Back

Decizia etapei de incadrare (proiect) pentru proiectul Construire imobil cu funcţiune mixtă : spaţii comerciale, birouri şi locuinţe colective S + P + 8E + 9R, accese auto, împrejmuiri, organizare de şantier - titular - VICTORIA DEZVOLTARI IMOBILIARE S.R.L.

DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

PROIECT

NR. 7428 / 11.07.2019

 

 

            Ca urmare a solicitarii de emitere a acordului de mediu adresate de catre : VICTORIA DEZVOLTĂRI IMOBILIARE SRL,  inregistrata la A.P.M. Vrancea cu  nr.  3161/19.03.2019,  in baza Legii nr. 292 / 2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului; Directivei 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, de modificare a Directivei 2011/92/UE privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice și private asupra mediului; si  a Ordonantei de Urgenta a Guvernului (O.U.G.) nr. 57/2007 - privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei si faunei salbatice, cu modificarile si completarile ulterioare, A.P.M. Vrancea decide, ca urmare a consultarilor desfasurate in cadrul sedintei Comisiei de Analiza Tehnica din data de 30.05.2019, ca proiectul de investitii :   Construire imobil cu funcţiune mixtă : spaţii comerciale, birouri şi locuinţe colective S + P + 8E + 9R, accese auto, împrejmuiri, organizare de şantier ”, propus a fi realizat în municipiul Focşani, str. Cuza Vodă, nr. 63, T. 31,                     P. 4255,  judeţul Vrancea   -  nu se supune evaluarii impactului asupra mediului si nu se supune evaluarii adecvate.

 

                         Justificarea prezentei decizii :

 

            I. Motivele pe baza carora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluarii impactului asupra mediului sunt următoarele:

 

a) - proiectul intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, fiind încadrat în anexa nr. 2, pct. 10, lit. (b) – „proiecte de dezvoltare urbană, inclusiv construcţia centrelor comerciale şi a parcărilor auto publice”;

- proiectul propus nu  intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare,

- proiectul propus nu intră sub incidenţa prevederilor art. 48 si 54 din legea Apelor nr. 107/1996, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

b) Caracteristicile proiectului :

     b1) dimensiunea si conceptia intregului proiect :   

            Terenul se afla situat in intersectia dintre strada Cuza Voda si strada Marasesti si are o suprafata de 2092 m². Terenul este proprietate privata a S.C. VICTORIA DEZVOLTARI IMOBILIARE S.R.L., fiind incadrat in categoria curti-constructii. Terenul este liber neconstruit.

Se propune realizarea unei cladiri de locuinte colective si spatii comerciale la parter, cu regim de inaltime S+P+8E+9R (70 apartamente).

Constructia este impartita astfel:

  • spatii comerciale in parter cu S<300m² = 4
  • nr. apartamente = 70 din care: 1c =1, 2c = 50, 3c = 17, 4c = 2
  • spatii verzi 307 m² din care 60 m² la nivelul teraselor peste parter si etajul 8
  • platforme betonate (pietonale, circulatie auto, anexe) = 977 m².

Accesul auto se va face din strada Cuza Voda, inainte de intersectie, iar iesirea in strada Marasesti, dupa intersectie, astfel incat sa nu stanjeneasca traficul auto si pietonal.

Parcarea va fi asigurata in limitele proprietatii, la sol si in subsol. In subsol, 60 de locuri din totalul de 63, vor fi asigurate prin sisteme tip Klaus Singleup 2015. La nivelul solului sunt prevazute 11 locuri de parcare din care 4 pentru clientii spatiilor comerciale din parterul imobilului.

Proiectul analizat presupune urmatoarele modificari fizice ale terenului: refacerea infrastructurii; si realizarea de fundatii locale.

Constructia va fi realizata pe o structura formata din cadre, diafragme, plansee si rampe de scara din beton armat. Elementele structurale vor fi astfel dimensionate si conformate incat sa asigure o organizare cat mai flexibila a spatiilor interioare ale cladirii.

Inaltimea minima libera a parterului comercial este de 3.70 m si a etajelor de locuinta de 2.70 m. Peretii de compartimentare intre apartamente si intre spatiile comerciale vor fi din caramida. Peretii de compartimentare in interiorul apartamentelor vor fi pereti usori de gips-carton, dublu placati, 15 cm grosime si vor fi finisati la interior cu vopsitorii acrilice. Panourile din gips carton folosite in spatiile umede vor fi rezistente la apa. Peretii de inchidere exterioara vor fi realizati din zidarie. Peretii exteriori vor fi izolati termic cu termosistem 10 cm grosime, finisat cu tencuiala structurata. Acoperisul constructiei va fi tip terasa.

