Back

Decizia etapei de incadrare (initiala) privind Planul Urbanistic Zonal : ,,P.U.Z. – Atragere in intravilan pentru construire hale depozitare” - titular - CRACIUN ANGELO NELU si OCEANU MARIUS MIHAI

DECIZIA ETAPEI  DE  ÎNCADRARE

( initiala )

 

 

           Ca urmare a notificării adresate de CRACIUN ANGELO NELU si OCEANU MARIUS MIHAI  cu domiciliul în municipiul Tecuci, str. Cuza Voda, nr. 11, judetul Galati, privind Planul Urbanistic Zonal : ,,P.U.Z. – Atragere in intravilan pentru construire hale depozitare” propus a fi amplasat în mun. Focşani, DN23 – DN23A, T 74, P 384, CF 62248, jud. Vrancea;  înregistrată la sediul  A.P.M. Vrancea cu nr. 8694 / 18.08.2021, în baza:

 

 

  • Hotărârii Guvernului nr. 43/2020  privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor  şi Pădurilor; pentru modificarea unor acte normative,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificarile si completarile ulterioare ,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe,
  • având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de :  22.04.2021 - etapa de încadrare;
  • în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

,, P.U.Z. – Atragere in intravilan pentru construire hale depozitare

 nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5,  alin. (3) - lit. c).

 

 

1.Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la :

  1. Gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 

Terenul studiat este in suprafata de 5025,00 mp si este situat in extravilanul municipiului Focsani, DN23 – DN23A, T 74, P 384, CF 62248, judetul Vrancea. Terenul este proprietate privata a sotilor Oceanu Marius-Mihai si Oceanu Anisoara in cota actuala de ½ si a sotilor Craciun Angelo-Nelu si Craciun Daniela-Lavinia in cota actuala de ½, fara sarcini notate, conform contract de vanzare cumparare autentificat sub nr. 433/01.07.2020 si a extrasului de carte funciara pentru informare nr. 31633/13.04.2021. Conform P.U.G. 2000 terenul se afla in subzona destinata pentru agricultura si face parte din categoria de folosinta arabil.

 

     Vecinatati si distantele fata de limitele de proprietate si cladirile din terenurile invecinate:

-spre Nord – drum DN23 – 61,29 m (limita proprietate), 69,01 m (axul drumului);  

-spre Est – proprietate particulara – 5,16 m (limita proprietate);

-spre Sud – drum DN23A – 63,05 m (limita proprietate), 71,05 m (axul drumului);

-spre Vest – proprietate particulara – 0,60 m (limita proprietate).

Suprafata totala a zonei studiate in actualul P.U.Z. este de 100.000 mp, din care o zona este destinata circulatiei carosabile – drum DN23 si DN23A suprafata de 3724,62 mp, zona spatii verzi in suprafata de 1437,66 mp, zona hale depozitare in suprafata de 5025,00 mp, zona proprietatii particulare in suprafata de 86009,61 mp, zona circulatie pietonala in suprafata de 3803,11 mp.

 Principalele elemente ale temei program sunt :

  • realizarea a doua hale de depozitare;
  • realizarea accesului pe proprietate se va face pe latura  Nordica a terenului (din Drumul DN23) si latura Sudica a terenului (din Drumul DN23A),prin intermediul unei cai de acces propusa a fi realizata pe terenul beneficiarului;
  • realizarea de locuri de parcare in incinta proprietatii;
  • rezolvarea utilitatilor prin racordare la retelele existente in zona (apa potabila, canalizare, gaze naturale, electrice, telecomunicatii si transmisii date), evacuarea apelor uzate se va face printr-un bazin etans vidanjabil amplasat pe proprietate.

 

Criteriile principale de organizare arhitectural - urbanistica a zonei au fost urmatoarele:

- asigurarea amplasamentelor si amenajarilor necesare pentru noile constructii;

- asigurarea accesului auto si pietonal;

- completarea infrastructurii tehnico edilitare.

 

Constructia propusa va fi realizata din materiale moderne ce corespund normelor tehnice in vigoare din punct de vedere al rezistentei, stabilitatii, sigurantei la foc, sanatatii populatiei, termoizolatiei, etc..

