Back

Decizia initaiala privind planul : ,,P.U.Z. – Construire hală pentru magazin desfacere şi depozitare” –propus a fi amplasat în intravilanul municipiului Adjud, str. Republicii, T.122, P. 649, judeţul Vrancea - titular - AVRAM VICTOR CLAUDIU

DECIZIA INIŢIALĂ

3139 / 21.03.2022

 

 

 

           Ca urmare a notificării adresate de :  AVRAM VICTOR CLAUDIU, cu domiciliul în Germania, 73547 Lorch-Walthausen, Ahornstrasse 17, judeţul Vrancea, privind planul : ,,P.U.Z. – Construire hală pentru magazin desfacere şi depozitare” –propus a fi amplasat în intravilanul municipiului Adjud, str. Republicii, T.122, P. 649, judeţul Vrancea;  înregistrată la sediul  A.P.M. Vrancea cu nr. 6583/23.06.2021, a completarilor aduse la documentatie si inregistrate cu nr. 3139/ 10.03.2022;  în baza:

 

  • Hotărârii Guvernului nr. 43/2020  privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor  şi Pădurilor; pentru modificarea unor acte normative,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia cu modificarile si completarile ulterioare ,
  • Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe,
  • având în vedere consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedinţei Comitetului Special Constituit din data de :  17.03.2022 - etapa de încadrare;
  • în conformitate cu prevederile H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, art. 5, alin. (3), pct. c) şi a anexa nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide:

 

Planul ,, P.U.Z. – Construire hală pentru magazin desfacere şi depozitare” nu necesită evaluare de mediu şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

- planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5,  alin. (3) - lit. c).

 

1.Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la :

  1. Gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

      Conform Certificatului de Urbanism nr. 220 / 22.09.2020 emis de Consiliul Judetean Vrancea terenul care face obiectul P.U.Z.-ului, in suprafata de 11380,00 mp si este situat atat in intravilanul cat si in extravilanul teritoriului administrativ al municipiului Adjud, T.122, P.649, CF 53644, judetul Vrancea; el fiind impartit in 3 loturi de teren; loturile de teren din intravilan sunt cel din vest in suprafata de S=1915.00mp si cel din est in suprafata de S=2517.00mp, mai exista si o fasie de teren aflata in extravilan pozitionata intre cele doua loturi de intravilan, iar aceasta este in suprafata de 6948.00mp.

 

 

Terenul in suprafata de 11380.00mp (teren arabil intravilan S=1915.00mp, teren arabil extravilan S=6948.00mp, teren arabil intravilan S=2517.00mp) este proprietatea sotilor Avram Victor Claudiu si Avram Alina Carmen conform Extrasului de Carte Funciara pentru informare nr. 53644, în baza Actului de vanzare cumparare autentificat sub nr. 3947/24.07.2019.

Terenul nu figureaza in zona cu interdictie de construire, nu este grevat de sarcini sau servituti si nu se afla in zona de protectie a unui monument istoric.

Terenul este traversat de o retea electrica LEA 0,4 kV si se afla in zona de protectie a caii ferate.

     

Vecinatati :  Terenul supus studiului in cadrul planului urbanistic zonal, T.190, P. 10352, intravilanul mun. Focsani, prezinta urmatoarele vecinatati:

  • la Nord-vest - Teren proprietate privata cu destinatie agricola, distanta de la cladirea propusa de realizat pana la limita de proprietate va fi de 6.82m, iar limita edificabila de pe aceasta latura va fi de 1.00m fata de limita de proprietate;
  • la Nord-est - Drum, urmat de Caile Ferate Romane. distanta de la cladirea propusa de realizat pana la limita de proprietate va fi de 537.10m, iar limita edificabila de pe aceasta latura va fi de minim 2.82m fata de limita de proprietate (se foloseste expresia de minim deoarece limita de 20.00m cu restrictie de construire fata de CFR si limita de proprietate nu sunt paralele);
  • la Sud-vest - Drum national DN2 – E85, distanta de la cladirea propusa de realizat pana la limita de proprietate va fi de 17.45m, iar limita edificabila de pe aceasta latura va fi de minim 7.92m fata de limita de proprietate (se foloseste expresia de minim deoarece limita de 22.00m cu restrictie de construire fata de DN2 si limita de proprietate nu sunt paralele);
  • la Sud-est - Teren proprietate privata cu destinatie agricola, distanta de la cladirea propusa de realizat pana la limita de proprietate va fi de 1.00m, iar limita edificabila de pe aceasta latura va fi de 1.00m fata de limita de proprietate.