           

Alimentarea cu apa potabila se va face de la reteaua stradala prin intermediul unui bransament de apa pana la caminul de apometru amplasat in incinta.

Apa calda va fi asigurata de catre 74 centrale termice murale, cu tiraj fortat, in regim prioritar de preparare acm.

Evacuarea apelor menajere se va face catre reteaua de canalizare oraseneasca, aflata in imediata vecinatate a amplasamentului. Evacuarea apelor uzate menajere provenite de la utilizarea obiectelor sanitare din cadrul apartamentelor si a apelor meteorice colectate de pe terasele blocurilor de locuinte si respectiv a balcoanelor apartamentelor se va face in incinta in system comun.

Apele meteorice provenite de pe suprafata parcajelor si a aleilor pietonale sau carosabile sunt considerate a fi infestate cu hidrocarburi si necesita tratare inainte de a putea fi deversate in reteaua publica de canalizare. Aceste ape cu hidrocarburi sunt preluate cu ajutorul gurilor de scurgere si conduse la separatorul de hidrocarburi si apoi deversate in bazinul de retentie ape pluviale amplasat in imediata apropiere a separatorului de hidrocarburi. Separatorul va fi dotat cu zona separare namol si va avea obligatoriu posibilitatea prelevarii de probe in vederea analizei apei tratate de separator. Apa rezultata in urma tratarii este considerata conventional curata, conform NTPA 001 si va fi evacuata la reteaua publica existenta prin pompare conform avizului detinatorului de retele de canalizare.

Alimentarea cu gaze a cladirilor se va face prin conectare la reteaua de gaze oraseneasca, existenta in zona. Se vor alimenta centralele termice pentru intregul imobil prevazute in fiecare apartament si in fiecare spatiu comercial.

Pentru situatia de incalzire s-a ales solutia cu centrale termice murale cu tiraj fortat si focar etans, individuale pentru fiecare apartament .

Alimentarea cu energie electrica se va face de la reteaua stradala de joasa tensiune existenta in zona cu cablu de aluminiu.

 

Organizarea de santier se va face in interiorul terenului studiat. In cazul in care va fi necesara ocuparea domeniului public, constructorul va obtine toate avizele si acordurile necesare.

Lucrarile necesare organizarii de santier, se vor stabili de catre constructor, decomun acord cu beneficiarul investitiei:

- organizarea de santier se va realiza in incinta proprie. Lucrarile de executie se vor desfasura numai in limitele incintei detinute de titular ;

- marcarea santierului in conformitate cu legislatia in vigoare ;

- marcarea imobilului cu panou cf. Legea 10/1995 pe limita de proprietate. Se va face o imprejmuire care poate fi de organizare de santier sau permanenta ;

- lucrari de sistematizare verticala, sapaturi si sprijiniri ;

- se vor prevedea accese in incinta santierului din strazile existente, care vor fi marcate corespunzator ;

- pentru asigurarea alimentarii cu energie electrica se va realiza panou electric de

organizare de santier ;

- utilitatile de apa si canalizare se vor asigura prin bransamente la retelele existente, in urma obtinerii autorizatiei specifice ;

- pamantul rezultat din sapatura se va depozita in interiorul ansamblului si se va folosi la eventuale umpluturi;

- betonul se va aduce din statii centralizate;

- accesul se va face din strazile existente;

- molozul se va incarca direct in mijlocul de transport si va fi transportat la locul indicat prin autorizatia de construire ;

La finalul perioadei de constructie, vehiculele si utilajele folosite vor fi indepartate de pe amplasament. Platforma organizarii de santier va fi dezafectata permitand revenirea la folosinta anterioara. Deseurile generate vor fi eliminate de pe amplasament si transportate conform contractului de catre o firma autorizata catre un depozit autorizat.  Dupa terminarea lucrarilor, constructorul va asigura curatenia spatiilor de desfasurarea activitatilor, prin supravegherea dirigintelui de santier.

