Back

Decizie privind etapa de incadrare pentru PLAN URBANISTIC ZONAL – Fabrica creioane- hala productie prefabricate creioane- depozit materie finita- depozit busteni ( materie prima) complex rezidential ( cladiri birouri), bascula cantar- platforma betonata- parcare - titular - S.C. WOODEXPEN S.R.L.

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE INCADRARE

 

PLAN URBANISTIC ZONAL  –  ,,  Fabrica creioane- hala productie prefabricate creioane- depozit materie finita- depozit busteni ( materie prima) complex rezidential ( cladiri birouri), bascula cantar- platforma betonata- parcare ’’ propus a fi amplasat  in extravilan Marasesti - Haret, T 1, P 2,  jud. Vrancea.

         Ca urmare a cererii adresate de  SC WOODEXPEN SRL din Bucuresti, str. Liviu Rebreanu, nr. 6, bl. 1, sc. 11, ap. 455, înregistrata la APM Vrancea cu nr. 3250 din 02.04.2018, in baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 26.04.2018, etapa de încadrare ca: 

PLANUL URBANISTIC ZONAL –  ,, Fabrica creioane- hala productie prefabricate creioane- depozit materie finita- depozit busteni ( materie prima) complex rezidential ( cladiri birouri), bascula cantar- platforma betonata- parcare ’’ propus a fi amplasat  in  Marasesti - Haret, T 1, P 2, jud. Vrancea, titular  SC WOODEXPEN SRL, nu necesita evaluare de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

 

Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :

  1. gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

       Obiectivul Planului Urbanistic Zonal il constituie  stabilirea conditiilor ce se impun din studiile urbanistice care ii permit titularului sa construiasca o fabrica de creioane, hala productie prefabricate creioane, depozit de materie finita si materie prima, complex rezidential cu birouri, bascula cantar, platforma betonata si parcare pe un teren proprietate privata, situat in tarlaua 1, parcela 2, extravilan sat Haret, oras Marasesti, judetul Vrancea.

Se propune o zona studiata P.U.Z. in suprafata de 97830,00 mp ce cuprinde terenul ce a generat P.U.Z. in suprafata de 71243,00 mp, zona care este delimitata grafic astfel:

➢ la nord – zona locuinte individuale intravilan sat Haret;

➢ la est - zona locuinte colective, intravilan sat Haret;

➢ la sud – drum judetean DJ 204E ;

➢ la vest - zona locuinte proprietati particulare extravilan si zona teren neproductiv.

 

 

Teritoriul cuprins in P.U.Z are urmatoarele zone functionale:

➢ ZONA UNITATI AGRO INDUSTRIALE

➢ ZONA LOCUINTE COLECTIVE ce cuprinde blocuri pentru locuinte situate la limita de est a terenului ce a generat P.U.Z.

➢ ZONA LOCUINTE INDIVIDUALE

➢ ZONA VERDE AFERENTA CIRCULATIEI

➢ ZONA TEREN NEPRODUCTIV

➢ ZONA CIRCULATIE CAROSABILA SI PIETONALA

 

Bilantul teritorial al terenului care a generat PUZ

BILANTUL TERITORIULUI PROPUS PENTRU INTRODUCERE IN INTRAVILAN

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

mp.

%

mp

%

ZONA UNITATI AGRO-INDUSTRIALE

71243,00

72,83

-

-

ZONA ID –zona unitati industriale si depozite

0

0

47076,40

48,12

Zona IS+ ID - spatii servicii, prestari servicii, spatii comerciale si spatii de depozitare

0

0

11263,70

11,51

ZONA MIXTA – zona complex rezidential, cladiri birouri si locuinte de serviciu.

0

0

12902,90

  13,20   

ZONA LOCUINTE COLECTIVE

1864,20

1,90

1864,20

   1,90  

ZONA LOCUINTE INDIVIDUALE

12000,10

12,27

12000,10

     12,27  

SPATIU VERDE AFERENT CIRCULATIEI

1648,60

1,68

1648,60

        1,68   

TEREN NEPRODUCTIV

4757,70

4,86

4757,70

4,86

ZONA CIRCULATII CAROSABILE SI PIETONALE

6316,40

4,46

6316,40

4,46

Total teren propus pt introducere in intravilan

97830,00

100.00

97830,00

100.00

 

Regimul de inaltime

Inaltimea maxima admisa a cladirilor – constructiile vor avea regim de inaltime maxim P+3 (P+2+M).

Regimul de aliniere al constructiilor, amplasarea in parcela

  • Zona ID –zona unitati industriale si spatii depozite- in aceasta zona se vor amplasa cladirile pentru fabrica creioane, hala productie prefabricate creioane, depozit materie finita, depozit busteni materie prima , bascula cantar, platforma betonata, parcare.

