepartat stratul vegetal, la finalizarea acestora, vegetatia va fi replantata;
  • minimizarea activităților generatoare de praf (taiere, spargerea betonului, etc.);
  • se vor lua măsuri de acoperire, îngradire, închidere a stocurilor de materiale de constructie sau deșeuri, pentru prevenirea imprastierii cauzata de vant;
  • curatarea rotilor vehiculelor care ies de pe șantier;

 

În conformitate cu prevederile OUG nr.195/2005, aprobată prin Legea nr.265/2006 privind protectia mediului, cu modificările și completările ulterioare:

 - art. 15 alin (2) lit a - ”Titularii proiectelor au obligaţia de a notifica autoritatea competentă pentru protecţia mediului dacă intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii actelor de reglementare, precum și asupra oricăror modificări ale condiţiilor care au stat la baza emiterii actelor de reglementare, înainte de realizarea modificării”;

- art. 21, alin.(4) ”răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor competente pentru protecţia mediului și a publicului revine titularului proiectului”.

 

Pentru legalitatea si autenticitatea documentelor depuse la dosar se face raspunzator titularul proiectului.

           

Proiectul propus nu necesita parcurgerea celorlalte etape ale procesului de evaluare a impactului asupra mediului de evaluare adecvata si de evaluare asupra corpurilor de apa.

 

           Prezentul act nu exonerează de răspundere titularul, proiectantul şi/sau constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuției lucrărilor sau exploatării acestora.

Nerespectarea prevederilor prezentei decizii a A.P.M. Brașov se sanctioneaza conform prevederilor legale în vigoare.

         

Conform prevederilor Legii nr. 292/2018 :

 - anexa 5, art. 43, alin. (3) la finalizarea proiectelor publice si private care au facut obiectul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, autoritatea competenta pentru protectia mediului care a parcurs procedura verifica respectarea prevederilor deciziei etapei de incadrare;

 - anexa 5, art. 43 alin. (4) procesul - verbal intocmit in situatia prevazuta la alin. (3) se anexeaza si face parte integranta din procesul - verbal de receptie la terminarea lucrarilor.

 - anexa 5, art. 34, alin. (1) titularul de proiect are obligația de a notifica în scris autoritatea competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenită după emiterea deciziei etapei de încadrare, acordului de mediu și anterior emiterii aprobarii de dezvoltare;

    -anexa 5, art. 34, alin (2) notificarea prevazuta la alin. (1), insotita de raportul de verificare intocmit in conformitate cu prevederile art. 20 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 292/2018 de catre verificatorul de proiecte atestat in conditiile legii pentru cerinta esentiala D) igiena, sanatate si mediu inconjurator prevazuta la art. 3 din Ordinul ministrului dezvoltarii regionale si administratiei publice nr. 2264/2018 sau dupa caz de punctul de vedere al autoritatii competente emitente a aprobarii de dezvoltare conform art. 20 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 292/2018, se depune în termen de 10 zile de la data aparitiei necesitatii modificarii/extinderii;

   -art. 18, alin. (13 ) in cazul in care una dintre deciziile prevazute la alin. (8) si (9) nu se emite in termen de 5 ani de la emiterea acordului de mediu, titularul proiectului este obligat sa se adreseze autoritatii de mediu emitente in vederea confirmarii faptului ca acordul de mediu nu este depasit .

           

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

    Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor <LLNK 12004   554 12 2N1   0 47>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

    Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

    Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

    Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

    Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

    Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale <LLNK 12004   554 12 2N1   0 18>Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

                                           

                                                 DIRECTOR EXECUTIV,

                                                      Ciprian BĂNCILĂ                                                                                        

                              

                                                                     

 

  ȘEF SERVICIU A.A.A,                                                              ȘEF BIROU C.F.M.,

     Daniela BIRĂU                                                                        Sorin HORNOIU

    

     

 

 

                                                                                          

             ÎNTOCMIT:                                                                       ÎNTOCMIT:

  Consilier Daniela LUNGU                                         Consilier Viorel MAREAN