Back

Decizia etapei de incadrare privind planul „ PUZ – Construire centru comercial cu regim de înălțime S+P+1E+M, amenajare drumuri de incintă și parcare, zone tehnice, amenajare spații verzi, împrejmuiri și accesuri, asigurare utilități, amplasare semnale publicitare, organizare de șantier, operațiuni notariale pentru dezmembrări parcele, alipire parcele ” - titular - SC PK FIRE SRL ( împuternicit de Mustea Șerban Ionel, Mustea Șerban Marcela)

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE ÎNCADRARE

 

 

         Ca urmare a notificării adresate de SC PK FIRE SRL ( împuternicit de  Mustea Șerban Ionel, Mustea Șerban Marcela) cu sediul în București, str. Barbu Văcărescu, nr. 201, bl. 36,  privind planul „ PUZ – Construire centru comercial cu regim de înălțime S+P+1E+M, amenajare drumuri de incintă și parcare, zone tehnice, amenajare spații verzi, împrejmuiri și accesuri, asigurare utilități, amplasare semnale publicitare, organizare de șantier, operațiuni notariale pentru dezmembrări parcele, alipire parcele ” , înregistrată la APM Vrancea cu nr. 5000 din 20.04.2022 ,

în baza :

  • Hotărârii Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului Apelor și Pădurilor,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea și funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului și a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia cu modificările și completările ulterioare ,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe,

 

având în vedere completările depuse la documentaţie și consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 01.09.2022 - etapa de încadrare,

 

în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

 

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

PLANUL URBANISTIC ZONAL – Construire centru comercial cu regim de înălțime S+P+1E+M, amenajare drumuri de incintă și parcare, zone tehnice, amenajare spații verzi, împrejmuiri și accesuri, asigurare utilități, amplasare semnale publicitare, organizare de șantier, operațiuni notariale pentru dezmembrări parcele, alipire parcele, amplasat în intravilanul atras al municipiului Focșani, T 49, P 205/4, 205/5, 205/3, CF 58597, CF 58677, CF 58678, CF 58679,  jud. Vrancea  , titular SC PK FIRE SRL ( împuternicit de  Mustea Șerban Ionel, Mustea Șerban Marcela) , nu necesita evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează în prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

1. Caracteristicile planurilor și programelor cu privire, în special, la :

a) gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte și alte activități viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea și condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

     Obiectivele generale, ce urmeaza a fi realizate prin întocmirea prezentei documentații, sunt urmatoarele:

  • Dimensionarea si functionalitatea constructiilor;
  • Reglementarea circulatiei carosabile, pietonale si accesului pe amplasament;
  • Echipare cu utilitati edilitare.
  • Imbunatatirea calitatii mediului;

Solicitări ale temei program: se propune stabilirea reglementărilor noi privind:

  • regimul de construire,
  • funcțiunea zonei,
  • înălțimea maximă admisă,
  • aliniamentul și distanțele față de limitele laterale și posterioare ale parcelei
  • dezvoltarea infrastructurii edilitare,
  • accesele propuse,
  • amenajarea de spații verzi,
  • locuri de parcare și circulații de incintă cu respectarea indicatorilor urbanistici P.O.T. și C.U.T. max.

Terenurile pe care se dorește realizarea investiției, în suprafață totală măsurată de 92815,00 mp, sunt formate din următoarele terenuri conform extraselor de Carte Funciară:

Nr Cad teren

Suprafață teren din măsurători

58597

5416

58677

21304

58678

2623

58679

63472

S totala terenuri

92815

 

Terenul  are ca vecinătăți:

  • Nord – Proprietăți private nr. cad. 51377
  • Sud   – Proprietăți private nr. cad. 58598,
  • Vest  – Calea Moldovei
  • Est    – Proprietăți private nr. cad. 63341.              

