Back

Decizia etapei de incadrare privind planul „ PUZ – Construire locuințe colective P+9E, spații comerciale și de servicii” - titulat - S.C. GEMINA SERVEXIM S.R.L.

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE ÎNCADRARE

 

 

 

         Ca urmare a notificării adresate de SC GEMINA SERVEXIM SRL  cu sediul în com. Vânători, sat Petrești, jud. Vrancea,  privind planul „ PUZ – Construire locuințe colective P+9E, spații comerciale și de servicii” , înregistrată la APM Vrancea cu nr. 10869 din 23.09.2022 ,

în baza :

  • Hotărârii Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului Apelor și Pădurilor,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea și funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului și a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia cu modificările și completările ulterioare ,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe,

 

având în vedere completările depuse la documentaţie și consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de 24.11.2022 - etapa de încadrare,

 

în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului,

 

în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

PLANUL URBANISTIC ZONAL – Construire locuințe colective P+9E, spații comerciale și de servicii ”, amplasat în Focșani, Calea Moldovei, nr. 37,  jud. Vrancea, titular SC GEMINA SERVEXIM SRL, nu necesită                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează în prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

1. Caracteristicile planurilor și programelor cu privire, în special, la :

a) gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte și alte activități viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea și condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

     Obiectivele generale, ce urmeaza a fi realizate prin întocmirea prezentei documentații, sunt următoarele:

  • Dimensionarea și funcționalitatea construcțiilor;
  • Reglementarea circulației carosabile, pietonale și accesului pe amplasament;
  • Echipare cu utilități edilitare.
  • Îmbunătățirea calității mediului;

     Obiectivele principale ce urmeaza a fi realizate prin întocmirea prezentei documentații, sunt următoarele:

  • Reamenajarea căilor de circulație auto și pietonale existente, pentru a deservi noilor funcțiuni propuse;
  • O nouă normare a numărului de locuri de parcare ( se vor respecta prescripțiile din HCL 345/2019);
  • Se propun reglementări noi prin care se vor crea zone amenajate cu spații verzi și plantate, atât pentru spațiile comerciale cât și pentru locuințe colective;
  • Se propune rezolvarea împrejmuirii perimetrale acolo unde este necesară;
  • Se propune reevaluarea branșamentelor existente la rețelele edilitare din zonă, pentru a deservi noilor funcțiuni propuse;
  • Se propune amplasarea a mai multor locuri de joacă pentru copii care va deservi zona de locuințe colective;
  • Se propune amplasarea de noi platforme pentru pubele ecologice.

Terenul în suprafață de 58852 mp  care a generat PUZ se află în Focșani, T 29, P 134/1, 137/7, 139, 147/1, 135/1, 138/3, 138/4, 144, 139/1, NC 516/4/1/1/1/1, 516/3/1/1/1/2, 516/3/1/1/1/2, 516/4/1/1/1/2/3/2, 516/4/1/1/1/2/2, 5163/1/1/1/2)N, CF 66208, cu acces din Calea Moldovei.

 

Terenul  are ca vecinătăți:

  • Nord – DN2- E 85
  • Sud   – teren agricol-  domeniul privat,
  • Vest  – Cale de acces- drum de exploatare domeniul public
  • Est    – teren agricol- domeniul privat.              

 

Regimul juridic al terenului:

Imobilul compus din teren în suprafață de 58852 mp și construcțiile C1- Supermarket în suprafață construită la sol de 4285 mp și punct termic în suprafață construită la sol de 18 mp, situate pe strada Comisia Centrală nr. 80 A, este proprietatea private a SC Gemina Servexim SRL, conform înscrisurilor din extrasul de carte funciară pentru informare nr. 5241/24.01.2022, se află situate în intravilanul municipiului Focșani, nu se află în zona de protecție a monumentelor istorice și este grevat de sarcini.