 

               b2) Cumularea cu alte proiecte existente si/sau aprobate:: - nu este cazul.

             b3) Utilizarea resurselor naturale, in special a solului, a terenurilor, a apei si a biodiversitatii: agregate minerale, beton, cofraje lemn; combustibili: motorina folosita pentru functionarea utilajelor.

              b4) Cantitatea si tipurile de deseuri generate/gestionate: Deseurile rezultate din executia proiectului (materiale de constructii) vor fi colectate pe sorturi si depozitate in locuri special amenajate. Din activitatile de excavatii necesare pentru realizarea fundatiilor rezulta deseurile de pamant si materiale excavate, resturi vegetale, piatra si sparturi de piatra . Din activitatiile de constructii montaj rezulta deseurile amestecate de materiale de constructie, capete de cabluri si amestecurile metalice.

Deseurile menajere se vor depozita in europubele amplasate pe o platform betonata in cadrul incintei, de unde vor fi evacuate periodic de firma specializata in salubritate, in baza unui  unui contract prealabil incheiat. Platforma se va amenaja la nivelul solului si se vor stabili termene de ridicare prin contract cu firma de salubritate. Platforma va fi igienizata periodic. Depozitarea resturilor reciclabile se va face in cadrul incintei, in containere  individuale, diferentiate pentru fiecare material reciclabil.

 

              b5) Poluarea si alte efecte negative: pot apărea emisii pe perioada realizarii investitiei.

                b6) Riscurile de accidente majore si/sau dezastre relevante pentru proiectul in cauza, inclusiv cele cauzate de schimbarile climatice, conform informatiilor stiintifice : nu se vor utiliza materiale cu risc pentru om/mediu si titularul de proiect/constructorul va lua masuri in vederea prevenirii accidentelor.

-  riscuri de accidente majore- nu este cazul.

-riscuri de dezastre naturale – nu este cazul.

- riscuri cauzate de schimbarile climatice – nu este cazul.

 

                   b7) Riscurile pentru sanatatea umana - nu este cazul; lucrarile prevazute in proiect vor fi realizate in incinta amplasamentului apartinand beneficiarului, Victoria Dezvoltari Imobiliare SRL, iar functionarea utilajelor in vederea realizarii lucrarilor  propuse va fi intermitenta.

 

    c) Localizarea proiectelor:

c1) Utilizarea actuala si aprobata a terenurilor: Terenul, situat in intravilanul municipiului Focsani, str. Cuza Voda, nr. 63,  T. 71, P. 4255, Nr. Cad. 53374; se afla in categoria de folosinta curti constructii si se afla  in zona pentru spatii comerciale, birouri si locuinte collective, se afla in proprietatea  SC Victoria Dezvoltari imobiliare  SRL.

c2) Bogatia, disponibilitatea, calitatea si capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa si biodiversitatea) din zona si din subteranul acesteia : - nu este cazul.

 

c3)  Capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordandu-se o atentie speciala urmatoarelor zone:

   a)   Zonele umede – nu este cazul;

   b)   Zonele costiere – nu este cazul;

   c)   Zonele montane si cele impadurite – nu este cazul;

   d)   Parcurile si rezervatiile naturale – nu este cazul;

   e)  Ariile clasificate sau zonele protejate prin legislatia in vigoare, cum sunt : zone de protectie a faunei piscicole, bazine piscicole naturale si bazine piscicole amenajate : - nu este cazul;

   f)   Zonele de protectie speciala – nu este cazul;

   g)   Ariile in care standardele de calitate a mediului au sunt depasite : nu este cazul.

   h)   Ariile dens populate : - nu este cazul;

   i)    Peisajele cu semnificatie istorica, culturala si arheologica : - nu este cazul.

 

d) Tipurile si caracteristicile impactului potenţial :

d1) Importanta si extinderea spatiala a impactului:: impactul este local, cu durata limitata, numai in zona frontului de lucru si  nu va  schimba functiunea zonelor invecinate.

d2) Natura impactului: direct si temporar, in perioada de realizare a lucrarilor.

d3) Natura transfrontaliera a impactului : nu este cazul, proiectul nu intra sub incidenta Conventiei   privind evaluarea impactului asupra mediului in context transfrontier , adoptata la Espoo la  25.02.1991 ratificata prin Legea nr. 22/2001.

d4) Intensitatea si complexitatea impactului : in perioada de execuţie a proiectului  impactul asupra  factorilor de mediu va fi nesemnificativ sau minim daca se vor respecta masurile privind protecţia  factorilor de mediu impuse prin proiect (prezentate in memoriul de prezentare) ,

      d5) Probabilitatea impactului : redusa pe timpul realizarii proiectului,

      d6) Debutul, durata, frecventa si reversibilitatea preconizate ale impactului : impactul lucrarilor

      asupra factorilor de mediu va debuta odata cu inceperea executiei lucrarilor, in perioada de executie  a proiectului impactul asupra factorilor de mediu va fi temporar si reversibil .

     d7) Cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente si/sau aprobate: nu este cazul

     d8) Posibilitatea de reducere efectiva a impactului: prin aplicarea conditiilor de realizare a proiectului mentionate la punctul II.