Aceasta zona este principala zona functionala a terenului ce a generat P.U.Z., dimensionata generos permitand realizare halelor de productie, a spatiilor de depozitare pentru materiile prime si a produselor finite, a platformelor tehnologice cu amplasare bascula cantar.

In planul cu propunerile de mobilare urbanistica sunt amplastae obiectele de investitie definite mai sus propunandu-se circulatie carosabila, pietonala, zona parcari, platforme tehnologice astfel incat fluxul tehnologic sa se desfasoare in conditii optime.

Folosirea rationala a terenului din aceasta zona, prin amplasarea coerenta a obiectivelor propuse, permite posibiltatea dezvoltarii ulterioare in zona de nord - vest (zona ramasa libera) pana la realizarea indicatorilor urbanistici maximi propusi in prezenta documentatie P.O.T. maxim propus = 70% si C.U.T. maxim propus = 1,4 .

Zona mixta -in aceasta zona se va amplasa complexul rezidential - cladiri birouri si locuinte de serviciu.

Suprafata aferenta acestei zone permite amplasarea a mai multor module de locuinte colective precum si a altor spatii administrative pana la realizarea indicatorilor urbanistici maximi propusi in prezenta documentatie P.O.T. maxim propus = 60% si C.U.T. maxim propus = 1,48

Zona IS+ ID -acasta zona va fi amplasata la drumul judetean DJ 204 E, zona ce se poate dezvolta ulterior in care se pot amplasa spatii de servicii, prestari servicii, spatii comerciale si spatii de depozitare creandu-se un front construit reprezentativ pentru zona.

Se vor respecta indicatorii urbanistici propusi in prezenta documentatie P.O.T. maxim propus = 70% si C.U.T. maxim propus = 2,1.

Configuratia zonele propuse pe terenul ce a generat P.U.Z. va avea o coerenta urbanistica, zonele avand functiuni complementare, fiind amplasate intr-o singura incinta.

Terenul beneficiarului in suprafata de 71243,00 mp va fi imprejmuit pentru a asigura securitatea investitiei propuse a fi realizata.

In zona de acces in incinta se va amplasa si cabina poarta.

Gardul spre drumul judetean si spre drumul secundar va avea inaltime de maxim 2,20 m din care un soclu opac 0,40 – 0,60 m.

Gardurile de pe limitele laterale si posterioare vor avea inaltime maxima de 2,50 m si se recomanda a se realiza din materiale opace.

Pentru zonele functionale nou propuse se definesc in Regulamentul Local de Urbanism aferent P.U.Z.-ului conditiile ce trebuiesc respectate pentru amplasarea obiectivelor investitiei precum si modul de asigurare a utilitatilor edilitare, a acceselor carosabile si pietonale la amplasament, indici urbanistici.

 

Cai de comunicatie

La aceasta zona circulatia carosabila si pietonala este asigurata de drumul secundar ce debuseaza in drumul judetean DJ 204 E.

Se va amenaja in incinta circulatie carosabila si pietonala cu platforme, zona parcare, platforme tehnologice care sa asigure desfasurarea fluxului tehnologic in conditii optime pentru toate obiectivele investitiei

Conditii de echipare ediliatara

Toate cladirile vor fi racordate la retelele edilitare existente in zona. Se pot folosi si sursele proprii existente pe teren daca la faza urmatoare de proiectare se va opta pentru aceasta solutie

  1. gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;

Terenul in suprafata de 71243  mp , se afla in  extravilanul  orasului Marasesti – Haret si face parte din categoria de folosinta agro- industriala cu destinatie: terenul poate fi ocupat de constructii.

  1. relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

      Proiectul  propus se  realizeaza  in vederea  modificarii destinatiei functionale a zonei.

  1. probleme de mediu relevante pentru plan: Nu exista probleme de mediu relevante pentru plan .
  2. relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare de mediu : - PUZ-ul este armonizat cu legislaţia în vigoare în ceea ce priveşte programele de mediu, dar nu este relevant din acest punct de vedere.

 

Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :

  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor :

- prin masurile luate nu apare efectul permanent asupra mediului.

  1. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  2. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  3. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor ): zona studiata in PUZ nu se afla intr-o zona cu alunecări de teren, inundabila.
  4. mărimea si spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  5. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.             

            (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.
  2. Informarea si participarea publicului :
  3. Anunţurile privind depunerea solicitării au apărut in ziarul „ Monitorul  de Vrancea ” din data de 01.03.2018 si 06.03.2018. Pana la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

In conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea, in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

In cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

 

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3)

sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

 

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.