Back

Decizia etapei de incadrare (proiect) pentru proiectul proiectul: ,, Ȋmbunătăţirea calităţii vieţii populaţiei în municipiul Adjud, judeţul Vrancea- Realizare/ Modernizare parc municipal Adjud” - titular - U.A.T. MUNICIPIUL ADJUD

DECIZIA  ETAPEI  DE  ȊNCADRARE - PROIECT

 

 

 

               Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresată de  către UAT MUNICIPIUL ADJUD, cu  sediul  în Adjud, str. Stadionului, nr. 2, jud. Vrancea,  înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 8474/ 20.07.2022; în baza  Legii nr. 292/ 2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 08.12.2022 faptul că proiectul: ,, Ȋmbunătăţirea calităţii vieţii populaţiei în municipiul Adjud, judeţul Vrancea- Realizare/ Modernizare parc municipal Adjud” propus a fi amplasat în intravilanul municipiului Adjud, T 69, P 2785, CF 57687 judeţul Vrancea, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

 

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele care au stat la baza luării deciziei etapei de încadrare în procedura de evaluare a impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile Legii nr. 292 / 2018,  Anexa nr. 2, pct.  13 a ( orice modificări sau extinderi, altele decât cele prevăzute la pct. 24 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevăzute in anexa nr. 1 sau in prezenta anexă, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului)

  - proiectul propus  nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare;

- proiectul propus  nu intră sub incidenţa prevederilor art. 48 si art. 54 din legea Apelor nr. 107/1996, cu modificările si completările ulterioare.               

 

b)Caracteristicile proiectului :   

b1) - Mărimea proiectului :

Regimul juridic: Imobilul- parc – în suprafață de 29234 mp este situat în intravilanul Municipiului Adjud, Carte Funciară nr. 57687, T 69, P 2785, în UTR 1, conform PUG aprobat cu Hotărârea Consiliului Local Adjud nr. 24/2005 a cărui valabilitate a fost prelungită cu Hotărârea Consiliului Local Adjud nr. 48/2016;

Imobilul aparține domeniului public al UAT Adjud, conform Extrasului de carte funciară pentru informare nr. 57687, eliberat la cerere de oficiul de cadastru ți publicitate imobiliară, în baza Actului Notarial 522/27.02.2019 și a Hotărârii Guvernului nr. 908/2002 privind atestarea domeniului public al județului Vrancea, precum și al municipiilor, orașelor și comunelor din județul Vrancea;

Imobilul nu figurează în zonă cu interdicție de construire, nu este grevat de sarcini sau servituți,  se află partial în zona de protecție a monumentului istoric Placa Comemorativă ( 1916-1918), cod LMI VN-III-m-B-06580.

Regimul economic: Folosința actuală-terenul are categoria de folosință curți construcții- parc municipal;

Destinația zonei stabilită prin PUG - zonă parcuri și plantații de protecție- P;

Regimul tehnic: Echiparea cu utilități - , zona are rețea de apă, canalizare, energie electrică, telefonie, internet;

Circulația și accesul - sunt asigurate din str. Republicii și Libertății;

Este interzisă schimbarea destinației, reducerea suprafețelorori strămutarea spațiilor verzi.

Vecinatati :

  • Str. Republicii (laturile de la NE)
  • Restaurant Atlantic (laturile spre NV)
  • Teren primărie,
  • Teren Grup sportiv școlar
  • Str. Liberații (laturile situate la SV și SE)

 

Descrierea proiectului:

  1. Situația existentă:

Terenul este amplasat pe strada Republicii, nr. 19 mun. Adjud, județul Vrancea, T69, P2785, înscris în Cartea Funciară a mun. Adjud, jud. Vrancea, la numărul 54605, în suprafață totală, de 29.060 mp.

În zonă, există rețele stradale de alimentare cu apă, canalizare, gaze naturale, energie electrică.

Pe amplasament, există 4 foraje de alimentare cu apă, pentru irigații, care vor fi reabilitate și reechipate, având următoarele caracteristici tehnice:

Foraj F1: PVC De 160 mm, H = 45 ml, Qexpl = 2 l/s;Hpompă = 10 ml.

Foraj F2: PVC De 110 mm, H = 30 ml, Qexpl = 1 l/s;

Foraj F3: PVC De 110 mm, H = 30 ml, Qexpl = 1 l/s;

Foraj F4: PVC De 110 mm, H = 30 ml, Qexpl = 1 l/s;

Instalația de irigat, existentă, va fi desființată.

