Back

Decizie privind etapa de incadrare PLAN URBANISTIC ZONAL – “Atragere în intravilan pentru construire bază sportivă şi schimbare destinaţie din bazin acoperit în piscină” - titular S.C. GATE SRL

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE ÎNCADRARE

 

PLAN URBANISTIC ZONAL –

“Atragere în intravilan pentru construire bază sportivă şi

schimbare destinaţie din bazin acoperit în piscină”

în mun. Focşani, extravilan, Zona Laminorului, T 88, P 449/61072, jud. Vrancea

 

Ca urmare a cererii adresate de GATE SRL din mun. Focşani, str. Ovidenia, nr. 11 A,jud. Vrancea, înregistrată la A.P.M. Vrancea cu nr. 1445/09.02.2016, în baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, A.P.M. Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – A.P.M. Vrancea din data de23.06.2016, etapa de încadrare, că:

 

PLANUL URBANISTIC ZONAL – “Atragere în intravilan pentru construire bază sportivă şi schimbare destinaţie din bazin acoperit în piscină”  în mun. Focşani, extravilan, Zona Laminorului, T 88, P 449/61072, jud. Vrancea, nu necesită evaluare de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele:

-          planul se încadrează în prevederile H.G. nr. 1.076/2004 art. 5. alin. (3) lit. c.

  1. Caracteristicile planului cu privire la:

a) gradul în care planul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Planul Urbanistic Zonal constituie suportul juridic, institutional si tehnic pentru atragerea in intravilanul municipiului Focsani a unui teren in suprafata de  2196 mp, in vederea construirii unei baze sportive si unei piscine acoperite.

Terenul este situat conform P.U.G./2000 in extravilanul municipiului Focsani si face parte din categoria de folosinta agricol (1450 mp) si curti-constructii (746 mp).

 

Suprafata de teren va fi zonificata astfel:

Zone functionale

Suprafata existenta, mp

%

Suprafata propusa, mp

%

Cladiri

475,00

21,63

615,00

28,01

Trotuare, alei, parcaje

79,00

3,60

491,00

22,36

 

Zona spatii verzi

192,00

8,74

1090,00

49,63

Teren agricol

1450,00

66,03

0,00

0,00

TOTAL

2196,00

100,00

2196,00

100,00

 

 

Cai de comunicatie existente: drumul de acces la care terenul are deschidere si care face legatura cu str. Cotesti (profilul transversal existent este constituit din platforma de rulare de 6 m latime, acostamente de cca 3,0 m). Fond construit existent: pe teren se afla platforma betonata si rezervor de apa acoperite (Sc totala = 475 mp. Sistematizare verticala: terenul este foarte usor inclinat pe directia N-S, este plan si stabil.

Planul propune:

-          atragerea terenului in intravilan si realizarea unei baze sportive;

-          realizare acces auto spre interiorul zonei prin intermediul unei alei carosabile cu profil transversal continand pe fiecare parte a carosabilului de 6 m cate un spatiu verde;

-          realizare platforma pentru parcare auto;

-          reglementarea gradului de constructibilitate a terenului;

-          asigurarea necesarului de spatii verzi - spatiul verde va fi folosit pentru realizarea viitoarelor retele subterane, amplasarea stalpilor pentru iluminatul public si pentru plantarea pomilor;

-          asigurarea utilitatilor;

-          rezolvarea tramei stradale pentru acces la functiunile zonei si a profilelor transversale caracteristice.

 

Modul de utilizare a terenului:

procentul de ocupare a terenului (P.O.T.) propus, max.

coeficientul de utilizare a terenului (C.U.T.) propus, max.

maxim

propus

maxim

propus

50,00 %

28,01%

0,80

0,34

 

Regimul de inaltime in zona prevazut si reglementat prin Regulamentul local de urbanism este de P+1E.

Regimul de aliniere al constructiilor: limita maxima admisibila de construire catre drumul de acces este de 3,50 m fata de limita de proprietate; pe celelalte laturi, se vor respecta distantele minime prevazute de codul civil.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: planul raspunde posibilitatilor de dezvoltare a zonei de vest a municipiului Focsani;

c) relevanţa planului sau programului în/pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

- se vor respecta prevederile: Avizului de gospodarire a apelor nr. 126/13.06.2016 emis de Administratia Bazinala de Apa Siret, a Notificarii nr. 109/26.04.2016 emise de D.S.P. Vrancea, a Avizului de oportunitate nr. 1/21.12.2015 si Certificatului de urbanism nr. 1141/21.12.2015 emise de Primaria municipiului Focsani;

- alimentarea cu apa se va realiza prin intermediul unui put forat propus in incinta;

- apele uzate vor fi colectate intr-un bazin betonat vidanjabil propus in incinta;

- alimentarea cu energie electrica se va realiza din retelele existente;

- apele pluviale colectate de pe suprafetele drumului vor fi preluate de rigolele adiacente;

- asigurara agentului termic (apa calda) in perioada rece a anului se va realiza prin intermediul unei centrale termice (cazan cu gazeificare, functionare cu combustibil solid), cu randament de ardere ridicat, ce asigura dispersia in atmosfera a gazelor de ardere.

- telecomunicatii: in zona se vor extinde retele de telecomunicatii (de catre ROMTELECOM sau alti operatori) si reteaua urbana de internet si televiziune prin cablu, in functie de solicitarile beneficiarului.

- deseurile menajere vor fi colectate in europubele amplasate pe platforma betonata si vor fi preluate periodic de catre operator specializat.

d) probleme de mediu relevante pentru plan: nu este cazul.

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: 

Planul propus ofera un maxim de eficienta privind ocuparea terenului, exploatarea parcelei, orientarea optima a constructiilor, precum si organizarea optima a circulatiei in zona.

 

  1. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: prin măsurile luate nu apare efectul remanent asupra mediului.

b) natura cumulativă a efectelor: nu este cazul.

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) mărimea si spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectată):

- efectul este redus pe perioada execuţiei planului;

- terenul este situat in partea de vest a municpiului Focsani si are urmatoarele vecinatati: nord: drum, sud: proprietate Ene Gabriel, vest: proprietate Stoian Dumitru, est: proprietate Moldoveanu George.

e) valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural: nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: nu este cazul.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul; terenul este neamenajat, fara plantatii;

f) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul.

 

 Informarea şi participarea publicului:

 Anunţurile privind depunerea solicitării au fost publicate în ziarul „Monitorul de Vrancea” din datele de 05.02.2015 şi 08.02.2015. Pâna la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

 În conformitate cu prevederile art. 12 alin. (2) din H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le va trimite în scris la A.P.M. Vrancea în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

 În cazul în care nu se înregistrează comentarii din partea publicului în intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, A.P.M. Vrancea va emite decizia finală.

 

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.