Back

Decizia etapei de incadrare (proiect) pentru proiectul: ,, Construire sală evenimente ”, propus a fi amplasat în sat Vânători, com. Vânători, T 57, P 573/1 Cc – A, jud. Vrancea - titular - S.C. HORA MIRESEI S.R.L.

PROIECTUL DECIZIEI ETAPEI DE ÎNCADRARE

Nr. 13691 din 12.12.2023

          Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresată de S.C. HORA MIRESEI S.R.L. cu domiciliul în sat Vânători, com. Vânători, jud. Vrancea, înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 13024 din 02.11.2023 în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobata cu modificări si completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare, Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 07.12.2023 că proiectul: ,, Construire sală evenimente ”, propus a fi amplasat în sat Vânători, com. Vânători, T 57, P 573/1 Cc – A, jud. Vrancea, nu se supune evaluării impactului asupra mediului.

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii impactului asupra mediului sunt următoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile Legii 292/2018, anexa nr. 2, pct. 13. lit. a (Orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute la pct. 22 din anexa nr. 1, ale proiectelor prevazute in anexa nr. 1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului).

- proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;

- proiectul propus nu intră sub incidența art. 48 si 54 din Legea Apelor nr. 107/1996, cu modificările și completările ulterioare.

b) Caracteristicile proiectului :

   b1) dimensiunea si conceptia intregului proiect

   Proiectul vizează construirea unei facilități moderne pentru organizarea de evenimente (workshopuri, conferințe de presă, seminarii, lansări, festivaluri, târguri, gale, strângeri de fonduri, prezentări, evenimente de familie, etc.), care se va întinde pe o suprafață de 575,20 metri pătrați, intravilan, în comuna Vînători, sat Vînători, str. Plaja PUTNA, nr. 48, județul Vrancea.

Sala va avea suprafața construită la sol de 575,20 metri pătrați iar suprafața utilă amenajată de 542,62 metri pătrați.

Această construcție va fi susținută de o structură metalică robustă, asigurând stabilitate și durabilitate.

Părțile laterale ale clădirii vor fi compuse din panouri special concepute pentru absorbția sunetului, o caracteristică esențială pentru minimizarea perturbării mediului înconjurător prin zgomot.

În ceea ce privește acoperișul, acesta va fi realizat din panouri termoizolante și fonoabsorbante de înaltă calitate, montate cu precizie pe structura metalică, contribuind astfel la eficiența energetică a sălii de evenimente și la confortul termic al oaspeților.

Sala de evenimente este proiectată să găzduiască până la 190 de persoane, oferind un spațiu amplu și bine amenajat pentru o gamă largă de activități și festivități.

Suprafața Construită și Utilă:

  • Suprafața construită la sol: 575,20 metri pătrați.
  • Suprafața utilă amenajată: 542,62 metri pătrați.

Structura Funcțională:

Funcțiuni prevăzute:

  • Zonă de intrare și ieșire pentru clienți.
  • Spațiu social și sanitar (grupuri sanitare separate pe sexe).
  • Spațiu pentru depozitarea materialelor și ustensilelor de curățenie.

Structura și Materialele:

  • Fundație: Izolată sub stâlpi, cu grindă de legătură, executată din beton armat.
  • Structura de rezistență: Stâlpi, grinzi și planșeu din profile metalice.
  • Pereții: Zidărie din cărămidă (grosime 25 cm) și pereți cu suprafață vitrată totală pe două laturi.
  • Acoperiș: Șarpantă din profile metalice, cu învelitoare din panouri termoizolante (grosime 8-10 cm).

Finisaje Interioare:

  • Pardoseala: Gresie ceramică antiderapantă.
  • Pereți: Vopsitorii lavabile în culori deschise.
  • Plafoane: Concepție pentru prevenirea acumulării murdăriei și condensului.
  • Izolație Fonică: Pereții vor fi izolați fonic la interior cu panouri fonoabsorbante.

Tâmplărie:

  • Fereastre: PVC cu geamuri termoizolante, diverse tipuri de deschidere.
  • Uși exterioare: PVC cu geamuri termoizolante.