                             

                    Conditiile de realizare a proiectului :

 

-  Investitia se va realiza cu respectarea  legislatiei in vigoare  si a tuturor acordurilor/avizelor de specialitate mentionate in Certificatul de Urbanism nr. 418 din 22.03.2019, eliberat de Primaria municipiului Focsani, judetul Vrancea.

 -   Pe tot parcursul executiei lucrarilor si functionarii obiectivului se vor lua  toate masurile si se vor realiza toate lucrarile necesare pentru protectia calitatii solului si apelor cat si prevenirea poluarilor accidentale.

-   Se vor respecta masurile de protectie a mediului prevazute in proiect in scopul reducerii la minim a impactului asupra mediului.

-   Deseurile  reciclabile rezultate pe perioada lucrarilor de constructii  vor fi colectate  / stocate temporar, selectiv in recipienti speciali , in vederea valorificarii prin unitati de specialitate , autorizate  (cu respectarea in permanenta a prevederilor Legii nr. 211 / 2011 privind regimul deseurilor ;

 -  Deseurile menajere generate in perioada lucrarilor de constructii vor fi colectate / stocate temporar in pubele si eliminate prin firme de salubritate autorizate ;

-  Interzicerea tuturor lucrarilor de intretinere si reparatii la mijloacele de transport si utilaje din dotare in incinta obiectivului (acestea se vor executa prin unitati de specialitate autorizate) ; 

-  Se va asigura managementul substantelor periculoase folosite in conformitate cu Legea nr. 360 / 2004 privind regimul substantelor si preparatelor chimice periculoase cu modificarile si completarile ulterioare si cu respectarea in permanenta a tuturor normelor legale in vigoare in domeniul : protectiei mediului,  PSI, sanatatii si securitatii muncii ;

-  Se interzice depozitarea materialelor de constructie si a deseurilor rezultate in albiile cursurilor de apa din zona sau in spatii neautorizate;

-   Se vor lua masuri specifice de protectia mediului pentru organizarea de santier (imprejmuire cu panouri,  spatii amenajate prevazute cu recipiente pentru colectarea deseurilor,  WC-uri ecologice etc.) ;

-  Surplusul de pamant rezultat din excavatie va fi folosit  la refacerea unor zone degradate ;

-  Se vor asigura conditii pentru depozitarea temporara a materialelor de constructie si a reziduului de santier astfel incat sa nu afecteze factorii de mediu ;

 

-  Nivelul de zgomot se va încadra in limitele impuse de SR 10009 / 2017 privind acustica – limite admisibile ale nivelului de zgomot in mediul ambiant ; Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.

-  Se vor utiliza utilaje cu nivel de zgomot scăzut ;

- Se interzice spălarea si efectuarea lucrărilor de întreţinere/reparaţii a mijloacelor de transport, a utilajelor si echipamentelor folosite in perioada implementării proiectului, in perimetrul amplasamentului sau in afara unitatilor autorizate in acest scop;

- Deşeurile menajere generate in perioada lucrărilor de construcţii vor fi colectate / stocate temporar in pubele cu capac si eliminate prin firme de salubrizare autorizate;

- Se interzice utilizarea materialelor cu risc ecologic imediat sau in timp;

- Se va separa zona de lucru cu panouri demontabile in scopul împiedicării accesului autovehiculelor si a persoanelor neautorizate;

- Execuţia lucrărilor de terasamente se va face cu respectarea operaţiunilor de separare a stratului vegetal (unde este cazul) de restul terasamentelor, spre a fi refolosit la redarea terenului ocupat temporar la starea iniţiala de calitate;

- Terenul ocupat temporar de organizarea de şantier va fi readus la starea initiala;

- Alimentarea cu carburanţi, repararea si întreţinerea mijloacelor de transport si a utilajelor folosite pe şantier se va face numai la societati specializate si autorizate.