Infrastructura va fi alcatuita din fundatii continue de tip grinzi pereti, cu partea inferioara evazata ce formeaza baza fundatiei, iar partea superioara va fi de tip perete din beton armat monolit. Suprastructura cladirii va fi alcatuita din cadre de beton armat. Peretii vor fi realizati din zidarie. Plansele peste parter si etaje vor fi realizate din beton armat cu grosimea de 15 cm. Acoperisul va fi de tip terasa. Peretii vor fi tratati la exterior cu tencuiala decorativa. Se poate opta pentru placari cu aluminiu compozit, piatra naturala, caramida aparenta. Tamplariile exterioare vor fi din PVC sau aluminiu, armate cu geam termoizolant.        

 

Principalele cai de comunicatie in zona sunt DN23 si DN23A din care se va realiza si accesul. Acestea asigura legatura cu dotarile importante. Profilul transversal existent la aceasta data este constituit din platforma de rulare de cca. 7,0 m latime, marginita de trotuare pe ambele parti. Accesul in incinta se va realiza pe latura de Nord si Sud a terenului prin intermediul unei alei carosabile cu latimea de 7,00 m. In incinta se va amplasa o platforma de parcare (18 locuri), care asigura necesarul spatiilor de parcare.

 

 

 

 

BILANT TERITORIAL CONFORM MODULUI DE FOLOSINTA A TERENURILOR SUPRATERANE

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFATA

PROCENT

din suprafata totala

SUPRAFATA

PROCENT

din suprafata totala

CIRCULATIE CAROSABILA

3.724,62 mp

3.72%

3.724,62 mp

3.72%

ZONA CIRCULATIE PIETONALA

3.803,11 mp

3.80%

3.803,11 mp

3.80%

SPATII VERZI

1.437,66 mp

1.46%

1.437,66 mp

1.46%

ZONA PROPRIETATI PARTICULARE

86.009,61 mp

86.00%

86.009,61 mp

86.00%

ZONA HALE DEPOZITARE  

5.025,00 mp

5.02%

5.025,00 mp

5.02%

TOTAL

ZONA STUDIATA

100.000,00 mp

100.00 %

100.000,00 mp

100.00 %

 

BILANT TERITORIAL PROPUS IN PARCELA CARE A GENERAT P.U.Z.

 

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFATA

mp

PROCENT

% din suprafata totala

SUPRAFATA

mp

PROCENT

% din suprafata totala

TEREN ARABIL

5.025,00mp

100.00%

0.00 mp

0.00%

PLATFORMA BETONATA

0.00mp

0.00%

750,00 mp

14.92%

SPATII VERZI

0.00mp

0.00%

1.165,09 mp

23.18%

ALEI CAROSABILE, PARCARI

0.00mp

0.00%

2059,91 mp

41.01%

CONSTRUCTII

0.00mp

0.00%

1.050,00 mp

20.89%

TOTAL TEREN CARE A GENERAT P.U.Z.

5025.00mp

100.00 %

5025.00mp

       100.00 %

 

 

 

 

Regimul de inaltime - Terenul supus studiului in cadrul planului urbanistic zonal, este situat conform P.U.G./2000 in mun. Focsani, T 74, P 384;  acest teren se afla in subzona destinata pentru agricultura si face parte din categoria de folosinta "arabil". Pentru constructia propusa regimul de inaltime urmeaza sa fie P si va avea H maxim = 10.00m.

Modul de utilizare a terenului – Indici propusi :   - P.O.T. maxim 30,00%;

                                                                               - C.U.T. maxim 0.5.

 

Echiparea edilitara si tehnico - sanitara   

Alimentarea cu apa – Alimentarea cu apa se va realiza din reteaua stradala existenta in zona. Consumul de apa din cadrul obiectivului va consta în principal din consum menajer pentru viitorii proprietari si pentru igienizarea spatiilor. Sistemul de alimentare cu apa propus pentru acest P.U.Z. este format din extinderea retelei de apa municipala cu o conducta dimensionata corespunzator. Conducta de apa va fi pozata subteran.

Canalizarea apelor menajere se va face printr-un bazin etans vidanjabile amplasat pe proprietate.

Energia electrica pentru obiectiv se va solutiona prin racord la retelele existente in apropiere, cu avizul tehnic de racordare al beneficiarului. Pentru obiectivul propus se va realiza o extinere a retelei de distributie energie electrica. Din aceasta extindere de retea se prevede un bransament si o firida de bransament proprie.

Bransamentul la instalatia de gaze se va rezolva prin racord la reteaua existenta in zona pe baza unui proiect de specialitate, cu avizul beneficiarului de utilitate. Pentru obiectivul propus se va realiza o extinere a retelei de distributie gaze naturale pana la constructie. Din aceasta extindere de retea se prevede un bransament individual dimensionat corespunzator si o firidă de bransament proprie.