Debitul de alimentare cu apă, din foraje, va fi utilizat pentru irigații.

Pentru alimentarea cu apă a celor 4 cișmele stradale, a fântânilor arteziene, existente, se va realiza un branșament la rețeaua de alimentare cu apă, stradală, existentă, în zona Casei de Cultură.

Cele două fântâni arteziene, existente, vor fi reabilitate.

 

  1. Situația propusă:

Pe acest amplasament, se vor executa lucrări, pentru reabilitarea, refuncționalizarea și modernizarea/completarea dotărilor existente, care vor consta în:

  • Spațiu verde: 20.806,58 mp
  • Alei pietonale piatră granit fațetată: 2.017,23 mp
  • Alei pietonale cu suprafață asfaltică, normală: 1.805,22 mp
  • Alei pietonale cu suprafață asfaltică, colorată: 1.772,51 mp
  • Alei pietonale cu suprafață pavată normală: 1.846,36 mp
  • Teren sport, 217 mp, cu gard plasă sârmă impletită, h = 3 ml, L = 68 ml

cu suprafață finită tartan, turnat în câmp continuu

  • Teren joacă, nr. 1, S = 300 mp, cu gard viu, cu suprafață finită tartan

turnat în câmp continuu

  • Teren joacă, nr. 2, S = 353 mp, cu gard viu, cu suprafață finită tartan

turnat în câmp continuu

  • Zone fitness, 2 buc, S = 2x15 mp, cu gard viu, cu suprafață finită tartan

turnat în câmp continuu

Total, suprafață tartan: 900 mp

  • Rampe pietonale: 5 buc
  • CS Cișmele stradale, cu descărcare în dren: 4 buc
  • Băncuțe cu coșuri de gunoi: 50 buc
  • Mese cu băncuțe: 10 buc
  • Grup sanitar prefabricat cu autospălare: 2 buc
  • Rastele pentru biciclete: 5 buc
  • Împrejmuire: 350 ml
  • Jardiniere: 3 buc
  • Gard viu: 527 ml
  • Fântâni arteziene existente, reabilitate: 2 buc
  • Stâlpi pentru iluminat, metalici:
  • cu camere supraveghere și h = 6 m: 34 buc;
  • cu panouri fotovoltaice și corpuri iluminat LED 50 W, H = 8 m: 10 buc
  • cu corpuri iluminat LED 50 W, H = 8 m: 20 buc
  • Camera video exterior, comunicare bidirecțională: 101 buc

De asemenea, ca mobilier urban, se vor monta:

  • Coș baschet, pe stâlp metalic: 2 buc;
  • Loc de agrement și suport pentru adulți cu 6 aparate fitness, din care, unul, pentru persoane cu dizabilități: 2 buc
  • Locuri de joacă pentru copii, dotate cu: leagăne, tobogane, lrambulină, căsuțe lemn: 2x8 buc;
  • Aparate pentru copii, răspândite pe zona verde: 10 buc;
  • Trambulină, cu plasă, pentru exterior: 1 buc;
  • Grup sanitar cu autocurățire, cu dimensiuni pentru persoane cu dizabilități: 2 buc;
  • Aparat pentru îndepărtarea păsărilor dăunătoare - 1 buc/500 mp: 50 buc
  • Jardiniere pentru flori perene, din piatră masivă, amplasate pe zonele de alei

(min. 80 cm înnălțime, R = 1,00 m: 3 buc;

  • Foișor lemn, amplasat la firul ierbii, cu S = 40 mp, cu umbrare, bănci și măsuțe perimetrale, înglobate în construcție: 1 buc;
  • Coșuri de gunoi, simple, amplasate în spațiile de lângă bănci: 50 buc

Pe această suprafață de teren, s-au realizat două foraje geotehnice, cu adâncimea de 5 ml.

Comform studiului geotehnic, concluziilor acestuia și verificării vizuale, terenul este plan, orizontal și stabil, utilizat, în momentul de față, ca parcare auto.

Terenul, la suprafață, este format dinntr-un strat de pământ vegetal (argilă prăfoasă cenușie) până la 0,5 m,  urmat de praf nisipos, până la adâncimea de 2,5 m

Între 2,5 și 4,5 m, se întălnește un complex de pietriș cu nisip, urmat de nisip argilos și argilă mărnoasă nisipoasă.

Apa subterană, în amplasamentul studiat, se află sub adâncimea de 5 m.

