Back

Decizia etapei de incadrare (proiect) pentru proiectul Amenajare rau Putna pe raza comunei Tifesti, judetul Vrancea - titular - ADMINSITRATIA BAZINALA DE APA SIRET BACAU

DECIZIA  ETAPEI  DE  INCADRARE- PROIECT

NR. 10872 din data de   22.11.2019

 

               Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresata de  catre :  ADMINISTRATIA BAZINALA DE APA SIRET BACAU , cu  sediul in Bacau, str. Cuza Voda, nr. 1, jud. Bacau,  înregistrată la Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 9138/ 21.08.2019; în baza  Legii nr. 292/ 2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 21.11.2019 faptul că proiectul“ Amenajare rau Putna pe raza comunei Tifesti, judetul Vrancea ”- prevazut in anexa HG 441 din 25 iunie 2019  propus a fi amplasat in extravilanul localitatii Tifesti, sat Clipicesti,  jud. Vrancea, nu se supune evaluării impactului asupra mediului şi nu se supune evaluării adecvate.

Justificarea prezentei decizii:

I. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii impactului asupra mediului sunt urmatoarele:

a) - proiectul se încadrează în prevederile Legii nr. 292 / 2018, Anexa nr. 2, pct. 13 a) < orice modificari sau extinderi, altele decat cele prevazute in anexa nr. 1 sau in prezenta anexa, deja autorizate, executate sau in curs de a fi executate, care pot avea efecte semnificative negative asupra mediului > .                 

b)Caracteristicile proiectului :   

b1) - Dimensiunea si conceptia intregului proiect:

Localizarea obiectivului:

Lucrările sunt amplasate în bazinul mijlociu al râului Siret, pe malul stâng al râului Putna, pe teritoriul administrativ al comunei Țifești, județul Vrancea, în extremitatea nordica a satului Clipicești, la cca. 100 m de DJ 205 E, la cca. 130 m de cea mai apropiată gospodărie. Se propune pentru refacere o lungime de 364 m de mal.

Bazin hidrografic:      Siret

Curs de apa:               râu Putna, Cod cadastral: XII-1.079

Corp de apă:              Putna,

Cod corp de apă:       RORW12-1-79_B3.

Regimul juridic: Terenul ocupat de lucrarile propuse este situat in extravilanul localitatii Tifesti, sat Clipicesti , judetul Vrancea conform PUG aprobat prin HCL Tifesti, apartine domeniului public al comunei Tifesti , in administrarea Administratiei Bazinale de Apa Siret Bacau.

Regimul tehnic: Lucrarile de refacere a constructiilor hidrotehnice din extravilanul comunei Tifesti se pot autoriza in regim de urgenta, in conditiile prevazute de art. 7, alin 16 din Legea 50/1991, cu modificarile si completarile ulterioare, pe baza Hotararii de Guvern nr. 441/2019 ( privind alocarea unei sume din Fondul de interventie la dispozitia Guvernului, prevazut in bugetul de stat pe anul 2019, pentru unele unitati administrativ teritoriale afectate de calamitati naturale produse de inundatii). Lucrarile propuse nu vor aduce daune bunurilor altor titulari.

Descrierea proiectului:

Lucrările hidrotehnice proiectate sunt urmatoarele:

  • Remedierea protecției de mal în zona rupturii existente L = 124,00 m.
  • Traverse de redirecționare din gabioane, 8 buc. L = 30,00 m.

Lucrările se realizează conform cu secțiunile prezentate în planșele, anexe la documentația tehnică.

 

Soluțiile constructive care se aplică pentru fiecare tip de lucrare în parte sunt:

 

Remedierea protecției de mal în zona rupturii existente L = 124,00 m

Zona se amenajează pe o lungime de 124,00 m în dreptul rupturii existente a protecției de mal. Protecția de mal se realizează din coșuri de gabioane amplasate pe două rânduri fundate pe o saltea de gabioane.

