Back

Decizia etapei de incadrare (proiect) pentru proiectul Construire depozit de produse alimentare - titular - S.C. GRIFON BETON S.R.L.

Decizia  etapei de încadrare -proiect

Nr. 5523 /27.05.2019

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresata de SC GRIFON BETON SRL cu sediul in Odobesti, str. Soseaua Vrancei km 6 , jud. Vrancea , înregistrată la Agenţia Pentru Protecţia Mediului Vrancea cu nr. 4212/10.04.2019 , în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a O.U.G. nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare , Agenţia Pentru Protecţia Mediului Vrancea decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 23.05.2019 că proiectul : “ Construire depozit de produse alimentare”, propus a fi amplasat in Odobesti, str. Soseaua Vrancei nr. 6, jud. Vrancea, nu se supune evaluării impactului asupra mediului .

 

Justificarea prezentei decizii:

I.Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

a)- proiectul se încadrează în prevederile Legii nr. 292/2018, Anexa nr.2, pct.10 b si 13 a.

b)Caracteristicile proiectului :

        b1) Dimensiunea si conceptia intregului proiect :

     Terenul pe care se doreste a face investitia ,este situat in intravilanul orasului Odobesti, strada Soseaua Vrancei, Tarlaua T1, Parcela P2, judetul Vrancea, teren inregistrat cu nr. cadastral 56610 si are o suprafata totala de 16447.00mp.

Pe teren in acest moment se afla si alte constructii cu destinatii similare noii constructii propuse de realizat. Noua constructie va completa constructiile existente marind capacitatea totala de depozitare temporara a produselor alimentare.

Dupa propunerea realizarii noii constructii cu destinatia de depozit de produse alimentare terenul studiat va avea urmatoarele suprafete:

 

- Suprafata totala teren S = 16447.00 mp din care:

- C7 - SERVICE AUTOCAMIOANE existent Sc = 457.00 mp

- C8 - BIROURI existent Sc = 428.00 mp; Sd = 856.00 mp

- C11 - SEDIU ADMINISTRATIV existent Sc = 144.00 mp; Sd = 241.00 mp

- C12 - DEPOZIT DE PRODUSE ALIMENTARE existent Sc = 597.00 mp

- C13 - DEPOZIT DE PRODUSE ALIMENTARE propus Sc = 303.37 mp

- Platforma autocamioane mici (betonata) propusa S = 62.70 mp

 

- Rest alei carosabile si platforme betonate existente S = 13430.26 mp

- Zone verzi amenajate existente S = 1024.67 mp

- P.O.T. propus 11.73%

- C.U.T. propus 0.15

                                                                                                                                              

Date caracteristice cladire:

DEPOZIT DE PRODUSE ALIMENTARE

-Regim de inaltime Parter

-Suprafata construita la sol Sc = 303.37 mp

-Suprafata construita desfasurata Scd = 303.37 mp

-Suprafata platforma autocamioane mici (suprafata incadrata la aleile carosabile) S = 62.70 mp

-Suprafata utila totala   Sud= 274.34 mp

-Inaltimea sub plafon este variabila 3.55m -3.65m

-Inaltimea maxima H max la atic = 4.70 m

-Inaltimea la streasina H min la atic = 3.40 m

Date functionale

Depozitul de produse alimentare are o suprafata construita totala de Sc=300.87 si o suprafata utila toatala de Su = 277.35 mp care este compusa din:

- Tunel de trecere (spatiu in consola) Su = 1.70 mp

- Spatiu manipulare si depozitare temporara marfa Su =171.52mp

- Birou Su = 10.40 mp

- Depozit frigorific produse alimentare refrigerate (depozitare temporara) Su = 60.03 mp

- Depozit produse alimentare congelate, (depozitare temporara) Su = 30.69 mp

La acest depozit se propune si realizarea unei rampe din beton armat care sa creeze posibilitatea autocamioanelor mici sa se ridice la aceasi cota de andocare cu autocamioanele

mari, Rampa propusa va fi in suprafata de S=62.70mp.