Detalii Spații:

  • Zona mese: 499,27 mp
  • Grupuri sanitare: Femei - 11,97 mp; Bărbați - 16,98 mp.
  • Hol (lobby) grup sanitar: 12,90 mp.
  • Cameră materiale curățenie: 1,50 mp.
  • Suprafața totală amenajată: 542,62 mp.

Alimentarea cu apă – rețeaua de apa  existenta pe amplasament (foraj cu H=36 m cu pompă hidrofor autorizat SGA – folosit în baza contract de comodat)

Evacuarea apelor uzate -  fosă septică vidanjabilă existenta în incintă (cu V= 30 mc, folosită în baza contract de comodat)

Alimentarea cu energie electrică - racord la rețeaua electrică din zonă a S.C. ELECTRICA S.A.

Organizarea de șantier se va realiza în incinta amplasamentului.

b2)Cumularea cu alte proiecte existente si/sau aprobate: - Pe amplasament și în vecinătate se desfășoară activități de organizare evenimente.

b3)Utilizarea resurselor naturale, in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii:  apă, pământ, agregate minerale: nu este cazul.

b4)Cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate : deşeuri de construcţii ( deșeuri din fier și oțel, pământ, balast, piatră spartă, beton ), deșeuri de hârtie, carton, materiale plastice, lemn de la ambalaje, deşeuri menajere, etc.

Deșeurile rezultate în perioada de execuție a proiectului vor fi gestionate conform prevederilor OUG 92/2021 privind gestionarea deșeurilor si HG nr. 856/2002 privind evidența gestiunii deșeurilor și pentru aprobarea listei cuprinzând deșeurile, inclusiv deșeurile periculoase cu modificările și completările ulterioare.

Deşeurile vor fi colectate selectiv în spații special amenajate și valorificate prin unități specializate.

b5) Poluarea si alte efecte negative : Emisiile poluante vor fi locale, în zonele de lucru, pe perioada executării lucrărilor și vor fi generate cu precădere ca urmare a activităților mijloacelor de transport și utilajelor folosite în perioada de realizare a proiectului.

Emisiile poluante, inclusiv zgomotul provenite din surse din perioada de executie a proiectului vor fi reduse prin utilizarea de utilaje și echipamente adecvate.

b6) Riscurile de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informațiilor stiințifice : nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/mediu si titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

-  riscuri de accidente majore- nu este cazul.

- riscuri de dezastre naturale – nu este cazul.

- riscuri cauzate de schimbările climatice – nu e cazul.

b7) Riscurile pentru sanatatea umana:

Prin proiect nu sunt propuse a fi folosite categorii de materiale cu conținut potențial dăunător asupra sănătății umane.

Zonele de lucru vor fi clar delimitate, organizarea de șantier va fi împrejmuită cu restricționarea accesului, astfel persoanele neautorizate nu vor avea acces la materialele ce se vor folosi pentru execuția lucrărilor.

Funcționarea utilajelor în vederea realizării lucrărilor propuse va fi intermitenta.

c) Amplasarea proiectelor :

c1) Utilizarea actuala si aprobata a terenurilor: conform certificatului de urbanism nr. 198/03.10.2023, emis de Primăria Comunei Vînători, terenul are folosința actuală curți construcții și arabil cu destinația de zonă locuințe, instituții publice, comerț și dotări complementare.

c2) Bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si din subteranul acesteia: nu este cazul,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

       a) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor: nu este cazul,

       b) zonele costiere si mediul marin : nu este cazul,

       c) zonele montane și forestiere : nu este cazul,

       d) arii naturale protejate de interes national, comunitar, international : nu este cazul

       e) zone clasificate sau protejate conform legislaţiei in vigoare : situri Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice ; zonele prevăzute de legislatia privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a – zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică: nu este cazul.

       g) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectarea standardelor de calitate a mediului prevazute de legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau în care se considera ca exista astfel de cazuri: nu este cazul.

       h) zonele cu o densitate mare a  populatiei : intravilan com. Vânători.

       i) peisaje si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul.

d) Tipurile si caracteristicile impactului potenţial :

 d1) Importanța și extinderea spațială a impactului – zona geografica si dimensiunea populatiei care poate fi afectata : impactul este local, cu durata limitata, numai in zona frontului de lucru și nu va schimba funcțiunea zonelor învecinate.