 

 Principalele elemente ale temei program sunt :

- construirea unei hala cu destinatia de magazin desfacere cu zona de depozitare si imprejmuire;

- rezolvarea accesului pietonal, carosabil si a spatiilor verzi (se propune realizarea accesului pe proprietate de pe latura de sud-vest din Drumul National DN2-E85;  se propun metode de dirijare in siguranta a traficului auto si pietonal pe proprietate);

- rezolvarea locurilor de parcare necesare pentru aceasta investitie;

- rezolvarea utilitatilor prin racordare la retelele existente in zona (apa potabila, canalizare, energie electrica).

 

Principala cale de comunicatie in zona (accesul in terenul studiat) o reprezinta Drumul National DN2-E85 cu care terenul se invecineaza pe latura de Vest.

Profilul transversal al drumului existent la aceasta data este constituit din platforma de rulare de cca 15.44m latime marginit de acostament si rigole pe ambele parti.

Parcarile se vor realiza in afara domeniului public. Sunt prevazute 9 locuri de parcare pentru investitia propusa de realizat, conform H.G. 525/1998, anexei 5 - alin. 12. Cele 5 locuri de parcare aflate la intrare in incinta vor fi folosite pentru clienti iar pentru angajati se propune amenajarea a altor 4 locuri de parcare aflate in partea vestica a parcelei de teren studiate.

 

 

ZONIFICAREA TERENULUI

 

BILANT   TERITORIAL   CONFORM   MODULUI    DE    FOLOSINTA    A    TERENURILOR

SUPRATERANE

 

 

 

 

 

 

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFATA

PROCENT

SUPRAFATA

PROCENT

din suprafata

din suprafata

totala

totala

ZONE TERENURI

 

 

 

 

PROPRIETATI PRIVATE /

12248.10mp

4.54%

12248.10mp

4.54%

LOCUINTE INDIVIDUALE

 

 

 

 

ZONE TERENURI SI

 

 

 

 

CLADIRI UTILIZATE DE

1335.04mp

0.49%

1771.84mp

0.66%

SOCIETATI COMERCIALE

 

 

 

 

ZONE TERENURI

 

 

 

 

ARABILE IN DOMENIU

237523.59mp

87.97%

226143.59mp

83.76%

PRIVAT

 

 

 

 

ZONE TERENURI CAILE

2594.77mp

0.96%

2594.77mp

0.96%

FERATE ROMANE

 

 

 

 

ZONE CIRCULATIE

7329.78mp

2.71%

7983.68mp

2.96%

CAROSABILA

 

 

 

 

ZONE CIRCULATIE

0.00mp

0.00%

85.44mp

0.03%

PIETONALA

 

 

 

 

ZONE SPATII VERZI

7944.05mp

2.95%

18193.29mp

6.73%

ZONE ACOSTAMENT

1024.67mp

0.38%

979.29mp

0.36%

CAROSABIL CU RIGOLE

 

 

 

 

TOTAL ZONA STUDIATA

270000.00mp

100.00%

270000.00mp

100.00%

 

 

 

Regimul de inaltime - Regimul de inaltime maxim existent in zona este de P, P+M si P+1E. Regimul de inaltime propus pentru contructia din incinta studiata va fi P+1E.

Constructia nou propusa va avea urmatoarea configuratie functionala si volumetrica:

Hala P+1E- magazin desfacere cu zona de depozitare:

- Suprafata construita = 436.80 mp;

- Suprafata desfasurata = 599.00 mp;

- Regim de inaltime: P+1E (P inaltat si partial P+1E);

- Inaltime cladire: H. max. = 8.00 m

Indicatorii urbanistici propusi sunt adaptati zonelor cu functiuni mixte (institutii si servicii de interes general):

P.O.T. propus = 30%; C.U.T. propus = 1,05.

 

 

Pentru realizarea împrejmuirilor se vor urmări câteva reguli:

- în cazul clădirilor retrase faţă de aliniament se recomandă garduri cu   partea inferioară plină de 0,3 m, iar cea superioară de 1,70 m, dublate spre interior cu gard viu (sau numai gard viu);

- se pot adopta, acolo unde este cazul soluţii de împrejmuire prin folosirea elementelor de mobilier urban (jardiniere, banchete, panouri publicitare etc.);

- pentru unităţile care desfăşoară activităţi sau servicii publice se recomandă garduri cu baza plină până la o înălţime de 0,40 m spre circulaţia publică sau garduri opace faţă de limitele laterale şi posterioare, cu înălţimea de 1,50 m.

- imprejmuirea va fi amplasata pe limita de proprietate a parcelei.

