Back

Decizia etapei de incadrare (initiala) privind PLANUL URBANISTIC ZONAL- Atragere teren in intravilan pentru construire atelier reparatii autocamioane si spalatorie - titular - S.C. GRIFON BETON S.R.L.

DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

(inițială)

Nr. 11859 / 11.11.2019

 

Ca urmare a notificării adresate de SC GRIFON BETON SRL cu sediul în Odobesti, Soseaua Vrancei nr. 6, jud. Vrancea privind PLANUL URBANISTIC ZONAL- Atragere teren in intravilan pentru construire atelier reparatii autocamioane si spalatorie, propus a fi amplasat in extravilan Odobesti, T107, P 2906, CF 57841, jud. Vrancea , înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 10303 / 23.09.2019,

în baza:

  • Hotărârii Guvernului nr. 19/12.01.2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative;
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

 

având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 07.11.2019 - etapa de încadrare,

 

în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

 

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL-Atragere teren in intravilan pentru construire atelier reparatii autocamioane si spalatorie, propus a fi amplasat in extravilan Odobesti, T107, P 2906, CF 57841, jud. Vrancea , titular: SC GRIFON BETON SRL cu sediul în Odobesti, Soseaua Vrancei nr. 6, jud. Vrancea, nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planului:

a)gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Documentatia s-a elaborat avand ca obiectiv general determinarea conditiilor pentru atragerea suprafetei de 6000 mp in intravilanul localitatii in vederea construirii unui atelier de reparatii autocamioane si spalatorie auto.

 

Terenul care genereaza Planul Urbanistic Zonal este situat in extravilanul orasului Odobesti, T107, P 2906, inscris in CF nr. 57841 cu nr. cadastral 57841 si este proprietatea SC Grifon Beton SRL..

 

Conform Certificatului de Urbanism, terenul are categoria de folosinta arabil .

 

Principalele elemente ale temei de program sunt:

  • Atragerea terenului in intravilan;
  • Construirea unui atelier pentru reparatii autocamioane si spalatorie;
  • Rezolvarea tramei stradale pentru acces;
  • Reglementarea gradului de constructibilitate a terenului;
  • Imprejmuirea terenului+porti acces auto;
  • Realizarea de platforme de incinta , cu locuri de parcare pentru autovehicule si autocamioane;
  • Extinderea functiei de servicii la cerintele PUG-ului si la specificul zonei limitrofe;
  • Asigurarea necesarului de spatii verzi;
  • Asigurarea utilitatilor necesare dezvoltarii zonei intr-o varianta de echipare centralizata.

 

Total arie construita 815, 70  mp

Pentru constructiile propuse regimul maxim de inaltime urmeaza sa fie P+1 pentru zona de servicii

( Hmax = 10,0 m).

 

BILANT TERITORIAL al zonei studiate

 

 

ZONE FUNCTIONALE

    EXISTENT

      PROPUS

   Suprafata mp

   Procent % din suprafata totala

   Suprafata mp

   Procent % din suprafata totala

Teren servicii

3151

21.01

9151

61.01

Drum public cu amenajarile sale existente

1488

9.92

1488

9.92

Teren cu utilizari agricole

10361

69.07

4361

29.07

TOTAL  zona studiata

 

15000

100%

      15000

100%

 

BILANT TERITORIAL a terenului care a generat PUZ

 

 

ZONE FUNCTIONALE

    EXISTENT

      PROPUS

   Suprafata mp

   Procent % din suprafata totala

   Suprafata mp

   Procent % din suprafata totala

     Constructii

0

0

816

13.60

Spatii verzi

  0

0

1207

20.12

Circulatie carosabila

0

0

3977

66.28

Teren cu utilizari agricole

6000

    100.00

0

0

TOTAL  teren care a generat PUZ

 

6000

100%

      6000

100%

 

INDICATORI URBANISTICI MAXIM ADMISIBILI PROPUSI

POT – procent de ocupare a terenului : maxim 35 %,

CUT – coeficient de utilizare a terenului: maxim 0,50;

 

Principala cale de comunicatie in zona o reprezinta DN 2D. Accesul la proprietate se va face din DN 2D atat prin intermediul drumului de exploatare existent cu care terenul se invecineaza pe latuura de N cat si pe latura de S, din incinta societatii aflata in proprietatea SC Grifon Beton SRL.

 

Atelierul pentru reparatii autocamioane va avea forma rectangulara cu dimensiunile in plan de 25,50x21,40 ml. Spalatoria automatizata pentru autocamioane va avea de asemenea forma rectangulara cu dimensiunile in plan de 9,00x30,00 m.