Lucrările de apărare de mal se realizează după următoarea secțiune:

  • fundație constituită dintr-o saltea de gabioane 0,3 x 5 x 2 m, având latura de 2,00 m paralelă cu malul și înălțimea de 0,30 m,
  • două rânduri de coșuri de gabioane 1 x 1 x 4 m amplasate pe saltea,
  • la partea superioară se așează un rând de coșuri de gabioane 1,5 x 1 x 4 m, având latura de 4,00 m paralelă cu malul și înălțimea de 1,00 m,
  • filtru de geotextil g = 600 g/m2, între mal și apărarea din gabioane. Filtrul se întoarce la bază pe o lungime de cca. 1,00 m.

 

Traverse de redirecționare din gabioane, 8 buc. L = 30,00 m

 Pentru apărarea protecției de mal și redirecționarea curentului de apă se execută 8 traverse de redirecționare în lungime de 30,00 m fiecare. Acestea sun alcătuite din două rânduri de gabioane. Fiecare traversă are 4,00 m lățime pe o lungime de 24,00 m și 8 m lățime pe ultimii 6,00 m către apă. Gabioanele sunt poziționate pe o saltea din gabioane de 0,30 m grosime. Axul fiecărei traverse face un unghi de 70° cu linia malului, orientat înclinat către direcția de curgere.

 

Pentru executia lucrarilor de refacere a consolidarii malurilor albiei minore este necesara demolarea consolidarii existente in zona afectata de eroziuni pentru a se putea efectua racordarea lucrarilor noi propuse cu cele existente.

 

Organizarea de santier :

Organizarea de şantier va fi localizată în zona amplasamentului, la o distanţă de minimum 50 m faţă de orice apă de suprafaţă. După cum s-a menţionat mai sus, în stadiul actual de proiectare nu se poate preciza perimetrul în care va fi localizată organizarea de şantier. Acesta va fi selectat astfel încât activităţile să nu afecteze populaţia din localităţile din zonă.

 

Lucrarile de organizare de santier vor cuprinde:

- constructii si instalatii ale antreprenorului, echipate cu mijloace la alegerea lui, care sa-i permita sa satisfaca obligatiile de executie si calitate, de relatii cu beneficiarul, precum si cele privind controlul executiei;

- toate materialele, instalatiile si dispozitivele, sistemele de control necesare executiei, in conformitate cu prevederile din proiect, caietul de sarcini si normativele in vigoare.

  După finalizarea etapei de executie, organizarea de şantier va fi dezafectată, iar terenul din amplasamentul acesteia va fi reabilitat şi redat în folosinţa anterioară.

 

Lucrari de refacere a amplasamentului la finalul investitiei:

Lucrările asociate etapei de executie vor implica afectarea unor porţiuni de teren ce se vor ocupa temporar. După finalizarea lucrărilor de modernizare se va proceda la reabilitarea tuturor terenurilor afectate menţionate mai sus.

       

Justificarea  necesității  proiectului:  

Lucrările propuse prin acest proiect au ca scop înlăturarea efectelor calamităților naturale produse de inundațiile din februarie-mai 2019 pe râul Putna. Lucrările sunt necesare pentru a stopa eroziunea activă existentă pe malul stâng al râului Putna. Odată cu efectuarea acestor lucrări se scoate de sub incidenta inundațiilor obiectivele puse în pericol: gospodării, drumuri județene și rețeaua de alimentare cu apă.

b2) Cumularea cu alte proiecte existente si / sau aprobate: nu este cazul.

b3) Utilizarea resurselor naturale, in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii:   Pentru realizarea lucrarilor de consolidare se vor folosi: bolovani de rau.

b4) Cantitatea si tipurile de deşeuri generate/ gestionate: În perioada de execuţie a obiectivului, deşeurile ce vor rezulta sunt cele specifice activităţii din domeniul construcţiilor. Deşeurile vor rezulta din resturi de materiale (balast, nisip, beton , etc.). Toate aceste deşeuri se încadrează în categoria deşeurilor inerte.