 

Regimul economic:

Conform PUG/2000 și HCL nr. 320/27.11.2007, privind aprobarea PUD- ,, Centru commercial- MOLL” – Calea Moldovei DN 2 Km 185+235 Focșani și construcția Interex existent. Terenul face parte din categoria de folosință ,, curți construcții în suprafață de 29072 mp”,  ,,arabil în suprafață de 28852 mp”, ,, drum în suprafață de de 914 mp” și ,,altele în suprafață de 14 mp”.

 

Regimul tehnic:

Lucrările solicitate  de ,, Intocmire PUZ pentru locuințe colective P+9E, spații comerciale și de servicii” se va putea realiza după modificarea documentației de urbanism ( PUD aprobat cu HCL nr. 320/27.11.2007), cu privire la construirea unor locuințe colective P+9E cu spații comerciale și de servicii.

 

Realizarea functiunilor propuse:

Funcțiunea predominantă a zonei este mixtă, comerț și agricultură, la care se propun noi funcțiuni cu destinație mixtă de locuințe colective cu spații comerciale la parter și prestări servicii, cu regim de înălțime P+9E.

Funcțiunile complementare admise  zonei:

  • sistematizare verticală, terasamente;
  • construire împrejmuire definitivă sau provizorie perimetrală a terenului studiat, inclusiv separări între zonele funcționale din aceeași parcelă;
  • reamenajare de spații verzi și plantate;
  • reamenajarea aleilor carosabile și a spațiilor de parcare supraterane pentru noile investiții;
  • reamenajarea accese stradale auto și pietonal, care au fost aprobate si utilizate în etape anterioare;
  • reamenajare de rețele și echipamente edilitare;

 

Regim de aliniere:

- retragerea pe latura de nord minim 12m și maxim 14 m -față de limita de proprietate;

- retragerea pe latura de vest minim 2m și maxim 44 m -limita edificabilului;

- retragerea pe latura de sud minim 12m și maxim 16 m ;

- retragerea pe latura de est -2m .

 

Regim de inaltime:

S +9E, cu înălțime maximă=38 m, POTmaxim=40%, CUT=2;

Se va asigura un număr minim de locuri de parcare în interiorul proprietății, cu respectarea HCL 345/2019.

 

 

BILANȚ TERITORIAL CONFORM MODULUI DE FOLOSINȚĂ A TERENURILOR SUPRATERANE

BILANȚ EXISTENT/PROPUS

ZONIFICAREA FUNCȚIONALĂ

EXISTENT

PROPUS

 

Suprafața mp

Procent

Suprafața mp

Procent

Zone terenuri și clădiri destinate locuințelor colective cu spații comerciale la parter, max P+9E

0,00

0,00%

58852,00

22,40%

Zone  terenuri și clădiri destinate comerțului și prestări servicii din domeniul privat

101446,46

38,62%

42594,46

16,22%

Zone  terenuri și clădiri instituții de stat din domeniul public

9271,64

3,53%

9271,64

3,53%

Zone terenuri agricole din domeniul privat

137297,22

52,27%

137297,22

52,27%

Zone terenuri destinate circulației carosabile din domeniul public

10349,98

3,94%

1039,98

3,94%

Zone terenuri destinate spațiilor verzi din domeniul public

623,53

0,24%

623,53

0,24%

TOTAL

262665,00

100%

262665,00

100%

 

Indicatori urbanistici maxim admisibili:

BILANȚ INDICATORI URBANISTICI EXISTENT/PROPUS

 

EXISTENT

PROPUS

POT maxim

0,00

40,00%

CUT maxim

0,00

2%

Regim de înălțime

 

P+9E

 

 

 

 

Echiparea edilitară:

Pentru alimentarea cu apă potabilă aobiectivelor studiate, se propune extinderea rețelei de apă potabilă a orașului și branșarea tuturor obiectivelor rezultate. Rețeaua se afla la aprox. 50 m nord față de terenul studiat.

Canalizarea existentă pe teren va fi curățată si repusă in folosință.