Pentru amenajarea acestei suprafețe de teren, se vor executa următoarele categorii de lucrări:

  • Dezafectarea tuturor aleilor existente. Amestecul de moloz, balast, extras, va fi utilizat ca umplutură, în cadrul celorlalte obiective de investiții;
  • Decopertarea suprafeței terenului, pe care urmează a se realiza alei, actualmente teren vegetal, pe o adâncime de 40 cm, precum și desființarea construcțiilor subterane, abandonate;
  • Montarea straturilor de fundare, din balast compactat, pentru realizarea spațiilor zonelor pavate/ amenajate cu tartan, astfel încât, cota terenului sistematizat, va fi cu 30 cm, mai sus, față de situația actuală;
  • Montarea pavajului, a elementelor fântânii arteziene, cămine de vizitare, fundații stâlpi, groapă nisip;
  • Reabilitarea împrejmuirii existente, cu înnălțarea acesteia, tencuieli finie acrilice, precum și reabilitarea grilajelor metalice (sablare și vopsire)
  • Realizarea de lucrări de arătură, a terenului vegetal, ce urmează a fi reamenajat, urmat de completarea, cu pământ vegetal, amestecat cu nisip, pentru realizarea stratului vegetal definitiv;
  • Montarea conductelor electrice, de alimentare cu apă potabilă, a cismelelor de băut apă, a fântânilor arteziene, a sistemului de irigat subsolier și probarea acestuia;
  • Realizarea umpluturii finite, pentru zona spațiilor verzi;
  • Plantarea gardului viu, perimetral și a arborilor;
  • Semănarea gazonului și întreținerea acestuia;
  • Montarea mobilierului urban.

 

  1. Sisteme supraveghere video, iluminat:

Sistemul de supraveghere video și audio, propus, va fi compus dintr-un kit de 101 camere supraveghere exterioare, având comunicare bidirecțională, waterproof, complet echipate, montate pe stâlpi metalici, cu înnălțimea de 6 m.

Punctul centralizator, având în componență un Switch, Gb 8P, Up link, va fi montat într-o cutie etanșă, în zona de acces, în parc, dinspre Casa de Cultură.

Din această zonă, beneficiarul va integra sistemul de supraveghere propus, în sistemul de supraveghere al municipiului Adjud.

Legăturile electrice, la sistemul de supraveghere, va fi realizat cu:

  • Cablu FTP, cat. 6: 830 ml
  • Cablu CYABY 3X2,5 mm: 980 ml

Iluminatul exterior, se propune a se realiza cu:

  • panouri fotovoltaice și corpuri iluminat LED 50 W, H = 8 m: 10 buc
  • corpuri iluminat LED 50 W, H = 8 m: 20 buc

Sistemul de supraveghere video și audio, propus, va avea în componență camere de supraveghere exterioare, montat pe 34 stâlpi metalici, cu înnălțimea de 6 m.  Acesta va fi completat cu un sistem de sonorizare primară.

 

  1. Instalații sanitare exterioare:

Debitul de alimentare cu apă, pentru cișmelele publice, fântâni arteziene, va fi asigurat prin intermediul unui brașament la rețeaua de alimentare cu apă, stradală, existentă, realizat din conductă PE ID De 25, Pn10 mm.

Contorizarea debitului de alimentare cu apă, se va realiza într-un cămin de vizitare, amplasat în incintă, cu un apometru Dn 15 mm.

Din căminul de apometru, se va dezvolta o rețea de alimentare cu apă, pentru cișmele  stradale și fântânile arteziene existente, din conductă PE ID De 25, Pn6.

Fântânile publice, vor fi cu desărcare în dren.

Pentru irigații, se vor utiliza forajele existente, după reabilitare și reechipare.

Instalațiile hidraulice, din cadrul fântânilor arteziene, se vor înlocui, în întregime.

 

2.3 Instalații de irigații exterioare:

         Instalațiile de irigat, existente, se vor desființa.

La forajele existente, se vor realiza lucrări de reabilitare, pompări experimentale, reechipare hidraulică și electrică, totală.

Pentru asigurarea unei vegetatii corecte, în zona verde studiata, se recomanda 28…30 udari, în perioada de vegetatie.

