Back

Decizie privind etapa de incadrare pentru PLAN URBANISTIC ZONAL - ,, Construire locuinţe colective D + P + 6E ” - municipiul Focşani, str. Cpt. Stoenescu, nr. 20-22; judeţul Vrance - titular - S.C. PIF & LMS COMPANY S.R.L.

NR. 11759 / 14.12.2017

 

DECIZIE PRIVIND  ETAPA  DE  ÎNCADRARE

 

 

PLAN URBANISTIC ZONAL

- ,, Construire locuinţe colective D + P + 6E ”  -

municipiul Focşani, str. Cpt. Stoenescu,  nr.  20-22; judeţul Vrancea

 

              Ca urmare a cererii adresate de: SC  PIF&LMS COMPANY  SRL,  cu cu sediul in municipiul Focsani, str. Sagetii, nr. 1A, judetul Vrancea;  înregistrată la sediul A.P.M. Vrancea cu nr. 11050/16.11.2017, în baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 14.12.2017, etapa de încadrare următoarele:

PLANUL URBANISTIC ZONAL - ,, Construire locuinţe colective D + P + 6E ”  , titular:  SC  PIF&LMS COMPANY  SRL nu necesită evaluare de mediu.

 

             Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

     planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004, art. 5. , alin (3);  lit. c).

 

  1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la :
  1. Gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

              Suprafata totala a terenului studiat este de 20700 mp, din care o zona este destinata circulatiei carosabile (str. Cpt. Stoenescu Corneliu, str. Piata Victoriei, str. Diviziei) cu amenajarile existente (4555 mp), zona locuinte individuale (2639 mp), zona comert, servicii (3198 mp), zona locuinte colective existente P+3-4 (1899 mp), zona institutii publice si servicii de interes general (gradinita - 2153 mp), zona cu destinatie speciala (unitate militara - Comisariat - 663 mp), zona spatii verzi (3441 mp), zona circulatie pietonala (1439 mp), anexe (garaje - 389mp), zona utilitati (Post trafo - 324 mp).

Principala cale de comunicatie existenta in zona este strada Cpt. Stoenescu Corneliu, terenul care genereaza PUZ avand deschidere la aceasta.

   

                      Principalele elemente ale temei program sunt:

În cadrul amplasamentului studiat, tema de proiectare solicită prin P.U.Z. :

  • realizarea unui imobil cu destinatia de bloc de locuinte colective cu regim de

inaltime D+P+6E;

- realizarea accesului pe proprietate se va face pe latura de Sud a terenului;

- realizarea de locuri de parcare;

- rezolvarea utilitatilor prin racordare la retelele existente in zona (apa potabila,

canalizare, gaze naturale, electrice, telecomunicatii si transmisii date).

Bilanţul teritorial

 

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFATA

PROCENT % DIN SUPRAFATA TOTALA

SUPRAFATA

PROCENT % DIN SUPRAFATA TOTALA

ZONA LOCUINTE INDIVIDUALE

2639

12.75

1213

5.86

ZONA CIRCULATIE CAROSABILA

4555

22

4555

22

ZONA LOCUINTE COLECTIVE

1899

9.17

3325

16.06

ZONA COMERT, SERVICII

3198

15.45

3198

15.45

ZONA INSTITUTII PUBLICE SI  SERVICII DE INTERES GENERAL      ( GRADINITA)

2153

10.4

2153

10.4

ZONA CU DESTINATIE SPECIALA (UNITATE MILITARA)

663

3.2

663

3.2

ZONA CIRCULATIE PIETONALA

1439

6.95

1439

6.95

ZONA SPATII VERZI

3441

16.63

3441

16.63

ANEXE (GARAJE)

389

1.88

398

1.88

ZONA UTILITATI (POST TRAFO)

324

1.57

324

1.57

TOTAL ZONA STUDIATA

20700

100%

20700

100%

 

In incinta se va amplasa o platforma de parcare (11 locuri). De asemenea pentru a

deservi functiunea propusa se vor amenaja la demisolul imobilului un numar de 26 de locuri de parcare.

 

Indicatori Urbanistici

- P.O.T. maxim 45,00%;

- C.U.T. maxim 3,5;

- P.O.T. propus 43,34%;

- C.U.T. propus 3,46.

Echiparea edilitara

A. Alimentarea cu apa

In prezent parcela pe care urmeaza sa se realizeze constructia prevazuta în acest P.U.Z. nu este racordata la reteaua de apa municipala stradala.

Consumul de apa din cadrul obiectivului va consta în principal din consum menajer pentru viitorii proprietari si pentru igienizarea spatiilor. Sistemul de alimentare cu apa propus pentru acest P.U.Z. este format din extinderea retelei de apa municipala cu o conducta dimensionata corespunzator. Conducta de apa va fi pozata subteran.

