Back

Decizie etapa de incadrare - P.U.Z. Amenjare microferrma piscicola - titular - CRETU DANUT

Nr. 72 / 13.01.2017

                               

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE INCADRARE

PLAN URBANISTIC ZONAL –  ,, Amenajare microferma piscicola’’ propus a fi amplasat  in extravilanul comunei Nereju, T 121, P 3617, 3618, 3619, jud. Vrancea

 

         Ca urmare a cererii adresate de CRETU DANUT din com. Nereju, sat Nereju, jud. Vrancea, înregistrata la APM Vrancea cu nr. 5738 din 13.06.2016 in baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 12.01.2017, etapa de încadrare ca:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL –  ,, Amenajare microferma piscicola’’ propus a fi amplasat  in com. Nereju, sat Nereju, T 121, P 3617, 3618, 3619, jud. Vrancea nu necesita evaluare de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

  • planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.
  1. Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :
  1. gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

            Planul Urbanistic Zonal creează un cadru pentru schimbarea categoriei de folosinţa a    

            terenului din agricol in teren ce poate fi ocupat de construcţii.

PUZ-ul va cuprinde :

Casute din lemn pentru campare, iaz piscicol si dotari necesare functiunii turistice propuse, dupa cum urmeaza:

Se solicita atragerea in intravilan a suprafetei totale de 4 230,00 mp

  1. procentul de ocupare al terenului

- existent : P.O.T. = 0 (liber de constructii)

- propus :  P.O.T. = 60,00 %

  1. coeficient de utilizare al terenului

- existent : C.U.T. = 0 (liber de constructii)

- propus :  C.U.T. =  0,80

- casute de campare cu regim de inaltime P, servicii si mici dotari de alimentatie publica cu terase pentru turisti cu regim P, P+1E, anexe gospodaresti de genul bucatarie de vara, depozit pentru lemne, filigorii, zona de foc pentru gratar amenajate pentru turisti.

- iaz piscicol cu luciu de apa cu suprafata de 2400 mp; pe latura de vest a iazului se va amenaja un mic debarcader de lemn pentru pescari.

Accesul la teren se va realiza dintr-un drum neamenajat, cu lungimea de cca. 850 m pana la drumul comunal existent in satul Nereju Mic.

 Motivat de solicitarea beneficiarului de introducere in intravilan a suprafetei de teren de 4230,00 mp, care in prezent are folosinta faneata in extravilan, prin PUZ se propune schimbarea categoriei de folosinta a terenului, devenind din punct de vedere functional zona de agrement.

Zona de amplasament face parte din extravilanul com. Nereju si nu figureaza in zona cu interdictie de construire.

          Terenul analizat in suprafata totala de 4230,00 mp are categoria de folosinta teren agricol -  faneata.

Bilant teritorial

Existent

Propus

-mp-

%

-mp-

%

Iaz piscicol

-

0,00

2 400,00

56,73

Zona cai comunicatii + trotuare

-

0,00

300,00

7,10

Zona campare, alimentatie publica (P+1E) si terasa

-

0,00

460,00

10,87

Zona plantatii, spatii verzi amenajate

-

 

0,00

1 070,00

25,30

 

Total teren studiat

4 230,00

100,00

4 230,00

100,00

 

        In cazul de fata zona este extravilan, a carei destinatie se propune pentru schimbare din teren arabil extravilan in zona pentru amenajare iaz piscicol.  

VECINATATI :

  • la nord : raul Zabala
  • la sud : proprietate Adumitrei Constanda
  • la est : proprietate Bradac Constantin
  • la vest : parau

In zona amplasamentului nu s-a dezvoltat o circulatie intensa, doar circulatie aferenta lucrarilor agricole: drumuri de exploatare cu latimi corespunzatoare circulatiei accidentale, ocazionale, functie de natura si anotimpul lucrarilor agricole.

Din punct de vedere functional si administrativ, drumurile fac parte din categoria drumurilor aflate in proprietate comunala ca drumuri vicinale de exploatare.

 Alimentarea cu apa se va realiza din sursa panza freatica cu un put forat. Putul forat va avea perimetrul de protectie sanitara ( conform HG 930/2005 ).

 Alimentarea cu apa a iazului se va face din panza freatica.

 In patul de argila compactata, la 40 cm inerax, se vor monta 3 fire drenante perforate pe trimea superioara ce vor debita intr-un camin de acumulare ce se va amplasa pe ternul beneficiarului. Peste conductele drenante, va fi realizat manual, un filtru invers din bolovani de rau.

 

 

-Apa menajera uzata provenita de la grupurile sanitare din zona dotarilor vor fi evacuate intr-un bazin betonat etans vidanjabil.

Apa din cadrul iazului piscicol va fi evacuata in raul Zabala prin intermediul unui stavilar tip calugar.

Apa pluviala : apele pluviale se vor evacua de pe amplasament prin intermediul pantelor de incinta spre emisarul zonei.

 

  1. gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;

 Terenul face parte din categoria de folosinta „faneata” si se supune reglementarilor fiscale specifice zonei.

  1. relevanta planului sau programului in/pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:
  2. probleme de mediu relevante pentru plan: nu este cazul.
  3. relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare de mediu : nu este cazul
  1. Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :
  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor :

- prin masurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.

  1. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  2. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.

riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor ): zona studiata in PUZ nu se afla intr-o zona cu alunecări de teren sau inundabila.

  1. mărimea si spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  2. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.

            (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.

Informarea si participarea publicului :

Anunţurile privind depunerea solicitării au apărut in ziarul „ Monitorul de Vrancea ” din data de 10.06.2016 si 07.06.2016. Pana la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

In conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea, in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

In cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.