 

Regimul juridic al terenului:

Terenurile în suprafață măsurată de 63472 mp ( din acte 87399 mp) cu nr. Cadastral 58679, suprafața măsurată de 21304 mp ( din acte 87399 mp) cu nr. Cadastral 58677, suprafața măsurată de 2623 mp ( din acte 87399 mp) cu nr. Cadastral 58678, suprafața măsurată de 5416 mp ( din acte 112770 mp) cu nr. Cadastral 58597, sunt proprietatea private a soților Mustea Șerban Ionel și Mustea Șerban Marcela  și este notat o promisiune bilaterală de vânzare pentru PK FIRE SRL, conform înscrisurilor din extrasul de carte funciară pentru informare nr. 100551, 100550, 100549, 100548/08.11.2021, se află situate în intravilanul atras al municipiului Focșani.

Imobilele nu se afla în zona de protective a monumentelor istorice. Terenurile cu nr. Cadastral 58678 și 58597 sunt grevate de sarcini având notate  un drept de servitute în favoarea NM Development Societate Comercială cu Răspundere Limitată, conform inscrisurilor din extrasele de carte funciară nr. 100549, 100548/08.11.2021.

Regimul economic:

Conform PUG/2000 și PUZ ,, Complex rezidențial, dotări socio- comerciale și de agreement,, aprobat prin HCL nr. 319/2007, terenul este atras în intravilan ți terenul se află în subzone propusă pentru servicii și instituții propuse, zonă pentru locuințe colective propuse . Terenul face parte din categoria de folosință ,, drum ,, și ,, arabil,, se supune reglementărilor fiscal corespunzătoare zonei ,, A,,.

Regimul tehnic:

Indicatorii urbanistici, conform PUZ aprobat, pentru zona locuințe POT maxim=35%, indiferent de suprafața parcelei, iar CUT maxim=0,70  pentru P+1nivele și parcele de  250 mp ( în parcele variabile ca suprafață se va calcula pentru același POT), iar CUT maxim= 1.07 pentru P+2 nivele. Pentru amplasarea în cadrul terenului a construcțiilor din zona instituții, servicii dotări se vor respecta condițiile conform RGU, propunându-se un POTmaxim=50% și CUT maxim= 1,5 pentru întreaga zonă- funcție de numărul maxim de 3 nivele propus și suprafața aferentă, pentru a se crea unitatea ansamblului și prin zona verde și din incinta dotărilor, instituțiilor și serviciilor ce se vor construi ( se poate autoriza și o dotare cu P+M sau cu etaj parțial, in cazul în care  CUT se modifică în funcție de aria desfășurată).

Dezvoltatorul  are obligația să asigure, pe cheltuiala proprie, echiparea străzilor cu utilități până la punctul de descărcare.

Realizarea functiunilor propuse:

Se propune schimbarea functiunii zonei- zona locuinte individuale si servicii complementare nepoluante ( zona depozitare);

Se vor adopta solutii de echipare colectiva care sa respecte normele legale de igiena si de protectie a mediului;

Functiuni complementare admise: spatii verzi, accese pietonale si carosabile, parcaje;

Accesele carosabile si pietonale sunt asigurate din DN 2- E 85 cu respectarea prevederilor OG nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, activitatile ce urmeaza a fi desfasurate in zona sa nu afecteze traficul rutier si pietonal asigurandu-se locuri de parcare in incinta proprie.

Regim de aliniere:

Se consideră aliniament, limita vestică de proprietate spre Calea Moldovei/ DN2/ E85;

- retragerea față de aliniament va fi de minim 25,00 m față de Calea Moldovei/ DN2/ E85 (limita dinspre Calea Moldovei reprezintă limita vestică de proprietate).

retragerea față de limita laterală, față de latura nordică, va fi de minim H/2 respectiv 12,50 m.

- retragerea față de limita laterală, față de latura sudică de proprietate, este variabliă, cuprinsă între 5,00-18,60 m.

retragerea față de limita posterioară, față de limita estică de proprietate, va fi de minim 6,00 m.

Regim de inaltime:

Clădiri existente nu este cazul;

Clădiri propuse:

Clădirile propuse vor avea regimul de înălțime S+P+1E+M

Se va asigura un număr minim de locuri de parcare conform Regulamentului General de Urbanism.

