Back

Decizia etapei de incadrare (initiala) privind Planul Urbanistic Zonal: ,,PUZ – Construire clinică medicală” în extravilanul orașului Odobești, T 117, P 2961, CF 58823, jud. Vrancea - titular - S.C. PROELITIS CENTER S.R.L.

DECIZIA ETAPEI  DE  ÎNCADRARE

( initiala )

 

 

           Ca urmare a notificării adresate de:  SC PROELITIS CENTER SRL cu sediul în municipiul Focșani, str. 1 Decembrie 1918, nr. 39A, bl. 39A, etaj 2, ap. 2, judetul Vrancea, privind Planul Urbanistic Zonal: ,,PUZ – Construire clinică medicală” în extravilanul orașului Odobești, T 117, P 2961, CF 58823, jud. Vrancea, înregistrată la sediul  A.P.M. Vrancea cu nr. 9042/05.08.2022 și a completărilor înregistrate cu nr. 12030/26.10.2022, în baza:

 

  • Hotărârii Guvernului nr. 43/2020  privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor; pentru modificarea unor acte normative,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea și funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului și a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia cu modificările și completările ulterioare,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe,
  • având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de :  03.11.2022 - etapa de încadrare;
  • în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

,, PUZ – Construire clinică medicală

 nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele:

- planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5,  alin. (3) - lit. c).

 

 

1.Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la :

  1. Gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 

Terenul studiat este în suprafață de 2173 mp și este situat în extravilanul orașului Odobești, T 117, P 2961, CF 58823, jud. Vrancea. Terenul este proprietate privată a SC PROELITIS CENTER SRL, conform contractului de vânzare autentificat sub nr. 911/07.07.2021. Destinația stabilită prin P.U.G. al orașului Odobșești este de zonă agricolă.

     Vecinătăți și distanțele față de limitele de proprietate și clădirile din terenurile învecinate:

-la Nord – cale ferată dezafectată ;

-la Est – proprietate privată ;

-la Sud – dum național DN 2M ;

-la Vest – proprietate privată.

 

Principalele elemente ale temei program sunt :

  • atragerea terenului în intravilan;
  • construire clinică medicală;
  • reglementarea gradului de constructibilitate a terenului;
  • realizarea de platforme de incintă, cu locuri de parcare pentru autovehicule;
  • asigurarea necesarului de spații verzi;
  • asigurarea utilităților necesare dezvoltării zonei;

 

BILANȚ TERITORIAL PROPUS ÎN PARCELA CARE A GENERAT P.U.Z.

Bilanț teritorial – mp   

Existent

m2

%

Propus

%

Teren agricol

2.173,00

100.00

0,00

0,00%

Construcții

0,00

0.00

1.086,00

50,00%

Circulații carosabile și pietonale

0.00

0.00

869,00

40.00%

Spații verzi-publice

0.00

0.00

218,00

10.00%

TOTAL

2.173,00

100.00

2.173,0

100,00

 

 

Regimul de înaltime în situația propusă va fi de P, P+M, P+1E, P+1E+M, cu H max cornișă =  m și H min cornișă -3,00m conform avizului de oportunitate.

Regimul de aliniere propus va fi de 30.00 m față de DN 2M, retrageri laterale conform legislației și retrageri posterioare de 1.00 m.

Parcarea autovehiculelor : câte un loc de parcare la 4 persoane angajate, cu un spor de 10%.

Sistematizarea verticală : se va realiza un ansamblu coerent de platforme carosabile, trotuare, alei pietonale, parcaje.

Pentru realizarea împrejmuirilor se va avea în vedere următoarele:

- în cazul clădirilor retrase faţă de aliniament se recomandă garduri cu partea inferioară plină de 0,3 m, iar cea superioară de 1,70 m, dublate spre interior cu gard viu (sau numai gard viu);

- se pot adopta, acolo unde este cazul soluţii de împrejmuire prin folosirea elementelor de mobilier urban (jardiniere, banchete, panouri publicitare etc.);

- pentru unităţile care desfăşoară activităţi sau servicii publice se recomandă garduri cu baza plină până la o înălţime de 0,40 m spre circulaţia publică sau garduri opace faţă de limitele laterale şi posterioare, cu înălţimea de 1,50 m.

- împrejmuirea va fi amplasată pe limita de proprietate a parcelei.

Procentele de ocupare al terenului vor fi:

  • POT propus - 50%
  • CUT propus – 1.0

 

Echiparea edilitară și tehnico – sanitară

    Amplasamentul nu este echipat din punct de vedere edilitar, în zonă nu sunt rețele de alimentare cu apă și canalizare.

Alimentarea cu apă – va fi asigurată din comerț;

Alimentarea cu apă menajeră se va realiza un puț forat cu H=40 m. Exploatarea forajului se va face cu o electropompă submersibilă cu următoarele caracteristici: Pmot=1,5 kw cu H=60 mCA și Qexpl=3 mc/h. Rețeaua de distribuție va fi în sistem ramificat din PEID Dn = 63-32 mm, având lungimea de cca. Ldist=400 ml.

Apele uzate menajere – vor fi dirijate către un bazin vidanjabil cu capacitatea de 20 mc. Lungimea totală a rețelei de evacuare a apelor uzate va fi de cca 300 ml.