- Se vor evita pierderile de carburanţi sau lubrefianţi la staţionarea utilajelor; astfel toate utilajele vor fi atent verificate;

- Organizarea de şantier va ocupa fi amenajata astfel incat sa asigure facilitatile de baza conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea lucrărilor de construcţii, cu modificările si completările ulterioare.

 - Organizarea de şantier va dispune de o toaleta ecologica. Constructorul va avea in vedere întreţinerea toaletei ecologice, prin contract cu o firma autorizata;

- Evitarea pierderilor de materiale si substanţe cu potenţial poluant in vederea eliminării poluării accidentale a apelor de suprafaţa si a apelor subterane;

- Nu se vor depozita materiale si deşeuri in albia apelor de suprafaţa sau pe malurile acesteia;

- Nu se vor stoca combustibili in organizarea de şantier;

- Materialele fine (pamant, balast, nisip) se vor transporta in autovehicule prevăzute cu prelate pentru împiedicarea imprastierii acestora pe partea carosabila;

- Prezentul act nu se refera la partea de rezistenta si stabilitate a lucrărilor de investiţii ;

- Prezentul act administrativ nu exonerează de răspundere proiectantul si constructorul in cazul producerii unor accidente in timpul execuţiei lucrărilor sau exploatării acestora ;

-  Prezenta Decizie este valabila pe toată perioada punerii în aplicare a proiectului;

- Titularul proiectului sau al activităţii are obligatia de a notifica în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului despre orice modificare sau extindere a proiectului survenita dupa emiterea deciziei de incadrare , iar A.P.M. Vrancea va aplica corespunzator in aceasta situatie prevederile art. 22 , alin. 3 din H.G.  nr. 445 / 2009.

- Nerespectarea prevederilor prezentei Decizii a A.P.M. Vrancea atrage suspendarea şi anularea acestuia, după caz.  

       -  La finalizarea proiectului autoritatea competenta pentru protecţia mediului efectuează un control de specialitate pentru verificarea respectării prevederilor deciziei etapei de încadrare.

                    

 

 

         Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

 

          Prevederile prezentului act se pot revizui in conditiile specificate in art. 41 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice si private asupra mediului, in cazul in care se constata aparitia unor elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii etapa de incadrare.

         In aces sens, pana la adoptarea unei decizii de catre autoritatea competenta , este interzisa desfasurarea oricarei activitati sau realizarea proiectului, care ar rezulta in urma modificarilor care fac obiectul notificarii ( potrivit art.16, alin 5 din OUG nr. 195/2005, privind protectia mediului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 265/2006, cu modificarile si completarile ulterioare).

 

          Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un

drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ

competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusive aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

          Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

         Pe toata durata realizării si funcţionarii obiectivului se vor respecta următoarele prevederi legale :

  • O.U.G. nr. 195 / 2005 privind protecţia mediului cu modificarile, completarile si aprobarile ulterioare ;
  • SR 10009 / 2017 privind acustica urbană – limite admisibile ale nivelului de zgomot din mediul ambiant;
  • Legea nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor;
  • HG nr. 1061/2008 privind transportul deşeurilor periculoase si nepericuloase pe teritoriul României.
  • Ordinului MMP nr. 794/2012 privind Procedura de raportare a datelor referitoare la ambalaje si deşeuri de ambalaje;
  • Ordinul M.A.P.P.M. 756 / 1997 (a valorilor de referinţă pentru urme de elemente chimice în soluri prin punctele de măsurare indicate de inspectorul de control) si M.O.303 / 06.11.1997, pentru aprobarea Reglementarii privind  evaluarea poluării mediului; 
  • Hotărârea de Guvern nr. 352 / 21.04.2005 privind modificarea si completarea H.G. 188 / 2002 pentru aprobarea unor norme privind condiţiile de descărcare in mediul acvatic a apelor uzate;
  • Ordinul Ministerului Sanatatii nr. 119/2014 pentru aprobarea normelor de igiena si sanatate publica privind mediul de viata si al populatiei.
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu cu referire la prevenirea si repararea prejudiciului asupra mediului aprobata prin Legea nr. 19/2008 modificata si completata cu OUG nr. 15/2009.
  • Legea 86 / 10.05.2000 (M.O.244 / 22.05.2000) pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei si accesul la justiţie in probleme de mediu, semnata la Arhus la 25.01.2005.