         Pentru reducerea, atat a debitului de alimentare cu apă, cu minimum 40%, a utilizarii presiunii ridicate, cat mai ales a realizarii unui sistem de irigatii, care sa corespunda tuturor tipurilor de vegetatie (gazon, flori de talie joasa, medie sau innalta) se propune utilizarea unui sistem de irigatii, prin picurare, subsolier (conducte perforate, montate ingropat)

De asemenea, sistemul de irigații subsolier, nu este tributar temperaturilor ridicate, din perioada de vară (arșița solară)

Acest sistem de irigatii, reduce consumul de apa, cu circa 40%, are o durata de viata, de 17…20….25 ani, in functie de tehnologia de prelucrare a solului, iar presiunea minima, necesara, a retelei de alimentare cu apa, este de 0,5 bari. Irigarea se poate realiza in orice perioada a zilei.

Cantitatea de apă, necesară, va fi prelevată din forajele existente, după reabilitare și reechipare și distribuită la liniile de picurare subsoliere, prin intermediul unei conducte de distribuție, realizată din PE ID De 63, Pn6 mm, în montaj îngropat, la circa 60 cm.

         În cazul acestui tip de irigatii, in functionarea acestuia, cele mai mari probleme, in exploatare, sunt date de patrunderea radacinilor plantelor, in orificiile de picurare.

         Pentru eliminarea acestui inconvenient, se propune a se utiliza o linie de picurare multisezoniera, cu rezistenta impotriva patrunderii radacinilor, Dinterior = 17,45 mm, Dexterior = 19,45 mm, grosime perete de 1 mm, Pmax = 3,5 bari, cu distanta intre picuratori, de 40 cm.

         Linia de picurare va fi amplasata la adancimea de 30 cm, in sapatura, executata manual, cu latimea transeei, de 20 cm.

         Fiecare linie de picurare, va fi alimentata dintr-o conducta de alimentare cu apa, conducta PE ID De 63, montata la adancimea de 60 cm.

         Distanta dintre doua linii de picurare, va fi de maximum 1,5 m.

Dat fiind faptul ca instalatia de irigare, prin picurare, subsoliera, va functiona doar in perioada calda a anului, de vegetatie a plantelor (in perioada rece, se va goli) nu sunt necesare masuri de asigurare a instalatiilor, impotriva inghetului.

Lângă căminul de apometru, va fi montat un cămin de vizitare, în care va fi montată unitatea de comanda sistem irigatii subsolier, Dn 1”, cu baterii, compusa din:

- conducta de bransament;

- robinete de sectionare;

- clapeta sens unic;

- filtru apa;

- electrovana solenoid cu reducere presiune;

- valva vacuum;

- Contor Dn 25 mm;

- senzor de ploaie;

- senzor de umiditate subsol;

- unitate de comanda, programare si control, cu actionare la distanta.

 

Organizarea de șantier

Organizarea de Santier, aferenta acestui obiectiv de investitii, se va dezvolta pe o suprafata de teren, de circa 200 mp, în cadrul zonei studiate, pe amplasamentul unei căi de acces, teren lipsit de vegetație, pe care se va dezvolta un teren de sport.

Aceasta suprafata de teren, dupa decopertare, va fi balastata, cu un strat de balast compactat, cu grosimea de 30 cm.

Pamantul vegetal, rezultat din decopertare, proprietatea Autoritatii Contractante, va fi transportat pe amplasamentele indicate de catre acesta.

Pe aceasta suprafata de teren, se vor monta containere prefabricate si un sopron deschis,  demontabil, astfel:

- Container prefabricate, birou, cu grup sanitar – 1 buc

- Container magazie scule – 1 buc

- Cabină grup sanitar prefabricat – 1 buc

În cadrul incintei, se va amenaja un loc de parcare, pentru buldoexcavator.

Dupa incheierea lucrarilor, se vor ridica containerele. Suprafata balastata, se va menține.

 

Justificarea  necesității  proiectului:

În cadrul acestui obiectiv de investiții, s-a urmărit :

  • Creșterea atractivității acestei zone, prin :
    • Amenajarea unor locuri de joacă, pentru copii;
    • Amenajarea unor zone de sport, în aer liber ;
    • Amenajarea unor zone, în care se pot desfășura activități social – culturale ;
  • Punerea în valoare, a elementelor existente, prin:
    • Reconfigurarea căilor de circulație;
    • Delimitarea zonelor, prin plantări de garduri vii, de talie înnaltă ;
    • Realizarea, la vegetația existentă, de tăieri de corecție și regenerare, la arborii existenți;
  • Realizarea unui nou pol de interes, în această zonă.

b2) Cumularea cu alte proiecte: nu este cazul.

b3) Utilizarea resurselor naturale, in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii :  

Ca materii prime, se vor utiliza:

  1. Pământ vegetal, pentru refacerea spațiilor verzi: circa 580 mc – achiziționat din cadrul altor obiective de investiții:
  2. Balast, pentru refacerea sistemului de construire a aleilor: circa 2.150 mc – achiziționat, din cadrul balastierelor;
  3. Pavaje: circa 2.130 mp – Achiziționat de la societăți de desfacere, de profil;
  4. Îmbrăcăminți asfaltice, cu structurile existente – piste de biciclete: circa 2.400 mp– Achiziționat de la societăți de desfacere, de profil;
  5. Beton armat, refacere împrejmuiri: circa 150 mc – Achizitionare, din statii de betoane autorizate;
  6. Armatura otel: circa 2500 kg – Achizitionare, de la societati de profil;
  7. Conducte apă potabilă și irigații, polietilenă de înnaltă densitate, montaj îngropat: circa 13,7 km – Achiziționat de la societăți de desfacere, de profil;
  8. Elemente, subansamble metalice (vane, clapeti, sorburi, etc) circa 0,2 tone;

b4) Cantitatea și tipurile de deşeuri generate/ gestionate:

  • Resturi de conducta PE ID: circa 10 kg
  • Resturi de otel: circa 50 kg;
  • Resturi de material lemons (cofraj deteriorat) circa 0,1 mc;
  • Resturi de material vegetal: circa 130 metri steri;
  • Moloz: circa 5700 mc.

 

b5) Poluarea și alte efecte negative: pot apărea emisii pe perioada construirii în cazul în care nu iau măsuri corespunzătoare de reducere a acestora.

b6) Riscul de accidente, majore și / sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informațiilor științifice: titularul de proiect/constructorul va lua măsuri în vederea prevenirii accidentelor. Nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/ mediu și titularul de proiect/ constructorul va lua măsuri în vederea prevenirii accidentelor.

  • Riscuri de accidente majore- nu este cazul;
  • Riscuri de dezastre naturale- nu este cazul;
  • Riscuri cauzate de schimbarile climatice- nu este cazul

b7) Riscurile pentru sănătatea umană - nu este cazul;

 

c)Localizarea proiectelor :

 c1) Utilizarea existentă a terenului: În conformitate cu Certificatul de Urbanism nr. 195 / 30.06.2022, emis de Consiliul Județean Vrancea,  terenul pe care se propune  investiţia se află în intravilanul  municipiului Adjud, are folosinţă actuală- parc,  iar destinaţia: parc.

c2) Relativa abundenţă a resurselor naturale din zonă, calitatea si capacitatea regenerativa a acestora : nu este cazul.

 c3) Capacitatea de absorbţie a mediului, cu atenţie deosebită pentru :

       a) zonele umede: nu este cazul,

       b) zonele costiere: nu este cazul,

       c) zonele montane și împădurite: nu este cazul,

       d) parcurile și rezervaţiile naturale: nu este cazul,

       e) ariile clasificate sau zonele protejate prin legislaţia în vigoare, cum sunt : zone de  protecţie a faunei piscicole naturale și bazine piscicole amenajate: nu este cazul.

       f) zonele de protecţie specială, mai ales cele desemnate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare, zonele prevăzute prin Legea nr. 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor Legii apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică : nu se suprapune ariilor naturale protejate .

       g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite :   nu este cazul;

       h) ariile dens populate : nu este cazul;

       i) peisaje cu semnificaţie istorică, culturală și arheologică : nu este cazul,  .

 d) Caracteristicile impactului potenţial :

d1)Importanţa și extinderea spaţiala a impactului – zona geografică și dimensiunea populaţiei care   poate fi afectată : impactul este local, cu durată limitată, numai în zona frontului de lucru și  nu va  schimba funcţiunea zonelor învecinate.

d2) Natura impactului: direct și temporar , în perioada de realizare a lucrărilor.

d3) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul, proiectul nu intră sub incidenta Conventiei   privind evaluarea impactului asupra mediului în context transfrontier , adoptată la Espoo la  25.02.1991 ratificată prin Legea nr. 22/2001.

d4) Intensitatea și complexitatea impactului : în perioada de execuţie a proiectului  impactul asupra  factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim dacă se vor respecta măsurile privind protecţia  factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate în memoriul de prezentare) ,

 d5) Probabilitatea impactului : redusă pe timpul realizării proiectului,

 d6) Debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului : impactul lucrărilor asupra factorilor de mediu va debuta odată cu inceperea execuției lucrărilor, în perioada de execuție  a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar și reversibil .

 d7) Cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: nu este cazul

 d8) Posibilitatea de reducere efectiva a impactului: prin aplicarea condițiilor de realizare a proiectului menționate la punctul IV.