 

Cladirea propusa de realizat va avea urmatoarele caracteristici constructive:

Infrastructura: – fundatii izolate din beton armat legate cu diafragme din beton armat, care

for fi protejate cu hidroizolatie perimetral;

In zona de andocare se vor lasa goluri tehnologice pentru lifturile si rampele rabatante

necesare la incarcarea si descarcarea marfii;

Suprastructura:

- Placa din beton armat la zona cotei -0.05;

- Structura de rezistenta supraterana va fi formata din stalpi, grinzi si pane din profile

metalice protejate cu vopseluri ;

 

- Accesul pe terenul studiat se face din Strada Soseaua Vrancei (DN2D), care se afla pe latura sud-vestica a terenului.

 

Racordarea la reţelele utilitare existente în zonă

Cladirea se va racorda la reteaua electrica din incinta care are deja racord prin bransament la reteaua electrica din zona.

Apa potabila este deja asigurata in incinta prin racord la reteaua localitatii care este folosita in acest moment la cladirile administrative si la toate grupurile sanitare si cabine de dusuri a cadirilor invecinate.

In incinta exista si un racord la un put forat care este folosit cu rol de apa tehnologica oriunde este nevoie in incinta.

Noua cladire nu se propune a fi racordata din motiv ca este doar o extensie a depozitului de produse alimentare existent care este deja racordat si functioneaza cu autorizatie de functionare conform normelor in vigoare.

In acest moment exista o retea de canalizare locala racordata la un bazin vidanjabil, cladirea propusa de realizat va avea nevoie de a fi bransata doar in zona de depozitare normala deoarece acolo vor exista sifoane de pardoseala.

Temperatura fiecarui spatiu nou creat din depozitul de produse alimentare propus de realizat va fi controlata in permanenta de un sistem de climatizare care va controla individual spatiu cu spatiu si va oferi conditiile necesare de buna functionare a spatiilor de depozitare si inclusiv a biroului.

 

- Organizarea de santier se va amplasa in incinta societatii, si va avea doar elemente strict de organizare a activitatilor de executie deoarece pe amplasament exista amplasate elemente de infrastructura existente (grupuri sanitare, dusuri, etc).

 

b2)Cumularea cu alte proiecte existente si/sau aprobate : noua constructie va fi o extindere a activitatii existente de depozitare de produse alimentare .

b3)Utilizarea resurselor naturale, in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii : agregate minerale, apa.

b4)Cantitatea si tipurile de deseuri generate/gestionate : - deşeuri de construcţii , deseuri de hartie, carton, materiale plastice, lemn de la ambalaje , deşeuri menajere, etc.

Deseurile rezultate in perioada de executie a proiectului vor fi gestionate conform prevederilor Legii nr. 211 / 2011 privind gestionarea deseurilor si HG nr. 856/2002 privind evidenta gestiunii deseurilor si pentru aprobarea listei cuprinzand deseurile , inclusiv deseurile periculoase cu modificarile si completarile ulterioare.

Deşeurile vor fi colectate selectiv in spatii special amenajate si valorificate prin unitati specializate.

b5) Poluarea si alte efecte negative : Emisiile poluante vor fi locale, in zonele de lucru, pe perioada executarii lucrarilor si vor fi generate cu precadere ca urmare a activitatilor mijloacelor de transport si utilajelor folosite in perioada de realizare a proiectului.

Emisiile poluante, inclusiv zgomotul provenite din surse din perioada de executie a proiectului vor fi reduse prin utilizarea de utilaje si echipamente adecvate.

Se vor respecta prevederile si limitele SR 10009 / 2017 privind acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot in mediul ambiant .

b6) Riscurile de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza , inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice : nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/mediu si titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

-  riscuri de accidente majore- nu este cazul.

-  riscuri de dezastre naturale  - nu este cazul.

- riscuri cauzate de schimbarile climatice- nu este cazul.

b7) Riscurile pentru sanatatea umana- nu este cazul .

Zona obiectivului analizat este delimitata astfel incat riscul producerii unor accidente printre membrii comunitatilor invecinate este eliminat..