-  deseurile rezultate in timpul executiei lucrarilor precum si cele provenite de la organizarile de santier vor fi depozitate in depozite amenajate, stabilite prin contractul cu firma de salubritate din zona.

- deseurile menajere provenite din activitatea personalului ce se desfasoara in incinta santierului se colecteaza (pe tipuri de deseuri-selectiv) intr-un container, care se preia periodic de o firma de salubrizare autorizata.

Deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului vor fi gestionate conform prevederilor Legii nr. 211 / 2011 privind gestionarea deseurilor si HG nr. 856/2002 privind evidenta gestiunii deseurilor si pentru aprobarea listei cuprinzand deseurile , inclusiv deseurile periculoase cu modificarile si completarile ulterioare.

Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si valorificate prin unitati specializate.

b5) Poluarea si alte efecte negative : Emisiile poluante vor fi locale, in zonele de lucru, pe perioada executarii lucrarilor si vor fi generate cu precadere ca urmare a activitatilor mijloacelor de transport si utilajelor folosite in perioada de realizare a proiectului.

Emisiile poluante, inclusiv zgomotul provenite din surse din perioada de executie a proiectului vor fi reduse prin utilizarea de utilaje si echipamente adecvate.

Se vor respecta prevederile si limitele SR 10009 / 2017 privind acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot in mediul ambiant .

b6) Riscul de accidente, majore si / sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice: titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor. Nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/ mediu si titularul de proiect/ constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

  • Riscuri de accidente majore- nu este cazul;
  • Riscuri de dezastre naturale- nu este cazul;
  • Riscuri cauzate de schimbarile climatice- nu este cazul

b7) Riscurile pentru sanatatea umana - nu este cazul;

c)Localizarea proiectelor :

 c1) Utilizarea actuala si aprobata a terenurilor:- conform certificatului de urbanism nr.29/12.08.2019 emis de catre Primaria Tifesti , terenul este situat in extravilanul comunei Tifesti, sat Clipicesti , suprafata terenului ( refacere aparare mal) este de St = 364 mp, T13.

c2 ) Bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale ( inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si din subteranul acesteia : nu este cazul.

 c3) Capacitatea de absorbţie a mediului natural,acordandu-se  o atenţie speciala urmatoarelor zone :

       a) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor: nu este cazul,

       b) zonele costiere si mediul marin: nu este cazul,

       c) zonele montane si forestiere: nu este cazul,

       d) arii naturale protejate de interes national, comunitar, international: nu este cazul,

       e) zone clasificate sau protejate conform legislatiei in vigoare: situri Natura 2000 desemnate in conformitate cu legislatia privind regimul ariilor  naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice; zonele prevazute de legislatia privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului national- Sectiunea a III-a – zone protejate, zonele de protectie instituite conform prevederilor legislatiei din domeniul apelor, precum si a celei privind caracterul si marimea zonelor de protectie sanitara si hidrologica: nu este cazul.

       f) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevazute de legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri: amplasamentul nu este situat in astfel de zone

       g) ariile in care standardele de calitate a mediului stabilite de legislaţie au fost deja depăşite:           

       nu este cazul;

       h) zonele cu o densitate mare a populatiei : proiectul nu va avea un impact semnificativ;

       i) peisaje si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic : nu este cazul,  .

 d) Caracteristicile impactului potenţial :

d1)Importanta si extinderea spatiala a impactului – zona geografica si dimensiunea populatiei care   poate fi afectata : - proiectul are dimensiuni reduse, nu prevede lucrări complexe care să producă modificări ale cadrului natural al amplasamentului, impactul asupra mediului în urma   

implementării proiectului va fi minim, strict local si nu va schimba functiunea zonelor invecinate.

d2) Natura impactului: direct si temporar , in perioada de realizare a lucrarilor.

d3) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul, proiectul nu intra sub incidenta Conventiei   privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontier , adoptata la Espoo la  25.02.1991 ratificata prin Legea nr. 22/2001.

d4) Intensitatea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului  impactul asupra  factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta masurile privind protecţia  factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in memoriul de prezentare) ,

      d5) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului,

      d6) Debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului : impactul lucrarilor asupra factorilor de mediu va debuta odata cu inceperea executiei lucrarilor, in perioada de executie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil .

      Perioada de expunere va fi redusă, întrucât poluanţii se vor manifesta doar în etapa de execuţie.

     Pe măsura realizării lucrărilor calitatea factorilor de mediu afectaţi va reveni la parametrii

     anteriori.

     d7) Cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate: nu este cazul

     d8) Posibilitatea de reducere efectiva a impactului: prin aplicarea conditiilor de realizare a proiectului mentionate la punctul II.

 

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului , a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr.29/12.08.2019 emis de Primaria Tifesti precum si a avizelor menţionate in acesta.

- Se vor respecta conditiile din avizul nr. ........ emis de Administratia Nationala „Apele Romane”:

  •  Beneficiarul și proiectantul vor urmări îndeaproape executarea lucrărilor prevăzute în documentația tehnică de fundamentare, beneficiarului revenindu-i obligația să anunțe orice modificare față de prevederile avizului de gospodărirea apelor,  cu o săptămână înainte de producerea acesteia.
  • Constructorul, cu sprijinul beneficiarului și al proiectantului, are obligaţia să refacă sistemul de borne CSA, afectate în timpul execuţiei.
  • Beneficiarul împreună cu proiectantul vor identifica traversările (subtraversări și supratraversări) existente pe tronsonul cursului de apă pe care se execută lucrările prevăzute în prezentul aviz. În cazul în care în zona lucrărilor proiectate există amplasate conducte de gaz, conducte de apă, linii telefonice și electrice, constructorul va lua toate măsurile necesare de protecție a acestora.
  • Se va acorda o atenție deosebită fundării lucrărilor și respectarii cotelor din documentația tehnică.
  • Execuția lucrărilor avizate nu va pune în pericol lucrările existente din albia și malurile cursului de apă și nici execuția altor lucrări hidrotehnice necesare în viitor.
  • În perioada de execuţie a lucrărilor se vor lua toate măsurile care se impun pentru evitarea poluării apelor, pentru protecţia factorilor de mediu, a zonelor apropiate si se va respecta întocmai tehnologia de execuţie prezentata in documentaţie, luându-se măsuri de prevenire și combatere a poluărilor accidentale, în special cu produse petroliere ca urmare a exploatării utilajelor tehnologice.
  • În cazul unei poluări accidentale întreaga răspundere din punct de vedere al depoluării zonei și suportării eventualelor costuri revine beneficiarului, respectiv constructorului.
  • Utilajele folosite la realizarea lucrărilor de terasamente, la terminarea programului de lucru, vor fi scoase în afara zonelor inundabile.
  • Alimentarea cu carburanți a mașinilor, utilajelor, echipamentelor ce concură la realizarea investiției se va face numai în locuri special amenajate, dotate cu echipamente și mijloace de intervenție necesare în cazul înregistrării unei poluări accidentale.
  • Lucrările proiectate nu se vor executa în perioadele cu ape mari. Pe toata durata de realizare a investiţiei se vor solicita autorității competente date cu privire la prognoza debitelor si nivelelor apelor în zona în care se execută lucrările.
  • Constructorul va fi pregătit permanent pentru a lua măsuri şi a face lucrări de aparare la viituri a obiectivului aflat în execuţie.
  • Constructorul lucrărilor are obligația ca pe toată perioada de execuție a proiectului să asigure scurgerea normală a apelor în albia râului Putna.
  • Constructorul va lua toate măsurile ce se impun pentru conservarea lucrărilor pe perioada de iarnă.
  • Pe parcursul execuției lucrărilor, constructorul va permite în caz de necesitate accesul și intervenția subunităților A.N.A.R. pentru execuția unor lucrări sau acțiuni necesare în caz de inundații, poluări accidentale sau alte situații specifice cursurilor de apă.
  • Pe toată durata de execuție a lucrărilor este strict interzis a se efectua deversări / descărcări de ape uzate, deșeuri lichide sau solide, carburanți sau lubrifianți în ape de suprafață sau subterane.
  • Pe timpul execuţiei lucrărilor şi după terminarea acestora, albia va fi degajată de orice fel de materiale care ar împiedica scurgerea normală a apelor.
  • Se interzice depozitarea deşeurilor din construcţii, a materialelor si staţionarea utilajelor în albia cursului de apă, în zona adiacentă lucrărilor, sau pe accesele la acestea.
  • Materialul solid rezultat în urma lucrărilor pregătitoare va fi adunat și depozitat în afara zonei de lucru, fără a afecta amplasamentul altor lucrări ce urmează a se executa în zonă și scurgerea liberă a apelor de suprafață.
  • Pe perioada execuţiei lucrărilor se interzice extracţia de nisipuri şi pietrişuri din albia cursului de apă, fără avizul şi autorizaţia de gospodărire a apelor emise de autoritatea teritorială de gospodărire a apelor.
  • După realizarea investiţiei, constructorul va degaja amplasamentul de lucrările provizorii şi, după caz, şi din celelalte zone de execuţie a obiectivului, care ar putea afecta funcţionalitatea ulterioara a lucrărilor existente.

