Back

Decizia etapei de incadrare pentru PLAN URBANISTIC ZONAL – Atragere teren in intravilan in vederea infiintarii unui cimitir in comuna Golesti, judetul Vrancea - titular - comuna GOLESTI

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE INCADRARE

 

PLAN URBANISTIC ZONAL  –  ,, Atragere teren in intravilan in vederea infiintarii unui cimitir in comuna Golesti, judetul Vrancea ’’ propus a fi amplasat  in extravilan com. Golesti, T 9, P 49,  jud. Vrancea.

 

         Ca urmare a cererii adresate de  COMUNA GOLESTI din com. Golesti, sat Golesti, str. Cotesti, nr. 2, jud. Vrancea, înregistrata la APM Vrancea cu nr. 3371 din 05.04.2018, in baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 26.04.2018, etapa de încadrare ca: 

PLANUL URBANISTIC ZONAL –  ,,  Atragere teren in vederea infiintarii unui cimitir in comuna Golesti, judetul Vrancea’’ propus a fi amplasat  in extravilan com. Golesti, T 9, P 49, jud. Vrancea, titular  COMUNA GOLESTI, nu necesita evaluare de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

 

Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :

  1. gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

     Planul Urbanistic Zonal creează un cadru pentru schimbarea categoriei de folosinţa a    terenului din teren agricol arabil in teren ce poate fi ocupat de construcţii  .

PUZ-ul va cuprinde :

Terenul in suprafata   de 12500 mp  situat in extravilanul comunei Golesti si are ca vecini: la nord: drum de exploatare, la  est: proprietate particulara Constantin Florin- teren arabil, la sud: SC AVIPUTNA SRL, la  vest: proprietate particulara Mustetea Claudiu- teren arabil.

Bilantul teritorial al terenului care a generat PUZ este  : - Constructii- 4175 mp;  cai rutiere de acces,  circulatii pietonale- 5016 mp; spatii verzi- 3257 mp; echipare edilitara- 52 mp.

 

            ZONE FUNCȚIONALE

Existent

%

 

Propus

%

  • subzona constructii funerare ( locuri de veci si columbarium)

0,00

0,00

3594,00

28,78

- subzona aferenta amplasarii unor constructii cu functiune religioasa- camera mortuara si spatii auxiliare specifice

         0,00

0,00

581,00

4,64

-subzona spații verzi amenajate

         0,00

0,00

3257,00

26,05

-subzona aferenta cailor rutiere de acces, platforme pentru parcari si circulatiei pietonale

         0,00

0,00

5016,00

40.12

- echipare edilitara

         0,00

0,00

52,00

     0,41

TOTAL

       12500,00

   100,00

12500,00

100,00%

 

Caracteristici functionale:

            Pentru amplasarea elementelor specifice  pe terenul in studiu, cu o suprafata totala de 12500 mp, au fost delimitate urmatoarele subzone functionale:

 GCe ( edificabil)- cu suprafata de 10839 mp, identificata ca fiind terenul cuprins intre aliniamentul zonei perimetrale a perdelei de protectie si aliniamentul zonei de protectie a drumului comunal; in perimetrul teritoriului edificabil se vor amplasa:

  • constructii cu functiune religioasa- camera mortuara si spatii auxiliare specifice, sala ceremonii, clopotnita, grupuri sanitare;
  • cai rutiere de acces si circulatii pietonale;
  • spatii verzi plantate;
  • echipare adilitara in incinta- distributie apa, canalizare, electrice, platforme pentru colectare deseuri;
  • constructii funerare ( locuri de veci si columbarium).

 GCn ( nedificabil)- cu suprafata de 1661 mp, identificata ca fiind terenul aferent zonei de protectie a drumului si terenul aferent perdelei de protectie perimetrale. In perimetrul teritoriului needificabil se vor amplasa:

  • cai rutiere de acces, platforme pentru parcari si circulatii pietonale;
  • spatii verzi plantate si perdele verzi de protectie.

  Pentru amplasarea elementelor specifice zonei, pe terenul aflat in studiu, a fost delimitat perimetrul suprafetei edificabile a parcelei functie de :

  • retragerea obligatorie impusa de zona de protectie si siguranta a drumului comunal pe latura de nord de 10 m din axul drumului;
  • aliniamentul maxim obligatoriu, pe perimetrul impus ca  zona de protectie de art. 7 alin ( 6) din Legea nr. 102/08.07.2014 privind cimitirele, crematoriile umane si serviciile funerare, zona dintre acest aliniament, care delimiteaza amplasarea locurilor de veci si imprejmuire va fi plantata cu arbori.