Functionarea utilajelor in vederea realizarii lucrarilor propuse va fi intermitenta.

c) Amplasarea proiectelor :

 c1) Utilizarea actuala si aprobata a terenurilor :  conform certificatului de urbanism nr. 76/14.03.2019 emis de catre Primaria orasului Odobesti folosinta actuala a terenului este: teren curti constructii ; destinatia actuala a terenului: zona de productie, depozitare .

c2) Bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale ( inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si din subteranul acesteia : nu este cazul ,

 c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului natural , acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

       a) zonele umede, zone riverane, guri ale raurilor: nu este cazul ,

       b) zonele costiere si mediul marin : nu este cazul ,

       c) zonele montane si forestiere : nu este cazul ,

       d) arii naturale protejate de interes national, comunitar, international : nu este cazul,

       e) zone clasificate sau protejate conform legislaţiei in vigoare : nu este cazul,

       f) zonele in care au existat deja cazuri de nerespectarea standardelor de calitate a mediului prevazute de legislatia nationala si la nivelul Uniunii si relevante pentru proiect sau in care se considera ca exista astfel de cazuri: nu este cazul ,

       g) zonele cu o densitate mare a  populatiei : nu este cazul .

       h) peisaje si situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul

d) Tipurile si caracteristicile impactului potenţial :

 d1) Importanta si extinderea spatiala a impactului – zona geografica si dimensiunea populatiei care

 poate fi afectata : - proiectul are dimensiuni reduse, nu prevede lucrări complexe care să producă   

modificări ale cadrului natural al amplasamentului, impactul asupra mediului în urma   

implementării proiectului va fi minim, strict local si nu va schimba functiunea zonelor invecinate.

d2) Natura impactului: direct si temporar , in perioada de realizare a lucrarilor.

d3) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul , proiectul nu intra sub incidenta Conventiei  

privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontier , adoptata la Espoo la

25.02.1991 ratificata prin Legea nr. 22/2001.

d4) Intensitatea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului  impactul asupra

factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta masurile privind protecţia

factorilor de mediu impuse prin proiect ( prezentate in memoriul de prezentare) ,

      d5) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului,

      d6) Debutul, durata , frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului :impactul lucrarilor

      asupra factorilor de mediu va debuta odata cu inceperea executiei lucrarilor, in perioada de executie a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil .

      Perioada de expunere va fi redusă, întrucât poluanţii se vor manifesta doar în etapa de execuţie.

      Pe măsura realizării lucrărilor calitatea factorilor de mediu afectaţi va reveni la parametrii anteriori.

      În perioada de funcţionare factorii de mediu nu vor fi afectaţi suplimentar față de situația existentă.     

     d7) Cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate: nu este cazul

     d8) Posibilitatea de reducere efectiva a impactului: prin aplicarea masurilor privind protectia factorilor de mediu propuse in memoriul de prezentare si a conditiilor de realizare a proiectului mentionate la punctul II.

 

II. Condiţiile de realizare a proiectului :

- Investiţia se va realiza cu respectarea proiectului , a legislaţiei de mediu in vigoare, a menţiunilor din Certificatul de Urbanism nr. 76/14.03.2019 emis de catre Primaria orasului Odobesti precum si a avizelor menţionate in acesta.

      - Prezentul act nu exclude obţinerea avizelor/acordurilor emise de instituţii specializate ale statului

      conform prevederilor legale.
      - La executarea lucrărilor se vor respecta legislația de gospodărire a apelor, de securitate la

      incendiu și protecție civilă, normele sanitare și de protecţia muncii în vigoare.

      - Se va reface cadrul natural pentru suprafețele de teren ocupate temporar, la terminarea lucrărilor.

      - Beneficiarul răspunde de realizarea corecta a lucrărilor propuse prezentate in Memoriul de 

      prezentare .

      - Lucrările se vor desfăşura cu respectarea condiţiilor tehnice si a regimului juridic prevăzute

      prin actele de reglementare prealabile, emise de alte autoritati.

      - In perioada de execuţie a lucrărilor vor fi stabilite zone de parcare a autovehiculelor si utilajelor  

      utilizate.

    - Se interzic lucrările de întreţinere si reparaţii la utilajele si mijloacele de transport in cadrul 

    obiectivului de investiţii (acestea se vor realiza numai prin unitati de specialitate autorizate).

