Back

Decizia etapei de incadrare (initiala ) pentru PLAN URBANISTIC ZONAL – ,, Amenajare iazuri piscicole cu valorificare agregate minerale ’’ propus a fi amplasat in extravilan Marasesti, T 67/1, P 398/1, nr. cad. 56068, jud. Vrancea - titular - S.C. QUICK CONCEPT CONSTRUCT S.R.L.

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

(initiala)

 

Nr. 4523 / 15.04.2022

 

PLAN URBANISTIC ZONAL –  ,, Amenajare iazuri piscicole cu valorificare agregate minerale ’’ propus a fi amplasat in extravilan Marasesti, T 67/1, P 398/1, nr. cad. 56068, jud. Vrancea.

         Ca urmare a cererii adresate de S.C. QUICK CONCEPT CONSTRUCT S.R.L. din mun. Focsani, str. Odobesti, nr. 35, jud. Vrancea, înregistrata la APM Vrancea cu nr. 2975 din 08.03.2022 in baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 14.04.2022, etapa de încadrare ca:

PLANUL URBANISTIC ZONAL –  ,,  Amenajare iazuri piscicole cu valorificare agregate minerale ’’ propus a fi amplasat in extravilan Marasesti, T 67/1, P 398/1, nr. cad. 56068, jud. Vrancea nu necesita evaluare de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

  • planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.
  1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :
  1. gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

        Determinarea conditiilor generale de amplasare a unor iazuri piscicole, cuprinzand elementele urbanistice ce stau la baza intocmirii documentatiilor pentru obtinerea Autorizatiei de Construire, in conformitate cu prevederile Planului Urbanistic General si a Regulamentului General de Urbanism.

Parcela este amplasata conform PUG aprobat, în extravilanul UAT MARASESTI, cu categorie de folosinţă pasune.

Obiectivele generale, ce urmeaza a fi realizate prin intocmirea prezentei documentatii, sint urmatoarele: Derogarea de la prevederile PUG aprobat, canform art. 32 din legea 350/2001 cu modificarile si completarile ulterioare, in sensul ca se doreste implementarea unei functiuni de exploatatie piscicola, incompatibila cu categoria de folosinţă existenta actuala, a terenului;

Prin implementarea proiectului se va realiza un iaz piscicol, administrat de QUICK CONCEPT CONSTRUCT SRL, care, prin valorificarea agregatelor din subsol, va satisface cererea in crestere a acestor tipuri de minerale si in acelasi timp, va valorifica pe piata productia de peste din iazurile amenajate.

Tema de studiu, stabilita de comun acord cu beneficiarul prevede analizarea posibilitatilor de echipare a zonei cu urmatoarele dotari si obiective:

  • Amplasarea unor cladiri cu functiune administrativa – birouri, depozitare material, grup sanitar;
  • Amenajare iaz piscicol;

 

 

  • Amenajare parcare conform HGR 525- RGU;
  • Amenajare acces auto si pietonal;
  • Amenajare spatii verzi plantate conform HGR 525- RGU;
  • Echiparea terenului cu utilitatile necesare pentru o buna functionare.

Terenul studiat, care generează prezenta documentaţie, are o suprafaţă de 427.400,0 mp (in acte), respectiv 423,203 amplasat in extravilan. Terenul se află în partea de nord-est a orasului Marasesti,  cu acces pe drumul Judetean 204E- Marasesti-Modruzeni-Haret, prin intermediul tramei stradale a orasului Marasesti.

Terenul este traversat de la nord-vest catre sud est, pe directia HAN DOMNESTI-TECUCI, de o magistrala de transport gaze naturale, cu DN 800 mm, pozata subteran, administrata de Compania TRANSGAZ Medias.

Derogarea propusa de prezentul PUZ, fata de reglementarile PUG aprobat, va fi aceea de reconversie funcţională a zonei existente, în zonă pentru AQ:- ape-exploatatie piscicola. Urmare a analizelor efectuate si a elementelor propuse prin teme de ptoiectere, rezulta ca este posibila amplasarea si realizarea zonei funcţionale propuse cu toate dotarile si elementele ei anexe functionale.