 Amplasarea fata de drumurile publice:

  • constructiile cu functiune religioasa- camera mortuara si spatii auxiliare specifice vor fi amplasate la min. 10 m fata de axul strazii ce se va realiza pe latura de nord.

Amplasarea fata de aliniament:

  • constructiile cu functiune religioasa- camera mortuara si spatii auxiliare specifice vor fi amplasate la min. 7 m fata de limita de proprietate spre latura de nord;
  • locurile de veci se vor amplasa la min. 30 m fata de limita de proprietate spre latura de nord.

Amplasarea in interiorul parcelei:

  • constructiile cu functiune religioasa- camera mortuara si spatii auxiliare specifice vor fi amplasate la min. 3 m fata de limitele laterale ale parcelei;
  • locurile de veci se vor amplasa la minim 3,5 m fata de limitele laterale si limita posteriara a parcelei.

Accese carosabile si parcari:

  • autorizarea executarii constructiilor este permisa numai daca exista posibilitatea de acces la drumurile publice, direct sau prin servitute, conform destinatiei constructiei. Caracteristicile acceselor la drumurile publice trebuie sa permita interventie mijloacelor de stingere a incendiilor.
  • Orice acces la drumurile publice se va face conform avizului si a autorizatiei speciale de construire, eliberate de administratorul acestuia;
  • Drumul de acces catre cimitir ce se va realiza prin prelungirea str. Victoriei , avand urmatoarele caracteristici geometrice:
  • Carosabil- 5,5 m
  • Acostament 2x0,75 m
  • Rigola 2x1,00 m
  • Trotuar 2x 0,75 m
  • Se va realiza acces carosabil pentru intrare  in cimitir cu latime de minim 12 m, realizat din prefabricate din beton presat, inierbate.
  • In interiorul parcelei se va realiza acces carosabil cu sens unic, care va fi utilizat in timpul procesiunilor, pentru preluarea deseurilor vegetale si menajere,  vidanjarea bazinelor etanse, ocazional pentru organizarea de santier a constructiilor aferente locurilor de veci si interventie in caz de incendiu.Accesul carosabil in incinta va avea latime de 4,5 m, in bucla, astfel incat distanta de la accesul carosabil la cel mai indepartat loc de veci sa nu fie mai mare de 20 m si va fi realizat din dale prefabricate din beton armat presat, inierbat.

Accese pietonale:

  • Accesele pietonale vor fi conformate astfel incat sa permita circulatia persoanelor cu handicap si care folosesc mijloace specifice de deplasare;
  • In incinta se vor realiza alei pietonale principale cu latime minima de 1,40 m realizate din dale prefabricate din beton presat, inierbat si borduri si alei pietonale secundare cu latime minima de 1,00 m, realizate din balast concasat stabilizat, sort 0,5-1,0 sau dale inierbate;
  • Intre locurile de veci se va asigura acces pietonal cu latime de 0,5 m din dale prefabricate

Alimentarea cu energie electrica se va realiza prin racord la  reteaua electrica existenta in zona, prin racord LES.

Alimentarea cu apa :

  • Alimentarea cu apa se va  realiza din reteaua publica.
  • Evacuarea apelor uzate: Apele uzate menajere vor fi dirijate intr-un bazin etans vidanjabil.                                      
  1. gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;

Terenul in suprafata de 12500  mp , se afla in  extravilanul  com. Golesti, T 9, P 49 si face parte din categoria de folosinta teren agricol arabil cu destinatie: terenul poate fi ocupat de constructii.

  1. relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

      Proiectul  propus se  realizeaza  in vederea  modificarii destinatiei functionale a zonei.

  1. probleme de mediu relevante pentru plan: Nu exista probleme de mediu relevante pentru plan .
  2. relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare de mediu : - PUZ-ul este armonizat cu legislaţia în vigoare în ceea ce priveşte programele de mediu, dar nu este relevant din acest punct de vedere.

 

Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :

  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor :

- prin masurile luate nu apare efectul permanent asupra mediului.

  1. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  2. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  3. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor ): zona studiata in PUZ nu se afla intr-o zona cu alunecări de teren, inundabila.
  4. mărimea si spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  5. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.             

            (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.
  2. Informarea si participarea publicului :
  3. Anunţurile privind depunerea solicitării au apărut in ziarul „ Monitorul  de Vrancea ” din data de 03.04.2018 si 06.04.2018. Pana la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

In conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea, in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

In cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

 

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3)

sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

 

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.