d2) Natura impactului: direct si temporar, in perioada de realizare a lucrarilor.

d3) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul, proiectul nu intra sub incidenta Conventiei privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontier, adoptata la Espoo la 25.02.1991 ratificata prin Legea nr. 22/2001.

d4) Intensitatea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului  impactul asupra factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta masurile privind protecţia factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in memoriul de prezentare).

    d5) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului,

    d6) Debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului: impactul lucrarilor asupra factorilor de mediu va debuta odata cu inceperea executiei lucrarilor, in perioada de executie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil.

     d7) Cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate: nu e cazul.

d8) Posibilitatea de reducere efectiva a impactului: prin aplicarea conditiilor de realizare a proiectului mentionate la punctul IV.

                                                                             

II. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii adecvate sunt urmatoarele:

a) amplasamentul proiectului nu face parte din nici o arie naturală protejată declarată până în prezent, conform legislaţiei în vigoare;

 

III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit neefectuarea evaluării impactului asupra corpurilor de apă sunt următoarele:

           Proiectul propus nu intră sub incidența prevederilor art. 48 și 54 din legea Apelor nr. 107/1996, cu modificările și completarile ulterioare.

  • Consultanță de specialitate de gospodărire a apelor nr. 5252/CB/20.11.2023, emisă de către S.G.A. Vrancea.

 

VI. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului, a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 198/03.10.2023 emis de Primăria Comunei Vînători și notificarea nr. 696/07.11.2023 emisă de Direcția de Sănătate Publică Vrancea.

- Prezentul act nu exonereaza titularul de proiect de obligația obținerii avizelor menționate în certificatul de urbanism.

- Constructorul și beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse, aferente construcţiilor prezentate în Memoriul Tehnic.

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii și de protectia mediului in vigoare.

- Se vor lua măsuri de reducere a nivelului de zgomot și disconfortului pe perioada funcționării (perdea vegetativă, arbuști/arbori, panouri fonoabsorbante, etc) pe laturile din vecinătatea locuințelor.

- Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic   

prevăzute prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autorități.

- În perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor și utilajelor utilizate.

 - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul  obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Lucrările vor fi executate fără a produce disconfort prin generarea de noxe, praf, zgomot și vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările.

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri inerte din demolări, deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), în conformitate cu prevederile OUG 92/2021 privind regimul deşeurilor.

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate în acest scop.

- Se vor asigura condiţii pentru depozitarea temporara a materialelor de construcţii si a reziduului de şantier astfel încât sa nu creeze disconfort locuitorilor din zona.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

-După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect, in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.
  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).
  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata execuţiei lucrărilor.
  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar în containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platformă de deşeuri autorizata; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice, hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, în vederea valorificării prin societăți autorizate specializate.
  • Deşeurile menajere generate în perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar în pubele cu capac și eliminate prin firme de salubrizare autorizate.
  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau în timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile în scopul împiedicării accesului autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.
  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate utilajele vor fi verificate periodic.
  • Evitarea pierderilor de materiale și substanţe cu potenţial poluant în vederea eliminării poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.
  • Materialele fine sau prăfoase (pământ, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea împrăștierii acestora pe partea carosabila.
  • Nu se vor stoca combustibili în şantier.

- Prezentul act nu se referă la partea de rezistență și stabilitate a lucrărilor de investiţii.

- Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora.

 

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

 

Prevederile prezentului act se pot revizui in conditiile specificate in art. 41 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, in cazul in care se constata aparitia unor elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii etapa de incadrare.

Pana la adoptarea unei decizii de catre autoritatea competenta, este interzisa desfasurarea oricarei activitati sau realizarea proiectului, care ar rezulta in urma modificarilor care fac obiectul notificarii ( potrivit art.16, alin 5 din OUG nr. 195/2005, privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare).

 

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusive aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

      Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificările, completările și aprobarile ulterioare ;
  • SR 10009 / 2017 Acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot din mediul ambiant;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igienă și sănătate publică privind mediul de viață și al populației cu modificările și completările ulterioare;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • OUG 92/2021 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României;
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009;
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.