Spatiile verzi vizibile din drumul public pot fi plantate cu gazon, plante ornamentale si cel putin un arbore la 100 mp.

 

Echiparea edilitara si tehnico - sanitara   

Alimentarea cu apa  -  In prezent terenul pe care urmeaza sa se realizeze investitia din prezenta documentatie de urbanism, nu este racordat la reteaua de apa stradala. Consumul de apa din cadrul obiectivului va consta în principal din consum menajer. Sistemul de alimentare cu apa propus pentru acest P.U.Z. va fi format din bransamente la reteaua de apa stradala existenta. Bransamentul propus va fi pozat subteran.

Evacuarea apelor uzate  - Apele menajere ce vor rezulta de la obiectivul propus va fi dirijat la reteaua

de canalizare din reteaua stradala din drumul national DN2-E85. Lucrarea se va realiza numai cu acordul companiei de utilitati, pe baza unui proiect de specialitate.

Alimentarea cu energie electrica - Energia electrica pentru obiectiv se va solutiona prin racord la reteaua existenta in apropiere, cu avizul tehnic de racordare al beneficiarului retelei. Pentru obiectivul propus se va realiza bransament la reteaua de distributie a energiei electrice existenta din drumul national DN2-E85.

Incalzirea  -  Agentul termic va fi asigurat prin intermediul unei centrale termice cu gazeificare, care va folosi combustibil solid (peleti) sau va fi centrala electrica.

Imprejmuirea  - Pentru realizarea imprejmuirilor se vor respecta prevederile R.G.U. si urmatoarele reguli:  - in cazul cladirilor retrase fata de aliniament se recomanda garduri cu partea inferioara plina de max 0.60 m, iar cea superioara pana la 2.00 m. Imprejmuirile pot fi dublate cu garduri vii.

           - gardurile dintre proprietati pot fi realizate pe o inaltime de 2.20 m din material corespunzatoare sau elemente de vegetatie, functie de optiunile proprietarilor.

            - se pot adopta, acolo unde este cazul, solutii de imprejmuire prin folosirea elementelor de mobilier urban (jardiniere, banchete, panouri publicitare etc.).

Frontul stradal se prefera a se lasa cu o transparenta crescuta in aceasta situatie pentru a nu limita vizibilitatea trecatorilor catre incinta studiata, asadar forma de imprejmuire spre DN2-E85 va fi realizata dintr-un gard cu materliale care ofera o transparenta crescuta. Celelalte laturi alei portiunii de teren propus de amenajat in suprafata de S=1915.00mp din intravilan vor avea laturi de gard similar cu cel stradal.

Restul de teren pe care nu se doreste a se amenaja nimic nu se propune realizarea gardului de imprejmuire in acest moment, acesta se poate ingradi si el dar nu cu elemente definitive care necesita autorizatie de construire.

Gospodarirea deseurilor - Deseurile menajere vor fi depozitate in pubele ecologice amplasate intr-un loc special amenajat pe terenul studiat. Pubelele vor fi ridicate si golite periodic de catre societatea de salubritate specializata, pe baza unor contracte de servicii incheiat intre beneficiar si societatea respectiva.

 

b) gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele:  Planul stabileste obiectivele, actiunile si masurile, pe baza analizei multicriteriale a situatiei existente si propuse pe segmentul de teren studiat.           

c) relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: Solutia propusa ofera un maxim de eficienta privind ocuparea terenului, exploatarea parcelei, orientarea optima a constructiei ce va fi realizata precum si organizarea optima a circulatiei in zona.

Proiectul va fi astfel intocmit  încât utilizarea resurselor naturale să fie sustenabilă și să asigure în special: (1) durabilitatea construcțiilor;

              (2) reutilizarea sau reciclabilitatea construcțiilor, a materialelor și părților componente, după       

                   demolare;

              (3) utilizarea la construcții a unor materii prime și secundare compatibile cu mediul.

 

d)  probleme de mediu relevante pentru plan   - Zona studiata nu prezinta disfunctionalitati majore care sa impiedice realizarea unei astfel de investitii. Eventualele capacitati insuficiente ale retelelor de utilitati   pot fi rezolvate prin redimensionarea acestora, atat prin finantarea acestora de catre

beneficiar, cat si prin inlocuirea lor de catre institutiile interesate.

e) relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare  de mediu : Prevederile planului raspund cerintelor Directivei 2008 / 98/Ce a Parlamentului European si a Consiliului din 19 noiembrie 2008 privind deseurile.