BILANȚ TERITORIAL ÎN PARCELA CARE A GENERAT  PUZ

BILANȚ EXISTENT/PROPUS

 

EXISTENT

PROPUS

 

Suprafața

Procent

Suprafața

Procent

Suprafată maximă construită la sol ( construcții existente și propuse)

0,00

0,00%

46407,50

50,00%

Suprafată maximă circulații auto, pietonale, platforme, parcări la sol

2622,71

2,83%

41766,75

45,00%

Teren neamenajat

90192,29

97,17%

0,00

0,00%

TOTAL

92815,00

100%

92815,00

100%

 

În etapa 1 de dezvoltare a proiectului se propune o suprafață construită desfășurată de aproximativ 36599 mp. La faza D.T.A.C., în funcție de suprafața construită ce se va autoriza se vor calcula locurile de parcare necesare, respectând H.C.L. nr. 345/29.07.2019 a  Municipiul Focșani se vor asigura 1 loc de parcare pentru fiecare 50

mp de spațiu comercial.

* Calculul numărului minim de locuri de parcare se va face respectând H.C.L. 345/29.07.2019.

* Se acceptă înălțimi de până la 30,00 m pentru semnalele publicitare.

Indicatori urbanistici maxim admisibili:

BILANȚ INDICATORI URBANISTICI EXISTENT/PROPUS

 

EXISTENT

PROPUS

Suprafața desfășurată maximă

0,00

139222,50

POT maxim

0,00

50,00%

CUT maxim

0,00

1,50%

Regim de înălțime

 

S+P+1E+M

 

Echiparea edilitară:

Conform Avizului de Principiu nr. 1166/2/23.03.2022 emis de Compania de Utilități Publice S.A. Focșani, compania poate asigura cerința de apă și evacuarea apelor uzate menajere, dar nu și preluarea apelor pluviale, din cauză că actuală rețea de canalizare are gradul de umplere de 96%.

Conducta de alimentare cu apă din care se poate realiza viitorul branșament se află pe strada Calea Moldovei-E85 și este din PEID Dn160.

Conducta de canalizare este din PVC Dn500 și este poziționată pe partea de sud a străzii Calea Moldovei-E85.

Canalizarea se va realiza, în incintă, în sistem divizor, prin prevederea unor reţele separate pentru apele uzate menajere de la grupurile sanitare, faţă de reţelele pentru preluarea apelor pluviale.

Apele uzate colectate de la obiectele sanitare sunt canalizate gravitațional la rețeaua exterioară prin intermediul coloanelor și colectoarelor montate îngropate în radier.

Alimentarea cu energie electrica:

Alimentarea cu energie electrică se va realizeaza conform soluției din avizul de racordare, ce va fi eliberat de furnizorul de energie electrică la solicitarea beneficiarului.

Soluția de alimentare cu energie electrică a imobilului se va stabili pe baza unui studiu de soluție realizat de către furnizorul de energie electrică ținându-se cont de datele electroenergetice ale consumatorului.

Se va obține aviz de la operatorul de rețea.

Telecomunicații.

Conform Avizului nr. 49/17.03.2022 emis de TELEKOM ROMÂNIA COMMUNICATIONS S.A. în zona lucrărilor propuse, TELEKOM are pozate cabluri Tc .

Având în vedere importanța deosebită a rețelei de cabluri telefonice proprietatea Telekom România, cât și faptul că acestea vor fi afectate de lucrările proiectate conform documentației prezentate, Telekom este de acord cu această lucrare numai în condițiile îndeplinirii următoarelor măsuri de protejare a rețelelor telefonice subterane și/sau aeriene:

- executarea lucrărilor pentru care s-a solicitat avizul efectuate în zona instalațiilor de telecomunicații se vor executa numai sub asistența tehnica a Telekom. Pentru aceasta cu 48 ore înainte de începerea lucrărilor beneficiarul/ constructorul va solicita acordarea de asistență tehnică telefonic;

- în cazul lucrărilor de reabilitare drumuri, vor fi incluse și fondurile necesare ridicării sau coborârii gurilor de cămine telefonice la noul nivel al carosabilului, în cazul în care nivelul acestuia se va modifica față de cel existent, în urma lucrărilor de modernizare proiectate.