 

Parcarea autovehiculelor si autocamioanelor se va face in incinta unde au fost prevazute un numar de 13 locuri de parcare pentru autocamioane si 8 locuri de parcare pentru autovehicule.

Zona studiata dispune de retele electrice de medie tensiune din care ar putea fi alimentata zona studiata prin intermediul unor posturi trafo si realizarea retelelor de joasa tensiune.

 

b) gradul în care planul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: reglementările stabilite prin prezentul PUZ vor fi obligatorii pentru documentația de autorizare pentru imobilele cuprins în planul propus.

c) relevanţa planului în/pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Alimentarea cu apa in scop igienico-sanitar si pentru spalatoria auto se va realiza din sursa proprie existenta , put forat cu H = 80 m.

Evacuarea apelor uzate menajere se va realiza in reteaua de canalizare din incinta, iar de aici in reteaua existenta pe str. Vrancei, apartinand CUP SA.

Apa incarcata cu sedimente usoare si grasimi minerale provenite de pe platforma de spalare a autoturismelor va fi deversata in separatorul de hidrocarburi ( V = 7 mc) iar de aici in reteaua de canalizare existenta pe str. Vrancei, apartinand SC CUP SA.

Apele pluviale de pe acoperisul cladirilor vor fi colectate prin intermediul ulucelor si burlanelor , iar de aici vor fi dirijate catre spatiile verzi din incinta, iar cele colectate de pe suprafetele drumurilor vor fi colectate in rigolele stradale.

Energia electrica pentru obiectiv se va solutiona prin racord la retelele existente in apropiere, cu avizul tehnic de racordare al beneficiarului.

Agentul termic va fi asigurat prin intermediul unei centrale termice proprii cu functionare pe combustibil gazos.

Deșeurile menajere si valorificabile se vor colecta în europubele amplasate pe spaţiu special amenajat și vor fi preluate de operatorul local de servicii de salubritate.

d) problemele de mediu relevante pentru plan:

Din intreaga suprafata de teren se va identifica o suprafata totala de minim 20% care va fi amenajata ca spatiu verde.

e) relevanţa planului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: 

Prevederile planului răspund cerințelor Directivei 2008/98/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind deşeurile.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor: Soluția recomandată prin plan nu introduce efecte negative suplimentare asupra solului, subsolului, aerului, apei, microclimatului

apelor de suprafață, vegetației, faunei sau peisajului. Implementarea planului nu produce efecte negative asupra mediului, dar există riscul ca în perioada de execuție a modificărilor să apară efecte negative.

b) natura cumulativă a efectelor: nu se identifică manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, avȃnd în vedere specificul zonei și caracteristicile planului propus;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul;

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor):

- nu este cazul:.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial

afectate):

Terenul studiat, care generează prezenta documentaţie, cu suprafata totala de 6000 mp are categoria de folosinta arabil.

Terenul se află în extravilanul orasului Odobesti .

Terenul  are ca vecinatati:

  • La nord– drum, prop. Particulare ( teren agricol liber de constructii);
  • La est – Popescu Mitica ( teren agricol liber de constructii);
  • La sud – SC Grifon Beton SRL ( zona servicii); 
  • La vest – Neagu Smaranda ( teren agricol liber de constructii);

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

 (i)  caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul.

 (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului;

 (iii) folosirea terenului în mod intensiv: prin PUZ se stabilesc modul de ocupare a terenului și procentul minim de spații verzi organizate pe solul natural pentru împiedicarea folosirii terenului în mod intensiv;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

 

 

Obligaţiile titularului: titularul planului are următoarele obligații

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr.48/21.02.2019 emis de orasului Odobesti , a Avizului de oportunitate nr.37/04.07.2019 emis de CJ Vrancea  , a adresei nr. 923189/19.07.2019 emisa de I.S.U. „ Anghel Saligny ” al jud. Vrancea, a avizului de gospodarire a apelor nr. 278/31.10.2019 emis de ABA Siret Bacau.
  • De a respecta prevederile avizului favorabil nr. 51837/1524/02.09.2019 emis de Societatea Nationala de Transport Gaze Naturale „ Transgaz ” SA referitoare la amplasarea constructiilor fata de conducta de transport gaze .
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 10303/23.09.2019) precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M. Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin publicarea în cotidianul „ Ziarul de Vrancea” în ediţiile din 19.07.2019 şi din 22.07.2019 .

Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind

decizia etapei de încadrare, pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.