 

II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit neefectuarea evaluării adecvate sunt următoarele:

Perimetrul în  care este situat proiectul propus nu este situat în arie protejată.

III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit neefectuarea evaluării impactul asupra corpurilor de apă: Proiectul propus nu  intră sub incidența art. 48 și 58 din Legea Apelor nr. 107/1996, cu modificările și completările ulterioare.

IV. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 195 din 30.06.2022 emis de Consiliul Județean Vrancea  și a celorlalte avize menționate în cadrul acestuia.

- Pe tot parcursul execuţiei lucrărilor și funcţionării obiectivului se vor lua toate  măsurile și se vor realiza toate lucrările necesare pentru protecţia calităţii apelor și prevenirea poluării accidentale ale apelor subterane și de suprafaţă.

- Prezentul act nu exonereaza titularul de proiect de obligația obținerii avizelor menționate în certificatul de urbanism.

- Constructorul și beneficiarul răspunde de realizarea corectă a lucrărilor propuse, aferente construcţiilor prezentate in Memoriul Tehnic.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii, de gospodărire a apelor și de protecția mediului în vigoare.

- Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice și a regimului juridic prevăzute    prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autorități.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi în conformitate cu legislaţia specifică de mediu și va fi în responsabilitatea titularului de proiect cât și a operatorului care realizează lucrările.

- Se vor realiza spații special amenajate pentru colectarea selectivă a tuturor categoriilor de deşeuri produse (deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), în conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență nr. 92/19.08.2021 privind regimul deșeurilor.

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii și a deşeurilor rezultate în spații neamenajate în acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii și a reziduului de şantier astfel încât să nu creeze disconfort locuitorilor din zonă.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot în mediu produs de echipamente destinate utilizării în exteriorul clădirilor.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pământ, deșeuri specifice rezultate din lucrările de construcție, etc.) și refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul și măsurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect, în scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.
  • Se vor lua măsuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).
  • Se vor lua măsuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toată durata execuţiei lucrărilor.
  • transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializată autorizată cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase și nepericuloase pe teritoriul României.
  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate în perioada lucrărilor de construcţii  (metalice, hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, în recipiente speciale, în vederea valorificării prin societăți autorizate specializate.
  • Deşeurile menajere generate în perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate  temporar în pubele cu capac și eliminate prin firme de salubrizare autorizate.
  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau în timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile în scopul împiedicării accesului  autovehiculelor și a persoanelor neautorizate.
  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate  utilajele vor fi verificate periodic;
  • Evitarea pierderilor de materiale și substanţe cu potenţial poluant în vederea eliminării  poluării accidentale a apelor de suprafaţa și a apelor subterane.
  • Materialele fine sau prăfoase (pământ, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor  transporta în autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea împrăștierii acestora pe partea carosabilă.
  • Nu se vor stoca combustibili în  şantier.

-   Prezentul act nu se referă la partea de rezistență și stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul și constructorul în cazul producerii unor accidente în timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

- Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

- Prevederile prezentului act se pot revizui în condițiile specificate în art. 41 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului, în cazul în care se constată apariția unor elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii etapei de încadrare.

- Până la adoptarea unei decizii de către autoritatea competentă , este interzisă desfășurarea oricărei activități sau realizarea proiectului, care ar rezulta in urma modificărilor care fac obiectul notificării ( potrivit art.16, alin 5 din OUG nr. 195/2005, privind protecția mediului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările și completările ulterioare).

-  Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acesteia, după caz.

-  La finalizarea proiectului autoritatea competentă pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.

                    

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificările, completările și aprobările ulterioare ;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot din mediul ambiant;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Ordonanța de Urgența nr. 92/19.08.2021 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase și nepericuloase pe teritoriul României.
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje și deşeuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) și M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementării privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea și completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sănătății nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igienă și sănătate publică privind mediul de viață și al populației.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea și repararea prejudiciului asupra mediului aprobată prin Legea nr. 19/2008 modificată și completată cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei și accesul la justiţie în probleme de mediu, semnată la Arhus la 25.01.2005.

 

- Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.