Rețea gaze naturale

Conform Avizului nr. 2406-317.294.482/17.02.2022 emis de Distrigaz Sud Rețele are în exploatare rețele de distribuție gaze naturale aflate în exploatare.

Zonele de producție și de siguranță respectă prevederile Normelor tehnice pentru proiectarea, executarea și exploatarea sistemelor de alimentare cu gaze naturale NTPEE aprobate prin Ordinul ANRE 89/2018, Legii energiei electrice și a gazelor naturale nr. 123/2012, cu modificările și completările ulterioare și Ordinului MEC nr. 47/2003.

Conform Avizului nr. 5952/16.02.2022 emis de Conpet S.A. are în exploatare o  conductă de transport țiței Ø 20” Bărăganu-Onești cu instalațiile aferente (prize potențial, etc).

Proiectarea și amplasarea construcțiilor (centru comercial, anexe, parcări, platforme betonate, drumuri carosabile și pietonale, semnale publicitare, împrejmuire, O.S., etc.) din vecinătatea conductei și a instalațiilor aferente administrate de societatea noastră, se va face avându-se în vedere prevederile Ordinului nr. 196/10.10.2006 al A.N.R.M. (Normativ tehnic actualizat, specific zonelor de protecție și zonelor de siguranță aferente Sistemului național de transport al petrolului). Zona de siguranță la

conducta de transport țiței este de 10 m de o parte și de alta a conductei.

În zona de intersecție a drumului carosabil și pietonal cu conducta de transport țiței, se va face punerea în siguranță a conductei pe bază de ”Proiect Tehnic”, ce va fi întocmit de un proiectant de specialitate, verificat de un ”Verificator de proiect atestat în domeniu” și avizat în C.T.E. al CONPET S.A. Ploiești.

Utilitățile și branșamentele (LES, apă, gaze, canalizare, telefonic, etc.) în zonele de intersecție cu conducta administrată de societatea noastră, vor subtraversa la 0,5 m de generatoarea inferioară a conductei și vor fi protejate în tub de protecție metalic de 5 m de o parte și de alta a conductei, iar în zonele de paralelism se vor amplasa la minim 5 m de conducta administrată.

Stâlpii de susținere a L.E.A. sau a iluminatului ambiental/perimetral, inclusiv prizele de împământare se vor amplasa la minim 5 m de conducta administrată de CONPET S.A.

Împrejmuirea în zona de intersecție cu conducta administrată de CONPET S.A., se va face fără fundație continuă, din elemente ușoare (plasă de sârmă), stâlpii de susținere se vor amplasa la minim 1,5 m de conductă, iar în zona de paralelism la minim 5 m de conductă (spațiu necesar intervențiilor).

Se interzice încărcarea cotei actuale a terenului și amplasarea de pomi/arbuști cu rădăcini mai mari de 0,5 m adâncime în zona de protecție a conductei de transport țiței, administrate de CONPET S.A. Zona de protecție este de 5 m de o parte și de alta.

Rețea de îmbunătățiri funciare

Conform Avizului nr. 108/26.08.2022 emis de A.N.I.F. filiala Teritorială de Îmbunătățiri Funciare Vrancea, terenul studiat este în zona de influență a antenei A10 din plotul SPP3a, care se află la limita proprietății din partea de sud, aflată în administrarea FTIF Vrancea.

A.N.I.F. este de acord cu avizarea investiției ”Construire Centru Comercial” cu îndeplinirea următoarei condiții: nu se vor executa construcții (clădiri, instalații de orice fel, împrejmuiri anexe, etc.) pe 1,5 m de o parte și de alta față de axul conductelor îngropate de irigații a antenei A10 din plotul SPP3a.

Circulația:

În vederea organizării coerente a activităților în zonă este necesară reorganizarea circulației.

Profilul și gabaritul Străzii Calea Moldovei se păstrează cu modificarea locală în zona giratoriului existent și se propune amenajarea unui acces nou, cu relație de dreapta în dublu sens.

Intrarea din Calea Moldovei se va face cu bandă dedicată de dreapta și continuarea traseului cu bandă dedicată de dreapta.

Amenajarea noului acces din Calea Moldovei, cu relație de dreapta în dublu sens, se va face prin amenajarea unei benzi de decelerare.