Apele pluviale – de pe acoperișurile clădirilor vor fi preluate prin jgheaburi și olane și infiltrate direct în sol – spațiu verde.

Energia electrica – pentru obiectivul propus se va soluționa prin racord la rețeaua existentă în zonă.

Telecomunicații – Obiectivul se va racorda la rețeaua de telefonie care va exista în zonă.

Managementul deseurilor

Pentru investiția propusă, deșeurile specifice se încadreaza în tipurile:

- deșeuri rezultate din construcții – cod 17 și sunt specifice fazei de construcție;

- deșeuri asimilabile cu cele municipale – cod 20 care sunt specifice perioadei de exploatare a investiției.

Faza de construcție

În timpul acestei faze o mare cantitate de deșeuri va rezulta din construcția șantierului, din șantierele provizorii de montaj, precum și din materialele de construcții rămase.

        În această fază deșeurile vor fi de tipul: beton, lemn, sticlă, materiale plastice, resturi de balast, pământ și pietre, altele decât cele specificate la 17 05 03.

            Aceste deșeuri se vor colecta selectiv în incinta de șantier de unde vor fi preluate și transportate de un operator autorizat; eliminarea deșeurilor se va realiza conform OUG 92/2021.

 

Faza de exploatare

în faza de exploatare deșeurile specifice se încadrează în tipul celor asimilabile cu deșeurile municipale si vor consta în:

- fracțiuni colectate separat: hârtie și carton; deșeuri biodegradabile de la bucătării și cantine; materiale plastice; deșeuri de la curățatul coșurilor.

- deșeuri din grădini și parcuri: deșeuri biodegradabile; pământ și pietre; alte deșeuri nebiodegradabile.

       Deșeurile vor fi colectate selectiv, individual, în containere tip europubele și se vor elimina prin intermediul unui agent economic specializat.

       Distanța platformei de gunoi față de clădiri va fi de cel puțin 10 m.

 

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri și programe, inclusiv, pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: Planul stabilește obiectivele, acțiunile și măsurile, pe baza analizei multicriteriale a situației existente și propuse pe segmentul de teren studiat.     … 

c) relevanța planului sau programului în/pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: Soluția propusă oferă un maxim de eficiență privind ocuparea terenului, exploatarea parcelei, orientarea optimă a construcției ce va fi realizată precum și organizarea optimă a circulației în zonă.

d)  probleme de mediu relevante pentru plan: nu este cazul.

e) relevanța planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale și comunitare  de mediu: nu este cazul.

 

2. Caracteristicile efectelor/ zonei posibil a fi afectate cu privire, în special :

 

  1. probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor:  prin măsurile luate nu apare efectul permanent asupra mediului.
  2. natura cumulativă a efectelor – Nu se identifică manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, având în vedere specificul zonei și caracteristicile planului propus.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorită accidentelor): nu este cazul
  5. mărimea si spaţialitatea efectelor (zona geografică și mărimea populaţiei potenţial afectată) – impactul va fi redus în perioada execuţiei lucrărilor.
  6. valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

             (i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

             (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului: funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului  

         (iii) folosirea terenului în mod intensiv : Prin Regulamentul Local de Urbanism aferent viitoarei documentații de urbanism P.U.Z. se vor stabili regulile de autorizare a lucrărilor de execuție pentru obiectivul menționat.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

 

 Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în: Certificatul de Urbanism nr. 88/08.06.2022, precum și a actelor menționate în acesta; Avizul de Oportunitate  nr.  10/26.07.2022 emis de Consiliul Județean Vrancea; notificarea nr. 433/13.09.2022 emisă de Direcția de Sănătate Publică Vrancea; adresa nr. 626122/05.08.2022 emisă de ISU Vrancea; avizul de gospodărire a apelor nr. 174/21.10.2022 emis de Sistemul de Gospodărire a Apelor Vrancea.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare a planului mai sus menţionat ( înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 9042 / 05.08.2022), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018  privind evaluarea  impactului asupra mediului anumitor proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

         

            Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţii competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine în întregime titularului planului.

 

  • Documentaţia care a stat la baza deciziei: Certificatul de Urbanism nr. 88/08.06.2022; Avizul de Oportunitate  nr.  10/26.07.2022 emis de Consiliul Județean Vrancea; notificarea nr. 433/13.09.2022 emisă de Direcția de Sănătate Publică Vrancea; adresa nr. 626122/05.08.2022 emisă de ISU Vrancea; avizul de gospodărire a apelor nr. 174/21.10.2022 emis de Sistemul de Gospodărire a Apelor Vrancea; memoriu general de prezentare, regulament local de urbanism, planșe: încadrare în teritoriu, situație existentă; plan reglementări urbanistice; plan mobilitate urbană.

 Informarea și participarea publicului :

          Agentia pentru Protectia Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului  la informașie prin :

  • Publicarea în cotidianul „Monitorul de Vrancea” în edițiile din zilele:  29 – 31.07.2022 și 01.08.2022 a anunțurilor privind prima versiune a planului în vederea obținerii avizului de mediu și declanșarea etapei de încadrare.
  • Anunț public privind luarea deciziei etapei de încadrare, afișat pe pagina de internet a Agenției pentru Protecția Mediului din luna noiembrie 2022;

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului