Back

Deczie privind etapa de incadrare pentru PLAN URBANISTIC ZONAL – Zona rezidentiala si dotari complementare, zona Pavilioane - titular - PRIMARIA ORASULUI MARASESTI

DECIZIE PRIVIND ETAPA DE INCADRARE

 

PLAN URBANISTIC ZONAL  –  ,, Zona rezidentiala si dotari complementare, zona Pavilioane ’’ propus a fi amplasat  in extravilan Marasesti, T 102, P 662,  jud. Vrancea.

 

         Ca urmare a cererii adresate de  PRIMARIA ORASULUI MARASESTI din Marasesti, str. Siret, nr. 1, jud. Vrancea, înregistrata la APM Vrancea cu nr. 11633 din 06.12.2017, in baza Hotărârii Guvernului nr. 1000/2012 privind reorganizarea si funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului si a instituţiilor publice aflate in subordinea acesteia, a Hotărârii Guvernului nr. 1076/2004, privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, APM Vrancea decide ca urmare a consultărilor desfăşurate in cadrul şedinţei Colectivului Special Constituit – APM Vrancea, din data de 26.04.2018, etapa de încadrare ca: 

PLANUL URBANISTIC ZONAL –  ,,  Zona rezidentiala si dotari complementare, zona Pavilioane’’ propus a fi amplasat  in extravilan Marasesti, T 102, P 662, jud. Vrancea, titular  PRIMARIA MARASESTI, nu necesita evaluare de mediu.

 

Motivele care au stat la baza luării deciziei sunt următoarele :

planul se încadrează in prevederile HG nr. 1076/2004 art. 5. alin (3) lit. c.

 

Caracteristicile planurilor si programelor cu privire, in special, la :

  1. gradul in care planul creează un cadru pentru proiecte si alte activitati viitoare fie in ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea si condiţiile de funcţionare, fie in privinţa alocării resurselor:

       Obiectivul Planului Urbanistic Zonal il constituie tocmai studiul conditiilor in care se poate dezvolta orasul Marasesti in zona de sud, zona adiacenta CF 704 Marasesti - Tecuci - Barbosi, amplasamentul fiind destinat realizarii de spatii verzi amenajate, a unor constructii de locuinte individuale, unor locuinte colective, a unor dotari complementare zonei de locuit si drumului public.

      Pentru aceasta etapa se propune introducerea in intravilan a suprafatei de 110000 mp.

      Principalele elemente ale temei program, sunt:

- realizarea unui nou cartier de locuinte si lotizarea terenului cu loturi in suprafata de cca. 500 mp (predominant);

- rezolvarea tramei stradale pentru acces la functiunile zonei si a profilelor transversale caracteristice;

- rezervarea suprafetelor de teren, necesare viitoarelor drumuri;

- reglementarea gradului de constructibilitate a terenului;

- extinderea functiei de comert si servicii adaptata la cerintele P.U.G.- lui si la specificul zonei limitrofe;

 

 

- asigurarea de terenuri rezervate functiunilor complementare (servicii nepoluante);

- asigurarea necesarului de spatii verzi;

- cooperarea proprietarilor din zona in ideea generarii unei zone dezvoltate armonios;

- asigurarea utilitatilor necesare dezvoltarii zonei intr-o varianta de echipare centralizata.

 

PUZ-ul va cuprinde :

- loturi individuale cu o suprafata de cca. 500 mp, caracteristice unei zone rezidentiale, destinate construirii unor locuinte individuale avand un regim de inaltime de P pana la P + 2 E, si dotarilor aferente (comert la nivel de cartier);

- cladiri colective cu regim de inaltime pana la P+4E;

- terenuri necesare realizarii unei zone cu specific prestari servicii nepoluante (de tipul servicii manageriale, tehnice, profesionale, sociale, colective si personale - comert la nivel de cartier, mici unitati de cazare pentru turism sau afaceri, alimentatie publica, loisir).

- terenuri necesare realizarii unei trame stradale eficiente;

- spatii de parcare care sa deserveasca functiunile din zona.

 

Terenul in suprafata   de 110000 mp  situat in extravilanul orasului Marasesti apartine domeniului public al orasului Marasesti si are ca vecini: la nord: proprietati particulare, la  est: proprietati particulare, la sud: proprietati particulare, la  vest: CF 704 Marasesti- Tecuci-Barbosi.

Bilantul teritorial al terenului care a generat PUZ

BILANTUL TERITORIULUI PROPUS PENTRU INTRODUCERE IN INTRAVILAN

ZONE FUNCTIONALE

EXISTENT

PROPUS

mp.

%

mp

%

Zona locuinte colective max P+4

0

0

8086

7.35

Zona institutii, servicii

0

0

2866

2.61

Zona locuinte individuale P, P+2.

0

0

49007

    44.55

Zona spatii verzi, parc

0

0

23817

    21.65

Zona circulatie carosabila, parcaje

0

0

19992

    18.17

Zona alei pietonale

0

0

6232

      5.67

Zona cu utilizari agricole

110000

100.00

0

          0

Total teren propus pt introducere in intravilan

110000

100.00

110000

100.00

 

Regimul de inaltime

Regimul de inaltime predominant in zona prevazut si reglementat prin Regulamentul local de urbanism este P+2E pentru locuinte individuale, P+4E pentru locuinte colective si P+3 E pentru celelalte dotari.

Amplasarea cladirilor destinate locuintelor trebuie sa asigure insorirea acestora pe o durata de minimum 1 1/2 ore zilnic, la solstitiul de iarna, a tuturor incaperilor de locuit. Distanta dintre cladiri trebuie sa fie mai mare sau cel putin egala cu inaltimea cladirii celei mai inalte, pentru a nu se umbri reciproc.

Regimul de aliniere al constructiilor, amplasarea in parcela

Avand in vedere configuratia zonei se propun urmatoarele: amplasarea constructiilor fata de limita spre strada a parcelei se va face cu respectarea unei retrageri minime de 3,5 m.

Cladirile ce se vor realiza in aceasta zona, vor fi sobre, cu volumetrie simpla, cu fatade zugravite in culori pastelate adecvate si fara excese ornamentale. Finisajele folosite vor fi de foarte buna calitate. Se interzice folosirea invelitorilor din tabla lucioasa sau zincata.

Imprejmuirile la strada vor fi si ele sobre, transparente cu inaltimea maxima de 2,00 m, avand un soclu plin de maxim 60 cm inaltime si finisaje de foarte buna calitate. Imprejmuirile pot fi dublate cu garduri vii.

Spatiile verzi vizibile din drumul public pot fi plantate cu gazon, plante ornamentale si cel putin un arbore la 100 mp.

.

 

 

Cai de comunicatie; profiluri transversale si solutii; transport in comun

In zona studiata sunt prezente drumuri de exploatare (pamant) de cca. 4m latime.

Pentru deservirea rutiera din incinta viitorului cvartal de locuinte, se propune amenajarea unei retele de strazi cu caracter de deservite locala, dispuse rectangular. Strazile vor fi executate din imbracaminti moderne alcatuite dintr-o fundatie din balast si piatra sparta si o imbracaminte bituminoasa din mixturi asfaltice.

La realizarea parcelelor de colt, s-a tinut cont de raza de racordare intre strazi.

Trama stradala propusa, permite o dezvoltare eficienta a intregii zone, asigurand un coeficient foarte ridicat de utilizare a terenului.

Profilul transversal propus pentru strazile interioare principale contine pe fiecare parte a carosabilului de 7 m cate un spatiu verde de  1,0 m si trotuar de 1,0 m. De asemenea se vor dimensiona optim circulatiile pietonale si conditiile speciale pentru persoanele cu handicap. Vor fi respectate caile de interventie pentru masinile de pompieri prevazute de normativ.

Spatiul verde va fi folosit in special pentru realizarea retelelor subterane, amplasarea stalpilor pentru iluminatul public si pentru plantarea pomilor.

            Suprafata totala a circulatiei carosabile este de 19.992 mp.

Parcaje

In zona locuintelor individuale, parcarea autovehiculelor se va face in incinta, iar accidental pe suprafata carosabila a fiecarei strazi. Parcajele in incinta vor fi dimensionate corespunzator normativelor si regulamentelor in vigoare.  Consideram ca, in acest fel nu sunt necesare zone speciale pentru parcarea autovehiculelor.

Sistematizare verticala

In zona studiata, terenul este in general plan cu o usoara panta descendenta pe directia  V spre E. Masurile si lucrarile pe care le propunem vor trebui sa asigure:

            - scurgerea apelor de suprafata (cu rezolvarea scurgerilor de la intrarea in garaje);

 - un ansamblu coerent de strazi carosabile, trotuare, alei pietonale, parcaje, etc. rezolvate in conditii de eficienta estetica, economica si de trafic.

Pe aceasta zona, nu sunt necesare lucrari de sistematizare verticala importante, in special pe traseul drumurilor.

Alimentarea cu apa :

  • Alimentarea cu apa si evacuarea apelor uzate se va  realiza din reteaua de alimentare si canalizare existenta in zona.
  1. gradul in care planul sau programul influenţează alte planuri si programe, inclusiv, pe cele in care se integrează sau care deriva din ele;

Terenul in suprafata de 110000  mp , se afla in  extravilanul  orasului Marasesti si face parte din categoria de folosinta pasune cu destinatie: terenul poate fi ocupat de constructii.

  1. relevanta planului sau programului in /pentru integrarea considerentelor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

      Proiectul  propus se  realizeaza  in vederea  modificarii destinatiei functionale a zonei.

  1. probleme de mediu relevante pentru plan: Nu exista probleme de mediu relevante pentru plan .
  2. relevanta planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale si comunitare de mediu : - PUZ-ul este armonizat cu legislaţia în vigoare în ceea ce priveşte programele de mediu, dar nu este relevant din acest punct de vedere.

 

Caracteristicile efectelor si ale zonei posibil a fi afectate cu privire, in special la :

  1. probabilitatea, durata, frecventa si reversibilitatea efectelor :

- prin masurile luate nu apare efectul permanent asupra mediului.

  1. natura cumulativa a efectelor – nu este cazul.
  2. natura transfrontiera a efectelor – nu este cazul.
  3. riscul pentru sănătatea populaţiei umane sau pentru mediu ( de exemplu datorita accidentelor ): zona studiata in PUZ nu se afla intr-o zona cu alunecări de teren, inundabila.
  4. mărimea si spaţialitatea efectelor ( zona geografica si mărimea populaţiei potenţial afectata ) – impactul este redus pe perioada execuţiei lucrărilor;
  5. Valoarea, vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de :

( i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul natural : nu este cazul.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limita de calitate a mediului :nu este cazul.             

            (iii) folosirea terenului in mod intensiv : nu este cazul.

  1. efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional : nu este cazul.
  2. Informarea si participarea publicului :
  3. Anunţurile privind depunerea solicitării au apărut in ziarul „ Monitorul  de Vrancea ” din data de 21.11.2017 si 24.11.2017. Pana la data luării deciziei, nu au fost înregistrate opinii/observaţii din partea publicului.

In conformitate cu prevederile art. 12 alin ( 2 ) din HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri si programe, publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite in scris la APM Vrancea, in termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.

In cazul in care nu se înregistrează comentarii din partea publicului in intervalul de 10 zile de la publicarea anunţului, APM Vrancea va emite decizia finala.

 

Menţiuni despre procedura de contestare administrativă şi contencios administrativ:

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte cerinţele prevăzute la art. 2 lit. e), considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare.

 Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 24 au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei menţionate la art. 24 alin. (3)

sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei.

 

Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate.

Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzute la alin. (1) şi (2) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.