Derogarea propusa pentru prezentul PUZ fata de reglementarile PUG aprobat, va fi aceea de reconversie functionala a zonei existente, in zona pentru AQ: ape-exploatatie piscicola in vederea realizarii unui complex de iazuri piscicole ( 5 iazuri ) cu realizarea in prima etapa a unei capacitati de productie ce are in vedere exploatarea si valorificarea agregatelor minerale ( nisi psi pietris ) prin realizarea cuvetei bazinului piscicol.

Aceasta zona va fi definita in continuare ca fiind:

Pentru amplasarea elementelor specifice ale exploatatiei, pe terenul luat in studiu, au fost delimitate si reglementate urmatoarele subzonae functionale:

  • subzona aferenta amplasarii unor constructii cu funcţiune administrative;
  • subzona aferenta cailor rutiere de acces, platforme pentru parcari si circulatii pietonale
  • subzona spatii verzi plantate
  • subzona  luciu apa-iaz piscicol.

 

BILANT TERITORIAL

 

 

Nr

 

 

ZONE SI        SUBZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

mp

%

mp

%

1.

AQ -  zonă  ape-amenajari piscicole.

 

0

 

0

 

423,203.00

 

100.00

 

  • subzona        aferenta

amplasarii      unor constructii administrative

-max. admisibil

 

 

0

 

 

0

 

 

4,230.00

 

 

1.00

 

  • subzona        aferenta cailor rutiere de acces, platforme                pentru parcari si circulatii pietonale

0

0

Max. 37,404.00

8.84

 

  • subzona        spatii   verzi plantate;
  • subzona protectie si siguranta magistrala TRANSGAZ, inerbata

0

0

Min. 42,320.00

10.00

 

  • subzona luciu apa-amenajare piscicola

0

0

339,249.00

80.16

2.

Terenuri  libere  în  extravilan- agricol-arabil

423,203.00

100

0

0

 

TOTAL

suprafata reglementata AQ

423,203.00

100.00

423,203.00

100.00

 

INDICATORI URBANISTICI MAXIM ADMISIBILI

POT – procent de ocupare a terenului : maxim 1 %

CUT –  coeficient de utilizare a terenului: maxim  0,01.

Unitatea va dispune de un sistem de alimentare si distributie energie electrica, inclusiv iluminat interior si exterior, putere instalata aprox. 40 kWh, asigurata prin grup electrogen. Parțial, iluminatul spatiilor si iluminatul exterior poate fi asigurat cu lămpi cu led alimentate din panouri fotovoltaice.

Apa potabila pentru angajati vafi asigurata din comert.

Alimentarea cu apa pentru igiena personala se va realiza dintr-un bazin rezervor suprateran, alimentat periodic din reteaua publica de alimentare cu apa.

Alimentarea cu apa a iazului piscicol se va realiza din panza freatica.

  1. gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;

Terenul are categoria de folosinta – teren pasune cu destinatia iazuri piscicole cu valorificare agregate minerale;

  1. relevanta planului sau programului in/pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:
  2. probleme de mediu relevante pentru plan: nu este cazul.
  3. relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare de mediu : nu este cazul.
  1. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :
  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor :

- prin masurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.

  1. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  2. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.

riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorita accidentelor): - nu e cazul.

  1. mărimea si spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor.
  2. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

            (iii) folosirea terenului in mod intensiv: nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul.

 

 

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 12 / 25.01.2022 emis de Primaria Orasului Marasesti, a adresei nr. 2811/03.03.2022 emisa de Directia de Sanatate Publica Vrancea, a avizului de gospodarire a apelor nr. 57/06.04.2022 emis de A.B.A. – Siret – Bacau, a adresei nr. 625240/25.02.2022 emisa de Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta Vrancea, a deciziei nr. 38/30.03.2022 emisa de Directia pentru Agricultura Judeteana Vrancea si a avizului conditionat nr. 18612/342/09.03.2022 emis de S.N.T.G.N. – TRANSGAZ S.A. – Medias.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 2975 / 08.03.2022), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind aprobarea Metodologiei de aplicare a evaluării impactului asupra mediului pentru proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

 

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin publicarea în cotidianul „ Monitorul de Vrancea de Vrancea” în ediţiile din 07.03.2022 şi din 10.03.2022.

Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare, pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.