- Lucrările vor fi executate fara a produce disconfort prin generarea de noxe , praf , zgomot si vibraţii.

- Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii si demolari va fi in conformitate cu legislaţia specifica de mediu  si va fi in responsabilitatea titularului de proiect cat si a operatorului care realizează lucrările .

- Se vor realiza spatii special amenajate pentru colectarea selectiva a tuturor categoriilor de deşeuri produse ( deşeuri din demolări si constructii , deşeuri de ambalaje, deşeuri metalice etc.), in conformitate cu prevederile Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor .

- Se interzice depozitarea materialelor de construcţii si a deşeurilor rezultate in spatii neamenajate in acest scop.

- Activităţile care produc mult praf vor fi reduse in perioadele cu vânt puternic sau se va urmări o umectare a suprafeţelor.

- Se vor verifica periodic utilajele si mijloacele de transport in ceea ce priveşte nivelul de emisii de monoxid de carbon si a altor gaze de eşapament si punerea in funcţiune numai după remedierea eventualelor defecţiuni.

- După terminarea lucrărilor, constructorul are obligaţia eliberării amplasamentului de orice fel de obstacole (resturi materiale, anrocamente, grămezi de pamant, etc.) si refacerea cadrului natural.

  • Investiţia va respecta strict proiectul si masurile de protecţie a mediului prevăzute de proiect,

in scopul reducerii la minim a impactului asupra factorilor de mediu.

  • Se vor lua masuri specifice de protecţie a mediului pe perioada realizării proiectului de

investiţii (împrejmuire cu panouri, recipiente de colectare a deşeurilor, etc.).

  • Se vor lua masuri pentru evitarea poluării accidentale a factorilor de mediu pe toata durata

execuţiei lucrărilor.

  • Managementul deşeurilor generate de lucrările de construcţii si demolari va fi in conformitate

cu prevederile art. 17 din Legea nr. 211/2011 privind regimul deseurilor cu modificarile si completarile ulterioare .

  • Deşeurile rezultate in urma lucrărilor de construcţii si demolari vor fi colectate / stocate temporar

in containere metalice acoperite sau pe platforme de depozitare temporara si transportate la o platforma de deşeuri conforma / autorizata ; transportul acestor tipuri de deşeuri se va face de către o societate specializata autorizata cu respectarea prevederilor HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.

  • Deşeurile industriale reciclabile rezultate in perioada lucrărilor de construcţii si demolari 

(metalice, hârtie - carton, plastic – PET etc.) vor fi colectate/stocate temporar pe tipuri, in recipiente speciale, in vederea valorificării prin societati autorizate specializate.

  • Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate

temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate.

  • Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp.
  • Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului

autovehiculelor si a persoanelor neautorizate.

  • Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor, astfel toate utilajele vor fi verificate periodic;

     - Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

  • La parasirea incintei şantierului, rotile autovehiculelor se vor curata.
  • Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării

poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane.

  • Materialele fine sau prăfoase (pamant, balast, nisip, deşeuri de construcţie prăfoase ) se vor

transporta in autovehicule prevăzute cu prelate de protecţie pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila.

  • Nu se vor stoca combustibili in  şantier.

-   Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii.

-  Prezentul act nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora .

-    Nerespectarea prevederilor deciziei APM Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.

-  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare. 

 

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

 

Prevederile prezentului act se pot revizui in conditiile specificate in art. 41 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, in cazul in care se constata aparitia unor elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii etapa de incadrare.

Pana la adoptarea unei decizii de catre autoritatea competenta , este interzisa desfasurarea oricarei activitati sau realizarea proiectului, care ar rezulta in urma modificarilor care fac obiectul notificarii ( potrivit art.16, alin 5 din OUG nr. 195/2005, privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare).

 

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un

drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ

competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusive aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

              

Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • Lege nr. 107/1996 privind legea apelor cu modificarile si completarile ulterioare;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot in mediul ambiant;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător cu modificarile si completarile ulterioare;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificarile si completarile ulterioare;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje ;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei, cu modificarile si completarile ulterioare .
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.