Dezvoltarea propusă va acomoda în incintă, din punct de vedere al circulațiilor o tramă stradală cu profile transversal unitare, având un profil de 6,00m carosabil.

b) gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;      

Planul Urbanistic Zonal va reglementa regimul de construire, inaltimea maxima admisa, coeficientul de utilizare al terenului, procentul de ocupare al terenului, conformarea arhitectural volumetrica, retragerile fata de limitele laterale, principale si posterioare ale parcelei, accesuri auto si pietonale, materiale admise, modul de ocupare a terenului, asigurare parcari si spatii verzi in incinta. 

c) relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: nu sunt.

d) probleme de mediu relevante : nu sunt

e)  relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare  de mediu : -La nivelul unităților administrativ-teritoriale, prin noua investiție se aduc beneficii pentru locuitori (ca o consecință socială), care va deservi local zona prin implantarea unor tipologii noi de spații, cât și prin amenajările peisagere și reconfigurarea circulațiilor. Centrul Comercial propus aduce un plus de valoarezonei, o ajută să se dezvolte, va avea o imagine urbană coerentă, se va integra cu vecinătățile. Toate acestea vor conduce către o imagine mai bună a zonei.

 

2. Caracteristicile efectelor și ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special la :

  1. probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor : - prin măsurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.
  2. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor)- nu este cazul .
  5. mărimea și spaţialitatea efectelor ( zona geografică și mărimea populaţiei potenţial afectată ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  6. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este     cazul.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

 

 

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

 

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 1516 / 25.11.2021 emis de Primăria Municipiului Focșani si a avizelor mentionate in acesta .
  • De a respecta Punctul de vedere nr. 5181/29.04.2022 emis de DSP Vrancea, Punctul de vedere nr. 625548/13.04.2022 emis de ISU Vrancea, Avizul de Oportunitate nr. 5/07.07.2022 emis de Primăria Municipiului Focșani, Punctului de vedere  nr. 108/26.08.2022 emis de ANIF Vrancea, Avizul de principiu nr. 1166/2/23.03.2022 emis de SC CUP SA Focșani, Avizul de principiu nr. 2406-317.294.482/17.02.2022 emis de Distrigaz Sud Rețele, Avizul de amplasament condiționat nr. 3040220204860/14.04.2022 emis de Distribuție Energie Electrică România- Sucursala Focșani, Avizul condiționat nr. 49/17.03.2022 emis de Telekom România Communications SA, Punct de vedere nr. 5952/16.02.2022 emis de Conpet SA România.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 5000 / 20.04.2022), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/03.12.2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în Legea menţionata. 

 

Documentaţia care a stat la baza deciziei : notificare nr. 5000/20.04.2022, certificat de urbanism nr. 1516/15.11.2021  emis de Primăria Municipiului Focșani, memoriu de prezentare,  plan de situație, plan încadrare în zonă, Punctul de vedere nr. 5181/29.04.2022 emis de DSP Vrancea, Punctul de vedere nr. 625548/13.04.2022 emis de ISU Vrancea, Avizul de Oportunitate nr. 5/07.07.2022 emis de Primăria Municipiului Focșani, Punctului de vedere  nr. 108/26.08.2022 emis de ANIF Vrancea, Avizul de principiu nr. 1166/2/23.03.2022 emis de SC CUP SA Focșani, Avizul de principiu nr. 2406-317.294.482/17.02.2022 emis de Distrigaz Sud Rețele, Avizul de amplasament condiționat nr. 3040220204860/14.04.2022 emis de Distribuție Energie Electrică România- Sucursala Focșani, Avizul condiționat nr. 49/17.03.2022 emis de Telekom România Communications SA, Punct de vedere nr. 5952/16.02.2022 emis de Conpet SA România.

Informarea si participarea publicului :

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin:

- Publicarea în cotidianul „ Jurnalul ” în ediţiile din 11.04.2022 și 14.04.2022 a anunţurilor privind prima versiune a planului în vederea obţinerii avizului de mediu şi declanşarea etapei de încadrare;

În conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite în scris la APM Vrancea, in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

 

 

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3)

sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

 

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.