 

2. Caracteristicile efectelor/ zonei posibil a fi afectate cu privire, in special :

 

  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor:  prin masurile luate nu apare efectul permanent asupra mediului.
  2. natura cumulativa a efectelor – Nu se identifica manifestarea de efecte cumulative prin implementarea planului, avand in vedere specificul zonei si caracteristicile planului propus.
  3. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  4. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorita accidentelor): se vor respecta mentiunile din adresa emisa de Directia de Sanatate Publica Vrancea Nr. 8294 / 28.06.2021;
  5. mărimea si spaţialitatea efectelor (zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata) – impactul va fi redus in perioada execuţiei lucrărilor. Suprafata totala a terenului studiat este de 11380,00 mp si este situat atat in intravilanul cat si in extravilanul teritoriului administrativ al municipiului Adjud, T.122, P.649, CF 53644, judetul Vrancea; el fiind impartit in 3 loturi de teren; loturile de teren din intravilan sunt cel din vest in suprafata de S=1915.00mp si cel din est in suprafata de S=2517.00mp, mai exista si o fasie de teren aflata in extravilan pozitionata intre cele doua loturi de intravilan, iar aceasta este in suprafata de 6948.00mp.
  6. valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

             (i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

             (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului: funcțiunea propusă nu presupune efecte de depășire a standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului  

         (iii) folosirea terenului in mod intensiv : Prin Regulamentul Local de Urbanism aferent viitoarei documentații de urbanism P.U.Z. se vor stabili regulile de autorizare a lucrărilor de execuție pentru obiectivul menționat.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu există efecte asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan național, comunitar sau internațional.

 

 Obligaţiile titularului - titularul planului are următoarele obligații:

  • De a respecta legislația de mediu în vigoare.
  • De a urmări ca prevederile PUZ-ului să fie cuprinse în PUG-ul localităţii.
  • De a respecta condiţiile prevăzute în Certificatul de Urbanism nr. 897 / 05.07.2021 emis de Primaria municipiului Focsani; Avizul de Oportunitate  Nr. 17 / 22.11.2021 emis de Primaria municipiului Focsani cat si al celorlalte avize mentionate in certificatul de urbanism.
  • De a respecta adresa D.S.P. Vrancea nr. 8294 / 28.06.2021.
  • De a respecta prevederile H.G. nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, republicată în 2001, cu modificările şi completările ulterioare.
  • De a lua măsuri pentru gestionarea deşeurilor, astfel: deşeurile menajere vor fi colectate în europubele (cu colectare selectivă) amplasate în spaţii special amenajate, cu asigurarea accesului mijloacelor de transport pentru ridicare şi evacuate periodic de către un operator de servicii de salubritate autorizat; deşeurile valorificabile vor fi colectate selectiv şi valorificate prin operatori specializaţi autorizaţi.
  • De a supune procedurii de adoptare planul mai sus menţionat ( înregistrat la A.P.M. Vrancea cu nr. 6583 / 23.06.2021), precum şi orice modificare a acestuia, după caz, numai în forma avizată de autoritatea competentă pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 26 din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe.
  • De a notifica Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea în cazul în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii de încadrare, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, înainte de realizarea modificării.
  • De a înainta la A.P.M.Vrancea documentaţia întocmită în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018  privind evaluarea  impactului asupra mediului anumitor proiecte publice şi private, în vederea analizării investiţiei propuse cu parcurgerea etapelor procedurale stipulate în ordinul menţionat. 

         

            Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia autorităţii competente pentru protecţia mediului şi a publicului revine în întregime titularului planului.

 

  • Documentaţia care a stat la baza deciziei : Certificatul de Urbanism  nr. 220 / 22.09.2020 emis de Consiliul Judetean Vrancea; Avizul de Oportunitate  Nr. 29 / 22.02.2021 emis de Consiliul Judetean Vrancea si a celorlalte avize mentionate in cadrul C.U.: adresa emisa de Directia de Sanatate Publica Vrancea Nr. 8294 / 28.06.2021;  memoriu general de prezentare, regulament local de urbanism, planse: incadrare in teritoriu, situatie existenta – disfunctionalitati; plan de situatie; echipare tehnico – edilitara existenta,  reglementari urbanistice.

 Informarea si participarea publicului :

          Agentia pentru Protectia Mediului Vrancea a asigurat accesul liber al publicului la informatie prin :

  • Publicarea in cotidianul „ Ziarul de Vrancea ” in editiile din  zilele :  17.06.2021  si  22.06.2021  a anunturilor privind prima versiune a planului in vederea obtinerii avizului de mediu si declansarea etapei de incadrare .
  • Anunt public privind luarea deciziei etapei de incadrare, afisat la sediul Agentiei pentru Protectia Mediului din luna martie 2022

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările şi completările ulterioare.