 

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului , a legislaţiei de mediu in vigoare .

- Instruirea personalului in vederea prevenirii riscurilor tehnologice , a evacuarilor accidentale de poluanti in mediu, a evitarii producerii de zgomot peste limitele admise si a depozitarii necontrolate de deseuri de orice fel.

      - Beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse prezentate in Memoriul de 

      prezentare .

- La executarea lucrărilor, se vor respecta normele sanitare, PSI, de protecţia muncii si de gospodărire a apelor in vigoare .

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute

      prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si

      utilajelor utilizate.

      - Se vor folosi drumurile existente nu se vor deschide drumuri noi de acces.

    - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul 

    obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Se va reface cadrul natural pentru suprafeţele de teren ocupate temporar, la terminarea lucrărilor .

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe , praf , zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu  si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările .

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri din demolări si constructii , deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor .

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Se vor respecta prevederile HG nr. 1756/2006 privind limitarea nivelului emisiilor de zgomot in mediu produs de echipamente destinate utilizării in exteriorul clădirilor.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect,

in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

  • Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii va fi in conformitate cu

prevederile art. 17 din Legea nr. 211/2011 privind regimul deseurilor cu modificarile si completarile ulterioare .

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in

containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri conforma / autorizata ; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii  (metalice,

hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate

utilajele vor fi verificate periodic;

     - Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

  • La parasirea incintei şantierului, rotile autovehiculelor se vor curata.
  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .

-   Prezentul act este valabil pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului.

-   La finalizarea lucrarilor, operatorul va transmite la APM Vrancea raportarea privind evidenta gestiunii deseurilor rezultate.

-    Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

-  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare. 

 

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

 

Prevederile prezentului act se pot revizui in conditiile specificate in art. 41 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, in cazul in care se constata aparitia unor elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii etapa de incadrare.

Pana la adoptarea unei decizii de catre autoritatea competenta , este interzisa desfasurarea oricarei activitati sau realizarea proiectului, care ar rezulta in urma modificarilor care fac obiectul notificarii ( potrivit art.16, alin 5 din OUG nr. 195/2005, privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare).

 

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un

drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ

competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusive aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

              

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • Lege nr. 107/1996 privind legea apelor cu modificarile si completarile ulterioare;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot in mediul ambiant;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător cu modificarile si completarile ulterioare;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificarile si completarile ulterioare;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Hotărârea de Guvern 235/2007 (M.O. 199 / 22.03.2007), privind gestionarea uleiurilor uzate cu modificarile si completarile ulterioare;
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje ;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei, cu modificarile si completarile ulterioare .
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.