Agentul termic va fi asigurat prin intermediul unor centrale termice proprii cu functionare pe combustibil gazos.

Telecomunicatii – Obiectivul se va racorda la reteaua de telefonie existenta din zona.

Deseurile menajere vor fi depozitate in pubele amplasate intr-un loc amenajat pe proprietate. Pubelele vor fi ridicate si golite periodic de catre societatea de salubritate specializata, pe baza unui contract de servicii incheiat intre beneficiar si societatea respectiva.

 

b) gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele:  Planul stabileste obiectivele, actiunile si masurile, pe baza analizei multicriteriale a situatiei existente si propuse pe segmentul de teren studiat.    

…      

c) relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: Solutia propusa ofera un maxim de eficienta privind ocuparea terenului, exploatarea parcelei, orientarea optima a constructiei ce va fi realizata precum si organizarea optima a circulatiei in zona.

Proiectul va fi astfel intocmit  încât utilizarea resurselor naturale să fie sustenabilă și să asigure în special:

 (1) durabilitatea construcțiilor;

 (2) reutilizarea sau reciclabilitatea construcțiilor, a materialelor și părților componente, după demolare;

 (3) utilizarea la construcții a unor materii prime și secundare compatibile cu mediul.

 

d)  probleme de mediu relevante pentru plan: Zona studiata nu prezinta disfunctionalitati majore care sa impiedice realizarea unei astfel de investitii. Eventualele capacitati insuficiente ale retelelor de utilitati pot fi rezolvate prin redimensionarea acestora, atat prin finantarea acestora de catre beneficiar, cat si prin inlocuirea lor de catre institutiile interesate.

e) relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare  de mediu : Prevederile planului raspund cerintelor Directivei 2008 / 98/Ce a Parlamentului European si a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind deseurile.

2. Caracteristicile efectelor/ zonei posibil a fi afectate cu privire, in special :

 

  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor:  prin masurile luate nu apare efectul permanent asupra mediului.
  2. natura cumulativa a efectelor – Nu se identifica manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, avand in vedere specificul zonei si caracteristicile planului propus.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorita accidentelor): nu este cazul
  5. mărimea si spaţialitatea efectelor (zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata) – impactul va fi redus in perioada execuţiei lucrărilor. Terenul studiat este in suprafata de 5.025.00 mp si este situat in extravilanul municipiului Focsani, DN23 – DN23A, T 74, P 384, CF 62248, jud. Vrancea, conform Certificatului de urbanism nr. 607 / 05.05.2021 emis de Primaria Municipiului Focsani .
  6. valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

             (i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

             (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului: funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului  

         (iii) folosirea terenului in mod intensiv : Prin Regulamentul Local de Urbanism aferent viitoarei documentații de urbanism P.U.Z. se vor stabili regulile de autorizare a lucrărilor de execuție pentru obiectivul menționa.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

 

 Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de Urbanism nr. 607/05.05.2021; Avizul de Oportunitate  Nr.  10 / 09.07.2021 emis de Primaria Municipiului Focsani si a avizelor mentionate in cadrul C.U., avizului favorabil ANIF Vrancea nr. 277/13.08.2021.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare a planului mai sus menţionat ( înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 8694 / 18.08.2021), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018  privind evaluarea  impactului asupra mediului anumitor proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

         

            Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţii competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine în întregime titularului planului.

 

  • Documentaţia care a stat la baza deciziei : Certificatul de Urbanism nr. 607/05.05.2021 emis de Primaria Municipiului Focsani; Avizul de Oportunitate  Nr.  10 / 09.07.2021 emis de Primaria Municipiului Focsani, al celorlalte avize mentionate in certificatul de urbanism, avizul favorabil ANIF Vrancea nr. 277/13.08.2021;  memoriu general de prezentare, regulament local de urbanism, planse: incadrare in teritoriu, situatie existenta – disfunctionalitati; plan de situatie; echipare tehnico – edilitara existenta,  reglementari urbanistice.

 

 

 Informarea si participarea publicului :

          Agentia pentru Protectia Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului  la informatie prin :

  • Publicarea in cotidianul „ Ziarul de Vrancea ” in editiile din  zilele :  12.08.2021 si  17.08.2021 a anunturilor privind prima versiune a planului in vederea obtinerii avizului de mediu si declansarea etapei de incadrare .
  • Anunt public privind luarea deciziei etapei de incadrare, afisat pe pagina  de internet a Agentiei pentru Protectia Mediului din luna septembrie 2021;

 

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.