Avizul de principiu la faza P.U.Z. nu autorizeaza executia lucrarilor de investitii. In fazele urmatoare se va obtine avizul definitiv cu solutia alimentarii cu apa care va cuprinde toate detaliile de executie necesare constructorului.

B. Canalizarea apelor menajere se va realiza la reteaua publica existenta in zona. Lucrarea se va realiza numai cu acordul CUP Focsani pe baza unui proiect de specialitate.

Apa pluvială din zona spaţiilor verzi se va infiltra în substrat.

Apele uzate se vor încadra în prevederile NTPA 002/2005.

 

C. Energia electrica pentru obiectiv se va solutiona prin racord la retelele existente in apropiere, cu avizul tehnic de racordare al beneficiarului.

Pentru obiectivul propus se va realiza o extinere a retelei de distributie energie electrica. Din aceasta extindere de retea se prevede un bransament si o firida de bransament proprie.

D. Bransamentul la instalatia de gaze se va rezolva prin racord la reteaua existenta in zona pe baza unui proiect de specialitate, cu avizul beneficiarului de utilitate.

Pentru obiectivul propus se va realiza o extinere a retelei de distributie gaze

naturale pana la constructia propusa. Din aceasta extindere de retea se prevede un bransament

individual dimensionat corespunzator si o firida de bransament proprie.

E. Agentul termic va fi asigurat prin intermediul unor centrale termice proprii cu functionare pe combustibil gazos.

F. Telecomunicatii  Obiectivul se va racorda la reteaua de telefonie existenta din zona.

 

 Imprejmuirea

Imprejmuirea va fi transparenta cu inaltimea maxima de 2,00 m, avand un soclu plin de maxim 60 cm inaltime si finisaje de foarte buna calitate. Imprejmuirea poate fi dublata cu garduri vii.

Igiena apei

Apa potabila va fi asigurata in sistem centralizat prin racordarea la reteaua stradala.

Canalizarea se va rezolva in sistem centralizat prin racordarea la reteaua stradala.

Gospodarirea deseurilor generate pe amplasament

Deseurile menajere vor fi depozitate in pubele amplasate intr-un loc amenajat pe proprietate. Pubelele vor fi ridicate si golite periodic de catre societatea de salubritate specializata, pe baza unui contract de servicii incheiat intre beneficiar si societatea respectiva.

Iluminatul

  1. Iluminatul natural

Incaperile cladirilor proiectate vor beneficia de iluminat natural. Inaltimea parapetului ferestrelor va fi variabil, iar distanta de la tavan la partea superioara a ferestrei va fi de maxim 35 cm.

  1. Iluminatul artificial

In cadrul spatiilor functionale se va asigura un iluminat conform normelor actuale.

Izolatia termica, hidrofuga si economia de energie

Protectia termica necesara pe timp friguros a elementelor de inchidere asigura in toate cazurile temperaturi pe suprafata elementului mai mari decat temperatura punctului de roua.

 

Protectia impotriva zgomotului

Izolarea acustica a unitatilor functionale impotriva zgomotului din spatiile adiacente se asigura prin elemente de constructie. Astfel, peretii, planseele si pardoselile vor asigura indici de izolare la zgomot aerian si de impact superioare valorilor de 51 dB (atenuare) si de 60 dB (impact).

 

  1. Caracteristicile efectelor/ zonei posibil a fi afectate cu privire, in special :
  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor :

      - prin masurile luate nu apare efectul permanent asupra mediului.

  1. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  2. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  3. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu (de exemplu datorita accidentelor): nu este cazul. Planul propune masuri in vederea respectarii standardelor de calitate a vietii.
  4. mărimea si spaţialitatea efectelor (zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  5. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

      (i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

      (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului: nu e cazul  

   (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.
  2. Informarea si participarea publicului :

      Anunţurile privind depunerea solicitării au apărut in ziarul „ Monitorul de Vrancea ” din data de 15.11.2017 si din data de 18, 19.11.2017. Pana la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

     În conformitate cu prevederile art. 12, alin. (2) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea, in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

 

   În cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

 

        Documentaţia care a stat la baza deciziei : notificare nr. 11050/16.11.2017, certificat de urbanism nr. 1086 / 04.09.2017  emis de Primaria Municipiului Focsani, planse: incadrare in teritoriu, situatie existenta disfunctionalitati, reglementari urbanistice, posibilitati de mobilare urbana, retele tehnico –edilitare, electrice, echipare tehnico-edilitara propusa, adresa nr. 4773651/21.11.2017 emisa de ISU „ Anghel Saligny ” al judetului Vrancea,  Adresa Nr. 7674/21.11.2017 emisa de DSP Vrancea.

 

       Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

    Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

    Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

    Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

  Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.