Alimentarea cu energie electrica:

Terenul este racordat la rețeaua de alimentare cu energie electrică, realizându-se branșamente la obiectivele propuse.

Telecomunicații.

Terenul nu este branșat la vreo rețea de telecomunicații. Pentru a beneficia, se propune extinderea oricărei rețele de telecomunicatie din zonă.

Alimentarea cu gaze naturale:

Terenul este racordat la rețeaua stradală de gaze naturale.

Circulația:

Căile de comunicare dintre terenul care a generat PUZ, restul zonei studiate și împrejurimile acesteia o reprezintă DN 2- E 85, iar în plan secundar mai există o cale de acces care aparține domeniului public, aflată pe latura de vest. Ambele accesuri sunt dimensionate și nu necesită reamenajări sai redimensionări.

b) gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;     

Planul Urbanistic Zonal va reglementa regimul de construire, inaltimea maxima admisa, coeficientul de utilizare al terenului, procentul de ocupare al terenului, conformarea arhitectural volumetrica, retragerile fata de limitele laterale, principale si posterioare ale parcelei, accesuri auto si pietonale, materiale admise, modul de ocupare a terenului, asigurare parcari si spatii verzi in incinta. 

c) relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: nu sunt.

d) probleme de mediu relevante : nu sunt

e)  relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare  de mediu : -La nivelul unităților administrativ-teritoriale, prin noua investiție se aduc beneficii pentru locuitori (ca o consecință socială), care va deservi local zona prin implantarea unor tipologii noi de spații, cât și prin amenajările peisagere și reconfigurarea circulațiilor. Centrul Comercial propus aduce un plus de valoare zonei, o ajută să se dezvolte, va avea o imagine urbană coerentă, se va integra cu vecinătățile. Toate acestea vor conduce către o imagine mai bună a zonei.

 

2. Caracteristicile efectelor și ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special la :

  1. probabilitatea, durata, frecvența și reversibilitatea efectelor : - prin măsurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.
  2. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor)- nu este cazul .
  5. mărimea și spaţialitatea efectelor ( zona geografică și mărimea populaţiei potenţial afectată ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  6. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este     cazul.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

 

 

Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

 

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de urbanism nr. 258 / 25.02.2022 emis de Primăria Municipiului Focșani si a avizelor mentionate in acesta .
  • De a respecta Punctul de vedere nr. 12239/10.10.2022 emis de DSP Vrancea, Punctul de vedere nr. 667645/26.10.2022 emis de ISU Vrancea, Avizul de Oportunitate nr. 6/08.07.2022 emis de Primăria Municipiului Focșani,  Avizul de principiu nr. 1166/2/23.03.2022 emis de SC CUP SA Focșani, Avizul de începere a lucrării nr. 2067/2022 emis de OCPI Vrancea.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat (înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 5000 / 20.04.2022), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/03.12.2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în Legea menţionata. 

 

  • Documentaţia care a stat la baza deciziei : notificare nr. 10869/23.09.2022, certificat de urbanism nr. 258/25.02.2022  emis de Primăria Municipiului Focșani, memoriu de prezentare,  plan de situație, plan încadrare în zonă, Punctul de vedere nr. 12239/10.10.2022 emis de DSP Vrancea, Punctul de vedere nr. 667645/26.10.2022 emis de ISU Vrancea, Avizul de Oportunitate nr. 6/08.07.2022 emis de Primăria Municipiului Focșani,  Avizul de principiu nr. 1166/2/23.03.2022 emis de SC CUP SA Focșani, Avizul de începere a lucrării nr. 2067/2022 emis de OCPI Vrancea.

Informarea si participarea publicului :

Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informaţie prin:

- Publicarea în cotidianul „ Monitorul de Vrancea ” în ediţiile din 20.09.2022 și 23.09.2022 a anunţurilor privind prima versiune a planului în vederea obţinerii avizului de mediu şi declanşarea etapei de încadrare;

În conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite în scris la APM Vrancea, in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

 

 

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3)

sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

 

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.